RE: [Internauta] Medicaments generics

2004-11-09 Conversa Pep i Fina
L'importància d'un medicament genèric està en que dos medicaments, siguin
bioequivalents, és a dir que no presentin diferències significatives en 
1) biodisponibilitat ( quantitat de fàrmac present en la circulació
sistèmica desprès de la seva administració, tenint en compte la quantitat
absorbida i la quantitat que es metabolitzarà), 
2) tenir el mateix principi actiu !!! ull no confondre principi actiu amb
excipients(No tenen pròpiament un efecte farmacològic i la seva funció és la
de donar suport al principi actiu, permetre'n l'estabilitat i facilitar-ne
l'administració. Normalment fan que el fàrmac es dissolgui millor, que
tingui millors propietats organolèptiques (millor sabor o olor) o que arribi
més fàcilment al seu lloc d'acció.)
3) concentració
4) víes d'administració idèntiques

amb els excipients és on l'indústria farmacèutica "juga" i on el medicament
pot reduir el seu preu segons l'inclusió d'un excipient o un altra...

espero que això us ajudi..

Pep
[EMAIL PROTECTED]





___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-11-09 Conversa XBATALLA
Primer de tot crec que he creat una linea de discussió i revisant 
mails, la posició del josep i meva no es tant diferent.

Per evitar que això s'extengui com una taca d'oli volia fer 3 
comentaris a aquest mail de l'hrntz

1.- Un medicament generic SEMPRE inclou el principi actiu igual a 
l'original o comercial o digueu-li com volgueu. Perque? 

a) Si no ho fos no tant sols no actuaria sobre el lloc correcte sino 
que actuaria sobre altres llocs. Als advocats els hi encantaria.

b) Per que no? No hi ha cap problema en posar un principi actiu o un 
actiu.

2.- La rao de la baixada de preus es que l'empresa que sintetitza el 
generic només copia, no ha hagut d'invertir en descobrir el principi 
actiu perque això ja ho ha fet l'empresa "comercial", "original" o diga-
li com vulguis.

3.- El preu del medicaments si el baixen es questio de mercat, si per 
exemple tu fabriques l'unic medicament del mon per la malaltia X pots 
demanar 6.000 Euros per una dosi, i potser es aigua i una arrel comu en 
tots els boscs mundials, en canvi si ho fan 20 laboratoris tu pots 
demanar el que vulguis pero no t'ho compraran.

4.- Principi actiu? Jo si, un principi actiu es aquell compost químic 
que actua sobre el focus del "problema" causant un efecte(que depen del 
tipus de compost que sigui i perque estiugui formulat). El principi 
actiu normalment està en quantitats menors (normalment molt menors) a 1 
gram, la resta de la pastilla (o forma farmaceutica disenyada) 
correspon a l'excipient que es qui determina la forma d'administració.

Malgrat soc el primer que crec que les farmaceutiques tenen molt bons 
beneficis, em resisteixo a creure que facin les coses malament (com 
reduir la qualitat dels generics o canviant principis actius), una 
altre cosa es que si hi ha 1 principi actiu que es el que determina 
l'efecte principal i el laboratori original hi afegeix cafeina per tal 
que la gent no s'adormi al dia seguent (exemple tret dels medicaments 
per l'encostipat) el generic no el porti perque no es basic per 
l'efecte, malgrat ajudi.

Salut a tots, 

Xavi Batalla




- Mensaje Original -
De: [EMAIL PROTECTED]
Fecha: Martes, Noviembre 9, 2004 1:53 am
Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics

> * Josep wrote:
> 
> > els medicaments genèrics, no valen res, et fan creure que porten el
> > mateix principi actiu,
> 
> Naturalment que t'ho fan creure, perque es la veritat. Lo estrany 
> seriaque et fessin creure que porten un altre principi actiu. I a 
> mes seria
> ben ridicul, perque si porten un altre prinicipi actiu ja no son
> medicaments generics, precisament aquesta es la definicio de 
> medicamentgeneric.
> 
> > Si van baixar preus, es perquè la qualitat del principi actiu no es
> > tan bona.
> 
> Clar, la qualitat del principi actiu no es tan bona...
> 
> > En quan als preus, les marques comercials, també van baixar de 
> preu, estan
> > equivalents al genèric.
> 
> En canvi les marques comercials poden baixar el preu pero sense baixar
> la qualitat del principi actiu.
> 
> Una cosa, saps que es un principi actiu?
> 
> -- 
> hrnzt
> 
> ___
> llista de correu de l'Internauta
> [EMAIL PROTECTED]
> http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
> 



___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-11-08 Conversa hrnzt
* Josep wrote:

> els medicaments genèrics, no valen res, et fan creure que porten el
> mateix principi actiu,

Naturalment que t'ho fan creure, perque es la veritat. Lo estrany seria
que et fessin creure que porten un altre principi actiu. I a mes seria
ben ridicul, perque si porten un altre prinicipi actiu ja no son
medicaments generics, precisament aquesta es la definicio de medicament
generic.

> Si van baixar preus, es perquè la qualitat del principi actiu no es
> tan bona.

Clar, la qualitat del principi actiu no es tan bona...

> En quan als preus, les marques comercials, també van baixar de preu, estan
> equivalents al genèric.

En canvi les marques comercials poden baixar el preu pero sense baixar
la qualitat del principi actiu.

Una cosa, saps que es un principi actiu?

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-11-08 Conversa Josep
si et recepten marca comercial, i esta a preu de genèric (que ara estan
gairebé totes), no te l´han de canviar, pots endur-te´n la marca comercial,
sense pagar cap recàrrec.
 treballo a una farmàcia


- Original Message - 
From: "XBATALLA" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <[EMAIL PROTECTED]>
Sent: Monday, November 08, 2004 2:52 PM
Subject: Re: [Internauta] Medicaments generics



Hola Oscar i llistaires,

Estic d'acord amb tu,però si et recepta la SS (curiosa
coincidencia) un medicament el farmaceutic l'ha de canviar pel
generic (si existeix), si tu vols l'altre l'has de pagar en un 100 %
per tant no només escolleix el metge.

Salut,(mai milor dit)

Xavi Batalla
- Mensaje Original -
De: "Òscar Escuder" <[EMAIL PROTECTED]>
Fecha: Lunes, Noviembre 8, 2004 1:39 pm
Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics

>
> sí, és clar, però això qui ho ha de considerar? el metge, no?
> en tot cas, el que no es pot dir és que és el mateix. es pot dir
> que farà el mateix efecte, ... però no que és el mateix.
>
> no estem dient coses massa diferents, no?
>
> òscar
>
> -- Original Message --
> De: XBATALLA <[EMAIL PROTECTED]>
> Respondre a: [EMAIL PROTECTED]
> Data:  Mon, 08 Nov 2004 10:01:17 +0100
>
> >Hola Óscar i llistaires,
> >
> >Sento dir-te que si el principi actiu "important" es repeteix i
> >es "considera" que els altres no son significatius el generic no
> està
> >obligat a portar res mes.
> >
> >Fins aviat,
> >
> >Xavi Batalla
> >
> >- Mensaje Original -
> >De: Òscar Escuder <[EMAIL PROTECTED]>
> >Fecha: Domingo, Noviembre 7, 2004 8:33 pm
> >Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics
> >
> >> xavier,
> >>
> >> si passa el que dius en el segon punt, no són medicaments
> equivalents.>> o sigui que no seria correcte substituir-lo per
> l'altra, si es
> >> pensa -el
> >> metge- que els 3 components són necessaris.
> >>
> >> fins ara,
> >>
> >> òscar
> >>
> >>
> >> - Original Message - 
> >> From: "XBATALLA" <[EMAIL PROTECTED]>
> >> To: <[EMAIL PROTECTED]>
> >> Sent: Friday, October 29, 2004 5:07 PM
> >> Subject: Re: [Internauta] Medicaments generics
> >>
> >>
> >> > Hola a tots,
> >> >
> >> > També us he de dir que amb això dels generics hi ha una certa
> >> polémica.> Per exemple, la meva avia te mñes de 80 anys i te
> >> artrosi, ara només li
> >> > recepten els medicaments genèrics i t'asseguro que no li van
> >> tant be.
> >> > Basicament per 2 raons:
> >> >
> >> > 1. Evidentment el placebo i la desconfiança de no comprar el
> que
> >> t'ha> anat be tota la vida (Això ho podeu criticar tant com
> >> volgueu però
> >> > qualsevol malalt crònic confia en un producte)
> >> >
> >> > 2. Molts medicaments porten més d'un compost actiu, no es el
> cas de
> >> > l'aspirina on només hi ha el famos acid acetil-sal·licílic,
> en
> >> altres> medicaments com per exemple ara em ve al cap el
> Frenadol
> >> (no te
> >> > generic, però per l'exemple serveix) portem 2 o 3 (diria que 3)
> >> > compostos actius, i sino m'equivoco els generics només estan
> >> obligats a
> >> > portar el principal. Ara estic a la feina i no tinc dades
> davant
> >> però> us ho comentare amb fets durant el cap de setmana.
> >> >
> >> > Amb això novull dir que els generics no siguin bons, però que
> també,>> > com en tot han de estar "ben fets"
> >> >
> >> > Una salutació sincera
> >> >
> >> > - Mensaje Original -
> >> > De: Josep Payo <[EMAIL PROTECTED]>
> >> > Fecha: Viernes, Octubre 29, 2004 12:22 pm
> >> > Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics
> >> >
> >> > > En/na juli salva ha escrit:
> >> > > > Els genèrics eren més barats que els registrats però em penso
> >> > > que amb la
> >> > > > recepte de la seguretat social la diferencia és mínima.
> Ara si
> >> > > els vas a
> >> > > > comprar potser siguin més barats i per suposat igual
> d'afectius,>> > > enlloc de
> >> > > > demanar Trankimazide (registrat) te'n portes Alprazolan
> que és
> >>

Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-11-08 Conversa Josep
Treballo a una farmàcia, i et puc dir que els medicaments genèrics, no valen
res, et fan creure que porten el mateix principi actiu, però et puc
confirmar, que a tots els pacients que li canvien el medicament de marca
comercial, a genèric, noten el canvi a pitjor, inclòs alguns amb diarrea, i
uns altres efectes secundaris. Si van baixar preus, es perquè la qualitat
del principi actiu no es tan bona.
En quan als preus, les marques comercials, també van baixar de preu, estan
equivalents al genèric.
Si em voleu creure, compreu marques comercials.





- Original Message - 
From: "XBATALLA" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <[EMAIL PROTECTED]>
Sent: Monday, November 08, 2004 10:01 AM
Subject: Re: [Internauta] Medicaments generics


Hola Óscar i llistaires,

Sento dir-te que si el principi actiu "important" es repeteix i
es "considera" que els altres no son significatius el generic no està
obligat a portar res mes.

