Re: [DX] KLNS 9820 kHz

2017-04-24 Thread Jari Savolainen
Noin vuosi sitte kun Madagascar World Voice aloitti, oli myös 
vanäjänkielisten
ohjelmien alussa "local Madagascar ID" vemäjäksi vaikka loppuohjelma oli 
KNSL:n.
Ehkä tuo osio on nykyään poistettu, ohjelman sisällön kuuntelijoille 
lienee se

ja sama mistä lähetys taivaalle singotaan, pääasia että kuuluu ;-)

73 JSA


On 23.4.2017 22.22, Juha Solasaari wrote:
Tällaista se näyttää olevan nykyisin, mutta onneksi netin avulla näitä 
voi jossain määrin selvittää helpommin kuin joskus kultaisella 
1960-luvulla (jolloin maailma - myös radiomaailma - oli monella tapaa 
toisenlainen).


73 de JTS

- - -
On 23.4.2017 22:17, Mauno Ritola wrote:


Tarkoitin erillisiä asemia lähetysasemamielessä, ei studiomielessä. 
WCB:n venäjänkieliset ohjelmat taidetaan tuottaa USA:n studiossa ja 
eikä kai sitten viitsitä päivittää edes noita kuulutuksia. 
Kiinankielisten ohjelmien kanssa voi olla sama juttu. Nämä 
uskonnollisten studioiden verkostot on melkoinen sekamelska. Esim. 
Radio Teos kuuluu 11650 kHz:llä venäjäksi Filippiineiltä ja osoite on 
Pietariin!


73, MR


23.4.2017, 21:49, Juha Solasaari kirjoitti:
MWV releoi ainakin KNLS:n venäjänkielistä ohjelmaa sellaisenaan. 
Ainakin viime vuoden loppupuolella kun sitä kuuntelin, ID oli KNLS 
ja osoite Anchor Point, Alaska (venäjäksi hauskasti liudennetulla 
ällällä). Sen lisäksi oli myös postiosoite Pietariin. KNLS:n lisäksi 
asema luonnehti itseään sanoilla "radiostantsija novaja zhizn" eli 
uusi elämä / new life. Tämä siis Madagaskarin taajuudella. 
Madagaskarista ei ainakaan tuolloin sanottu mitään 
asemakuulutuksessa.  ( Ja nyt juuri taajuudella 9570 kHz (1846 UTC) 
sanottiin taas "radiostantsija novaja zhizn" & "radiostantsija KNLS 
novaja zhizn".)


Nämä erilaiset puolin ja toisin releoinnit vaikeuttavat todellisen 
lähettimen tietämistä pelkän kuuntelun avulla. Esim. R Japan / NHK 
World lähettää ohjelmaansa vaikkapa Issoudunin tai Moosbrunnin 
kautta, mutta ID sanoo vain "R Japan, Tokyo", vaikka radiosignaali 
ei tule läheltäkään Japania.


73 de JTS

- - -
On 22.4.2017 20:07, Mauno Ritola wrote:


Niin, Madagascar World Voice ei ole sama kuin KNLS The Life 
Station, vaan World Christian Broadcastingin kaksi erillistä asemaa.


MR


21.4.2017, 11:25, Jari Savolainen kirjoitti:


Onhan tuolla kotisivulla 
http://www.worldchristian.org/WhoWeAre/howtolisten_0326_1028_2017.php

schedule alkaen March 28, 2017. Tiedä sitten kuinka virheetön se on.

73 JSA



On 21.4.2017 10.24, Juha Solasaari wrote:
Näyttää olevan aina helpompaa tehdä uudet ja uljaat kotisivut 
kuin puurtaa ikävää arkityötä eli pitää ne sivut ajan tasalla.


HFCC:n sivustollakin KNLS:n tiedoissa on tosiaan vain Anchor 
Pointin lähettimen aikataulut (A17 Schedule of NLS). Viime 
syksynä kyllä löysin jostakin taulukosta Madagaskarin releointeja 
(ks. vihjepalsta RM 8/2016, muistaakseni).

Olisikohan kyseinen netin tietoniekka ollut tämä:
https://www.shortwaveschedule.com/index.php?station=948

Pahimmillaan joutuu muutaman tuokion haravoimaan nettiä, ennen 
kuin löytyy mitään - jos löytyy. Lyhytaaltokuuntelijoiden 
palveleminen taitaa hiljalleen rapistua niilläkin toimijoilla 
jotka vielä toimivat lyhyillä aalloilla. Kun potentiaaliset 
kuuntelijat eivät tiedä lähetyksistä, ei tuota suurta tuskaa 
lopettaa.


73 de JTS

- - -
On 20.4.2017 23:01, Ilkka Martikainen wrote:


Ihmettelin äsken (itsekseni) BBC Al Seelan ”muuttumista” 
venäjänkieliseksi uskonnolliseksi lähetykseksi taajuudella 9820 
kHz, noin klo 1912 UTC. Vielä ihmeellisemmältä tuntui ko. aseman 
harhalähete taajuudella 10079,5 kHz. 9820 kHz taajuudella on 
toki myös kiinalainen häiriöasema taustalla (moottoriääni).


Tovin kuunneltuani selvisi, että asema on KLNS, joka lähettää 
uudelta lähetysasemaltaan Madagaskarilta Eurooppaan päin (355 
astetta). KLNS:n omien sivujen mukaan se lähettää 1900-2000 UTC 
venäjää taajuudella 9495 kHz – lienee vielä vuoden 2016 tietoa! 
SW-infon ja SW-schedulen mukaan taajuuden pitäisi olla 9720 kHz. 
9720 kHz taajuus on täysin tyhjä, taajuudella 9730 kHz on CRI 
(Kashi-Saibagh).


Kysymys kuuluu – miten ihmeessä ko. aseman ahkerat kuuntelijat 
tietävät, mille taajuudelle vastaanotin viritetään?


Ongelmat ovat samat monen muunkin lähetysfirman sivuilla … on 
hyvin vaikea löytää ajantasaisia sivuja, joissa kerrotaan 
taajuudet ja lähetysajat. Turha sitten ihmetellä kuuntelijoiden 
passiivisuutta …


73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M.









___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz athttp://www.gnu.org/licenses/dsl.html




___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mai

Re: [DX] KLNS 9820 kHz

2017-04-23 Thread Juha Solasaari
Tällaista se näyttää olevan nykyisin, mutta onneksi netin avulla näitä 
voi jossain määrin selvittää helpommin kuin joskus kultaisella 
1960-luvulla (jolloin maailma - myös radiomaailma - oli monella tapaa 
toisenlainen).


73 de JTS

- - -
On 23.4.2017 22:17, Mauno Ritola wrote:


Tarkoitin erillisiä asemia lähetysasemamielessä, ei studiomielessä. 
WCB:n venäjänkieliset ohjelmat taidetaan tuottaa USA:n studiossa ja 
eikä kai sitten viitsitä päivittää edes noita kuulutuksia. 
Kiinankielisten ohjelmien kanssa voi olla sama juttu. Nämä 
uskonnollisten studioiden verkostot on melkoinen sekamelska. Esim. 
Radio Teos kuuluu 11650 kHz:llä venäjäksi Filippiineiltä ja osoite on 
Pietariin!


73, MR


23.4.2017, 21:49, Juha Solasaari kirjoitti:
MWV releoi ainakin KNLS:n venäjänkielistä ohjelmaa sellaisenaan. 
Ainakin viime vuoden loppupuolella kun sitä kuuntelin, ID oli KNLS ja 
osoite Anchor Point, Alaska (venäjäksi hauskasti liudennetulla 
ällällä). Sen lisäksi oli myös postiosoite Pietariin. KNLS:n lisäksi 
asema luonnehti itseään sanoilla "radiostantsija novaja zhizn" eli 
uusi elämä / new life. Tämä siis Madagaskarin taajuudella. 
Madagaskarista ei ainakaan tuolloin sanottu mitään 
asemakuulutuksessa.  ( Ja nyt juuri taajuudella 9570 kHz (1846 UTC) 
sanottiin taas "radiostantsija novaja zhizn" & "radiostantsija KNLS 
novaja zhizn".)


Nämä erilaiset puolin ja toisin releoinnit vaikeuttavat todellisen 
lähettimen tietämistä pelkän kuuntelun avulla. Esim. R Japan / NHK 
World lähettää ohjelmaansa vaikkapa Issoudunin tai Moosbrunnin 
kautta, mutta ID sanoo vain "R Japan, Tokyo", vaikka radiosignaali ei 
tule läheltäkään Japania.


73 de JTS

- - -
On 22.4.2017 20:07, Mauno Ritola wrote:


Niin, Madagascar World Voice ei ole sama kuin KNLS The Life Station, 
vaan World Christian Broadcastingin kaksi erillistä asemaa.


MR


21.4.2017, 11:25, Jari Savolainen kirjoitti:


Onhan tuolla kotisivulla 
http://www.worldchristian.org/WhoWeAre/howtolisten_0326_1028_2017.php

schedule alkaen March 28, 2017. Tiedä sitten kuinka virheetön se on.

73 JSA



On 21.4.2017 10.24, Juha Solasaari wrote:
Näyttää olevan aina helpompaa tehdä uudet ja uljaat kotisivut kuin 
puurtaa ikävää arkityötä eli pitää ne sivut ajan tasalla.


HFCC:n sivustollakin KNLS:n tiedoissa on tosiaan vain Anchor 
Pointin lähettimen aikataulut (A17 Schedule of NLS). Viime syksynä 
kyllä löysin jostakin taulukosta Madagaskarin releointeja (ks. 
vihjepalsta RM 8/2016, muistaakseni).

Olisikohan kyseinen netin tietoniekka ollut tämä:
https://www.shortwaveschedule.com/index.php?station=948

Pahimmillaan joutuu muutaman tuokion haravoimaan nettiä, ennen 
kuin löytyy mitään - jos löytyy. Lyhytaaltokuuntelijoiden 
palveleminen taitaa hiljalleen rapistua niilläkin toimijoilla 
jotka vielä toimivat lyhyillä aalloilla. Kun potentiaaliset 
kuuntelijat eivät tiedä lähetyksistä, ei tuota suurta tuskaa lopettaa.


73 de JTS

- - -
On 20.4.2017 23:01, Ilkka Martikainen wrote:


Ihmettelin äsken (itsekseni) BBC Al Seelan ”muuttumista” 
venäjänkieliseksi uskonnolliseksi lähetykseksi taajuudella 9820 
kHz, noin klo 1912 UTC. Vielä ihmeellisemmältä tuntui ko. aseman 
harhalähete taajuudella 10079,5 kHz. 9820 kHz taajuudella on toki 
myös kiinalainen häiriöasema taustalla (moottoriääni).


Tovin kuunneltuani selvisi, että asema on KLNS, joka lähettää 
uudelta lähetysasemaltaan Madagaskarilta Eurooppaan päin (355 
astetta). KLNS:n omien sivujen mukaan se lähettää 1900-2000 UTC 
venäjää taajuudella 9495 kHz – lienee vielä vuoden 2016 tietoa! 
SW-infon ja SW-schedulen mukaan taajuuden pitäisi olla 9720 kHz. 
9720 kHz taajuus on täysin tyhjä, taajuudella 9730 kHz on CRI 
(Kashi-Saibagh).


Kysymys kuuluu – miten ihmeessä ko. aseman ahkerat kuuntelijat 
tietävät, mille taajuudelle vastaanotin viritetään?


Ongelmat ovat samat monen muunkin lähetysfirman sivuilla … on 
hyvin vaikea löytää ajantasaisia sivuja, joissa kerrotaan 
taajuudet ja lähetysajat. Turha sitten ihmetellä kuuntelijoiden 
passiivisuutta …


73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M.









___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz athttp://www.gnu.org/licenses/dsl.html




___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html


_

Re: [DX] KLNS 9820 kHz

2017-04-23 Thread Mauno Ritola
Tarkoitin erillisiä asemia lähetysasemamielessä, ei studiomielessä. 
WCB:n venäjänkieliset ohjelmat taidetaan tuottaa USA:n studiossa ja eikä 
kai sitten viitsitä päivittää edes noita kuulutuksia. Kiinankielisten 
ohjelmien kanssa voi olla sama juttu. Nämä uskonnollisten studioiden 
verkostot on melkoinen sekamelska. Esim. Radio Teos kuuluu 11650 kHz:llä 
venäjäksi Filippiineiltä ja osoite on Pietariin!


73, MR


23.4.2017, 21:49, Juha Solasaari kirjoitti:
MWV releoi ainakin KNLS:n venäjänkielistä ohjelmaa sellaisenaan. 
Ainakin viime vuoden loppupuolella kun sitä kuuntelin, ID oli KNLS ja 
osoite Anchor Point, Alaska (venäjäksi hauskasti liudennetulla 
ällällä). Sen lisäksi oli myös postiosoite Pietariin. KNLS:n lisäksi 
asema luonnehti itseään sanoilla "radiostantsija novaja zhizn" eli 
uusi elämä / new life. Tämä siis Madagaskarin taajuudella. 
Madagaskarista ei ainakaan tuolloin sanottu mitään 
asemakuulutuksessa.  ( Ja nyt juuri taajuudella 9570 kHz (1846 UTC) 
sanottiin taas "radiostantsija novaja zhizn" & "radiostantsija KNLS 
novaja zhizn".)


Nämä erilaiset puolin ja toisin releoinnit vaikeuttavat todellisen 
lähettimen tietämistä pelkän kuuntelun avulla. Esim. R Japan / NHK 
World lähettää ohjelmaansa vaikkapa Issoudunin tai Moosbrunnin kautta, 
mutta ID sanoo vain "R Japan, Tokyo", vaikka radiosignaali ei tule 
läheltäkään Japania.


73 de JTS

- - -
On 22.4.2017 20:07, Mauno Ritola wrote:


Niin, Madagascar World Voice ei ole sama kuin KNLS The Life Station, 
vaan World Christian Broadcastingin kaksi erillistä asemaa.


MR


21.4.2017, 11:25, Jari Savolainen kirjoitti:


Onhan tuolla kotisivulla 
http://www.worldchristian.org/WhoWeAre/howtolisten_0326_1028_2017.php

schedule alkaen March 28, 2017. Tiedä sitten kuinka virheetön se on.

73 JSA



On 21.4.2017 10.24, Juha Solasaari wrote:
Näyttää olevan aina helpompaa tehdä uudet ja uljaat kotisivut kuin 
puurtaa ikävää arkityötä eli pitää ne sivut ajan tasalla.


HFCC:n sivustollakin KNLS:n tiedoissa on tosiaan vain Anchor 
Pointin lähettimen aikataulut (A17 Schedule of NLS). Viime syksynä 
kyllä löysin jostakin taulukosta Madagaskarin releointeja (ks. 
vihjepalsta RM 8/2016, muistaakseni).

Olisikohan kyseinen netin tietoniekka ollut tämä:
https://www.shortwaveschedule.com/index.php?station=948

Pahimmillaan joutuu muutaman tuokion haravoimaan nettiä, ennen kuin 
löytyy mitään - jos löytyy. Lyhytaaltokuuntelijoiden palveleminen 
taitaa hiljalleen rapistua niilläkin toimijoilla jotka vielä 
toimivat lyhyillä aalloilla. Kun potentiaaliset kuuntelijat eivät 
tiedä lähetyksistä, ei tuota suurta tuskaa lopettaa.


73 de JTS

- - -
On 20.4.2017 23:01, Ilkka Martikainen wrote:


Ihmettelin äsken (itsekseni) BBC Al Seelan ”muuttumista” 
venäjänkieliseksi uskonnolliseksi lähetykseksi taajuudella 9820 
kHz, noin klo 1912 UTC. Vielä ihmeellisemmältä tuntui ko. aseman 
harhalähete taajuudella 10079,5 kHz. 9820 kHz taajuudella on toki 
myös kiinalainen häiriöasema taustalla (moottoriääni).


Tovin kuunneltuani selvisi, että asema on KLNS, joka lähettää 
uudelta lähetysasemaltaan Madagaskarilta Eurooppaan päin (355 
astetta). KLNS:n omien sivujen mukaan se lähettää 1900-2000 UTC 
venäjää taajuudella 9495 kHz – lienee vielä vuoden 2016 tietoa! 
SW-infon ja SW-schedulen mukaan taajuuden pitäisi olla 9720 kHz. 
9720 kHz taajuus on täysin tyhjä, taajuudella 9730 kHz on CRI 
(Kashi-Saibagh).


Kysymys kuuluu – miten ihmeessä ko. aseman ahkerat kuuntelijat 
tietävät, mille taajuudelle vastaanotin viritetään?


Ongelmat ovat samat monen muunkin lähetysfirman sivuilla … on 
hyvin vaikea löytää ajantasaisia sivuja, joissa kerrotaan 
taajuudet ja lähetysajat. Turha sitten ihmetellä kuuntelijoiden 
passiivisuutta …


73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M.









___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html


___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

Re: [DX] KLNS 9820 kHz

2017-04-23 Thread Juha Solasaari
Ja nyt 1900 UTC alkoi uusintana 9820 kHz:llä sama venäjänkielinen mikä 
tuli 9570 kHz:llä tuntia aikaisemmin. Siis KNLS Madagaskarin kautta. 
Hyvin kuuluu.


73 de JTS

- - -

On 23.4.2017 21:49, Juha Solasaari wrote:
MWV releoi ainakin KNLS:n venäjänkielistä ohjelmaa sellaisenaan. 
Ainakin viime vuoden loppupuolella kun sitä kuuntelin, ID oli KNLS ja 
osoite Anchor Point, Alaska (venäjäksi hauskasti liudennetulla 
ällällä). Sen lisäksi oli myös postiosoite Pietariin. KNLS:n lisäksi 
asema luonnehti itseään sanoilla "radiostantsija novaja zhizn" eli 
uusi elämä / new life. Tämä siis Madagaskarin taajuudella. 
Madagaskarista ei ainakaan tuolloin sanottu mitään 
asemakuulutuksessa.  ( Ja nyt juuri taajuudella 9570 kHz (1846 UTC) 
sanottiin taas "radiostantsija novaja zhizn" & "radiostantsija KNLS 
novaja zhizn".)


Nämä erilaiset puolin ja toisin releoinnit vaikeuttavat todellisen 
lähettimen tietämistä pelkän kuuntelun avulla. Esim. R Japan / NHK 
World lähettää ohjelmaansa vaikkapa Issoudunin tai Moosbrunnin kautta, 
mutta ID sanoo vain "R Japan, Tokyo", vaikka radiosignaali ei tule 
läheltäkään Japania.


73 de JTS

- - -
On 22.4.2017 20:07, Mauno Ritola wrote:


Niin, Madagascar World Voice ei ole sama kuin KNLS The Life Station, 
vaan World Christian Broadcastingin kaksi erillistä asemaa.


MR


21.4.2017, 11:25, Jari Savolainen kirjoitti:


Onhan tuolla kotisivulla 
http://www.worldchristian.org/WhoWeAre/howtolisten_0326_1028_2017.php

schedule alkaen March 28, 2017. Tiedä sitten kuinka virheetön se on.

73 JSA



On 21.4.2017 10.24, Juha Solasaari wrote:
Näyttää olevan aina helpompaa tehdä uudet ja uljaat kotisivut kuin 
puurtaa ikävää arkityötä eli pitää ne sivut ajan tasalla.


HFCC:n sivustollakin KNLS:n tiedoissa on tosiaan vain Anchor 
Pointin lähettimen aikataulut (A17 Schedule of NLS). Viime syksynä 
kyllä löysin jostakin taulukosta Madagaskarin releointeja (ks. 
vihjepalsta RM 8/2016, muistaakseni).

Olisikohan kyseinen netin tietoniekka ollut tämä:
https://www.shortwaveschedule.com/index.php?station=948

Pahimmillaan joutuu muutaman tuokion haravoimaan nettiä, ennen kuin 
löytyy mitään - jos löytyy. Lyhytaaltokuuntelijoiden palveleminen 
taitaa hiljalleen rapistua niilläkin toimijoilla jotka vielä 
toimivat lyhyillä aalloilla. Kun potentiaaliset kuuntelijat eivät 
tiedä lähetyksistä, ei tuota suurta tuskaa lopettaa.


73 de JTS

- - -
On 20.4.2017 23:01, Ilkka Martikainen wrote:


Ihmettelin äsken (itsekseni) BBC Al Seelan ”muuttumista” 
venäjänkieliseksi uskonnolliseksi lähetykseksi taajuudella 9820 
kHz, noin klo 1912 UTC. Vielä ihmeellisemmältä tuntui ko. aseman 
harhalähete taajuudella 10079,5 kHz. 9820 kHz taajuudella on toki 
myös kiinalainen häiriöasema taustalla (moottoriääni).


Tovin kuunneltuani selvisi, että asema on KLNS, joka lähettää 
uudelta lähetysasemaltaan Madagaskarilta Eurooppaan päin (355 
astetta). KLNS:n omien sivujen mukaan se lähettää 1900-2000 UTC 
venäjää taajuudella 9495 kHz – lienee vielä vuoden 2016 tietoa! 
SW-infon ja SW-schedulen mukaan taajuuden pitäisi olla 9720 kHz. 
9720 kHz taajuus on täysin tyhjä, taajuudella 9730 kHz on CRI 
(Kashi-Saibagh).


Kysymys kuuluu – miten ihmeessä ko. aseman ahkerat kuuntelijat 
tietävät, mille taajuudelle vastaanotin viritetään?


Ongelmat ovat samat monen muunkin lähetysfirman sivuilla … on 
hyvin vaikea löytää ajantasaisia sivuja, joissa kerrotaan 
taajuudet ja lähetysajat. Turha sitten ihmetellä kuuntelijoiden 
passiivisuutta …


73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M.









___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html


___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

Re: [DX] KLNS 9820 kHz

2017-04-23 Thread Juha Solasaari
MWV releoi ainakin KNLS:n venäjänkielistä ohjelmaa sellaisenaan. Ainakin 
viime vuoden loppupuolella kun sitä kuuntelin, ID oli KNLS ja osoite 
Anchor Point, Alaska (venäjäksi hauskasti liudennetulla ällällä). Sen 
lisäksi oli myös postiosoite Pietariin. KNLS:n lisäksi asema luonnehti 
itseään sanoilla "radiostantsija novaja zhizn" eli uusi elämä / new 
life. Tämä siis Madagaskarin taajuudella. Madagaskarista ei ainakaan 
tuolloin sanottu mitään asemakuulutuksessa.  ( Ja nyt juuri taajuudella 
9570 kHz (1846 UTC) sanottiin taas "radiostantsija novaja zhizn" & 
"radiostantsija KNLS novaja zhizn".)


Nämä erilaiset puolin ja toisin releoinnit vaikeuttavat todellisen 
lähettimen tietämistä pelkän kuuntelun avulla. Esim. R Japan / NHK World 
lähettää ohjelmaansa vaikkapa Issoudunin tai Moosbrunnin kautta, mutta 
ID sanoo vain "R Japan, Tokyo", vaikka radiosignaali ei tule läheltäkään 
Japania.


73 de JTS

- - -
On 22.4.2017 20:07, Mauno Ritola wrote:


Niin, Madagascar World Voice ei ole sama kuin KNLS The Life Station, 
vaan World Christian Broadcastingin kaksi erillistä asemaa.


MR


21.4.2017, 11:25, Jari Savolainen kirjoitti:


Onhan tuolla kotisivulla 
http://www.worldchristian.org/WhoWeAre/howtolisten_0326_1028_2017.php

schedule alkaen March 28, 2017. Tiedä sitten kuinka virheetön se on.

73 JSA



On 21.4.2017 10.24, Juha Solasaari wrote:
Näyttää olevan aina helpompaa tehdä uudet ja uljaat kotisivut kuin 
puurtaa ikävää arkityötä eli pitää ne sivut ajan tasalla.


HFCC:n sivustollakin KNLS:n tiedoissa on tosiaan vain Anchor Pointin 
lähettimen aikataulut (A17 Schedule of NLS). Viime syksynä kyllä 
löysin jostakin taulukosta Madagaskarin releointeja (ks. vihjepalsta 
RM 8/2016, muistaakseni).

Olisikohan kyseinen netin tietoniekka ollut tämä:
https://www.shortwaveschedule.com/index.php?station=948

Pahimmillaan joutuu muutaman tuokion haravoimaan nettiä, ennen kuin 
löytyy mitään - jos löytyy. Lyhytaaltokuuntelijoiden palveleminen 
taitaa hiljalleen rapistua niilläkin toimijoilla jotka vielä 
toimivat lyhyillä aalloilla. Kun potentiaaliset kuuntelijat eivät 
tiedä lähetyksistä, ei tuota suurta tuskaa lopettaa.


73 de JTS

- - -
On 20.4.2017 23:01, Ilkka Martikainen wrote:


Ihmettelin äsken (itsekseni) BBC Al Seelan ”muuttumista” 
venäjänkieliseksi uskonnolliseksi lähetykseksi taajuudella 9820 
kHz, noin klo 1912 UTC. Vielä ihmeellisemmältä tuntui ko. aseman 
harhalähete taajuudella 10079,5 kHz. 9820 kHz taajuudella on toki 
myös kiinalainen häiriöasema taustalla (moottoriääni).


Tovin kuunneltuani selvisi, että asema on KLNS, joka lähettää 
uudelta lähetysasemaltaan Madagaskarilta Eurooppaan päin (355 
astetta). KLNS:n omien sivujen mukaan se lähettää 1900-2000 UTC 
venäjää taajuudella 9495 kHz – lienee vielä vuoden 2016 tietoa! 
SW-infon ja SW-schedulen mukaan taajuuden pitäisi olla 9720 kHz. 
9720 kHz taajuus on täysin tyhjä, taajuudella 9730 kHz on CRI 
(Kashi-Saibagh).


Kysymys kuuluu – miten ihmeessä ko. aseman ahkerat kuuntelijat 
tietävät, mille taajuudelle vastaanotin viritetään?


Ongelmat ovat samat monen muunkin lähetysfirman sivuilla … on hyvin 
vaikea löytää ajantasaisia sivuja, joissa kerrotaan taajuudet ja 
lähetysajat. Turha sitten ihmetellä kuuntelijoiden passiivisuutta …


73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M.







___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

Re: [DX] KLNS 9820 kHz

2017-04-22 Thread Mauno Ritola
Niin, Madagascar World Voice ei ole sama kuin KNLS The Life Station, 
vaan World Christian Broadcastingin kaksi erillistä asemaa.


MR


21.4.2017, 11:25, Jari Savolainen kirjoitti:


Onhan tuolla kotisivulla 
http://www.worldchristian.org/WhoWeAre/howtolisten_0326_1028_2017.php

schedule alkaen March 28, 2017. Tiedä sitten kuinka virheetön se on.

73 JSA



On 21.4.2017 10.24, Juha Solasaari wrote:
Näyttää olevan aina helpompaa tehdä uudet ja uljaat kotisivut kuin 
puurtaa ikävää arkityötä eli pitää ne sivut ajan tasalla.


