"Romania, the land of choice" este noul slogan al turismului romanesc,
luandu-i locul celui dinainte -- "Romania, simply surprising".

Imnul turismului romanesc, pregatit de Ministerul Turismului, a fost lansat
oficial pe 1 Mai, si poate fi ascultat aici:
http://www.turism.gov.ro/ro/noutati/139/imnul-turistic-al-romaniei/.  De
asemenea, exista si un slideshow pe YouTube:
<http://www.youtube.com/watch?v=kSGinIU86mU>
http://www.youtube.com/watch?v=kSGinIU86mU.

Probabil tinand cont de faptul ca noul imn prezinta doar o mica parte din
frumusetile patriei -- uitand sa aminteasca de "obiective turistice" precum
infrastructura de rahat, gropile din sosele, muntii de gunoaie aflati la tot
pasul, praf si noroi cat cuprinde datorat santierelor ce impanzesc orasele,
constructii de beton si sticla inlocuind vechea arhitectura si sufocand
ultimele parcuri si petice de verdeata, centre istorice distruse sau
inaccesibile datorita santierelor interminabile, rauri si lacuri de pet-uri,
culmi de munti golase si golite de paduri etc. etc. -- tot pe YouTube au
aparut variante ale noului imn turistic, mai mult sau mai putin reusite.

Ma intreb cate milioane s-or fi cheltuit in ultimii aproape 20 de ani cu
promovarea turismului prin slogane si campanii publicitare, in loc sa se
investeasca in infrastructura si servicii.  N-ar fi fost mai eficiente
faptele, in loc de vorbe?

----------------------------

Vali
"Noble blood is an accident of fortune; noble actions are the chief mark of
greatness."
"When the power of love overcomes the love of power, the world will know
peace."
Aboneaza-te la  <mailto:ngo_list-subscr...@yahoogroups.com> ngo_list: o
alternativa moderata (un pic) la [ngolist]
Please consider the environment - do you really need to print this email?

<http://www.gandul.info/puterea-gandului/imnul-turismului-hit-me-mother-with
-the-whip.html?4237;4283591>
http://www.gandul.info/puterea-gandului/imnul-turismului-hit-me-mother-with-
the-whip.html?4237;4283591

Imnul Turismului: "Hit me, mother, with the whip"

de
<http://www.gandul.info/lelia-munteanu.html?q=author:167618&author=Lelia%20M
UNTEANU> Lelia MUNTEANU |  <http://www.gandul.info/editia/2009-05-04.html>

Am ascultat Imnul Turismului si n-am mai iesit trei zile din casa. Am vrut
sa-mi tai venele cu drujba. Acum ma tratez de depresie acuta.

Mozart ala Micu s-a defectat. Inainte mai palma de colo, de dincolo si-i
iesea de-o piesa. Zau ca asta suna ca (pardon) Corul Pomanagiilor. Incepe ca
un bocet si continua ca un cantec premiat la Festivalul de la Amara. Culmea
prozodiei: sa rimezi "sea" cu "ancient histarii". Hai ca mare mai avem, da'
unde-ati vazut voi istorie antica, faraonilor? Cui se adreseaza maneaua asta
culta? Pacientilor de la reanimare? Sa le dea Dumnezeu sanatate, dar n-o
sa-si rupa perfuziile sa vina in Romania. Surdomutilor! Acest horror lullaby
nu ma lasa sa dorm.

"Why are you so sad?" ne intreaba, si pe buna dreptate, autorii cantecului.
Pai uite de ce, compozitorilor care sunteti voi compozitori: pentru ca n-am
inteles care-i cioisu'. Intre Xanax si Prozac? Fiti more specifici. As fi
inteles daca imnul ar fi fost "Drumurile noastre toate". Aici da, ca te
gandesti pe un' s-o iei. Si, citez din Imn - "you will smile just for a
while", adica in traducere libera "o sa-ti inghete zambetul pe buze".

Ce-avem noi aici? The mititei, bottles of tzuiculitza, a few sarmalutze. De
ce-am fi tristi? Pe cand se vor hotari turistii sa vina la noi, sa nu se
opreasca in Bulgaria, o sa avem si program artistic: explodeaza mamaligutza.
Ce mai avem? Prezidentiale, ca sa ne incalzim la iarna.

Ma gandesc totusi ca are si Moga dreptate. Daca era imnul ala mai ritmat,
mai vesel, ne lua Protectia Consumatorului. Ce faceti acolo, vindeti un
turism trist pe ritmuri dezlantuite? Hai, bagati ceva de jale. Poate ca
imnul cel mai potrivit ar fi fost "Hit me, mother, with the whip" (Da, mama,
cu biciu-n mine). Maestre, ai - nai, da un do de jos: "Da mama cu biciu-n
mine/ Ca n-am ramas la Edirne/ Ma opream intempestiv/ Si primeam all
inclusiv/ Am ajuns in Land of Choice/ Dupa cum la imn ne zice/ Tata, daca ai
choice/ Ia-ma grabnic de aice/ Repede sa nu te-ncurci/ Si du-ma-napoi la
turci."

<mailto:lelia.munte...@gandul.info?subject=referitor%20la%3a%20%22imnul%20tu
rismului%3A%20%E2%80%9EHit%20me%2C%20mother%2C%20with%20the%20whip%E2%80%9C%
22> lelia.munte...@gandul.info

C Gandul

Raspunde prin e-mail lui