Re: [python] [django-cs] PyCon CZ, PyCon SK

2015-11-10 Tema obsahu geon
Držím palce. Termín jste zvolili krásně, přesně na mé narozeniny, 
takže to vnímám jako dost symbolické ;-) . Zúčastnit se nemohu, 
pozdravuji hlavně všechny zapálené učitele.


geon
Pavel Kosina


Jakub Vysoky napsal(a) dne 5.11.2015 v 23:59:

Uf! Diky za pripomenuti. Listky koupeny. Jak pro me, tak pro tatika
(podporujeme ceskeho skolstvi :))

Ted uz jenom nezmeskat letadlo SFO->BRNO :))

2015-11-05 11:23 GMT-08:00 Honza Javorek mailto:m...@honzajavorek.cz>>:

Ahoj,

asi už to všechno víte, ale já jen kdyby náhodou... Za týden už
je PyCon CZ <https://cz.pycon.org/>, takže kdo ještě váhá s
lístkama, tak má poslední příležitost. Máme už přes 200
účastníků, perfektní spíkry, workshopy, no prostě všechno, takže
neváhat a kupovat.

Pokud vás českej PyCon akosi nevzrušuje, tak bych rád
připomenul, že je tu ještě PyCon SK <https://pycon.sk/>! Termín
konference už je dán (11.3.2016 až 13.3.2016), místo taky
(Bratislava, což je hezky uprostřed Československa, takže na
vzdálenost se nemůže vymlouvat nikdo), prodávají early bird
lístky a dokonce už mají i otevřené CfP, takže můžete posílat
návrhy na svoje přednášky! Prostě jedou jak draci!

- FB stránka: https://www.facebook.com/pyconsk/

- FB událost: https://www.facebook.com/events/941546202585736/

Srazy jsou pro děcka, teď se jezdí na konference! ;-)


Mějte se,

Honza

--
--
E-mailová skupina django...@googlegroups.com
<mailto:django...@googlegroups.com>
Správa: http://groups.google.cz/group/django-cs
---
Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru
skupiny „django-cs“ ve Skupinách Google.
Chcete-li zrušit odběr skupiny a přestat dostávat e-maily ze
skupiny, zašlete e-mail na adresu
django-cs+unsubscr...@googlegroups.com
<mailto:django-cs+unsubscr...@googlegroups.com>.
Chcete-li tuto diskusi zobrazit na webu, navštivte

https://groups.google.com/d/msgid/django-cs/CAPAmg-fKbyTWAjxCsZ6vPbQaQacMxSTrOrHDyDiMH2DHP4G%2BVw%40mail.gmail.com

<https://groups.google.com/d/msgid/django-cs/CAPAmg-fKbyTWAjxCsZ6vPbQaQacMxSTrOrHDyDiMH2DHP4G%2BVw%40mail.gmail.com?utm_medium=email&utm_source=footer>.
Další možnosti najdete na https://groups.google.com/d/optout.




--
Jakub Vysoky

mob: +420 605 852 377
jab: jakub.vys...@gmail.com <mailto:jakub.vys...@gmail.com>
twit: https://twitter.com/kvbik


___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz

Re: [python] unicode 2.7

2015-06-26 Tema obsahu geon

to s.decode('encoding') nefunguje ani s utf8, cp1250, cp852, mbcs
Bude asi nějak složitěji.

from __future__ import unicode_literals funguje, nicméně stejně by mi 
zajímalo, jak by to nmělo jít s decode, encode, unicode ;-)




Honza Král napsal(a) dne 26.6.2015 v 14:25:

s.decode('encoding') by melo fungovat, kde 'encoding' je napriklad
'utf-8' (vubec netusim jaky ma windows encoding na FS).

dalsi moznost je proste nahoru do souboru dat:

from __future__ import unicode_literals

a nebo (idealne :) ) prejit na python3
Honza Král
E-Mail: honza.k...@gmail.com
Phone:  +420 606 678585


2015-06-26 14:12 GMT+02:00  :

Když mám ve složce soubor s unicode znaky, tak tohle mi ho spolehlivě maže:

import os
for s in os.listdir(u"."):
 os.remove(s)

Protože ale proceduru mazání / přesouvání mám hluboko ve funkci a nechce se
mi měnit její vstup "." --->u".", abych nerozhodil něco jiného, rád bych to
udělal nějak takhle:

import os
for s in os.listdir("."):
 os.remove(unicode(s,"..."))

Jak? Zkoušel jsem různé varianty pokus-omyl, ale bez výsledku a pak už mě to
přestalo bavit, tak jsem si říkal, že bude rychlejší se tady někoho zeptat.

Díky :-)

winxp+win7, python2.7


___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz

___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


[python] unicode 2.7

2015-06-26 Tema obsahu geon

Když mám ve složce soubor s unicode znaky, tak tohle mi ho spolehlivě maže:

import os
for s in os.listdir(u"."):
os.remove(s)

Protože ale proceduru mazání / přesouvání mám hluboko ve funkci a nechce 
se mi měnit její vstup "." --->u".", abych nerozhodil něco jiného, rád 
bych to udělal nějak takhle:


import os
for s in os.listdir("."):
os.remove(unicode(s,"..."))

Jak? Zkoušel jsem různé varianty pokus-omyl, ale bez výsledku a pak už 
mě to přestalo bavit, tak jsem si říkal, že bude rychlejší se tady 
někoho zeptat.


Díky :-)

winxp+win7, python2.7


___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


Re: [python] isdir nebo Not isdir

2015-02-12 Tema obsahu geon

střílím:

Jestli mají složky v názvu české znaky, mohl by to být nějaký specielní 
český znak, který to dělá.


Zkusit názvy adresářů v tomto tvaru: r"n:\Fotogalerie"

Zkusit os.path.abspath(path)


Držím pěsti.


ZU1234 napsal(a) dne 12.2.2015 v 18:25:

V jednom python-windows programu který kopíruje
soubory a adresáře z windows na linuxový sambou sdílený adresář
mám OPAKOVANĚ ale zcela NÁHODNĚ tento problém:

if not os.path.isdir(DEST_DIR):
 MSG(2, u"  Vytvářím adresář '%s'" % DEST_DIR)
 os.mkdir(DEST_DIR)

Adresář určitě existuje, přesto os.path.isdir() vrátí False,
objeví se hláška od systému že adresář nelze vytvořit.

  Vytvářím adresář '\\server\zalohy\aaa\bbb'
Traceback (most recent call last):
   File "xxx.py", line 316, in 
WindowsError: [Error 183] Nelze vytvořit soubor, který již existuje:
u'server\\zalohy\\aaa\\bbb'


Pokusím se "os.path.isdir" nahradit "os.path.exists", ale zlobí mne to.

Setkal se s tím někdo?

Díky


___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


[python] pillow

2014-07-24 Tema obsahu geon
Jen chci upozornit, že klasická knihovna PIL, hodně dlouho 
neaktualizovaná,  je nahrazována projektem/forkem PILLOW, který se zdá 
být aktivním. Je to dobře, programové zpracování fotek je výborné nejen 
jako do výuky, ale i pro hromadnou úpravu fotek, použití ve vlastních 
aplikacích a mnoho dalšího. Funguje v py2 i 3.


geon

http://pillow.readthedocs.org/en/latest/index.html
http://www.pythonforbeginners.com/gui/how-to-use-pillow
https://github.com/python-pillow/Pillow
https://pypi.python.org/pypi/Pillow

___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


[python] čeština v konferenci (Re: vypočítaný rok ako webová adresa)

2014-07-23 Tema obsahu geon
Konference probíhá ze dvou hlavních směrů - mailama a přes webové 
rozhraní na Google skupinách. Ty dvě větve jsou propojené přes newsový 
server. Největší problém historicky dělají Google skupiny, které neumí 
nic jiného, než utf8. Hodně lidí to řeší tak, že nepíší háčky čárky, což 
však snižuje čitelnost. Když někdo píše z webového rozhraní mailu nebo 
přímo přes Google skupiny, tak tam k znetvoření češtiny dojít snad ani 
nemůže. My všichni ostatní, a asi nás je čeština, kteří používáme 
nějakého toho klienta, bychom si měli nastavit kodování utf8. Např. v 
Thunderbirdu to je v Možnostech - http://i.imgur.com/b3gd5Ng.png


Čus
geon

V TB je krásný addon Display mail user agent, kde krásně vidíte, odkud 
vám kdo píše. A dokonce i u TB je poznat, jestli Linux nebo Windows. Jo, 
vím, že se to dá vyčíst z hlavičky, ale ikona je ikona :-)



diverman napsal(a) dne 23.7.2014 v 23:37:

čáíýěčáíěýříáěšřýščáíýřšé

sprav si kódování, voe

Dne středa, 23. července 2014 15:43:46 UTC+2 Martin Guľkaš napsal(a):

Dobr� de� m�m mal� probl�mik:  chcem v pythone pou�i�  
vypo��tan� rok

ako hodnotu do url adresy
...


