Stimate domnule Bouleanu,
De cand ma stiu am fost intr-o continua adversitate cu tot ce poate insemna
esecherul de stanga, pot spune mai nuantat, marxism- leninismul de tip
sovietic, comunismul.
M-au crescut impotriva lor inca de mic, aveam varsta de numai 14 anisori in
1944, cand impreuna cu oamenii din mahala faceam noptile de garda ca sa pazim
ce inca nu se furase la invazie si sa protejam fete si femei de setea
nepotolita a hoardelor stepelor calmuce.
Mai tarziu am devenit membru al partidului Liberal- sectia Tineret si am
participat in campania electorala din 1946, cu rezultatul pe care desigur il
cunoasteti. Cu aceasta ocazie am fost arestat pentru prima oara , batut bine si
eliberat cu bani , dupa doua trei zile.
A urmat apoi perioada de detentie cu gratierea din 1964, cand practic am
schimbat inchisoarea Gherla cu alta inchisoare mai incapatoare, Romania.
A venit in ordine perioada de tracasari si rearestari, anchete , filaje si
interceptari de telefoane specifice acelor vremi in care delatiunea era
rasplatita regeste iar prietenii erau printre primii care te puteau vinde.
N-au reusit sa ma infranga, in schimb au reusit sa faca din mine un adversar
puternic, asemanator celor care au avut norocul sa treaca prin purgatoriu
comunist.
Odatajuns in lumea libera, am organizat inca dintru-nceput demonstratii
impotriva regimului comunist din Romania prin care faceam cunoscut publicului
american adevarata fata a raiului comunist, as putea spune  ca nu prea am
cunoscut sarbatori nationale romanesti care sa  le fi petrecut in familie, de
fiecare data eram pe strazi demonstrand impotriva daramarii locasurilor sfinte
si impotriva genocidului la care era supus poporul roman.
Exemplul celorlalte comunitati provenite din lagarul comunist au fost pentru
mine un indemn de a incerca si la noi romanii o forma oarecare de organizare.
Dealungul timpului, credeti-ma va rog, incercarile de a-i tine pe romani
organizati, cu greu, pe ici  pe colo  s-a mai reusit, in rest..............
Celelalte natiuni reuseau mai mult decat noi cu totate ca numeric ne ereau
inferiori, aveau sediile lor, aveau bisericile lor, pe cand noi ,eram de rasul
lumii , ne rugam de unii si de altii sa ne primeasca pentru diferite comemorari.
Am fot cel care de pe scarile Primarii din Los Angeles am citit lista noului
guvern si Doamne ,cat de naiv am fost...,
Apoi in ziua de 31 Decembrie 1989,impreuna cu un grup de inca trei persoane si
insotiti de aproximativ 1600 de Kg de medicamenete ne-am indreptat spre tara.
Am ramas un optimist irecuperabil, traiesc din infrangeri si totdeauna gasesc
oprtun motivatia de-a mai incerca ceva, si niciodata nu ma las batut.
Impreuna cu domnul Mircea Popescu am pus la cale organizatia, Consiliul Roman
American, organizatie care pentru a deveni reprezentativa a fost formata chiar
de la inceput din cam 6-7 alte organizatii sau comunitati religioase.
Am participat  intre timp la sedinta de organizare a  Consiliului Mondial Roman
,Presedinte ales Mircea Popescu,  iar in 2004 am devenit membru al acesteia,
deoarece s-a reusit mai mult si existau sanse de ajutorare a celor din
Basarabia.
Ma declar pe mai departe membru al acestei organizatii, si ma minunez cum
oamenii , buni romani de altfel ,pot sta deoparte si renunta la dreptul lor de
azilant politic, drept castigat  in urma declaratiilor facute in fata
autoritatilor SUA.
Multi, foarte multi dintre noi au motivat plecarea din raiul comunist pe motive
politice, dar odata ajunsi aici s-au dat la fund de frica sau asa ceva.  Dar
acum , acum cand comunismul s-a intins ca un cancer prin efectele lui
economice pauperizand un intreg popor, acum cand au pus mana pe toata bogatia
tarii ,pe toate canalele de masmedie, acum cand nu ni se poate intampla nimic ,
de ce mai stam deoparte?
Am plecat din Romania pe criterii politice spunand un NU hotarat comunismului,
ca mine multi din colegi, cunostinte si prieteni pe care inca ii astept sa se
uneasca intr-un tot pentru binele tarii careia ii poarta numele ,Numai asa
putem justifica declaratia facuta la intrarea in USA, altfel  contrazicem
propiile noastre afirmatii. " Tertium non datum"
Sa fi uitat oare declaratiile facute in fata autoritatilor de emigrare?
Mi-am dorit o Romanie fericita si prosperea pentru care si acum destul de
tarziu ( expresia dumneavoastra ) se mai poate face ceva, au nevoie si de noi,
avem nevoie unul de altul, nu putem ramane indiferenti.
Stiu ca si pe la dumneavoastra au existat curente de unire, aveti organizatii
puternice, cunosc de exemplu acel  Comitet de integrare a Romaniei in NATO,
ne-am si vazut la Washington, ce  impiedeca Comunitatea Romanilor din Chicago
sa fie portavocea unui nou curent de unire?
Uitati de CMR , este gata sa dea mana cu orice alta noua organizatie
romaneasca, numai pentru a putea fi de mai mare folos tarii mama, suntem gata
sa ne contopim in orice forma a unei noi mari organizatii.
Acel Congres al Romanilor de Pretutndeni, se vrea in primul rand a fi un for
consultativ al romanilor din jurul frontariilor tarii, o portavoce a durerii
lor de instrainare , a faptului ca sunt uitati, si in al doile rand dorim sa
fie un prim pas timid de participare a diasporei la treburile tarii.
Numai uniti si bine organizati putem merge pe urmele popoarelor prospere si
sanatoase.
Nu e bine vacii noastre, ma doare ce se intampla acolo, ma doare Romania si
deaceia numai impreuna vom invinge.
V-am relatat toate acestea pentru a va arata de ce nu pot fi indiferent la
necazurile tarii, noua ne pasa.
Cu multa consideratie.
Neculai Popa