Fins aviat,

Xavi Batalla

- Mensaje Original -
De: Òscar Escuder <[EMAIL PROTECTED]>
Fecha: Domingo, Noviembre 7, 2004 8:33 pm
Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics

> xavier,
>
> si passa el que dius en el segon punt, no són medicaments equivalents.
> o sigui que no seria correcte substituir-lo per l'altra, si es
> pensa -el
> metge- que els 3 components són necessaris.
>
> fins ara,
>
> òscar
>
>
> - Original Message - 
> From: "XBATALLA" <[EMAIL PROTECTED]>
> To: <[EMAIL PROTECTED]>
> Sent: Friday, October 29, 2004 5:07 PM
> Subject: Re: [Internauta] Medicaments generics
>
>
> > Hola a tots,
> >
> > També us he de dir que amb això dels generics hi ha una certa
> polémica.> Per exemple, la meva avia te mñes de 80 anys i te
> artrosi, ara només li
> > recepten els medicaments genèrics i t'asseguro que no li van
> tant be.
> > Basicament per 2 raons:
> >
> > 1. Evidentment el placebo i la desconfiança de no comprar el que
> t'ha> anat be tota la vida (Això ho podeu criticar tant com
> volgueu però
> > qualsevol malalt crònic confia en un producte)
> >
> > 2. Molts medicaments porten més d'un compost actiu, no es el cas de
> > l'aspirina on només hi ha el famos acid acetil-sal·licílic, en
> altres> medicaments com per exemple ara em ve al cap el Frenadol
> (no te
> > generic, però per l'exemple serveix) portem 2 o 3 (diria que 3)
> > compostos actius, i sino m'equivoco els generics només estan
> obligats a
> > portar el principal. Ara estic a la feina i no tinc dades davant
> però> us ho comentare amb fets durant el cap de setmana.
> >
> > Amb això novull dir que els generics no siguin bons, però que també,
> > com en tot han de estar "ben fets"
> >
> > Una salutació sincera
> >
> > - Mensaje Original -
> > De: Josep Payo <[EMAIL PROTECTED]>
> > Fecha: Viernes, Octubre 29, 2004 12:22 pm
> > Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics
> >
> > > En/na juli salva ha escrit:
> > > > Els genèrics eren més barats que els registrats però em penso
> > > que amb la
> > > > recepte de la seguretat social la diferencia és mínima. Ara si
> > > els vas a
> > > > comprar potser siguin més barats i per suposat igual d'afectius,
> > > enlloc de
> > > > demanar Trankimazide (registrat) te'n portes Alprazolan que és
> > > la substància
> > > > que porta el trakimazide
> > >
> > > Però es que resulta que la diferència de preu entre comprar-lo
> > > sense o
> > > amb recepta, la paga el sistema públic de sanitat, que som tots.
> > >
> > >
> > > Salut!
> > >
> > >
> > >
> > > -- 
> > > Josep Payo
> > > http://blog.solucio.com
> > >
> > >
> > > ___
> > > llista de correu de l'Internauta
> > > [EMAIL PROTECTED]
> > > http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
> > >
> >
> >
> >
> > ___
> > llista de correu de l'Internauta
> > [EMAIL PROTECTED]
> > http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
> >
>
> ___
> llista de correu de l'Internauta
> [EMAIL PROTECTED]
> http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
>



___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-11-08 Conversa XBATALLA

Hola Oscar i llistaires,

Estic d'acord amb tu,però si et recepta la SS (curiosa 
coincidencia) un medicament el farmaceutic l'ha de canviar pel 
generic (si existeix), si tu vols l'altre l'has de pagar en un 100 % 
per tant no només escolleix el metge.

Salut,(mai milor dit)

Xavi Batalla
- Mensaje Original -
De: "Òscar Escuder" <[EMAIL PROTECTED]>
Fecha: Lunes, Noviembre 8, 2004 1:39 pm
Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics

> 
> sí, és clar, però això qui ho ha de considerar? el metge, no?
> en tot cas, el que no es pot dir és que és el mateix. es pot dir 
> que farà el mateix efecte, ... però no que és el mateix.
> 
> no estem dient coses massa diferents, no?
> 
> òscar
> 
> -- Original Message --
> De: XBATALLA <[EMAIL PROTECTED]>
> Respondre a: [EMAIL PROTECTED]
> Data:  Mon, 08 Nov 2004 10:01:17 +0100
> 
> >Hola Óscar i llistaires,
> >
> >Sento dir-te que si el principi actiu "important" es repeteix i 
> >es "considera" que els altres no son significatius el generic no 
> està 
> >obligat a portar res mes.
> >
> >Fins aviat,
> >
> >Xavi Batalla
> >
> >- Mensaje Original -
> >De: Òscar Escuder <[EMAIL PROTECTED]>
> >Fecha: Domingo, Noviembre 7, 2004 8:33 pm
> >Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics
> >
> >> xavier,
> >> 
> >> si passa el que dius en el segon punt, no són medicaments 
> equivalents.>> o sigui que no seria correcte substituir-lo per 
> l'altra, si es 
> >> pensa -el
> >> metge- que els 3 components són necessaris.
> >> 
> >> fins ara,
> >> 
> >> òscar
> >> 
> >> 
> >> - Original Message - 
> >> From: "XBATALLA" <[EMAIL PROTECTED]>
> >> To: <[EMAIL PROTECTED]>
> >> Sent: Friday, October 29, 2004 5:07 PM
> >> Subject: Re: [Internauta] Medicaments generics
> >> 
> >> 
> >> > Hola a tots,
> >> >
> >> > També us he de dir que amb això dels generics hi ha una certa 
> >> polémica.> Per exemple, la meva avia te mñes de 80 anys i te 
> >> artrosi, ara només li
> >> > recepten els medicaments genèrics i t'asseguro que no li van 
> >> tant be.
> >> > Basicament per 2 raons:
> >> >
> >> > 1. Evidentment el placebo i la desconfiança de no comprar el 
> que 
> >> t'ha> anat be tota la vida (Això ho podeu criticar tant com 
> >> volgueu però
> >> > qualsevol malalt crònic confia en un producte)
> >> >
> >> > 2. Molts medicaments porten més d'un compost actiu, no es el 
> cas de
> >> > l'aspirina on només hi ha el famos acid acetil-sal·licílic, 
> en 
> >> altres> medicaments com per exemple ara em ve al cap el 
> Frenadol 
> >> (no te
> >> > generic, però per l'exemple serveix) portem 2 o 3 (diria que 3)
> >> > compostos actius, i sino m'equivoco els generics només estan 
> >> obligats a
> >> > portar el principal. Ara estic a la feina i no tinc dades 
> davant 
> >> però> us ho comentare amb fets durant el cap de setmana.
> >> >
> >> > Amb això novull dir que els generics no siguin bons, però que 
> també,>> > com en tot han de estar "ben fets"
> >> >
> >> > Una salutació sincera
> >> >
> >> > - Mensaje Original -
> >> > De: Josep Payo <[EMAIL PROTECTED]>
> >> > Fecha: Viernes, Octubre 29, 2004 12:22 pm
> >> > Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics
> >> >
> >> > > En/na juli salva ha escrit:
> >> > > > Els genèrics eren més barats que els registrats però em penso
> >> > > que amb la
> >> > > > recepte de la seguretat social la diferencia és mínima. 
> Ara si
> >> > > els vas a
> >> > > > comprar potser siguin més barats i per suposat igual 
> d'afectius,>> > > enlloc de
> >> > > > demanar Trankimazide (registrat) te'n portes Alprazolan 
> que és
> >> > > la substància
> >> > > > que porta el trakimazide
> >> > >
> >> > > Però es que resulta que la diferència de preu entre comprar-lo
> >> > > sense o
> >> > > amb recepta, la paga el sistema públic de sanitat, que som 
> tots.>> > >
> >> > >
>

Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-11-08 Conversa Òscar Escuder

sí, és clar, però això qui ho ha de considerar? el metge, no?
en tot cas, el que no es pot dir és que és el mateix. es pot dir que farà el 
mateix efecte, ... però no que és el mateix.

no estem dient coses massa diferents, no?

òscar

-- Original Message --
De: XBATALLA <[EMAIL PROTECTED]>
Respondre a: [EMAIL PROTECTED]
Data:  Mon, 08 Nov 2004 10:01:17 +0100

>Hola Óscar i llistaires,
>
>Sento dir-te que si el principi actiu "important" es repeteix i 
>es "considera" que els altres no son significatius el generic no està 
>obligat a portar res mes.
>
>Fins aviat,
>
>Xavi Batalla
>
>- Mensaje Original -
>De: Òscar Escuder <[EMAIL PROTECTED]>
>Fecha: Domingo, Noviembre 7, 2004 8:33 pm
>Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics
>
>> xavier,
>> 
>> si passa el que dius en el segon punt, no són medicaments equivalents.
>> o sigui que no seria correcte substituir-lo per l'altra, si es 
>> pensa -el
>> metge- que els 3 components són necessaris.
>> 
>> fins ara,
>> 
>> òscar
>> 
>> 
>> - Original Message - 
>> From: "XBATALLA" <[EMAIL PROTECTED]>
>> To: <[EMAIL PROTECTED]>
>> Sent: Friday, October 29, 2004 5:07 PM
>> Subject: Re: [Internauta] Medicaments generics
>> 
>> 
>> > Hola a tots,
>> >
>> > També us he de dir que amb això dels generics hi ha una certa 
>> polémica.> Per exemple, la meva avia te mñes de 80 anys i te 
>> artrosi, ara només li
>> > recepten els medicaments genèrics i t'asseguro que no li van 
>> tant be.
>> > Basicament per 2 raons:
>> >
>> > 1. Evidentment el placebo i la desconfiança de no comprar el que 
>> t'ha> anat be tota la vida (Això ho podeu criticar tant com 
>> volgueu però
>> > qualsevol malalt crònic confia en un producte)
>> >
>> > 2. Molts medicaments porten més d'un compost actiu, no es el cas de
>> > l'aspirina on només hi ha el famos acid acetil-sal·licílic, en 
>> altres> medicaments com per exemple ara em ve al cap el Frenadol 
>> (no te
>> > generic, però per l'exemple serveix) portem 2 o 3 (diria que 3)
>> > compostos actius, i sino m'equivoco els generics només estan 
>> obligats a
>> > portar el principal. Ara estic a la feina i no tinc dades davant 
>> però> us ho comentare amb fets durant el cap de setmana.
>> >
>> > Amb això novull dir que els generics no siguin bons, però que també,
>> > com en tot han de estar "ben fets"
>> >
>> > Una salutació sincera
>> >
>> > - Mensaje Original -
>> > De: Josep Payo <[EMAIL PROTECTED]>
>> > Fecha: Viernes, Octubre 29, 2004 12:22 pm
>> > Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics
>> >
>> > > En/na juli salva ha escrit:
>> > > > Els genèrics eren més barats que els registrats però em penso
>> > > que amb la
>> > > > recepte de la seguretat social la diferencia és mínima. Ara si
>> > > els vas a
>> > > > comprar potser siguin més barats i per suposat igual d'afectius,
>> > > enlloc de
>> > > > demanar Trankimazide (registrat) te'n portes Alprazolan que és
>> > > la substància
>> > > > que porta el trakimazide
>> > >
>> > > Però es que resulta que la diferència de preu entre comprar-lo
>> > > sense o
>> > > amb recepta, la paga el sistema públic de sanitat, que som tots.
>> > >
>> > >
>> > > Salut!
>> > >
>> > >
>> > >
>> > > -- 
>> > > Josep Payo
>> > > http://blog.solucio.com
>> > >
>> > >
>> > > ___
>> > > llista de correu de l'Internauta
>> > > [EMAIL PROTECTED]
>> > > http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
>> > >
>> >
>> >
>> >
>> > ___
>> > llista de correu de l'Internauta
>> > [EMAIL PROTECTED]
>> > http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
>> >
>> 
>> ___
>> llista de correu de l'Internauta
>> [EMAIL PROTECTED]
>> http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
>> 
>
>
>
>___
>llista de correu de l'Internauta
>[EMAIL PROTECTED]
>http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
>


