Joi, 8 februarie, ora 13.00, va avea loc o conferinta de presa a grupului
de initiativa pentru infiintarea Partidului Reformist si va fi anuntata
oficial candidatura pentru Parlamentul European, ca independent, a unuia
dintre initiatorii acestui proiect politic.

Natural born Europeans. The Reformist Party

Nascuti europeni. Partidul Reformist

Grupul de initiativa care va infiinta Partidul Reformist este format din
oameni tineri, neimplicati politic inainte de 1989 si, in marea lor
majoritate, nici dupa 1989. Activam fie in mediile universitare, fie ca
oameni de afaceri de succes, fie ca manageri de proiect in cadrul unor
organizatii neguvernamentale cu experienta in lupta cu sistemul.

Suntem atasati valorilor liberale ale societatii deschise si muncim la
standarde  ridicate de eficienta manageriala. Am crescut si ne-am maturizat
in acesti ani tulburi ai tranzitiei, observand cu interes si preocupare
evolutia societatii noastre de la dictatura la o democratie care aspira sa
devina europeana. Am fost martorii atenti ai transformarilor social -economice,
uneori poate usor prea insufletiti, alteori grav dezamagiti de evolutia
lucrurilor. Am investit incredere in unii politicieni sau personalitati
publice si am trait trauma interioara a inselarii acestei increderi.

Nu ne consideram niste mesia pentru politica si societatea romaneasca. Am
devenit, in timp, realisti si pragmatici, am inteles ca numai munca
sustinuta si pregatirea serioasa pot reprezenta fundamentul performantei in
domeniile in care activam. Am avut si esecuri personale sau profesionale,
dar am mers mai departe si am inregistrat si succese neaccesibile oricui.

Am indurat loviturile si tarele sistemului haotic si birocratic din Romania,
dar de multe ori am refuzat sa plecam capul si ne -am luat la tranta cu el.
Am capatat experienta luptei disperate si aparent pierdute din start cu
sistemul. Am fi putut parasi ringul, avem calitatile intelectuale si
pregatirea necesara pentru a face performata in tarile care absorb
inteligenta si care stiu sa o valorizeze. Am trait insa si satisfactia unor
victorii in aceasta lupta. Am ajuns sa cunoastem tarele acestui sistem si
slabiciunile lui, punctele unde poate fi lovit pentru a fi reformat.

Victoriile in lupta cu sistemul ne-au facut sa pastram vie speranta ca
lucrurile se pot schimba. Nu de la sine, ci printr-un efort sustinut si
sacrificii personale. Dar asta inseamna si o provocare irezistibila pentru
noi. Pentru ca avem o mentalitate de invingatori. Cine se lupta cu sistemul
in Rom ania si nu cade strivit este un invingator si un supravietuitor. Cu
aceasta mentalitate dorim sa ne angajam in lupta politica si sa servim
interesul public.

Consideram ca valorile civice si politice pe care ni le asumam nu sunt vorbe
goale sau artificii intelectuale bune pentru discutiile de cafenea, ci ele
trebuie sa serveasca imbunatatirii reale a mediului social si politic din
Romania.

Pretuim creatiile culturale autentice, iubim viata, privilegiem
rationalitatea in discursul public, respectam diversitatea si oamenii iar
bucuria si durerile semenilor nostri sunt si bucuria si durerile noastre.
Vrem sa traim intr-o tara in care nu este pierduta batalia cu prostul gust,
mitocania, kitch-ul, coruptia si incompetenta. Dar nu suntem naivi sa
asteptam ca aceasta lupta sa fie castigata de la sine si nici nu asteptam la
infinit sa vina altii sa o castige pentru noi. De aceea, vom depune
eforturile necesare pentru a mobiliza energiile afective si intelectuale ale
cat mai multor oameni onesti si capabili din acesta tara. Impreuna vom
impinge bolovanul spre creasta muntelui. Suntem convinsi ca nu este in
zadar. Chiar daca simtim, in acelasi timp, forta gravitationala uriasa a
mentalitatilor si practicilor balcanice.

Ne asumam riscul unor critici si atacuri devastatoare in dezbaterile
politice si in presa. Le multumim anticipat tuturor celor bine argumentate.
Ne vor ajuta sa evoluam. Experienta de viata de pana acum ne da increderea
ca suntem pregatiti sa receptionam si atacurile sub centura. Daca nu am avea
rezistenta aceasta, nu ne -am merita statutul de oameni politici la care
aspiram.

Nu vom fi o optiune pentru mentalitatile corupte, lenese si parvenite.
Retelele de interese ilegitime care paraziteaza administratia publica si
risipesc fondurile si bunurile publice vor avea in noi un inamic.

Suntem partizanii unor strategii politice inteligente si realiste si
consideram ca mijloacele sunt scopul. Adica nu vom cobori standardele de
moralitate ale actiunilor politice la nivelul scazut cu care ne -au obisnuit
partidele parlamentare din ultimii 17 ani.

Pentru noi este imoral sa faci promisiuni electorale fanteziste sau care sa
speculeze in mod cinic aspiratiile si dorintele oamenilor. Este imoral sa
votezi in necunostinta de cauza legile care vor guverna aceasta tara. Este
imoral sa pui interesul personal sau de partid mai presus de interesul
public si de respectarea legii.

Astfel de practici nu vor fi o caracteristica a comportamentului nostru
pentru ca noi nu vom disocia intre etica si pragmatismul politic. Avem
convingerea ca acestea trebuie sa fie strans legate, altfel nu se va putea
construi o democratie autentica. Puterea nu este un scop pe care sa il
urmarim pentru interese personale, ci un mijloc prin care dorim sa schimbam
acele stari de lucruri care fr aneaza ascensiunea tarii.

Putem scrie mult despre crezul nostru politic si despre ceea ce dorim sa
facem. Celor interesati le vom pune la dispozitie opiniile si viziunea
noastra detaliata despre numeroasele probleme la care este nevoie de un
raspuns politic. Dar credem ca va fi mai important ca faptele noastre sa
tina loc de promisiuni si teorie.

Ii invitam pe cei pragmatici si cu conceptii liberale si umaniste despre
lume si viata sa se alature Partidului Reformist si sa schimbam impreuna, in
spirit civilizat, european, climatul social, economic si politic din aceasta
tara.

Grupul de initiativa pentru infiintarea

Partidului Reformist din Romania

Contact: [EMAIL PROTECTED]