Re: [Talk-cz] Vykreslování turistických tras (Re: semestralni projekt - napady)

2015-03-08 Tema obsahu Martin Tesar
Ahoj,

Mtbmap se mi líbí, krása!
>

Díky :)



> Jaké jsou bugy, kvůli kterým to nechcete tlačit na osm.org?
>

No těch je, zkusím vypíchnout ty zásadní, které mě zrovna napadnou:
 - nepravidelný update (ale to už snad v brzké době opravíme)
 - pokrytí jen části světa (to se taky snad brzo zlepší)
 - nejednotnost ikon
 - překreslování názvů
 - nevhodné zobrazení chráněných území i dalších plošných jevů
 - špatné pořadí vykreslování některých silnic (viz např. nájezdy na
dálnice)
 - zobrazit správně turistické trasy i v zahraničí, podpora pro tag
'sac_scale' apod.
 - otočení popisků vrstevnic (tam nás trošku omezuje mapnik)

a řada dalších je uvedena tady:
https://github.com/mattesCZ/mtbmap/labels/map_style

Styl je navíc potřeba převést do nějaké udržovatelnější formy, aby mohl
přispívat i někdo další. Na to bohužel nemám dost času a jako téma na
bakalářku pro někoho dalšího to moc není :)


... A v Javorníku ještě před týdnem byla apokalypsa ve značení, když jsem
> tam
> běhal, tak jsem to trošku poopravil.
>

Bohužel máme teď data z prosince, až vyladíme HW, spustíme update dat.

Martin
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Vykreslování turistických tras (Re: semestralni projekt - napady)

2015-03-08 Tema obsahu Ladislav Laska
No,... jak bych ti to jenom sdělil :-). Spíš ne. Ale +1 za OpenPoiMap. Je na 
tom 
asi ještě hodně práce, speciálně je nutné mít něco, co se dá používat globálně 
(když si zapnu jenom pár kategorií, mapa na zoomout je nepoužitelná...

Ale zase jsem netušil, že je na žižkově kemp!

On Sun, Mar 08, 2015 at 05:34:58PM +0100, Marián Kyral wrote:
> Dne 8.3.2015 v 13:40 Petr Vejsada napsal(a):
> > Ahoj,
> >
> > Dne Ne 8. března 2015 10:35:14, Ladislav Laska napsal(a):
> >
> >> ... osobně si myslím, že zájmové body by měly být konfigurovatelné nehledě
> >> na  vrstvu (možná chci hrady, možná restaurace, co já vím...). To by ale
> >> vyžadovalo kreslit je jinak, než přímo do renderu, takže jako bych nic
> >> neřekl
> > tohle tím směrem jde: http://www.openstreetbrowser.org/ , bohužel, zdá se, 
> > často to nefunguje. V minulosti jsem dělal několik pokusů to zprovoznit pro 
> > CZ, ale moc mi to nešlo :(
> 
> A čte vůbec někdo WeeklyOSM? :-)
> 
> http://openpoimap.org/
> http://waypointer.info/
> 
> Tohle by se taky mohlo nějak rozumně integrovat na hlavní stránku. Je
> fajn, že v renderu vidím, že v místě je restaurace, ale v OSM toho může
> být více - web adresa, otevírací doba. A na to se hodí interaktivní
> vrstva. Jsme ve věku počítačů - nemusíme lpět na provedení papírových
> map. Máme možnosti jak to rozhýbat.
> 
> Marián
> 
> 
> 
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

-- 
S pozdravem Ladislav Láska  
Katedra Aplikované Matematiky, MFF UK   tel.: +420 739 464 167

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Vykreslování turistických tras (Re: semestralni projekt - napady)

2015-03-08 Tema obsahu Marián Kyral
Dne 8.3.2015 v 13:40 Petr Vejsada napsal(a):
> Ahoj,
>
> Dne Ne 8. března 2015 10:35:14, Ladislav Laska napsal(a):
>
>> ... osobně si myslím, že zájmové body by měly být konfigurovatelné nehledě
>> na  vrstvu (možná chci hrady, možná restaurace, co já vím...). To by ale
>> vyžadovalo kreslit je jinak, než přímo do renderu, takže jako bych nic
>> neřekl
> tohle tím směrem jde: http://www.openstreetbrowser.org/ , bohužel, zdá se, 
> často to nefunguje. V minulosti jsem dělal několik pokusů to zprovoznit pro 
> CZ, ale moc mi to nešlo :(

A čte vůbec někdo WeeklyOSM? :-)

http://openpoimap.org/
http://waypointer.info/

Tohle by se taky mohlo nějak rozumně integrovat na hlavní stránku. Je
fajn, že v renderu vidím, že v místě je restaurace, ale v OSM toho může
být více - web adresa, otevírací doba. A na to se hodí interaktivní
vrstva. Jsme ve věku počítačů - nemusíme lpět na provedení papírových
map. Máme možnosti jak to rozhýbat.

Marián



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Vykreslování turistických tras (Re: semestralni projekt - napady)

2015-03-08 Tema obsahu Petr Vejsada
Ahoj,

Dne Ne 8. března 2015 10:35:14, Ladislav Laska napsal(a):

> ... osobně si myslím, že zájmové body by měly být konfigurovatelné nehledě
> na  vrstvu (možná chci hrady, možná restaurace, co já vím...). To by ale
> vyžadovalo kreslit je jinak, než přímo do renderu, takže jako bych nic
> neřekl

tohle tím směrem jde: http://www.openstreetbrowser.org/ , bohužel, zdá se, 
často to nefunguje. V minulosti jsem dělal několik pokusů to zprovoznit pro 
CZ, ale moc mi to nešlo :(

--
Petr

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Vykreslování turistických tras (Re: semestralni projekt - napady)

2015-03-08 Tema obsahu Ladislav Laska
> Zobrazuje telefoni budky, ale nezobrazuje hrady.
> Zobrazuje jeskyně, ale už ne štoly a závrty.
> A je toho vícero.
> :)

... osobně si myslím, že zájmové body by měly být konfigurovatelné nehledě na 
vrstvu (možná chci hrady, možná restaurace, co já vím...). To by ale vyžadovalo 
kreslit je jinak, než přímo do renderu, takže jako bych nic neřekl :-)

Ale dovedu si představit, že zobrazování hradů je všude, protože jich tolik 
není; na turistické by ale neměly chybět.

> 
> IMHO by hlavní mapa měla renderovat co nejvíce a poskytovat referenční 
> design. 
> Speciální mapy by měli spíše odebírat a zvýrazňovat. Např. zimní mapa 
> nepotřebuje renderovat jezy na vodě a naopak vodácká mapa nemusí renderovat 
> sjezdovky. A zimní mapa zvýrazní sjezdovky že je bude renderovat i při menším 
> zvětšení než na refernční mapě.

Je blbost, aby hlavní mapa renderovala turistické, cyklistické, konské stezky, 
relace MHD a dálkové dopravy, či cokoliv takového ražení. Stalo by se to 
nepřehledným. Naopak zájmové body, proč ne, obzvláště když jsou viditelné jenom 
na malých zoom levelech (to s turistickou nejde, stane se potom na prd).

> 
> Mirek
> 
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

-- 
S pozdravem Ladislav Láska  
Katedra Aplikované Matematiky, MFF UK   tel.: +420 739 464 167

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Vykreslování turistických tras (Re: semestralni projekt - napady)

2015-03-08 Tema obsahu Miroslav Suchý

On 03/08/2015 08:38 AM, Jachym Cepicky wrote:

Tak je dost přeplácaná a znám hodně lidí, kterým se nelíbí.


Zobrazuje telefoni budky, ale nezobrazuje hrady.
Zobrazuje jeskyně, ale už ne štoly a závrty.
A je toho vícero.
:)

IMHO by hlavní mapa měla renderovat co nejvíce a poskytovat referenční 
design. Speciální mapy by měli spíše odebírat a zvýrazňovat. Např. zimní 
mapa nepotřebuje renderovat jezy na vodě a naopak vodácká mapa nemusí 
renderovat sjezdovky. A zimní mapa zvýrazní sjezdovky že je bude 
renderovat i při menším zvětšení než na refernční mapě.


Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Vykreslování turistických tras (Re: semestralni projekt - napady)

2015-03-08 Tema obsahu Karel Volný

čest,

Dne Ne 8. března 2015 08:47:50, Marián Kyral napsal(a):
> Dne 8.3.2015 v 08:38 Jachym Cepicky napsal(a):
> > Pánové, mám ale z téhle diskuze pocit, jako by se někteří nemohli
> > odpoutat od "národních zájmů". OpenStreetMap.org je přece pro celý
> > svět a že my se shodneme na tom, že značky jsou jeden z největších
> > highlightů našich dat, neznamená, že to zajímá zbytek světa. Osm.org
> > má výchozí mapu namířenou proti googlu, ne KČT. A už i. Tak je dost
> > přeplácaná a znám hodně lidí, kterým se nelíbí.
> 
> Když tam může být cyklistická vrstva, tak proč ne turistická?

+1

a) mluvilo se snad o overlayi, ne že chceme značky do základní vrstvy

b) skutečně v tomto směru (má či nemá být k disposici) nevidím rozdíl mezi 
značením cyklistickým a pro pěší - to rozhodně není jen český fenomén ... 
stačí se podívat třeba na 
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Lists_of_hiking_trails

potíž je, že těch systémů a podob značek je nechutně mnoho, nicméně to je 
potíž pro nás, implementační detail, pro náhodného návštěvníka to bude pořád 
jen nějaká barevná čára v mapě, ať už se pod ní v datech skrývá cokoliv, a já 
znám naopak dost lidí, kterým se nelíbí, když tam ta čára není, a proto, než 
by našli třeba mtbmap (MTB? - oni chtějí pěší!), tak jdou třeba na Seznam 
(který turistické značení také nemá v základní vrstvě; přeplácanost základní 
vrstvy OSM je na úplně jinou diskusi)

K.


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] WeeklyOSM 240 CZ

2015-03-08 Tema obsahu Jan Cibulka
Zdar vespolek,

s binárkama CHAPSu moc nepomůžu (know how soukromý firmy), nicméně data z DORIS 
už jsme z DPP dostali na infozákon, takže se dá říct, že jsou veřejný. Blbý je, 
že to byly až záznamy ex-post, zákonem se moc nedaj nutit ke streamování těch 
dat a samozřejmě se jim nechce to dávat. Ta konkrétní žába na prameni je tam, 
co vím, oddělení IT.

 

From: Petr Schönmann [mailto:pschonm...@gmail.com] 
Sent: Sunday, March 8, 2015 9:53 AM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz] WeeklyOSM 240 CZ

 

Pro Prahu existuje ne realtime vystup, ale polohy podle radu na 
http://tram.mobilnitabla.cz/

 

Dne 8. března 2015 9:44 Jethro mailto:xtom...@gmail.com> > 
napsal(a):

Ano:
http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zp-copyright.html
Jethro

 

2015-03-08 9:41 GMT+01:00 Pavel Machek mailto:pa...@ucw.cz> >:

Ahoj!

> Tak na tuto mapu je CD dost halkliva a to (pokud vim) proto, ze data ji
> dodava SZDC, ta data CD nakupuji a data jsou dost nesouroda (cas od casu
> chybova, opozdena, nerealna, odporuji si) a sama o sobe nedavaji moc smysl.
> CD se pak s temi daty snazi pracovat a logickymi procesy s vlastnimi
> ziskanymi udaji je validovat. Mel jsem na to tema dlouhy rozhovor sveho casu
> s jejich vyvojarem... Cili chci rici, ze k temto datum, se asi jen tak nekdo
> nedostane (rozhodne ne zdarma).