___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-11-08 Conversa XBATALLA
Hola Óscar i llistaires,

Sento dir-te que si el principi actiu "important" es repeteix i 
es "considera" que els altres no son significatius el generic no està 
obligat a portar res mes.

Fins aviat,

Xavi Batalla

- Mensaje Original -
De: Òscar Escuder <[EMAIL PROTECTED]>
Fecha: Domingo, Noviembre 7, 2004 8:33 pm
Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics

> xavier,
> 
> si passa el que dius en el segon punt, no són medicaments equivalents.
> o sigui que no seria correcte substituir-lo per l'altra, si es 
> pensa -el
> metge- que els 3 components són necessaris.
> 
> fins ara,
> 
> òscar
> 
> 
> - Original Message - 
> From: "XBATALLA" <[EMAIL PROTECTED]>
> To: <[EMAIL PROTECTED]>
> Sent: Friday, October 29, 2004 5:07 PM
> Subject: Re: [Internauta] Medicaments generics
> 
> 
> > Hola a tots,
> >
> > També us he de dir que amb això dels generics hi ha una certa 
> polémica.> Per exemple, la meva avia te mñes de 80 anys i te 
> artrosi, ara només li
> > recepten els medicaments genèrics i t'asseguro que no li van 
> tant be.
> > Basicament per 2 raons:
> >
> > 1. Evidentment el placebo i la desconfiança de no comprar el que 
> t'ha> anat be tota la vida (Això ho podeu criticar tant com 
> volgueu però
> > qualsevol malalt crònic confia en un producte)
> >
> > 2. Molts medicaments porten més d'un compost actiu, no es el cas de
> > l'aspirina on només hi ha el famos acid acetil-sal·licílic, en 
> altres> medicaments com per exemple ara em ve al cap el Frenadol 
> (no te
> > generic, però per l'exemple serveix) portem 2 o 3 (diria que 3)
> > compostos actius, i sino m'equivoco els generics només estan 
> obligats a
> > portar el principal. Ara estic a la feina i no tinc dades davant 
> però> us ho comentare amb fets durant el cap de setmana.
> >
> > Amb això novull dir que els generics no siguin bons, però que també,
> > com en tot han de estar "ben fets"
> >
> > Una salutació sincera
> >
> > - Mensaje Original -
> > De: Josep Payo <[EMAIL PROTECTED]>
> > Fecha: Viernes, Octubre 29, 2004 12:22 pm
> > Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics
> >
> > > En/na juli salva ha escrit:
> > > > Els genèrics eren més barats que els registrats però em penso
> > > que amb la
> > > > recepte de la seguretat social la diferencia és mínima. Ara si
> > > els vas a
> > > > comprar potser siguin més barats i per suposat igual d'afectius,
> > > enlloc de
> > > > demanar Trankimazide (registrat) te'n portes Alprazolan que és
> > > la substància
> > > > que porta el trakimazide
> > >
> > > Però es que resulta que la diferència de preu entre comprar-lo
> > > sense o
> > > amb recepta, la paga el sistema públic de sanitat, que som tots.
> > >
> > >
> > > Salut!
> > >
> > >
> > >
> > > -- 
> > > Josep Payo
> > > http://blog.solucio.com
> > >
> > >
> > > ___
> > > llista de correu de l'Internauta
> > > [EMAIL PROTECTED]
> > > http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
> > >
> >
> >
> >
> > ___
> > llista de correu de l'Internauta
> > [EMAIL PROTECTED]
> > http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
> >
> 
> ___
> llista de correu de l'Internauta
> [EMAIL PROTECTED]
> http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
> 



___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-11-07 Conversa Òscar Escuder
xavier,

si passa el que dius en el segon punt, no són medicaments equivalents.
o sigui que no seria correcte substituir-lo per l'altra, si es pensa -el
metge- que els 3 components són necessaris.

fins ara,

òscar


- Original Message - 
From: "XBATALLA" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <[EMAIL PROTECTED]>
Sent: Friday, October 29, 2004 5:07 PM
Subject: Re: [Internauta] Medicaments generics