HFCC:n sivustollakin KNLS:n tiedoissa on tosiaan vain Anchor Pointin 
lähettimen aikataulut (A17 Schedule of NLS). Viime syksynä kyllä 
löysin jostakin taulukosta Madagaskarin releointeja (ks. vihjepalsta 
RM 8/2016, muistaakseni).

Olisikohan kyseinen netin tietoniekka ollut tämä:
https://www.shortwaveschedule.com/index.php?station=948

Pahimmillaan joutuu muutaman tuokion haravoimaan nettiä, ennen kuin 
löytyy mitään - jos löytyy. Lyhytaaltokuuntelijoiden palveleminen 
taitaa hiljalleen rapistua niilläkin toimijoilla jotka vielä toimivat 
lyhyillä aalloilla. Kun potentiaaliset kuuntelijat eivät tiedä 
lähetyksistä, ei tuota suurta tuskaa lopettaa.


73 de JTS

- - -
On 20.4.2017 23:01, Ilkka Martikainen wrote:


Ihmettelin äsken (itsekseni) BBC Al Seelan ”muuttumista” 
venäjänkieliseksi uskonnolliseksi lähetykseksi taajuudella 9820 kHz, 
noin klo 1912 UTC. Vielä ihmeellisemmältä tuntui ko. aseman 
harhalähete taajuudella 10079,5 kHz. 9820 kHz taajuudella on toki 
myös kiinalainen häiriöasema taustalla (moottoriääni).


Tovin kuunneltuani selvisi, että asema on KLNS, joka lähettää 
uudelta lähetysasemaltaan Madagaskarilta Eurooppaan päin (355 
astetta). KLNS:n omien sivujen mukaan se lähettää 1900-2000 UTC 
venäjää taajuudella 9495 kHz – lienee vielä vuoden 2016 tietoa! 
SW-infon ja SW-schedulen mukaan taajuuden pitäisi olla 9720 kHz. 
9720 kHz taajuus on täysin tyhjä, taajuudella 9730 kHz on CRI 
(Kashi-Saibagh).


Kysymys kuuluu – miten ihmeessä ko. aseman ahkerat kuuntelijat 
tietävät, mille taajuudelle vastaanotin viritetään?


Ongelmat ovat samat monen muunkin lähetysfirman sivuilla … on hyvin 
vaikea löytää ajantasaisia sivuja, joissa kerrotaan taajuudet ja 
lähetysajat. Turha sitten ihmetellä kuuntelijoiden passiivisuutta …


73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M.





___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz athttp://www.gnu.org/licenses/dsl.html




___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html


___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

Re: [DX] KLNS 9820 kHz

2017-04-21 Thread Jari Savolainen
Onhan tuolla kotisivulla 
http://www.worldchristian.org/WhoWeAre/howtolisten_0326_1028_2017.php

schedule alkaen March 28, 2017. Tiedä sitten kuinka virheetön se on.

73 JSA



On 21.4.2017 10.24, Juha Solasaari wrote:
Näyttää olevan aina helpompaa tehdä uudet ja uljaat kotisivut kuin 
puurtaa ikävää arkityötä eli pitää ne sivut ajan tasalla.


HFCC:n sivustollakin KNLS:n tiedoissa on tosiaan vain Anchor Pointin 
lähettimen aikataulut (A17 Schedule of NLS). Viime syksynä kyllä 
löysin jostakin taulukosta Madagaskarin releointeja (ks. vihjepalsta 
RM 8/2016, muistaakseni).

Olisikohan kyseinen netin tietoniekka ollut tämä:
https://www.shortwaveschedule.com/index.php?station=948

Pahimmillaan joutuu muutaman tuokion haravoimaan nettiä, ennen kuin 
löytyy mitään - jos löytyy. Lyhytaaltokuuntelijoiden palveleminen 
taitaa hiljalleen rapistua niilläkin toimijoilla jotka vielä toimivat 
lyhyillä aalloilla. Kun potentiaaliset kuuntelijat eivät tiedä 
lähetyksistä, ei tuota suurta tuskaa lopettaa.


73 de JTS

- - -
On 20.4.2017 23:01, Ilkka Martikainen wrote:


Ihmettelin äsken (itsekseni) BBC Al Seelan ”muuttumista” 
venäjänkieliseksi uskonnolliseksi lähetykseksi taajuudella 9820 kHz, 
noin klo 1912 UTC. Vielä ihmeellisemmältä tuntui ko. aseman 
harhalähete taajuudella 10079,5 kHz. 9820 kHz taajuudella on toki 
myös kiinalainen häiriöasema taustalla (moottoriääni).


Tovin kuunneltuani selvisi, että asema on KLNS, joka lähettää uudelta 
lähetysasemaltaan Madagaskarilta Eurooppaan päin (355 astetta). 
KLNS:n omien sivujen mukaan se lähettää 1900-2000 UTC venäjää 
taajuudella 9495 kHz – lienee vielä vuoden 2016 tietoa! SW-infon ja 
SW-schedulen mukaan taajuuden pitäisi olla 9720 kHz. 9720 kHz taajuus 
on täysin tyhjä, taajuudella 9730 kHz on CRI (Kashi-Saibagh).


Kysymys kuuluu – miten ihmeessä ko. aseman ahkerat kuuntelijat 
tietävät, mille taajuudelle vastaanotin viritetään?


Ongelmat ovat samat monen muunkin lähetysfirman sivuilla … on hyvin 
vaikea löytää ajantasaisia sivuja, joissa kerrotaan taajuudet ja 
lähetysajat. Turha sitten ihmetellä kuuntelijoiden passiivisuutta …


73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M.





