Re: Ja tenim Debian estable 12

2023-06-10 Conversa Eduard Selma

El 10/6/23 a les 22:02, Àlex ha escrit:

https://www.debian.org/News/2023/20230610


Puntual. I té bona pinta. Visca!
(a veure si troba els controladors de Ralink i Realtek...)

Eduard Selma



Re: (deb-cat) Firefox ESR: out of memory

2022-11-17 Conversa Eduard Selma

El 17/11/22 a les 10:11, Leopold Palomo-Avellaneda ha escrit:

El 17/11/22 a les 10:08, Ernest Adrogué ha escrit:

2022-11-17, 09:32 (+0100); Àlex escriu:
És estrany, per que a la pàgina web de paquets Debian diu que encara 
estem

amb la versió 91 quan portem molt de temps amb la 102:

https://packages.debian.org/search?keywords=firefox-esr&searchon=names&suite=stable§ion=all 


Sí, és estrany.  No sé d'on heu tret la versió 102, al repositori
estable només hi ha la 91.


- Sí, jo també uso la ESR original a Bullseye:

$ apt-cache policy firefox-esr
firefox-esr:
  Instal·lat: 102.5.0esr-1~deb11u1
  Candidat:   102.5.0esr-1~deb11u1
  Taula de versions:
 *** 102.5.0esr-1~deb11u1 500
500 http://security.debian.org/debian-security bullseye- 
security/main amd64 Packages

100 /var/lib/dpkg/status
 91.13.0esr-1~deb11u1 500
500 http://deb.debian.org/debian bullseye/main amd64 Packages

Ahir vaig actualitzar a la 102.5 i, ni abans, ni ara vaig veure un ús de 
memòria excessiu. Misteris de mozilla?


    Eduard Selma



Re: Flatpak: Espai ocupat al /var/lib/flatpak

2022-09-14 Conversa Eduard Selma

El 14/9/22 a les 11:26, Joan ha escrit:

Hola,

Estic fent neteja de la partició arrel, i veig que el /var/lib/flatpak
ocupa 2,7Gb (és molt, en el meu sistema).

No tinc consciència d'haver instal·lat cap aplicació via flatpak, tot i
que igual em falla la memòria (probable) o potser vaig instal·lar algo
amb la GUI d'Aplicacions del Gnome, que em penso que et presenta
barrejades les aplicacions que estan als repos del sources-list i les
de flatpak, snaps i coses d'aquestes.

Bueno, us volia preguntar si eś normal aquesta aplicació del
/var/lib/flatpak en una instal·lació qualsevol de Debian 11 i si sabeu
com veure quines possibles aplicacions del meu sistema estan
instal·lades via flatpak.


- Bé, això és el que hi tinc en aquest directori en una Debian 11 
actualitzada:


=
eselma@orion:/var/lib/flatpak
$ la
total 16
drwxr-xr-x   4 root root 4096   4 març  2022 .
drwxr-xr-x 72 root root 4096 10 març  2022 ..
drwxr-xr-x   3 root root 4096   4 març  2022 appstream
-rw-r--r--  1 root root0  4 març  2022 .changed
drwxr-xr-x   7 root root 4096   4 març  2022 repo
eselma@orion:/var/lib/flatpak
$ du -h
49M ./appstream
1,3M./repo
50M .


Evidentment no hi tic cap aplicació flatpak instal·lada, ni l'he tingut mai.

Els meus 5 cèntims.

--
Eduard Selma i Bargalló.



Re: és vscode programari molest?

2022-06-22 Conversa Eduard Selma



El 22/6/22 a les 20:59, Àlex ha escrit:



···


Ara sembla que hauré d'instal.lar VSCode, que també està programat per 
Microsoft, i us volia preguntar si també és un programa molest i fa 
coses rares al sistema o es comporta amb normalitat?


- Pots provar VSCodium:

https://github.com/VSCodium/vscodium

Crec que està basat en el codi font de Visual Studio Code, però sense 
els pegats intrusius de MicroSoft. Per l'usuari, la funcionalitat ha de 
ser la mateixa.


Salut i codi lliure,

        Eduard Selma



Re: Impressora compatible Debian 11

2021-12-15 Conversa Eduard Selma

El 15/12/21 a les 10:35, Julio Amorós ha escrit:

Hola,
ja sé que hi ha diferents pàgines web per mirar la compatibilitat de les 
impressores amb Linux en general i de Debian en particular, tot i que si 
em voleu recomanar alguna segur que ajuda, però us volia demanar la 
vostra opinió personal sobre alguna impressora que esteu fen servir amb 
el vostre Debian.


- Jo tenia (i encara tinc) impressores làser sense escàner. Primer una 
HP LaserJet 6L (obsoleta, anava amb port paral·lel encara), després una 
Brother HL1270N que em va durar 11 (sí, onze) anys i darrerament una 
altra Brother, la HL5440D que em va perfectament, primer amb el seu 
controlador privatiu, però ara amb Bullseye ja la reconeix perfectament. 
Però totes aquestes són només impressora, no multifunció. La única 
multifunció làser que he tingut ha estat una Canon MF4320D, anava molt 
bé, però de sobte es va negar a reconèixer cap bit que li entrés per USB 
(no tenia port de xarxa, aquesta). Afortunadament, encara funciona com a 
"fotocopiadora" i ara fa aquesta funció perfectament.


Amb multi-funcions Brother les d'injecció de tinta m'han anat bé com a 
escàner, només a vegades calia afegir una línia com aquesta


ATTRS{idVendor}=="04f9", ATTRS{idProduct}=="02a0", MODE="0666", 
GROUP="scanner", ENV{libsane_matched}="yes"


al fitxer /lib/udev/rules.d/60-libsane.rules

Però potser ara a Bullseye ja no cal.

Els meus cinc cèntims.

Eduard Selma



Re: Debian 11 estable en poques hores

2021-10-02 Conversa Eduard Selma

El 2/10/21 a les 17:20, Narcis Garcia ha escrit:

El 2/10/21 a les 11:33, Ernest Adrogué ha escrit:

2021-09-14, 20:52 (+0200); Joan Montané escriu:

Què vull dir amb això?
Debian és molt més que el terminal.
Canviar les abreviatures dels mesos a «ls» afecta a tot el sistema.


A quin altre lloc s'utilitzen els mesos de l'any en format abreviat?
Algun programa d'interfície gràfica en concret?  Jo no n'he trobat cap.
Que jo sàpiga, aquest format només té sentit en programes de terminal de
text, on l'espai és limitat.  I en un context on hi ha una limitació
d'espai, no és desitjable malgastar aquest espai amb preposicions i
puntuació innecessària.  Tres caràcters per identificar el mes de l'any
és suficient i adequat, i evita els previsibles problemes de falta
d'alineació.  És el que fan tots els altres idiomes.  Algun altre idioma
utilitza abreviatures de mes de llargada variable?






+ 1 altre a favor de les 3 lletres (GEN, FEB, MAR, ABR, MAI, JUN, JUL, 
AGO, SET, OCT, NOV i DES). Com als datadors de goma. Tan difícil és?


    Salut i codi lliure,

Eduard Selma.



Re: Debian 11 estable en poques hores

2021-10-02 Conversa Eduard Selma

El 2/10/21 a les 11:44, Joan ha escrit:

El Thu, 19 Aug 2021 22:55:06 +0200
Eduard Selma  va escriure:


El 18/8/21 a les 18:12, Narcís Garcia ha escrit:

El 17/8/21 a les 14:11, Eduard Selma ha escrit:

- L'instal·lador Calamares (omnipresent) naturalment, no permet fer
entrades de particions "a mida" (com /data, /back, etc) tal com
feia l'instal·lador antic Debian; només les estàndard (/boot,
/var, /home, etc.) Cal fer blkid i entrar-ho manualment un cop
instal·lat. cap problema, però.


Em sembla que amb l'arrencada de DebianInstaller (sense escriptori
gràfic ni Calamares) segueix podent-se fer de tot amb les
particions, LVM, RAID, LUKS...


- Segurament, i celebro que sigui així, perquè sempre havia fet la
instal·lació en mode text, ràpid, flexible i clar. Però resulta que,
sense haver afegit nou maquinari, l'instal·lador es queixava de no
tenir els controladors de firmware privatius (rt2561.bin i
rt8168e-3.fw) i es negava a continuar. Inserint un segon USB (la
instal·lació també la feia des de USB, crec que no usava DVD des de
Stretch) amb els controladors privatius, no el trobava. Per tant,


*vaig baixar un Debian-install_live amb firmware no lliure, que es va*
*instal·lar a la primera.*


Hi ha una versió d'instal·lador de debian amb els controladors
privatius... És molt més còmoda que no pas haver d'usar un USB, etc.


- Sí, aquesta versió és la que vaig usar. I és lal que porta 
l'instal·lador Calamares, a diferència del Debian normal.


    Salut i codi lliure,

Eduard Selma.



Re: Debian 11 estable en poques hores

2021-09-13 Conversa Eduard Selma

El 13/9/21 a les 7:56, Narcis Garcia ha escrit:

El 12/9/21 a les 15:38, Ernest Adrogué ha escrit:

Hola,

2021-08-22, 11:34 (+0200); Joan Montané escriu:

1.- bullseye soluciona el problema que tenia «ls» en l'ordre de dates,

>>> ...


Em decanto per a evitar els apòstrofs a tota partícula que es munti amb
altres contextos, com són noms de dia o mes. En tot cas, els apòstrofs
es poden afegir quan ja s'està muntant una frase en un context de
redacció de text i no pas de llistat.

- Suposo que al meu comentari anterior sobre els apòstrofs, hi mancaven 
les etiquetes  i , però ja es devia 
sobreentendre.



Haig d'afegir que tampoc no m'agrada que a les bitàcoles, de forma
predeterminada, es marqui el temps (data-hora) de forma no ordenable.
Hauria de ser:
any-mes-dia hora-minut-segon
i en format numèric emplenat:
2021-09-13 07:56:05


- Totalment d'acord. ja fa temps que -segurament com molts de vosaltres- 
per ordenar fitxers cronològicament uso el format ISO ( AAA MM DD ).


En el cas d'usar el format alfabètic per als mesos, (com a la sortida de 
ls -la) crec que n'hi hauria prou amb tres lletres -sense punt final- i 
si cal, en majúscula.


Salut i codi lliure (o sigui, esmenable)

Eduard Selma.




Re: Debian 11 estable en poques hores

2021-09-12 Conversa Eduard Selma

El 12/9/21 a les 15:38, Ernest Adrogué ha escrit:

Hola,

2021-08-22, 11:34 (+0200); Joan Montané escriu:

1.- bullseye soluciona el problema que tenia «ls» en l'ordre de dates,


>> .
>>> En segon lloc, no vull semblar negatiu, però jo segueixo pensant que la

preposició sobra en els llistats de directori.

I, desafortunadament, ls no és l'únic programa afectat.

systemd mostra les dates d'aquesta manera

d’ag. 22 11:56:16 doriath offlineimap[1492]: Syncing Trash: IMAP -> MappedIMAP
d’ag. 22 11:56:17 doriath offlineimap[1492]: *** Finished account 'Posteo.…:03
Hint: Some lines were ellipsized, use -l to show in full.

El dmesg igual:

[dg. d’ag. 22 10:37:23 2021] usb 1-8: device descriptor read/64, error -71
[dg. d’ag. 22 10:37:23 2021] usb 1-8: device descriptor read/64, error -71
[dg. d’ag. 22 10:37:23 2021] usb usb1-port8: attempt power cycle

>
- M'encanten els apòstrofs, és un tret que la nostra llengua comparteix
  amb algunes altres, però que la fan especial.


En definitiva, han passat 4 anys des de que es va "modernitzar" el local
ca_ES, i després de 4 anys jo penso que ja podem afirmar que la
experiència de l'usuari amb el local nou és pitjor que amb el local
anterior.


- Per part meva, em sembla MOLT pitjor, especialment ara amb el 
no-alineament
  de la sortida de ls -la. Fins al punt d'haver-me fet continuar amb 
Buster,

  tot esperant que es pugui solucionar.


Crec que la comunitat d'usuaris de GNU/Linux catalano-parlants ens hem
de plantejar si volem mantenir el local "modernitzat" que no funciona, o
si preferim tornar al local anterior.  Evidentment hi ha arguments a
favor i en contra de les dues alternatives.  Personalment, m'inclino per
la segona.  En fi, jo crec que hi hauria d'haver un debat i una votació
sobre aquest tema.

Què en penseu vosaltres?


- Si hi ha votació, ja podeu afegir el meu +1

  Sempre amb esperit positiu i cordial.

  Salut i codi lliure,  Eduard Selma i Bargalló.



Re: Debian 11 estable en poques hores

2021-08-19 Conversa Eduard Selma

El 18/8/21 a les 18:12, Narcís Garcia ha escrit:

El 17/8/21 a les 14:11, Eduard Selma ha escrit:

- L'instal·lador Calamares (omnipresent) naturalment, no permet fer
entrades de particions "a mida" (com /data, /back, etc) tal com feia
l'instal·lador antic Debian; només les estàndard (/boot, /var, /home,
etc.) Cal fer blkid i entrar-ho manualment un cop instal·lat. cap
problema, però.


Em sembla que amb l'arrencada de DebianInstaller (sense escriptori
gràfic ni Calamares) segueix podent-se fer de tot amb les particions,
LVM, RAID, LUKS...


- Segurament, i celebro que sigui així, perquè sempre havia fet la 
instal·lació en mode text, ràpid, flexible i clar. Però resulta que, 
sense haver afegit nou maquinari, l'instal·lador es queixava de no tenir 
els controladors de firmware privatius (rt2561.bin i rt8168e-3.fw) i es 
negava a continuar. Inserint un segon USB (la instal·lació també la feia 
des de USB, crec que no usava DVD des de Stretch) amb els controladors 
privatius, no el trobava. Per tant, vaig baixar un debian-install_live 
amb firmware no lliure, que es va instal·lar a la primera.


No he pogut contestar fins avui perquè alguns correus de la llista els 
havia retingut el filtre de spam de Tinet. espero que el remitent ara 
estigui a la llista blanc.


Gràcies per les respostes. Salut i codi lliure,


Eduard Selma.



Re: Debian 11 estable en poques hores

2021-08-17 Conversa Eduard Selma

Bon dia,

Vaig instal·lant la Debian 11 (amb KDE) al costat de la Buster i poc a 
poc, segons el temps que tinc lliure. Algunes observacions que he pogut fer:


- L'instal·lador Calamares (omnipresent) naturalment, no permet fer 
entrades de particions "a mida" (com /data, /back, etc) tal com feia 
l'instal·lador antic Debian; només les estàndard (/boot, /var, /home, 
etc.) Cal fer blkid i entrar-ho manualment un cop instal·lat. cap 
problema, però.


- Reconeix la partició d'intercanvi (swap) i la formata, amb els 
coneguts efectes  desagradables (en formatar, canvia l'UUID) sobre les 
altres distros instal·lades que comparteixen partició d'intercanvi. 
Paciència, i ara modificar l'UUID de la nova swap o de les altres 
distros. En aquest cas, tampoc es molesta a fer la corresponent entrada 
al fstab.


- Això de la data sembla un malson. Ara ja apareix sense la preposició 
elidida ("d'ago"), com a mes hi surt "ag" (això, GGG!...). Com a 
resultat, els noms de fitxers en fer "ls -la", per exemple... tots 
desalineats!.


No sé si quan aquest desori tocava a Buster es va comentar la 
possibilitat de deixar el format de data escurçat en un format 
senzillament numèric (com "17-08-21" per exemple. Encara que em temo que 
potser també sortiria desalineat en donar com a sortida "3-3-21" en un 
fitxer i "32-13-21" en altres... Potser ara aquest format es podria 
esmenar en alguna actualització, però tampoc en tinc esperances 8-(


- O m'ho sembla a mi, o cada vegada hi ha més tipus de lletra orientals 
(amb l'afegitó del fcitx), per no parlar del bededéu de "locales" també 
exòtics, especialment de LibreOffice, malgrat especificar la 
instal·lació en Català.


Deu ser que estic en mode . Excuseu-me

En qualsevol cas, Salut i codi lliure!

Eduard Selma



Re: Debian 11 estable en poques hores

2021-08-14 Conversa Eduard Selma

El 12/8/21 a les 22:35, a...@probeta.net ha escrit:

Bona calorosa nit,

Sembla que tindrem nova Debian estable aquest dissabte, 14 d'agost, en 
unes hores.


    https://wiki.debian.org/ReleasePartyBullseye

He posat unes cervesetes a la nevera per celebrar-ho. Brindaré Per la 
nova Debian, pels/les Debian developers, i per tota la comunitat 
especialment vosaltres.


- JA LA TENIM AQUÍ. Afanyeu-vos, ara encara les descàrregues van a bona 
velocitat.


Salut i gràcies a tot l'equip de Debian

    Eduard Selma.





Re: Instal·lació IDCAT

2021-02-18 Conversa Eduard Selma

El 18/2/21 a les 18:19, Leopold Palomo-Avellaneda ha escrit:

El 18/2/21 a les 18:08, Eduard Selma ha escrit:


Algun mètode genèric, però fiable, per a verificar-ho (sense haver de
fer cap operació específica)?


Prova de entrar a la meva salut:

https://lamevasalut.gencat.cat/web/cps/welcome




- Perfecte! Va automàtic, com una seda.

  Gràcies per tot.

Salut i codi lliure,

Eduard Selma



Re: Instal·lació IDCAT

2021-02-18 Conversa Eduard Selma

El 18/2/21 a les 17:14, Leopold Palomo-Avellaneda ha escrit:

El 18/2/21 a les 16:27, Eduard Selma ha escrit:

El 17/2/21 a les 14:59, Leopold Palomo-Avellaneda ha escrit:


Acabo d'aconseguir un certificat IDCAT en clauer USB. 

Els teus certificats, importa.

...

>>

- Ara hi veig el que diu la captura adjunta.
No sé si és aquest el certificat.

Aquest. I en els teus certificats, has de poder incorporat els teus.


- Perfecte! Ara sí que funciona. Es veu que abans intentava importar-lo 
com a "Entitat".

  Torno a adjuntar captura.

Posats a abusar de la confiança...  ;-)

Algun mètode genèric, però fiable, per a verificar-ho (sense haver de 
fer cap operació específica)?


- Gràcies per endavant, Leo.

Salut i codi lliure,

        Eduard Selma.

P.S: He contestat a la llista perquè potser així pugui ser útil a algú 
altre.


Re: Instal·lació IDCAT

2021-02-18 Conversa Eduard Selma

El 17/2/21 a les 14:59, Leopold Palomo-Avellaneda ha escrit:


Acabo d'aconseguir un certificat IDCAT en clauer USB. Al seu interior 
només hi ha una carpeta amb un únic fitxer (binari) que té com a nom 
el meu NIF i l'extensió ".p12" (potser de pkcs?).
Evidentment, el meu Sistema Operatiu (Debian Buster, Stable) no té 
aquesta extensió associada a cap aplicació. Per la xarxa he trobat 
indicacions referides a Ubuntus (obsolets, d'altra banda) que 
recomanen instal·lar unes determinades biblioteques, que potser no 
seran les adequades per a Buster.


