> Cum adica "credinta neamului romanesc"? adica, daca eu nu cred in
> habar n-am in ce-oti fi crezand Dvs. nu-s romanca?

Nu in sensul asta, ci in sensul ca e credinta religioasa
a majoritatii Românilor (si inca de la etnogeneza Românilor).

> O idee ca asta nu ma poate duce cu mintea decat la "credinta neamului
> prost romanesc", parerea mea.
 >
> Codruta

La cate stii tu despre neamul tau si despre lume, nu te
onoreaza concluzia asta gresita.

Eu inteleg ca fiecare individ si fiecare neam tre' sa-si
faca nitica igiena mentala si sociala, ba sa-si faca si
presarare de cenusa pe crestet, sa imbrace haina de sac si
sa traiasca o vreme in meditatie hranindu-se cu aer si apa,
dar respingerea a ceea ce-i al tau, a te nega pe tine
insuti, poate avea efecte nefaste (si in nici un caz nu
are darul de a spori respectul printre alte natii care
intra in interactiune cu natia ta).

Oricate excese ar face oricate mii de sacerdoti crestini
ortodoc$i romani, oricate idem mii si mii de laici (din
lipsa de cultura teologica si laica), nu-i slobod a pica
intr'o extrema care sa iste la un moment dat -- pe cale
artificiala! -- stari de conflict fara nici un fel de
traditie, intre diverse grupuri de Romani (cei majoritari
ortodoc$i si celelalte grupuri de enoriasi, precum si
de atei). Ca, daca da, atunci numai... tichia de margaritar
si va puteti socoti ajunsi pe treapta desavarsirii spirituale. :-)