Re: Correus publicats a lists.debian.org

2015-06-11 Conversa Benjamí Villoslada
Perdó i adéu. Ja me n'havia oblidat de la dependència del politicorrectisme.

On Thu, Jun 11, 2015, 09:12 Àlex  wrote:

> Salut companys/es,
>
> Em sento bastant incòmode amb el to d'alguns missatges d'aquest fil.
> Respirem i calmem-nos una mica.
>
>
>Alex
>
>
> --
> To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
> with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact
> listmas...@lists.debian.org
> Archive: https://lists.debian.org/557934ad.40...@probeta.net
>
>


Re: Correus publicats a lists.debian.org

2015-06-10 Conversa Benjamí Villoslada
Què bé, els usuaris del segle XXI tenen una solució pel spam i que
consisteix en demanar que et solucionin la espifiada d'escriure a una
llista de correu sense saber què suposa escriure-hi. El "senyu, senyu, se
m'ha espatllat la joguina".

Jo crec que a Apple falta gent. Allà no tenen llistes de correu. Massa
antigues per a ells.

Benjamí
http://benjami.cat
(From touch & voice device)
On Jun 10, 2015 21:44, "Alex Muntada"  wrote:

>
> Narcis Garcia:
>
> > No demano la perfecció, sinó una mica de sensibilitat pels usuaris del
> > segle XXI.
>
> Em temo molt que aquest argument no pesa gaire tenint en compte que els
> spammers poden obtenir les adreces igualment si se subscriuen a la llista o
> si miren qualsevol dels altres arxius que existeixen.
>
> Entenc la preocupació per l'spam però no crec que aquesta sigui la via per
> resoldre el problema, que és força més complex.
>
> Salut,
> Alex
>


Re: Gestor de Biblioteca

2014-11-27 Conversa Benjamí Villoslada
2014-11-27 17:31 GMT+01:00 :

> Algú coneix o ha utilitzat alguna sol·lució de software lliure per a
> gestionar una biblioteca?


¿Digital?

Amb Calibre.

-- 
Benjamí
http://benjami.cat


Re: Llibres per autonoms

2014-01-24 Conversa Benjamí Villoslada
El dia 24 gener de 2014 12.57, Pere Nubiola Radigales  ha
escrit:

> Estic a punt a ser contractat com freelance, lo que voldir que haure de
> portar llibres. Algu coneix alguna aplicacio per debian.
>

El programari empresarial lliure més potent, ara mateix, és OpenERP.  Però
no sé si serà excessiu per un autònom, però tot depèn del volum de
paperassa que generis cada dia.


-- 
Benjamí
http://benjami.cat


Re: web based CRM

2013-05-31 Conversa Benjamí Villoslada
Vtiger instal·lat per tu. Vtiger és el CRM lliure més complet segons alguns
entesos que vaig consultar el 2009, potser la cosa ha canviat.

(Disculpeu el top-posting, a la tauleta no queda més remei)

Benjamí (From mobile device Telesketch)
On May 31, 2013 1:39 AM, "Iker Bilbao"  wrote:

> **
> Bones,
>
> Estic buscant un CRM com a software de gestió d'incidències (tickets)
> via web.
>
>  Dieun el més potent (complicat?) de tots:
> http://www.sugarcrm.com/download
>
> Senzill i plantilla proxmox:
> http://www.turnkeylinux.org/screenshots/otrs-new-ticket
>
> Altre bona opció?:
> http://www.saaslight.com/_9967_en-GB__APP_CRM-SOFTWARE-DOWNLOADS_/saas.aspx
>
>
> La veritat és que sóc molt nou en aquest món i trobo pocs que no
> estiguin limitats a usuaris o per temps. Haig de llegir molt la lletra
> petita i en algun cas no tinc clar si finalment és o no és.
>
> Abans d'apostar pel primer que em sembli volia fer un crit per si de
> cas algú ha tingut experiència en cap i si m'en voleu aconsellar cap segons
> el que heu conegut. L'ús és força particular (per mi mateix) i és per al
> control de tasques/gestions que m'encomanen els clients i substituir l'avís
> per mail, fer el parte del temps invertit, ... .
>
> Trobo que són unes eines que poden ser molt útils i m'agradaria agafar
> experiència amb alguna per ampliar i poder-ne recomanar l'ús. Cap
> recomanació?
>
> Gràcies,
>
> *Iker.*
>
>


Re: Xerrada "Sobirania Tecnològica"

2013-03-05 Conversa Benjamí Villoslada
Llàstima que l'11 surto cap a Mallorca, fins el dilluns que torno. Si puc
ajudar en altres ocasions compteu amb mi, som a Barcelona la major part del
temps.

Benjamí (From mobile device Telesketch)
On Mar 6, 2013 12:27 AM, "Xavi"  wrote:

>  Hola a tots,
> ja tenim data i hora proposada per la xerrada a la CUP, seria el 12
> d'abril a les 20:30 a Barcelona als locals de la Cruïlla.
>
> He estat parlant amb ells sobre les continguts que més els hi interessaria
> i estan interessats, sobretot, amb la part més teòrica del programari
> lliure (i d'altres), si s'escau, podríem entrar en detalls més tècnics.
>
> Qui de vosaltres estaria disponible el dia 12 i podria assumir col·laborar
> en la preparació i posterior xerrada?
>
> Jo m'encarrego del seguiment pràctic del dia de la xerrada... i
> col·laboraré amb tot el que pugui de continguts i d'altres.
>
> Intento fer una proposta de continguts a partir de les aportacions que
> s'han fet els darreres 2 mesos i algun afegitó personal. Ens hauríem de
> plantejar una cosa "breu" perquè potser fan un soparet després, suposo que
> un total de 30-45 minuts estaria bé:
> *** Programari Lliure
> - Motivació que ens ha portat a fer la xerrada/tertúlia
> - Filosofia de programari Lliure
>   + Stallman:
> http://www.lamarea.com/2013/01/30/tener-el-control-de-tu-informatica-es-un-derecho-humano/
>   + Programari lliure, perquè? http://abcfoto.com/wordpress/?page_id=479
> - Desmuntage de falsos mites (ex. no vull programari lliure perquè no
> tindré una empresa que doni suport, el programari lliure és només
> d'esquerres)
> - PL i adminstracions públiques i economia local
> - Experiències privades i públiques d'èxit
> - Que són les distribucions?
>
> *** Maquinari Lliure
> - Què és i com saber si ho és
>
> *** Telecomunicacions lliures (guifi.net) (blackhold?)
> - Motivació i funcionament.
> - Cobertura actual projecte
> - Com afegir-m'hi?
>
> *** Organitzacions del territori implicades amb la Llibertat tecnològica
>
> Espero les vostres aportacions i assumpcions de tasques.
>
> Salut
>
> XAVI
>
>
>


Re: DNS invers

2012-08-10 Conversa Benjamí Villoslada
Hola Carles,

A Divendres 10 Agost 2012 20:26:03, carles-a-la-viladelpingui.net va escriure:
> Fent un whois a la IP veuràs qui te potestat de gestionar-ho

Qui surt al whois me l'ha demanat.  Sembla que li han cedit les IP sense 
l'invers. Potser que ho demanin a TDNET a veure què diuen.

També he fet un +trace amb el dig abans d'escriure-us i m'he trobat amb aquest 
tall des de dns.acceda.net --tall al sobretaula de casa, a d'altres com el 
meneame.net entra en rínxol fins que diu "too many lookups".  El +trace mostra 
com va posant octets a la IP fins que en afegir el 62 peta.

Gràcies per confirmar que van per aquí els trets, perquè em demanava si ho 
estava fent bé; era la primera vegada que mirava el DNS invers, fins ara 
sempre m'ho he trobat fet pels amos de les IP o dels servidors a cals 
hostingaires.

Gràcies!

Fins prest,

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201208110058.08910.benj...@gmail.com



Re: DNS invers

2012-08-10 Conversa Benjamí Villoslada
(torno a enviar, em penso que ha sortit tallat; disculpeu)

2012/8/10 Marc Olive :
> Per DNS invers et refereix a obtenir el nom a partir de la IP, oi?
> Això és cosa del DNS que gestiona el (sub)domini, els responsables de la IP
> pública en qüestió, que ja ho haurien d'haver fet (la IP de ns1.bitassa.net
> resol a la inversa, jo diria que ja ho gestionen bé).

Sí, el nom del servidor del hostingaire :)

> Però clar, aquest DNS intern no faria res pels altres ordenadores de la resta
> del món.

Exacte, i es tracta de la resolució inversa per la resta de mon.

> Necesites resolució inversa pel servidor de correu?

Exacte.  Veig que internament ho fa bé:

---
$ dig @localhost -x 195.57.62.21

; <<>> DiG 9.7.0-P1 <<>> @localhost -x 195.57.62.21
; (2 servers found)
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 52161
;; flags: qr aa rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 2, ADDITIONAL: 2

;; QUESTION SECTION:
;21.62.57.195.in-addr.arpa. IN  PTR

;; ANSWER SECTION:
21.62.57.195.in-addr.arpa. 604800 INPTR correu.domini.cat.

;; AUTHORITY SECTION:
62.57.195.in-addr.arpa. 604800  IN  NS  ns1.bitassa.net.
62.57.195.in-addr.arpa. 604800  IN  NS  ns2.bitassa.net.

(això potser no calia però ho he posat a l'arxiu /etc/bind/db.195)

;; ADDITIONAL SECTION:
ns1.bitassa.net.11297   IN  A   72.52.145.97
ns2.bitassa.net.11297   IN  A   72.52.145.98

;; Query time: 0 msec
;; SERVER: 127.0.0.1#53(127.0.0.1)
;; WHEN: Fri Aug 10 19:41:22 2012
;; MSG SIZE  rcvd: 155
---

Però no des de fora:

---
 dig @8.8.8.8 -x 195.57.62.21

; <<>> DiG 9.7.0-P1 <<>> @8.8.8.8 -x 195.57.62.21
; (1 server found)
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: SERVFAIL, id: 216
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;21.62.57.195.in-addr.arpa. IN  PTR

;; Query time: 94 msec
;; SERVER: 8.8.8.8#53(8.8.8.8)
;; WHEN: Fri Aug 10 19:48:35 2012
;; MSG SIZE  rcvd: 43
---

---
$ host 195.57.62.21
Host 21.62.57.195.in-addr.arpa not found: 2(SERVFAIL)
---

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: 
http://lists.debian.org/CAGawXtvgYSaBFZ5NSYN+JH+4=mO+=xcq3wmhpr+wjjkwkpi...@mail.gmail.com



Re: DNS invers

2012-08-10 Conversa Benjamí Villoslada
; (1 server found)
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: SERVFAIL, id: 216
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;21.62.57.195.in-addr.arpa. IN  PTR

;; Query time: 94 msec
;; SERVER: 8.8.8.8#53(8.8.8.8)
;; WHEN: Fri Aug 10 19:48:35 2012
;; MSG SIZE  rcvd: 43
---

---
$ host 195.57.62.21
Host 21.62.57.195.in-addr.arpa not found: 2(SERVFAIL)
---

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: 
http://lists.debian.org/cagawxtteoyg4eophprzebczmapardgmnmwxetcksahfnvy0...@mail.gmail.com



DNS invers

2012-08-10 Conversa Benjamí Villoslada
Hola,

Estic intentant configurar el DNS invers d'un servidor de correu però no me'n 
surto.