Les indicacions al web de IDCAT també es refereixen a Ubuntus antics, 
i no em resulten de gaire ajuda.


Eduard,
Configuració dels certificats

Al Firefox:
Preferències -> Privadesa i seguretat -> Certificats -> Mostra els 
certificats


A la pestanya Entitats cal afegir si no hi és:


- Cal afegir exactament què?


I també cal seguir aquesta pàgina per carregar els certificats de l'AOC:
https://www.aoc.cat/knowledge-base/claus-publiques/
En concret:
https://www.aoc.cat/wp-content/uploads/2020/08/2020_arxiucp.zip.
I donar-li confiança màxima.

Després:
Preferències -> Privadesa i seguretat -> Certificats -> Mostra els 
certificats


Els teus certificats, importa.


- Ara hi veig el que diu la captura adjunta.
No sé si és aquest el certificat.

Mercès per l'ajuda,

Eduard Selma



Instal·lacuó IDCAT

2021-02-17 Conversa Eduard Selma
Perdoneu que us faci una pregunta que segurament té una resposta òbvia, 
però preferiria que la contestés algun usuari de Debian i no d'un altre 
S. O.


Acabo d'aconseguir un certificat IDCAT en clauer USB. Al seu interior 
només hi ha una carpeta amb un únic fitxer (binari) que té com a nom el 
meu NIF i l'extensió ".p12" (potser de pkcs?).
Evidentment, el meu Sistema Operatiu (Debian Buster, Stable) no té 
aquesta extensió associada a cap aplicació. Per la xarxa he trobat 
indicacions referides a Ubuntus (obsolets, d'altra banda) que recomanen 
instal·lar unes determinades biblioteques, que potser no seran les 
adequades per a Buster.


Les indicacions al web de IDCAT també es refereixen a Ubuntus antics, i 
no em resulten de gaire ajuda.


Segurament algú de vosaltres ja ha passat per aquest tràngol i em pugui 
aconsellar. En aquest cas, mercès per endavant.


Salut i codi lliure,

    Eduard Selma



Re: [OT] Sector laboral - Ús de Debian/Software Lliure

2021-01-28 Conversa Eduard Selma
Actualment ja estic jubilat, però usaré la mateixa classificació que 
l'Àlex, tot i que en temps passat en algun cas.


[A casa]

A l'ordinador d'escriptori uso Debian 10 (Stable) amb escriptori 
Plasma/KDE. Ara és prou lleuger i estable, i estic acostumat a algunes 
utilitats que porta. Als 2 portàtils també uso Debian Stable, tot i que 
n'hi ha un que encara porta SolydK 9 (ara els uso poc).


La meva dona també usa Debian 10 Stable amb Plasma a l'escriptori. Té un 
ultraportàtil Acer One, amb Kanotix Xfce (basat en Debian).


[Amics i familiars]

Abans havia fet alguna instal·lació amb Kubuntu. Degut a les continues 
actualitzacions del kernel, ara hi instal·lo SolydK (també basat en 
Debian Stable).


A la meva cunyada també li vaig instal·lar Debian Stretch (ara té Debian 
10) també en la versió Stable, i no ha tingut problemes. Li vaig fer un 
petit manual (una mena de PMF) adreçat sobretot a la cura dels fitxers 
de Thunderbird.


Si em suggereixen alguna cosa sobre M$-Windows, els contesto que ja fa 
més de 20 anys que sóc un feliç usuari de GNU/Linux i no em recordo de 
com funciona això.


[A la feina]

Al meu departament (Enginyeria Electrònica de la URV) crec que érem 
només dues persones usant Linux. Als laboratoris s'usaven imatges 
"congelades" de MS-Windows (normalment per PSpice, Orcad i similars), 
que es renovaven en cada sessió. Per desgràcia, com us deu passar a 
alguns de vosaltres, la Universitat tenia un contracte amb Microsoft pel 
qual les llicències del programari li costaven ben poc. Això ara 
comporta un servidor de correu basat en Outlook que és el culpable de 
que ara no pugui accedir a la meva pròpia bústia de correu electrònic.


També hi havia algunes màquines Sun + Solaris.

Crec que al Departament d'Informàtica hi ha algú o alguns que també usen 
Linux al seu ordinador d'escriptori. Als seus laboratoris també usen 
algunes aplicacions GNU (com el clàssic GCC), ara ignoro si directament 
sobre Linux o mitjançant VirtualBox. Això no em sorprendria, atès que 
tenen llicències Oracle.


Cal tenir en compte que molts Departaments provinents de la UB (com el 
mateix d'Informàtica) usaven equips Mac, i crec que molts encara l'usen.


Una vegada més, qui havia de donar exemple no ho fa.

Salut i codi lliure,

Eduard Selma-



Re: Adaptador de so d'alta fidelitat?

2020-11-23 Conversa Eduard Selma

El 23/11/20 a les 20:19, Narcis Garcia ha escrit:

..


Veig que al fulletó publicitari del «Behringer U-Control UCA202» parla
de Linux però a les especificacions i manuals només Windows i Mac OS:
https://www.behringer.com/product.html?modelCode=P0484

L'hauré de provar, per la recomanació que en fa en Richard Neill.
Apart d'esquivar els pirates d'Amazon, hauré de mirar com esquivar
altres taurons com Paypal per a comprar-ho.


- Jo tinc un adaptador USB/ 2 x RCA UFO202 de Behringer, més antic i 
segurament més senzill. Funciona correctament amb Debian 8 i els 
successius. El vaig adquirir a Thomann, semblen seriosos:


https://www.thomann.de/gb/index.html

Ja passa en molts equips, que faciliten dades i explicacions per a M$ i 
Mac, però pensen que els usuaris de Linux "ja s'espavilaran".


Els meu cinc cèntims.

--
Eduard Selma



Re: Escollir fons de la propera Debian 11

2020-10-31 Conversa Eduard Selma

El 31/10/20 a les 13:49, Narcis Garcia ha escrit:

He complimentat l'enquesta i, la veritat, trobo a falta que com a opció
no hi hagi senzillament mantenir la imatge de Debian 10 (veient el
panorama de propostes).


- Sí, és lamentable. Això acostuma a passar quan permets que els 
"artistes-dissenyadors" posin les mans al teu producte.


Eduard Selma



Re: [caliu-info] gafamades pel dia de la llibertat del programari???

2020-09-27 Conversa Eduard Selma
El 27 de setembre de 2020 10.34.55 CEST, Orestes Mas 
 ha escrit:




El que sí que hi ha penjades de moment  són les transparències de la 
primera xerrada:
https://caliu.cat/blog/2020/06/19/dlp2020/



El 27/9/20 a les 16:01, papapep ha escrit:

PD: El fet d'anomenar "transparència" a una presentació en format PDF 
denota "l'experiència vital" de l'emissor de la paraula... (i evidentment

de tothom qui entengui a què fa referència) :D


===
- Cal reconèixer que entre portar a la cartera una carpeta amb les 
"transparències" de classe (amb els seus corresponents fulls protectors) 
o bé "llapis USB" amb les presentacions del mateix curs hi ha un clar 
avantatge, si més no, de pes.


Sempre i quan el projector de l'aula funcioni correctament, clar.

... Signes del temps!

Salut i codi lliure,

Eduard Selma.



OT? Güifi.net

2019-10-30 Conversa Eduard Selma

Bona tarda,

M'han demanat informació ampliada sobre Güifi.net, per a usar-lo com a 
ISP, concretament a la comarca del Priorat. Per descomptat, ja he 
visitat el seu lloc web, tot i que potser no exhaustivament.


En teniu alguna experiència? Em podeu adreçar a un lloc on trobar 
informació complerta? (em refereixo a la base del seu funcionament, 
funció dels nodes, ample de banda, etcètera).


Perdoneu per l'off-topic, però crec que també té relació. si no amb 
Debian, sí amb el programari lliure i els seus principis.


Mercès per endavant,

--
Eduard Selma i Bargalló.



Re: Format de la data en Buster

2019-07-14 Conversa Eduard Selma

El 14/7/19 a les 9:14, Narcís Garcia ha escrit:

__

Els anglesos d'això en diuen «workaround»:
$ export LC_TIME="es_ES.UTF.8"


- Gràcies, Narcís. la veritat és que ja havia jugat una mica amb aquesta 
solució temporal. Però ara ho he provat amb diversos locales i m'he 
endut una sorpresa.


Si uso LC_TIME="es_ES.UTF-8", el format en $ date surt així:

dom jul 14 18:30:11 CEST 2019

que sempre és més llegible que el garbuix que sortia en català. 
Tanmateix, si us hi fixeu, el format continua sent


wd  mm  dd hh:mm:ss  TZ  

és a dir, primer el mes i després el dia, com en anglès americà.

En canvi, si uso LC_TIME="en_US.UTF-8" $ date dóna aquesta sortida:

Sun 14 Jul 2019 06:31:05 PM CEST

Amb l'opció AM/PM, lògicament. Però compte! el format de la cadena és:

wd  dd  mm  hh:mm:ss  PM  TZ

és dir, primer el dia i després el mes, com nosaltres (!!??).

Ara, doncs, faig una nova prova amb LC_TIME="en_GB.UTF-8". I surt:

Sun 14 Jul 18:32:40 CEST 2019

o sigui,

wd  dd  mm  hh:mm:ss TZ  

Fins aquí, molt prometedor. Però si fas un "ls -la" a la consola...

-rw-r--r--  1 eselma users 304 Jul 11 20:23  .bash_aliases
-rw---  1 eselma users   4756 Jul 14 18:12  .bash_history
-rw-r--r--  1 eselma users 220 Jul 11 20:15  .bash_logout
-rw-r--r--  1 eselma users   3608 Jul 11 20:15  .bashrc

surt un altre cop el format  mm  dd   (??)

Ja ho diuen, que mai hi ha felicitat completa a casa del debianita 
(encara que usis Stable...)


Doncs això, salut i bits.

--
Eduard Selma



Re: Format de la data en Buster

2019-07-13 Conversa Eduard Selma

El 13/7/19 a les 12:15, Robert Marsellés ha escrit:






Pista? No sé què vols dir. Puc garantir que no estàs sol però.



- Vaja! això si que no ho esperava. Pel que he anat veient des del 1999, 
Linux és molt configurable. Una altra cosa és que no sàpiga on s'amaga 
aquell petit fitxer de configuració on hi ha la mare dels ous. Si ha de 
ser definitivament com dius, semblaria un "bug", i la traducció al 
català no fa sinó empitjorar-ho. Estaria millor potser amb el format de 
data curt, tot i que podria ser confusionari amb els dies del mes 
inferiors a 13.


No perdo l'esperança de que es pugui corregir, d'una manera o altra, 
potser sense usar sed, awk, etc,


    Salut i bits,

--
Eduard Selma



Format de la data en Buster

2019-07-13 Conversa Eduard Selma

Bon dia,

Com segurament molts de vosaltres haureu fet, m'estic actualitzant a Buster.
Un dels canvis que he trobat (a banda de la 'normal' desaparició 
d'algunes aplicacions i l'aparició d'altres) és que em mostra la data 
correctament, però en un format estrambòtic (MM-DD-, com l'americà), 
que es veu pitjor encara en la versió en català. Uso KDE (Plasma), però 
es veu igual en una consola simple, amb Ctrl-Alt-F1.


drwxr-xr-x 47 eselma users 4096 de jul.   1 20:29  .
drwxr-xr-x 25 root   root   4096 de jul.  12 23:09  ..
-rwxr-xr-x  1 eselma users48 de febr. 27  2018  .asoundrc
drwxr-xr-x  3 eselma users  4096 de març   9 19:35  .backintime
drwxr-xr-x 10 eselma users  4096 de jul.  12 23:37  Baixades
-rwxr-xr-x  1 eselma users   304 de març  10  2018  .bash_aliases
-rwxr-xr-x  1 eselma users   481 de març  10  2018  .bash_history
drwxr-xr-x  4 eselma users  4096 de juny  28 20:56  .bluefish
drwxr-xr-x  8 eselma users  4096 de març  10  2018  .cache
drwxr-xr-x 11 eselma users  4096 de març  10  2018  .config

Els locales estan en català:
LANG=ca_ES.UTF-8
LANGUAGE=ca
LC_CTYPE="ca_ES.UTF.8"
LC_NUMERIC="ca_ES.UTF.8"
LC_TIME="ca_ES.UTF.8"
LC_COLLATE="ca_ES.UTF.8"
LC_MONETARY="ca_ES.UTF.8"
LC_MESSAGES="ca_ES.UTF.8"
LC_PAPER="ca_ES.UTF.8"
LC_NAME="ca_ES.UTF.8"
LC_ADDRESS="ca_ES.UTF.8"
LC_TELEPHONE="ca_ES.UTF.8"
LC_MEASUREMENT="ca_ES.UTF.8"
LC_IDENTIFICATION="ca_ES.UTF.8"

En la instal·lació Stretch les dades es veuen correctament.

A /etc/profile i /etc/profile.d/* tot sembla normal.

A les "preferències" de KDE veig els formats correctes; (tant l'opció 
marcada com l'exemple); a més ja he dit que en una consola de bash es 
veu el mateix.


L'odre $ date dóna:

ds. de jul. 13 11:22:32 CEST 2019

Teniu alguna pista?

Mercès per endavant,

--
Eduard Selma



Re: Escriure a USB amorra l'ordinador

2019-05-08 Conversa Eduard Selma

El 8/5/19 a les 17:08, Narcis Garcia ha escrit:

Hola Joan, aquest problema el trobo des de fa anys, i tant amb unes
plaques base anteriors com amb l'actual que utilitzo (també en el
moment de muntar-la nova, Asus B250-PLUS).

...


Tu quan per exemple fas això:
$ sudo dd if=debian-9.9.0-amd64-DVD-1.iso of=/dev/sdX
i mentrestant treballes amb altres coses, no notes un alentiment a
batzegades? I si fas tasques més intensives, com de video o algun joc?

És què jo no entenc perquè una tasca intensiva per USB alenteix altres
tasques del processador.


- Recordo que en un moment determinat, volia saber les diferències entre 
les connexions USB ràpides i l'estàndard IEEE1394 (també anomenat iLink) 
per a transferències de vídeo. En aquell moment, a més de comparar la 
velocitat de transferència màxima d'una i altra, la font on ho vaig 
consultar deia que la transferència USB feia ús intensiu de la CPU, 
mentre que la IEEE 1394 no, usant en el seu lloc una mena de DMA (Accés 
Directe a Memòria). Per aquest motiu, en aquell moment es preferia la 
connexió IEEE per a enregistrament de so en viu, per exemple.


No serà potser la causa determinant en aquest moment (USB 3), però és un 
factor més.


En qualsevol cas, és una llàstima que les connexions IEEE 1394 hagin 
passat a la història.


Els meus cinc cèntims.

--
Eduard Selma



Re: Em podeu donar un cop de ma amb un bug?

2019-01-14 Conversa Eduard Selma

El 14/1/19 a les 13:09, Àlex ha escrit:


El teu hardware gràfic és Radeon?


- Sí, és el AMD/ATI Richland (Radeon HD 8670D). Està integrat amb la 
CPU: Quad Core AMD A10-6800K, és el que anomenen APU. Deu ser del 2013 o 
14, tecnologia de 32 nm. Res de darrera generació. Evidenment, és un 
model diferent del teu.


Cordialment,

Eduard Selma.



Re: Em podeu donar un cop de ma amb un bug?

2019-01-12 Conversa Eduard Selma

El 12/1/19 a les 12:40, a...@probeta.net ha escrit:

Bon dia a tothom,

Fa molt de temps que em barallo amb un bug, que intento acorralar, però 
no hi ha manera.


Afecta a Debian Testing en el sistema gràfic, i aquí em veig molt 
perdut, entre controladors, servidors de finestres, gestors de 
finestres, compositors, mesas, cairos, egl, etc.


- No crec que t'ajudi gaire, només són més dades... (i potser més "soroll"):

Treballo amb Debian 9.6 (Stretch, stable) però amb nucli 
4.17.0-0.bpo.3-amd64 (el que instal·la per omissió Neptune). El servidor 
gràfic és X.Org 1.19.6, gestor de finestres i compositor kwin-X11. 
L'Open GL és AMD ARUBA (DRM 2.50.0 / 4.17.0-0.bpo.3-amd64 LLVM 6.0.0) v: 
4.3 Mesa 18.2.6.


El meu entorn d'escriptori és KDE/Plasma Frameworks 5.45.0 amb Qt 5.7.1.

No uso cap altre compositor, panels virguers, ni rés més quant a 
gràfics. El meu reproductor VLC és el 3.0.3.


Fins ara, no he observat el fenomen que ens descrius.

Són els meus cinc cèntims.      

Eduard Selma



Re: Crear usb des d'una ISO

2018-06-28 Conversa Eduard Selma

El 28/06/18 a les 11:24, Griera-yandex ha escrit:

Hola:
Jo faig:

sudo dd if= of=/dev/  bs=512 && sudo sync


- Crec que és el mètode que usem la majoria. L'ordre "dd", universal, 
senzilla i fiable, com aquell "pip" de l'antic CP/M, us en recordeu?


Tot i que en alguns casos es pot augmentar la mida dels blocs, per 
exemple "bs=8M" (potser va una mica més ràpid)  o bé afegint 
"status=progress" si coreutils és d'una versió recent (Stretch té la 
8.26). Però hi ha moltíssimes opcions addicionals. com 
"conv=sync,notrunc", etc.


Les utilitats en mode gràfic, però, poden anar bé si es tracta, per 
exemple, de crear un USB arrencable amb diverses distros (o versions) al 
seu interior.


Els meus 5 cèntims.

Eduard Selma.



Re: Referendum segons Debian i Apache2

2017-09-08 Conversa Eduard Selma

El 08/09/17 a les 13:55, Narcis Garcia ha escrit:


Ara m'adono que per HTTPS hi ha un web que parla de referèndum, i per
HTTP hi ha el de Debian (sense tanta garantia/es).


- A mi (amb Firefox) el http em redirecciona a https (evidentment, amb 
més garanties). Però si la gent demana Debian, doncs jo també (tot i que 
estic usant Stretch sense problemes des de juliol).


--
Eduard Selma i Bargalló.



Re: Referendum segons Debian i Apache2

2017-09-08 Conversa Eduard Selma

El 08/09/17 a les 11:38, Narcis Garcia ha escrit:
Com a nota molt curiosa, el cap de llista del partit de govern a la 
Generalitat, el passat dimecres 6 va dir en seu parlamentària que el 
lloc web «garanties punt cat» és el què explica tots els plantejaments 
sobre el debatut referèndum sobre Catalunya, a diferència d'un altre que 
no va en la línia que demana la ciutadania «garantia punt cat»


A la captura de pantalla d'avuí, que adjunto, es pot veure doncs la 
línia que demana la ciutadania:


- Doncs jo acabo de mirar-ho i surt el contingut habitual. Potser el 
servidor havia caigut (o l'havien ajudat a caure) o potser havia estat 
necessari canviar d'allotjador (hosting).


En qualsevol cas, molt poc probable, perquè ja sabem que en el que 
afecta a aquest país no hi ha (ni hi ha hagut) mai joc brut, oi?


Per cert, l'altre web (garantia punt cat, curiosa coincidència) també té 
el seu contingut suposo que habitual. Em quedo sense saber si també usen 
Apache, nginx o un altre.


Els meus cinc cèntims.

Eduard Selma.


Aquest missatge s'ha enviat des d'un sistema Linux
i no és probable que contingui programari maliciós.



Re: Hardware compatible

2017-08-28 Conversa Eduard Selma

El 31/07/17 a les 20:03, Santi Moreno ha escrit:

Hola,
vull montar un pc per casa a peces i volia preguntar si conegueu alguna
relació de hardware compatible 100% amb linux o marques que
contribueixen amb el software lliure i que donen les màximes
prestacions.


- Veig que va de targes de xarxa (juntament amb les gràfiques un dels 
possibles problemes a GNU/Linux).


Jo tinc al PC d'escriptori aquestes:

Realtek RTL8111/8168/8411 (Gigabit RJ-45)
Ralink  RT2561/RT61 (Sense fils)

i al de la meva dona, una equivalent:

Realtek  RTL8111/8168/8411 (Gigabit RJ-45)

Totes dues són encastades a la placa mare (són diferents, una MSI i una 
Asus).

No m'han donat mai cap problema en Wheezy, Jessie ni ara amb Stretch.

Els processadors són AMD com els respectius controladors gràfics, que 
tampoc em donen cap problema amb el controlador lliure Radeon. Amb els 
darrers nuclis de Linux, la velocitat és prou bona i em sembla que ja no 
hi ha necessitat d'usar els controladors privatius Catalyst (fglrx).


Els meus 5 cèntims.

--
Eduard Selma i Bargalló.
-
Aquest missatge s'ha enviat des d'un sistema Linux
i no és probable que contingui programari maliciós.



Re: Correos.es i fonts incrustades en documents (RESOLT)

2017-02-28 Conversa Eduard Selma

El 28/02/17 a les 17:48, Robert Marsellés ha escrit:


En canvi, el mateix document PDF de LaTeX (PDF v1.5, amb fonts Latin
Modern incrustades) usant Internet Explorer des de una màquina virtual
amb Win7 oli en un llum. Trist però cert. Què hi farem!


- Això què vol dir? que Firefox/Iceweasel no va bé? (i potser 
Chrome/Chromium, Opera o potser Dillo sobre GNU/Linux van bé? Que només 
va bé Internet Exploter? O que cal usar Windows, encara que sigui sigui 
amb FF?


Aniria bé saber-ho, per si ens hi hem de trobar en un futur.

Salut i bits (lliures, si pot ser).

Eduard Selma.




Re: user-manager a Debian 8

2016-12-15 Conversa Eduard Selma

El 15/12/16 a les 12:48, Narcis Garcia ha escrit:

Podries concretar a quin repositori trobes el paquet «usermanager» ?
No el trobo a «main» ni «contrib» ni «jessie-backports», ni tampoc no he
trobat un fitxer així amb apt-file.


- Vaja! no em pensava pas que una aplicació tan bàsica no fos a 
debian-main. Ara he anat a Synaptic i es veu que surt del repositori de 
SolydXK (uso aquesta distribució). Com a mantenidor hi figura el mateix 
Arjen Baalfort; suposo que està pensat més per a SolydX (Xfce) que per a 
SolydK (la versió KDE).


SolydK usa Debian Jessie amb SystemD, suposo que això no deu ser problema.

La línia culpable a sources.list és:

deb http://ftp.nluug.nl/os/Linux/distr/solydxk/repository/ solydxk main

Una mica llarga, però funciona. Si vols també et puc enviar el paquet 
.deb per PM


Salut i codi lliure,

Eduard Selma.



Re: user-manager a Debian 8

2016-12-15 Conversa Eduard Selma

El 15/12/16 a les 11:37, Narcis Garcia ha escrit:

D'acord, havia trobat aquesta eina però la veia tant diferent (i
d'experts) que em semblava que havia d'haver el component user_manager
de kcmshell, que és molt més assequible pels no informàtics.


- En aquest cas, al repositori també hi ha la que dius, "usermanager" 
(sense el guió baix), que s'obre mitjançant sudo/kdesudo. En qualsevol 
cas, kuser també és molt fàcil d'usar, encara que la seva interfície 
sigui més gran; és allò dels "bells & whisthles". L'aplicació més 
lleugera sempre és la que està a sota, a la línia d'ordres... però cal 
tenir bona memòria, si no la uses gaire sovint, com és el meu cas.


Eduard Selma.



Re: (deb-cat) cups-browsed en catala

2016-06-15 Conversa Eduard Selma

El 15/06/16 a les 20:41, Ernest Adrogué ha escrit:
..


A /usr/share/cups/templates/ hi ha 4 directoris: ja de ru es.  Però ara veig
que hi ha més fitxers a /usr/share/cups/locale/ entre ells, ca.  Tot i això
sembla que perquè surti en català has de tenir el local ca_ES a nivell de
sistema (?).


- Efectivament, jo tinc el locale com a ca_ES.UTF-8

I com ja he dit, em sembla que a Wheezy i anteriors, el veia en anglès.


Eduard Selma



Re: (deb-cat) cups-browsed en catala

2016-06-15 Conversa Eduard Selma

El 15/06/16 a les 16:22, Narcís Garcia ha escrit:

Aniré fent proves en properes instal·lacions;
En el primer cas, en què he aplicat això d'incloure la llengua «es» per
davant l'anglès, ha tingut un comportament molt estrany:

1. He aplicat la recepta del castellà com proposava l'Ernest
2. He reiniciat el servei cups-browsed
3. He actualitzat la pàgina localhost:631

i aleshores m'ha aparegut en català.
¿?*#!!


- Curiós. He mirat com mostrava la interfície de CUPS al meu navegador 
(Firefox ESR 45.2.0, sobre Debian 8.5), amb el paquet de locales en 
català. Al Firefox hi tinc com a llengua preferida el català; després 
vénen anglès, francès, italià. El castellà també hi és (es_ES), però al 
final de tot. He obert el localhost:631 i... sorpresa! està en català. 
Diria que a Wheezy el veia en anglès, no n'estic segur.


Tothom ho veu així (a Jessie)?

Salut i codi lliure,

    Eduard Selma.




Re: Caracters rars a pàgina web

2016-06-01 Conversa Eduard Selma

El 01/06/16 a les 12:07, Ricard Pradell ha escrit:

Encara vaig força perdut, vist el que em passa amb les icones de Font
Awesome, teniu alguna idea del que m'està passant?


- No sóc pas expert en el tema, però les "Font Awesome" de Google em 
sembla senzillament un malbaratament de recursos i una manera perquè a 
can Google puguin "esnifar" més el nostre tràfic d'Internet. Quant els 
"desenvolupadors" que les usen, em sembla que van del bracet amb els que 
usen el joc de caràcters Comic Sans o similars, suposant que tothom 
tenim aquest tipus de lletra horrible. vaja, l'antítesi del W3C, em 
sembla. Sols la meva opinió.


Això confirma que, com en tantes coses, "una web gran" no vol dir pas 
"una bona web".


Perdoneu, però algú ho havia de dir.

Eduard Selma



Re: Fwd: Administrador de sistema

2015-09-10 Conversa Eduard Selma

El 10/09/15 a les 15:55, Narcís Garcia ha escrit:

Algú sap qui administra aquesta llista, o com es contacta amb l'equip de
lists.debian.org ?



- D'aquí a tres setmanes tenim neteja de spam a la llista, però aquests 
"phishers" tan matussers segurament no tornaran a insistir... com a 
mínim des d'aquesta adreça.
Els alumnes de primer curs encara em mereixen un cert respecte, i aquest 
deu ser de pàrvuls, directament.


    Salut i bona Diada,

--
Eduard Selma i Bargalló.

Aquest missatge s'ha enviat des d'un sistema Linux
i no és probable que contingui programari maliciós.



Re: Neteja SPAM Llista

2015-08-12 Conversa Eduard Selma

On 09/08/15 12:58, Oscar Osta Pueyo wrote:

Companys,
Des de fa uns dies ja tenim obert el mes de juliol. Només hi ha dos
correus a la llista de traducció i són SPAM. Així que aquest mes és senzill.


- El darrer, com gairebé sempre, però ja tenim els cinc necessaris. 
Aquesta vegada tinc excusa, estic de vacances a Itàlia.



--
Eduard Selma i Bargalló.

Aquest missatge s'ha enviat des d'un sistema Linux
i no és probable que contingui programari maliciós.



Re: sembla que aquest cap de setmana tindrem nova Debian estable

2015-04-23 Conversa Eduard Selma

El 23/04/15 a les 20:58, Àlex ha escrit:

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Debian-Jessie-CD-Ready



- Bé, potser amb una mica de retard, però per nosaltres serà una del 
grans novetats d'aquest Sant Jordi 2015...


Benvinguda Jessie! (i cuida't el systemd, no agafis el xarampió abans 
d'hora.


    Eduard Selma

--
Eduard Selma i Bargalló.


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: https://lists.debian.org/553955ed.20...@tinet.cat



Re: Neteja d'spam gener del 2015

2015-03-31 Conversa Eduard Selma

El 31/03/15 a les 20:30, Adrià ha escrit:

On Tue, Mar 31, 2015 at 05:44:43PM +0200, Xavier De Yzaguirre i Maura wrote:

Bona tarda, fet el debian-user-catalan.
Al mirar el debian-l10n-catalan, l'A-onic correu que hi ha es un missatge
buit d'en Oriol.
  * [ITT] po://psmisc/po/ca.po Oriol Debian
No tinc clar si l'he de marcar o no com a spam, crec que no, peò si
m'indiqueu el què, acabo i ja tindrem quatre estels al gener


El meu punt de vista és que marquis l'estrella conforme has revisat el
mes. Si el vols reportar o no, això ja és criteri teu (en el meu cas
ho faria perquè no aporta valor a la llista). En tot cas, la decisió
final d'eliminar-ĺo és dels administradors.


- Home, no sé com funciona la llista de spammers, però si marquem un 
missatge buit -que pot ser un lapsus que tots podem tenir- llavors 
l'Oriol quedaria titllat de spammer (o li traurien algun punt, com al 
carnet de conduir).


    Eduard Selma


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: https://lists.debian.org/551af57f.3080...@tinet.cat



Re: Neteja d'spam gener del 2015

2015-03-30 Conversa Eduard Selma

El 30/03/15 a les 20:53, Adrià ha escrit:

On Mon, Mar 30, 2015 at 01:00:38PM +0200, Eduard Selma wrote:

El 30/03/15 a les 12:13, Oscar Osta Pueyo ha escrit:

Companys!!!
Queden dues revisions per tancar gener 2015



Gràcies Oscar! ;-)



- Segurament vaig errat, però veig els registres (aparentment)  nets. Potser
algú ja ha esborrat els missatges de spam?


Si no m'equivoco, el funcionament és que un missatge no s'eliminarà de
l'arxiu fins que no s'hagi reportat 5 vegades un mateix missatge,
moment en què un administrador el revisarà i si ho creu convenient,
l'eliminarà manualment.

En aquest cas concret, és possible que durant un mes no hagi entrat
cap missatge d'spam i per això es vegi l'arxiu net; igualment està bé
activar l'estrelleta per indicar que s'ha revisat :-)


- D'acord, doncs. Ja he posat una altra estrelleta. Millor si no hi ha spam.

Eduard Selma.



--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: https://lists.debian.org/55199fbb.8070...@tinet.cat



Re: Neteja d'spam gener del 2015

2015-03-30 Conversa Eduard Selma

El 30/03/15 a les 12:13, Oscar Osta Pueyo ha escrit:

Companys!!!
Queden dues revisions per tancar gener 2015

https://wiki.debian.org/I18n/CatalanSpamClean


- Segurament vaig errat, però veig els registres (aparentment)  nets. 
Potser algú ja ha esborrat els missatges de spam?


Salut i codi lliure,

Eduard Selma



--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: https://lists.debian.org/55192cd6.6080...@tinet.cat



Re: Pregunta tontíssima

2014-11-21 Conversa Eduard Selma

El 21/11/14 a les 17:02, Josep Lladonosa ha escrit:

Hola,

No ho he experimentat mai, però sí alguna cosa similar pel que fa a
targetes de xarxa. Jo miraria a /etc/udev/rules.d, que no sigui que
udev (el que reconeix dispositius en l'inici) "recordi" assignacions i
hagin quedat en memòria cau (mira dins la carpeta que indico no sigui
que aparegui el dispositiu que comentes).


- Gràcies per contestar tan ràpid. No hi havia pensat abans, i acabo de 
mirar els tres fitxers que hi ha a la carpeta. fan referència a les 
targes de xarxa (la interna i la sense fils) i a dues impressores; a 
dins hi ha les referències de les impressores, amb el prefix de Canon 
(04a9) i res mes. Gràcies de tota manera; la cosa, com he dit, deu estar 
amagat en algun petit fitxer vés a saber on...


Eduard Selma.





--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: https://lists.debian.org/546f64fd.7030...@tinet.cat



Pregunta tontíssima

2014-11-21 Conversa Eduard Selma
Del tipus RTFM, suposo. Però la qüestió és que tinc Debian Stable 
(Wheezy) amb KDE. Això vol dir que per gestionar el so tinc ALSA, 
PulseAudio i Phonon (i potser algun més...)


La setmana passada vaig provar a l'ordinador de sobretaula (que funciona 
amb la tarja interna, una AMD amb sortida analògica i per HDMI, i a més 
té una Webcam amb el seu petit micro) un adaptador A/D UF0202 per USB. 
Un cop verificat que funcionava, el vaig desendollar, doncs ha de 
funcionar en un altre lloc. Inxi em diu:


Audio:
Card-1 Advanced Micro Devices [AMD] FCH Azalia Controller
driver: snd_hda_intel bus-ID: 00:14.2 chip-ID: 1022:780d
Card-2 Advanced Micro Devices [AMD] ATI Trinity HDMI Audio Controller
driver: snd_hda_intel bus-ID: 00:01.1 chip-ID: 1002:9902
Card-3 Logitech Webcam C270 driver: USB Audio usb-ID: 001-003 chip-ID: 
046d:0825

Sound: Advanced Linux Sound Architecture v: k3.12-0.bpo.1-686-pae

El problema és que, després de tornar a arrencar diverses vegades, 
encara apareix la tarja USB (tot i que en color gris) al menú 
d'Arranjament > Multimèdia > Àudio, i no hi ha manera de treure-la de la 
vista. Altrament, tot respon bé. He cercat a Google, i no he sabut 
trobar la manera d'eliminar aquesta entrada, tot i que he estat mirant 
per fitxers d'ALSA, etc. És evident que en algun fitxer de configuració 
hi ha una entrada inútil.


Teniu algun suggeriment?

Mercès per endavant


    Eduard Selma


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: https://lists.debian.org/546f5c29.7010...@tinet.cat



Re: Neteja d'spam octubre del 2014

2014-11-02 Conversa Eduard Selma

El 02/11/14 a les 14:58, Adrià ha escrit:

Hola,

Com que ja estem a novembre, ja es poden processar tots els correus
brossa de l'octubre de 2014.


- Fet. Itàlia està molt activa, darrerament...

    Eduard Selma

--
Eduard Selma i Bargalló.

Aquest missatge s'ha enviat des d'un sistema Linux
i no és probable que contingui programari maliciós.


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: https://lists.debian.org/54565ae9.5090...@tinet.cat



Re: Presentació

2014-01-07 Conversa Eduard Selma

El 07/01/14 17:51, Genís Ferrero ha escrit:

Bona tarda,

Diuen que és de ben educat saludar al entrar a un lloc nou.
Doncs això, que m'he subscrit a la llista i volia saludar-vos i
presentar-me.


- Benvingut a la llista, Genís. Mutt, EMACS... crec que estem en 
presència d'un debianita de gustos clàssics però de primera divisió. 
Segurament ens podràs ajudar més del que jo et pugui ajudar (simple 
usuari de Wheezy i Testing, poc procliu a Sid).


La comunitat creix i això és bo per a tothom.

Cordialment,

        Eduard Selma.

--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/52cc62a0.5060...@tinet.cat



Re: Neteja d'spam juny 2013

2013-07-02 Conversa Eduard Selma

Al 01/07/13 10:00, En/na Mònica Ramírez Arceda ha escrit:

Hola,

Com que ja estem a juliol, ja es poden processar tots els correus
brossa del juny del 2013.


- Fet! (veig que els "italians" ja s'interessen en la nostra llista)

    Eduard Selma

--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/51d15093.2070...@tinet.org



Re: Audio xerrada "sobirania tecnològica"

2013-06-20 Conversa Eduard Selma

Al 20/06/13 10:43, En/na MarcFP ha escrit:


  Sorry! We can't find that sound.

Did you try to access a private sound, but were not logged in?
Maybe the sound has been removed.

Em dóna aquest error, és normal ?


- A mi també em dóna el mateix error; es clar que no sóc usuari d'aquest 
servei.



--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/51c2c700.4000...@tinet.cat



Re: Neteja d'spam de maig

2013-06-02 Conversa Eduard Selma

Al 02/06/13 00:15, En/na Xavier De Yzaguirre i Maura ha escrit:

Posats dos granets de sorra.
Salut les copains


- Un parell més de granets de sorra (ara amb constància al wiki).
  Veig que la crisi fa augmentar l'spam.


--
Eduard Selma i Bargalló.
c/ de Les Torres, núm. 8
Telèfon +34, 977 830 977
43730 - FALSET (Priorat)
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/51ab31ac.2070...@tinet.cat



Re: web based CRM

2013-05-31 Conversa Eduard Selma

Al 31/05/13 01:38, En/na Iker Bilbao ha escrit:

Bones,

 Estic buscant un CRM com a software de gestió d'incidències...


- La meva experiència en aquest camp és nul·la. No voldria afegir soroll 
a la llista, però em sembla que ho faré. Però he sentit parlar bé de Zurmo:


http://zurmo.org/

Sembla que és senzill i 100% lliure. Com sempre, hi ha el procés 
d'adaptació a les necessitats de cadascú.



--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/51a86c67.80...@tinet.cat



Re: Neteja d'spam març 2013

2013-04-01 Conversa Eduard Selma

Al 01/04/13 18:58, En/na Mònica Ramírez Arceda ha escrit:> Hola,
>
> Com que ja estem a abril ja es poden processar tots els correus
> brossa del març del 2013.

- Missió complerta. Mònica, mai no ens falles, ni el dilluns de Pasqua!

Salut per a tothom, menys els spammers!


--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/5159e22c.3010...@tinet.cat



Re: [se...@tinet.cat: Re: Continuació de "Debian al discurs d'investidura"]

2013-02-23 Conversa Eduard Selma

Al 23/02/13 17:25, En/na Adrià ha escrit:

Ho reenvio a la llista, doncs m'ha arribat en privat.

- El tema no està adormit, només en "stand-by"...


- Ho sento, devia prémer "Contestar al remitent" en lloc de "Contestar a 
la llista". Una cosa que m'emprenya tant com quan es fa a la inversa.


Pel que fa al concepte "Sobirania Tecnològica", totalment d'acord.

    Salut i codi lliure.

Eduard Selma.


--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/5128f761.6020...@tinet.cat



Re: OT: Tablets en català?

2012-12-22 Conversa Eduard Selma

Al 14/12/12 12:43, En/na Eduard Selma ha escrit:

A més d'off-topic, segurament aquesta pregunta us semblarà ingènua.
Vull comprar-me una tauleta tàctil (tablet) d'entre 7 i 9 polzades i
voldria assegurar-me que el S. O. estigui en català


- Bé, ja tinc el fòtil a casa. Finalment, vaig optar per un Google Nexus 
de 7". El web per fer la comanda i la correspondència, en català. en un 
parell de dies ja rebia el maquinari expedit des d'Irlanda, crec. Només 
engegar-lo, ja m'oferia triar la llengua en català. "Casualment" sabia 
el meu correu electrònic de can Google (no l'uso quasi mai) i m'oferia 
sincronitzar les dades. Les aplicacions i els locales, en català. Una 
quantitat de gadgets estil Google, i moltes característiques de tipus 
futurista (llegiu: "1984", "Big Brother"). Crec que a base d'esborrar 
puc recuperar la meva privacitat. L'equip sembla sòlid, fabricat per 
ASUS, WiFi molt sensible (no tinc 3G) amb un parell de pegues: La 
bateria és interna, no sembla fàcil canviar-la, i la memòria no és 
ampliable mitjançant SSD (tinc ja la versió de 32 GB). Suposo que, amb 
el temps, hi trobaré altres avantatges... i pegues.


Només engegar-lo, ja em va oferir actualitzar el S. O. des de "IceCream 
Sandwich" a "Jelly Bean" (4.2, crec). Continua tot en català.


Vaig prometre que us diria com ha acabat la cosa, i aquestes són les 
dades més recents. Quan el tió hagi acomplert el seu deure (ara la 
tauleta està embolicada) ja us donaré més detalls, si voleu.


    Bones festes a tothom, i mercès per l'ajuda!

Eduard Selma.


--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/50d5d7e2.6020...@tinet.cat



Re: OT: Tablets en català?

2012-12-16 Conversa Eduard Selma

Al 14/12/12 12:43, En/na Eduard Selma ha escrit:

A més d'off-topic, segurament aquesta pregunta us semblarà ingènua.

Vull comprar-me una tauleta tàctil (tablet) d'entre 7 i 9 polzades i
voldria assegurar-me que el S. O. estigui en català. He anat a una
botiga del ram i m'han dit, després de consultar-ho amb un parell de
subministradors, que d'això res, que ha de ser en castellà (i els hi ha
semblat una pregunta molt exòtica: ningú els la havia fet abans).


- Gràcies a tothom per les vostres respostes, m'han resultat prou útils. 
Ja us diré com ha acabat la qüestió.



Sé que en un dispositiu ARM s'hi pot instal·lar una Debian, si cal, però
de moment ja m'aniria bé amb un Android en català.


- Referent a aquest punt, i d'acord amb el que també diu n'Orestes, he 
trobat això:


https://wiki.ubuntu.com/Nexus7/Installation#Installing_Ubuntu_on_Nexus_7

Que, evidentment, en el meu cas es tractaria de Kubuntu, o potser LXDE, 
més lleuger. Però com us deia, ho deixaré amb Android (de moment).


Un cop més, gràcies a tots.

    Eduard Selma.


--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/50ce41ce.1040...@tinet.cat



OT: Tablets en català?

2012-12-14 Conversa Eduard Selma

A més d'off-topic, segurament aquesta pregunta us semblarà ingènua.

Vull comprar-me una tauleta tàctil (tablet) d'entre 7 i 9 polzades i 
voldria assegurar-me que el S. O. estigui en català. He anat a una 
botiga del ram i m'han dit, després de consultar-ho amb un parell de 
subministradors, que d'això res, que ha de ser en castellà (i els hi ha 
semblat una pregunta molt exòtica: ningú els la havia fet abans).


Sé que en un dispositiu ARM s'hi pot instal·lar una Debian, si cal, però 
de moment ja m'aniria bé amb un Android en català.


Em podeu donar alguna pista? (s'admet publicitat)

Bones festes i perdoneu l'OT.

    Eduard Selma.
--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/50cb10f4.9050...@tinet.cat



Re: portàtil linux

2012-12-13 Conversa Eduard Selma

Al 13/12/12 00:19, En/na Vicen Rodriguez ha escrit:

Hola Eduard i llista:

Després de donar-vos tant la tabarra,


- Res de tabarra. Les llistes són per això, no? Com a mínim, jo hi he 
après coses de tots els correus.



he comprat un Athec que (si finalment funciona amb Debian...


- Si no et va amb Squeeze potser li pots instal·lar Wheezy, sembla ja 
prou madura, i t'estalvies una actualització.



o al menys amb alguna distribució de Linux)
sembla que s'ajusta molt bé al que cercava: un portàtil nou de
14" sense SO, amb, entre d'altres coses, un port USB 3, tot per 299€
incloent-hi l'IVA i les despeses d'enviament; una altra de les
condicions era tenir-lo abans del dia de Nadal i m'han dit (falta
confirmació) que pot trigar entre 48 i 72 hores.


- 14" em sembla una mida molt interessant per a un portàtil, que 
lamentablement ara és minoritària: el més comú és 15,6".


Al veure Sandy/Ivy Bridge em temia problemes amb la gràfica; però veig 
que finalment hi ha una nVidia com a GPU. Si no et va bé amb Noveau (a 
mi m'ha passat en alguna màquina) sempre pots instal·lar el controlador 
privatiu. No és lliure, però funciona. Quant a la Wlan, no he vist quin 
xip porta, espero que no sigui Broadcomm. A mi Atheros, intel, i Ralink 
m'han acabat funcionant sempre. Que tinguis sort! I si alguna cosa no 
va, aquí estem, a la llista.


Eduard Selma.
--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/50c99ce7.7000...@tinet.cat



Re: portàtil linux

2012-12-12 Conversa Eduard Selma

Al 11/12/12 00:17, En/na Daniel Martí ha escrit:

On Mon, Dec 10, 2012 at 11:50:24PM +0100, Vicen Rodriguez wrote:

He mirat les següents possibilitats, a algunes de les quals ja us heu
referit en missatges anteriors:


 http://www.ahteconline.com/




Conec un amic que va comprar a Ahtec, cap mena de problema i sense
sistema operatiu.



- He estat fora del país i m'he perdut el desenvolupament d'aquest fil. 
Però, per si us interessa, us diré la meva experiència amb Ahtec de fa 
uns dos o tres anys. La meva cunyada (també usuària només de Linux) 
necessitava un portàtil/fix de 17". Abans havia tingut un Airis de 14" 
amb AMD, que s'escalfava una mica, però li anava bé fins que un llamp li 
va destruir els ports de xarxa i USB.


Vam triar un model a can Ahtec amb les característiques que ella volia. 
Els portàtils es podien configurar (CPU inclosa) des del seu lloc web. 
En preguntar si podien garantir el funcionament amb Linux, ens van dir 
que assegurar-ho no, que depenia del model i la distro, però sabien que 
molts clients hi instal·laven Linux sense problemes. Vaig mirar la GPU 
(ara no recordo si era intel -No de les actuals- o bé nVidia i 
l'adaptador wifi (tampoc recordo si era Atheros o Ralink) i semblava que 
tot era compatible. L'equip sense S.O. va arribar en tres dies, hi vam 
muntar una Mepis (basada en Lenny) i tot va anar bé, llevat d'una tarja 
receptora de DVB que ignoràvem que tingués l'equip; ni tampoc la 
necessitava. Quan va sortir Squeeze li vaig instal·lar, i va perfecte, 
amb un ús diari.


La meva dona va adquirir també un dels primers Acer One amb intel Atom 
que van sortir (els de 8.9", ara tenen la pantalla més gran) que al 
començament lliuraven també amb una distro Linux, abans que M$ els 
"convencés" del seu error. Li vam instal·lar també una Mepis basada en 
Lenny, sense problemes en general, llevat del micròfon incorporat. Ara 
també té una Squeeze amb KDE, però quan tingui temps li posaré LXDE o 
algun altre DE lleuger, amb 1 GB els fitxers grans amb LibreOffice (és 
el que usa sovint) van una mica lents.


En qualsevol cas, abans d'adquirir qualsevol equip crec que valdria la 
pena preguntar a tot arreu (botigues, webs) per equips amb Linux o sense 
S.O., més que res perquè vegin que hi ha demanda. Altrament Linux "no és 
visible".


    Salut i bones festes.

Eduard Selma


--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/50c88e4c.8030...@tinet.cat



Re: Neteja d'spam setembre 2012

2012-10-02 Conversa Eduard Selma

Al 02/10/12 00:11, En/na Mònica Ramírez Arceda ha escrit:

Hola,

Com que ja estem a setembre ja es poden processar tots els correus
brossa del setembre del 2012.

Recordeu que la lluita contra l'spam a les llistes en català la
coordinem aquí:

http://wiki.debian.org/I18n/CatalanSpamClean


- Crec que aquest mes només n'hi havia un. Reportat,


Gràcies per la vostra ajuda!!!


- De res.


--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/506afd4e.5060...@tinet.cat



Re: programes per fer còpies de seguretat

2012-09-14 Conversa Eduard Selma

Al 13/09/12 23:23, En/na Ernest Adrogué ha escrit:

Hola,

estic mirant programes per fer còpies de seguretat i no en trobo cap que em
faci el pes, què em recomaneu?

El que vull és un programa que faci còpies del disc dur a una memòria
USB. No vull copiar tot el disc dur, sinó només alguns directoris, poder
excloure fitxers segons el nom (p.ex. *.avi) i que faci còpies
incrementals.  Fins ara utilitzava un shell script que fa les còpies amb el
tar, però és una mica rudimentari i s'han de muntar les particions en mode
només-lectura mentre es fa la còpia la qual cosa és un inconvenient.


- Jo faig servir LuckyBackup. Té una interfície gràfica, però és molt 
lleuger, basat en rsync, naturalment, i et permet modular quins 
directoris/fitxers inclou o exclou. També pots tenir diversos perfils i 
usar el més adient per cada cas.


--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/5053052c.7030...@tinet.cat



Re: Correu gratuït i lliure

2012-05-14 Conversa Eduard Selma

Al 13/05/12 21:31, En/na xavi ha escrit:
> Hola,
> després de llegir-me les polítiques de Google m'estic plantejant de
> buscar alguna alternativa gratuïta correu.
> Coneixeu algun servidor de correu gratuït amb el qual pugui estar
> tranquil pel que fa la privacitat?

- Si vius a la circumscripció de Tarragona, potser puguis mirar Tinet:

http://www.tinet.cat

Tinet va néixer com una iniciativa per fer una xarxa ciutadana, i pel 
que sé, usen -o usaven- programari lliure. Com a mínim, no hi ha un 
"gegant" al darrera d'aquells que els hi agradi ficar el nas.


Una altra alternativa, com t'han dit, és usar un domini propi hostatjat 
en un servidor compartit, a preu econòmic.



--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4fb0e2be.8000...@tinet.cat



OT: Directiva europea sobre FRAND

2012-02-29 Conversa Eduard Selma
Segurament és un Off-Topic (accepteu les meves excuses) però he vist 
aquesta notícia a Slashdot:


"The European Parliament is on the verge of adopting a directive 
reforming standards, reform which would introduce FRAND patent licensing 
terms, an undefined term which has been seen as a direct attack on the 
fundamental principles of Free and Open Source software. The Business 
Software Alliance has been very active trying to get FRAND terms into 
the directive."


http://yro.slashdot.org/story/12/02/21/0011244/european-parliament-to-exclude-free-software-with-frand

Quina és la vostra opinió? cal posar-se a tremolar? No n'hi ha per tant?

La meva formació jurídica és gairebé nul·la, però si hi ha la BSA al 
darrera no em dona cap garantia.


Ja en direu. Si és una ximpleria, doncs quedem-nos tranquils.


--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4f4e1359.6050...@tinet.cat



Re: logs de X.org

2012-01-28 Conversa Eduard Selma

Al 28/01/12 17:08, En/na Eduard Selma ha escrit:

Al 28/01/12 14:26, En/na Ernest Adrogué ha escrit:
..
- Acabo de mirar-ho i només i tinc l'actual i l'anterior:
"Xorg.0.log" i "Xorg.0.log.old". No hi ha cap arxiu (.gz).

Uso una tarja nVidia amb el controlador privatiu.



- Efectivament, uso Debian Stable (Squeeze).

--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4f242798.9060...@tinet.cat



Re: logs de X.org

2012-01-28 Conversa Eduard Selma

Al 28/01/12 14:26, En/na Ernest Adrogué ha escrit:

Hola,

Sembla que en el meu ordinador els logs de l'X.org es van acumulant a
/var/log sense que res ho impedeixi. De tots els altres logs se'n
encarrega el logrotate, però aquest no. Us passa el mateix?


- Acabo de mirar-ho i només i tinc l'actual i l'anterior:
  "Xorg.0.log" i "Xorg.0.log.old". No hi ha cap arxiu (.gz).

  Uso una tarja nVidia amb el controlador privatiu.

  Els meus 5 cèntims.

--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4f241d71.2050...@tinet.cat



Re: Campanya "Jo també dic ALLAVÒRENS"

2012-01-24 Conversa Eduard Selma

Al 24/01/12 16:18, En/na hubble ha escrit:

El Tue, 24 Jan 2012 15:09:34 +0100
"La Lluna en un Cove"  va dir:


Posem en marxa la campanya "Jo també dic ALLAVÒRENS"
"La Lluna en un Cove" posa en marxa la campanya "Jo també dic ALLAVÒRENS"


Si algú/na vol afegir aquest correu a la llista de spammers de debian, s'ha 
d'anar al següent link 
(http://lists.debian.org/debian-user-catalan/2012/01/msg00015.html) i premer el 
botó *report as spam*


- Ho sento, alguna vegada potser he dit "allavòrens", però avui m'he 
limitat a fer un altre clic.


--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4f1f1250.1020...@tinet.cat



Re: xorg + nvidia (el no va mes en sadisme)

2011-11-20 Conversa Eduard Selma

Al 20/11/11 11:54, En/na Daniel Elias ha escrit:

> Hola:
...

> daniel@daniel-debian:~$ glxgears
> Running synchronized to the vertical refresh. The framerate should be
> approximately the same as the monitor refresh rate.
> 2242 frames in 5.0 seconds = 448.321 FPS
> 1982 frames in 5.0 seconds = 396.336 FPS
> 2096 frames in 5.0 seconds = 419.048 FPS
> 2166 frames in 5.0 seconds = 433.112 FPS
> XIO: fatal IO error 11 (Resource temporarily unavailable) on X server
> ":0.0"
> after 17771 requests (17771 known processed) with 0 events remaining.
>
> Com veieu, la velocitat sembla acceptable (no sé que significa l'error
> de sota).

- No té importància per al teu propòsit, només vol dir que has tancat la 
finestra on s'executava la sortida de glxgears.


--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4ec8f11e.1000...@tinet.cat



Re: GNOME 3: com evitar-lo?

2011-11-11 Conversa Eduard Selma

Al 11/11/11 19:43, En/na Orestes Mas ha escrit:

El Divendres 11 Novembre 2011, a les 16:42:02, Eduard Selma va escriure:




Els escriptoris, com s'ha dit, només haurien de ser un
pas intermedi de cara a les aplicacions.


Home, això és com a mínim discutible, d'entrada perquè el mateix concepte
d'aplicació ha canviat força des dels inicis de la informàtica: aplicacions de
consola, aplicacions gràfiques, aplicacions web... cada paradigma nou ha
afectat a la interfície de l'ordinador tal i com la coneixíem. Vés a saber què
passarà d'ací a 5-10 anys...


- Em referia a l'escriptori "stricto sensu"; precisament una cosa que 
m'agrada de KDE des de la versió 2, és que té una colla de ramificacions 
i utilitats que comparteixen el paradigma d'ús (des de l'ajuda fins a 
l'aspecte). Potser no anirà en la línia clàssica de *NIX, però a mi, 
almenys, em resulta pràctic.



Si cal, ens passarem a LXDE... o Fluxbox.


Naturalment, però jo no crec que ho faci: anar seguint l'evolució d'un
escriptori com el KDE, per mi resulta apassionant.



- Ni jo tampoc, mentre el maquinari ho pugui arrossegar, continuaré a 
can KDE. Com has dit, el Nepomuk, Strigi, etc, els tinc desactivats. I 
els efectes integrats (millor que el Compiz & Co) només els uso per 
enlluernar amics que encara estan al costat fosc.




--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4ebd7841.90...@tinet.cat



Re: GNOME 3: com evitar-lo?

2011-11-11 Conversa Eduard Selma

Al 11/11/11 15:05, En/na eugenio ha escrit:

Hola,
jo era un usuari feliç amb kde3, pero la veritat es que mai feia us dels
menus per arrancar programes, tot ho feia amb el katapult.
Amb kde4 vaig veure la merda que pot arribar a ser un escriptori 



- Jo també vaig aguantar a KDE3 tant com vaig poder, amb Mepis 8.0 
(basat en Lenny). Mentrestant per tot arreu sentia crítiques vers KDE4, 
i la veritat és que crec que KDE4 llavors estava "immadur", però potser 
els canvis no anaven en la direcció dràstica que sembla que agafa Gnome3 
o Unity. Ara continuo usant KDE4 en Squeeze, però he uso el menú clàssic 
i la vista de carpeta, amb la qual cosa gairebé no noto els canvis (en 
negatiu) que hi pugui haver. Una mena de "If it works, don't fix it". 
Sempre tinc el Konsole o el Yakuake a ma, i, en tot cas, he vist com de 
configurable n'és KDE -no sé si es pot dir el mateix del nou Gnome. Però 
pot arribar un moment en que "l'estètica passi pel damunt de l'ètica", i 
això si que no. Els escriptoris, com s'ha dit, només haurien de ser un 
pas intermedi de cara a les aplicacions. Si cal, ens passarem a LXDE... 
o Fluxbox.


--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4ebd424a.2000...@tinet.cat