Re: [python] Pulnocni rozjimani :-)

2015-05-11 Tema obsahu Bystroushaak

Moje oblíbené:

>>> a = []
>>> a.append(a)
>>> a
[[...]]
>>> a[0]
[[...]]
>>> a[0][0]
[[...]]
>>> a[0][0][0]
[[...]]

Dne 10.5.2015 v 01:05 Vladimir Macek napsal(a):

Just having fun.

 $ python
 >>> a = {}
 >>> b = {'a': a}
 >>> a['b'] = b
 >>> a
 {'b': {'a': {...}}}
 >>> b
 {'a': {'b': {...}}}
 >>> import cPickle
 >>> ap = cPickle.dumps(a)
 >>> del a, b
 >>> len(ap)
 26
 >>> a = cPickle.loads(ap)
 >>> a
 {'b': {'a': {...}}}
 >>> a['b']
 {'a': {'b': {...}}}
 >>> a['b']['a']
 {'b': {'a': {...}}}
 >>> a['b']['a']['b']
 {'a': {'b': {...}}}
 >>>

Navaze nekdo? :-)

V.


--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@netfront.net ---



___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


Re: [python] Marketing minute: Kdo pouziva Python?

2015-05-03 Tema obsahu Bystroushaak

*pokyne kloboukem*

Dne 3.5.2015 v 21:57 starenka . napsal(a):

https://github.com/pyvec/python.cz/blob/gh-pages/index.html

-- 'aknerats'[::-1]

On May 3, 2015 8:17 PM, "Bystroushaak" mailto:bystrou...@kitakitsune.org>> wrote:

___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


Re: [python] Marketing minute: Kdo pouziva Python?

2015-05-03 Tema obsahu Bystroushaak

Ahoj.

My používáme python v Národní knihovně, hned na několika místech:

Jednak tu jsou Plone farmy, za nás pak projekt edeposit a nedávno se mi 
ho podařilo doporučit k použití na některé interní weby i českému 
webarchivu.


Jinak na stránce je napsáno `Chcete být v tomto seznamu? Pošlete pull 
request.`, zřejmě je ale nad moje schopnosti zjistit, kam ten pull 
request mám poslat, protože v tom repozitáři kam vede odkaz 
(https://github.com/honzajavorek/python.cz) jsem soubor se seznamem 
nikde nenašel.


Dne 24.4.2015 v 15:17 Vladimir Macek napsal(a):

Ahoj,

muzu poprosit vsechny, kdo maji tuseni o aspon trochu vyznamnych ceskych
subjektech (organizace i statni, firmy, kdokoli...), ktere pouzivaji Python
a nejsou dosud uvedeni v dolni casti "Kdo tvori v Pythonu" na strance
http://python.cz/, aby to dali najevo?

Je to pitomy, ale cim vyznamnejsi hraci, nejen primo z IT, nas oblibeny
jazyk pouzivaji, tim vice to pomuze tem z nas, kteri se snazime o aktivni
propagaci. Reference je ohromna vec.

Kdyby se tak podarilo dokonce ziskat nejaka autenticka nadsena slova treba
sefa tymu z nejake korporace, to by bylo velmi dobre!

Jde o CENNOU INFORMACI, opravdu. Proto nemusite nutne postupovat
doporucenym zpusobem pres pull request, pokud nechcete. Dejte to vedet jakkoli.

Tez si dovolim poznamenat, ze abecedni razeni toho seznamu, vedene zrejme
snahou o politickou korektnost, nepovazuju za zcela nejstastnejsi. At se
nam to libi nebo ne, mam zato, ze kazdy hleda "velka jmena". Nemohla by byt
minimalne tucne?

Pozor, i "nevelka" jmena ten seznam prodlouzi, coz je take dobre.

Diky a pekny den!



___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


Re: [python] Článek o brythonu

2013-03-05 Tema obsahu Bystroushaak
V ironpythonu sice možná máš lepší podporu, ale na druhou stranu ti 
pojede jen tam, kde je .net, resp. silverlight. Což je tedy nic moc a 
rozhodně bych na tom nepostavil aplikaci pro náhodné uživatele (firemní 
intranet je něco jiného).


Brythonu stačí podpora JavaScriptu a HTML5, což je o dost větší množina 
zařízení, včetně třeba tabletů a mobilů.


Dne 5.3.2013 19:55, Visgean Skeloru napsal(a):

Ale to neřeší hlavní problém, tak jako tak tam většina nativních knihoven
napsaných v C nepůjde, prostě to není plnohodnotný python na rozdíl od toho
iron pythonu.

2013/3/5 Bystroushaak 


Silverlight? Myslíš ten microsofťácký blob, který je skoro stejně špatný,
ne-li horší než flash?

Kdysi dávno jsem se ho snažil nainstalovat kvůli videopřednáškám, které
jsme měli ve škole, ale ani po větším boji se mi to na debianu rozjet
nepovedlo.

Jinak já jsem zkoušel několik různých projektů, ale brython na mě působí
(i přes velké nedostatky) ze všech nejpoužitelněji a hlavně se velice
aktivně vyvíjí. Jeden týden ti tam něco zásadního chybí, napíšeš bug report
a za týden je nedostatek opraven.

Dne 5.3.2013 17:41, Visgean Skeloru napsal(a):


Btw: ono tech reseni jak zpoustet python v prohlizeci je fakt spousta:
http://wiki.python.org/moin/**WebBrowserProgramming<http://wiki.python.org/moin/WebBrowserProgramming>,
 tohle
http://ironpython.net/browser/**gettingstarted.html<http://ironpython.net/browser/gettingstarted.html>je
 imho nejlepší řešení.
Silverlight je docela rozsireny takze neni az takovy problem s distribuci
a
asi to ani nebude tak nedokonale jako ten brython...

2013/3/5 Bystroushaak 

  Dne 5.3.2013 16:38, azurIt napsal(a):


  A to by mi mělo vadit proč? Vždyť to interpretuje interpreter, ne lidi.







Napriklad pretoze to *moze* byt niekolkonasobne pomalsie?


  Jo, asi tak o dva řádky kódu setterů. Tedy minimálně.


   Cílem není vygenerovat z pythonních zdrojáků kopu javascriptu, kterou


poté používáš v dalších projektech. Není to kompilátor v běžném smyslu,

spíš cosi jako frontend před javascriptovým interpreterem.



A naco to teda je, ak sa to nema dalej pouzivat? :)


  Dá se v tom napsat script, který bude zodpovídat blbé dotazy. Zkus to a

třeba ti odpoví.

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python<http://www.py.cz/mailman/**listinfo/python>
<http://www.py.**cz/mailman/listinfo/python<http://www.py.cz/mailman/listinfo/python>








  __**_

Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/**listinfo/python<http://www.py.cz/mailman/listinfo/python>






___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Článek o brythonu

2013-03-05 Tema obsahu Bystroushaak
Silverlight? Myslíš ten microsofťácký blob, který je skoro stejně 
špatný, ne-li horší než flash?


Kdysi dávno jsem se ho snažil nainstalovat kvůli videopřednáškám, které 
jsme měli ve škole, ale ani po větším boji se mi to na debianu rozjet 
nepovedlo.


Jinak já jsem zkoušel několik různých projektů, ale brython na mě působí 
(i přes velké nedostatky) ze všech nejpoužitelněji a hlavně se velice 
aktivně vyvíjí. Jeden týden ti tam něco zásadního chybí, napíšeš bug 
report a za týden je nedostatek opraven.


Dne 5.3.2013 17:41, Visgean Skeloru napsal(a):

Btw: ono tech reseni jak zpoustet python v prohlizeci je fakt spousta:
http://wiki.python.org/moin/WebBrowserProgramming , tohle
http://ironpython.net/browser/gettingstarted.html je imho nejlepší řešení.
Silverlight je docela rozsireny takze neni az takovy problem s distribuci a
asi to ani nebude tak nedokonale jako ten brython...

2013/3/5 Bystroushaak 


Dne 5.3.2013 16:38, azurIt napsal(a):


A to by mi mělo vadit proč? Vždyť to interpretuje interpreter, ne lidi.





Napriklad pretoze to *moze* byt niekolkonasobne pomalsie?



Jo, asi tak o dva řádky kódu setterů. Tedy minimálně.

  Cílem není vygenerovat z pythonních zdrojáků kopu javascriptu, kterou

poté používáš v dalších projektech. Není to kompilátor v běžném smyslu,
spíš cosi jako frontend před javascriptovým interpreterem.



A naco to teda je, ak sa to nema dalej pouzivat? :)



Dá se v tom napsat script, který bude zodpovídat blbé dotazy. Zkus to a
třeba ti odpoví.

__**_
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/**listinfo/python<http://www.py.cz/mailman/listinfo/python>






___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Článek o brythonu

2013-03-05 Tema obsahu Bystroushaak
Do této konference se čas od času zapojuji už 5 let a nemyslím, že bych 
na tom chtěl něco měnit. Ale i tak díky za nabídku.


Dne 5.3.2013 18:24, azurIt napsal(a):

Dá se v tom napsat script, který bude zodpovídat blbé dotazy. Zkus to a
třeba ti odpoví.



Nuz, vrat sa sem, ked vyrasties a naucis sa slusne spravat.


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Článek o brythonu

2013-03-05 Tema obsahu Bystroushaak

Dne 5.3.2013 16:38, azurIt napsal(a):

A to by mi mělo vadit proč? Vždyť to interpretuje interpreter, ne lidi.



Napriklad pretoze to *moze* byt niekolkonasobne pomalsie?



Jo, asi tak o dva řádky kódu setterů. Tedy minimálně.


Cílem není vygenerovat z pythonních zdrojáků kopu javascriptu, kterou
poté používáš v dalších projektech. Není to kompilátor v běžném smyslu,
spíš cosi jako frontend před javascriptovým interpreterem.


A naco to teda je, ak sa to nema dalej pouzivat? :)



Dá se v tom napsat script, který bude zodpovídat blbé dotazy. Zkus to a 
třeba ti odpoví.

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Článek o brythonu

2013-03-05 Tema obsahu Bystroushaak

Dne 5.3.2013 15:59, Hynek Fabian napsal(a):

Protože o cem se tam pise je nejaky jazyk s odsazovanim a dvojteckami.
S pythonem to ma asi tolik spolecneho jako Java s C++, taky ma oboji
chlupate zavorky a stejne jmena zakladnich typu.
Ale zadny kod ktery neni natolik primitivni aby se dal prepsat z fleku
tim neproleze. Dekoratory? Deskriptory? Metatridy?


Ano, není to dokonalé (což jsem doufám jasně zdůraznil i v článku), ale 
stále se zlepšuje a práce neustále probíhají. Nedávno tam třeba vůbec 
nebyly třídy.



IMO funkcni pristup je implementovat pythonovy vm jako to dela
ironpython nebo jython, nejaky "preklad syntaxe" popisovany v tom clanku
je slepa ulicka.


Leda teoreticky. Prakticky je to tak pomalé, že je to nepoužitelné k 
čemukoliv jinému, než jako technologický demonstrátor. Brython běží 
rychlostí jen o málo nižší, než samotný JS.

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Článek o brythonu

2013-03-05 Tema obsahu Bystroushaak

Ten kód je 4x delší jen v tomhle případě, protože něco prostě zabírá
hlavička funkce. Ta je skutečně řešená poněkud divně, ale pevně věřím,
že to má důvod (možná přiřazování defaultní hodnoty parametrů, které
python umí a JS ne?).

Pokud si necháš zkompilovat delší kód, tak poměr bude imho o dost lepší.

Dne 5.3.2013 16:02, azurIt napsal(a):

To malo byt myslene ako argument za generovanie divneho, 4x tak
dlheho kodu a bez akehokolvek pozitivneho vplyvu na cokolvek? :)



__

Od: "Petr Messner"  Komu: Konference PyCZ
 Dátum: 05.03.2013 15:55 Predmet: Re: [python] Článek
o brythonu

CC: "Konference PyCZ"  Když se podíváš na assembler,
který leze z překladače, taky ti může připadat jako od někoho, kdo
assembler nikdy neviděl. A přesto takové programy vesele používáš
:)

Petr Messner

5. 3. 2013 v 15:46, "azurIt" :


Ty si JavaScript este nikdy nevidel? :) *Normalny* ekvivalent k
tomu Python kodu by bolo nieco taketo:

function foo(bar, baz) { return str(bar) + str(baz); }


Tak si to porovnaj s tym, co vygeneroval brython.

azur


______

Od: "Bystroushaak"  Komu:
 Dátum: 05.03.2013 15:35 Predmet: Re: [python]
Článek o brythonu

Aha. Proč?

Dne 5.3.2013 13:43, azurIt napsal(a):

Ten priklad je dost vtipny :) ak to ma generovat takyto kod,
tak to naozaj nie je pouzitelne.

azur


__





Od: "Bystroushaak" 

Komu:  Dátum: 05.03.2013 13:35 Predmet:
[python] Článek o brythonu

Jedná se o python běžící v prohlížeči, který je dynamicky
za běhu transformován do JavaScriptu, jehož engine má pak
na starosti interpretaci.

http://www.abclinuxu.cz/blog/bystroushaak/2013/1/brython
___ Python
mailing list Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___ Python mailing
list Python@py.cz http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___ Python mailing
list Python@py.cz http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

___ Python mailing
list Python@py.cz http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Článek o brythonu

2013-03-05 Tema obsahu Bystroushaak

A to by mi mělo vadit proč? Vždyť to interpretuje interpreter, ne lidi.

Cílem není vygenerovat z pythonních zdrojáků kopu javascriptu, kterou 
poté používáš v dalších projektech. Není to kompilátor v běžném smyslu, 
spíš cosi jako frontend před javascriptovým interpreterem.


Dne 5.3.2013 15:46, azurIt napsal(a):

Ty si JavaScript este nikdy nevidel? :) *Normalny* ekvivalent k tomu Python 
kodu by bolo nieco taketo:

function foo(bar, baz) {
 return str(bar) + str(baz);
}


Tak si to porovnaj s tym, co vygeneroval brython.

azur


__

Od: "Bystroushaak" 
Komu: 
Dátum: 05.03.2013 15:35
Predmet: Re: [python] Článek o brythonu

Aha. Proč?

Dne 5.3.2013 13:43, azurIt napsal(a):

Ten priklad je dost vtipny :) ak to ma generovat takyto kod, tak to naozaj nie 
je pouzitelne.

azur


______

Od: "Bystroushaak" 
Komu: 
Dátum: 05.03.2013 13:35
Predmet: [python] Článek o brythonu

Jedná se o python běžící v prohlížeči, který je dynamicky za běhu
transformován do JavaScriptu, jehož engine má pak na starosti interpretaci.

http://www.abclinuxu.cz/blog/bystroushaak/2013/1/brython
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Článek o brythonu

2013-03-05 Tema obsahu Bystroushaak

Aha. Proč?

Dne 5.3.2013 13:43, azurIt napsal(a):

Ten priklad je dost vtipny :) ak to ma generovat takyto kod, tak to naozaj nie 
je pouzitelne.

azur


__

Od: "Bystroushaak" 
Komu: 
Dátum: 05.03.2013 13:35
Predmet: [python] Článek o brythonu

Jedná se o python běžící v prohlížeči, který je dynamicky za běhu
transformován do JavaScriptu, jehož engine má pak na starosti interpretaci.

http://www.abclinuxu.cz/blog/bystroushaak/2013/1/brython
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


[python] Článek o brythonu

2013-03-05 Tema obsahu Bystroushaak
Jedná se o python běžící v prohlížeči, který je dynamicky za běhu
transformován do JavaScriptu, jehož engine má pak na starosti interpretaci.

http://www.abclinuxu.cz/blog/bystroushaak/2013/1/brython
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Pomoc s pythonním RE

2013-01-13 Tema obsahu Bystroushaak
On 13.1.2013 23:35, Honza Javorek wrote:
> V čem je tvůj parser nový/lepší/inovativnější/rychlejší než cokoliv 
> co je třeba v tomto článku? 
> http://blog.ianbicking.org/2008/03/30/python-html-parser-performance/
>
> H
> 

To je nově podmínkou psaní parserů? :)

Původně jsem ho napsal v D
(https://github.com/Bystroushaak/DHTMLParser/), protože v té době v D
moc velký výběr parserů nebyl a já prostě potřeboval něco, co se dokáže
prokousávat HTML/XML DOMem.

Jelikož jsem s ním tenkrát dělal docela často, tak jsem si na něj zvykl.
Když se k tomu přidal pomalý server ze starého notebooku,
kde trvalo BeautifulSoupu rozparsovat HTML stránku klidně i desítky
vteřin, rozhodl jsem se, že si ho přepíšu do pythonu.

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


[python] Python zvolen nejlepším programovacím jazykem

2012-12-20 Tema obsahu Bystroushaak
Python byl čtenáři serveru linuxjournal zvolen nejlepším programovacím
jazykem:

http://www.linuxjournal.com/slideshow/readers-choice-2012?page=27

Diskuze;
http://www.reddit.com/r/programming/comments/14ulzc/python_again_voted_best_programming_language_and/
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] XMLRPC a unicode

2009-06-12 Tema obsahu Bystroushaak
Ja bych to tak resil taky.

>  Původní zpráva 
> Od: slush 
> Předmět: Re: [python] XMLRPC a unicode
> Datum: 12.6.2009 02:46:11
> 
> Pokud by to nekoho zajimalo, problem jsem (docasne nafurt) vyresil
> timto zpusobem:
> 
> #!/usr/bin/python
> from SimpleXMLRPCServer import SimpleXMLRPCServer
> from SimpleXMLRPCServer import SimpleXMLRPCRequestHandler
> import serial
> import base64
> 
> device = '/dev/arduino'
> baud = 57600
> timeout = 1
> 
> server_listen = 'localhost'
> server_port = 8000
> 
> class NetSerial(serial.Serial):
> # Original function returns bool sometimes...
> def inWaiting_int(self):
> return int(self.inWaiting())
> 
> # Beware UTF-8 :-)
> def write_base64(self, s):
> self.write(base64.b64decode(s))
> 
> class RequestHandler(SimpleXMLRPCRequestHandler):
> rpc_paths = ('/RPC2',)
> 
> server = SimpleXMLRPCServer((server_listen, server_port),
> requestHandler=RequestHandler,
> allow_none=True, encoding='ascii')
> 
> server.register_introspection_functions()
> server.register_instance(NetSerial(device, baud, timeout=timeout))
> server.serve_forever()
> 
> pyserial jsem tedy rozsiril o funkci write_base64, ktera uz tedy
> nemusi resit UTF-8 ;-). Predpokladam, ze stejny hack bude fungovat i
> na read, az to budu potrebovat. Reseni bohuzel neni transparentni a
> trida nema s pyserial kompatibilni rozhrani, ale co se da delat. Kdyby
> nekdo vedel, jak presvedcit XMLRPC s UTF, rad to upravim.
> 
> Ostatne v reseni bylo zapotrebi udelat jeste hack s inWaiting(). Moc
> jsem to nestudoval, ale zda se, ze takhle to funguje...
> 
> Marek
> 
> 2009/6/12 slush :
> > Zdravim,
> >
> > potrebuji pristupovat k seriovemu portu pocitace A z pocittace B na
> > lokalni siti. Napadlo me pouzit XML-RPC jako transparentni mezivrstvu
> > k pyserial tak, ze se klientska aplikace (puvodne bezici na A, nyni
> > nove na B) temer nemusi upravovat - pouze misto lokalni instance
> > pyserial vytvorim klienta XMLRPC.
> >
> > Zda se, ze by to i mohlo fungovat, bohuzel na port potrebuji posilat
> > binarni data. A zde jsem narazil na problem s kodovanim znaku u
> > knihovny xmlrpclib. Pri snaze zapsat binarni data mi to vrati tento
> > traceback:
> >
> >  File "/usr/lib/python2.6/encodings/utf_8.py", line 16, in decode
> >    return codecs.utf_8_decode(input, errors, True)
> > UnicodeDecodeError: 'utf8' codec can't decode byte 0xff in position 0:
> > unexpected code byte
> >
> > Data skladam nasledujicim zpusobem:
> >  data = chr(255)+'a'+chr(e.axis)+chr(mapped)
> > kde e.axis i mapped jsou 1B cisla. Jedna se tedy o obycejne ASCII.
> >
> > S tim si bohuzel nevim rady, UTF jsem se v pythonu vzdy vyhybal, jako
> > cert krizi. Nedokaze nekdo poradit, prosim?
> >
> >
> > S pozdravem
> > Marek
> >
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
> 
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Kniha o Jave

2009-05-07 Tema obsahu Bystroushaak
Ještě jednou se omlovám za offtopic, ale existuje určitá šance že by se to 
někomu mohlo v budoucnu hodit;

Tou vytouženou knihou je Java - Hotová řešení od Lubomíra Brůhy.

Děkuji za trpělivost.

>  Původní zpráva 
> Od: Bystroushaak 
> Předmět: [python] Kniha o Jave
> Datum: 13.1.2009 22:10:58
> 
> Dobrý den.
> Moje otázka bude trochu offtopic, tak doufám že se najde někdo, kdo odpoví. 
> Když jsem začínaj s pythonem, koupil jsem si knihu od Davida M. Beazleyho -
> Python. Téměř vždy, když jsem nevěděl jak něco vyřešit, stačilo nakouknout a
> bylo jasno. 
> Nedávno jsem nastoupil na vysokou školu a začal jsem se učit Javu. Bohužel, i 
> po
> téměř půl roce v tom mám trochu zmatek a proto jsem se chtěl zeptat jestli 
> někdo
> nevíte o podobné knize se zaměřením na Javu. Představoval bych si takovou
> příručku, kde je vždy v krátkosti popsán objekt, jeho metody a následuje 
> krátká
> ukázka použití. Kniha rozhodně nemusí popisovat celé API Javy, stačí jen
> orientačně (tak jako to bylo v knize o Pythonu). Kniha může být i v anglickém
> jazyce, ale raději bych něco česky. Předem děkuji za reakce.
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
> 
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] hash, mysql

2009-03-21 Tema obsahu Bystroushaak
Priznavam se v plne mire sveho zlocinu; jsem vinen duplicitni odpovedi!

Ministerstvo informaci varuje; Seznam webmail neradi emaily podle vlaken ale 
podle data, coz v kombinaci s tim ze z konference vzdy prijde nekolik mailu 
najednou muze zpusobit zmateni uzivatele!

>  Původní zpráva 
> Od: azurIt 
> Předmět: Re: [python] hash, mysql
> Datum: 20.3.2009 15:02:51
> 
> Pretoze ten clovek si neprecital ani uplne prvu odpoved na povodnu otazku:
> http://www.py.cz/pipermail/python/2009-March/008763.html
> (ktora bola mimochodom zhodna s tou jeho)
> 
> Vcelku ma udivuje sposob, akym sa ludia snazia radit - precitaju si otazku a
> okamzite odpovedaju. Je im jedno, ze na tu otazku uz doslo X odpovedi a aj to,
> ze ta ich odpoved je zhodna s dalsimi piatimi. Normalny, klasicky a slusny
> sposob je najskor precitat cele vlakno predtym, ako sa do neho zapajat.
> 
> 
> 
> -Pôvodná správa-
> Od: slush [sl...@slush.cz]
> Komu: Konference PyCZ 
> Predmet: Re: [python] hash, mysql
> 
> Proc hned tak utocne? Mate pravdu oba. Ty, kvuli bezpecnosti escapovani a sql
> injection a Bystrousak kvuli upozorneni, ze textove porovnavani digest a
> hexdigest stejnych dat nikdy nevrati shodu.
> 
> Marek
> 
> 
> 
>  2009/3/20 azurIt 
>  A ty by si si najskor mohol precitat odpovede ostatnych pretoze ta vec sa uz
> davno vyriesila.
>  
>  
>  
>  >-Pôvodná správa-
>  >Od: Bystroushaak [mailto:bystrou...@seznam.cz]
>  
> 
> >Komu: Konference PyCZ 
>  
> 
> >Predmet: Re: [python] hash, mysql
>  >
>  >
>  
> 
> 
> 
> >Imho bys nemel pouzivat metodu digest(), ale hexdigest() - ta vraci to co se
> bezne vsude pouziva jako hash string.
>  >
>  >---
>  >
>  >http://xkcd.com/327/ :)
>  >
>  >>  Původní zpráva 
>  >> Od:  
>  >> Předmět: [python] hash, mysql
>  >> Datum: 19.3.2009 20:24:52
>  >> 
>  >> Dobrý den, mám problémy se spoluprací se sql serverem:
>  >>
>  >> server my vrací chybu:
>  >> ProgrammingError: (1064, 'You have an error in your SQL syntax; check the
> manual
>  >> that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use
> near
>  >>
> \'\xa1A\x91k\xc7\xde\x17M\xe0j\xec\xc2\xf1(,iq|\x839;&\x17\xc4\xc1\xcc\x04\x93\x0e\xc81R\xf5UB&\xd1\xaf\xb4P"\'
>  >> at line 1')
>  >>
>  >>
>  >> při interpretaci:  "SELECT * FROM users WHERE name='root' AND password=%s"
> %
>  >> password
>  >>
>  >> kde password je text získaný metodou:
>  >> def passToHash(self, password):
>  >>      hash = hashlib.sha512()
>  >>      hash.update(password)
>  >>      hash = hash.digest()
>  >>      return hash
>  >>
>  >> Nevíte kde dělám chybu?
>  >> ___
>  >> Python mailing list
>  >> Python@py.cz
>  >> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
>  >>
>  >>
>  >>
>  >___
>  >Python mailing list
>  >Python@py.cz
>  >http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
>  ___
>  Python mailing list
>  Python@py.cz
>  http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
>  
>  
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
> 
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] hash, mysql

2009-03-20 Tema obsahu Bystroushaak
Imho bys nemel pouzivat metodu digest(), ale hexdigest() - ta vraci to co se 
bezne vsude pouziva jako hash string.

---

http://xkcd.com/327/ :)

>  Původní zpráva 
> Od:  
> Předmět: [python] hash, mysql
> Datum: 19.3.2009 20:24:52
> 
> Dobrý den, mám problémy se spoluprací se sql serverem: 
> 
> server my vrací chybu:
> ProgrammingError: (1064, 'You have an error in your SQL syntax; check the 
> manual
> that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near
> \'\xa1A\x91k\xc7\xde\x17M\xe0j\xec\xc2\xf1(,iq|\x839;&\x17\xc4\xc1\xcc\x04\x93\x0e\xc81R\xf5UB&\xd1\xaf\xb4P"\'
> at line 1')
> 
> 
> při interpretaci:  "SELECT * FROM users WHERE name='root' AND password=%s" %
> password
> 
> kde password je text získaný metodou: 
> def passToHash(self, password):
>   hash = hashlib.sha512()
>   hash.update(password)
>   hash = hash.digest()
>   return hash
> 
> Nevíte kde dělám chybu?
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
> 
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Kniha o Jave

2009-01-14 Tema obsahu Bystroushaak
Díky za vyčerpávající odpověď, určitě se na to podívám.

Ostatním se omlouvám za offtopic.--- Begin Message ---
Ja ked som potreboval rychlo zacat pracovat s Javou, prve co som si 
precital bolo
http://knuth.luther.edu/~bmiller/Java4Python/Java4Python.html
http://knuth.luther.edu/~bmiller/Java4Python/Java4Python.pdf
Ide sa tam hned k veci ako sa v Jave robi s praktickymi vecami napr.  list 
a dictionary.
Zatial co mnohe knihy genericke datove struktury ako ArrayList, HashMap, 
TreeMap atd preberaju az ako pokrocile tema v horeuvedenom manuale sa ide 
hned k veci.
Ten Herout, ktoreho ti tu doporucovali je dobry tiez, ale generika v prvom 
diele tiez neprebera. Ma na to samostatny diel, ktory som zatial necital.
Nieco ako Beazley asi prelozene nie je. 
Prelozeny je napriklad Java Cookbook ( 
http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/programovani/java-kucharka-programatora/
 
) ale to nie je tak komprimovane ako Beazley. 





From:
Bystroushaak 
To:
python@py.cz
Date:
13.01.2009 21:59
Subject:
[python] Kniha o Jave
Sent by:
python-boun...@py.cz



Dobrý den.
Moje otázka bude trochu offtopic, tak doufám že se najde někdo, kdo 
odpoví. 
Když jsem začínaj s pythonem, koupil jsem si knihu od Davida M. Beazleyho 
- Python. Téměř vždy, když jsem nevěděl jak něco vyřešit, stačilo 
nakouknout a bylo jasno. 
Nedávno jsem nastoupil na vysokou školu a začal jsem se učit Javu. 
Bohužel, i po téměř půl roce v tom mám trochu zmatek a proto jsem se chtěl 
zeptat jestli někdo nevíte o podobné knize se zaměřením na Javu. 
Představoval bych si takovou příručku, kde je vždy v krátkosti popsán 
objekt, jeho metody a následuje krátká ukázka použití. Kniha rozhodně 
nemusí popisovat celé API Javy, stačí jen orientačně (tak jako to bylo v 
knize o Pythonu). Kniha může být i v anglickém jazyce, ale raději bych 
něco česky. Předem děkuji za reakce.
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python--- End Message ---
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

[python] Kniha o Jave

2009-01-13 Tema obsahu Bystroushaak
Dobrý den.
Moje otázka bude trochu offtopic, tak doufám že se najde někdo, kdo odpoví. 
Když jsem začínaj s pythonem, koupil jsem si knihu od Davida M. Beazleyho - 
Python. Téměř vždy, když jsem nevěděl jak něco vyřešit, stačilo nakouknout a 
bylo jasno. 
Nedávno jsem nastoupil na vysokou školu a začal jsem se učit Javu. Bohužel, i 
po téměř půl roce v tom mám trochu zmatek a proto jsem se chtěl zeptat jestli 
někdo nevíte o podobné knize se zaměřením na Javu. Představoval bych si takovou 
příručku, kde je vždy v krátkosti popsán objekt, jeho metody a následuje krátká 
ukázka použití. Kniha rozhodně nemusí popisovat celé API Javy, stačí jen 
orientačně (tak jako to bylo v knize o Pythonu). Kniha může být i v anglickém 
jazyce, ale raději bych něco česky. Předem děkuji za reakce.
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Opravdu velké číslo

2008-10-18 Tema obsahu Bystroushaak
Děkuji, soubor se v pořádku uložil. Číslo jsem už sice zazálohoval pomocí 
převodu do hexa, načež šlo uložit normální způsobem. Má to jen tu vadu že nejde 
převést z hexa zpět na číslo.. Vámi zaslaná metoda je o hodně lepší, konečně 
můžu zavřít interpret :)

>  Původní zpráva 
> Od: Petr Hlávka <[EMAIL PROTECTED]>
> Předmět: Re: [python] Opravdu velké číslo
> Datum: 18.10.2008 17:54:31
> 
> Dobry den,
> 
> mohl by vam pomoci modul cPickle (pickle)
> 
> fact9 = factorial(99)
> 
> import cPickle
> fb = open("cislo.bin", "wb")
> cPickle.dump(fact9, fb, cPickle.HIGHEST_PROTOCOL)
> fb.close()
> 
> nacteni potom:
> 
> fb = open("cislo.bin", "rb")
> fact9 = cPickle.load()
> fb.close()
> 
>   S pozdravem Petr Hlavka.
> 
> On 10/18/08, Bystroushaak <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> > Zdravim. Včera jsem nechal běžet přez večer script, který měl spočítat
> faktorial z 99. I když se samotný výpočet povedl (na mém počítači to 
> trvalo
> skoro celou noc) a číslo se v pořádku uložilo do proměnné, nemůžu s ním dělat
> vůbec nic. Nejde ho převést na string, abych ho mohl uložit (zkoušel jsem ho
> převádět čtyři hodiny a nikam jsem nedošel) ani ho uložit pomocí shelve, o tom
> že bych ho vypsal radši ani neuvažuji. Má python nějaký modul, nebo nějakou
> vnitřní fci která by mi umožnila ho uložit, nebo je to číslo navždy ztraceno?
> >  ___
> >  Python mailing list
> >  Python@py.cz
> >  http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> >
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
> 
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


[python] Opravdu velké číslo

2008-10-18 Tema obsahu Bystroushaak
Zdravim. Včera jsem nechal běžet přez večer script, který měl spočítat 
faktorial z 99. I když se samotný výpočet povedl (na mém počítači to trvalo 
skoro celou noc) a číslo se v pořádku uložilo do proměnné, nemůžu s ním dělat 
vůbec nic. Nejde ho převést na string, abych ho mohl uložit (zkoušel jsem ho 
převádět čtyři hodiny a nikam jsem nedošel) ani ho uložit pomocí shelve, o tom 
že bych ho vypsal radši ani neuvažuji. Má python nějaký modul, nebo nějakou 
vnitřní fci která by mi umožnila ho uložit, nebo je to číslo navždy ztraceno?
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Globální klávesové zkratky

2008-08-30 Tema obsahu Bystroushaak

Možná by bylo vhodné uvést o jaký operační systém ti jde a pomocí jakého 
toolkitu se o to snažíš.


 Původní zpráva 
Od: Yetty <[EMAIL PROTECTED]>
Předmět: [python] Globální klávesové zkratky
Datum: 30.8.2008 14:18:34

Dobrý den,
potřeboval bych napsat aplikaci, která by byla schovaná v sys tray a 
otevírala by se na nějakou klávesovou zkratku. Napoví mi někdo, jak se 
to dělá?

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python




___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Stažení souboru ze stránky s cookie s

2008-07-26 Tema obsahu Bystroushaak
Dobré zkušenosti mam s modulem ClientCookie 
(http://wwwsearch.sourceforge.net/ClientCookie/). Pracuje se s ním stejně jako 
s knihovnou urllib2.

>  Původní zpráva 
> Od: anuvin <[EMAIL PROTECTED]>
> Předmět: [python] Stažení souboru ze stránky s cookies
> Datum: 26.7.2008 06:35:58
> 
> Ahoj účastníkům konference, 
> mám spoustu linků na soubory z uložto a snažím se napsat si script, kterej je
> bude tahat za mne. Narazil jsem na to, že uložto vyžaduje ke stažení souboru v
> prohlížeči povoleny cookies, snažím se to emulovat v pythonu, ale moc mi to
> nejde a z dokumentace nejsem dvakrát moudrej...
> http://www.python.org/doc/lib/module-cookielib.html.
> Výsledky mého laborování tak nějak říkají, že společně s nějakým požadavkem 
> jako
> urllib.retrieve(adresa_souboru) 
> stačí posalt i cookie z adresy_stranky_s_tlacitkem_stahnout, ale nevím jak na
> to.
> Za odpověd děkuja a zdraví Michal Keda
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
> 
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] httplib a socks proxy

2008-07-15 Tema obsahu Bystroushaak
Dobrý den. Možná že budu psát blbosti (vzhledem ke zkušenostem co mám je to 
dost možné..), ale osobně mi přijde lepší použít knihovnu urllib2, se kterou 
mám zatím jenom dobré zkušenosti.

Dál tady mam několik odkazů, které by snad mohly pomoct:
http://aspn.activestate.com/ASPN/Cookbook/Python/Recipe/301740
http://love-python.blogspot.com/2008/03/use-proxy-in-your-spider.html
http://www.w3.org/People/Connolly/drafts/socksForPython.html

Doufám že jsem pomohl, jestli ne tak se omlouvám za ztrátu času..
--- Begin Message ---
Zdravim,

badam tady nad tim dobu, zkusim se obratit na Vas.

Snazim se o program, ktery bude komunikovat s http serverem. Pro me ucely se
mi jako nejvhodnejsi (tj. dostatecne jednoducha) jevi knihovna httplib.
Problem je, ze vyzaduji pripojeni pres SOCKS proxy, ale jak koukam na
zdrojaky httplib, nic takoveho neumi a co hur, neumi ani prijmou jiz
otevreny socket, po kterem by dal komunikovala.

Na otevirani socketu pres SOCKS proxy mam funkcni knihovnu (SocksiPy),
kazdopadne ta je prilis low-level, abych psal komunikaci se serverem primo v
ni (byt je to extremni alternativa).

Napada me nekolik reseni, ale ani jedno hezke. Mozna vite o necem jinem
(treba o knihovne pro jednoduchou praci s HTTP, ktera umi pouzivat
existujici socket).

a) Naprgat to primo v socksipy. Zbytecny overhead, parsovani navratovych
hodnot.
b) Forknout httplib a donutit ji prijimat socket. Velmi seredne reseni, mel
bych vlastni verzi knihovny, proste fuj.
c) Pouzit jinou knihovnu, ale nevim jakou.
d) Vzhledem k tomu, ze SocksiPy je *transparentni* z hlediska interface ke
knihovne socks, NEJAK podvrhnout knihovne httplib, aby pri "import socks"
naimportovala (a pouzila) SocksiPy. Kdyby to slo (nejakym pekne lowlevel
python hackem), byl bych zauzlovan...

Verim, ze pokud se najde reseni k d), najde se i nenulova mnozina odpurcu
takovych hacku, ale pro muj ucel by to bylo 100% prijatelne.

Diky za kazdy tip,
Marek
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python--- End Message ---
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Re: [python] doplnek k firefoxu

2008-06-26 Tema obsahu Bystroushaak
Ok, děkuji za odpověď.

>  Původní zpráva 
> Od: Tomas Brabenec <[EMAIL PROTECTED]>
> Předmět: Re: [python] doplnek k firefoxu
> Datum: 26.6.2008 11:37:28
> 
> Neplet mu hlavu :-)
> Mrkni na http://developer.mozilla.org
> V podstate jednoduche rozsireni se delaji v XUL a JavaScriptu, 
> slozitejsi potom uz ve spojeni s Ceckem.
> 
> Tomas
> 
> 
> 
> On 26.6.2008 11:24, superman wrote:
> > V C++, dycinky v C++. :-)
> >
> > Miloslav Ponkrác
> >
> > Bystroushaak napsal(a):
> >   
> >> OT: Můžu se zeptat v jakém jazyku se doplňky do FF píšou?
> >>
> >>
> >> 
> >
> > ___
> > Python mailing list
> > Python@py.cz
> > http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> >   
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
> 
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] doplnek k firefoxu

2008-06-26 Tema obsahu Bystroushaak
OT: Můžu se zeptat v jakém jazyku se doplňky do FF píšou?

>  Původní zpráva 
> Od: Tomas Brabenec <[EMAIL PROTECTED]>
> Předmět: Re: [python] doplnek k firefoxu
> Datum: 26.6.2008 08:37:06
> 
> No vidis, tak tos mel napsat hned :-)
> Zkusenost s tvorbou doplnku pro FF mam, ovsem s tvorbou doplnku pro FF v 
> Pythonu ne. Toz tak je to se mnou ;-)
> 
> Tomas
> 
> 
> On 26.6.2008 8:30, Ondrej Beranek wrote:
> > No asi jsem to nemel nakousavat, ty validatory bych ted ani neresil 
> > (prepsat je neni problem) jako spis to jestli ma nekdo zkusenost s 
> > psanim doplnku pro firefox v pythonu.
> >
> > 2008/6/25 Tomas Brabenec <[EMAIL PROTECTED] 
> > >:
> >
> > Tak ted tomu malinko nerozumim.
> > Myslis pres tu implementaci Pythonu do Mozilly (obdobne jako je mozne
> > psat komponenty v Cecku)? To ale jeste neni nebo to uz funguje ?
> > Kazdopadne podle toho co chces bude snazsi to udelat standardnimi
> > nastroji. Cecko nebo cokoliv je zbytecne.
> >
> > Tomas
> >
> >
> > On 25.6.2008 13:45, Ondrej Beranek wrote:
> > > Jiste taky ja ten doplnek chci v pythonu.
> > >
> > > 2008/6/25 azurIt <[EMAIL PROTECTED] 
> > >>:
> > >
> > > Prepac ale ak si si zatial nevsimol, tak toto je konferencia
> > > zamerana na programovaci jazyk Python.
> > >
> > > azurIt
> > >
> > >
> > > -Pôvodná správa-
> > > Od: Ondrej Beranek [EMAIL PROTECTED]
> >   > >]
> > > Komu: "Konference PyCZ"
> > > Predmet: Re: [python] doplnek k firefoxu
> > >
> > > Jde mi o to, ze chci udelat "kontrolovatko" platnosti odkazu
> > > uvedenych na strance. takze najedu na web, skript si aktualni
> > > stranku kterou vidi uzivatel rozparsuje, a v tom otevrenem okynu
> > > nebo zalozce nebo jak bych to mel nazvat by se zobrazovaly
> > > informace o tom ktrey odkaz uz neplati a ktery ano. Na
> > zjistovani
> > > platnosti ruznych typu odkazu uz mam neco napsano v jinych
> > > jazycich, ale to bych rekl je maly problem.
> > >
> > >
> > >
> > > Dne 25. červen 2008 13:34 Tomas Brabenec
> > <[EMAIL PROTECTED] 
> > >  > >> napsal(a):
> > >  Ahoj,
> > >  co konkretne potrebujes, musis to specifikovat?
> > >  Neumis udelat okno? Neumis tahat informace ze stranky? S cim
> > > konkretne
> > >  potrebujes pomoct ?
> > >  Jestli nevis nic a chces zacit od piky tak doporucuju
> > > http://developer.mozilla.org
> > >  Pokud potrebujes informace o XUL, tak ty se nejlepe naucis z
> > > http://xulplanet.com (tusim, ze obsah xulplanet.com
> > 
> > >  presunuli na
> > > developer.mozilla.org 
> > , takze s
> > > prvnim odkazem si vystacis).
> > >
> > >  Tomas
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >  On 25.6.2008 13:29, Ondrej Beranek wrote:
> > > > Ahoj,
> > > > potreboval bych do firefoxu udelat doplnek, ktery by otevrel
> > okynko
> > > > (treba jako hledani) a v nem by vypisoval udaje vyhodnocene z
> > > aktualne
> > > > zobrazene stranky. Vedel by nekdo jak na to ? Pokud jste to uz
> > nekde
> > > > videli, tak se pochlubte si to (snad) vykucham... nevim kde zacit.
> > > >
> > >
> > 
> > > >
> > > > ___
> > > > Python mailing list
> > > > Python@py.cz   > >
> > > > http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> > >  ___
> > >  Python mailing list
> > > Python@py.cz   > >
> > > http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> > >
> > >
> > >
> > > ___
> > > Python mailing list
> > > Python@py.cz   > >
> > > http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> > >
> > >
> > >
> > 
> > >
> > > ___
> > > Python mailing list
> > > Python@py.cz 
> > > http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> > _

Re: [python] POZOR NA NEŽÁDOUCÍ VLIVY

2008-06-22 Tema obsahu Bystroushaak
Tomu se v internetovém slangu říká SPAM. Jestliže jsi o tom nikdy neslyšel, 
můžeš se některé podstatné informace dočíst zde: 
http://cs.wikipedia.org/wiki/Spam

>  Původní zpráva 
> Od: Jarek Krcmar <[EMAIL PROTECTED]>
> Předmět: [python] POZOR NA NEŽÁDOUCÍ VLIVY
> Datum: 22.6.2008 15:05:30
> 
> Zdravím všechny Pythonýry,
> 
> dnes jsem obdržel email od nějakého Nelmanna wikmanna. Zpráva byla v jazyce, 
> který neznám.
> 
> Jakmile jsem si ji chtěl přečíst, otevřelo se okno pro vytvoření účtu k 
> internetu.
> 
> Ihned jsem to ukončil a účet jsem si nevytvořil.  Předmět zprávy začal 
> slovem Python.
> 
> Jarek
> 
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
> 
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Odesílání e-mailu: mujprogram1. py

2008-06-14 Tema obsahu Bystroushaak
 přidávají do souboru některé editory aby si označily že soubor je uložený v 
UTF8. Tato hlavička se v editoru nezobrazuje, a python jí ignoruje..

>  Původní zpráva 
> Od: Pavel Kosina <[EMAIL PROTECTED]>
> Předmět: Re: [python] Odesílání e-mailu: mujprogram1.py
> Datum: 14.6.2008 18:19:33
> 
> Ne, Jarku, ty tam nemáš napsáno # -*- coding UTF 8 . Máš tam něco úplně 
> jiného.
> 
> Tento program, cos poslal, je neskutečný bordel všeho možného, úplný chaos. 
> Zkus
> si zapamatovat: jeden program = jedna záležitost. Takže třeba na vyzkoušení
> printu budeš mít jeden program, na nanuky druhý, na telef. seznam třetí, jeden
> na zkoušku češtiny, na výpis násobitelů třetí, atd  Jinak se ztrácí chuť
> radit
> 
> Ahoj
> Pavel
> 
> 
> >  Původní zpráva 
> > Od: Jarek Krcmar <[EMAIL PROTECTED]>
> > Předmět: [python] Odesílání e-mailu: mujprogram1.py
> > Datum: 14.6.2008 17:37:55
> > 
> > Zdravím vás pythonýři,
> > 
> > trošku se mi podařilo na programu, který vám nyní posílám zapracovat.
> > 
> > Ale domnívám se, že to s tím kódováním nebude nijak slavné, protože na 
> > první 
> > řádek jsem zadal # -*- coding UTF 8 a hned za tento údaj jsem zadal ten kód.
> > 
> > Asi na dvou řádcích jsem udělal nějaké změny, ale výsledkem je, že: Jmeno 
> > raw_input "(zadej jméno ... sintaxError.
> > 
> > Navíc místo písmene e -je tam jakýsi znak a  odečítač mi čte jmno.
> > Jinak by bylo asi všechno OK.
> > 
> > Jarek
> > 
> > Zpráva bude odeslána s následujícími přílohami:
> > mujprogram1.py
> > 
> > Poznámka: Jako ochranu proti počítačovým virům mohou některé programy 
> > zabraňovat odesílání nebo přijímání některých typů příloh. Informace o 
> > způsobu zpracování příloh ve vašem počítači zjistíte v nabídce nastavení 
> > zabezpečení. 
> > 
> > 
> > 
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
> 
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Re: [python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu

2008-06-06 Tema obsahu Bystroushaak
Nedokážu si představit že by to šlo lépe vystihnout. (potlesk)

>  Původní zpráva 
> Od: superman <[EMAIL PROTECTED]>
> Předmět: Re: [python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu
> Datum: 06.6.2008 14:33:26
> 
> 
> > Já už třeba na builderu.cz  napsal, že Java
> > jakožto jazyk, který všechno
> > emuluje něčím jiným není dobrý učební jazyk.
> >
> >
> > Polozme si otazku, jestli je to dobre nebo spatne. Chceme se naucit 
> > vytvaret robustni aplikace a algoritmy nebo se hrabat v pocitaci na 
> > nizke urovni a primo komunikovat s HW? V tom prvnim pripade Java nema 
> > zadny problem, naopak to "emulovani" (zapouzdreni) ma svoji filosofii.
> >
> Tady vůbec nejde o low level, ani o tyto věci. Tady jde o to, že 
> začínající programátor učící se na Javě si plete prostor jmen 
> (namespace) se třídou, stejně tak modul nazývá slovem třída. Výčtový typ 
> si plete se slovem třída. Globální proměnné jsou pro něho statickým 
> členem třídy. Dále mu není jasný pojem typu proměnné, protože mu opět 
> splyne se slovem třída. A můžu takto uvést desítky dalších zamlžovacích 
> taktik, kdy i z talentovaného člověka Java udělá někoho, kdo bude tento 
> zmatek hodně dlouho rozplétat. Zkrátka v Javě se vše emuluje stylem 
> "uděláme třídu".
> 
> Java se prostě tak omezená, že jiná taktika, než emulovat vše třídou 
> není. Koneckonců původně to měl být jednoduchý jazyk pro pračky - a čím 
> osekanější, tím lépe se bude implementovat.
> 
> > Myslim, ze kdyby Java mela tak omezene prostredky, ze by napriklad 
> > bankovni domy tuto platformu nepouzivaly. Naopak, existuje siroke 
> > spektrum nejruznejsich aplikacnich serveru, portalu, CMS, DMS, 
> > nastroju integracni vrstvy apod. Tyhle moznosti jsou vykoupeny plossi 
> > krivkou uceni.
> 
> Nepleťte si prosím omezenost prostředků s omezeností jazyka. Ale zkuste 
> si dítě učit ve slabikáři abecedu tak, že mu dovolíte kreslit písmenka, 
> ale jenom vodorovné a svislé čárky, nic šikmého. To je asi styl Javy. 
> Nakonec i šikmou čáru nakreslíte pomocí interpolace dostatečně hustou 
> řadou krátkých vodorovných a šikmých čárek, ale proč to dítěti takto 
> komplikovat?
> 
> Myslím, že začínající programátor by se měl učit na programovacím 
> jazyce, který přímo dělá to co potřebuje. Kde slovo X je prostě X, a 
> není to emulation by class. Určitě je lepší, když v Pythonu udělá modul 
> - a Python mu dá jasně najevo, že modul může mít kolik chce tříd, 
> proměných, atd.. - a bude mu hned jasné, že modul a třída jsou naprosto 
> odlišné pojmy, například.
> 
> Navíc nesdílím nadšení mnoha lidí na OOP pro začátečníky a děkuji Bohu, 
> že jsem se začal učit neobjektově. Myslím, že začátečník by hned neměl 
> být nucen do OOP, ale měl by se nejdřív naučit základy bez něho.
> 
>  >Vzhledem k tomu, ze se bavime o uceni, tak souhlasim, ze Javu ne. Ale 
> co treba Groovy, zejo? :-)
> 
> A proč?
> 
> > Mě naopak Python přijde jako velmi vynikající pro začátek. Čistý
> > jazyk,
> > výsledky vidíte hned, neprasí se tam jako v PHP, neobchází se všechno
> >
> >
> > Neprasi, ale prasit muze. Viz globalni promenne, cross-class sdilene 
> > promenne apod. Vetsina dostatecne flexibilnich jazyku ze sve podstaty 
> > umoznuje bastleni. Je to spis o kulture programatoru, jestli se k tomu 
> > snizi nebo ne.
> 
> Globální proměnné nejsou prasení v rozumném počtu. Stejně tak jako 
> leccos dalšího.
> 
> A určitě je lepší prasení, než zastírání něčeho něčím. Prasit totiž jde 
> v každém jazyce, naprosto každém. Znáte tu větu: "Fortranista píše v 
> každém programovacím jazyce jako ve Fortranu".
> 
> Miloslav Ponkrác
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
> 
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python