> Hola a tots,
>
> També us he de dir que amb això dels generics hi ha una certa polémica.
> Per exemple, la meva avia te mñes de 80 anys i te artrosi, ara només li
> recepten els medicaments genèrics i t'asseguro que no li van tant be.
> Basicament per 2 raons:
>
> 1. Evidentment el placebo i la desconfiança de no comprar el que t'ha
> anat be tota la vida (Això ho podeu criticar tant com volgueu però
> qualsevol malalt crònic confia en un producte)
>
> 2. Molts medicaments porten més d'un compost actiu, no es el cas de
> l'aspirina on només hi ha el famos acid acetil-sal·licílic, en altres
> medicaments com per exemple ara em ve al cap el Frenadol (no te
> generic, però per l'exemple serveix) portem 2 o 3 (diria que 3)
> compostos actius, i sino m'equivoco els generics només estan obligats a
> portar el principal. Ara estic a la feina i no tinc dades davant però
> us ho comentare amb fets durant el cap de setmana.
>
> Amb això novull dir que els generics no siguin bons, però que també,
> com en tot han de estar "ben fets"
>
> Una salutació sincera
>
> - Mensaje Original -
> De: Josep Payo <[EMAIL PROTECTED]>
> Fecha: Viernes, Octubre 29, 2004 12:22 pm
> Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics
>
> > En/na juli salva ha escrit:
> > > Els genèrics eren més barats que els registrats però em penso
> > que amb la
> > > recepte de la seguretat social la diferencia és mínima. Ara si
> > els vas a
> > > comprar potser siguin més barats i per suposat igual d'afectius,
> > enlloc de
> > > demanar Trankimazide (registrat) te'n portes Alprazolan que és
> > la substància
> > > que porta el trakimazide
> >
> > Però es que resulta que la diferència de preu entre comprar-lo
> > sense o
> > amb recepta, la paga el sistema públic de sanitat, que som tots.
> >
> >
> > Salut!
> >
> >
> >
> > -- 
> > Josep Payo
> > http://blog.solucio.com
> >
> >
> > ___
> > llista de correu de l'Internauta
> > [EMAIL PROTECTED]
> > http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
> >
>
>
>
> ___
> llista de correu de l'Internauta
> [EMAIL PROTECTED]
> http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
>

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-10-29 Conversa XBATALLA
Hola a tots,

També us he de dir que amb això dels generics hi ha una certa polémica. 
Per exemple, la meva avia te mñes de 80 anys i te artrosi, ara només li 
recepten els medicaments genèrics i t'asseguro que no li van tant be. 
Basicament per 2 raons:

1. Evidentment el placebo i la desconfiança de no comprar el que t'ha 
anat be tota la vida (Això ho podeu criticar tant com volgueu però 
qualsevol malalt crònic confia en un producte)

2. Molts medicaments porten més d'un compost actiu, no es el cas de 
l'aspirina on només hi ha el famos acid acetil-sal·licílic, en altres 
medicaments com per exemple ara em ve al cap el Frenadol (no te 
generic, però per l'exemple serveix) portem 2 o 3 (diria que 3) 
compostos actius, i sino m'equivoco els generics només estan obligats a 
portar el principal. Ara estic a la feina i no tinc dades davant però 
us ho comentare amb fets durant el cap de setmana.

Amb això novull dir que els generics no siguin bons, però que també, 
com en tot han de estar "ben fets"

Una salutació sincera

- Mensaje Original -
De: Josep Payo <[EMAIL PROTECTED]>
Fecha: Viernes, Octubre 29, 2004 12:22 pm
Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics

> En/na juli salva ha escrit:
> > Els genèrics eren més barats que els registrats però em penso 
> que amb la
> > recepte de la seguretat social la diferencia és mínima. Ara si 
> els vas a
> > comprar potser siguin més barats i per suposat igual d'afectius, 
> enlloc de
> > demanar Trankimazide (registrat) te'n portes Alprazolan que és 
> la substància
> > que porta el trakimazide
> 
> Però es que resulta que la diferència de preu entre comprar-lo 
> sense o 
> amb recepta, la paga el sistema públic de sanitat, que som tots.
> 
> 
> Salut!
> 
> 
> 
> -- 
> Josep Payo
> http://blog.solucio.com
> 
> 
> ___
> llista de correu de l'Internauta
> [EMAIL PROTECTED]
> http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
> 



___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-10-29 Conversa Josep Payo
En/na juli salva ha escrit:
Els genèrics eren més barats que els registrats però em penso que amb la
recepte de la seguretat social la diferencia és mínima. Ara si els vas a
comprar potser siguin més barats i per suposat igual d'afectius, enlloc de
demanar Trankimazide (registrat) te'n portes Alprazolan que és la substància
que porta el trakimazide
Però es que resulta que la diferència de preu entre comprar-lo sense o 
amb recepta, la paga el sistema públic de sanitat, que som tots.

Salut!

--
Josep Payo
http://blog.solucio.com
___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-10-29 Conversa juli salva
Els genèrics eren més barats que els registrats però em penso que amb la
recepte de la seguretat social la diferencia és mínima. Ara si els vas a
comprar potser siguin més barats i per suposat igual d'afectius, enlloc de
demanar Trankimazide (registrat) te'n portes Alprazolan que és la substància
que porta el trakimazide

   Juli
- Original Message - 
From: "XBATALLA" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <[EMAIL PROTECTED]>
Sent: Wednesday, October 27, 2004 3:39 PM
Subject: Re: [Internauta] Medicaments generics


