In cadrul proiectului

Training course “Outside EU is Europe”  (1-7 Mai 2010)
Implementat deCentrul Educaţional
de Resurse şi Training- C.E.R.T
finanţat de
Comisia Europeană prin Programul Tineret în Acţiune

Participanti din
asociatiile partenere:Gida association( Hungary),  IRELI Public Union
(Azerbaijan), Youth
Association DRONI ( Georgia) , Youth Generation (Rep. Moldova),  Batman Youth
Development Association (Turcia)
si  TRIPIN.EU(Olanda)

Urmarind :

        1. Dezvoltarea solidarităţii si tolerantei a 23 de tineri din 7 tari
U.E si Non-U.E. prin explorarea conceptelor de Uniune Europeana, Europa si
Cetăţenie Europeana timp de 6 zile.

        1. Promovarea cetăţeniei active in rândul a 23 de tineri prin
înţelegerea conceptului de Cetăţeniei activa in lucrul cu tinerii.

        1. Încurajarea cooperării europene in munca de tineret pentru 23 de
participanţi prin familiarizarea acestora cu programul Tineret in Acţiune si
posibilităţile de cooperare prin proiecte cu tarile din politica de vecinătate.

 Am parcurs primele 4 zile din agenda cursului :

Ziua  1:
Sosirea participantilor si prezentarea grupurilor

Ziua 2: Introducere in proiect; crearea unei comunitati
ideale, prezentarea comunitatilor.
Ziua  3:
Institutii europene – Trade Market + Institutii pentru comunitatile create.
Ziua  4:
Probleme si solutii in comunitatile de practica, strategii de dezvoltare; In
lumea cetatenilor craioveni – interviuri stradale.
Ziua  5:
Open Space Technology – Cetatenia Europeana. Programul Tineret in Actiune si
oportunitati de cooperare in domeniul tineretului
Ziua  6:
Dezvoltare de proiecte – planuri de viitor. Evaluare si continuare.
Ziua 7: Finalizare rezultate. Plecarea
participantilor.

Participantii
, impartiti in 4 grupuri multiculturale si multinationale, au creat in prima zi
comunitati functinale dupa cum si-ar dori sa existe in realitate si in care ei
s-ar simti cetateni. „TreeTopia”, „Infiniters”, „Wonderland” si „Azromotur” au
fost numite aceste comunitati care mai de care mai interesante, cuprinzand in
esenta schimbarile  - imbunatatirile pe
care, participantii, in calitate de cetateni le-ar face in comunitatile din
jurul lor.
S-au
prezentat schimbari in ceea ce priveste relatia cetatenilor cu mediul, a fost
introdus un sistem social bazat pe egalitate si demnitate, in care nu exista
diferente intre oameni ca  si nivel de
trai, mentalitati, prejudecati. Oamenii nu detin informatii despre ce inseamna
discriminare , toti muncesc relaxat si nu acumuleaza rezerve (in bani sau
materiale) ci numai cat le este necesar pentru a trai.

Se
respecta mediul, exista un sistem de protectie a persoanelor fara adapost. Un
grup a eliminat idea de familie, mentinand doar ca organizare sociala –
comunitatile mici de 30-40 de oameni in care toti se cunosc , se respecta si
ajuta. Au respins idea de oras mare, autoritati, politica si mediul de afaceri
care spun ca dauneaza mediului inconjurator si mintii oamenilor.

In
ziua 2 ne-am intrecut in drepturi castigate si negociate pentru comunitatile
noastre. Cum nu toti aveam toate drepturile pana la urma am concluzionat ca
avem nevoie unii de ceilalti si am creat o „uniune” de comunitati care are
toate drepturile si in care se respecta diversitatea fiecarei comunitati asa
cum au creat-o membrii ei.

Apar
si problemele in ziua 3 la care am gasit solutii concrete si am analizat si
listat initiative – actiuni pe care le-am intreprinde pentru a aplica acele
solutii. Problemele majore sunt cele legate de minoritatile etnice,
discriminare, incalcarea traditiilor si obiceiurilor,  mediul educatia. Pentru
fiecare am gasit
solutii reale, in care ne-am putea, ca tineri si voluntari, implica, i-am
convinge
si pe altii sa se implice si am promova aceste probleme-solutii.

Urmeaza
ziua 6 in care vom evalua si analiza experienta de invatare , vom face
inventarul a ceea ce luam cu noi in bagajul de cala (speram) si in care ne
punem in primul rand exercitiul de a fi cetateni – deoarece am exersat aceste
zile ce inseamna sa fii cetatean european : sa cunosti drepturile, obligatiie,
sa apartii unui teritoriu cultural-istori si geografic si sa participi activ cu
idei, solutii actiuni la rezolvare problemelor/nevoilor din comunitatea din
care faci parte .

Si pentru a intelege
mai bine interesantele experientele de invatare parcurse de noi aceste zile va
invitam sa rasfoiti imaginile trimise.
http://dl.transfer.ro/poze_outside-transfer_RO-05may-64f691.rar

Pentru detalii suplimentare
sau solicitari ale materialelor pe care le vom realiza va stam la dispozitie.

Echipa de proiect,

Centrul
Educaţional de Resurse şi Training
Strada
Unirea nr.99, Câmpeni, Dolj
Tel : 0768038497
http://certdolj.wordpress.com, certd...@yahoo.com

„Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod
necesar poziţia oficială a Uniunii Europene. Prezenta comunicare nu angajează
decât pe autorul acesteia, Comisia Europeană sau ANPCDEFP nefiind responsabile
de posibila utilizare a informaţiilor conţinute în acest material.”

Raspunde prin e-mail lui