Fakt?

http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) 
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org  
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

 


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org  
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] WeeklyOSM 240 CZ

2015-03-08 Tema obsahu Petr Schönmann
Pro Prahu existuje ne realtime vystup, ale polohy podle radu na
http://tram.mobilnitabla.cz/

Dne 8. března 2015 9:44 Jethro  napsal(a):

> Ano:
> http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zp-copyright.html
> Jethro
>
> 2015-03-08 9:41 GMT+01:00 Pavel Machek :
>
>> Ahoj!
>>
>> > Tak na tuto mapu je CD dost halkliva a to (pokud vim) proto, ze data ji
>> > dodava SZDC, ta data CD nakupuji a data jsou dost nesouroda (cas od casu
>> > chybova, opozdena, nerealna, odporuji si) a sama o sobe nedavaji moc
>> smysl.
>> > CD se pak s temi daty snazi pracovat a logickymi procesy s vlastnimi
>> > ziskanymi udaji je validovat. Mel jsem na to tema dlouhy rozhovor sveho
>> casu
>> > s jejich vyvojarem... Cili chci rici, ze k temto datum, se asi jen tak
>> nekdo
>> > nedostane (rozhodne ne zdarma).
>>
>> Fakt?
>>
>> http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa
>>
>> Pavel
>> --
>> (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
>> (cesky, pictures)
>> http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] WeeklyOSM 240 CZ

2015-03-08 Tema obsahu Pavel Machek
Ahoj!

> MHD:
> Brno: http://iris.bmhd.cz/
> Praha: nemá veřejné online rozhraní, systémy DORIS pro tramvaje, který je
> synchronizovaný na zastávkách (GPS mají jen nejnovější vozidla) a AUDIS pro
> autobusy (ten tuším na GPS běží)
> ostatní města neznám
> 
> Co se týče offline dat, všechna potřebná data jsou na
> http://chaps.cz/cs/download/idos/zip, sice jsou to hnusné binární bloby,
> ale dekódování není problém.
> 
> Jediné, co reálně brání používání je, že se všechny instituce, které data
> mají, zuby nehty brání tomu, aby tato data byla k dispozici pod rozumnou
> licencí. Toto by mohl být zajímavý směr pro Honzu Cibulku.
> Pokud budu mít podklad, že ty bloby od chapsu jsou použitelné (což snad z
> nějakých minulých soudů vypadlo), pak zařídím export do GTFS, což by mělo
> být snadno importovatelné do OSM.
> Domluvit se s brněnským dopravním podnikem by snad nemuselo být tak
> obtížné, když online poloha je dílem nadšenců, tudíž data jsou ochotni
> dávat.
> V Praze bych očekával boje, ale vítězství by znamenalo obrovský posun pro
> všechny vyhledávače spojení, nejen pro OSM.

Zrovna pro prahu jsou GTFS data dostupna, je to ze zakona o svobodnem
pristupu k informacim, takze s licenci neni problem; soubor se jmenoval
pid-Google 20140704.rar.

Pavel
-- 
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) 
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] WeeklyOSM 240 CZ

2015-03-08 Tema obsahu Jethro
Ano:
http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zp-copyright.html
Jethro

2015-03-08 9:41 GMT+01:00 Pavel Machek :

> Ahoj!
>
> > Tak na tuto mapu je CD dost halkliva a to (pokud vim) proto, ze data ji
> > dodava SZDC, ta data CD nakupuji a data jsou dost nesouroda (cas od casu
> > chybova, opozdena, nerealna, odporuji si) a sama o sobe nedavaji moc
> smysl.
> > CD se pak s temi daty snazi pracovat a logickymi procesy s vlastnimi
> > ziskanymi udaji je validovat. Mel jsem na to tema dlouhy rozhovor sveho
> casu
> > s jejich vyvojarem... Cili chci rici, ze k temto datum, se asi jen tak
> nekdo
> > nedostane (rozhodne ne zdarma).
>
> Fakt?
>
> http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa
>
> Pavel
> --
> (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
> (cesky, pictures)
> http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] WeeklyOSM 240 CZ

2015-03-08 Tema obsahu Pavel Machek
Ahoj!

> Tak na tuto mapu je CD dost halkliva a to (pokud vim) proto, ze data ji 
> dodava SZDC, ta data CD nakupuji a data jsou dost nesouroda (cas od casu 
> chybova, opozdena, nerealna, odporuji si) a sama o sobe nedavaji moc smysl. 
> CD se pak s temi daty snazi pracovat a logickymi procesy s vlastnimi 
> ziskanymi udaji je validovat. Mel jsem na to tema dlouhy rozhovor sveho casu
> s jejich vyvojarem... Cili chci rici, ze k temto datum, se asi jen tak nekdo
> nedostane (rozhodne ne zdarma).

Fakt?

http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa
Pavel
-- 
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) 
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] semestralni projekt - napady

2015-03-08 Tema obsahu Pavel Machek
On Fri 2015-03-06 17:34:11, jzvc wrote:
> Dne 6.3.2015 v 12:00 Pavel Machek napsal(a):
> >Ahoj!
> >
> >>rad bych studentum v ramci jedno z mych predmetu na CVUT nabidnl
> >>temata na semestralni projekty i z OSM. Jak programatorska, tak i
> >>neprogramatorska (dokumentace, cisteni dat, a pod). Mate nejake
> >>navrhy?
> >
> >Co takhle "Kalibrace Bingu"?
> >
> >Nejaky plugin pro JOSM aby se Bing zobrazoval rovnou spravne (a
> >uzivatel ho nemusel posouvat) + mozna automaticka vypocet kalibracnich
> >dat Bingu podle starsich (ale lip skalibrovanych) fotomap.
> >
> > Pavel
> >
> Cus, toto existuje, plugin si muzes nainstalovat, ale ... no zkousel sem to,
> nic co by se dalo realne pouzivat. Musel bys totiz nejdriv projit velmi
> podrobne cely uzemi, a kalibrovat a kaliborovat ... protoze posun se meni
> kazdych par stovek metru a to celkem dost.
> 
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Imagery_Offset_Database

No, tak zkalibrovat podle starsich ortofotomap, a vysledky nahrat do
databaze offsetu.
-- 
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) 
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Vykreslování turistických tras (Re: semestralni projekt - napady)

2015-03-08 Tema obsahu Ladislav Laska
On Sun, Mar 08, 2015 at 07:38:59AM +, Jachym Cepicky wrote:
> Ad 3d - myslíte osmbuildings? To ale není 3d osm afaik. Ale hezký to je.
> Nebo něco jiného?

Mě v mysli vyvstalo tohle:
http://demo.f4map.com/#lat=50.0673912&lon=14.4428975&zoom=13&camera.theta=0.9

> Pánové, mám ale z téhle diskuze pocit, jako by se někteří nemohli odpoutat
> od "národních zájmů". OpenStreetMap.org je přece pro celý svět a že my se
> shodneme na tom, že značky jsou jeden z největších highlightů našich dat,
> neznamená, že to zajímá zbytek světa. Osm.org má výchozí mapu namířenou
> proti googlu, ne KČT. A už i. Tak je dost přeplácaná a znám hodně lidí,
> kterým se nelíbí.

Mě zrovna žádné světové nápady nenapadají, tak dávám lokální.

Navíc myslím, že se všichni shodli, že turistiku nechceme na defaultní, ale 
jako 
layer, stejně jako je teď cyklistická.


-- 
S pozdravem Ladislav Láska  
Katedra Aplikované Matematiky, MFF UK   tel.: +420 739 464 167

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz