Privesc la festivismul  naiv cu care Romania se pregateste  pentru siuciderea
nationala pe data de 1 Ianuarie  2007 in comparatie cu  rezerva  bulgarilor.
  Oare  are cetateanul roman timp preocupat de  festivitatile traditionale si
de cele din 1 ianuarie timp si interes sa se intrebe daca  integrarea intr-o
harababura politico-economica  si inchinarea tarii Inaltei Porti Imperiale UE
nu reprezinta o mare greseala istorica ?
  Se intreaba oare cetateanul roman ce se va intampla cand acest imperiu
incapabil sa agreeze pentru o constitutie  se va destrama ?
  Cum va iesi Romania din  invalmaseala de interese teritoriale care vor tara
destramata pe felii ?
  Vasile Bouleanu   .

          BULGARII ADERĂ MAI MULT SCEPTICI DECÂT FERICIŢI
                Cu mai puţin de o lună înainte de integrarea în
Uniunea Europeană, vecinii noştri bulgari au păreri
împărţite cu privire la marele eveniment de la 1 ianuarie 2007.
Reporterii agenţiei Associated Press au descoperit, la Sofia, mai mult
scepticism decât speranţă. Ţelul mult visat de a deveni membru
al blocului european a fost atins. Cu toate acestea, pe străzile din
capitala bulgară domneşte mai mult pesimismul. Unii dintre bulgari
consideră că visul de a deveni prosper este încă departe, în
timp ce alţii sunt de părere că diferenţele culturale
şi istorice dintre Europa de Vest şi cea de Est îşi vor spune
cuvântul.

Tinerii sunt critici, când vine vorba de progresele înregistrate de Bulgaria în
procesul de reforme. „Cred că va fi greu. Pentru că nu cred că
suntem pregătiţi. Te uiţi în jur şi vezi mulţi oameni.
Lucrurile nu sunt cum ar trebui să fie. Nu spun că este rău.
Acesta este modul în care trăim, dar nu suntem pregătiţi. Suntem
total diferiţi, bulgarii sunt total diferiţi”, spune o studentă
din Sofia.

Micii comercianţi sunt de aceeaşi părere. „Sper că
după aderare afacerile să meargă mai bine. Sper din tot sufletul
că o vom duce mai bine, financiar. Aş vrea să spun că sper
că Bulgaria o va duce mai bine, din punct de vedere financiar, dar de
fapt, nu prea sunt încrezătoare. Bulgaria nu o duce prea bine”, este de
părere un agent comercial bulgar.

Alţi bulgari spun că aşteaptă acest moment de mulţi
ani şi privesc spre viitor cu optimism. „Părerea mea este că va
fi mult mai bine. Sunt foarte optimist. Am aşteptat acest moment
mulţi ani. Pentru mine reprezintă multe lucruri bune. Noi creăm
istoria”, spune un bulgar optimist.

Antena 3

Adăugat: 07 decembrie 2006

Raspunde prin e-mail lui