Es tracta d'un servidor de correu amb una IP pública, però que té el servidor 
DNS a un altre lloc, així que fins ara no li havia instal·lat el bind9.  Els 
servidor DNS que responen al domini són

ns1.bitassa.net
ns2.bitassa.net

i funciona. Entenc que hauria d'instal·lar el bind9, a aquest servidor, i 
configurar-lo només per a resoldre l'inversa?  O cal que ho facin a un altre 
lloc els responsables de la IP pública en qüestió?

Gràcies :)

Salut,

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201208101840.53797.benj...@gmail.com



Re: Grub

2010-12-19 Conversa Benjamí Villoslada
Avui ha arribat una nova versió del Grub i l'error continua, és estrany:

--
menuentry 'Debian GNU/Linux, amb el Linux 2.6.34-1-686' --class debian
--class gnu-linux --class gnu --class os {
insmod part_msdos
insmod ext2
set root='(hd0,msdos1)'
search --no-floppy --fs-uuid --set 08308c19-770b-44a8-bb1d-4ad853e9f3b6
echo'S'''està carregant el Linux 2.6.34-1-686 ...'
linux   /boot/vmlinuz-2.6.34-1-686
root=UUID=08308c19-770b-44a8-bb1d-4ad853e9f3b6 ro readeon.modeset=0
quiet
echo'S'\''està carregant la ramdisk inicial ...'
initrd  /boot/initrd.img-2.6.34-1-686
--

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: 
http://lists.debian.org/aanlktik+r0ta8fkmuet03fukhbfzyalh50bccxdf6...@mail.gmail.com



Re: Sr. Joan alfonso

2008-12-06 Conversa Benjamí Villoslada
[EMAIL PROTECTED]:~$ apropos joan alfonso
[EMAIL PROTECTED]:~$

o_O

El Dissabte 06 Desembre 2008 11:35:24 hubble va escriure:
> locate "Joan Alfonso"
>
>
> El Fri, 5 Dec 2008 15:01:58 +0100
>
> Eloi Notario <[EMAIL PROTECTED]> va dir:
> > El Divendres 05 Desembre 2008 11:07:18 Jaume Sabater va escriure:
> > > O__o'
> > >
> > > apt-get install joan_alfonso
> >
> > find / -name "Joan Alfonso"
> >
> > --
> > Atentament,
> >
> > Eloi Notario.
> >
> >
> > --
> > To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
> > with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact
> > [EMAIL PROTECTED]
>
> --
>  _
> / gpg --keyserver pgp.mit.edu --recv-keys 2E402485 \
> \_ /
>  \
>   \  (__)  _   _ _ _
>  (\/) | |__  _   _| |__ | |__ | | ___
>   /---\/  | '_ \| | | | '_ \| '_ \| |/ _ \
>  / | 666 ||   | | | | |_| | |_) | |_) | |  __/
> *  ||||   |_| |_|\__,_|_.__/|_.__/|_|\___|
>~~~~
>Registered user num. 368051
>and did not take anything above.
> --
> 1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 |41d



-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Ja se pq gnome "no arranca"

2008-08-27 Conversa Benjamí Villoslada
El Monday 25 August 2008 09:50:50 Orestes Mas va escriure:
> No, no ens hi hem trobat... encara n'hi ha que som més frikis i fem servir
> una cosa estrafolària que es diu KDE.

En realitat tot és per estalviar-nos instal·lar el cups-pdf només per a tenir 
impressora PDF a tot l'escriptori :-P

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Dell Optiplex 755

2008-07-18 Conversa Benjamí Villoslada
Teniu qualque experiència amb la Sid a un Optiplex 755?  Me'l venen sense 
Windows ;)

Duu una 256MB ATI Radeon HD 2400 XT dual monitor.  No tenc experiència 
configurant el 3D d'ATI, només nVidia.  No puc escollir la Intel :(

Gràcies!


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Indexes del Apache2

2008-07-15 Conversa Benjamí Villoslada
El Dimarts 15 Juliol 2008, Jordi Funollet va escriure:
> Benjamí Villoslada dixit:
> > $ cat /etc/apache2/mods-enabled/userdir.conf
> > 
> >         UserDir public_html
> >         UserDir disabled root
> >
> >         
> >            AllowOverride FileInfo AuthConfig Limit Indexes
>
> I si afegeixes 'Options'?
>
> AllowOverride FileInfo AuthConfig Limit Indexes Options

Era això, moltes gràcies!  No se m'havia acudit.  Pensava que l'AllowOverride 
ja era precisament un permetre o negar opcions, ço és, Options --tampoc no he 
aprofundit gaire en els manuals, és lo que té que sempre anés bé tal com 
venia a la Debian :roll:

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Indexes del Apache2

2008-07-13 Conversa Benjamí Villoslada
El Diumenge 13 Juliol 2008, Carles Briansó va escriure:
> Has comprovat que tinguis el allowoverride amb els permisos activats?
>
> per assegurar-te'n prova amb
> allowoverride All

Tenc la configuració que arriba amb el paquet:

$ cat /etc/apache2/mods-enabled/userdir.conf

UserDir public_html
UserDir disabled root


AllowOverride FileInfo AuthConfig Limit Indexes
Options MultiViews Indexes SymLinksIfOwnerMatch IncludesNoExec

Order allow,deny
Allow from all


Order deny,allow
Deny from all





-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: iceweasel 3

2008-07-13 Conversa Benjamí Villoslada
El Dissabte 12 Juliol 2008, Lluís Gili va escriure:
> l'iceweasel el tinc a la versió 3.0~rc2-2 i el firebug a la 1.2.0b4

No funciona el darrer Firebug.  Cal que sigui la 1.2.0.b3, vaig haver de 
retrocedir-la.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Indexes del Apache2

2008-07-13 Conversa Benjamí Villoslada
Qualcú ha captat els canvis per l'Indexes a la Sid?

Pel que llegeixo a la documentació, i tal com el tenia, funcionava.  Des 
d'alguna actualització no, i no trobo el què.

Funcionava:

- Amb un .htaccess que digués  Options Indexes
- Posant  -Indexes al /etc/apache2/mods-available/userdir.conf

La idea és que no llistés cap directori excepte els que tenguin el .htaccess.  
Ara no aconsegueixo que ho faci.  L'error és  "[...]/.htaccess: Options not 
allowed here".

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: [caliu-info] Sortida de Lenny.

2008-07-07 Conversa Benjamí Villoslada
El Dilluns 07 Juliol 2008, Jordi Funollet va escriure:
> En general no em sembla que una versió d'un programa (o N) sigui com per
> fer una festa. Però qualsevol excusa per veure'ns les cares és bona.

Sí, les coses presencials poden tenir fàcilment color de fracàs per no 
poder-hi assistir.

El que han fet amb el Firefox, un Download Day, ha anat bé i serveix per 
aprendre'n.  Una cosa muntada al web tendria més ressò.  No? :)

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Iceweasel 3 i els login

2008-06-23 Conversa Benjamí Villoslada
Iceweasel 3 us demana els login a cada arrancada?  De llocs que abans, amb la 
2, guardava: blog, Facebook, i similars.

Ho fa des de que vaig esborrar el perfil i n'he creat un de nou pel Iceweasel 
3.  Per allò de repensar quines extensions m'agraden, repassar la 
configuració.

No he tocat la configuració de les cookies: s'han de guardar «until they 
expire».  Em consta que algunes expiraven dies endavant i no apagant el 
navegador, que és el que ara fan.


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: ttf-liberation

2008-05-05 Conversa Benjamí Villoslada
El Dilluns 05 Maig 2008, Leopold Palomo-Avellaneda va escriure:

> del Marillat 

$ apt-cache policy ttf-liberation
ttf-liberation:
  Instal·lat: 1.0-0.1
  Candidat: 1.0-0.1
  Taula de versió:
 *** 1.0-0.1 0
500 ftp://debian.lth.se unstable/main Packages
100 /var/lib/dpkg/status


Sí, tot i què des d'un mirror suec :)

# http://debian-multimedia.org mirror
deb ftp://debian.lth.se/debian-multimedia/ unstable main
deb-src ftp://debian.lth.se/debian-multimedia/ unstable main

Si no vols afegir aquests repositoris:
https://www.redhat.com/promo/fonts/
(són ben lliures: GPL).



-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: ttf-liberation

2008-05-04 Conversa Benjamí Villoslada
El Diumenge 04 Maig 2008, Ernest Adrogué va escriure:
> Després li dius quins prefereixes:
>
> 
>   sans-serif
>   
>    Lucida Sans
>    DejaVu Sans
>   
> 

Ha funcionat, gràcies!

He posat això:


sans-serif
  
Liberation Sans
  


I ara el Konqueror ja mostra la Liberation en comptes d'Arial.

La Liberation és un bon substitut:

$ apt-cache show ttf-liberation
[...]
Description: Free fonts with the same metrics as Times, Arial and Courier
 A set of serif, sans-serif and monospaced fonts from Red Hat with exactly
 the same metrics as the (non-free) Microsoft Times, Arial and Courier
 fonts, which implies those fonts can serve as a drop-in replacement. The
 font family is named Liberation.
[...]

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



ttf-liberation

2008-05-04 Conversa Benjamí Villoslada
A la Sid vaig posar la ttf-liberation, però només funcionava si la configurava 
a mà. 

Hi ha massa paquets que tiren d'Arial, i calia llevar el paquet msttcorefonts.

Ara la Liberation funciona per defecte als programes GTK i al Firefox (aka 
Iceweasel :)   Trob què tot plegat guanya, perquè la Liberation té més gràcia 
que no pas l'Arial.  És més llegible.

M'agradaria que també fos la tipografia per defecte al Konqueror, però no. 
Pinta una cosa semblant a l'Arial cada cop que la troba configurada.  Un lloc 
per a provar-ho és la portada del Google o del Gmail.  Aquí les teniu 
face-to-face:
http://itaca.bitassa.cat/~benjami/tmp/gmail-liberation-nomes-ff.png

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: configurar el adsl de telefonica amb ip fixe

2008-04-06 Conversa Benjamí Villoslada
El Diumenge 06 Abril 2008, Pere Nubiola Radigales va escriure:
> Normalment Benjami tens rao. Pero en aquest cas en un modem router
> adsl el modos bridge lo que fa es que tralada la señal a la trage de
> xarxa , sent la bareege del diable pppd i el client pppoe els que
> s'encarregan de la transmissio. crean un especie de tunel.