___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html


___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

Re: [DX] KLNS 9820 kHz

2017-04-21 Thread Juha Solasaari
Näyttää olevan aina helpompaa tehdä uudet ja uljaat kotisivut kuin 
puurtaa ikävää arkityötä eli pitää ne sivut ajan tasalla.


HFCC:n sivustollakin KNLS:n tiedoissa on tosiaan vain Anchor Pointin 
lähettimen aikataulut (A17 Schedule of NLS). Viime syksynä kyllä löysin 
jostakin taulukosta Madagaskarin releointeja (ks. vihjepalsta RM 8/2016, 
muistaakseni).

Olisikohan kyseinen netin tietoniekka ollut tämä:
https://www.shortwaveschedule.com/index.php?station=948

Pahimmillaan joutuu muutaman tuokion haravoimaan nettiä, ennen kuin 
löytyy mitään - jos löytyy. Lyhytaaltokuuntelijoiden palveleminen taitaa 
hiljalleen rapistua niilläkin toimijoilla jotka vielä toimivat lyhyillä 
aalloilla. Kun potentiaaliset kuuntelijat eivät tiedä lähetyksistä, ei 
tuota suurta tuskaa lopettaa.


73 de JTS

- - -
On 20.4.2017 23:01, Ilkka Martikainen wrote:


Ihmettelin äsken (itsekseni) BBC Al Seelan ”muuttumista” 
venäjänkieliseksi uskonnolliseksi lähetykseksi taajuudella 9820 kHz, 
noin klo 1912 UTC. Vielä ihmeellisemmältä tuntui ko. aseman 
harhalähete taajuudella 10079,5 kHz. 9820 kHz taajuudella on toki myös 
kiinalainen häiriöasema taustalla (moottoriääni).


Tovin kuunneltuani selvisi, että asema on KLNS, joka lähettää uudelta 
lähetysasemaltaan Madagaskarilta Eurooppaan päin (355 astetta). KLNS:n 
omien sivujen mukaan se lähettää 1900-2000 UTC venäjää taajuudella 
9495 kHz – lienee vielä vuoden 2016 tietoa! SW-infon ja SW-schedulen 
mukaan taajuuden pitäisi olla 9720 kHz. 9720 kHz taajuus on täysin 
tyhjä, taajuudella 9730 kHz on CRI (Kashi-Saibagh).


Kysymys kuuluu – miten ihmeessä ko. aseman ahkerat kuuntelijat 
tietävät, mille taajuudelle vastaanotin viritetään?


Ongelmat ovat samat monen muunkin lähetysfirman sivuilla … on hyvin 
vaikea löytää ajantasaisia sivuja, joissa kerrotaan taajuudet ja 
lähetysajat. Turha sitten ihmetellä kuuntelijoiden passiivisuutta …


73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M.



___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

Re: [DX] KLNS 9820 kHz

2017-04-20 Thread Reijo Alapiha via DX
--- Begin Message ---
Täältä löytyy ajantasaista 
tietoa:http://www.bclnews.it/2017/03/22/schedule-a17-madagascar-world-voice/
http://swldxbulgaria.blogspot.fi/2017/04/reception-of-wcb-knls-madagascar-world.html


Kumma kun ei aseman omilta sivuilta löydy. Tiedottaminen on huonoa.

Reijo Alapiha
 

torstai 20. huhtikuuta 2017 23.18 Esa R via DX  
kirjoitti:
 

 knls luuluu jakartassa erinomisesti 31 mb llä alaskasta. muita venäjälle 
suuntautuvia venäjänkielsisiä lährtyksiä joita siellä kuuluu on FEBC 
filipiineistä. radio taiwan.air ja CRI: täällä raahessa seuraan pääasiassa 
venäjänkielisiä ka lähetyksiä svoboda liettuasta 1386 khz, TWR, kuuluu hyvin jä 
venäläinen Vesti FM 1413 khz.
                               esa r.

  From: Ilkka Martikainen 
 To: 'Suomalaisten DX-lista'  
 Sent: Thursday, April 20, 2017 11:01 PM
 Subject: [DX] KLNS 9820 kHz
  
#yiv2087377616 #yiv2087377616 -- filtered {font-family:Calibri;panose-1:2 15 5 
2 2 2 4 3 2 4;}#yiv2087377616 filtered {font-family:Consolas;panose-1:2 11 6 9 
2 2 4 3 2 4;}#yiv2087377616 p.yiv2087377616MsoNormal, #yiv2087377616 
li.yiv2087377616MsoNormal, #yiv2087377616 div.yiv2087377616MsoNormal 
{margin:0cm;margin-bottom:.0001pt;font-size:12.0pt;}#yiv2087377616 a:link, 
#yiv2087377616 span.yiv2087377616MsoHyperlink 
{color:blue;text-decoration:underline;}#yiv2087377616 a:visited, #yiv2087377616 
span.yiv2087377616MsoHyperlinkFollowed 
{color:purple;text-decoration:underline;}#yiv2087377616 p 
{margin-right:0cm;margin-left:0cm;font-size:12.0pt;}#yiv2087377616 pre 
{margin:0cm;margin-bottom:.0001pt;font-size:10.0pt;}#yiv2087377616 
span.yiv2087377616HTML-esimuotoiltuChar {}#yiv2087377616 
span.yiv2087377616Shkpostityyli20 {color:#1F497D;}#yiv2087377616 
.yiv2087377616MsoChpDefault {}#yiv2087377616 filtered {margin:70.85pt 2.0cm 
70.85pt 2.0cm;}#yiv2087377616 div.yiv2087377616WordSection1 {}#yiv2087377616 
Ihmettelin äsken (itsekseni) BBC Al Seelan ”muuttumista” venäjänkieliseksi 
uskonnolliseksi lähetykseksi taajuudella 9820 kHz, noin klo 1912 UTC. Vielä 
ihmeellisemmältä tuntui ko. aseman harhalähete taajuudella 10079,5 kHz. 9820 
kHz taajuudella on toki myös kiinalainen häiriöasema taustalla 
(moottoriääni).Tovin kuunneltuani selvisi, että asema on KLNS, joka lähettää 
uudelta lähetysasemaltaan Madagaskarilta Eurooppaan päin (355 astetta). KLNS:n 
omien sivujen mukaan se lähettää 1900-2000 UTC venäjää taajuudella 9495 kHz – 
lienee vielä vuoden 2016 tietoa! SW-infon ja SW-schedulen mukaan taajuuden 
pitäisi olla 9720 kHz. 9720 kHz taajuus on täysin tyhjä, taajuudella 9730 kHz 
on CRI (Kashi-Saibagh).Kysymys kuuluu – miten ihmeessä ko. aseman ahkerat 
kuuntelijat tietävät, mille taajuudelle vastaanotin viritetään?Ongelmat ovat 
samat monen muunkin lähetysfirman sivuilla … on hyvin vaikea löytää 
ajantasaisia sivuja, joissa kerrotaan taajuudet ja lähetysajat. Turha sitten 
ihmetellä kuuntelijoiden passiivisuutta … 73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M.  
___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

   
___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

   --- End Message ---
___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

Re: [DX] KLNS 9820 kHz

2017-04-20 Thread Esa R via DX
--- Begin Message ---
knls luuluu jakartassa erinomisesti 31 mb llä alaskasta. muita venäjälle 
suuntautuvia venäjänkielsisiä lährtyksiä joita siellä kuuluu on FEBC 
filipiineistä. radio taiwan.air ja CRI: täällä raahessa seuraan pääasiassa 
venäjänkielisiä ka lähetyksiä svoboda liettuasta 1386 khz, TWR, kuuluu hyvin jä 
venäläinen Vesti FM 1413 khz.
                               esa r.

  From: Ilkka Martikainen 
 To: 'Suomalaisten DX-lista'  
 Sent: Thursday, April 20, 2017 11:01 PM
 Subject: [DX] KLNS 9820 kHz
   
Ihmettelin äsken (itsekseni) BBC Al Seelan ”muuttumista” venäjänkieliseksi 
uskonnolliseksi lähetykseksi taajuudella 9820 kHz, noin klo 1912 UTC. Vielä 
ihmeellisemmältä tuntui ko. aseman harhalähete taajuudella 10079,5 kHz. 9820 
kHz taajuudella on toki myös kiinalainen häiriöasema taustalla 
(moottoriääni).Tovin kuunneltuani selvisi, että asema on KLNS, joka lähettää 
uudelta lähetysasemaltaan Madagaskarilta Eurooppaan päin (355 astetta). KLNS:n 
omien sivujen mukaan se lähettää 1900-2000 UTC venäjää taajuudella 9495 kHz – 
lienee vielä vuoden 2016 tietoa! SW-infon ja SW-schedulen mukaan taajuuden 
pitäisi olla 9720 kHz. 9720 kHz taajuus on täysin tyhjä, taajuudella 9730 kHz 
on CRI (Kashi-Saibagh).Kysymys kuuluu – miten ihmeessä ko. aseman ahkerat 
kuuntelijat tietävät, mille taajuudelle vastaanotin viritetään?Ongelmat ovat 
samat monen muunkin lähetysfirman sivuilla … on hyvin vaikea löytää 
ajantasaisia sivuja, joissa kerrotaan taajuudet ja lähetysajat. Turha sitten 
ihmetellä kuuntelijoiden passiivisuutta … 73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M.  
___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

   --- End Message ---
___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

[DX] KLNS 9820 kHz

2017-04-20 Thread Ilkka Martikainen
Ihmettelin äsken (itsekseni) BBC Al Seelan ”muuttumista” venäjänkieliseksi 
uskonnolliseksi lähetykseksi taajuudella 9820 kHz, noin klo 1912 UTC. Vielä 
ihmeellisemmältä tuntui ko. aseman harhalähete taajuudella 10079,5 kHz. 9820 
kHz taajuudella on toki myös kiinalainen häiriöasema taustalla (moottoriääni).

Tovin kuunneltuani selvisi, että asema on KLNS, joka lähettää uudelta 
lähetysasemaltaan Madagaskarilta Eurooppaan päin (355 astetta). KLNS:n omien 
sivujen mukaan se lähettää 1900-2000 UTC venäjää taajuudella 9495 kHz – lienee 
vielä vuoden 2016 tietoa! SW-infon ja SW-schedulen mukaan taajuuden pitäisi 
olla 9720 kHz. 9720 kHz taajuus on täysin tyhjä, taajuudella 9730 kHz on CRI 
(Kashi-Saibagh).

Kysymys kuuluu – miten ihmeessä ko. aseman ahkerat kuuntelijat tietävät, mille 
taajuudelle vastaanotin viritetään?

Ongelmat ovat samat monen muunkin lähetysfirman sivuilla … on hyvin vaikea 
löytää ajantasaisia sivuja, joissa kerrotaan taajuudet ja lähetysajat. Turha 
sitten ihmetellä kuuntelijoiden passiivisuutta … 

73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M.

 

___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html