Re: Blokada GG - rozwiazanie jest już gotowe !!

2003-12-03 Wątek Rafał Simbor
Witam,
Tak sie składa że mialem ten sam problem, a ponieważ czasem trzeba z niego
korzystać wiec lepiej robić to sobie szybko i wygodnie. W załączeniu masz
pliczek gadu-gadu.
Po nadaniu mu praw rxrxrx piszesz sobie z linii tak:
./gadu-gadu tak -powoduje że gg jest odblokowany
./gadu-gadu nie  - powoduje całkowita blokade gada
Miłej zabawy,
Pozdrowionka
Rafał
- Original Message -
From: Pagi [EMAIL PROTECTED]
To: debian-user-polish@lists.debian.org
Sent: Tuesday, December 02, 2003 2:35 PM
Subject: Blokada GG


Witam,

Na jakich hostach dziala GG ?? chodzi mi o to na jaki host zablokowac
wyjscie zeby skutecznie unieruchomic GG.

Pozdrawiam,
Paweł Włodarczyk



--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact
[EMAIL PROTECTED]




gadu-gadu
Description: Binary data


Re: 2 x xeon

2003-12-03 Wątek Janes
Hello SaPeR,

Wednesday, December 3, 2003, 3:31:31 AM, you wrote:

S jaka plyte glowna byscie polecili
S (lub ewentualnie plyta + kontroler)
S do dwoch xeonow oraz scsi raid 1 ?
S no i chyba nie musze dodawac zeby bezproblemowo
S sie na tym linux (debian) instalowal :)

http://support.intel.com/support/motherboards/server/

W gre wchodza raczej chyba tylko te nowsze plyty oparte na intelu 7501
z bardzo prozaicznej przyczyny - dostepnosc u dystrybutorow.
(BTW autoryzowani dystrybutorzy Intela w Polsce to ABC DAta (nie
polecam), California Computer (polecam - mozna liczyc zarowno na
handlowcow, jak i ludzi z supportu) i bodajze AB (brak doswiadczen),
reszta to druga reka)
W bliskiej perspektywie mam podobna maszynke (pod serwer SQL) i
zdecydowalem sie na SE7501BR2 lub SE7501HG2 + 2x Xeon 2,4/512/533.
Mnostwo szczegolow znajdziesz w dokumentach zatytowanych Technical
Product Specification [TPS.PDF].
Pomysl tez o wydaniu extra kasy na obudowe - zdecydowanie najmniej
problemow bedziesz maial, jesli wydasz pare (hehehe;) zlociszy na
pudelko Intel SC5200 (dostepna w 3 wariantach - od prosciutkiego
golasa, do full-wypas hotswap+redundantPS/oprozniacz kieszeni).
Wszystko, co napisalem powyzej odnosi sie do serwera w wersji
stand-alone (chociaz SC5200 tez daje sie polozyc, ale to nie to;)
Z linuchem nie powinno byc na tym sprzecie problemow - Intel
potwierdza zgodnosc m. in. z RH (dokladne dane w dokumentach Tested
Hardware and Operating System List [TESTED_HWOS.PDF] )
W razie bardziej szczegolowych pytan - priv.


-- 
Pozdrawiam

Janes


ps. www.abcdata.com.pl (gdzies tam maja ogolnodostepne cenniki
end-user)
http://www.california.com.pl/produkty/produkty.asp - ceny end-user



Re[2]: 2 x xeon

2003-12-03 Wątek PAMPKIN
Witaj Janes,

W Twoim liście datowanym 3 grudnia 2003 (10:13:11) można przeczytać:

J Hello SaPeR,

J Wednesday, December 3, 2003, 3:31:31 AM, you wrote:

S jaka plyte glowna byscie polecili
S (lub ewentualnie plyta + kontroler)
S do dwoch xeonow oraz scsi raid 1 ?
S no i chyba nie musze dodawac zeby bezproblemowo
S sie na tym linux (debian) instalowal :)

J http://support.intel.com/support/motherboards/server/

J W gre wchodza raczej chyba tylko te nowsze plyty oparte na intelu 7501
J z bardzo prozaicznej przyczyny - dostepnosc u dystrybutorow.
J (BTW autoryzowani dystrybutorzy Intela w Polsce to ABC DAta (nie
J polecam), California Computer (polecam - mozna liczyc zarowno na
J handlowcow, jak i ludzi z supportu) i bodajze AB (brak doswiadczen),
J reszta to druga reka)
J W bliskiej perspektywie mam podobna maszynke (pod serwer SQL) i
J zdecydowalem sie na SE7501BR2 lub SE7501HG2 + 2x Xeon 2,4/512/533.
J Mnostwo szczegolow znajdziesz w dokumentach zatytowanych Technical
J Product Specification [TPS.PDF].
J Pomysl tez o wydaniu extra kasy na obudowe - zdecydowanie najmniej
J problemow bedziesz maial, jesli wydasz pare (hehehe;) zlociszy na
J pudelko Intel SC5200 (dostepna w 3 wariantach - od prosciutkiego
J golasa, do full-wypas hotswap+redundantPS/oprozniacz kieszeni).
J Wszystko, co napisalem powyzej odnosi sie do serwera w wersji
J stand-alone (chociaz SC5200 tez daje sie polozyc, ale to nie to;)
J Z linuchem nie powinno byc na tym sprzecie problemow - Intel
J potwierdza zgodnosc m. in. z RH (dokladne dane w dokumentach Tested
J Hardware and Operating System List [TESTED_HWOS.PDF] )
J W razie bardziej szczegolowych pytan - priv.


J -- 
J Pozdrawiam

J Janes


J ps. www.abcdata.com.pl (gdzies tam maja ogolnodostepne cenniki
J end-user)
J http://www.california.com.pl/produkty/produkty.asp - ceny end-user

Witam!
W/w firmy to tzw. dystrybutorzy czyli nie otrzymasz od nich zadej
porady itp gdy nie jestes ich klientem (hurtowym)! Jesli chodzi o
sprzet to:
Dostepnych jes 6 roznych plyt Intela. Roznia sie chipsetem i
wyposazeniem a ceny od 1458 netto do 2878 netto jesli masz pytania to
pisz! Od czasu potato wszystkie plyty intela chodza swietnie!

-- 
Pozdrowienia,
 PAMPKINmailto:[EMAIL PROTECTED]



Re: Kropka i przecinek

2003-12-03 Wątek Wawrzyniec Niewodniczański
On Tue, 2 Dec 2003, Adam Byrtek / alpha wrote:

 On Tue, Dec 02, 2003 at 11:44:38AM +0100, Wawrzyniec Niewodniczański wrote:
  Mam takie pytanko. Czy istnieje jakaś szansa, żeby w zależności od używanego
  programu, kropka na klawiaturze numerycznej była kropką, albo przecinkiem?
 
 Tak, jest to mozliwe. Programy korzystajace poprawnie z polskiego
 locale (a konkretnie z ktorejs ze zmiennych LC_, zdaje sie LC_NUMERIC)
 przyjmuja jako znak oddzielajacy czesc calkowita od dziesietnej
 przecinek (polski standard). Programy, ktore ignoruja w tej kwesti
 wskazania locale, stosuja kropke (angielski standard).
 
Chyba do końca się nie zrozumieliśmy. Nie chodzi o LC_NUMERIC, programy
dobrze interpretują znaki, ale co z tego jeżeli wprowadzane są źle. Dla
komputer kropka to kropka, a ja bym chciał, żeby czasami kropka była
przecinkiem. Dokładniej nie kropkę, tylko klawisz na klawiaturze
numerycznej, tak żeby programy interpretowały ten znak dobrze, jak
potrzebują, jako kropkę to kropkę, jak przecinek-- przecinek, tak, żeby jego
naciśnięcie odzielało cześć dziesiętną i całkowitą.

Waw
-- 
Wawrzyniec Niewodniczański  E-MAIL: niewod(at)kicia.ch.pwr.wroc.pl
vel LarryN WWW: http://kicia.ch.pwr.wroc.pl/~niewod 
 
   PhD student @JID: [EMAIL PROTECTED]
Wroclaw University of TechnologyTEL: +48(071)320-2894



Re: Re[2]: 2 x xeon

2003-12-03 Wątek SaPeR
PAMPKIN [EMAIL PROTECTED] napisał:

[cut]
-Dostepnych jes 6 roznych plyt Intela. Roznia sie chipsetem i
-wyposazeniem a ceny od 1458 netto do 2878 netto jesli masz pytania to
-pisz! Od czasu potato wszystkie plyty intela chodza swietnie!

no wlasnie myslalem o plycie Intela (SE7501WV2 SCSI), czytalem te wszystkie
dokumenty na stronach producenta i wszystko byloby ok gdybym gdzies
na jakiejs grupie nie wyczytal ze sa pewne problemy z obsluga RAID na tej
plycie pod linuxem - chodzilo o to ze nie jest to do konca w pelni sprzetowy
RAID i cos tam jeszcze potrzeba w systemie itp itd (nie byl to najlepszy opis).

SaPeR



przesyłanie danych

2003-12-03 Wątek adam
mam pytanie jak przesyłać pliki między dwoma serwerami linuxowymi, czy da
się to zrobić bez ftp z poziomu konsoli??

pozdrawiam
adam



Re: przesyłanie danych

2003-12-03 Wątek Artur Stelmaszyk
On Fri, Jan 01, 1988 at 05:10:31AM +0100, adam wrote:
 mam pytanie jak przesyłać pliki między dwoma serwerami linuxowymi, czy da
 się to zrobić bez ftp z poziomu konsoli??

da się po ssh np. scp

pozdrawiam
gringo

-- 
Artur Stelmaszyk http://www.arturo.eu.org



Re: 2 x xeon

2003-12-03 Wątek SaPeR
Janes [EMAIL PROTECTED] napisał:

[cut]
-Pomysl tez o wydaniu extra kasy na obudowe - zdecydowanie najmniej
-problemow bedziesz maial, jesli wydasz pare (hehehe;) zlociszy na
-pudelko Intel SC5200 (dostepna w 3 wariantach - od prosciutkiego
-golasa, do full-wypas hotswap+redundantPS/oprozniacz kieszeni).
-Wszystko, co napisalem powyzej odnosi sie do serwera w wersji
-stand-alone (chociaz SC5200 tez daje sie polozyc, ale to nie to;)

myslalem o czyms tanszym - Codegen S-201 (2x 400W Hot Swap)
co powinno wystarczyc :)

SaPeR



Re: 2 x xeon

2003-12-03 Wątek Michał Witkowski
Dnia śro 3. grudnia 2003 15:14, SaPeR napisał:
 no wlasnie myslalem o plycie Intela (SE7501WV2 SCSI), czytalem te wszystkie
 dokumenty na stronach producenta i wszystko byloby ok gdybym gdzies
 na jakiejs grupie nie wyczytal ze sa pewne problemy z obsluga RAID na tej
 plycie pod linuxem - chodzilo o to ze nie jest to do konca w pelni
 sprzetowy RAID i cos tam jeszcze potrzeba w systemie itp itd (nie byl to
 najlepszy opis).
Są problemy z Raidem oferowanym przez promise (ale nie scsi), ale może już 
kernel 2.4.23 to rozwiązał :D
Pozdrawiam
Michał Witkowski



Kernel 2.4.23-2.6test*

2003-12-03 Wątek Michał Witkowski
Witam
Czy ktoś się orientuje co się w nich zmieniło odnośnie NAT, mam wpis 1 w 
/proc/sys/net/ipv4/ip_forwrad, mam wpisane w iptables -t nat POSTROUTING 
MASQUERADE, i szlag mnie trafia bo z jajem 2.4.22 działa a z kernelem 2.4.23 
nie, z 2.6.test* też nie.
Mam 2 karty sieciowe jako łącze do ISP, oraz jedną na której robię NAT.
Używam ip route, aby rozdzielało ruch na dwie karty zgodnie z Linux Advanced 
Routing How To.
Aaaa i jeszcze dla purystów grupowych: to wszystko jest na debianie :D ;)
Pozdrawiam
Michał Witkowski



Re: Kernel 2.4.23-2.6test*

2003-12-03 Wątek Leaf
Hello Michał,

Wednesday, December 3, 2003, 3:38:09 PM, you wrote:

 Witam
 Czy ktoś się orientuje co się w nich zmieniło odnośnie NAT, mam wpis 1 w

Jak mnie denerwuje wcinanie nowego tematu w toczący sie watek. :/

-- 
Best regards,
 Leafmailto:[EMAIL PROTECTED]



Re: Apt-get

2003-12-03 Wątek Jaroslaw Bylina
 Orientuje sie ktos jak zmienic katalog w ktorym sa trzymane archiwa z 
 /var/cache/apt na jakis inny? :)

Nie wiem do czego ci to, ale moze wystarczy

ln -s jakis_inny /var/cache/apt

:)
jmb, zwolennik symlinow



Re: Kernel 2.4.23-2.6test*

2003-12-03 Wątek Jacek Kawa
Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Michał Witkowski napisze:

 Czy ktoś się orientuje co się w nich zmieniło odnośnie NAT, mam wpis 1 w 
 /proc/sys/net/ipv4/ip_forwrad, mam wpisane w iptables -t nat POSTROUTING 
 MASQUERADE, i szlag mnie trafia bo z jajem 2.4.22 działa a z kernelem 2.4.23 
 nie, z 2.6.test* też nie.

Zobacz cały wątek 2.4.23 masquerading broken? na lkml.
Może przy okazji będziesz im mógł udzielić jakichś użytecznych informacji
o swojej konfiguracji.

(www.kernel.org - mailing lists - unofficial archives ; żeby wysyłać maile 
 na listę nie trzeba się zapisywać, więc przeszkodą może być tylko
 język)

Pozdrawiam

-- 
Jacek Kawa  **Dziś jest pierwszy dzień reszty twojego życia.**



Apt-get

2003-12-03 Wątek Qbootek
Orientuje sie ktos jak zmienic katalog w ktorym sa trzymane archiwa z 
/var/cache/apt na jakis inny? :)


Qbooch



Re: 2 x xeon

2003-12-03 Wątek Artur Jankowski
From: SaPeR [EMAIL PROTECTED]
To: debian-user-polish@lists.debian.org
X-From: [EMAIL PROTECTED] Wed
Dec 3 15:06:56 2003
Subject: Re: 2 x xeon
Date: Wed, 3 Dec 2003 15:19:38 +0100

 Janes [EMAIL PROTECTED] napisał:
 
 [cut]
 -Pomysl tez o wydaniu extra kasy na obudowe - zdecydowanie najmniej

 myslalem o czyms tanszym - Codegen S-201 (2x 400W Hot Swap)
 co powinno wystarczyc :)

Moze pod wzgledem mocy to wystarczy...
Ale - mozesz rozbic sie o problem wtyczki - zajrzyj do dokumentacji
plyty jakie ma ona zlacza zasilania. Na pewno rozbijesz sie o problem
podpiecia front-panela - Intel ta sprawe zwykl zalatwiac za pomoca
jednej tasiemki, na ktorej sa wszystkie sygnaly. Niewykluczone
problemy termiczne - 2 xeony zagonione do roboty potrafia niezle
podgrzac atmosfere;) No i w koncu - moze sie zdarzyc, ze wymarzona
plyta w blaszance Codegena po prostu sie nie zmiesci - zazwyczaj plyty
te maja wymary 12x13, a moze sie zdarzyc, ze cos gdzies wystaje, nie
tam gdzie trzeba... Na koniec wspomne jeszcze o legendarnej wrecz
jakosci obudow Intela - rozebranie na srubki serwera w niemalze
starozytnej SC5000 to kwestia paru sekund - nawet srubstaka nie trzeba
szukac :D, wszystko do siebie pasuje, do skladania nie potrzeba mlotka
ani przecinaka i jest po prostu wygodna i dobrze przemyslana.
Jesli jednak kasa :( - zainteresuj sie obudowami  Chenbro (Californai
Computer). Niedawno do jednej takiej wsadzilem serwerek na plycie SAI2
(Intel - a jakze;) i za te cene - bylem brdzo mile zaskoczony:)

-- 
Pozdrawiam 
Janes



Re: Kernel 2.4.23-2.6test*

2003-12-03 Wątek Marcin Błażejowski

witam,

ja mam jeszcze wiekszy problem: na jednym kompie nie laduje mi sie modul 
ip_tables (ale tylko wyrzuca bledy), na innym zas podczas ladowania w/w 
modulu komp sie resetuje


MB

Użytkownik Michał Witkowski napisał:

Witam
Czy ktoś się orientuje co się w nich zmieniło odnośnie NAT, mam wpis 1 w 
/proc/sys/net/ipv4/ip_forwrad, mam wpisane w iptables -t nat POSTROUTING 
MASQUERADE, i szlag mnie trafia bo z jajem 2.4.22 działa a z kernelem 2.4.23 
nie, z 2.6.test* też nie.

Mam 2 karty sieciowe jako łącze do ISP, oraz jedną na której robię NAT.
Używam ip route, aby rozdzielało ruch na dwie karty zgodnie z Linux Advanced 
Routing How To.

Aaaa i jeszcze dla purystów grupowych: to wszystko jest na debianie :D ;)
Pozdrawiam
Michał Witkowski





--
Marcin Błażejowski
http://www.wrzosy.nsb.pl/~marcin/
GG# 203127



przesyłanie danych

2003-12-03 Wątek a.machera
mam pytanie czy da się z poziomu konsoli wysyłać pliki między serwerami, nie
używając do tego celu ftpa.



Re: Re[2]: 2 x xeon

2003-12-03 Wątek Artur Jankowski
From: SaPeR [EMAIL PROTECTED]
To: debian-user-polish@lists.debian.org
X-From: [EMAIL PROTECTED] Wed
Dec 3 14:27:26 2003
Subject: Re: Re[2]: 2 x xeon
Date: Wed, 3 Dec 2003 15:14:05 +0100

 PAMPKIN [EMAIL PROTECTED] napisał:
 
 [cut]
 -Dostepnych jes 6 roznych plyt Intela. Roznia sie chipsetem i
 -wyposazeniem a ceny od 1458 netto do 2878 netto jesli masz pytania to
 -pisz! Od czasu potato wszystkie plyty intela chodza swietnie!
 
 no wlasnie myslalem o plycie Intela (SE7501WV2 SCSI), czytalem te
wszystkie
 dokumenty na stronach producenta i wszystko byloby ok gdybym gdzies
 na jakiejs grupie nie wyczytal ze sa pewne problemy z obsluga RAID na tej
 plycie pod linuxem - chodzilo o to ze nie jest to do konca w pelni
sprzetowy
 RAID i cos tam jeszcze potrzeba w systemie itp itd (nie byl to najlepszy
opis).


Ti..
Tak bez powodow Adaptec nie nazwalby swego wynalazka Host-RAID;)

Wyjscia sa 2:
1. Zainwestowac w kontroler Zero-Channel RAID (zalecane kontrolery w
dokumentacji Intela) lub wrecz w pelen kontroler SCSI-RAID (ale po co
wtedy U320 na pokladzie..?)
2. Olac ten Host-RAID i poczytac sobie Software-RAID Howto ;)

-- 
Pozdrawiam
Janes



Re: 2 x xeon

2003-12-03 Wątek Maciej Matysiak
On the 3rd of December 2003 at 15:31, Michał Witkowski mwitkowski#e-ar.pl 
wrote:

 no wlasnie myslalem o plycie Intela (SE7501WV2 SCSI), czytalem te wszystkie
 dokumenty na stronach producenta i wszystko byloby ok gdybym gdzies
 na jakiejs grupie nie wyczytal ze sa pewne problemy z obsluga RAID na tej
 plycie pod linuxem - chodzilo o to ze nie jest to do konca w pelni
 sprzetowy RAID i cos tam jeszcze potrzeba w systemie itp itd (nie byl to
 najlepszy opis).
 Są problemy z Raidem oferowanym przez promise (ale nie scsi), ale może już 
 kernel 2.4.23 to rozwiązał :D

nie rozwiązał. akurat męczyłem się przez weekend z instalacją debiana na
se7501wv2 z raidem promise fasttrak tx2000 (ata) i mam bardzo świeże wrażenia.
w skrócie: nigdy więcej. okropny badziew, nie wiem jakim cudem ten kontroler
dostał się na płytę serwerową. instalacja systemu na tym raidzie to akrobacje
z parametrami, a wydajność... może przykład: rozpakowanie jądra 2.4.18 z
tar.bz2 zajmuje ~2m40s (xeon 2.4ghz), podczas jego kompilacji jest sekundowy
lag przy przełączaniu konsoli. podczas testu bonnie++ w zasadzie nie dało się
na tym pracować, `apt-cache show pakiet` pokazywał opis po ponad minucie.
wyniki bonnie++ możne obejrzeć na: http://blah.pl/wyjec-bonnie++.txt
jeszcze co do obsługi w jądrze, w 2.4.19 przeniesiono procedury mountowania
rootfs z init/main.c do init/do_mounts.c i od tej pory nie da się wystartować
linuksa z /dev/ataraid/*. miałem szlachetne zamiary poskarżyć się na lkml, ale
chyba nie chcę poświęcać temu gniotowi więcej czasu niż to konieczne.

przepraszam za offtopic, ale może ktoś oszczędzi dzięki temu nerwów.

 m.m.
-- 
 use gnus, not guns!



Re: Apt-get

2003-12-03 Wątek Jacek Kawa
Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Qbootek napisze:

 Orientuje sie ktos jak zmienic katalog w ktorym sa trzymane archiwa z 
 /var/cache/apt na jakis inny? :)

/usr/share/doc/apt/examples/configure-index.gz - dyrkektywa Dir

coś w stylu:

Dir /
{
Cache
{
archives /gdzie/archiwa/;
};
};

Pozdrawiam   

-- 
Jacek Kawa  **I am but mad north-north-west: when the wind is
southerly I know a hawk from a handsaw.**



Re: przesyłanie danych

2003-12-03 Wątek Michał Niezbecki
Witam,

Friday, January 1, 1988, 5:08:48 AM, napisałeś:

 mam pytanie czy da się z poziomu konsoli wysyłać pliki między serwerami, nie
 używając do tego celu ftpa.

widzialem ze ktos ci juz odpisal na usenecie
mozesz uzyc np. scp

-- 
Pozdrawiam,
 Michałmailto:[EMAIL PROTECTED]
--
www.kkr.org.pl
www.wrc.net.pl



Re: przesyłanie danych

2003-12-03 Wątek Maciek Matwiejszyn
On Fri, Jan 01, 1988 at 05:10:31AM +0100, adam wrote:
 mam pytanie jak przesyłać pliki między dwoma serwerami linuxowymi, czy da
 się to zrobić bez ftp z poziomu konsoli??



ostatnio jestem pod wrazeniem poziomu zadawanych pytań.
no i oczywiscie ten wyjątkowy zwiazek z Debianem

pozdrawiam
Maciek

--
Maciek Matwiejszynmaciek(at)limac(dot)gda(dot)pl
---
zaKaZaAć



Re: przesyłanie danych

2003-12-03 Wątek t0masz zab0rowski
On Fri, 1 Jan 1988, a.machera wrote:

 mam pytanie czy da się z poziomu konsoli wysyłać pliki między serwerami, nie
 używając do tego celu ftpa.

witam.. wydaje mi sie ze ma to zwiazek z kolorem konsoli..
na czerwonych z niebieski literkami mozna, na zielonych nie...

liitosssci

ja rozumiem ze ktos startuje, ze nie wie, ale choc ODROBINKA wysilku...
tomasz


--

tomasz grzegorz zaborowski  --/- operator sieci komputerowej, IFT, UWr.
http://zabora.of.pl  /[  http://zas.ift.uni.wroc.pl
[EMAIL PROTECTED]  /-[ 071 3759402
GeekCode on my www /pT[ gg: 4969924



Re[2]: 2 x xeon

2003-12-03 Wątek SeeB27
Witajcie!


  i bodajze AB (brak doswiadczen),
AB to bardzo dobry partner handlowy
mam dobre doswiadczenia jako
sprzedawca produktow intela

dobrze maja utrzymany zapas sprzetu
i ludzie ktorzy to sprzedaja maja szkolena
organizowane przez intela sam w 2002 bralem
udzial w takim szkoleniu ale ostatnio
swiat zwariowal  nie wiedziec czemu ludzie
chca winde na serwy wiec nie sprzedaje im takich :)







-- 
Pozdrawiam SeeB27
 _  _   _  _
/ ___|  ___  ___| |__  | \ | | ___| |_   |Unix IS user friendly...
\___ \ / _ \/ _ \ '_ \ |  \| |/ _ \ __|  |   It's just selective about 
who its friends are.
 ___) |  __/  __/ |_) || |\  |  __/ |_   |
|/ \___|\___|_.__(_)_| \_|\___|\__|  | -- Tollef Fog Heen



Re: przesyłanie danych

2003-12-03 Wątek Pawel
 ostatnio jestem pod wrazeniem poziomu zadawanych pytań.
 no i oczywiscie ten wyjątkowy zwiazek z Debianem

Kto pyta ten nie bladzi ale niektorzy bladza juz w pytaniu :)

pozdrawiam
Pawelek L

Gadu-Gadu: 39211   mailto: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 78825643sluzbowy: [EMAIL PROTECTED]
Linux user: 318475www: http://www.lalewicz.org




Re: przesyłanie danych

2003-12-03 Wątek Jacek Kawa
Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Michał Niezbecki napisze:

  mam pytanie czy da się z poziomu konsoli wysyłać pliki między serwerami, nie
  używając do tego celu ftpa.
 widzialem ze ktos ci juz odpisal na usenecie
 mozesz uzyc np. scp

Abo tara via ssh

Pozdrawiam

-- 
Jacek Kawa **Now I'm a broken man on a Halifax pier
The last of Barrett's Privateers. [S.Rogers]**



Re: 2 x xeon

2003-12-03 Wątek Marcin Rosowski

-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA1

Maciej Matysiak wrote:

[..]
| jeszcze co do obsługi w jądrze, w 2.4.19 przeniesiono procedury
mountowania
| rootfs z init/main.c do init/do_mounts.c i od tej pory nie da się
wystartować
| linuksa z /dev/ataraid/*. miałem szlachetne zamiary poskarżyć się na
lkml, ale
| chyba nie chcę poświęcać temu gniotowi więcej czasu niż to konieczne.
|
| przepraszam za offtopic, ale może ktoś oszczędzi dzięki temu nerwów.
|
|  m.m.

..hm, mówisz o tym konkretnym kontrolerze ?, z PDC-20276 używam lilo
(22.2)  i ładuje system z boot=/dev/ataraid/d0 - nie mam z tym żadnych
problemów od 2.4.19 do obecnie 2.4.23, system pracuje bezawaryjnie od
ponad roku.

Marcin Rosowski
- --
5E2F 6BEF 77EC A2FF 99C1  AB42 FD77 C1A5 4572 A858
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v1.2.3 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Debian - http://enigmail.mozdev.org

iD8DBQE/zmwr/XfBpUVyqFgRAp37AJ9GHSvZFcARf5pegkbTISu9p3TM3QCfd6AB
/LIxHJRVKO6kCL2ZFjZVOKI=
=hs8J
-END PGP SIGNATURE-



Re: 2 x xeon

2003-12-03 Wątek Maciej Matysiak
On the 4th of December 2003 at 00:05, Marcin Rosowski open#e-taurus.pl wrote:

 jeszcze co do obsługi w jądrze, w 2.4.19 przeniesiono procedury mountowania
 rootfs z init/main.c do init/do_mounts.c i od tej pory nie da się
 wystartować linuksa z /dev/ataraid/*.
 ..hm, mówisz o tym konkretnym kontrolerze?

niestety nie wiem czy problem jest z obsługą kontrolera czy w ogóle ze
startowaniem z /dev/ataraid/*, na podstawie jednego serwera ciężko to
stwierdzić.

 z PDC-20276 używam lilo (22.2) i ładuje system z boot=/dev/ataraid/d0 -

tam jest pdc20277.

 nie mam z tym żadnych problemów od 2.4.19 do obecnie 2.4.23, system pracuje
 bezawaryjnie od ponad roku.

zatem prawdopodobnie coś jest nie tak z obsługą tego kontrolera.

 m.m.
-- 
 use gnus, not guns!