___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


Re: [python] win7 junction point

2014-06-09 Tema obsahu geon
Documents ani Dokumenty nejsou v systémových proměnných, tedy expandvars 
nehrozí...



starenka . napsal(a), dne 9.6.2014 12:40:

Ahoj,

a jde to vypsat, kdyz dostanes ten puvodni adresar pres os.path.expandvars?
---
In Perl you shoot yourself in the foot, but nobody can understand how
you did it. Six months later, neither can you. | print
'aknerats'[::-1]


2014-06-09 12:25 GMT+02:00  :

Je možné nějak v pythonu dostat výpis složky (os.listdir), případně
kopírování do a ze složky, přes Junction Point, tedy něco jako hard link na
adresář? Konkrétně mi jde o  defaultní link Dokumenty, který odkazuje na
Documents v %USERPROFILE%. Zatím jsem zjistil, že ani ve win cmd nefunguje
dir Dokumenty. Když však ručně udělám nějaký hardlink přes "mklink /J něco1
něco2", tak mi dir něco1 funguje 

Díky moc

___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz

___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


[python] win7 junction point

2014-06-09 Tema obsahu geon
Je možné nějak v pythonu dostat výpis složky (os.listdir), případně 
kopírování do a ze složky, přes Junction Point, tedy něco jako hard link 
na adresář? Konkrétně mi jde o  defaultní link Dokumenty, který odkazuje 
na Documents v %USERPROFILE%. Zatím jsem zjistil, že ani ve win cmd 
nefunguje dir Dokumenty. Když však ručně udělám nějaký hardlink přes 
"mklink /J něco1 něco2", tak mi dir něco1 funguje 


Díky moc

___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


[python] mtp android

2014-02-04 Tema obsahu geon

Ahojte,

s mým novým androidem se trochu potýkám, aby mi fungovaly všechny moje 
staré věci, na který jsem byl zvyklý. Třeba jsem přes příkazový řádek 
kopíroval různé věci tam a zpět. Nyní, prý od od androida 4.1 to již 
nejde, protože zrušili podporu tzv. mass storage. Tady čtu 
http://superuser.com/questions/369959/how-do-i-access-mtp-devices-on-the-command-line-in-windows, 
že na pokud chci kopírovat na mtp disk, nestačí copy, ale je třeba, aby 
kopírovací program uměl primitiva read, seek, write. Což mě napadlo, že 
Python umí a mohl bych kopírovat věci na sd kartu v androidu přes Python.


Našel jsem i nějaké knihovny, např. 
https://pypi.python.org/pypi/pymtpfs/, ale nikde žádný příklad použití a 
velmi divné (v setup.py vlastně jen jedna funkce).


(Našel jsem také různé obezličky jako spustit na androidu ftp server a v 
pc se připojit na ten ftp server a připojit jako písmeno a už by 
klasické kopírování mělo jít, ale tudy jít nechci. Také nechci roota, 
kde to asi jde také.)


Díky za pomoc


___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


Re: [python] How To again

2013-11-26 Tema obsahu geon
heh, tak to byla chyba asi v mém TB, imap na seznam zlobí a někdy 
označuje jako nepřečtené věci dávno přečtené. Anebo mi Seznam někde 
útrob svojeho archivu znovu předhodil tento příspěvek. :-)




g...@post.cz napsal(a), dne 27.11.2013 8:26:

Ahoj,

nevím proč ale toto mi přišlo s datem 18.8. :-)

* nejlépe na každé stránce by mohl být odkaz na zdroj, minimálně v
úvodu, předmluvě
* v předmluvě je chybně odsazená h2 Poděkování
* v předmluvě bych výrazně /asi h2/ zvýraznil, pro jakou verzi Py že to je
* aby se to daleko lépe dostalo do vyhledávačů, asi bych doplnil v html
hlavičku viz
  http://www.jakpsatweb.cz/html/hlavicka.html


Díky! Super! :-)
Pavel






Tovim napsal(a), dne 18.8.2013 17:05:

Buďte zdrávi pánové a dámy.

Právě jsem zavěsil doplněný překlad How To Think Like

a Computer Scientist in Python (3) na http://howto.py.cz

o překlad textů k Tkinteru (http://tkinter.py.cz)

a dovoluji si vás na to upozornit.

Rád bych znal vaše názory.

Tovim



___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


Re: [python] How To again

2013-11-26 Tema obsahu geon

Ahoj,

nevím proč ale toto mi přišlo s datem 18.8. :-)

* nejlépe na každé stránce by mohl být odkaz na zdroj, minimálně v 
úvodu, předmluvě

* v předmluvě je chybně odsazená h2 Poděkování
* v předmluvě bych výrazně /asi h2/ zvýraznil, pro jakou verzi Py že to je
* aby se to daleko lépe dostalo do vyhledávačů, asi bych doplnil v html 
hlavičku viz

 http://www.jakpsatweb.cz/html/hlavicka.html


Díky! Super! :-)
Pavel






Tovim napsal(a), dne 18.8.2013 17:05:

Buďte zdrávi pánové a dámy.

Právě jsem zavěsil doplněný překlad How To Think Like

a Computer Scientist in Python (3) na http://howto.py.cz

o překlad textů k Tkinteru (http://tkinter.py.cz)

a dovoluji si vás na to upozornit.

Rád bych znal vaše názory.

Tovim



___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


[python] externí program proměnné

2013-11-20 Tema obsahu geon
Jak z Pythonu zavolat externí program (*.bat), aby po navrácení do 
pyscriptu zůstaly zachovány systémové proměnné v něm nastavené?


wxp, w7, py3.2, py2.7

Díky
___
Python mailing list
python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Visit: http://www.py.cz


Re: [python] algoritmus na násobení

2013-10-07 Tema obsahu geon

@starenka: a co když 5.1*4.2???
Čekám že pokud bude třeba, dotyčný se bude ptát sám :-)


starenka . napsal(a), dne 7.10.2013 20:13:

@geon: cili 5*(-4) je 0
---
In Perl you shoot yourself in the foot, but nobody can understand how
you did it. Six months later, neither can you. | print
'aknerats'[::-1]


2013/10/7  :

Ano,

a*b značí: á krát sečti b k sobě, třebas
2*3=3+3
5*4=4+4+4+4+4


a=5
b=4

vysledek=0
for i in range (b):
 vysledek=vysledek+a

print vysledek
--

tu chut prostě miluju :-)
a pokud ti toto hází chybu, budeš mít asi Python 3 a musíš si opravit print
platí jen pro celá čísla, tak nějak předpokládám, že to bylo zadání

geon

pro ostatní: je lepší si dělat taháky než na to kašlat zvysoka :-)


starenka . napsal(a), dne 7.10.2013 19:30:


Ahoj Miso,

ze zakladky sem dlouho, ale jeslti porad plati, ze 5*4 je 5+5+5+5 tak
asi takhle (pisu z hlavy, tak me nezabijte):

def podepasat_od_rodicu(a, b):
  jabka_hrusky = sum([abs(a)]*abs(b))
  return jabka_hrusky if (a<0) == (b<0) else -jabka_hrusky


---
In Perl you shoot yourself in the foot, but nobody can understand how
you did it. Six months later, neither can you. | print
'aknerats'[::-1]


2013/10/7 Martin Komoň :


Umí to tak průměrný šesťák. Tohle není konference na domácí úkoly.

Pokud jsem to nepochopil, tak ani jako vtip to nebylo dobré.

