Biserica din sufletul fiintei umane primeaza bisericii
institutie (vulnerabila, la fel ca orice entitate
pamanteasca), putand fi o catedrala magnifica sau o
cocioaba parasita. Istoria a demonstrat ca credinta si
crestinismul rezista oricarui Cesar, oricarui bolnav
psihic ca Nero sau Ceausescu (sau chiar "Vasile
Bouleanu" - apropos, multa lume a sesizat puternicele
resentimentele dar si saracia spirituala si culturala
de care poate da dovada - subiect epuizat, fiecare e
ceea ce doreste el sa fie).

De asemenea, lucrurile sfinte (margaritarele) se
pastreaza cu grija si nu se dau oricui, caci daca
ajung porcii la ele, le defaima tarandu-le prin noroi
... (caci acolo e locuinta si placerea porcilor, in
noroi, indiferent de standardele europene).

Si tot umbra marilor imperii ne-a mai demonstrat ca
Dumnezeu nu are nevoie de avocati sau motive. El nu
invata dezbinarea si ura si razboiul (armelor sau al
cuvintelor), ci ceva mult mai frumos, cum ar fi:
dragostea si bunatatea, in orice context. Cand vom
respira credinta si iubire, atunci vom putea sta in
aceeasi clasa, pe aceeasi banca, fie ortodox fie
catolic, fie penticostal, fie musulman, budist sau
islamist. Avem datoria sa vorbim despre lucrurile
veritabile (daca le detinem), caci vorba Parintelui
Galeriu, importanta nu e doar mantuirea mea, ci si a
prietenului, aceluia, oricare i-ar fi religia natala,
insa fiecare are dreptul sa aleaga pentru el, ca la
sfarsit sa nu paota spune "eu n-am stiut Doamne ..."

Cu toate astea, oamenii se cearta, se persecuta, se
distrug, suferind cu totii la unison, si culmea
tragediei umane, "Ad Majorem Gloriam Dei" ...

Maria

<*> Your email settings:
    Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to: