Si pentru ca vorbeam, cu ceva vreme in urma, de reprezentativ si
reprezentativitate, am sa va dau un exemplu din popor:

  Eram acum cativa ani intr-o piata din Bucuresti, cam pe la vremea aceasta era
vremea capsunilor si o taranca vindea de zor capsuni, la taraba ei inghesuita
se stransese puzderie de lume, un vecin de-al ei care vindea varza, ceapa si ce
mai vindea el pe acolo, deranjat ca nu-i cumpara nimeni marfa si dupa ce
mustrase cativa musterii de-ai tarancii cu" date mai incolo ca-mi iei fata si
nu vede clientu', mandrete de marfa ce am io", dupa ce facu ordine cu musterii
tarancii, uita-i sa spun ca nu avea nici macar un client si dupa ce privi pret
de cateva minute cum servea clientu' taranca, i se adresa acesteia cu naduf "ia
miscate mai repede, iote ce greu se misca".
  Zise cineva:-)
  " Dom'le esti invidios, daaa esti invidios, ca ea vinde si dumneata de cand
astept eu aici, nu.
  " Pai cum sa vand cand lumea asta e stransa aici in fata tarabei mele"
  " Dom'le, in loc sa zici mersi ca-ti face reclama, lumea asta, ca altfel te
fereai de muste".
  " Ei, da imi face reclama, daca stiam luam si taraba ei si mai puneam niste
varza",
  " Dom'le dumneata esti roman, daaa, esti roman",
  " Ha,ha da' dumneata ce esti, vreun turc ceva?!"
  " Nu domn'le, sunt roman si sunt mandru ca sunt roman, iar dumitale tie
rusine, caci altfel nu te-ai mai lua de biata femeie".

  In momentul in care vom accepta ca altul e mai bun ca noi, in momentul in
care vom pretui munca celui de langa noi si nu vom crede ca totul ni se cuvine,
in momentrul in care vom sti sa vedem tertele fatete ale unui lucru, pornind si
de la simplul fapt ca "taranca" aceea a preferat sa puna capsuni si nu varza si
ceapa asa cum vindeau 80% din cei care erau in piata ca "negustori". Cand vom
sti sa pretuim cand inca mai avem ce, atunci vom fi o natiune mandra, caci inca
avem cu ce si mai ales cu cine".

  Epilog: A doua zi, "taranu" trona mandru pe trei tarabe, inclusiv taraba
tarancii de la care cumparasem capsuni cu o zi in urma, inutil sa mai spun ca
era "curat" in fata lui si piata era din ce in ce mai "goala".

  Flubber

Fussy? Opinionated? Impossible to please? Perfect.  Join Yahoo!'s user panel
and lay it on us.

Raspunde prin e-mail lui