Stimata doamna,

Personal consider incalzirea prin pardoseala cea mai mare gogorita posibila,
pentru o tara avand clima Romaniei.
Motivele sunt urmatoarele:
1. Pierderi imense datorita faptului ca se incalzeste atat placa de beton de
dedesupt cat si finisajul (gresia) de deasupra.
Daca gresia radiaza caldura in spatiul util, placa de BA trimite caldura in
pamant.
(daca nu se pune o foarte buna termoizolatie peste placa de BA)
2. Orice fisura in instalatie presupune demontarea intregii pardoseli din
camera respectiva.
Chestia cu garantarea tevilor timp de zeci de ani, sa o spuna firmele
respective lui "mutu" !
Pana cand trece garantia, murim si noi si se desfiinteaza si respectivele firme.
3. Daca afara sunt -20 de grade indiferent daca incalzirea prin pardoseala este
electrica sau cu agent termic o sa incingeti instalatia de o sa va ia foc
pingelele de la pantofi.
4. Este fooooooarte la moda sa poti merge cu pigioarele goale pe o gresie
incalzita dar cand vine factura de curent sau gaze sa vedem cine o mai plateste
daca nu sunteti milionar in euro.

Orice fel de sistem de pompe de caldura trebuie sa beneficieze de o sursa
externa de energie, in afara de curentul electric pe care il consuma si care in
general este cam 20% din ce "energie verde" produce pompa.
Daca pt. incalzirea unei locuinte de circa 200 mp aveti nevoie de o centrala pe
gaze de circa 35kW, in situatia unei pompe de caldura si incalzire prin
pardoseala, EU cred, si subliniez EU, ca valoarea energiei produse de pompa de
caldura, avand in vedere pierderile prin pardoseala trebuie ridicata, la cel
putin 60 kW din care 20% adica 12 kW sunt curent electric consumat.
Cam mult curent.
In plus este necesara sursa gratuita care sa asigure restul de 48kW, adica sute
de metrii de tubulatura exterioara casei, sau panouri, apa geotermala.

Vitocal 300, pompa de caldura Viessman, de la 39,6 pana la 81,2 kW, nu scoate
mai mult de 55 de grade temperatrura apei de TUR.
Adica CALORIFERE "caldute" ca pe vremea lui Ceasca.
Daca bagi apa de 55 degrade in tubulatura din pardoseala ..... nu stiu ce
incalzire mai ai iarna !
Dar .... in Sicilia o sa functionezze perfect ! :)

Vechile frigidere Fram, erau de fapt pompe de caldura.
Cred ca le tineti minte cu totii.
Aveau o rezistenta electrica de vreo 20 W care le punea in functiune.
Si raceau de nu mai puteau :))
Le-am schimbat cu alte pompe de caldura, mai eficiente intrucat aveau si
compresor.
Cate din ele chiar fac -20 de grade in congelator ?
(-20 de grade este temperatura obligatorie pt. pastrarea alimentelor pe
perioade indelungate)
Cat costa un congelator de 1,80 inaltime, cca 640 litrii, care face -20 de
grade in toate compartimentele ?
Va spun eu, cam 1.500 de Euro + tva, adica cam 66 de milioane.
Cam asa si cu pompele de caldura la incalzire. :)))

Cu stima,
Dicu-Sava Cristian
www.dscxlex.ro