On 10/7/13 6:00 PM, pinosova.m...@gmail.com wrote:


ahoj, mám za úkol sestavit v pythonu algoritmus na násobení za použití
pouze sčítání a odčítání... umí to někdo?moc to spěchá
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] algoritmus na násobení

2013-10-07 Tema obsahu geon

Ano,

a*b značí: á krát sečti b k sobě, třebas
2*3=3+3
5*4=4+4+4+4+4


a=5
b=4

vysledek=0
for i in range (b):
vysledek=vysledek+a

print vysledek
--

tu chut prostě miluju :-)
a pokud ti toto hází chybu, budeš mít asi Python 3 a musíš si opravit print
platí jen pro celá čísla, tak nějak předpokládám, že to bylo zadání

geon

pro ostatní: je lepší si dělat taháky než na to kašlat zvysoka :-)


starenka . napsal(a), dne 7.10.2013 19:30:

Ahoj Miso,

ze zakladky sem dlouho, ale jeslti porad plati, ze 5*4 je 5+5+5+5 tak
asi takhle (pisu z hlavy, tak me nezabijte):

def podepasat_od_rodicu(a, b):
 jabka_hrusky = sum([abs(a)]*abs(b))
 return jabka_hrusky if (a<0) == (b<0) else -jabka_hrusky


---
In Perl you shoot yourself in the foot, but nobody can understand how
you did it. Six months later, neither can you. | print
'aknerats'[::-1]


2013/10/7 Martin Komoň :

Umí to tak průměrný šesťák. Tohle není konference na domácí úkoly.

Pokud jsem to nepochopil, tak ani jako vtip to nebylo dobré.

On 10/7/13 6:00 PM, pinosova.m...@gmail.com wrote:

ahoj, mám za úkol sestavit v pythonu algoritmus na násobení za použití pouze 
sčítání a odčítání... umí to někdo?moc to spěchá
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] How To again

2013-08-21 Tema obsahu geon
jj, vím o tom, ale nenacházím sílu a čas to opravit. Asi to zůstane s 
Py2.x součástí historie.


Pavel

Michal Molhanec napsal(a), dne 21.8.2013 19:40:

Dobrá den,

ještě jsem si vzpomenul, že minimálně tenhle překlad:
http://tkinter.programujte.com/index.htm
používá "udělátko".

Dne 21.8.2013 19:01, Tovim napsal(a):

Ahoj Jane, Michale, Petrové, Jakube.

Házím piškot do žita, vyměním jej za widget.

Děkuji za připomínky
Tovim




___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] How To again

2013-08-20 Tema obsahu geon

Na první straně:

* Já bych nějak zvýraznil, že se jedná o Python 3.
* oprava překlepu skriptovacíPjazyk Tcl...
* oprava from tkinter import* ---> from tkinter import *
* dal odkaz na originál

Na ostatních stranách bych udělal odkaz na hlavní stranu třeba přes logo 
nebo nadpis Tutoriál.


Pavel

Petr Přikryl napsal(a), dne 20.8.2013 8:54:

Ahoj,

Navrhuji korekci překladu pojmu "widget" v http://tkinter.py.cz. Nejjednodušší
by bylo ponechat "widget" a důkladně to ze všech stran vysvětlit. Asi se 
nepodaří
vymyslet něco českého, co by bylo podobně specifické a obecně přijatelné.

Petr

__

Od: Tovim 
Komu: "'Konference PyCZ'" 
Datum: 18.08.2013 17:08
Předmět: [python] How To again

Buďte zdrávi pánové a dámy.



Právě jsem zavěsil doplněný překlad How To Think Like

a Computer Scientist in Python (3) na http://howto.py.cz

o překlad textů k Tkinteru (http://tkinter.py.cz)

a dovoluji si vás na to upozornit.



Rád bych znal vaše názory.

Tovim





--

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] python pro studenty

2012-04-18 Tema obsahu geon
https://developers.google.com/appengine/docs/whatisgoogleappengine?hl=cs
https://developers.google.com/appengine/docs/python/gettingstartedpython27/?hl=cs

Pavel



Marek Nožka napsal(a), dne 18.4.2012 20:09:
> Ahoj všem.
> 
> Učím Python na střední škole a rád bych zpřístupnil studentům možnost
> psát si v Pyhonu webové stránky. Zamýšlím se ale nad bezpečností celého
> řešení. Proto se chci zeptat: Existuje nějaká možnost, jak Python "zavřít
> do klece", aby začínající, nedbalí a líní programátoři svou nedbalostí
> neohrozili server? 
> 
> Nejvíc by se mi líbilo, kdybych mohl studenty donutit, aby veškerá data,
> která dostanou prostřednictvím webového serveru museli prohnat
> regulárním výrazem. Byl by to takový dobrý kompromis: udělám, co se po mě
> chce a nejsem ničím omezen.
> 
> Existuje něco takového? Díky za každý nápad.
> 
> Marek
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


[python] nové články

2012-04-05 Tema obsahu geon
Ahoj,

jen upozorňuji na nové články, nová témata na root.cz (kdo to čte
vyjímečně jako já, tak může uniknout): http://zdrojak.root.cz/n/python/,
hlavně tedy http://zdrojak.root.cz/clanky/optimalizace-v-pythonu/ a nově
vznikající seriál http://zdrojak.root.cz/clanky/python-profesionalne-uvod/.

Také jsem díky tomu objevil
https://developers.google.com/appengine/docs/whatisgoogleappengine?hl=cs
(ve verzi s Pythonem), ale na hraní s tím asi nebudu mít dost času, i
když bych chtěl.  Také bych chtěl toto nějak dostat na wiki, ale je
spíše sen.

Mějte se při velikonocích fajn
Pavel geon Kosina


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] PYTHONPATH

2012-01-18 Tema obsahu geon
a mě by se zase líbilo, kdyby někdo, nejlépe tazatel, odpovědi shrnul v
nějaký smysluplný celek, doplnil diakritiku a pustil někam na wiki py.cz.


zu1234 napsal(a), dne 18.1.2012 10:26:
> Za sebe bych poprosil o takovýto postup:
> 
> Nabídněme každý své řešení. A velmi bych přivítal kdyby to pokud možno
> nebylo jen heslo, ale i lehké polopatické naznačení co to vlastně dělá.
> 
> Ale nevnucujme to své jako jediné možné!
> Neexistuje jedno dokonalé řešení pro libovolnou konfiguraci člověk +
> počítač + úkol.
> Někdy je například lepší jednoduché řešení (které 'vyškolí' v užívání
> proměnných prostředí v linuxu), před komplexním, které se třeba časem
> může ukázat jako nenahraditelné.
> 
> ZU
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Invent Your Own Computer Games with Python

2011-08-19 Tema obsahu geon
neee, http://learnpythonthehardway.org/book/ je taková spíše klasická
učebnice, ukázky kodu spíše jen jako dokreslení problematiky.

http://inventwithpython.com/ je "výuka na příkladech", v tomto případě
na hrách. Hodně mi to připomíná,
http://www.livewires.org.uk/_media/python/livewires-pdfs-1.2.tgz, ale je
to brané jaksi trochu obráceně. Nejdřív se v lekci ukáže celý program,
který si mají lidé spustit, a pak, až se nabaží, tak se podrobně
vysvětluje jak to funguje.


P.



Jakub Vysoky napsal(a), dne 19.8.2011 15:02:
> uz jsem to od nekoho take slysel doporucovat, takze bych to take rad
> nekdy schroustal.
> 
> mimochodem @zedshaw to nazval pokracovanim LPTHW
> 
> 
> 2011/8/18 geon :
>> http://inventwithpython.com/
>> + taky např. http://inventwithpython.com/traces/guess.html
>> docela super, snad jako příručka pro učitele nátciletých.
>> P.
>> ___
>> Python mailing list
>> Python@py.cz
>> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
>>
> 
> 
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


[python] Invent Your Own Computer Games with Python

2011-08-18 Tema obsahu geon
http://inventwithpython.com/
+ taky např. http://inventwithpython.com/traces/guess.html
docela super, snad jako příručka pro učitele nátciletých.
P.
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Py 3.2.1 final ?

2011-07-14 Tema obsahu geon
tak už ti to vyšlo :-)


Náhodný citát:
S dětmi, s nimiž si rodiče nedělali starosti, často mívají starosti
dějiny.
-- Brudziňski

Tomix napsal(a), dne 28.6.2011 21:18:
> Je někde k mání? Měla vyjít 19.6. a kde nic tu nic.  :-(
> 
> 
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


[python] tisk

2011-06-29 Tema obsahu geon
Dá se nějak poznat, ještě před tiskem print(), jestli půjde řetězec (v
mém případě název souboru včetně cesty) vytisknout nebo ne? Napadá mě
tisknout na zkoušku někam jinam print(neco, file=necojakovystupnacp852),
ale nejsem si úplně jist, jak to udělat nejelegantněji. Nebo nějak
zjišťovat, jestli znaky v řetězci se vyskytují v daném kodovaní (852)

Díky

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


[python] migrace

2011-06-29 Tema obsahu geon
Ahoj,

rozhodl jsem se, že na domácích pc zmigruji na 3.2 z 2.6 (na xpsp3).
Nemám sice velké projekty, jen max 100 řádkové scripty, nicméně Python
denně využívám na administraci (loginscript), práci s titulky, filmy,
mp3, atd. Tak jen napíši moje pozorování:

* 2to3 je dobrý ale nedělá "děleno" (neupravuje celočíselné py2 / na
celočíselné py3 //), takže to se musí ručně
* nedělá taky file() ---> open(), takže to se musí také ručně
* unicode() převádí na str() což je povětšinou špatně, alespon u mne,
když jsem pomocí unicode kodoval názvy souborů do cp852 nebo utf8 pro
ukládání do souborů nebo výpisy na obrazovku
* hodně mnou používané print "\n",neco nestačí převést na print
("\n",neco), protože pak to vypadá na výpise blbě, musí se přidat print
("\n",neco, sep="")

Vypadá to zatím, že opravdu s českými znaky v názvech souborů pracuje
lépe a příměji než dvojková řada. Jinak se zatím daří.

P.

-- 
Náhodný citát:
Každý dobře využitý okamžik nese ohromné úroky.
-- Chesterfield

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] učit Python 2.x nebo 3.x

2011-05-31 Tema obsahu geon
Já jsem kdysi Python učil, ale již nejsem na technické škole, takže již
ne. Já osobně bych se přiklonil, pokud tedy možno, k 3.x. Pokud by nešlo
nahradit neexistující knihovny nebo místo nich prostě probrat něco
jiného, co již dostupné je, tak samozřejmě ne. Je málo pravděpodobné, že
za 5let se zastaví vývoj 3.x, více je pravděpodobné, vliv 2.x bude menší
a menší.
S pozdravem

Pavel Kosina

http://macek.sandbox.cz/texty/prvni-jazyk-python/



Marek Nožka napsal(a), dne 31.5.2011 13:24:
> Přeji dobrý den.
> 
> Rád bych zařadil Python do výuky programování na střední škole a rád bych
> se zeptal na váš názor ohledně toho, jestli učit Python 2 nebo 3. Já jsem
> si zatím udělal následující názor, ale rád bych ho konfrontoval s ostatními 
> a zeptal se na případné zkušenosti.
> 
> Osobně si myslím, že v současné době by se mělo začít Pythonem >3.1,
> protože to je budoucnost s tudy se bude ubírat další vývoj. Problém ale
> je, že pro trojkouvou řadu zatím nejsou moc knihovny. (Jde mi hlavně o
> SciPy, NumPy a Matplotlib, protože jsme technická škola.) Další problém
> je s návody a tutoriály. Ty jsou zatím spíš pro v2.
> 
> Zatím jsem tedy udělal závěr, že budu učit >v3.1 a pokud bude potřeba,
> tak si odskočíme do v2.x a podíváme se "proč ten trojkový kód
> nefunguje?". Nevím ale jestli to není úplně zcestné. Nerad bych udělal 
> v těch mladých hlavách úplněj bordel. Proto právě píšu sem.
> 
> Takže závěrečná otázka: Myslíte si, že bych měl raději začít v.2.x a pak
> teprve přejít ke >3.1?
> 
> Předem díky za všechny názory a odpovědi.
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] velikost souborů

2011-04-20 Tema obsahu geon
ano, v tom je (nebo lépe řečeno byl) problém.
Shrnutí:

a=b/2**20
a=float(os.path.getsize(name))/2**20.

Díky!
P.


Petr Messner napsal(a), dne 20.4.2011 17:48:
> A nebo jestli jsem nepochopil otazku a problém je v tom, že 4.64 MB != 4 640 
> 000 B (zaokrouhleno) - je třeba si uvědomit, že megabajt má obvykle 2^20, ne 
> 10^6 bajtů. Takže stačí v Pythonu jen vhodně vydělit číslem 2^20.
> 
> Petr Messner
> 
> 20.4.2011 v 17:35, g...@post.cz:
> 
>> Ve Windows (xp) když dám Vlastnosti souborů, tak vidím 4 velikosti souboru:
>>
>> Velikost 4,64 MB (4 875 317 bajtů)
>> Velikost na disku 4,65 MB (4 878 336 bajtů)
>>
>> pro zjednodušení budu říkat:
>>
>> Velikost a(b)
>> Velikost na disku c(d)
>>
>> os.path.getsize vrací b a já bych potřeboval a. Jak na to?
>>
>> Díky
>> P.
>>
>>
>> -- 
>> Náhodný citát:
>> Je-li moc samoúčelná, stává se despotismem a nelegitimní tyranií.
>> (str. 78)
>>   -- Drucker
>> ___
>> Python mailing list
>> Python@py.cz
>> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


[python] velikost souborů

2011-04-20 Tema obsahu geon
Ve Windows (xp) když dám Vlastnosti souborů, tak vidím 4 velikosti souboru:

Velikost 4,64 MB (4 875 317 bajtů)
Velikost na disku 4,65 MB (4 878 336 bajtů)

pro zjednodušení budu říkat:

Velikost a(b)
Velikost na disku c(d)

os.path.getsize vrací b a já bych potřeboval a. Jak na to?

Díky
P.


-- 
Náhodný citát:
Je-li moc samoúčelná, stává se despotismem a nelegitimní tyranií.
(str. 78)
-- Drucker
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] restrukturalizace kodu

2011-03-23 Tema obsahu geon
ViNiL napsal(a), dne 23.3.2011 19:55:
> On 3/23/2011 6:41 PM, g...@post.cz wrote:
>> Ahoj,
>>
>> mám v jednom scriptu občas odsazeno dvěma občas čtyřma mezerama a
>> potřeboval bych nějaký nástroj, kterým bych to sjednotil. Díky za náměty.
> 
> Ja vim. ViM :-) (http://www.vim.org/)
> 
> Plus aktualni python.vim
> (http://www.vim.org/scripts/script.php?script_id=974)
> 
> Pak staci na prvni radce napsat '=G' a voila! ;-)
> 

do .vimrc jsem musel po čisté win instalaci ještě dodat:

setlocal tabstop=2
setlocal softtabstop=2
setlocal shiftwidth=2
setlocal textwidth=80
setlocal smarttab
setlocal expandtab
set enc=utf-8

aby fungoval na utf8 souborech a jedno odsazení nebylo standardních
šílených 8 mezer a už to jakžtakž jede. Díky.
P.
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


[python] restrukturalizace kodu

2011-03-23 Tema obsahu geon
Ahoj,

mám v jednom scriptu občas odsazeno dvěma občas čtyřma mezerama a
potřeboval bych nějaký nástroj, kterým bych to sjednotil. Díky za náměty.

Pavel


-- 
Náhodný citát:
Manželství je jediné nevolnictví, které zákon připouští.
-- Mill
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] setřídění položek ve FAT adresáři

2011-03-20 Tema obsahu geon
Zrovna nedávno jsem si dělal script, co mi náhodně vybírá z mé sbírky
hudby skladby (mp3), přejmenovává je (na začátku pořadová čísla a do
názvu souboru přidá i název složky), a ukládá, kam mu řeknu a kolik (mb)
mu řeknu. A v autě mám pak takové soukromé rádio, vždy jiné. ;-)
P.



Visgean Skeloru napsal(a), dne 20.3.2011 23:02:
> Některé mp3 přehrávače seřazují soubory podle data modifikace, pak stačí
> napsat script co modifikuje...
> 
> 2011/3/20 petrofF mailto:petr...@seznam.cz>>
> 
> On 20 bře, 14:29, Limoto  > wrote:
> > Dne Ne 20. března 2011 11:54:42 petrofF napsal(a):
> >
> > > Zdravím ...potřebuji docílit, aby pořadí souborů v adresáři
> odpovídalo
> > > abecednímu (jejich názvů; podle prvních dvou znaků vždy obsahujících
> > > číslo mp3 skladby).
> > > Pomohlo by, kdyby existovala knihovna s funkcemi pro přístup/
> > > manipulaci. (Jde o FAT16 na SD kartě, používány dlouhé názvy)
> > > ___
> > > Python mailing list
> > > pyt...@py.cz 
> > >http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> >
> > Zkus googlit fatsort. Není to sice knihovna pro python, ale
> myslím, že je to
> > to, co hledáš.
> 
> Dík za odezvu.
> Na vysvětlení: kapesní MP4 player skutečně u SD karet (2G) neumí TAGy,
> playlisty a ze složky načte skladby v pořadí daném pořadím ukládaní.
> Bohužel WinAmp - ze záhadných důvodů - jakkoli uspořádaný playlist
> odešle do přehrávače tak, že názvy abecedně uspořádá ale předtím z
> názvů vyjme číslo skladby.
> Já jsem si až teď uvědomil, že existuje Hi-level a přitom bezpečný
> způsob: CMD/BAT a v něm použít move (prostě starý adresář zničit,
> vytvořit dočasný a pak vrátit už ve správném pořadí)
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz 
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
> 
> 
> 
> -- 
> PGP pub key:
>   
> http://keyserver.pgp.com/vkd/SubmitSearch.event?SearchCriteria=visgean%40gmail.com
>http://www.abclinuxu.cz/lide/visgean/gpg
>A453 B7F3 33D9 3BE6 2B8A | F014 5347 EBAC 0A5A 3E92
> Jabber: visg...@jabber.org  |
> visg...@jabber.cz 
> Github: http://github.com/Visgean
> 
> 
> 
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] py.cz (bylo: Re: omezeni globalniho slovniku)

2011-03-17 Tema obsahu geon
http://www.facebook.com/pages/python-pycz/209303382416337


Hynek Fabian napsal(a), dne 17.3.2011 14:47:
...
> Tak nechoď okolo horké potraviny a založ to. Skalní fanouškové FB budou rádi, 
> skalní odpůrci nic nenadělají. Internet je svobodná země.
> Já preferuji konferu protože mi připadá jako kulturnější forma diskuse,
> ale to neznamená že by nebyl prostor pro další, jednodušší a méně formální 
> kanál. Naopak, už nějakou dobu uvažuji o chatroomu na jabberu nebo irc.
> Bůček mě, přiznávám, ani ve snu nenapadl, ale mohl by posloužit stejně.


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] py.cz (bylo: Re: omezeni globalniho slovniku)

2011-03-17 Tema obsahu geon
> [...]
>> Pro rozvoj
>> Pythonu je třeba stále podchycovat a udržovat.
> 
> Proč? :-) (no flames please. Já jsem trochu víc pro osud. Člověk se
> musí postupně
> k něčemu dopracovat, a s trochou štěstí to bude to, co mu sedí. S trochou 
> smůly
> bude někdo podchycovat a podchytí něco, co tak být nemělo. No nic, zavolám
> astrologovi a půjdu spát.)

Já to vnímám více jako sad. Když to necháte osudu, nemáte nic. Pokud
pečujete a připravujete podmínky, jste pan zahradník a sklizen bude
velká. Osud může totiž být i ta práce na tom, aby něco bylo. :-)

P.


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] py.cz (bylo: Re: omezeni globalniho slovniku)

2011-03-17 Tema obsahu geon
Tomáši a ostatní:

nejsem pro zrušit mail. Jsem pro vyjít vstříc další generaci, která
prostě žije na fb, jako my jsme žili někdo na mailu a někdo na webových
forech. Nepředpokládám, že se tam všichni odsud přihlásí, ale někdo snad
ano. A třeba to ani nevznikne, protože se tu nenajde nikdo, kdo by to
udržoval. Třeba to bude jen další plácnutí do vody, osobně si však
myslím, že ne. Myslím, že to není nic proti ničemu, když to tam bude.
Dneska kluci programují nebo se zajímají již na druhém stupni ZŠ a pokud
najdou alepson trochu podpory na místech, kde jsou jako doma, přispěje v
jejich snaze programování v tom kterém jazyce zvládnout. Pro rozvoj
Pythonu je třeba stále podchycovat a udržovat.

P.




Tomas Brabenec napsal(a), dne 17.3.2011 12:55:
> Taky zvedám ruku pro mail.
> 
> Dne 17.3.2011 8:04, Martin Stiborský napsal(a):
>> Souhlas, facebook mi příjde úplně nesledovatelný, skoro bych ho ani
>> neřešil, příjde mi to divné chodit tam "diskutovat" o Pythonu.
>>
>> 2011/3/16 Visgean Skeloru:
>>> Ehm, nic proti ale výhoda konference je spíš v tom že chodí právě na
>>> mail,
>>> kde vám prostě neunikne, osobně jsem proti jakémukoliv webovému fóru
>>> atp.
>>> prostě proto že jsem línej to neustále kontrolovat, ta samá situace
>>> nastane
>>> na facebooku, možná by se hodilo mít nějaký mirroring s facebookem...
>>>
> 
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] py.cz (bylo: Re: omezeni globalniho slovniku)

2011-03-16 Tema obsahu geon
aha, tak to jsem nepochopil :-)

já jsem to ale myslel vážně, takže pokud by tu někdo byl, kdo je na fb
častěji než málo, a trochu se orientuje, já osobně bych tuto aktivitu
přivítal.

Nevím, jestli jsem to psal zde či jinde, ale já jsem na fb již dlouho,
hlavně z nutnosti sledovat tento fenomén. Nemohu si nedovolit tam nebýt,
nerozumět tomu, co mí studenti říkají nebo se mě dokonce ptají. Kromě
několika vyjímek jsou tam aktivně všichni.

P.


Jirka Vejrazka napsal(a), dne 16.3.2011 17:14:
>> ještě jsem chtěl říct, že přesto, že se můžeme těšit na dotazy typu "a
>> gde se udela abi se jako smazal pocytac?" tak je to super nápad. Daleko
>> dneska lepší, než webová konference.
> 
>   To mel byt pokus o vtip (ucet na FB nemam a ani neplanuju). Bal bych
> se prave takovych dotazu, ktere nevyresi ani odkaz na FAQ nebo "jak se
> spravne ptat", protoze "se mislel ze ste tu od toho abyste pomohly".
> 
>   Jirka
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] py.cz (bylo: Re: omezeni globalniho slovniku)

2011-03-16 Tema obsahu geon
ještě jsem chtěl říct, že přesto, že se můžeme těšit na dotazy typu "a
gde se udela abi se jako smazal pocytac?" tak je to super nápad. Daleko
dneska lepší, než webová konference.

P.


Jirka Vejrazka napsal(a), dne 16.3.2011 16:47:
>> Začátečníci, alespon podle mne a to jsem tu asi před léty psal
>> několikrát, nejsou na emailové konference vůbec přivyklí a mají problém
>> takto komunikovat.
> 
> Takze je cas presunout se na Facebook? :)
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] py.cz (bylo: Re: omezeni globalniho slovniku)

2011-03-16 Tema obsahu geon
jasně! Ostatně tam již něco je, ale je to ve formě skupiny, která je
dost neužitečná, protože neposílá nové příspěvky na zeď nebo jako zprávy
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=77299759868 .

Jestli máš chuť založ, naplň a udržuj formu "stránka" a dej vědět. Pak
bychom tu skupinu zrušili. Udělám tě tam klidně adminem.

P.


Jirka Vejrazka napsal(a), dne 16.3.2011 16:47:
>> Začátečníci, alespon podle mne a to jsem tu asi před léty psal
>> několikrát, nejsou na emailové konference vůbec přivyklí a mají problém
>> takto komunikovat.
> 
> Takze je cas presunout se na Facebook? :)
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] py.cz (bylo: Re: omezeni globalniho slovniku)

2011-03-16 Tema obsahu geon
Tady dycky bylo ticho :-)

Začátečníci, alespon podle mne a to jsem tu asi před léty psal
několikrát, nejsou na emailové konference vůbec přivyklí a mají problém
takto komunikovat. Na druhou stranu to je výhoda, jak tu někdo psal, že
tu nejsou opravdu hloupé dotazy od totálních neznabohů, kteří pořádně
ani neumí česky a chtějí hackovat vzdáleně učitelský PC.  ;-)

P.


Martin Stiborský napsal(a), dne 16.3.2011 14:16:
> Pro mě byla tahle konference obrovská pomoc když jsem začínal, lidi
> tady jsou ochotní a schopní pomoci.
> Jen je tu poslední dobou docela ticho, je to tím že o Python není
> zájem, nejsou začátečníci nebo o tomto místě jen neví?
> 
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Vylepšení stránek py.cz

2011-03-16 Tema obsahu geon
Pokud ti to píše: Not permitted Sorry, you need more identification to
do that on this wiki. Perhaps you need to set a username in options or
log in ? tak bys asi měl kliknout na ten jediný odkaz, co tam je,
vyplnit dvě věci, save a mělo by to jet.  ;-)

P.

Petr Přikryl napsal(a), dne 16.3.2011 14:35:
> 
> Možná by to chtělo vylepšit nebo připomenout takovou drobnost...
> Už se zase neumím přihlásit, pokud bych chtěl něco editovat.
> Buď jsem slepý, nebo to není moc intuitivní (obojí je možné ;)
> 
> P.
> __
>> Od: "Michal Molhanec" 
>> Komu: Konference PyCZ 
>> Datum: 08.03.2011 19:21
>> Předmět: Re: [python] omezeni globalniho slovniku
>>
>> Něco mi uniká? Články na py.cz jsou, wiki je to celý, na mail archív se 
> dostanu z titulní stránky na dvě kliknutí. Design by mohl být lepší, ale 
> kvůli tomu není potřeba měnit platformu.
>>
>> Problém přece není v technologii, ale v tom, kdo ty články bude psát. 
> Proč je nikdo nepíše dneska? Jak donutíte lidi, aby je psali, když 
> přejdete na CMS?
>>
>> Jestli vám přijde nepřehledná titulní stránka nebo struktura současného 
> py.cz, tak to lze přece změnit.
>>
>> Dne 8.3.2011 17:52, Visgean Skeloru napsal(a):
>>> Zdravím, jak přesně je to míněno? py.cz  by dle mého
>>> potřebovala nový portál, s články, wiki systémem, lehce přístupným mail
>>> archívem a nějakým novodobým designem... Šel by do toho někdo? Osobně
>>> mám velice malé zkušenosti s web designem ale trochu djanga zvládnu,
>>> chtělo by to více lidí... Měl by ještě někdo zájem přetvořit py.cz
>>>  (ač nevím jak moc mám pravomoc podobnou možnost nabízet :) )
>>>
>>> 2011/3/6 mailto:g...@post.cz>>
>>>
>>>
>>> Visgean Skeloru napsal(a), dne 4.3.2011 19:26:
>>>  > Taky mam pocit že každý týden je tu jeden mail na téma: jak použít
>>>  > exec/eval, možná by to chtělo založit nějaké FAQ kde by bylo vyloženě
>>>  > napsáno ať to dělají jinak, nebo rovnou odkazovat na starší vlákna...
>>>  > btw: v souvislost s tím by možná nebylo na škodu opravit py.cz
>>> 
>>>  >  
>>>
>>>
>>> máš možnost ;-)
>>> ___
>>> Python mailing list
>>> Python@py.cz 
>>> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> --
>>> PGP pub key:
>>> http://keyserver.pgp.com/vkd/SubmitSearch.event?SearchCriteria=visgean%40gmail.com
>>> http://www.abclinuxu.cz/lide/visgean/gpg
>>> A453 B7F3 33D9 3BE6 2B8A | F014 5347 EBAC 0A5A 3E92
>>> Jabber: visg...@jabber.org  |
>>> visg...@jabber.cz 
>>> Github: http://github.com/Visgean
>>>
>>>
>>>
>>> ___
>>> Python mailing list
>>> Python@py.cz
>>> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
>>
>> ___
>> Python mailing list
>> Python@py.cz
>> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
>>
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] py.cz (bylo: Re: omezeni globalniho slovniku)

2011-03-10 Tema obsahu geon
Visgean Skeloru napsal(a), dne 9.3.2011 20:43:
> Ok, já bych ty vlákna spojil.
> 
> tu chybu ti to ale hází jen při vyhledávání, ne?
> 
> Ne, tu chybu mi to hází na titulní stránce.

to máš asi rozhašenej ff, protože toto chování jsem nikdy nezažil ani
nikdo jiný nereportoval.

P.

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] py.cz (bylo: Re: omezeni globalniho slovniku)

2011-03-10 Tema obsahu geon
ViNiL napsal(a), dne 9.3.2011 8:46:
> On 3/8/2011 7:15 PM, g...@post.cz wrote:
>> Archiv konference snad není problém, jen kdyby se v této pětiletce
>> podařilo zprovoznit vyhledávání
>> http://www.py.cz/FrontPage/searchwiki?expr=python ;-) bylo by to fajn.
> 
> Ale, no jo, porad ;-) Vzdyt ti to slibuju asi jen 3 roky :-( Pardon.
> Potiz je v tom, zwiki, jako projekt, je takova neustale polomrtva. Tak
> se priznam, ze nevim, jestli se mam snazit nejak resit zwiki, nebo
> prevod neco jineho (jednoducheho, uz naprogramovaneho). Kdyby jina wiki,
> tak nejspis moinmoin.
> 
> Cemu byste dali prednost?


funkčnímu vyhledávání.
P.

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


[python] py.cz (Re: omezeni globalniho slovniku)

2011-03-08 Tema obsahu geon
tu chybu ti to ale hází jen při vyhledávání, ne?

Pokud se ti nezdá, že by tutoriály nebyly vhodné pro wiki, zkus se
pozeptat po serverech, který se zaobírají programováním. Vždyť nemusí (a
ani není) být vše na wiki. Já si tedy myslím, že by to být mohlo, proč
ne. Pro delší věci se dokonce dělají domény třetího řádu, kde pak design
vypadá již podle tvých představ.



Visgean Skeloru napsal(a), dne 8.3.2011 23:02:
> Ano uniká, alespoň mně to hází chybu
> 
> 
> Site Error
> 
> An error was encountered while publishing this resource.
> 
> *UnicodeDecodeError*
> 
> Sorry, a site error occurred.
> 
> Traceback (innermost last):
> 
> 
> ..alespoň pro firefox, pro chrome funguje v pohodě... (Což jsem si
> uvědomil až teď) každopádně prostě to není vůbec ale vůbec přehledný.
> Prostě by to chtělo mít nějaký lepší systém více vyhovující požadavkům
> na portál. Takhle to vypadá jako by se někdo snažil naroubovat portál na
> wiki. Například já jsem přemýšlel že bych přeložil články typu
> http://www.siafoo.net/article/52 ale prostě mi to nepřijde jako dobrý
> článek na wiki.
> 
> 
> 2011/3/8 Michal Molhanec  >
> 
> Něco mi uniká? Články na py.cz  jsou, wiki je to celý,
> na mail archív se dostanu z titulní stránky na dvě kliknutí. Design
> by mohl být lepší, ale kvůli tomu není potřeba měnit platformu.
> 
> Problém přece není v technologii, ale v tom, kdo ty články bude
> psát. Proč je nikdo nepíše dneska? Jak donutíte lidi, aby je psali,
> když přejdete na CMS?
> 
> Jestli vám přijde nepřehledná titulní stránka nebo struktura
> současného py.cz , tak to lze přece změnit.
> 
> Dne 8.3.2011 17:52, Visgean Skeloru napsal(a):
> 
> Zdravím, jak přesně je to míněno? py.cz 
>  by dle mého
> 
> potřebovala nový portál, s články, wiki systémem, lehce
> přístupným mail
> archívem a nějakým novodobým designem... Šel by do toho někdo?
> Osobně
> mám velice malé zkušenosti s web designem ale trochu djanga zvládnu,
> chtělo by to více lidí... Měl by ještě někdo zájem přetvořit
> py.cz 
>  (ač nevím jak moc mám pravomoc podobnou možnost
> nabízet :) )
> 
> 2011/3/6 mailto:g...@post.cz>
> >>
> 
> 
> 
>Visgean Skeloru napsal(a), dne 4.3.2011 19:26:
> > Taky mam pocit že každý týden je tu jeden mail na téma:
> jak použít
> > exec/eval, možná by to chtělo založit nějaké FAQ kde by
> bylo vyloženě
> > napsáno ať to dělají jinak, nebo rovnou odkazovat na
> starší vlákna...
> > btw: v souvislost s tím by možná nebylo na škodu opravit
> py.cz 
>
> >  
> 
> 
>máš možnost ;-)
>___
>Python mailing list
>Python@py.cz   >
> 
>http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
> -- 
> PGP pub key:
>   
> http://keyserver.pgp.com/vkd/SubmitSearch.event?SearchCriteria=visgean%40gmail.com
>http://www.abclinuxu.cz/lide/visgean/gpg
>A453 B7F3 33D9 3BE6 2B8A | F014 5347 EBAC 0A5A 3E92
> Jabber: visg...@jabber.org  |
> visg...@jabber.cz 
> Github: http://github.com/Visgean
> 
> 
> 
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


[python] py.cz (bylo: Re: omezeni globalniho slovniku)

2011-03-08 Tema obsahu geon
Věř mi, že s lidmi jako ViNiL hneš těžko :-) znám to ze své zkušenosti,
když jsem navrhoval změnit tuto konferenci na webovou. Jak rád na to
vzpomínám ;-)

Já pořád vidím py.cz jako wiki, která sice je, ale která není jako wiki
moc chápána. Málokdo se zastaví a věnuje/vrátí kousek znalostí zpátky do
ní. Mě osobně nikdy nezáleželo moc na designu. Systém wiki je asi v malé
profesní komunitě nejlepší řešení, jak nevytvořit web, který hyne s
odchodem nebo s nedostatkem času tvůrců.

Archiv konference snad není problém, jen kdyby se v této pětiletce
podařilo zprovoznit vyhledávání
http://www.py.cz/FrontPage/searchwiki?expr=python ;-) bylo by to fajn.

Když jsem psal "máš možnost.." tak jsem reagoval na větu "opravit
py.cz", tedy opravit nepřesnosti, chybějící věci nebo nevhodné členění,
které tam jistě jsou.

P.



Visgean Skeloru napsal(a), dne 8.3.2011 17:52:
> Zdravím, jak přesně je to míněno? py.cz  by dle mého
> potřebovala nový portál, s články, wiki systémem, lehce přístupným mail
> archívem a nějakým novodobým designem... Šel by do toho někdo? Osobně
> mám velice malé zkušenosti s web designem ale trochu djanga zvládnu,
> chtělo by to více lidí... Měl by ještě někdo zájem přetvořit py.cz
>  (ač nevím jak moc mám pravomoc podobnou možnost nabízet
:) )
>
> 2011/3/6 mailto:g...@post.cz>>
>
>
> Visgean Skeloru napsal(a), dne 4.3.2011 19:26:
> > Taky mam pocit že každý týden je tu jeden mail na téma: jak použít
> > exec/eval, možná by to chtělo založit nějaké FAQ kde by bylo
vyloženě
> > napsáno ať to dělají jinak, nebo rovnou odkazovat na starší
vlákna...
> > btw: v souvislost s tím by možná nebylo na škodu opravit py.cz
> 
> >  
>
>
> máš možnost ;-)
> ___

-- 
Náhodný citát:
Na čest se ženě sahat nemá.
-- Rochefoucauld
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] omezeni globalniho slovniku

2011-03-06 Tema obsahu geon

Visgean Skeloru napsal(a), dne 4.3.2011 19:26:
> Taky mam pocit že každý týden je tu jeden mail na téma: jak použít
> exec/eval, možná by to chtělo založit nějaké FAQ kde by bylo vyloženě
> napsáno ať to dělají jinak, nebo rovnou odkazovat na starší vlákna...
> btw: v souvislost s tím by možná nebylo na škodu opravit py.cz
>  


máš možnost ;-)
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Proměnný název souboru

2011-03-03 Tema obsahu geon
ukládat čisté open() do slovníku nebo seznamu?
P.


Ctibor.Plasek napsal(a), dne 3.3.2011 12:17:
> To je sice pěkné, ale stále mi to neřeší nový název proměnné ( soubor1 =
> .)
> 
>>  Původní zpráva 
>> Od: zu1234 
>> Předmět: Re: [python] Proměnný název souboru
>> Datum: 03.3.2011 12:07:29
>> 
>> I = 1
>> open("x" + str(I) + ".txt", 'w').write('eee')
>> I += 1
>> open("x" + str(I) + ".txt", 'w').write('eee')
>>
>> ZU
>>
>> Dne 3.3.2011 11:53, Ctibor.Plasek napsal(a):
>> > open jde udělat i takhle :
>> > a = 1
>> > F = open('text'+ str(a) + '.txt','w')
>> >
>> > ale právě s tím zápisem mám problém...
>> >
>> >
>> >>  Původní zpráva 
>> >> Od: zu1234 
>> >> Předmět: Re: [python] Proměnný název souboru
>> >> Datum: 03.3.2011 11:45:15
>> >> 
>> >> Asi to nepůjde tak jednoduše.
>> >>
>> >> FI = open('test.txt','w')
>> >> FI_2 = open('test_2.txt','w')
>> >> FI.write('aaa')
>> >> FI_2.write('bbb')
>> >>
>> >> Leda to přebalit pomocí nějaké funkce, která by prohazovala
>> >> file_objekty podle jednoho z parametrů.
>> >>
>> >> ZU
>> >>
>> >> Dne 3.3.2011 11:12, Ctibor.Plasek napsal(a):
>> >> > Dobrý den.
>> >> > Mohl by mi někdo poradit, jak vytvořit něco takového :
>> >> >
>> >> > soubor1.write('ahoj')
>> >> >
>> >> > ale tak, abych mohl měnit název souboru dle proměnné :
>> >> >
>> >> > soubor+str(1).write('ahoj')
>> >> >
>> >> > Děkuji Ctibor
>> >> > ___
>> >> > Python mailing list
>> >> > Python@py.cz
>> >> > http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
>> >> >
>> >> ___
>> >> Python mailing list
>> >> Python@py.cz
>> >> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
>> >>
>> >>
>> >>
>> > ___
>> > Python mailing list
>> > Python@py.cz
>> > http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
>> >
>> ___
>> Python mailing list
>> Python@py.cz
>> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
>>
>>
>>
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] sigint

2011-01-25 Tema obsahu geon
Díky, funguje. A dá se ve win odchytit i zavření okna, kde běží
pythonovský script?


Hynek Fabian napsal(a), dne 25.1.2011 11:36:
> ^C ma  defaultni handler, odchyt vyjimku KeyboardInterrupt.
> Btw delat v kontextu signal handleru blokujici operace neni moc dobrej napad.
> 
> g...@post.cz (Tuesday 25 January 2011 06:37:51):
>> Ahoj,
>>
>> v jedné části programu kopíruji soubory (obvykle velké) a chci mít
>> zajištěno, že když dám ctrl+c tak že v cíli nezbude jen část souboru -
>> chci zajistit jeho smazání přes odchycení sigint:
>>
>> def signal_handler(signal, frame):
>> print 'You pressed Ctrl+C!'
>> print dest
>> if os.path.isdir(item):
>> shutil.rmtree(dest)
>> if os.path.isfile(item):
>> os. remove(dest)
>> sys.exit(0)
>>
>> signal.signal(signal.SIGINT, signal_handler)
>>
>> toto ale nefunguje, protože cíl je asi stále otevřen původním procesem
>> kopírování. Díky za rady jak z toho ven.
>>
>> You pressed Ctrl+C!
>> xyz.mkv
>> Traceback (most recent call last):
>>   File "D:\Zaloha\W7610034.py", line 48, in 
>> shutil.copy(item, dest)
>>   File "C:\prg\Python26\lib\shutil.py", line 88, in copy
>> copyfile(src, dst)
>>   File "C:\prg\Python26\lib\shutil.py", line 54, in copyfile
>> copyfileobj(fsrc, fdst)
>>   File "C:\prg\Python26\lib\shutil.py", line 30, in copyfileobj
>> fdst.write(buf)
>>   File "D:\Zaloha\W7610034.py", line 11, in signal_handler
>> os. remove(dest)
>> WindowsError: [Error 32] Proces nemß p°Ýstup k souboru, neboŁ jej prßvý
>> vyu×Ývß
>> jinř proces: 'xyz.mkv'
>>
>>
>>
>> xpsp3, py2.x
>>
>> Díky
>> geon
>> Pavel Kosina
>>
>>
>>
>>
>> ___
>> Python mailing list
>> Python@py.cz
>> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> ___
> Python mailing list
> Python@py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
> 


-- 
Náhodný citát:
Přátelství mezi mužem a ženou nemůže existovati jako prvotní cit.
-- Lawrence
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


[python] sigint

2011-01-24 Tema obsahu geon
Ahoj,

v jedné části programu kopíruji soubory (obvykle velké) a chci mít
zajištěno, že když dám ctrl+c tak že v cíli nezbude jen část souboru -
chci zajistit jeho smazání přes odchycení sigint:

def signal_handler(signal, frame):
print 'You pressed Ctrl+C!'
print dest
if os.path.isdir(item):
shutil.rmtree(dest)
if os.path.isfile(item):
os. remove(dest)
sys.exit(0)

signal.signal(signal.SIGINT, signal_handler)

toto ale nefunguje, protože cíl je asi stále otevřen původním procesem
kopírování. Díky za rady jak z toho ven.