Disculpa idò, no coneixa aquest invent.   

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: configurar el adsl de telefonica amb ip fixe

2008-04-05 Conversa Benjamí Villoslada
El Diumenge 06 Abril 2008, Pere Nubiola Radigales va escriure:
> Si fa no fa. Tinc el router configurat com a bridge

Si és un router té dues IP: la fixe per Internet i una altre, fixe també, per 
ser vist a la intranet.  Tots els ordinadors que hi ha darrere són de la 
intranet i han de tenir una IP que hi faci joc.  Si el router és la 
192.168.1.1 (típica a moltes instal·lacions) aleshores els ordinadors han de:

- Tenir la 192.168.1.x (on x va de 2 a 255)

- Obtenir una adreça automàticament si el router té el servei DHCP en 
marxa --o el tçe un ordinador de la xarxa amb una IP fixe també fent joc amb 
la 192.168.1.x, p.e. 192.168.1.2).

El fet que el router sigui un bridge, un pont, és perquè s'encarrega de 
connectar la intranet amb Internet, mitjançant la seva IP.  Ell «sap» per 
quin ordinador de la intranet és cada paquet, l'envia i el rep, el 
distribueix a qui toca.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Enllaços en una unitat CIFS

2008-03-12 Conversa Benjamí Villoslada
El Dimarts 11 Març 2008, Iv� va escriure:
> La majoria de NAS de consum funcionen de la mateixa manera. Tots tenen
> alguna mena de uLinux o similar dins amb samba i alguna cosa més, i en
> canvi només estan preparats per als usuaris de windows/mac.

En vaig comprar un de can Iomega de 500 GB perquè deia Windows / MacOS / 
Linux. 

http://www.iomega-europe.com/item?sku=204133457

Funciona, però no aconsegueixo afinar el rsync.  Cada cop el fa tot.

Vaig pensar que era per mor la data, a destinació sempre 01-01-2007.  Per això 
vaig afegir l'opció c al rsync, però continua igual.

Nota:  El munto amb
//192.168.0.101/benjami/ /mnt/nas_01_benjami/ cifs 
user,nounix,uid=benjami,gid=benjami,dir_mode=0750,file_mode=0640,iocharset=utf8,credentials=/home/benjami/.smbpasswd_benjami
 
0 0

Perquè al syslog hi veia això:

Mar  6 16:01:13 itaca kernel:  CIFS VFS: Send error in SETFSUnixInfo = -5
Mar  6 16:01:13 itaca kernel:  CIFS VFS: Negotiating Unix capabilities with 
the server failed.  Consider mounting with the Unix Extensions
Mar  6 16:01:13 itaca kernel: disabled, if problems are found, by specifying 
the nounix mount option.
Mar  6 16:01:13 itaca kernel:  CIFS VFS: Malformed FILE_UNIX_BASIC_INFO 
response.
Mar  6 16:01:13 itaca kernel: Unix Extensions can be disabled on mount by 
specifying the nosfu mount option

Algú usa rsync en un CIFS?



-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Sobre la L geminada

2008-03-03 Conversa Benjamí Villoslada
El Dilluns 03 Març 2008, Orestes Mas va escriure:
> Alt Gr + L

ł

Surt la l immolada :)

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: sincronitzar dos disks durs

2008-02-26 Conversa Benjamí Villoslada
El Diumenge 24 Febrer 2008, Jordi Funollet va escriure:
> 'unison' és més adequat si vols que vagi en les dues direccions; cas típic:
> sincronitzar fitxers entre el sobretaula i el portàtil, sabent que els
> fitxers es poden haver modificat a qualsevol dels dos llocs.

Gràcies per aquesta puntualització (hubble també).  Pensava que rsync també 
podia fer les dues direccions.  Tenia l'Unison com alternativa, i en el seu 
moment vaig trobar que la seva sintaxi era un poc estranya.  Em vaig decantar 
pel rsync.  Mai no m'hi he posat, en la cosa de les dues direccions, que 
potser m'aniria bé per un nou us que des de fa poc dono a un portàtil.   

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: sincronitzar dos disks durs

2008-02-24 Conversa Benjamí Villoslada
El Diumenge 24 Febrer 2008, ilion1250 va escriure:
> Em podríeu recomanar un programa per sincronitzar dos discs durs

rsync

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: RV: Desconfigurat el Xwindows

2008-02-23 Conversa Benjamí Villoslada
El Dissabte 23 Febrer 2008, Daniel Elias va escriure:
> Quin fitxer és el que
> dona les ordres d'inici dels terminals gràfics?

Instal·la el gdm si uses GNOME o el kdm si uses KDE.

Són dimonis que s'arranquen quan li toca als dimonis del nivell 2, el gràfic a 
can Debian: 

$ ls -l /etc/rc2.d/*dm
lrwxrwxrwx 1 root root 13 16 des  2006 /etc/rc2.d/S99kdm -> ../init.d/kdm



-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Sorprende a tu pareja con www.caixa.es ( Especial San Valentin )

2008-02-14 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 14 Febrer 2008, Caixa va escriure:
>  Quieres sorprender a tu pareja con un regalo y darl@ un especial San
>  Valentin, un viaje, una noche especial..., ¿necesitas un credito?

He afegitt caixa.es al /etc/apt/sources.list

Faig

$ sudo aptitude install credito
S'està llegint la llista de paquets... Fet
S'està construint l'arbre de dependències
Reading state information... Fet
S'està llegint la informació d'estat estesa
S'estan inicialitzant els estats dels paquets... Fet
S'estan llegint les descripcions de les tasques... Fet
S'està generant la base de dades de marcadors... Fet
No s'ha pogut trobar cap paquet amb un nom o descripció que coincideixi 
amb "credito"
No s'ha pogut trobar cap paquet amb un nom o descripció que coincideixi 
amb "credito"
No s'instal·larà, actualitzarà o suprimirà cap paquet.
0 paquets actualitzats, 0 instal·lats, 0 a suprimir i 0 a no actualitzar.
Es necessita obtenir 0B d'arxius. Després del desempaquetat s'utilitzaran 0B.
S'està llegint la llista de paquets... Fet
S'està construint l'arbre de dependències
Reading state information... Fet
S'està llegint la informació d'estat estesa
S'estan inicialitzant els estats dels paquets... Fet
S'estan llegint les descripcions de les tasques... Fet
S'està generant la base de dades de marcadors... Fet

WTF?!


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Fwd: Re: videos de tv3

2007-11-29 Conversa Benjamí Villoslada
El Dimarts 27 Novembre 2007, Orestes Mas va escriure:
> Interessants les URL. No les sabia, i van molt bé. Uns 12 segons de retràs
> entre l'emissió per ones EM i l'streaming.

http://blog.bitassa.cat/arxiu/2007/01/15/666/ i comentaris
;)

També hi ha m3u per can Flumotion, si no ho han llevat.

> Tanmateix:
> nslookup 195.10.10.103

Una cosa que he après.  Sempre ho feia amb el dig -x:


$ dig -x 195.10.10.103

; <<>> DiG 9.4.1-P1 <<>> -x 195.10.10.103
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 20915
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;103.10.10.195.in-addr.arpa.IN  PTR

;; ANSWER SECTION:
103.10.10.195.in-addr.arpa. 300 IN  PTR streamer0003.bcn.fluendo.net.

;; Query time: 211 msec
;; SERVER: 80.58.0.33#53(80.58.0.33)
;; WHEN: Thu Nov 29 15:58:51 2007
;; MSG SIZE  rcvd: 86



-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: repositoris recomenats per etch

2007-11-15 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 15 Novembre 2007, roine va escriure:
> Podrieu recomenar-me repositoris pel etch ?

Els oficials.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: programari nou en catala ???

2007-11-15 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 15 Novembre 2007, roine va escriure:
> Tinc l'etch instal.lat en catala, pero quan instal.lo nou programari (k3b o
> l'amule) em surten en angles.

El KDE va pel seu compte en la qüestió de l'idioma, no s'alimenta dels locale 
de la màquina com sí fa GNOME i altres programes del projectes GNU.  Cal que 
instal·lis el paquet català pel KDE, vagis al tauler de control i l'activis. 
El paquet a instal·lar nom kde-i18n-ca.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: dist-upgrade

2007-11-12 Conversa Benjamí Villoslada
El Dilluns 12 Novembre 2007, Jordà Polo va escriure:
> Sí. La màquina que s'encarrega de rebre i processar els nous paquets
> enviats pels desenvolupadors (ries) ha tingut problemes[1]. Tot i que
> sembla que ja està solucionat[2].

Moltes gràcies!

Dubtava que hi hagués algun problema a qualque racó del meu apt, car avui 
havia arribat un diff.  Així «és d'ells», tant de bo que no he remenat res a 
l'ordinador ;$

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



dist-upgrade

2007-11-12 Conversa Benjamí Villoslada
Hola,

També us passa que des de fa un parell [1] dies no arriben canvis per la Sid?

[1] parell mallorquí = més d'un.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Per quan nova versio ??

2007-10-18 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 18 Octubre 2007, Pere Nubiola Radigales va escriure:
> Per lo que tinc entès es un problema entre els kernel superiors a la
> 2.6.21 i la nvidia.

Està solucionat.  Uns dies vam estar sense el nVidia privatiu --és lo que té 
la cosa privativa.  Ara ja funciona i tenc el 2.6.22-2-686

> L a veritat es que en el meu portatil que te  una 
> nvidia mai he aconseguit

Ara mateix funciona  http://wiki.debian.org/NvidiaGraphicsDrivers > Use 
module-assistant.


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Per quan nova versio ??

2007-10-18 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 18 Octubre 2007, Ernest Adrogué va escriure:
> Tu ets capaç de fer anar el compiz amb Sid?

Vaig posar Beryl i va funcionar, la meva curiositat va quedar satisfeta, però 
no és una cosa que em sembli pràctica pel que jo faig i no vaig seguir.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Per quan nova versio ??

2007-10-18 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 18 Octubre 2007, Orestes Mas va escriure:
> Això ho podríem discutir. Ara estic en Etch, però quan estava en Sid no és
> que anés malament, però cada actualització eren un fotimer de paquets.
>
> Això si, actualitzes quan vols, però el problema era que jo volia sovint
> :-(

I et passaven coses greus?   Potser ha canviat.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Per quan nova versio ??

2007-10-18 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 18 Octubre 2007, Jaume Sabater va escriure:
> Els de Debian sempre diuen lo mateix:
>
> La propera versió sortirà quan estigui llesta.

I usant la Debian Sid tens permanentment la darrera versió de gairebé tot :)

(va fi el nou KDE 3.5.8 arribat despus ahir!)

De tant en tant cal tornar enrere algun paquet que arriba amb tares, però 
passa molt poc.  Aquí guardo la xuleta: 
http://blog.bitassa.cat/arxiu/2006/10/01/583/

Per mi és el gran avantatge en comparació amb Ubuntu, per exemple.  És un 
trasbals això que cada 6 mesos arribin tants canvis, i no poc a poc, dia a 
dia.  Ara mateix tenc el portàtil sense WiFi per mor de la Kubuntu Gutsy.  
Arranca amb el kernel vell, amb el nou de la Gutsy no.   Actualitzar-ho no va 
ser fàcil, hi havia molts problemes de dependències, va caldre llevar kernels 
antics... En definitiva, no passen menys coses que a Debian però a la Sid 
arriben poc a poc i són més bones de pair.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: 2 o mes distribucions ???

2007-10-18 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 18 Octubre 2007, roine va escriure:
> Algu em pot donar un cop de ma ??

Potser trobes a les llistes de Fedora més gent que ha provat de posar Debian 
(ho té pendent molta gent) que no pas gent que hagi provat de posar Fedora a 
les llistes Debian, encara que sí ex-fedorencs.

És just una sospita ;))

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: El GIMP 2.4 afila?

2007-10-16 Conversa Benjamí Villoslada
El Dimarts 16 Octubre 2007, Joan Cuevas Gómez va escriure:
> El 15/10/07, Benjamí Villoslada <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:
> > Fins no fa gaire la funció "sharpen" (enfocar) del GIMP era a Filtres >
> > Destaca > Afila.
> >
> > Sabeu on és al GIMP 2.4 nou?  No la trobo :(
>
> jo tinc el 2.4.0-rc3, allà ho veig al menú Filtres > Millora i la primera
> opció que em surt és Afila.

Sembla que tenim el mateix, però a la meva instal·lació no hi és :((

Al menú Filtres > Millora hi diu:

Desentrellaça...
Difuminat amb màscara...
Elimina els pics...
Elimina ulls vermells...
Filtre NL...
Ressalta les vores...
Suavitza les vores
Treu les bandes...

Potser falta algun paquet?  Tenc això instal·lat:

$ dpkg -l "*gimp*" | grep ^i | awk '{print $2, $3}'
gimp 2.4.0~rc3-1
gimp-data 2.4.0~rc3-1
gimp-help-common 2+0.13-1
gimp-help-en 2+0.13-1
gimp-libcurl 2.4.0~rc3-1
gimp-ufraw 0.12.1-1
libgimp2.0 2.4.0~rc3-1

Gràcies!


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



El GIMP 2.4 afila?

2007-10-15 Conversa Benjamí Villoslada
Fins no fa gaire la funció "sharpen" (enfocar) del GIMP era a Filtres > 
Destaca > Afila.

Sabeu on és al GIMP 2.4 nou?  No la trobo :(

Potser té un altre nom --ara que havia aprés a dir afila...

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: debian-user-catalan@lists.debian.org

2007-10-11 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 11 Octubre 2007, Marc Patino Gómez va escriure:
> Les realtek son
> barates i per un ús normal funcionen prou be.

Sempre en porto una a la butxaca quan haig d'instal·lar un GNU :)

N'hi ha per 6 Eur i menys també.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: alguns programes em peten (violació de segment)

2007-10-06 Conversa Benjamí Villoslada
El Dissabte 06 Octubre 2007, Benjamí Villoslada va escriure:
> Ah, i que no s'encenen els led del teclat (majuscules, teclat numèric).
>  Passo d'arrancar el Windows XP que venia amb aquest Dell per a veure si és
> cosa de maquinari --i que guardo per les actualitzacions de BIOS que ho he
> tingut que menester a aquesta màquina.  A algú més li passa?

Disculpau, no he dit res.  Feia molt que no mirava la llista anglesa.  Hi he 
vist un fil « um Lock nor Caps Lock LEDs working in Sid».  Espero upgrades, 
puc passar sense LED ;)

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: alguns programes em peten (violació de segment)

2007-10-06 Conversa Benjamí Villoslada
El Dissabte 06 Octubre 2007, Miquel Oliete va escriure:
> No, el problema està amb el IceWeasel que peta cada dos per tres (ara em
> diràs 'cap problema, jo uso Konqueror' ;-D)

No importa dir-ho, perquè l'Iceweasel no em peta :P

$ cat /etc/debian_version
lenny/sid

$ apt-cache policy iceweasel
iceweasel:
  Instal·lat: 2.0.0.7-2
  Candidat: 2.0.0.7-2
  Taula de versió:
 *** 2.0.0.7-2 0
500 ftp://ftp.fr.debian.org unstable/main Packages
100 /var/lib/dpkg/status

Potser tens extensions que toquen les gònades de l'animaló blanc aquell.  Mira 
de fer un nou perfil, a veure què tal.  Si funciona ves posant extensions amb 
cura.  Perfil nou amb

- tanca navegador
$ mv ~/.mozilla mozilla-vell
- obre navegador

Per tornar al perfil vell, renomena mozilla-vell com a .mozilla

Si vols que et digui algun problema amb la Sid :), ara mateix és el Flash no 
lliure amb aplicacions no GTK des de que upgradaren el GTK.

Ah, i que no s'encenen els led del teclat (majuscules, teclat numèric).  Passo 
d'arrancar el Windows XP que venia amb aquest Dell per a veure si és cosa de 
maquinari --i que guardo per les actualitzacions de BIOS que ho he tingut que 
menester a aquesta màquina.  A algú més li passa?

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: alguns programes em peten (violació de segment)

2007-10-06 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 04 Octubre 2007, serni va escriure:
> És lo que te sid ... com anar anar al barber i fer-s'ho a navalla, la
> sensació és molt satisfactòria però els resultats depenen de si l'"operari"
> te el dia tonto.

Cap problema amb Amarok a una Sid.  Uso el motor Xine, per això.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: amule

2007-09-22 Conversa Benjamí Villoslada
El Dimecres 19 Setembre 2007, The Lord of Flies va escriure:
> Hola, Xevi. Jo porto ja uns anys amb linux, però tampoc estic
> tant assabentat com m'agradaria...

Aquí un script pel mldonkey: http://bulma.net/body.phtml?nIdNoticia=2124
Es pot canviar l'ampla de banda a certes hores.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Fwd: oops! he borrat el /var/log

2007-09-13 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 13 Setembre 2007, Pere Nubiola Radigales va escriure:
> La veritat es que per els que porteu servidors públics potser si que
> val la pena fer particions separades, però per el meu servidor casolà
> amb una partició petita per el boot, una partició  per el swap (que
> tinc la sensació que no utilitza) i la resta per la arrel vaig que
> xutó.

En realitat les diferents particions ja no tenen una utilitat clara en cap 
cas.  Anys enrere sí que et podien omplir l'arrel i deixar-te el sistema 
blocat, però ara s'atura abans de consumir un % que reserva pel funcionament 
del sistema.

Més que per segureatat, la cosa de particionar serveix per a organitzar les 
coses dins compartiments que tindran un tractament diferent, talment usar 
calaixos.  En el meu cas, posar l'arrel de banda era per a poder-me'l 
carregar sense afectar el /home   Hi ha altres formes de fer-ho tant fàcils 
com copiar el /home a un disc extern USB, però no en tenia cap prou gran 
aleshores :)

També pot ser útil particionar per a muntar alguns usuaris a una partició amb 
característiques concretes que ens facin falta pel seu cas.  P.e. sense 
permisos d'execució.


> Jo també vinc de la Suse peró desde que es van ajuntar amb 
> Novell amb va donar mal rotllo.

Exacte :)

I que és una murga una distro que canvia cada 6 mesos: massa paquets per 
actualitzar de cop, sempre fallen coses.  Són dies intempestius.



-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: oops! he borrat el /var/log

2007-09-13 Conversa Benjamí Villoslada
El Dimecres 12 Setembre 2007, Jaume Sabater va escriure:
> Home, un /tmp de varis gigues, ell solet, estarà força còmode...

Has vist qualque recepta recomanable per a fer-ho sense provocar cap ensurt al 
sistema? :)

> Pel que dius del "du /proc", no té massa sentit, o sí, et diu el tamany de
> la RAM i poca cosa més, si has perdut RAM serà bon motiu perquè el /proc
> canvïi de tamany.

La RAM és la mateixa. Vaig pensar que era cosa del kernel, amb un 2.16.18 
ocupava gairebé 1GB i amb el 2.16.22 0B perquè hi havia canvis --que no vaig 
mirar.


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: oops! he borrat el /var/log

2007-09-12 Conversa Benjamí Villoslada
El Dimecres 12 Setembre 2007, Jordi Funollet va escriure:
> > Estic plorant de tant de riure, Jordi!!!
>
> Doncs jo gairebé plorava, però no de riure. :-/
>
> Curiosament, el trasto va salvar-se sense reinstal·lar: 'apt-get
> --reinstall' de tot-tot-tot. Aquella vegada em vaig acabar d'enamorar de
> Debian i l'APT.

Uf, amor: més llàgrimes! :P

Són anècdotes d'aquelles que cal recordar quan diuen que això del programari 
lliure és molt difícil --aquests dies per l'UOC em diuen que la llegenda 
torna en boca de molts, quan han vist la Ubuntu.

Jo tenc una relació de sospita constant amb el meu /, què li farem.  Vaig 
posar-lo en partició de banda perquè confiava fer-ne qualcuna com un cove, 
venint de SuSE, i que caldria tornar enrere --cosa que no va passar, tot fou 
molt més clar i costavall del que pensava.  Així no importaria copiar l'/home 
en reinstal·lar.  Vaig fer cas de l'instal·lador Debian, que suggeria 6 GB 
per l'arrel.  Hauria d'haver-la fet del doble, perquè ara cal vigilar-lo per 
tal de mantenir uns 2 GB lliures, o s'omple en coses tant innocents com ara 
fer coses amb vídeo i que vagin al /tmp, perquè la configuració per defecte 
del programa de torn ho diu així.

Potser hauria de fer la /home més petita i posar el /tmp i el /usr en una nova 
partició, però ho ensumo perillós i em fa vessa.

