Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(

2005-05-23 Başlik erhan kesken
merhaba,
maillarini gmail uzerinden okursan huzura erebilirsin,
gizlilik notlari vs. otomatik olarak gizlenir,
erhan



Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(

2005-05-23 Başlik Muhlis OZTURK
ben efendiligini bozan bir insan degilim ama listede bu sekilde ikinci
gereksiz cikisin, arkadasim begenmiyorsan okuma, kimse mailleri gozune
sokmuyor senin, liste herkesin listesi, rusca mesaj atana bile tevazu
gosterip cevap atan insanlar var, sana ne oluyor ?

On 5/20/05, eternalnewbee [EMAIL PROTECTED] wrote:
 Gizlilige o kadar COK onem veriyorsaniz, listeye yazmayin.
 
 Lutfen bu tip anlamsiz dipnotlarla listeye eposta gondermeyin.
 
  GIZLILIK NOTU
  Bu e-posta mesaji gizli, hassas bilgi ve/ya da ekler icerebilir.
   Bu mesaj, mesajin alici kisminda belirtilen kullanici/kullanicilara
   gonderilmistir. Eger mesaji yanlislikla almissaniz lutfen gondereni
   acilen bilgilendiriniz, mesaji ve tum kopyalarini siliniz.
  Bu mesaj bilinen tüm viruslere karsi Symantec Antivirus ile taranmistir.
 
  CONFIDENTIALITY NOTICE
  This email may contain confidential information and/or attachments.
   This email is intended for the use of the addressee only. If you
   receive this email by mistake, please advise the sender immediately
   and delete the email and any copies of it.
  This e-mail has been scanned by Symantec Antivirus for all known viruses.
 
 




RE: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(

2005-05-20 Başlik Mehmet Türker
Bunlardan ben de holanmyorum ama nereye ne ekilde bir e-posta atarsam,
sunucu bu notu e-posta'nn  sonuna ekliyor. Hatta bu e-posta sunucusunu
relay olarak kullansam bile ekleme yapyor. Bunun iin yapabileceim birey
yok kusura bakmayn. 

 -Original Message-
 From: Recai Oktas [mailto:[EMAIL PROTECTED] 
 Sent: Friday, May 20, 2005 2:37 AM
 To: debian-user-turkish@lists.debian.org
 Subject: Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(
 
 * eternalnewbee [2005-05-20 02:19:05+0300]
  Gizlilige o kadar COK onem veriyorsaniz, listeye yazmayin.
  
  Lutfen bu tip anlamsiz dipnotlarla listeye eposta gondermeyin.
 
 Ben de bu iletinin, muhabatinizin durumunu yeterince 
 degerlendirmeden yazdiginiz kirici bir uyari oldugunu 
 dusunuyorum, ne yapacagiz simdi?
 Mehmet beyin kullandigi sirket sunucusu gonderilen her 
 postaya boyle bir notu otomatik olarak ekliyor (olabilir); 
 yani bu bir kurumsal politika, sahsa ait bir konu degil.  
 Oyle olsaydi bile birbirimizi uyarirken daha nazik bir dil 
 kullanmamiz gerekir.
 
 Sevgilerimle,
 
 --
 roktas
 
 
 -- 
 To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
 with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact 
 [EMAIL PROTECTED]
 
 
 


GIZLILIK NOTU
Bu e-posta mesaji gizli, hassas bilgi ve/ya da ekler icerebilir. Bu mesaj, 
mesajin alici kisminda belirtilen kullanici/kullanicilara gonderilmistir. Eger 
mesaji yanlislikla almissaniz lutfen gondereni acilen bilgilendiriniz, mesaji 
ve tum kopyalarini siliniz.
Bu mesaj bilinen tm viruslere karsi Symantec Antivirus ile taranmistir. 
  
CONFIDENTIALITY NOTICE
This email may contain confidential information and/or attachments. This email 
is intended for the use of the addressee only. If you receive this email by 
mistake, please advise the sender immediately and delete the email and any 
copies of it.
This e-mail has been scanned by Symantec Antivirus for all known viruses. 



Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(

2005-05-19 Başlik Recai Oktas
* eternalnewbee [2005-05-20 02:19:05+0300]
 Gizlilige o kadar COK onem veriyorsaniz, listeye yazmayin.
 
 Lutfen bu tip anlamsiz dipnotlarla listeye eposta gondermeyin.

Ben de bu iletinin, muhabatinizin durumunu yeterince degerlendirmeden
yazdiginiz kirici bir uyari oldugunu dusunuyorum, ne yapacagiz simdi?
Mehmet beyin kullandigi sirket sunucusu gonderilen her postaya boyle bir
notu otomatik olarak ekliyor (olabilir); yani bu bir kurumsal politika,
sahsa ait bir konu degil.  Oyle olsaydi bile birbirimizi uyarirken daha
nazik bir dil kullanmamiz gerekir.

Sevgilerimle,

-- 
roktas


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-18 Başlik Mehmet Ali Aksoy TÜYSÜZ
Herkese merhaba,
   Yine ben ve yine ayn problem. ROUND-2 :) Knoppix 3.8_2 ile atm 
ama ayn ekilde pil durumumu alamad. BIOS'umu kontrol ettim ama ACPI 
ile ilgili bir ayar yok. Knoppix alta ACPI BIOS bulduunu ve ac, 
battery, fan, thermal vb. eyleri aktif hale getirdiini syledi ama ne 
yazk ki battery status applet ya da monitr gibi bir eyi 
altramad. stelik toshiba_acpi ve toshiba modllerini yklemeye 
kalknca da HDD'ye kurulu Debian'm ile ayn hata mesajlarn verdi. 
imdi pazartesi gnk bir neri sebebiyle 2.6.9 bir kernel deneyeceim 
ama umutlu deilim akcas. nk Knoppix 2.6.11 kernel kullanyordu ve 
baarl olamad. Bugn iin yeni neriler varsa seve seve uygularm. :) 
Herkese iyi alamalar.

Mehmet Ali Aksoy

ZEKI CATAV wrote:
Pzt, 2005-05-16 tarihinde 14:57 +0300 saatinde, Mehmet Ali Aksoy TYSZ
yazd:
 

  Herkese merhaba,
Malesef. 2.6.11 ile atm sistemi. battery modl var ama  yine olmad. 
toshiba_acpi modl de var ama yklenemiyor. (modprobe ile denedim) Ayn 
biimde toshiba ml de ykenemiyor. Komutlar ve ktlar aadki gibi.
  Baka bir zm/neri?

Mehmet Ali Aksoy
   

Merhaba,
Pardus, Knoppix (3.8) veya SimplyMepis alan CD ile sistemi ap ayn
sorun var m kontrol edebilir misiniz?
Knoppix veya SimplyMepis sorunsuz pil izlemini yaparsa istediinizi
rahatlkla debian sarge olarak sabit diskinize kurabilirsiiniz.
yi almalar..
 


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]


Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-18 Başlik Mehmet Ali Aksoy TÜYSÜZ
 Malesef. GNOME'u denedim. Ama bir ayar varsa bile ben 
bulamadm. yi almalar

Mehmet Ali Aksoy

Mehmet Trker wrote:
Selam;
Gnome battery status appletin ayarlarnda bireyler vard diye hatrlyorum.
u an Gnome kullanmadm iin tam olarak hatrlamyorum.
Mehmet Trker
http://www.turker.name.tr

 


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]


Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(

2005-05-18 Başlik Boran Puhaloglu
Merhaba,
Bunu durumu yine de duyurmakta fayda var. En azndan almak zere olan ve 
karar veremeyen debianclar iin.

Boran
Mehmet Ali Aksoy TYSZ wrote:
   Herkese merhaba,
   fnfxd diye bir paketi yklerken aldmz bir hata mesaj iin 
fnfxd'nin sitesine gittik ve orada aada kopyaladm yaz ile 
karlatk. Bir anda btn problem zld ama istediimizi (en 
azndan imdilik) yapamayacamz gstererek zld. :( te o (ac) 
mesaj;

One exception: There are a few laptops which do not have a Toshiba 
(e.g. Satellite P25-S520) but a Phoenix BIOS. These machines will fail 
on loading the Toshiba ACPI driver and hence will not be supported by 
FnFX.

Ne yazk ki bana gnderilen (ve MEB'den laptop alacaklara gnderilecek 
olan) laptoplarda bu Phoenix BIOS var. Bylece neden toshiba_acpi 
modlnn yklenemediini anlam olduk.  Sanrm bir zm 
gelitirilmesi  iin beklemek zorunda kalacaz.  Bunun yannda  
aslnda  kapatma dmesine basnca makinann otomatik kapanmas 
ileminin gerekletiini de farkettik. Yani acpi bir miktar da olsa  
(bu ne demekse :)) alyor.

   Bu durumda apm vb. iin bir neri varsa onlar da alablirim. Ama 
imdilik durum bu ve biraz can skc.

   Yardm etmeye alan herkese teekkr ederim. yi almalar.
Mehmet Ali Aksoy


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]


RE: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(

2005-05-18 Başlik Mehmet TURKER
Direk APM kurun bence , IBM Thinkpad de APM kullanyorum ve hi sorunum yok, 
suspend to mem, suspend to disk, vs oluyor, battery status , lid close lid open 
vs de alyor. ACPI ile APM arasnda benim iin tek fark ACPI pil mrn daha 
iyi tahmin ediyor o kadar. Hatta eksileri de var, mesela ACPI yi altrmay 
becerseydiniz laptop zerindeki bir ok buttonu kullanamayacaktnz 
(Okuduklarma gre yle grnyor).
Kolay gelsin ...

 -Original Message-
 From: Mehmet Ali Aksoy TYSZ [mailto:[EMAIL PROTECTED] 
 Sent: Wednesday, May 18, 2005 5:26 PM
 To: debian-user-turkish@lists.debian.org
 Subject: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(
 
 Herkese merhaba,
 
 fnfxd diye bir paketi yklerken aldmz bir hata mesaj 
 iin fnfxd'nin sitesine gittik ve orada aada kopyaladm 
 yaz ile karlatk. Bir anda btn problem zld ama 
 istediimizi (en azndan
 imdilik) yapamayacamz gstererek zld. :( te o (ac) mesaj;
 
 One exception: There are a few laptops which do not have a 
 Toshiba (e.g. Satellite P25-S520) but a Phoenix BIOS. These 
 machines will fail on loading the Toshiba ACPI driver and 
 hence will not be supported by FnFX.
 
 Ne yazk ki bana gnderilen (ve MEB'den laptop alacaklara gnderilecek
 olan) laptoplarda bu Phoenix BIOS var. Bylece neden 
 toshiba_acpi modlnn yklenemediini anlam olduk.  
 Sanrm bir zm gelitirilmesi  iin beklemek zorunda 
 kalacaz.  Bunun yannda aslnda  kapatma dmesine basnca 
 makinann otomatik kapanmas ileminin gerekletiini de 
 farkettik. Yani acpi bir miktar da olsa (bu ne demekse :)) alyor.
 
 Bu durumda apm vb. iin bir neri varsa onlar da 
 alablirim. Ama imdilik durum bu ve biraz can skc.
 
 Yardm etmeye alan herkese teekkr ederim. yi almalar.
 
 
 Mehmet Ali Aksoy
 
 
 --
 To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
 with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact 
 [EMAIL PROTECTED]
 
 
 

GIZLILIK NOTU
Bu e-posta mesaji gizli, hassas bilgi ve/ya da ekler icerebilir. Bu mesaj, 
mesajin alici kisminda belirtilen kullanici/kullanicilara gonderilmistir. Eger 
mesaji yanlislikla almissaniz lutfen gondereni acilen bilgilendiriniz, mesaji 
ve tum kopyalarini siliniz.
Bu mesaj bilinen tm viruslere karsi Symantec Antivirus ile taranmistir. 
  
CONFIDENTIALITY NOTICE
This email may contain confidential information and/or attachments. This email 
is intended for the use of the addressee only. If you receive this email by 
mistake, please advise the sender immediately and delete the email and any 
copies of it.
This e-mail has been scanned by Symantec Antivirus for all known viruses. 



Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(

2005-05-18 Başlik Selçuk Erdem
Apm'ye nasil doneriz? Kisa bir aciklamasi varsa?
Tesekkurler...
Mehmet TURKER wrote:
Direk APM kurun bence , IBM Thinkpad de APM kullanyorum ve hi sorunum yok, suspend to mem, suspend to disk, vs oluyor, battery status , lid close lid open vs de alyor. ACPI ile APM 
arasnda benim iin tek fark ACPI pil mrn daha iyi tahmin ediyor o kadar. Hatta eksileri de var, mesela ACPI yi altrmay becerseydiniz laptop zerindeki 
bir ok buttonu kullanamayacaktnz (Okuduklarma gre yle grnyor).
Kolay gelsin ...
 

-Original Message-
From: Mehmet Ali Aksoy TYSZ [mailto:[EMAIL PROTECTED] 
Sent: Wednesday, May 18, 2005 5:26 PM
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(

   Herkese merhaba,
   fnfxd diye bir paketi yklerken aldmz bir hata mesaj 
iin fnfxd'nin sitesine gittik ve orada aada kopyaladm 
yaz ile karlatk. Bir anda btn problem zld ama 
istediimizi (en azndan
imdilik) yapamayacamz gstererek zld. :( te o (ac) mesaj;

One exception: There are a few laptops which do not have a 
Toshiba (e.g. Satellite P25-S520) but a Phoenix BIOS. These 
machines will fail on loading the Toshiba ACPI driver and 
hence will not be supported by FnFX.

Ne yazk ki bana gnderilen (ve MEB'den laptop alacaklara gnderilecek
olan) laptoplarda bu Phoenix BIOS var. Bylece neden 
toshiba_acpi modlnn yklenemediini anlam olduk.  
Sanrm bir zm gelitirilmesi  iin beklemek zorunda 
kalacaz.  Bunun yannda aslnda  kapatma dmesine basnca 
makinann otomatik kapanmas ileminin gerekletiini de 
farkettik. Yani acpi bir miktar da olsa (bu ne demekse :)) alyor.

   Bu durumda apm vb. iin bir neri varsa onlar da 
alablirim. Ama imdilik durum bu ve biraz can skc.

   Yardm etmeye alan herkese teekkr ederim. yi almalar.
Mehmet Ali Aksoy
--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact 
[EMAIL PROTECTED]


   

GIZLILIK NOTU
Bu e-posta mesaji gizli, hassas bilgi ve/ya da ekler icerebilir. Bu mesaj, mesajin alici kisminda belirtilen kullanici/kullanicilara gonderilmistir. Eger mesaji yanlislikla almissaniz lutfen gondereni acilen bilgilendiriniz, mesaji ve tum kopyalarini siliniz.
Bu mesaj bilinen tm viruslere karsi Symantec Antivirus ile taranmistir. 
 
CONFIDENTIALITY NOTICE
This email may contain confidential information and/or attachments. This email is intended for the use of the addressee only. If you receive this email by mistake, please advise the sender immediately and delete the email and any copies of it.
This e-mail has been scanned by Symantec Antivirus for all known viruses. 


 


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]


Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(

2005-05-18 Başlik C. Ahmet MERCAN
Merhaba;
Birde dogrudan /proc/acpi dizinini okuyarak/yazarak acpi bilgilerini
almayi denermisiniz. Mesela cat /proc/acpi/battery/BAT0/state (yada
sizin acpi dizinizdeki ilgili dosya, cunku degisik bir adla da olabilir)
ile battery ile ilgili bilgilere ulasabiliyormusunuz. Yada monitor'un bu
yontemle parlakligini okuyup/yazabiliyormusunuz?
Eger yukaridaki islemleri dogrudan yapabiliyorsaniz, fnfx in yaptigi
isleri sizde yapabilirsiniz demektir. Yani sadece dizin adi degisik bile
olabilir, bir kontrol edermisiniz.
iyi Gunler...
C. Ahmet MERCAN
Mehmet Ali Aksoy TYSZ wrote:
   Herkese merhaba,
   fnfxd diye bir paketi yklerken aldmz bir hata mesaj iin 
fnfxd'nin sitesine gittik ve orada aada kopyaladm yaz ile 
karlatk. Bir anda btn problem zld ama istediimizi 
(en azndan imdilik) yapamayacamz gstererek zld. :( 
te o (ac) mesaj;

One exception: There are a few laptops which do not have a Toshiba 
(e.g. Satellite P25-S520) but a Phoenix BIOS. These machines will fail 
on loading the Toshiba ACPI driver and hence will not be supported by 
FnFX.

Ne yazk ki bana gnderilen (ve MEB'den laptop alacaklara 
gnderilecek olan) laptoplarda bu Phoenix BIOS var. Bylece neden 
toshiba_acpi modlnn yklenemediini anlam olduk.  Sanrm 
bir zm gelitirilmesi  iin beklemek zorunda kalacaz.  Bunun 
yannda  aslnda  kapatma dmesine basnca makinann otomatik 
kapanmas ileminin gerekletiini de farkettik. Yani acpi bir 
miktar da olsa  (bu ne demekse :)) alyor.

   Bu durumda apm vb. iin bir neri varsa onlar da alablirim. Ama 
imdilik durum bu ve biraz can skc.

   Yardm etmeye alan herkese teekkr ederim. yi 
almalar.
Mehmet Ali Aksoy


--
yi Gnler...
Cem Ahmet MERCAN
--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]


RE: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(

2005-05-18 Başlik Mehmet Türker
Selam;
ekirdekte APM desteinin ak olduunu varsayarsak. 
1- apt-get install apmd
2- boot parametrelerinde  (grub da /boot/grub/menu.lst, lilo da
/etc/lilo.conf)
   acpi=off apm=on nolapic

rnek (Grub):
   kernel/boot/vmlinuz-2.6.11-1-686 root=/dev/hda2 ro acpi=off apm=on
nolapic vga=835 quiet


ACPI yi  apt-get --purge remove  ile tamamen kaldrmanz neririm nk
acpi=off demenize ramen deamon olarak kald zaman alta vs. Bir ton
hata satr gryorsunuz. 


Bu ekilde baka herhangi bir ayar yapmadan APM alr. Gnome 'da
battery-status applet iinde ntanml olarak Suspend Command ksmnda
sanrm /usr/bin/apm suspend komutu yazl. Deilse test ederek tekrar
yazabilirsiniz.
Daha sonra Laptop'un kapan kapatarak suspend olup olmadn kontrol
edebilirsiniz. Bunu yapnca 10-15 sn beklemek gerekebilir.
Laptop'un zerindeki dmelerle de oynayp hangisinin alp hangisinin
almadna bakabilirsiniz. Bende her trl zellik alyor.

Bir ayar yapmam gerektiini hi hatrlamyorum, ama ACPI ile ok fazla
urap ok fazla deneme yaptm iin kartrm olabilirim. Ufak bir ayar
yapmak gerekiyorsa da listeye gelen bir sorun bildirimi olursa hemen
hatrlarm.

Not: Biryerlerde okuduum kadaryla suspend to disk ten geri dnte belli
bir ekran kart olanlarda ekrann karmamas iin bir ayar yapmak
gerekiyordu ama bende bu sorun kmad iin ilgilenmemitim.

Kolay gelsin...

Mehmet Trker
http://www.turker.name.tr
 -Original Message-
 From: Seluk Erdem [mailto:[EMAIL PROTECTED] 
 Sent: Wednesday, May 18, 2005 6:58 PM
 To: debian-user-turkish@lists.debian.org
 Subject: Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(
 
 Apm'ye nasil doneriz? Kisa bir aciklamasi varsa?
 
 Tesekkurler...
 
 Mehmet TURKER wrote:
 
 Direk APM kurun bence , IBM Thinkpad de APM kullanyorum ve 
 hi sorunum yok, suspend to mem, suspend to disk, vs oluyor, 
 battery status , lid close lid open vs de alyor. ACPI ile 
 APM arasnda benim iin tek fark ACPI pil mrn daha iyi 
 tahmin ediyor o kadar. Hatta eksileri de var, mesela ACPI yi 
 altrmay becerseydiniz laptop zerindeki bir ok buttonu 
 kullanamayacaktnz (Okuduklarma gre yle grnyor).
 Kolay gelsin ...
 
   
 
 -Original Message-
 From: Mehmet Ali Aksoy TYSZ [mailto:[EMAIL PROTECTED]
 Sent: Wednesday, May 18, 2005 5:26 PM
 To: debian-user-turkish@lists.debian.org
 Subject: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(
 
 Herkese merhaba,
 
 fnfxd diye bir paketi yklerken aldmz bir hata mesaj iin 
 fnfxd'nin sitesine gittik ve orada aada kopyaladm yaz ile 
 karlatk. Bir anda btn problem zld ama istediimizi (en 
 azndan
 imdilik) yapamayacamz gstererek zld. :( te o 
 (ac) mesaj;
 
 One exception: There are a few laptops which do not have a Toshiba 
 (e.g. Satellite P25-S520) but a Phoenix BIOS. These 
 machines will fail 
 on loading the Toshiba ACPI driver and hence will not be 
 supported by 
 FnFX.
 
 Ne yazk ki bana gnderilen (ve MEB'den laptop alacaklara 
 gnderilecek
 olan) laptoplarda bu Phoenix BIOS var. Bylece neden toshiba_acpi 
 modlnn yklenemediini anlam olduk.
 Sanrm bir zm gelitirilmesi  iin beklemek zorunda kalacaz.  
 Bunun yannda aslnda  kapatma dmesine basnca makinann otomatik 
 kapanmas ileminin gerekletiini de farkettik. Yani acpi 
 bir miktar 
 da olsa (bu ne demekse :)) alyor.
 
 Bu durumda apm vb. iin bir neri varsa onlar da 
 alablirim. Ama 
 imdilik durum bu ve biraz can skc.
 
 Yardm etmeye alan herkese teekkr ederim. yi almalar.
 
 
 Mehmet Ali Aksoy
 
 
 --
 To UNSUBSCRIBE, email to 
 [EMAIL PROTECTED]
 with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact 
 [EMAIL PROTECTED]
 
 
 
 
 
 
 GIZLILIK NOTU
 Bu e-posta mesaji gizli, hassas bilgi ve/ya da ekler 
 icerebilir. Bu mesaj, mesajin alici kisminda belirtilen 
 kullanici/kullanicilara gonderilmistir. Eger mesaji 
 yanlislikla almissaniz lutfen gondereni acilen 
 bilgilendiriniz, mesaji ve tum kopyalarini siliniz.
 Bu mesaj bilinen tm viruslere karsi Symantec Antivirus ile 
 taranmistir. 
   
 CONFIDENTIALITY NOTICE
 This email may contain confidential information and/or 
 attachments. This email is intended for the use of the 
 addressee only. If you receive this email by mistake, please 
 advise the sender immediately and delete the email and any 
 copies of it.
 This e-mail has been scanned by Symantec Antivirus for all 
 known viruses. 
 