> M'ho dius a mi?
>
> La meva dona ha acabat el doctorat en Microbiologia, i les uniques
> ofertes que te de feina son comercials, per cert va ser la 4ª millor de
> la seva promoció.
>
> - Mensaje Original -
> De: Josep Payo <[EMAIL PROTECTED]>
> Fecha: Miercoles, Octubre 27, 2004 1:55 pm
> Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics
>
> > En/na XBATALLA ha escrit:
> >
> > > D'altre banda si que es veritat que els generics son molt mes
> > economics
> > > tant a la butxaca dels particulars com a la de l'estat, però
> > tinguem en
> > > compte que per tal de potenciar la R+D requerim pagar més durant
> > uns
> > > anys (no generics fins a X anys) sino senzillament el negoci
> > serà
> > > esperar a que algun laboratori investigui amb els seus diners i
> > després
> > > arribi un laboratori qualsevol i copii la formula.
> >
> > Això és així donat els descomunals guanys que obtenen els
> > laboratoris.
> > Però no tots els camps de R+D funcionen igual
> > http://www.csic.es/
> >
> >
> > > Malgrat tot m'alegro que a lmenys tu tinguis un CAP capaç i modern
> >
> > Per sort, no sóc l'únic :)
> > http://www.eapsardenya.net/presentacio.html
> >
> > '...Cal recordar que com a primer antecedent d´aquest model a
> > Catalunya
> > comptem amb l´Equip d´Atenció Primària de Vic (Osona), al qual
> > s´han
> > succeït els de Sardenya (Barcelona), Centelles (Osona), Alcover
> > (Alt
> > Camp) i més recentment els centre de Les Hortes (Barcelona),
> > Vallcarca-Sant Gervasi, Sarrià i el CAP Paralada (Girona)...'
> >
> >
> > Salut i sort!
> >
> >
> > -- 
> > Josep Payo
> > http://blog.solucio.com
> >
> >
> > ___
> > llista de correu de l'Internauta
> > [EMAIL PROTECTED]
> > http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
> >
>
>
>
> ___
> llista de correu de l'Internauta
> [EMAIL PROTECTED]
> http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-10-27 Conversa Benjamí Villoslada
On Wed, 27 Oct 2004 12:16:40 +0200, XBATALLA wrote:
> En les dues caixes
> hi ha el mateix (24 pastilles crec) però Sanofi no amortitza cap
> investigació i a Bayer pagués la investigació i el nom.

No està més que amortitzada, la investigació de l'Aspirina?

La societat permet patents justament per amortitzar investigacions, no
els hi va bastar tot el periode concedit?

Així ens paguen el favor _que fem naltros, la societat_ de
permeter-los-hi la patent, mantenint sobrepreu per la investigació a
més del periode de patent?

Si és aixi, a comprar AAS falta gent (jo ja ho feia :)

-- 
Benjamí
http://weblog.bitassa.net



.

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-10-27 Conversa Josep Payo
En/na XBATALLA ha escrit:
M'ho dius a mi?
La meva dona ha acabat el doctorat en Microbiologia, i les uniques 
ofertes que te de feina son comercials, per cert va ser la 4ª millor de 
la seva promoció.
http://www.csic.es/sgrh/procesos_selectivos.html
No crec que aquests organismes per lo general fagin ofertes, més aviat 
deuen ser els candidats els qui han d'interessar-s'hi.

Anyway, 73R354
--
Josep Payo
http://blog.solucio.com
___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-10-27 Conversa XBATALLA
M'ho dius a mi?

La meva dona ha acabat el doctorat en Microbiologia, i les uniques 
ofertes que te de feina son comercials, per cert va ser la 4ª millor de 
la seva promoció.

- Mensaje Original -
De: Josep Payo <[EMAIL PROTECTED]>
Fecha: Miercoles, Octubre 27, 2004 1:55 pm
Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics

> En/na XBATALLA ha escrit:
> 
> > D'altre banda si que es veritat que els generics son molt mes 
> economics 
> > tant a la butxaca dels particulars com a la de l'estat, però 
> tinguem en 
> > compte que per tal de potenciar la R+D requerim pagar més durant 
> uns 
> > anys (no generics fins a X anys) sino senzillament el negoci 
> serà 
> > esperar a que algun laboratori investigui amb els seus diners i 
> després 
> > arribi un laboratori qualsevol i copii la formula.
> 
> Això és així donat els descomunals guanys que obtenen els 
> laboratoris. 
> Però no tots els camps de R+D funcionen igual
> http://www.csic.es/
> 
> 
> > Malgrat tot m'alegro que a lmenys tu tinguis un CAP capaç i modern
> 
> Per sort, no sóc l'únic :)
> http://www.eapsardenya.net/presentacio.html
> 
> '...Cal recordar que com a primer antecedent d´aquest model a 
> Catalunya 
> comptem amb l´Equip d´Atenció Primària de Vic (Osona), al qual 
> s´han 
> succeït els de Sardenya (Barcelona), Centelles (Osona), Alcover 
> (Alt 
> Camp) i més recentment els centre de Les Hortes (Barcelona), 
> Vallcarca-Sant Gervasi, Sarrià i el CAP Paralada (Girona)...'
> 
> 
> Salut i sort!
> 
> 
> -- 
> Josep Payo
> http://blog.solucio.com
> 
> 
> ___
> llista de correu de l'Internauta
> [EMAIL PROTECTED]
> http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
> 



___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-10-27 Conversa Josep Payo
En/na XBATALLA ha escrit:
D'altre banda si que es veritat que els generics son molt mes economics 
tant a la butxaca dels particulars com a la de l'estat, però tinguem en 
compte que per tal de potenciar la R+D requerim pagar més durant uns 
anys (no generics fins a X anys) sino senzillament el negoci serà 
esperar a que algun laboratori investigui amb els seus diners i després 
arribi un laboratori qualsevol i copii la formula.
Això és així donat els descomunals guanys que obtenen els laboratoris. 
Però no tots els camps de R+D funcionen igual
http://www.csic.es/


Malgrat tot m'alegro que a lmenys tu tinguis un CAP capaç i modern
Per sort, no sóc l'únic :)
http://www.eapsardenya.net/presentacio.html
'...Cal recordar que com a primer antecedent d´aquest model a Catalunya 
comptem amb l´Equip d´Atenció Primària de Vic (Osona), al qual s´han 
succeït els de Sardenya (Barcelona), Centelles (Osona), Alcover (Alt 
Camp) i més recentment els centre de Les Hortes (Barcelona), 
Vallcarca-Sant Gervasi, Sarrià i el CAP Paralada (Girona)...'

Salut i sort!
--
Josep Payo
http://blog.solucio.com
___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-10-27 Conversa XBATALLA
Hola de nou,

Estic d'acord que es on hem d'anar a la prescripció de els medicaments 
necesaris (Espanya és un dels paissos amb una taxa més alta de 
automedicació). 

D'altre banda si que es veritat que els generics son molt mes economics 
tant a la butxaca dels particulars com a la de l'estat, però tinguem en 
compte que per tal de potenciar la R+D requerim pagar més durant uns 
anys (no generics fins a X anys) sino senzillament el negoci serà 
esperar a que algun laboratori investigui amb els seus diners i després 
arribi un laboratori qualsevol i copii la formula.


Malgrat tot m'alegro que a lmenys tu tinguis un CAP capaç i modern

Atentament

Xavi Batalla
[EMAIL PROTECTED]
[EMAIL PROTECTED]

- Mensaje Original -
De: Josep Payo <[EMAIL PROTECTED]>
Fecha: Miercoles, Octubre 27, 2004 12:27 pm
Asunto: Re: [Internauta] Medicaments generics

> En/na XBATALLA ha escrit:
> > Hola Josep i llistaires,
> > 
> > Això que comentes del tractament personalitzat no depen de la 
> marca de 
> > la pastilla, a Espanya no es legal que les farmacies donin 
> medicaments 
> > a la carta.
> > 
> > Els generics son medicaments que inclouen el mateix principi 
> actiu i 
> > que ja no té la patent la empresa que el va descobrir, per 
> exemple 
> > l'aspirina de Bayer conte 500 mg d'Acid acetil-sal·licílic,(crec 
> que 
> > s'escriu així) a la vegada Sanofi-Aventis comercialitza l'A.S.S 
> (Àcid 
> > Acetil Sal·licílic) que conte els mateixos 500 mg. En les dues 
> caixes 
> > hi ha el mateix (24 pastilles crec) però Sanofi no amortitza cap 
> > investigació i a Bayer pagués la investigació i el nom.
> > 
> > El teu amic britànic té la ventatja que ell te una necesitat i 
> li donen 
> > la dosi prescrita, però a espanya no, i això no depen de 
> generics o no 
> > generics.
> > 
> > Espero no haver liat massa la truita
> 
> Potser no m'he expressat amb prou claredat, però ja dic:
> 
> 'La utilització de productes genèrics representa un estalvi 
> considerable 
> de diners per a la sanitat, però és encara lluny d’un model ètic, 
> responsable i realment econòmic de la farmaciola pública. 
> Arribarem mai 
> al nostre país al model farmacèutic públic britànic? Espero que sí'
> 
> Salut!
> 
> 
> -- 
> Josep Payo
> http://blog.solucio.com
> 
> 
> ___
> llista de correu de l'Internauta
> [EMAIL PROTECTED]
> http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
> 



___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-10-27 Conversa Josep Payo
En/na XBATALLA ha escrit:
Hola Josep i llistaires,
Això que comentes del tractament personalitzat no depen de la marca de 
la pastilla, a Espanya no es legal que les farmacies donin medicaments 
a la carta.

Els generics son medicaments que inclouen el mateix principi actiu i 
que ja no té la patent la empresa que el va descobrir, per exemple 
l'aspirina de Bayer conte 500 mg d'Acid acetil-sal·licílic,(crec que 
s'escriu així) a la vegada Sanofi-Aventis comercialitza l'A.S.S (Àcid 
Acetil Sal·licílic) que conte els mateixos 500 mg. En les dues caixes 
hi ha el mateix (24 pastilles crec) però Sanofi no amortitza cap 
investigació i a Bayer pagués la investigació i el nom.

El teu amic britànic té la ventatja que ell te una necesitat i li donen 
la dosi prescrita, però a espanya no, i això no depen de generics o no 
generics.

Espero no haver liat massa la truita
Potser no m'he expressat amb prou claredat, però ja dic:
'La utilització de productes genèrics representa un estalvi considerable 
de diners per a la sanitat, però és encara lluny d’un model ètic, 
responsable i realment econòmic de la farmaciola pública. Arribarem mai 
al nostre país al model farmacèutic públic britànic? Espero que sí'

Salut!
--
Josep Payo
http://blog.solucio.com
___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Medicaments generics

2004-10-27 Conversa XBATALLA
Hola Josep i llistaires,

Això que comentes del tractament personalitzat no depen de la marca de 
la pastilla, a Espanya no es legal que les farmacies donin medicaments 
a la carta.

Els generics son medicaments que inclouen el mateix principi actiu i 
que ja no té la patent la empresa que el va descobrir, per exemple 
l'aspirina de Bayer conte 500 mg d'Acid acetil-sal·licílic,(crec que 
s'escriu així) a la vegada Sanofi-Aventis comercialitza l'A.S.S (Àcid 
Acetil Sal·licílic) que conte els mateixos 500 mg. En les dues caixes 
hi ha el mateix (24 pastilles crec) però Sanofi no amortitza cap 
investigació i a Bayer pagués la investigació i el nom.

El teu amic britànic té la ventatja que ell te una necesitat i li donen 
la dosi prescrita, però a espanya no, i això no depen de generics o no 
generics.

Espero no haver liat massa la truita

Xavi Batalla
(Bioleg)

- Mensaje Original -
De: Josep Payo <[EMAIL PROTECTED]>
Fecha: Miercoles, Octubre 27, 2004 10:27 am
Asunto: [Internauta] Medicaments gen=E8rics

> Cada cop sóc més conscient de la sort que m'acaricia...
> 
> http://blog.solucio.com/index.php?p=46
> 
> -- 
> Josep Payo
> http://blog.solucio.com
> 
> 
> ___
> llista de correu de l'Internauta
> [EMAIL PROTECTED]
> http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
> 



___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta