From: Jean-Baptiste

NOTA DE PROTEST

DRAGI COLEGI retea ONG,

Va propun sa cititi cu atentie cateva date privind practicile unei institutii
publice (F.R.D.S.) care in mod sigur pune in pericol combaterea saraciei din
zonele cele mai sarace din Romania. daca
printre membrii retelei sunt ONG sau colegi ce au trecut prin experiente (bune
sau rele) cu F.R.D.S. dati-ne un feed back cat mai rapid. Intentionam sa
trimitem un exemplar si la Banca Mondiala Biroul "Integrity anti-coruption" cu
care suntem deja in contact. Va multumim...

Ca urmare a refuzului aprobarii spre finantare a proiectului "Complex
multifunctional de servicii sociale Oliver Twist" depus de Fundatia Familia si
Ocrotirea Copilului la Fondul Roman de Dezvoltare Sociala (F.R.D.S) - runda
SDSCM (23 octombrie 2006) facem urmatoarele
precizari:
- propunerea de proiect depusa de Fundatia F.O.C. a fost declarata "ELIGIBILA"
conform procedurilor de evaluare de birou din cadrul F.R.D.S. fapt ce
antreneaza evaluarea de teren, F.R.D.S. urmand a desemna evaluatorul care
verifica si propune modificari pentru proiectul propus. Aceasta decizie a fost
publicata si e pagina de web a FRDS la adresa: www.frds.ro ;
- Conform procedurilor de evaluare de teren am fost contactati telefonic de
evaluatorul desemnat d-na Sanda Spulber pe care reprezentantii Fundatiei FOC
urmau sa o sprijine in efectuarea evaluarii;
- Desi ne stabilise mai multe intalniri evaluatorul desemnat nu s-a prezentat
la primele doua intalniri, amanandu-le, iar la intalnirea din comunitate a
sosit cu 5 ore intaziere, blocand astfel
activitatea Primariei cat si activitatea Fundatiei F.O.C.;
- Evaluatorul nu a vizitat decat locatia propusa pentru Complexul
multifunctional si sediul Primariei;
- Propunerile de modificari facute de evaluatorul F.R.D.S. desi ni s-au parut
doar de forma (reformulare obiective, gruparea activitatilor propuse dupa alte
criterii) continea si propuneri de
scoatere a unor obiecte de stricta necesitate din buget - frigider, aragaz,
etc) care punea in pericol finalizarea acestuia. Modificarile au fost totusi
realizate in conformitate cu cerintele acestui evaluator si la termenul
solicitat;
- Nu am primit nici un exemplar al Procesului verbal incheiat la finalul
evaluarii;
- Desi am operat modificarile solicitate, am adaugat documentele suplimentare
solicitatea si am depus proiectul la sediul F.R.D.S. nu am primit nici un nr.
de inregistrare asa cum se procedeaza intr-o institutie publica la depunerea
unei documentatii;
- Ulterior a fost desemnata o alta persoana sa evalueze proiectul (evaluare
incrucisata- ni s-a spus) in persoana dnei Camelia Tancau-evaluator F.R.D.S. In
urma evaluarii dna Tancau a
propus alte modificari, unele propuneri vizand modificarile facute de primul
evaluator. A fost intocmit proces verbal ce contine propunerile de modificare
ale evaluatorului;
- Am operat si modificarile solicitate de evaluator in urma carora am re-depus
proiectul modificat la sediul F.R.D.S. pentru care, de asemenea, nu am primit
un nr. de inregistrare;
- Pe data de 14/05/2007 a aparut pe pagina de web a institutiei publice
F.R.D.S. lista cu proiectele care au fost aprobate spre finantare in runda
SDSCM - 23 octombrie 2006. Nu se explica motivul pentru care a fost refuzat
proiectul si nici pentru toate celelalte proiecte refuzate.
Desi am solicitat telefonic de 3 ori audienta la Directorul General al F.R.D.S
si la Presedintele F.R.D.S am fost refuzati de asistentiul manager al FRDS,
care ne-a explicat ca nu exista un program de lucru cu publicul si ca F.R.DS.
nu este institutie publica(?). Incercand sa aflam mai multe informatii despre
aceasta institutie am constatat urmatoarele:
- Nu exista informatii cu privire la concursurile de ocupare a functiilor in
institutie, lista cu evaluatorii desemnati, cum au fost selectati;
- Nu exista informatii privind programul de lucru cu publicul al membrilor
bordului si directiunii, cum se pot depune plangeri, sugestii, contestatii, etc;
- Nu exista informatii cu privire la declaratiile de avere a membrilor
Consiliului Director si alti angajati cu functii de conducere;
- Nu exista informatii cu privire la valoarea totala a rundei din 23 octombrie
2006;
- Nu exista informatii sau un raport (narativ si financiar) de activitate al
F.R.D.S, asa cum cere legislatia;
Am aflat ca FRDS a fost infiintata in baza legii 129/1998 republicata si
modificata cu legea 129/2005. La art 1 scrie ca FRDS este institutie de interes
public in subordinea Guvernului Romaniei. Directia executive este numita de
primul ministru. Prin urmare FRDS ofera informatii in conformitate cu
dispozitiile legii 544/2001.

Consideram ca tratamentul de care am avut parte in incercarea de a colabora cu
aceasta institutie publica a esuat, comunitatea din Filipestii de Padure fiind
iar inselata in sperantele membrilor ei de initia actiuni pentru diminuarea
starii de saracie in care se afla.
Aceleasi prejudicii aduce si membrilor Consiliului Local Filipestii de Padure
si Primariei care au colaborat cu Fundatia F.O.C. de mai bine de 6 luni si au
facut toate demersurile necesare pentru punerea in functiune a proiectului
propus de F.O.C.
Ca urmare a celor relatate, solicitam urmatoarele:
- contestarea evaluarii de teren facuta pentru proiectul "Complex
multifunctional de servicii sociale Oliver Twist" depus de Fundatia Familia si
Ocrotirea Copilului;
- desemnarea unui evaluator cu experienta in FRDS de cel putin 4 ani (stiut
fiind ca evaluatorii existenti sunt noi angajati);
- contestarea deciziei de ne-aprobare a finantarii pentru proiectul depus de
F.O.C. si re-eveluarea de teren a acestuia;
- sprijin si consultanta GRATUITA pentru Fundatia FOC in elaborarea
modificarilor solicitatea de evaluator in proiect (cei care au evaluat
proiectul stiu doar "sa taie" fara sa propuna, in mod
constructiv, si solutii);
- reevaluarea tuturor proiectelor la care nici macar nu s-a facut evaluarea de
teren desi erau declarate eligibile;
- re-evaluarea unor proiecte care, din punctul nostru de vedere, ridica
serioase probleme privind diminuarea saraciei, ba chiar frizeaza ridicolul
(exemple: Centru de inchiriere ATV, Atelier de obiecte funerare, Atelier de
topografie, etc); Solicitam aceasta in baza aceleiasi legi 544/2001 privind
transparenta institutionala;
- solicitam punerea la dispozitie a tuturor datelor de contact (telefon, email,
fax,) ale intregului Consiliu Director, cat si ai reprezentantilor Bancii
Mondiale asa cum prevede legislatia in
vigoare pentru institutiile de interes public;
- Solicitam informatii privind masurile disciplinare impuse in cazul in care se
constata incalcari ale legislatiei, procedurilor in cadrul F.R.D.S;
- Solicitam informatii despre modalitatea de selectie a evaluatorilor,
bibliografia concursurilor pentru ocuparea unui post in F.R.D.S., listele cu
admisi si respinsi din anul 2006 si 2007;
- solicitam de asemenea, care este impactul estimat in comunitate (date
cantitative si calitative tinand seama de criteriile de declarare "zona
saraca") privind diminuarea starii de saracie din
comunitatile in care au fost aprobate urmatoarele proiecte:

2 PG1308 Centru mobil de inchiriere ATV Maramures BORSA 38.200
5 PG1319 Atelier articole funerare Alba ABRUD 55.400
10 PG1335 Atelier servicii topografice Alba ABRUD 36.350
11 PG1337 "Pensiune turistica - Fantana" Maramures BORSA 74.690
12 PG1338 Popas turistic cu crescatorie de pastravi Harghita SANDOMINIC 64.174

EI CE ZICETI?
Asteptam sugestiile dvs cu nerabdare!

Jean-Baptiste Odobestianu- email: [EMAIL PROTECTED]

--
Puteti contribui cu 2% din venitul Dvs. la combaterea defrisarilor abuzive.
Detalii cont la:

Raspunde prin e-mail lui