A fost obligat  vreun elev din tara asta sa-si aleaga o anumita religie?
In momentul cand am  distribuit manualele elevilor mei i-am intrebat simplu:
Cine doreste sa studieze Religia?
S-au anuntat 12 elevi din 25.Le-am dat manualele si ..gata!
Nu obliga nimeni  sa studieze o religie sau alta.
Chiar era in sala un tatic a unei fetite internate in spital. El mi-a spus
tot  simplu, fra probleme, ca ei sunt penticostali si fiica lui  studiaza
religia  cu ei.

Pentru faptul ca eu nu am studiat  Religia in scoala, am pierdut jumatate
din frumusetea simbolurilor din literatura, pictura si muzica.

Vizitand  muzee  am vazut  sali intregi dedicate temelor  religioase.
Iar eu, in nestiinta mea, imi dadeam seama ca nu  patrund in profunzimea
mesajelor transmise de artisti.

Prima data cand mi-am dat seama ce inseamna lipsa educatiei religioase  a
fost in tinerete, cand am citit Moby Dick a celebrului scriitor american
Herman Melville.
Cartea ,  o editie din Biblioteca pentru toti, avea, din fericire, multe
adnotari.
Dar lectura  nu am mers cum ar fi trebuit.
Atunci mi-am dat seama  ce important este "sa cunosti ca sa intelegi".

Va doresc o duminica superba.

Mariana