Stimati prieteni,

Vă recomand un articol despre cele mai utilizate 13 prejudecăţi, sloganuri,
acuzatii, clişee care se repetă împotriva maghiarilor din România. Majoritatea
lor sunt prejudecăţi născute în conştiinţa românească în perioada tulbure a
anilor '90. În acest articol nu îmi propun să le cataloghez pe toate. Nu mă
ocup acum de cele legate de istorie. Istorie obiectivă nu există de nicio
parte. În general cred că discuţiile despre istorie sunt total
contraproductive, atâta timp când suntem crescuţi cu manuale total paralele.
Cred însă că a explica prejudecăţi despre prezent şi viitor ar fi necesar şi
binevenit.
Cele dou părţi ale articolului discută următoarele clişee:

Prejudecăţile maghiarofobe şi adevărul despre ele (I)

1. Ungurii vor să ne ia Ardealul
2. Ungurii refuză să vorbească româneşte
3. Ungurii sunt aroganţi şi îi privesc pe români de sus.
4. UDMR e o organizaţie extremistă, episcopul László Tőkés e un extremist
5. Ungurii au pretenţii exagerate, şi dacă acestea ar fi satisfăcute ei ar avea
mai multe drepturi decât românii
6. Ce drepturi au românii din Ungaria? Lor de ce nu li se dă autonomie?

Link: http://www.romanialibera.com/articole/articol.php?step=articol&id=9328

Prejudecăţile maghiarofobe şi adevărul despre ele (II)

7. Ţinutul Secuiesc e o invenţie a extremiştilor maghiari
8. Ţinutul Secuiesc = Kosovo, Autonomie = separare
9. În Ţinutul Secuiesc e sărăcie din cauza coruptiei autorităţilor locale
dominate de UDMR
10. Românii din Hargita şi Covasna sunt discriminaţi de autorităţi
11. În regiuni cu majoritate maghiară dacă nu ceri în maghiară nu eşti servit
12. De ce nu pot fi ungurii precum celelalte minorităţi din România?
13. Politicienii sunt cei care învrăjbesc relaţiile interetnice, maghiarul de
rând se înţelege cu românul de rând

Link: http://www.romanialibera.com/articole/articol.php?care=9375

Cred că este foarte important ca să ştim adevărul în spatele acestor clişee
naţionaliste.

Cele bune,

Tihamér

Raspunde prin e-mail lui