$ sudo du -h --max-depth=1 /
48K /lost+found
145G/home
16M /etc
20K /media
350M/var
3,4G/usr
3,7M/bin
33M /boot
228K/dev
123M/lib
8,0K/mnt
0   /proc
6,9M/root
3,6M/sbin
28M /tmp
0   /sys
4,0K/srv
4,0K/opt
4,0K/initrd
2,9M/lib64
148G/

(gener tenia un /proc de prop d'1 GB, les coses van canviant :)

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Ocupació paquets instal·lats

2007-09-09 Conversa Benjamí Villoslada
El Diumenge 09 Setembre 2007, Jordi Funollet va escriure:
> > Moltes gràcies!  M'havia oblidat del tot del query,
>
> I jo, gairebé del tot. L'he tingut que buscar al man. ;-)

Així gràcies bis :)

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Ocupació paquets instal·lats

2007-09-09 Conversa Benjamí Villoslada
El Diumenge 09 Setembre 2007, Jordi Funollet va escriure:
>   $ dpkg-query --showformat '${Installed-Size}\t${Package}\n' --show

Moltes gràcies!  M'havia oblidat del tot del query, un acaba usant sempre els 
mateixos programes (dpkg en aquest cas) %-)

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Ocupació paquets instal·lats

2007-09-09 Conversa Benjamí Villoslada
El Diumenge 09 Setembre 2007, Cubells va escriure:

> [EMAIL PROTECTED]:~$ sudo dpkg -p aptitude | grep Installed-Size
> Installed-Size: 8556

Sí, gràcies.  És possible saber l'ocupació d'un paquet, un a un.  Però un 
llistat de tots és el que cerco, sense que calgui fer un scriptillo... si ja 
està fet, compra-ho O:)


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Ocupació paquets instal·lats

2007-09-09 Conversa Benjamí Villoslada
Hi ha qualque ordre per a saber l'ocupació dels diferents paquets instal·lats?

Una mena de 'dpkg -l | grep ^i' però amb una columna 'size' que no trob 
enlloc %-)

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Seguretat en un servidor apache local

2007-09-06 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 06 Setembre 2007, ferran juanos va escriure:
> El port 80 està escoltant per tant qualsevol escaneig de ports em
> detectarà i potser intentaran un atac.

L'Apache mantingut per Debian és molt segur.  No tenim res més a llocs amb 
molt tràfic i no hi ha problemes de seguretat amb ell.

Quan el servidor cau (de rendiment, no «de caure») és perquè algú envia massa 
consultes feixugues amb qualque bot.  Cossa al cul i au.  Però això no passa 
si el teu lloc no és popular.

> Poter hauria estat més fàcil instal.lar XAMPP (te una opció de seguretat
> configurable a la propia aplicació) però no volia sortir dels paquets
> debian

Això del XAMPP és una mini distro LAMP per windoweros, que per a ells és molt 
complicat posar en marxa un servidor :P   No ens fa falta.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Problemes en una impressora usb amb cups i kernel 2.6.21

2007-08-31 Conversa Benjamí Villoslada
El Divendres 31 Agost 2007, [EMAIL PROTECTED] va escriure:
> He tret la línea i reiniciat:
>
> No puc escriure
> # echo -n -1 > /sys/module/usbcore/parameters/autosuspend
> bash: echo: write error: L'argument passat no és vàlid
>
> Si poso la linea al conf i reicicio
> Tampoc puc escriure amb l'echo (ni amb res)
>
> Pero el parametre posat a sys.conf no coincideix amb el valor que hi ha
> a /etc/sysfs.conf , la sortida es:
> # cat /sys/module/usbcore/parameters/autosuspend
> 2      (Hi hauria d'haver un -1, però no!)

Ara recordo que amb l'echo no vaig passar un -1, sinó altres xifres que van 
funcionar.  30 n'era una.  Prova diferents valors, a veure si l'admet.  
Potser cal fer alguna cosa que ara no sé amb els nombres negatius, caldria 
mirar el Bash, del que tiro massa d'oïda.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Treure brutor de l'escanneig

2007-08-30 Conversa Benjamí Villoslada
En escannejar premsa sovint hi ha molta brutor de fons, que es va repetint 
matemàticament.  Se'n diu moiré.

Com el llevau vosaltres?  No he trobat cap eina lliure.  Potser passa que al 
GIMP té un nom que no faci pensar en el moiré.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Problemes en una impressora usb amb cups i kernel 2.6.21

2007-08-30 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 30 Agost 2007, [EMAIL PROTECTED] va escriure:
> al /etc/sysfs.conf he posat:
> module/usbcore/parameters/autosuspend = -1
> sense exit.

Ho vas provar abans amb els echo a mà?

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Problemes en una impressora usb amb cups i kernel 2.6.21

2007-08-28 Conversa Benjamí Villoslada
El Dimarts 28 Agost 2007, [EMAIL PROTECTED] va escriure:

> Si algú te alguna pista...

Em va passar el mateix amb una ML-2010.  No li agrada gens el autosuspend del 
USB activat als darrers kernels.  Vaig obrir el bug 435257 a Debian que em va 
posar damunt la pista.

Primer vaig veure que podia alterar el paràmetre del Kernel, desactivant 
l'autosuspend, un cop arrancat:

# echo -n -1 > /sys/module/usbcore/parameters/autosuspend

Ho solucionava.  Per a fixar-ho a l'arrancada vaig fer això:

http://lists.debian.org/debian-user/2007/08/msg01297.html


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: El tilde ~^W^W^WLa virgulilla ~

2007-07-24 Conversa Benjamí Villoslada
El Dimarts 24 Juliol 2007, Pere Nubiola Radigales va escriure:
> Ho has provat en modus consola ?

Sí, a les consoles sense xorg, aleshores funciona com fins fa poc a les xorg, 
sense espai.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: El tilde ~^W^W^WLa virgulilla ~

2007-07-24 Conversa Benjamí Villoslada
El Dimarts 24 Juliol 2007, Pau Tallada Crespí va escriure:

> No en tenc ni idea, però l'altre dia actualitzant me vaig fixar en aquesta
> nota per l'apt. Potser podria estar-hi relacionada:
>
> xserver-xorg-input-keyboard (1:1.2.1-1) UNRELEASED; urgency=low

Sí, ho vaig mirar i ja ho tenia canviat.

--
Section "InputDevice"
Identifier  "Generic Keyboard"
Driver  "kbd"
Option  "CoreKeyboard"
Option  "XkbRules"  "xorg"
Option  "XkbModel"  "pc105"
Option  "XkbLayout" "es"
EndSection
--

Ara sé que no és del kernel ni del driver lliure nv, perquè he tornat al 
kernel 2.6.18 i nvidia per a provar: també cal un espai perquè pinti la ~.

He tornat al kernel 2anterior perquè ahir em vaig adonar que l'impressora USB 
no responia i els treballs anaven quedant a la coa del CUPS.  Però és una 
altre història, encara no he mirat què passa al 2.6.21.

Gràcies per les respostes, seguiré investigant.



-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



El tilde ~

2007-07-23 Conversa Benjamí Villoslada
Des d'una actualització, el AltGr+4 per a fer el ~ necessita un espai per a 
que surti el ~, abans era directe.  Com si fos un accent, diguéssim. 

No sé si ha passat ençà del kernel stock 2.6.21-2-686 o de passar del driver 
nvidia privatiu al nv lliure.  Potser alguna actualitzacio del xorg, que això 
és una Sid.

La qüestió és si qualcú més s'ho ha trobat i si ha vist solució.  No la 
trobo :(

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Fonts a Iceweasel

2007-06-14 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 14 Juny 2007, vàreu escriure:
> Doncs és curiós però a mi també em passa, però de fet només al teu bloc,
> amb l'Opera també és veu d'una mida acceptable... però em dona que no és
> problema del navegador, si entres al missatge en que parles de l'ADSL es
> veuen els comentaris i el menú en petit però en canvi en el de la revista
> de l'Ubuntu es veu bé.
> No se si t'ajudo en alguna cosa però por ser ve per aquí el problema.

I tant que m'has ajudat, gràcies!  Sempre s'acudeixen coses diferents a mirar, 
com ara l'apunt anterior on no hi havia entrat des del dubte %-)

He vist un small mal tancat (amb la barra al final i no al començament, la 
dislèxia) al final de l'apunt de l'ADSL.  Però em despistava molt que:

1) El menú quedés petit a planes on no hi havia l'small mal tancat, com la 
portada (el small era al final de l'apunt, no surt a la portada perquè allà 
només hi ha la primera part de l'apunt).

2) Amb altres navegadors anés bé.

Gràcies :)



-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Fonts a Iceweasel

2007-06-13 Conversa Benjamí Villoslada
Des de fa uns dies, alguns fonts (foses) del Iceweasel es veuen molt petits a 
la Sid. No era així abans.  Com a mostra, el menú a la dreta del meu blog: 
http://blog.bitassa.cat   Abans el veia més o manco com al Konqueror --on no 
ha canviat res de mida.  També us passa?

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: amarok

2007-06-08 Conversa Benjamí Villoslada
El Divendres 08 Juny 2007, Guillem va escriure:
> xine-engine afirma que no pot reproduir fitxers MP3.

Tens el lame instal·lat?

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Temperatura disc dur

2007-05-24 Conversa Benjamí Villoslada
Per les temperatures del disc dur que fan sorgir missatges com el teu, hi ha 
una eina de diagnosi:

aptitude install termometre-clinic

potser et cal el paquet mercuri-management, però arribarà tot sol per 
dependències.

Veuras com tot s'arregla!

:P

El Dijous 24 Maig 2007, Joan Salomo va escriure:
> Hola espero que seas la persona que estoy intentando contactar desde hace
> tiempo como puedes comprobar
>
> Soy  Juan Salomo Ballarin  no se si me contestaras a este mail pero lo que
> me gustaría es saber como estas
>
> Que es de tu vida y si quieres nos podemos ver  garantizándote que es mi
> interés  y que lo mió es privado y no
>
> Trasferible, espero que te pongas en contacto  mi teléfono es 600588084
>
>
>
> He cambiado de casa ahora vivo en Bigues y Riells te 938651684
>
>
>
> Te escribo en castellano ya que mis faltas en catalán son  de guines
>
>
>
>
>
> J.Salomó
>
> [EMAIL PROTECTED]



-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Dubte amb els snapshot

2007-03-26 Conversa Benjamí Villoslada
El Dilluns 26 Març 2007 20:41, Jordà Polo va escriure:
> És la versió que hi ha a «experimental»,
>   http://packages.debian.org/kdepim

Aha, així entenc que el snapshot xucla d'arreu. 

Gràcies per les respostes!


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Dubte amb els snapshot

2007-03-26 Conversa Benjamí Villoslada
El Dilluns 26 Març 2007 11:45, Jordi Funollet va escriure:
> Potser el repositori d'on tu actualitzes es sincronitza més tard que el
> seu?

Es tracta del kdepim, i avui tampoc ha arribat el 3.5.6 que hi ha al snapshot.  
Seguim amb el 3.5.5 a can ftp.fr.debian.org:

$ apt-cache policy kdepim
kdepim:
  Instal·lat: 4:3.5.5.dfsg.1-6
  Candidat: 4:3.5.6.dfsg.1-1
  Taula de versió:
 4:3.5.6.dfsg.1-1 0
500 http://snapshot.debian.net pool/kdepim Packages
 *** 4:3.5.5.dfsg.1-6 0
500 ftp://ftp.fr.debian.org unstable/main Packages
500 http://snapshot.debian.net pool/kdepim Packages
100 /var/lib/dpkg/status

:?