 
 
   
 
 
 
 --
 To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
 with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact 
 [EMAIL PROTECTED]
 
 
 


GIZLILIK NOTU
Bu e-posta mesaji gizli, hassas bilgi ve/ya da ekler icerebilir. Bu mesaj, 
mesajin alici kisminda belirtilen kullanici/kullanicilara gonderilmistir. Eger 
mesaji yanlislikla almissaniz lutfen gondereni acilen bilgilendiriniz, mesaji 
ve tum kopyalarini siliniz.
Bu mesaj bilinen tm viruslere karsi Symantec Antivirus ile taranmistir. 
  
CONFIDENTIALITY NOTICE
This email may contain confidential information and/or attachments. This email 
is intended for the use of the addressee only. If you receive this email by 
mistake, please advise

RE: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(

2005-05-18 Başlik Enver ALTIN
On Wed, 2005-05-18 at 19:18 +0300, Mehmet Trker wrote:
 Bu ekilde baka herhangi bir ayar yapmadan APM alr. Gnome 'da
 battery-status applet iinde ntanml olarak Suspend Command
 ksmnda sanrm /usr/bin/apm suspend komutu yazl. Deilse test
 ederek tekrar yazabilirsiniz.

Bu blm gnome-applets-2.9.2 srmnden nce battstat-applet'den
kaldrlmt.
-- 
.O.
..O   Enver ALTIN   |   http://skyblue.gen.tr/
OOO   Software developer @ Parkyeri | http://www.parkyeri.com/


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part


RE: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(

2005-05-18 Başlik Mehmet Türker
Olabilir, laptopu bir sre Gnome ile denedikten sonra yine favorim Fluxbox'a
dndmden Gnome ksmn takip etmiyorum. Yanlz bu konularda Gnome'la
Gdesklets feci gzel birey. Gnome kullanmaya devam ediyor olsaydm
kesinlikle urap kullanacam bireydi.
Mehmet Trker
http://www.turker.name.tr
 -Original Message-
 From: Enver ALTIN [mailto:[EMAIL PROTECTED] 
 Sent: Wednesday, May 18, 2005 7:51 PM
 To: debian-user-turkish@lists.debian.org
 Subject: RE: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi - ACI SON :(
 
 On Wed, 2005-05-18 at 19:18 +0300, Mehmet Trker wrote:
  Bu ekilde baka herhangi bir ayar yapmadan APM alr. Gnome 'da 
  battery-status applet iinde ntanml olarak Suspend Command
  ksmnda sanrm /usr/bin/apm suspend komutu yazl. Deilse test 
  ederek tekrar yazabilirsiniz.
 
 Bu blm gnome-applets-2.9.2 srmnden nce 
 battstat-applet'den kaldrlmt.
 --
 .O.
 ..O   Enver ALTIN   |   http://skyblue.gen.tr/
 OOO   Software developer @ Parkyeri | http://www.parkyeri.com/
 


GIZLILIK NOTU
Bu e-posta mesaji gizli, hassas bilgi ve/ya da ekler icerebilir. Bu mesaj, 
mesajin alici kisminda belirtilen kullanici/kullanicilara gonderilmistir. Eger 
mesaji yanlislikla almissaniz lutfen gondereni acilen bilgilendiriniz, mesaji 
ve tum kopyalarini siliniz.
Bu mesaj bilinen tm viruslere karsi Symantec Antivirus ile taranmistir. 
  
CONFIDENTIALITY NOTICE
This email may contain confidential information and/or attachments. This email 
is intended for the use of the addressee only. If you receive this email by 
mistake, please advise the sender immediately and delete the email and any 
copies of it.
This e-mail has been scanned by Symantec Antivirus for all known viruses. 



Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-18 Başlik Can Burak Cilingir
Merhaba,
 imdi pazartesi gnk bir neri sebebiyle 2.6.9 bir kernel deneyeceim 
 ama umutlu deilim akcas. nk Knoppix 2.6.11 kernel kullanyordu 
 ve 
 baarl olamad. Bugn iin yeni neriler varsa seve seve uygularm. 
 :) 

Bunun kernelin yeni olmas ile alakas yok. Tekrarlayaym:

2.4.27  : Pil durumumu okuyamyorum
2.6.8   : Pil durumumu okuyamyorum
2.6.9   : Pil durumumu okuyabiliyorum
2.6.10  : Pil durumumu okuyamyorum
2.6.11  : Pil durumumu okuyamyorum

hatta benim durum ile alakal olarak:
http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=300575

-- 
Can Burak ilingir


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part


Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-17 Başlik Recai Oktas
* Mehmet Ali Aksoy TYSZ [2005-05-18 00:11:38+0300]
Zaten Boran da benden benzeri bir ey istedi. Debian kurarken kan 
 problemi ve zmn fazlamesai'ye yazacaktm ama u pil problemini de 
 halledeyim de yle yazaym istedim. stelik makalenin ad da belli 
 retmene Laptop var da Debian yok mu?. :) Dn saat 4'e kadar 
 uratm, sonra braktm. Bugn doktora derslerim ile ilgilendiim iin 
 laptop'a dokunamadm. Sizin de dediiniz gibi bu sorunu zmek bence de 
 nemli. Ayn laptop'tan alabilecek insanlar iin. Yarn ve olmazsa 
 ileriki gnlerde bu problemi zp makinam ve Debian'm az tad ile 
 kullanmak istiyorum. Listedekiler de saolsunlar gayet iyi bir destek 
 veriyorlar. Umarm yaknda zm olacaz. :) yi almalar. Grmek 
 zere...

Tamam beklemedeyiz o halde :-)  Zeki bey Knoppix veya SimplyMepis'le
deneme onerisinde bulunmustu.  Bunu da not etmek de yarar var.  Bu
sorunu mumkun mertebe resmi Sarge surumunde yer alacak 2.6.8 serisi ile
ve cekirdek derlemeden cozelim, tabii cozum icin tek secenek cekirdek
derlemekse 'kernel-image-2.6.8-1-686-meb' adiyla bir seyler hazirlayip
(artik guvenlik guncellemelerini nasil takip ederiz ayri konu) bir yere
koyariz.

-- 
roktas


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Enver ALTIN
Merhaba,

On Mon, 2005-05-16 at 13:45 +0300, Mehmet Ali Aksoy TYSZ wrote:
 Milli Eitim'in verdii laptoplardan bir tane aldm. zerine biraz 
 uraarak da olsa Debian kurdum ama imdi pil durumunu ne KDE'de ne 
 GNOME'da alamyorum. (Battery status applet doru almyor.)

acpid paketi kurulu mu?
-- 
.O.
..O   Enver ALTIN   |   http://skyblue.gen.tr/
OOO   Software developer @ Parkyeri | http://www.parkyeri.com/


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part


Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Mehmet Ali Aksoy TÜYSÜZ
 Merhaba,
Evet. ACPI ile alakl btn paketler kurulu.
Mehmet Ali Aksoy

Enver ALTIN wrote:
Merhaba,
On Mon, 2005-05-16 at 13:45 +0300, Mehmet Ali Aksoy TYSZ wrote:
 

Milli Eitim'in verdii laptoplardan bir tane aldm. zerine biraz 
uraarak da olsa Debian kurdum ama imdi pil durumunu ne KDE'de ne 
GNOME'da alamyorum. (Battery status applet doru almyor.)
   

acpid paketi kurulu mu?
 


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]


Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Enver ALTIN
Merhaba,

On Mon, 2005-05-16 at 13:51 +0300, Mehmet Ali Aksoy TYSZ wrote:
 Evet. ACPI ile alakl btn paketler kurulu.

Stock Debian kernel ile sisteminizi balatp `dmesg` komutunun tm
ktsn gnderebilir misiniz? Ayrca `lspci` ve `cat /proc/cpuinfo`
komutlarnn ktlar da sisteminizi biraz tanmama yardm eder.
-- 
.O.
..O   Enver ALTIN   |   http://skyblue.gen.tr/
OOO   Software developer @ Parkyeri | http://www.parkyeri.com/


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part


RE: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Mehmet Türker

Bir de acpi=off apm=on nolapic yaparmsnz, sadece denemek iin. Ben IBM
Thinkpad laptopla sizin gibi urap en sonunda acpiden (ve gzel
zelliklerinden) vazgeip apm ile devam ettim, imdi bir problemim yok.
Ancak yine de acpi istiyorsanz sanrm acpi betiklerine de ihtiyacnz
olacak, daha nce bana gelenleri size gnderebilirim.


Mehmet Trker
http://www.turker.name.tr

 -Original Message-
 From: Mehmet Ali Aksoy TYSZ [mailto:[EMAIL PROTECTED] 
 Sent: Monday, May 16, 2005 1:46 PM
 To: debian-user-turkish@lists.debian.org
 Subject: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi
 
Herkese merhaba,
 
Milli Eitim'in verdii laptoplardan bir tane aldm. 
 zerine biraz uraarak da olsa Debian kurdum ama imdi pil 
 durumunu ne KDE'de ne GNOME'da alamyorum. (Battery status 
 applet doru almyor.) Stock kernel'da bunu yapamaynca 
 2.6.10 kernel kodlarn indirip orada make defconfig 
 yaptktan sonra Toshiba laptop support ya da extras gibi 
 iki seenei hem processor type hem de power management 
 ksmnda (ACPI bal altnda olan) atm. Yine olmad. lk 
 denememde kernel'a gml (built-in) olmasn istedim. Sonu 
 alamadm. kinci denememde modl olarak brakp kendim 
 yklemeyi denedim. Modl yklemeye kalknca FATAL : ... 
 modln_adresi : No such file or device demeye balad. Bu 
 arada internette yaptm kk bir aratma ile grub'n 
 menu.lst dosyasnda kernel satrna acpi=on gibi bir istek 
 ekleme ilemini yaptm ama sonu deimedi. Bunun yannda 
 sisteme acpi ile alakal tm paketleri ve klaptop paketini de 
 kurdum. Laptop'un modeli Toshiba Satellite L10-102. Makina 
 ile ilgili ayrntl bilgi http://www.toshibatr.com/meb.htm 
 adresinde var. Bu konuda herhangi bir neri/zm varsa 
 memnun olurum. yi almalar.
 
 
 
 Mehmet Ali Aksoy
 
 
 --
 To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
 with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact 
 [EMAIL PROTECTED]
 
 
 


GIZLILIK NOTU
Bu e-posta mesaji gizli, hassas bilgi ve/ya da ekler icerebilir. Bu mesaj, 
mesajin alici kisminda belirtilen kullanici/kullanicilara gonderilmistir. Eger 
mesaji yanlislikla almissaniz lutfen gondereni acilen bilgilendiriniz, mesaji 
ve tum kopyalarini siliniz.
Bu mesaj bilinen tm viruslere karsi Symantec Antivirus ile taranmistir. 
  
CONFIDENTIALITY NOTICE
This email may contain confidential information and/or attachments. This email 
is intended for the use of the addressee only. If you receive this email by 
mistake, please advise the sender immediately and delete the email and any 
copies of it.
This e-mail has been scanned by Symantec Antivirus for all known viruses. 



RE: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Mehmet Türker
Bu sayfalarda da ok dolamtm, belki yardm olur.

http://www.ovro.caltech.edu/~abeard/FC3_ON_8600/acpid.html
http://rzr.online.fr/docs/comp/powerm.htm
http://www.tldp.org/HOWTO/Laptop-HOWTO.html



Mehmet Trker
http://www.turker.name.tr
 
 

 -Original Message-
 From: Mehmet Trker [mailto:[EMAIL PROTECTED] 
 Sent: Monday, May 16, 2005 1:59 PM
 To: debian-user-turkish@lists.debian.org
 Subject: RE: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi
 
 
 Bir de acpi=off apm=on nolapic yaparmsnz, sadece denemek 
 iin. Ben IBM Thinkpad laptopla sizin gibi urap en sonunda 
 acpiden (ve gzel
 zelliklerinden) vazgeip apm ile devam ettim, imdi bir 
 problemim yok.
 Ancak yine de acpi istiyorsanz sanrm acpi betiklerine de 
 ihtiyacnz olacak, daha nce bana gelenleri size gnderebilirim.
 
 
 Mehmet Trker
 http://www.turker.name.tr
 
  -Original Message-
  From: Mehmet Ali Aksoy TYSZ [mailto:[EMAIL PROTECTED]
  Sent: Monday, May 16, 2005 1:46 PM
  To: debian-user-turkish@lists.debian.org
  Subject: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi
  
 Herkese merhaba,
  
 Milli Eitim'in verdii laptoplardan bir tane aldm. 
  zerine biraz uraarak da olsa Debian kurdum ama imdi pil 
 durumunu 
  ne KDE'de ne GNOME'da alamyorum. (Battery status applet doru 
  almyor.) Stock kernel'da bunu yapamaynca 2.6.10 kernel 
 kodlarn 
  indirip orada make defconfig yaptktan sonra Toshiba 
 laptop support 
  ya da extras gibi iki seenei hem processor type hem de power 
  management
  ksmnda (ACPI bal altnda olan) atm. Yine olmad. 
 lk denememde 
  kernel'a gml (built-in) olmasn istedim. Sonu alamadm. kinci 
  denememde modl olarak brakp kendim yklemeyi denedim. Modl 
  yklemeye kalknca FATAL : ...
  modln_adresi : No such file or device demeye balad. Bu arada 
  internette yaptm kk bir aratma ile grub'n menu.lst 
 dosyasnda 
  kernel satrna acpi=on gibi bir istek ekleme ilemini yaptm ama 
  sonu deimedi. Bunun yannda sisteme acpi ile alakal tm 
 paketleri 
  ve klaptop paketini de kurdum. Laptop'un modeli Toshiba Satellite 
  L10-102. Makina ile ilgili ayrntl bilgi 
  http://www.toshibatr.com/meb.htm adresinde var. Bu konuda 
 herhangi bir 
  neri/zm varsa memnun olurum. yi almalar.
  
  
  
  Mehmet Ali Aksoy
  
  
  --
  To UNSUBSCRIBE, email to 
 [EMAIL PROTECTED]
  with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact 
  [EMAIL PROTECTED]
  
  
  
 
 
 GIZLILIK NOTU
 Bu e-posta mesaji gizli, hassas bilgi ve/ya da ekler 
 icerebilir. Bu mesaj, mesajin alici kisminda belirtilen 
 kullanici/kullanicilara gonderilmistir. Eger mesaji 
 yanlislikla almissaniz lutfen gondereni acilen 
 bilgilendiriniz, mesaji ve tum kopyalarini siliniz.
 Bu mesaj bilinen tm viruslere karsi Symantec Antivirus ile 
 taranmistir. 
   
 CONFIDENTIALITY NOTICE
 This email may contain confidential information and/or 
 attachments. This email is intended for the use of the 
 addressee only. If you receive this email by mistake, please 
 advise the sender immediately and delete the email and any 
 copies of it.
 This e-mail has been scanned by Symantec Antivirus for all 
 known viruses. 
 
 
 



Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Mehmet Ali Aksoy TÜYSÜZ
 Merhaba,
dmesg, /proc/cpuinfo ve lspci ktlar ektedir. Teekkrler

Enver ALTIN wrote:
Merhaba,
On Mon, 2005-05-16 at 13:51 +0300, Mehmet Ali Aksoy TYSZ wrote:
 

Evet. ACPI ile alakl btn paketler kurulu.
   

Stock Debian kernel ile sisteminizi balatp `dmesg` komutunun tm
ktsn gnderebilir misiniz? Ayrca `lspci` ve `cat /proc/cpuinfo`
komutlarnn ktlar da sisteminizi biraz tanmama yard
 

Linux version 2.6.8-2-386 ([EMAIL PROTECTED]) (gcc version 3.3.5 (Debian 
1:3.3.5-6)) #1 Mon Jan 24 03:01:58 EST 2005
BIOS-provided physical RAM map:
 BIOS-e820:  - 0009f800 (usable)
 BIOS-e820: 0009f800 - 000a (reserved)
 BIOS-e820: 000ce000 - 000d (reserved)
 BIOS-e820: 000dc000 - 0010 (reserved)
 BIOS-e820: 0010 - 0eee (usable)
 BIOS-e820: 0eee - 0eeec000 (ACPI data)
 BIOS-e820: 0eeec000 - 0ef0 (ACPI NVS)
 BIOS-e820: 0ef0 - 1000 (reserved)
 BIOS-e820: fec1 - fec2 (reserved)
 BIOS-e820: ff80 - ffc0 (reserved)
 BIOS-e820: fc00 - 0001 (reserved)
238MB LOWMEM available.
On node 0 totalpages: 61152
  DMA zone: 4096 pages, LIFO batch:1
  Normal zone: 57056 pages, LIFO batch:13
  HighMem zone: 0 pages, LIFO batch:1
DMI present.
ACPI: RSDP (v000 TOSQCI) @ 0x000f62c0
ACPI: RSDT (v001 TOSQCI L10  0x20020128  LTP 0x) @ 0x0eee7c9e
ACPI: FADT (v001 TOSQCI L10  0x20020128 PTL  0x0050) @ 0x0eeebf2c
ACPI: HPET (v001 TOSQCI L10  0x20020128 PTL  0x) @ 0x0eeebfa0
ACPI: BOOT (v001 TOSQCI L10  0x20020128  LTP 0x0001) @ 0x0eeebfd8
ACPI: DSDT (v001 TOSQCI L10  0x20020128 MSFT 0x010e) @ 0x
ACPI: PM-Timer IO Port: 0x1008
ACPI: HPET id: 0x8086a201 base: 0x0
Built 1 zonelists
Kernel command line: root=/dev/hda3 ro acpi=on
Local APIC disabled by BIOS -- reenabling.
Found and enabled local APIC!
Initializing CPU#0
PID hash table entries: 1024 (order 10: 8192 bytes)
Detected 1595.119 MHz processor.
Using pmtmr for high-res timesource
Console: colour VGA+ 80x25
Dentry cache hash table entries: 32768 (order: 5, 131072 bytes)
Inode-cache hash table entries: 16384 (order: 4, 65536 bytes)
Memory: 235072k/244608k available (1335k kernel code, 8832k reserved, 733k 
data, 204k init, 0k highmem)
Checking if this processor honours the WP bit even in supervisor mode... Ok.
Calibrating delay loop... 3162.11 BogoMIPS
Security Scaffold v1.0.0 initialized
Mount-cache hash table entries: 512 (order: 0, 4096 bytes)
CPU: After generic identify, caps: afe9fbbf   
CPU: After vendor identify, caps:  afe9fbbf   
CPU: L1 I cache: 32K, L1 D cache: 32K
CPU: L2 cache: 2048K
CPU: After all inits, caps:afe9fbbf   0040
CPU: Intel(R) Pentium(R) M processor 1.60GHz stepping 06
Enabling fast FPU save and restore... done.
Enabling unmasked SIMD FPU exception support... done.
Checking 'hlt' instruction... OK.
Checking for popad bug... OK.
enabled ExtINT on CPU#0
ESR value before enabling vector: 
ESR value after enabling vector: 
Using local APIC timer interrupts.
calibrating APIC timer ...
. CPU clock speed is 1594.0622 MHz.
. host bus clock speed is 99.0663 MHz.
checking if image is initramfs...it isn't (ungzip failed); looks like an initrd
Freeing initrd memory: 4204k freed
NET: Registered protocol family 16
EISA bus registered
PCI: PCI BIOS revision 2.10 entry at 0xfd789, last bus=2
PCI: Using configuration type 1
mtrr: v2.0 (20020519)
ACPI: Subsystem revision 20040326
ACPI: IRQ9 SCI: Edge set to Level Trigger.
ACPI: Interpreter enabled
ACPI: Using PIC for interrupt routing
ACPI: PCI Root Bridge [PCI0] (00:00)
PCI: Probing PCI hardware (bus 00)
PCI: Ignoring BAR0-3 of IDE controller :00:1f.1
PCI: Transparent bridge - :00:1e.0
ACPI: PCI Interrupt Routing Table [\_SB_.PCI0._PRT]
ACPI: PCI Interrupt Routing Table [\_SB_.PCI0.PCIB._PRT]
ACPI: PCI Interrupt Link [LNKA] (IRQs *6)
ACPI: PCI Interrupt Link [LNKB] (IRQs 11) *10
ACPI: PCI Interrupt Link [LNKC] (IRQs 6) *0, disabled.
ACPI: PCI Interrupt Link [LNKD] (IRQs *6)
ACPI: PCI Interrupt Link [LNKE] (IRQs *10)
ACPI: PCI Interrupt Link [LNKF] (IRQs 10) *0, disabled.
ACPI: PCI Interrupt Link [LNKG] (IRQs 6) *0, disabled.
ACPI: PCI Interrupt Link [LNKH] (IRQs *10)
ACPI: Embedded Controller [EC0] (gpe 29)
ACPI: Device [BAY1] status [0008]: functional but not present; setting 
present
ACPI: Power Resource [PFN0] (off)
ACPI: Power Resource [PFN1] (off)
Linux Plug and Play Support v0.97 (c) Adam Belay
PnPBIOS: Scanning system for PnP BIOS support...
PnPBIOS: Found PnP BIOS installation structure at 0xc00f6350
PnPBIOS: PnP BIOS version 1.0, entry 0xf:0xab77, dseg 0x400
pnp: 00:0a: ioport range 0xfe00-0xfe01 has been reserved
pnp: 00:0c: ioport range 0x4d0-0x4d1 has been reserved
pnp: 00:0c: ioport 

Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Enver ALTIN
Merhaba,

On Mon, 2005-05-16 at 14:03 +0300, Mehmet Ali Aksoy TYSZ wrote:
 ACPI: Processor [CPU0] (supports C1 C2 C3)
 ACPI: Power Button (FF) [PWRF]
 ACPI: Lid Switch [LID]
 ACPI: Fan [FAN0] (off)
 ACPI: Fan [FAN1] (off)
 ACPI: Thermal Zone [THRM] (55 C)

Hepsi tamam da, battery modl yok sanki. En azndan ACPI dzgn
alyor gibi. Bu sorun zlebilir.

`lsmod|grep battery` komutu verdiinizde bir kt veriyor mu? Eer
vermiyorsa, `modprobe battery` komutundan sonra /proc/acpi/battery/
dizininde BAT0 ve BAT1 gibi klasrler var m?

yi elenceler,
-- 
.O.
..O   Enver ALTIN   |   http://skyblue.gen.tr/
OOO   Software developer @ Parkyeri | http://www.parkyeri.com/


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part


Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Mehmet Ali Aksoy TÜYSÜZ
 Komutun kts stock kernelda aadaki gibi.
aksoymobile:~# lsmod | grep battery
battery 9740 0
Ancak /proc/acpi/battery altnda hibir directory vb. yok. Bir de 
derlediim kernel ile duruma bakacam.

Mehmet Ali Aksoy

Enver ALTIN wrote
Merhaba,
On Mon, 2005-05-16 at 14:03 +0300, Mehmet Ali Aksoy TYSZ wrote:
 

ACPI: Processor [CPU0] (supports C1 C2 C3)
ACPI: Power Button (FF) [PWRF]
ACPI: Lid Switch [LID]
ACPI: Fan [FAN0] (off)
ACPI: Fan [FAN1] (off)
ACPI: Thermal Zone [THRM] (55 C)
   

Hepsi tamam da, battery modl yok sanki. En azndan ACPI dzgn
alyor gibi. Bu sorun zlebilir.
`lsmod|grep battery` komutu verdiinizde bir kt veriyor mu? Eer
vermiyorsa, `modprobe battery` komutundan sonra /proc/acpi/battery/
dizininde BAT0 ve BAT1 gibi klasrler var m?
yi elenceler,
 


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]


Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Mehmet Ali Aksoy TÜYSÜZ
   Merhaba, 

Tahmininiz doru. Derlediim kernel'da lsmod battery kts bo. 
modprobe battery komutundan sonra ise battery modl yok diyor. 
Battery modl iin kernel derlerken ne yapmam gerekiyor acaba. Ben 
yerini  bulamadm.

Mehmet Ali Aksoy
Mehmet Ali Aksoy TYSZ wrote:
 Komutun kts stock kernelda aadaki gibi.
aksoymobile:~# lsmod | grep battery
battery 9740 0
Ancak /proc/acpi/battery altnda hibir directory vb. yok. Bir de 
derlediim kernel ile duruma bakacam.

Mehmet Ali Aksoy

Enver ALTIN wrote
Merhaba,
On Mon, 2005-05-16 at 14:03 +0300, Mehmet Ali Aksoy TYSZ wrote:
 

ACPI: Processor [CPU0] (supports C1 C2 C3)
ACPI: Power Button (FF) [PWRF]
ACPI: Lid Switch [LID]
ACPI: Fan [FAN0] (off)
ACPI: Fan [FAN1] (off)
ACPI: Thermal Zone [THRM] (55 C)
  

Hepsi tamam da, battery modl yok sanki. En azndan ACPI dzgn
alyor gibi. Bu sorun zlebilir.
`lsmod|grep battery` komutu verdiinizde bir kt veriyor mu? Eer
vermiyorsa, `modprobe battery` komutundan sonra /proc/acpi/battery/
dizininde BAT0 ve BAT1 gibi klasrler var m?
yi elenceler,
 



--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]


Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Can Burak Cilingir
 unstable deposundan 2.6.11 cekirdegi alip dpkg -i ile sisteminize kurun.
 Sorunsuz kurulacaktir. Bir de onunla deneyin.

Felaket tellal olmayaym da.. kendi asus laptopumda 2.6.9'dan nceki ve
sonraki herhangi bir kernelda pil durumunu gremiyorum.

2.6.9 ile de deneyebilirsiniz.

hatay bildirdim, heyecanla bekliyorum.
 Iyi sanslar,


-- 
Can Burak ilingir
 sar m ki
 mut(lu|suz)luklar
 tek satra...


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part


Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Can Burak Cilingir
Merhaba,

menuconfig'de Power management options/Power Management support altnda
hepsi.

Bu arada laptopuna Debian ykleyecek btn retmenler bu sorun ile
karlaacak. zmek lazm bir trl. Mehmet Ali bey kahraman olur
umarm :))

  Tahmininiz doru. Derlediim kernel'da lsmod battery kts 
 bo. 
 modprobe battery komutundan sonra ise battery modl yok diyor. 
 Battery modl iin kernel derlerken ne yapmam gerekiyor acaba. Ben 
 yerini  bulamadm.


-- 
Can Burak ilingir
 sar m ki
 mut(lu|suz)luklar
 tek satra...


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part


Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Mehmet Ali Aksoy TÜYSÜZ
  Herkese merhaba,
Malesef. 2.6.11 ile atm sistemi. battery modl var ama  yine olmad. 
toshiba_acpi modl de var ama yklenemiyor. (modprobe ile denedim) Ayn 
biimde toshiba ml de ykenemiyor. Komutlar ve ktlar aadki gibi.

aksoymobile:~# modprobe toshiba_acpi
FATAL: Error inserting toshiba_acpi 
(/lib/modules/2.6.11-1-686/kernel/drivers/acpi/toshiba_acpi.ko): No such 
device
aksoymobile:~# modprobe toshiba
FATAL: Error inserting toshiba 
(/lib/modules/2.6.11-1-686/kernel/drivers/char/toshiba.ko): Input/output 
error
aksoymobile:~#

  Baka bir zm/neri?
Mehmet Ali Aksoy

Enver ALTIN wrote:
Merhaba,
On Mon, 2005-05-16 at 14:15 +0300, Mehmet Ali Aksoy TYSZ wrote:
 

Ancak /proc/acpi/battery altnda hibir directory vb. yok. Bir de 
derlediim kernel ile duruma bakacam.
   

unstable deposundan 2.6.11 cekirdegi alip dpkg -i ile sisteminize kurun.
Sorunsuz kurulacaktir. Bir de onunla deneyin.
Iyi sanslar,
 


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]


Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Mehmet Ali Aksoy TÜYSÜZ
  Evet. menu.lst satr aadaki gibi.
kernel/boot/vmlinuz-2.6.11-1-686 root=/dev/hda3 ro apm=off acpi=on
  Baka neri? Bu sorunu zemezsem bu bilgisayar az tad le 
kullanamayam kesin. Ayn ekilde bu makinadan alan herkesin bana 
dert olacak.

Mehmet Ali Aksoy
Mehmet TURKER wrote:
Boot parametrelerinde apm=off diyorsunuz deil mi?
 

-Original Message-
From: Mehmet Ali Aksoy TYSZ [mailto:[EMAIL PROTECTED] 
Sent: Monday, May 16, 2005 2:57 PM
To: Enver ALTIN
Cc: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

  Herkese merhaba,
Malesef. 2.6.11 ile atm sistemi. battery modl var ama  
yine olmad. 
toshiba_acpi modl de var ama yklenemiyor. (modprobe ile 
denedim) Ayn biimde toshiba ml de ykenemiyor. Komutlar 
ve ktlar aadki gibi.

aksoymobile:~# modprobe toshiba_acpi
FATAL: Error inserting toshiba_acpi
(/lib/modules/2.6.11-1-686/kernel/drivers/acpi/toshiba_acpi.ko
): No such device aksoymobile:~# modprobe toshiba
FATAL: Error inserting toshiba
(/lib/modules/2.6.11-1-686/kernel/drivers/char/toshiba.ko): 
Input/output error aksoymobile:~#

  Baka bir zm/neri?
Mehmet Ali Aksoy

Enver ALTIN wrote:
   

Merhaba,
On Mon, 2005-05-16 at 14:15 +0300, Mehmet Ali Aksoy TYSZ wrote:
 

Ancak /proc/acpi/battery altnda hibir directory vb. yok. Bir de 
derlediim kernel ile duruma bakacam.
  

   

unstable deposundan 2.6.11 cekirdegi alip dpkg -i ile 
 

sisteminize kurun.
   

Sorunsuz kurulacaktir. Bir de onunla deneyin.
Iyi sanslar,
 

--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact 
[EMAIL PROTECTED]


   

GIZLILIK NOTU
Bu e-posta mesaji gizli, hassas bilgi ve/ya da ekler icerebilir. Bu mesaj, mesajin alici kisminda belirtilen kullanici/kullanicilara gonderilmistir. Eger mesaji yanlislikla almissaniz lutfen gondereni acilen bilgilendiriniz, mesaji ve tum kopyalarini siliniz.
Bu mesaj bilinen tm viruslere karsi Symantec Antivirus ile taranmistir. 
 
CONFIDENTIALITY NOTICE
This email may contain confidential information and/or attachments. This email is intended for the use of the addressee only. If you receive this email by mistake, please advise the sender immediately and delete the email and any copies of it.
This e-mail has been scanned by Symantec Antivirus for all known viruses. 

 


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]


Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Enver ALTIN
Merhaba,

On Mon, 2005-05-16 at 14:57 +0300, Mehmet Ali Aksoy TYSZ wrote:
Baka bir zm/neri?

modprobe asus_acpi
-- 
.O.
..O   Enver ALTIN   |   http://skyblue.gen.tr/
OOO   Software developer @ Parkyeri | http://www.parkyeri.com/


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part


Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Enver ALTIN
On Mon, 2005-05-16 at 15:24 +0300, Mehmet Ali Aksoy TYSZ wrote:
Modl yazmndan anlamyorum ama sanrm modller zel baz 
 device'larn varln gerektiriyor ve sanki device olarak aradn 
 bulamad iin yklenemiyormu gibi. Gerekten ok can skc.

Can'n nerisi, Debian kernel-image-2.6.9 ekirdeini kurmay deneyin.
-- 
.O.
..O   Enver ALTIN   |   http://skyblue.gen.tr/
OOO   Software developer @ Parkyeri | http://www.parkyeri.com/


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part


RE: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Mehmet Türker
Bios'a baktnz m ? ACPI seimlik benimkinde a/kapat denebiliyor. Kapal
olabilir mi ?


 -Original Message-
 From: Enver ALTIN [mailto:[EMAIL PROTECTED] 
 Sent: Monday, May 16, 2005 3:24 PM
 To: debian-user-turkish@lists.debian.org
 Subject: Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi
 
 On Mon, 2005-05-16 at 15:24 +0300, Mehmet Ali Aksoy TYSZ wrote:
 Modl yazmndan anlamyorum ama sanrm modller zel baz 
  device'larn varln gerektiriyor ve sanki device olarak 
 aradn 
  bulamad iin yklenemiyormu gibi. Gerekten ok can skc.
 
 Can'n nerisi, Debian kernel-image-2.6.9 ekirdeini kurmay deneyin.
 --
 .O.
 ..O   Enver ALTIN   |   http://skyblue.gen.tr/
 OOO   Software developer @ Parkyeri | http://www.parkyeri.com/
 


GIZLILIK NOTU
Bu e-posta mesaji gizli, hassas bilgi ve/ya da ekler icerebilir. Bu mesaj, 
mesajin alici kisminda belirtilen kullanici/kullanicilara gonderilmistir. Eger 
mesaji yanlislikla almissaniz lutfen gondereni acilen bilgilendiriniz, mesaji 
ve tum kopyalarini siliniz.
Bu mesaj bilinen tm viruslere karsi Symantec Antivirus ile taranmistir. 
  
CONFIDENTIALITY NOTICE
This email may contain confidential information and/or attachments. This email 
is intended for the use of the addressee only. If you receive this email by 
mistake, please advise the sender immediately and delete the email and any 
copies of it.
This e-mail has been scanned by Symantec Antivirus for all known viruses. 



RE: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik Mehmet Türker
Eer soruyu soran kiinin 
Evet. menu.lst satr aadaki gibi.
kernel /boot/vmlinuz-2.6.11-1-686 root=/dev/hda3 ro apm=off acpi=on

demesinden sonra 

bunu anlamayp 

Boot parametrelerinde apm=off diyorsunuz deil mi?

eklinde soru sormam sa sorununuz,  bu sadece e-postalarn listeden bir sra
takip etmeden kmasndan/ulamasndan kaynaklanyordur. Ben bu soruyu bir
kere sordum ve cevab da bir kere geldi. Anlamayp defalarca sormu
deilim.
Sorunuza gelirsek , evet Trke biliyorum. Ama Trke bilmem terbiyesizlik
yapmam gerektirmiyor.

 Sent: Monday, May 16, 2005 4:38 PM
 To: Mehmet TURKER
 Subject: Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi
 
 mehmet bey , turkce bilmiyorsaniz soyleyin ona gore yazalim !
 





 
 - Original Message -
 From: Mehmet TURKER [EMAIL PROTECTED]
 To: Mehmet Ali Aksoy TYSZ [EMAIL PROTECTED]; Enver ALTIN 
 [EMAIL PROTECTED]
 Cc: debian-user-turkish@lists.debian.org
 Sent: Monday, May 16, 2005 3:02 PM
 Subject: RE: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi
 
 
 Boot parametrelerinde apm=off diyorsunuz deil mi?
 
 
  -Original Message-
  From: Mehmet Ali Aksoy TYSZ [mailto:[EMAIL PROTECTED]
  Sent: Monday, May 16, 2005 2:57 PM
  To: Enver ALTIN
  Cc: debian-user-turkish@lists.debian.org
  Subject: Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi
 
 Herkese merhaba,
 
  Malesef. 2.6.11 ile atm sistemi. battery modl var ama
  yine olmad.
  toshiba_acpi modl de var ama yklenemiyor. (modprobe ile
  denedim) Ayn biimde toshiba ml de ykenemiyor. Komutlar
  ve ktlar aadki gibi.
 
  aksoymobile:~# modprobe toshiba_acpi
  FATAL: Error inserting toshiba_acpi
  (/lib/modules/2.6.11-1-686/kernel/drivers/acpi/toshiba_acpi.ko
  ): No such device aksoymobile:~# modprobe toshiba
  FATAL: Error inserting toshiba
  (/lib/modules/2.6.11-1-686/kernel/drivers/char/toshiba.ko):
  Input/output error aksoymobile:~#
 
 
 Baka bir zm/neri?
 
  Mehmet Ali Aksoy
 
 
 
  Enver ALTIN wrote:
 
  Merhaba,
  
  On Mon, 2005-05-16 at 14:15 +0300, Mehmet Ali Aksoy TYSZ wrote:
  
  
  Ancak /proc/acpi/battery altnda hibir directory vb. yok. Bir de
  derlediim kernel ile duruma bakacam.
  
  
  
  unstable deposundan 2.6.11 cekirdegi alip dpkg -i ile
  sisteminize kurun.
  Sorunsuz kurulacaktir. Bir de onunla deneyin.
  
  Iyi sanslar,
  
  
 
 
  --
  To UNSUBSCRIBE, email to 
 [EMAIL PROTECTED]
  with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact
  [EMAIL PROTECTED]
 
 
 
 
 GIZLILIK NOTU
 Bu e-posta mesaji gizli, hassas bilgi ve/ya da ekler 
 icerebilir. Bu mesaj, 
 mesajin alici kisminda belirtilen kullanici/kullanicilara 
 gonderilmistir. 
 Eger mesaji yanlislikla almissaniz lutfen gondereni acilen 
 bilgilendiriniz, 
 mesaji ve tum kopyalarini siliniz.
 Bu mesaj bilinen tm viruslere karsi Symantec Antivirus ile 
 taranmistir.
 
 CONFIDENTIALITY NOTICE
 This email may contain confidential information and/or 
 attachments. This 
 email is intended for the use of the addressee only. If you 
 receive this 
 email by mistake, please advise the sender immediately and 
 delete the email 
 and any copies of it.
 This e-mail has been scanned by Symantec Antivirus for all 
 known viruses.
 
 
 



Re: Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

2005-05-16 Başlik ZEKI CATAV
Pzt, 2005-05-16 tarihinde 14:57 +0300 saatinde, Mehmet Ali Aksoy TYSZ
yazd:
Herkese merhaba,
 
 Malesef. 2.6.11 ile atm sistemi. battery modl var ama  yine olmad. 
 toshiba_acpi modl de var ama yklenemiyor. (modprobe ile denedim) Ayn 
 biimde toshiba ml de ykenemiyor. Komutlar ve ktlar aadki gibi.
Baka bir zm/neri?
 
 Mehmet Ali Aksoy
Merhaba,
Pardus, Knoppix (3.8) veya SimplyMepis alan CD ile sistemi ap ayn
sorun var m kontrol edebilir misiniz?
Knoppix veya SimplyMepis sorunsuz pil izlemini yaparsa istediinizi
rahatlkla debian sarge olarak sabit diskinize kurabilirsiiniz.
yi almalar..

-- 
Zeki atav [EMAIL PROTECTED]
Trkiye Yksek htisas Hastanesi