Este, cred,  solutia fireasca, de bun simt, corecta.
Dealtfel, catolicii au la biserica "scoala de duminica" in care se preda catehismul, sistemul iudaic de educatie religioasa este demn de admiratie, cultele evanghelice au la randu-le, din cate stiu, ore de educare a copiilor la bisericile si casele lor de rugaciuni, iar acestea sunt doar exemplele pe care le cunosc direct.
Introducerea religiei ca disciplina scolara este doar unul dintre gesturile excesive nascute ca reactie de recuperare imediata, fara discernamant, a zonelor prohibite : religia "didactica"s-a "liberalizat"odata cu avorturile, valuta si filmele "sexi"...
Tot mai multi preoti sunt convinsi ca locul religiei e in biserica, nu la scoala, si renunta la a mai preda in scoli, lasand locul la catedra aboslventilor de teologie, de alta facultate sau, adesea, de liceul. La randu-le, acestia apartin diferitelor culte, iar convingerile lor religioase, strecurate cu sau fara voie in predarea lectiei din manual, nasc in mintile copiilor confuzii grotesti. Aceste nefericite mixturi de informatii divergente se adancesc cand orele de la scoala spun alta "poveste"decat cele de catehism catolic, de exemplu.

Imediat dupa 90, fiindca fiica noastra si-a expus convingator punctul de vedere, am retras-o de la orele de religie. In treacat fie spus, nu a fost deajuns o cerere: a trebui sa argumentam in fata consiliului profesoral , iar atmosfera bigota din respectiva cancelarie s-a vazut clar in reactia dascalilor.
Copilul-argument din postarile Dvs. pateste ceva mai mult decat ca sta in ploaie: e adesea privit ca un "ciudat"de ceilalti copii, chiar izolat, pentru ca "ateismul egal antichrist" in aceste ore de indoctrinare. Si, chiar daca nu participa la orele de religie, copilul nu se putea sustrage de la "Tatal nostru"rostit in fiecare dimineata, la ora 8, cu clasa, inaintea primei ore de clasa...

Ca sa-l scutim de efortul de a rezista acestor presiuni, pe fiul nostru l-am lasat sa participe la orele de religie: in 6 ani de scoala a avut 5 dascali, de trei religii  diferte (ortodoxa si evanghelice) , manualele, daca va uitati, nu sunt manuale de "istoria religiilor" , ci de istorie (vaga) a crestinismului si de rugaciuni ortodoxe pe care trebuie sa la memoreze si repete ...pana le intra copiilor in cap si obisnuinte.

Pentru ca adevarata problema cu predarea religiei in scoli e evidenta si grava: copiilor nu li se cere sa stie (si corect ar fi sa stie ca exista nu una, ci mai multe povesti, sau nici una) ci SA CREADA INTR-O ANUME POVESTE , povestea impusa de niste oameni pe fundamentul penibil al argumentului majoritatii.

Si toti domnii astia care se zvarcolesc acum (inclusiv pe acest forum) de grija "crestineasca"  mantuirii (....copiilor altora, ca pe-ai lor nu ii opreste nimeni sa-i educe cum poftesc) imi amintesc de crucile maaaaaaaaaari si jenante  pe care si le facea cu ostentatie preacucernicul Ion Ilici Iliescu prin 90...
Pfui!
SPD

Sorin Cheval <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
Eu as propune urmatoarea solutie: daca preafericitii crestini tin
musai ca religia sa le fie propovaduita copiilor lor intr-un mediu
organizat, sa organizeze frumos biserica o ora pe saptamana sau zece
sau cate se cer, ore de religie, simultan cu scoatere acesteia din
scoli. Astfel, copii ar putea invata religia intr-un mediu dotat cu
absolut tot ce trebuie unei astfel de intreprinderi si s-ar evita
discutiile. Ce ziceti, stimati credinciosi (crestini, evrei sau orice-
ati fi), ati fi de acord sa organizati educati religioasa a copiilor
dvs. in alta parte decat la scoala?

SC

*** sustineti [romania_eu_list] prin 2% din impozitul pe 2005 - detalii la http://www.doilasuta.ro ***

<*> Your email settings:
Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to:
(Yahoo! ID required)

<*> To change settings via email:
mailto:[EMAIL PROTECTED]
mailto:[EMAIL PROTECTED]

Do you Yahoo!?
Everyone is raving about the all-new Yahoo! Mail. __._,_.___

*** sustineti [romania_eu_list] prin 2% din impozitul pe 2005 - detalii la http://www.doilasuta.ro ***

Nh lake region real estate New hampshire lake region real estate

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured

Raspunde prin e-mail lui