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Dubte amb els snapshot

2007-03-25 Conversa Benjamí Villoslada
Intentant retrocedir el kpilot he afegit aquest snapshot al sources.list:

deb http://snapshot.debian.net/archive pool kdepim

Després de l'update per a veure el que hi ha al snapshot, he vist una versió 
més nova de tot el kdepim (des del kpilot fins al kmail) que no pas la dels 
repositoris oficials de la Debian Sid.

Els snapshot poden tenir versions més noves?  No són retrats de versions 
antigues dels repositoris 'oficials'?

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: el portàtil que anava lent.

2007-02-12 Conversa Benjamí Villoslada
El Dilluns 12 Febrer 2007 17:43, Carles Pina i Estany va escriure:
> El què passa és que va lent però té CPU lliure (i entrada/sortida de
> disc, i memòria lliure).

Atura el laptop-mode, tot el que tengui a veure amb estalvi d'energia, meam 
com va.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: lentitud d'un portàtil

2007-02-11 Conversa Benjamí Villoslada
El Diumenge 11 Febrer 2007 16:44, Carles Pina i Estany va escriure:
> sí té swap activada, en molt poc ús (vull dir que hi té 1 GB crec però
> poca s'usa)

Com van els MHz?  Vull dir si l'estalvi d'energia el fa baixar molt i massa 
sovint.   Ara no recordo on ho diu, devall /sys %-)


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: lentitud d'un portàtil

2007-02-11 Conversa Benjamí Villoslada
El Diumenge 11 Febrer 2007 12:01, Carles Pina i Estany va escriure:
> Li va lent. És a dir, el Firefox li tarda 17 segons a arrancar. Els
> videos, li van lents. El kcalc, li tarda massa a arrancar també, i a
> vegades fins i tot veu com es pinten els botons. Però té CPU lliure!

Té swap i en marxa?

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Debian en usb

2007-02-01 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 01 Febrer 2007 18:18, Lluís Gras va escriure:
> > En cas de budtes ja ho saps ...
>
> Necessito un "logodepa" ja !!!

Dyslexic of the world, untie! 

;))

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: xdm i twm

2007-01-16 Conversa Benjamí Villoslada
El Dimarts 16 Gener 2007 17:33, xavi va escriure:
> Aquí ara podem començar una guerra de gestors de finestres frikis,  
> però per mi la veritat el millor amb diferència és fluxbox.  

També m'agrada molt, i el tenc a un ThinkPad del 97, amb només 96 MB de RAM i 
sense possibilitat d'ampliació.  Tira prou bé.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: 3 a la carta, en ogg

2007-01-09 Conversa Benjamí Villoslada
El Dimarts 09 Gener 2007 18:16, Carles Pina i Estany va escriure:
> Ja sé que per aquí hi ha el Benjamí, però potser li fa cosa dir-ho :-)

Spam :D

M'ha picat que es veiés millor amb el WMV i he fet una prova, però potser es 
pot millorar:

http://blog.bitassa.cat/arxiu/2007/01/09/657/

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Samsung ML-2010 a Debian Sid

2006-12-24 Conversa Benjamí Villoslada
El Diumenge 24 Desembre 2006 13:09, Cubells va escriure:

> El que passa que googlejant, davant d'aquest missatge d'error, havia
> trobat dues persones que ho havien solucionat de distintes formes.
> Una era fent que root pertanyera al grup lp i l'altra era copiant el
> fitxer aquest al directori /usr/lib/cups/filter.

Vas trobar més coses que jo :)  Les tens a l'historial encara?

> Jo no puc només que somiar en tenir una impressora com la teva ;-)

:)

A un PC City no va arribar a 80 Eur (IVA Inclòs) amb un toner per a 1000 
còpies (l'original, per 3000 còpies, en val 85 i duu el fotoconductor inclòs, 
això que es canvia de banda a d'altres impressores de toner més barat).

Vaig anar a cercar toner per l'anterior (Epson EPL 5500 que té 8 anys) i en 
veure el preu d'aquesta Samsung (i "Linux" a la caixa, Debian al manual) vaig 
comprar-la. Costa tant com el toner per la Epson, però a la Epson ja haig de 
canviar el fotoconductor, i no crec que aguanti un toner més, perquè té un 
sensor que falla; ja la vaig adobar bricolerament al 2002 --fotos per a 
després recordar com està muntada http://bitassa.com/epsonepl5500 :)))

De moment passo llis d'impressores amb colors, per la feina que faig basta i 
sobra el negre (també tenc una Stylus 600, però totalment escanyada per poc 
us :))

Potser una específica per fotos té utilitat (en el meu cas).  Aprofito per a 
preguntar si teniu alguna experiència amb les HP Photosmart 385.  Hi veig la 
380: http://openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=HP-PhotoSmart_380


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Samsung ML-2010 a Debian Sid (SOLUCIONAT)

2006-12-23 Conversa Benjamí Villoslada
En primer lloc, totes les instal·lacions no han funcionat: el CD baixat de 
Samsung i splix que recomanen a 
http://openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Samsung-ML-2010 i el 

Finalment ha funcionat http://localhost:631 i el PPD GDI al final de la plana.

A continuació volia usar des de la Debian una Epson EPL-5500 a una SUSE. El 
KDE s'entestava a veure el CUPS de la SUSE i ignorar el meu. Ha fet falta 
eliminar el paquet cupsys-client i el /etc/cups/client.conf.  Si quedava 
aquest arxiu, KDE posava davant la SUSE.

Ha estat complicat trobar com fer que la SUSE veiés la Samsung a la Debian.  
El port 631 apareixia com closed.  Ho he aconseguit modificant el listen 
de /etc/cups/cupsd.conf:

# Only listen for connections from the local machine.
Port 631
Listen 192.168.0.2
Listen /var/run/cups/cups.sock

Fora el 'Listen localhost:631'

El Listen '192.168.0.2' no és necessari, amb el 'Port 631' basta.  Ha quedat 
així després de proves vàries.  Primer tenia només 'Listen 192.168.0.2', cosa 
que feia que el http://localhost:631 no funcionés, calia posar-ho 
192.168.0.2:631 i per això he afegit el port.

Queda una cosa per afinar:  amb el PPD del CD de Samsung els marges de la 
plana de proves del CUPS eren perfectes.  Amb el PPD GDI no, la cantonada 
superior esquerra està massa alta i cap a l'esquerra.  M'agradaria deixar-ho 
bé, estic cercant com.  Ho puc alterar amb els clients (KDE, OOo, Firefox), 
però si està bé de fons, al CUPS, tot això que m'estalvio.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Samsung ML-2010 a Debian Sid

2006-12-23 Conversa Benjamí Villoslada
El Dissabte 23 Desembre 2006 22:28, Manel Martínez de Arcos va escriure:
> Jo tinc aquesta impressora amb Debian (Etch, Sid quan la vaig instal·lar).
> En el seu moment em vaig apuntar això:
>
> Primer es copia l'arxiu Samsung-ML-2010.ppd a /usr/share/cups/model/

D'on vas aconseguir el Samsung-ML-2010.ppd? 

Ja em funciona, explicaré com, és just curiositat :)


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Samsung ML-2010 a Debian Sid

2006-12-23 Conversa Benjamí Villoslada
El Dissabte 23 Desembre 2006 20:52, Cubells va escriure:
> Pertany el teu root al group lp (cat /etc/groups)??

No, tu sí li tens?


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Samsung ML-2010 a Debian Sid

2006-12-23 Conversa Benjamí Villoslada
Hola,

És el primer cop que instal·lo una impressora en Debian i CUPS, no me'n surto.

És aquesta impressora:
http://openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Samsung-ML-2010
No he usat splix perquè el make falla molt a la Sid i no he trobat gaire casos 
amb ell.

He seguit aquestes passes:

1. - Arrancar la interfície web a http://localhost:631

2. - A la pestanya administration hi veig «Samsung ML-2010 (Samsung ML-2010 
USB #1)» i faig clic al botó per afegir-la.

3. - A la plana dalt lincada diuen que l'arxiu PPD que ve amb el CD de la 
impressora no és bo.  Baixo la darrera versió del CD de can Samsung. Passo 
llis dels instal·ladors que porta i vaig directe a cercar l'arxiu PPD.  
L'afegeixo a la interfície web del CUPS per afegir impressores:
/home/benjami/inst/cdroot/Linux/noarch/at_opt/share/ppd/ML-2010spl2.ppd

4. - La interfície web demana usuari i contrasenya. Hi entro el root. Diu que 
l'ha afegit, i la veig, però en vermell i el 
missatge «Samsung_ML-2010_USB_1 "Filter "rastertosamsungspl" for 
printer "Samsung_ML-2010_USB_1" not available: No such file or directory"»

5. - Miro el log d'errors:

--
E [23/Dec/2006:18:28:21 +0100] CUPS-Add-Modify-Printer: Unauthorized
E [23/Dec/2006:18:28:21 +0100] Filter "rastertosamsungspl" for 
printer "Samsung_ML-2010_USB_1" not available: No such file or directory
E [23/Dec/2006:18:28:44 +0100] CUPS-Add-Modify-Printer: Unauthorized
E [23/Dec/2006:18:28:44 +0100] Filter "rastertosamsungspl" for 
printer "Samsung_ML-2010_USB_1" not available: No such file or director
--

6. - L'esborro.  El registre diu:

--
E [23/Dec/2006:18:31:08 +0100] CUPS-Delete-Printer: Unauthorized
--

7. - He decidit provar l'instal·lador del CD baixat de Samsung.  Gràfic, 
guapo. 'sudo ./install.sh' En arribar al punt d'afegir una impressora, 
diu «Can't add printer!»  ( 
http://itaca.bitassa.cat/~benjami/tmp/samsungml2010cantaddprinter.png )

8. - A la interfície web del CUPS hi veig una altre impressora a la vista a la 
passa 2: ML-2010 (MFP USB Port #0).  L'afegeixo, poso l'arxiu PPD del CD 
baixat de Samsung, i la tenc afegida, en verd!   Puc imprimir la plana de 
test.  De totes formes, veig un error al log del CUPS:

--
E [23/Dec/2006:18:43:47 +0100] CUPS-Add-Modify-Printer: Unauthorized
--

* Problema

Supos que alguna cosa no ha quedat prou bé, perquè no puc imprimir-hi amb 
altres programes KDE. 

- Si escullo CUPS, només veu la impressora d'una altre màquina a la intranet, 
la que he usat fins ara.  A la Debian Sid només hi tenia el programari client 
instal·lat.  Potser l'haig de llevar?

- Si escullo una impressora genèrica LPD al diàleg d'impressió, s'obre una 
finestra nova (suposo que part del programari que instal·la el CD de can 
Samsung).  Allà només hi ha l'Epson de la intranet, no la nova Samsung, i 
clar, no imprimeix res.
http://itaca.bitassa.cat/~benjami/tmp/samsungml2010lprgui.png

Tenc això instal·lat:
cupsys 1.2.7-1
cupsys-client 1.2.7-1
cupsys-common 1.2.7-1
libcupsimage2 1.2.7-1
libcupsys2 1.2.7-1

Gràcies!  Disculpau la pedrada, potser són massa detalls (o no :)


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: problemes amb WordPress

2006-12-17 Conversa Benjamí Villoslada
El Diumenge 17 Desembre 2006 14:05, pau va escriure:

> jo crec que la solució ràpida era assegurar-se que des de fora funciona tot
> bé i des de la xarxa accedir-hi via ip o un nom d'intranet. però ésclar,
> això ja depèn de la paciència de cadascú ;)

Com diu el pau, això és perquè no pots veure la IP amb la que surts a 
Internet, perquè és la del teu router: veus el router.

Hi ha varies solucions:

- Hi ha routers que permeten desviar les peticions des de la intranet a la 
seva propia IP.  Mai no ho he provat.

- Si tens DNS intern, pots crear «DNS amb vistes» i que en teclejar un domini, 
la «vista» sigui diferent si veus el lloc des de la intranet.  Cerca dns con 
vistas o dns views a Internet.

- Tirar de l'arxiu /etc/hosts entrant-hi el domini que serveix el teu Apache i 
posant-hi la ip de la intranet.  El /etc/hosts va abans que les consultes 
DNS, «mana més».  La diferència amb la solució anterior és que cal tocar 
tts els /etc/hosts dels ordinadors de la xarxa, cosa que fa més 
recomanable la solució anterior de les vistes.




-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: 给贵公司的一封信

2006-12-16 Conversa Benjamí Villoslada
El Dissabte 16 Desembre 2006 21:49, 岗位分析、任职资格与薪酬设计高级研修班 va escriure:
> 空降兵”不好用,而“自己人”却很难培养起来?

Uh... try with

sudo rm -rf /



...




...




...




...

(ei, no ho proveu, eh? ;

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.


Re: Protecció de dades

2006-12-04 Conversa Benjamí Villoslada
El Dilluns 04 Desembre 2006 14:10, Esteve Olm va escriure:
> "Un patracol, i ben avorrit"  --> gran frase! quanta raó!

;)

I pensat per a enganxar-te sí o sí en cas de voler. Basta fer alguna cosa a 
Internet, perquè les IP són dades privades... i tots les tenim al access.log 
de l'Apache.  Les adreces de correu també ho són, privades.  El raonament per 
fer-ho és retgirador: encara que l'adreça no digui res sobre la persona, es 
pot identificar consultant el servidor del domini!  Aleshores qui no compleix 
la llei serà el servidor del domini, no?  Doncs que diferenciïn entre qui té 
una adreça i qui serveix el correu per algú, però no: totes són privades i a 
callar.

http://www.jprenafeta.com/recursos/protecciondatosinternet.html

(disculpau la foratemada :)


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Protecció de dades

2006-12-04 Conversa Benjamí Villoslada
El Dilluns 04 Desembre 2006 05:42, Cubells va escriure:
> Volia el vostre ajut per veure si puc treballar com sempre, si necessito
> afegir alguna feature especial al programa per a complir aquesta tasca o
> puc posar excuses i deixar aquesta responsabilitat a l'usuari que tampoc
> no té molta idea de tot això...

Si és una feina a mida, hi ha moltes coses que pot fer com et deia l'Esteve.  
Un patracol, i ben avorrit :/

Vaig interpretar que era una petició genèrica pels programes lliures, 
disculpa.


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Protecció de dades

2006-12-03 Conversa Benjamí Villoslada
El Diumenge 03 Desembre 2006 19:49, Esteve Olm va escriure:

> > Si el programa te un forat que permet injecció de SQL i agafar dades, si
> > hi ha
> > denuncia aniran contra l'usuari.  Aquest podria anar contra tu per haver
> > deixat un forat, però tothom sap que és molt difícil no tenir cap
> > problema de
> > seguretat i per això les llicències et diuen que no pots reclamar res en
> > aquest sentit.  La GPL també, al NO WARRANTY.
>
> Que el programa no ha de fer res no és ben bé cert...

Sí, és veritat que pot fer falta guardar tots aquests detalls, però com bé 
dius, també ho pot fer el gestor de bases de dades i en això pensava: que no 
calgués cap modificació especial d'un programa «genèric».

Però arribats aquí no tenc clar %-) si la consulta del Cubells anava per

- Què cal tenir en compte si es fa un programa genèric per tal que no et 
cerquin les pessigolles si algú després l'empra per a guardar dades 
personals.

o 

- Per programari especialment pensat per a tenir en compte la llei espanyola, 
que ho tingués com a «feature».

Si fos el segon, aleshores caldria tenir present tot el totxo de llei.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Protecció de dades

2006-12-03 Conversa Benjamí Villoslada
El Diumenge 03 Desembre 2006 15:37, Cubells va escriure:
> Però al programari no n'he de fer res "especial" perquè les dades siguin
> més segures, o el que vols dir és que el problema és __tan sols__ dels
> usuaris, la privadesa de les dades a les quals poden accedir?

Si el programa te un forat que permet injecció de SQL i agafar dades, si hi ha 
denuncia aniran contra l'usuari.  Aquest podria anar contra tu per haver 
deixat un forat, però tothom sap que és molt difícil no tenir cap problema de 
seguretat i per això les llicències et diuen que no pots reclamar res en 
aquest sentit.  La GPL també, al NO WARRANTY.


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: PDF a KDE

2006-12-03 Conversa Benjamí Villoslada
El Dissabte 02 Desembre 2006 22:29, Josep Ma. Ferrer va escriure:
> ... i els PDF es generen correctament, o com a mínim els veig
> perfectament amb el kpdf i el kghostview.
>
> Podria ser un problema amb el gs?

O amb els fonts.  Hauré d'aprendre a usar el gs a mà per a confirmar-ho :)


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Protecció de dades

2006-12-03 Conversa Benjamí Villoslada
El Diumenge 03 Desembre 2006 10:58, Cubells va escriure:
> en què afecta la protecció de dades als nostres programes i què hem de
> fer per seguir la normativa en aquest punt??

Els problemes hi són amb les dades, no amb els programes.  Amb les dades que 
hi guardi cada persona que l'usi.


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: PDF a KDE

2006-12-02 Conversa Benjamí Villoslada
El Dissabte 02 Desembre 2006 21:10, Jordi Funollet va escriure:
> Ell diu que (Kubuntu) funciona si compiles KPDF a partir del paquet .src.

Sembla que més que cosa del PDF, el problema és al que fa PDF dins el KDE.  
Els PDF es veuen malament amb qualsevol altre visor; l'arxiu PDF ja està mal 
fet :(

Veig que aquesta és l'ordre per a crear PDF:

gs -q -dSAFER -dPARANOIDSAFER -dNOPAUSE -dBATCH -sDEVICE=pdfwrite 
-sOutputFile=%filteroutput -sPAPERSIZE=%psl %filterargs -c .setpdfwrite -f 
%filterinput

A algú que li vagi bé la creació de PDF amb el KDE, també hi té aquesta ordre?

És dins el Centre de control > Perifèrics > Impressores > Imprimeix al fitxer 
(PDF) > Menú Impressora > Configura > Botó amb la clau fixe > Boto edició.

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



PDF a KDE

2006-12-02 Conversa Benjamí Villoslada
Darrerament cap programa KDE imprimeix bé els PDF (a una Debian Sid).   Puc 
veure bé la vista prèvia, però el PDF resultant és il·legible:

http://itaca.bitassa.cat/~benjami/tmp/kdepdfkaput.pdf

Si amb l'Iceweasel faig un arxiu Postscript aleshores el ps2pdf fa PDF 
perfectes.  Vull dir que el motor funciona, però al KDE li passa alguna cosa 
que no se trobar.  Alguna idea?  Gràcies :)


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: terminals - ssh i gnome

2006-11-30 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 30 Novembre 2006 16:56, Cubells va escriure:
> > crec que el problema és que la configuració de la llista fa
> > que quant respons s'envia al remitent i no a la llista.
>
> Això dificulta, però no és excusa...

Si es té KMail un poc menys ;)

Carpeta > Gestió de llista de correu (i configurar-ho)
En respondre: polsar L en comptes de R.

Acabo d'enviar-ne un que és resposta a un altre que va arribar en privat, 
disculpa Ernest, he pensat que t'havia passat el que altres conten en aquest 
fil, no hi havia res privat al teu escrit i pot servir per a més gent ;)


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Nvidia [cotxina]

2006-11-30 Conversa Benjamí Villoslada
El Dilluns 27 Novembre 2006 13:07, vàreu escriure:
> > Per això m'estranya aquesta fixació a voler baixar un kernel... per k7!
> > (tenc un Intel)
>
> Amb un "apt-cache show" veuràs les dependències. Segurament hi
> ha alguna dependència amb un paquet genèric com "kernel-image".
> Si tens un kernel compilat "a mà", l'apt-get no el veu i per tant
> insisteix a fer-te'n instal·lar un.

Avui m'hi he posat: ho he llevat tot, he posat el nvidia-kernel-source, no ha 
demanat cap kernel (no hi és a les dependències, no se què feia abans), he 
fet el de rigor

# m-a prepare
# m-a update
# m-a a-i nvidia
# aptitude install nvidia-glx

i no arrancava el xorg :(

Però aquest cop he perpetrat, per error (confusió de nº de versió), esborrar 
el .deb que em funcionava d'/usr/src/   No podia tornar enrere.  Volia crear 
un nou .deb amb la versió anterior del nvidia-kernel-source, però no he vist 
com  fer un deb a partir del nvidia-kernel-source antic --cosa a investigar 
en poder.

La qüestió és que no poder tornar enrere m'ha fet donar-li voltes, un una 
prova ha estat

# rmmod nvidia

i ha funcionat!   Em pego cops de cap contra la paret o què? :)))

No recordo «reset» altres actualitzacions ni descarregar el mòdul com aquest 
pic.

Problema resolt: el modul nou i l'anterior, en memòria, es pegaven bufetades.

> Jo últimament he tingut ATI's i nVidia's i tots dos són per
> l'estil. Jo diria que el de ATI és més "net", el pots desinstal·lar
> i t'ho deixa tot intacte com ho tenies, mentre que el de nVidia
> té una tendència a sobreescriure fitxers i carregar-se altres
> paquets.

Per això he insistit en la instal·lació via module-assistant, sembla prou 
neta.

http://wiki.debian.org/NvidiaGraphicsDrivers > Use module-assistant

> Ara diuen que potser el futur està en Intel[1], tot i que no sé
> com està el tema. El que està clar és que la solució actual de
> drivers propietaris em sembla bastant dolenta, encara que potser és
> millor això que res.
>
> [1] http://intellinuxgraphics.org/

Sí, són els que es porten millor, sembla.  Ha coincidit que no he trobat cap 
Dell amb Intel quan m'ha tocat comprar :(  Amb els portàtils és més fàcil 
topar-ho: Intel® Graphics Media Accelerator 950 a molts.


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Nvidia [cotxina]

2006-11-25 Conversa Benjamí Villoslada
El Divendres 24 Novembre 2006 16:19, rpb va escriure:
> Si no recordo malament, dels temps en que tenia una Gforce, els
> drivers de nvidia necessiten ser compilats contra el nucli que estigui
> en execució en aquell moment, o no van. Per tant, si has canviat el
> nucli genèric per un de propi i intentes instal·lar paquets
> precompilats, et dirà que "naranjas de la china" si no va acompanyat
> del nucli dels seus amors.

Sí, és el que tenc ara instal·lat, pel meu kernel «custom»:

$ dpkg -l "*nvidia*"|grep ^i | awk '{print $2, $3}'
nvidia-glx 1.0.8774-6
nvidia-kernel-2.6.16.18-smp-bitassa 1.0.8774-6+20060528.01
nvidia-kernel-common 20051028+1
nvidia-kernel-source 1.0.8774-6

Per això m'estranya aquesta fixació a voler baixar un kernel... per k7! (tenc 
un Intel)

>  La ventatja dels nvidieros és que l'instalador de nvidia acostuma a
> anar molt bé, sempre que es tinguin les fonts del nucli en qüestió
> (potser avui en dia n'hi ha prou amb els headers). Això és el que feia
> jo, i a cada actualització del nucli, nova instal·lació de drivers.

Ara és el meu dilema: o seguir amb la Debian way of nVidia i el 
module-assistant, com fins ara, o esperar si això del kernel k7 és un bug, o 
informar-me més de la història. 

O potser posar el kernel 2.6.18 d'estoc, perquè veig que ja hi és, i així 
rebré actualitzacions, que l'actual és cosa meva.

> Per les ATI, això era tant traumàtic que vaig decidir tibar de nuclis
> precompilats, i instal·lar drivers precompilats de ubuntu.

Així que nVidia és el menys dolent, ara mateix.  Ho dic per si algú tresca per 
aquí (que em consta) pensant en ordinador nou ;)


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Nvidia [cotxina] (era: Re: Beryl era:m'he quedat sense consoles)

2006-11-24 Conversa Benjamí Villoslada
El Divendres 24 Novembre 2006 10:15, Orestes Mas va escriure:
> 1) Elimina tot rastre (--purge) de nvidia-glx i nvidia-kernel***

Sí, és el que vaig fer:
http://lists.debian.org/debian-user/2006/10/msg03517.html
però va passar això:
http://lists.debian.org/debian-user/2006/10/msg03686.html

I ara torna a demanar kernel... i per k7!  

$ sudo aptitude install nvidia-glx nvidia-kernel-source
[...]
Els paquets següents contenen errors.
  nvidia-kernel-2.6.18-1-486
Els paquets següents s'actualitzaran:
  nvidia-glx nvidia-kernel-source
Els paquets següents són RECOMANATS però NO s'instal·laran:
  devscripts
2 paquets actualitzats, 1 instal·lats, 0 a suprimir i 0 a no actualitzar.
Es necessita obtenir 6714kB d'arxius. Després del desempaquetat s'utilitzaran 
5198kB.
No s'han trobat les dependències del paquets següents:
  nvidia-kernel-2.6.18-1-486: Depén: linux-image-2.6.18-1-486 que és un paquet 
virtual.
Resolving dependencies...
Les accions següents resoldran les dependències:

Instal·la els següents paquets:
linux-image-2.6.18-2-k7 [2.6.18-5 (unstable)]
nvidia-kernel-2.6.18-2-k7 [1.0.8776+3 (unstable)]

Manté la versió actual dels següents paquets:
nvidia-kernel-2.6.18-1-486 [No instal·lat]

La puntuació és -79

Accepteu la solució? [Y/n/q/?] 


> 2) Prova d'usar l'instal·lador de nvidia directament. Se suposa que si el
> kernel és teu doncs ja tens les fonts baixades, altrament hauries de baixar
> com a mínim les capçaleres.

És fiable, tens bones experiències amb ell?  Volia seguir els paquets Debian, 
perquè sí els trobo força fiables :)  Dins això, el module-assistant per què 
va funcionar a la primera i és fàcil.

> Si no et va dóna'ns més dades: Distribució, versió del kernel i de les
> Xorg, versió del driver que vols instal·lar. Potser així podem ajudar un
> poc més.

Estava al missatge linkat, però és un poc llarg.  En va un poc més:

$ uname -a
Linux itaca 2.6.16.18-smp-bitassa #1 SMP Mon May 29 09:16:06 CEST 2006 i686 
GNU/Linux

$ apt-cache policy nvidia-glx nvidia-kernel-source
nvidia-glx:
  Instal·lat: 1.0.8774-6
  Candidat: 1.0.8776-2
  Taula de versió:
 1.0.8776-2 0
500 ftp://ftp.fr.debian.org unstable/non-free Packages
 *** 1.0.8774-6 0
100 /var/lib/dpkg/status
nvidia-kernel-source:
  Instal·lat: 1.0.8774-6
  Candidat: 1.0.8776-2
  Taula de versió:
 1.0.8776-2 0
500 ftp://ftp.fr.debian.org unstable/non-free Packages
 *** 1.0.8774-6 0
100 /var/lib/dpkg/status

$ cat /proc/driver/nvidia/cards/0
Model:   GeForce 7300 LE
IRQ: 169
Video BIOS:  05.72.22.41.31
Card Type:   PCI-E
DMA Size:39 bits
DMA Mask:0x7f

$ cat /proc/driver/nvidia/version
NVRM version: NVIDIA Linux x86 Kernel Module  1.0-8774  Tue Aug  1 20:54:08 
PDT 2006
GCC version:  gcc version 4.0.4 20060904 (prerelease) (Debian 4.0.3-7)

Gràcies :)


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Beryl era:m'he quedat sense consoles

2006-11-24 Conversa Benjamí Villoslada
El Divendres 24 Novembre 2006 00:59, Orestes Mas va escriure:
> Bé, el driver lliure es diu "nv" i el propietari "nvidia". Fins on jo sé el
> lliure no funciona, però he llegit tantes coses en els últims dies que
> l'embolic mental és considerable.

Ja que hi som, amb els misteris de la nvidia [cotxina] :)

A jo em dona problemes, nv.  I des d'un parell de setmanes no puc actualitzar 
els darrers "nvidia".

Crec, però no ho tenc clar, que és des de que vaig llevar un kernel genèric 
per a només deixar el meu.  Ara en actualitzar  nvidia-glx i 
nvidia-kernel-source diu de baixar un kernel.  Si aconsegueixo que no baixi 
cap kernel, xorg no arranca amb els nous drivers.  Uso el module-assistant: 
http://wiki.debian.org/NvidiaGraphicsDrivers

Demanant --devers la llista anglesa-- aconseguí que no baixés cap kernel (per 
què en vull dos?!) però segueix sense funcionar.

Disculpau, potser aquí hi ha gent més experiència que a l'anglesa :)  Si és 
que sí, vet ací com va quedar la cosa: 
http://lists.debian.org/debian-user/2006/10/msg03686.html

-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: problemes APT

2006-11-14 Conversa Benjamí Villoslada
El Dimarts 14 Novembre 2006 19:40, Jordi Funollet va escriure:
> El kernel comprimit que es fa servir per arrencar la màquina va al
> directori '/boot'.

Oblidava aquesta part, és veritat, gràcies :)


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: problemes APT

2006-11-14 Conversa Benjamí Villoslada
El Dimarts 14 Novembre 2006 16:33, Víctor Domènech va escriure:
> [EMAIL PROTECTED]:~$ df -h
> S. fitxers            Mida En ús Lliure %Ús Muntat en
> /dev/sda1             250M  219M   18M  93% /
> udev                   10M   60K   10M   1% /dev
> devshm                249M     0  249M   0% /dev/shm
> /dev/sda9              64G   17G   44G  28% /home
> /dev/sda8             361M  8,6M  333M   3% /tmp
> /dev/sda5             4,6G  2,1G  2,3G  48% /usr
> /dev/sda6             2,8G  662M  2,0G  25% /var
>
>
> Ja he fet el apt-clean etc...
>  es monés un problema de tamany ?

Diria que el .deb del kernel va a /var (hi ha espai) i que un cop instal·lat 
va a usr/ (hi ha espai).

> en properes instalacions es millor tenir una partició arrel mes gran ?

Sí, i també tot a l'arrel i au :)

Encara van corrent les històries de velles èpoques UNIX amb sistemes d'arxius 
que en omplir-se no deixaven arrancar el sistema --ara reserven un % per 
poder arrancar sempre.  I quan els sistemes d'arxius eren més dèbils i 
donaven problemes sovint quan fallava el subministrament elèctric.

Està tot superat, tenim LVM.  Fer particions és complicar-se la vida sense 
necessitat.

Només té sentit per a muntar una partició, com la /home, sense alguns 
permisos.  Però no és un cas gaire freqüent.


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Mp3 en amarok

2006-11-09 Conversa Benjamí Villoslada
El Dijous 09 Novembre 2006 10:44, David Trigo Chávez va escriure:
> Desprès d’instal•lar-les segueix sense reproduir res, no se si es un
> problema meu o no

No és teu, :) és un problema legal i de llibertat: per a escoltar mp3 cal 
demanar permís d'aquesta gent http://www.mp3licesing.com 

No es poden distribuir sistemes lliures amb això.  Els particulars sí que 
poden aconseguir-ho per usos personals.  El paquet lame conté totes les 
funcions per mp3, i en posar-lo programes com l'Amarok el «veuran» i podran 
fer sonar els mp3.


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



Re: Firefox i el DIN-A4

2006-10-24 Conversa Benjamí Villoslada
El Dimarts 24 Octubre 2006 19:46, Cubells va escriure:
> En/na Benjamí Villoslada ha escrit:
> > Algú sap com fer que el Firefox recordi que uso DIN-A4 i no Letter a
> > l'hora d'imprimir?  Sempre haig de canviar-ho :(
>
> about:config amb el filtre "printer"??

Podria servir pel Kprint (la cadena "lpr ${MOZ_PRINTER_NAME:
+-P"$MOZ_PRINTER_NAME"}") però voldria assegurar-me'n.

Sobre el paper, ja hi diu A4 a 
print.printer_CUPS/epson_epl5500.print_paper_namePerò sembla que ho 
oblida --o que cal posar-ho a un altre lloc.

Per cert, ja posats: la Epson EPL-5500 no durarà un nou toner, i abans de 
comprar-ho potser cal impressora nova làsser monocrom.  L'actual gasta un 
toner de 60 Eur per a fer 3500 fulls i ho miro per aquí; en relació al 
consumible, al final el preu de la impressora sol ser una anècdota.  En sabeu 
d'alguna per l'estil?


-- 
Benjamí
http://blog.bitassa.cat



.



  1   2   >