You pressed Ctrl+C!
xyz.mkv
Traceback (most recent call last):
  File "D:\Zaloha\W7610034.py", line 48, in 
shutil.copy(item, dest)
  File "C:\prg\Python26\lib\shutil.py", line 88, in copy
copyfile(src, dst)
  File "C:\prg\Python26\lib\shutil.py", line 54, in copyfile
copyfileobj(fsrc, fdst)
  File "C:\prg\Python26\lib\shutil.py", line 30, in copyfileobj
fdst.write(buf)
  File "D:\Zaloha\W7610034.py", line 11, in signal_handler
os. remove(dest)
WindowsError: [Error 32] Proces nemß p°Ýstup k souboru, neboŁ jej prßvý
vyu×Ývß
jinř proces: 'xyz.mkv'
>>>


xpsp3, py2.x

Díky
geon
Pavel Kosina




___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] [Fwd: [Fwd: Re: Czecho email ....]]

2006-05-17 Tema obsahu geon
Petr Vaněk napsal(a):
> Zajem o co? (viz nize)
>
> Kazdopadne jsem z webu pochopil, ze tam masti nejaky webovky a staveji site. 
> Je to pravda?
>   
co já vím? jak jsem koupil, tak dávám ;-)


-- 
geon
volume doprava.

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


[python] [Fwd: [Fwd: Re: Czecho email ....]]

2006-05-16 Tema obsahu geon
Title: **




Se souhlasem odesílatele přeposílám, jestli někdo nemá zájem:


Hello Pavle ...

Zdravíme Vás ze Scotska, kde se v současné době věnujeme
projektu
založeném na jazyku Python.  Dospěli
jsme do stadia kdy považujeme
vývoj dodatečného software za
žádoucí v rámci krátkodobé smlouvy. 
Pročítali jsme vaše webové stránky a
rádi bychom věděli, zdali víte o
někom kdo by měl zájem o spolupráci
s námi na tomto poli působení.

Nemůžeme Vám sdělit podrobnosti
našeho projektu, ale můžeme Vás
ujistit, že je velmi důležitý a
povede k radikálním změnám ve způsobu
používání Internetu.  Druh lidí, se
kterými bychom rádi spolupracovali
by měli být: 

... zkušení odborníci ve vývoji
Pythonu
... oddaní práci kterou dělají 
... neúnavní dokud práce není
dokončena
... a ... naprosto čestní.

Znalost anglického jazyka na Vaší
straně by nám samozřejmě usnadnila
komunikaci, protože naše technická
čeština není na vysokě úrovni.  Mohl
byste prosím odpovědět anglicky,
je-li to možně a sdělit nám tolik
informací, kolik v této fázi
považujete za potřebné.


Děkujeme Vám předem za pozornost.

Váš Tom.


***

We are currently developing a python
based project here in Scotland and
have reached the stage where it is
appropriate for us to consider
employing additional software
development resources on a temporary
contract basis. We came across your
website and would like to know if
you know of any company that would
be interested in talking to us about
working with us
for this purpose? 



We cannot give you any detail of
exactly what our project is, but we
can tell you that it is very
significant and will revolutionise they
way that people use the Internet. 
The type of people we want to work
with should be individuals who are:



... very highly skilled python
developers

... committed to work they take on

... tireless until work is completed

... and ... absolutely honest.



If you have English language skills
in your company then that would be
a distinct advantage, as our own
Czech language skills are at a
non-technical level.  Could you
please respond in English if you can,
and give us as much information as
you feel appropriate at this stage. 
I thank you in advance for your
attention.



Kind regards  ... Tom



-- 









**
Thomas
Findlay  -  [EMAIL PROTECTED]
NaT Systems  -  IT Project Services
Tel: +44
1292 671807  Fax:
+44 1292 677840
**
 





___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

[python] tkintercz

2006-04-12 Tema obsahu geon
Ahoj,

Kdyby, někdo, čistě náhodou, neměl co dělat, a ještě, čistě náhodou, by 
měl rád tkinter, může se přidat :-)
http://tkintercz.wz.cz/

-- 
geon
volume doprava.

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] wx Tisk

2006-04-06 Tema obsahu geon
Tomas Brabenec napsal(a):
> Když už jsme u wxPyhonu.
> Nevíte někdo, jak jednoduše tisknout RichText.
> Pomocí TextCtrl není problém s textem pracovat. Vše funguje, změna 
> barvy, velikost, font. Ale jak to potom vytisknout?
> Řešil jste někdo podobný problém? Předem říkám, že Tisk není až tak to 
> zásadní, takže si ani nehodlám psát vlastní textový procesor pro tisk. 
> Jde mi o jednoduchý tisk RTF.

win32print? nebo přes scriptování Wordu? tedy pokud jsi po 
widlema

-- 
geon
volume doprava.
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] přehled proměnných

2006-04-01 Tema obsahu geon
Zapomněl jsem dodat: pro programy, které nemají: if __name__ == "__main__":
Pro ty samozřejmě fungují pydoc, epydoc, a další.
geon

geon napsal(a):
> Znáte nějaký script, který mi vytáhne z programu všechny mé proměnné, 
> případně další věci, a nějak přehledně je uspořádá? Kdysi kdesi jsem 
> něco takového viděl, ale nemohu si vzpomenout.
>   

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


[python] přehled proměnných

2006-04-01 Tema obsahu geon
Znáte nějaký script, který mi vytáhne z programu všechny mé proměnné, 
případně další věci, a nějak přehledně je uspořádá? Kdysi kdesi jsem 
něco takového viděl, ale nemohu si vzpomenout.

Díky

-- 
geon
volume doprava.

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] www.pythonology.org

2006-04-01 Tema obsahu geon
Martin Uzak napsal(a):
> caute,
>
> v archive som si vsimol, ze niekto davnejsie hladal "python success 
> stories" (http://www.py.cz/pipermail/python/2006-January/003927.html). 
> voila.
>   
Myslím, že ten někdo myslel spíše české (slovenské) success story a 
myslel to pustit někam na wiki.

Anglické všichni znají z www.python.org  :-) (první strana vpravo nahoře)

-- 
geon
volume doprava.

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] čeština

2006-03-13 Tema obsahu geon
azurIt napsal(a):
> co tak urobit to, co ti python napisal ?
> "..see http://www.python.org/peps/pep-0263.html for details.."
>
>   
tak z toho bych to neudělal ;-)

-- 
geon
volume doprava.

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Kratka DOSova jmena (bylo SQLite Windows)

2006-02-23 Tema obsahu geon

Petr Prikryl napsal(a):

Jak se vůbec v Pythonu dá získat krátké dosové
jméno? Pro oči nevidím -- nic nemůžu najít.

  



 win32api .GetShortPathName

string = *GetShortPathName(*)

Obtains the short path form of the specified path.


 Comments

The short path name is an 8.3 compatible file name. As the input path 
does not need to be absolute, the returned name may be longer than the 
input path.



 Win32 API References

GetShortPathName


--
geon
Vyjímka je pravidlo.

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


[python] job

2006-02-19 Tema obsahu geon

http://www.cvonline.cz/new_tp/tp_detail.php?tp_id=18568&i=0&page=0&par=asukoht&tegvk_id=11&asukoht_id=37

--
geon
Vyjímka je pravidlo. Rekurzivní.

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Tkinter vzhled/skin

2006-02-18 Tema obsahu geon




Tak jsem našel, jak by to šlo - hromadně měnit vzhled vybraného
widgetu/widgetů - a funguje to.

def __initializeTk_colors_common(self, root):
root.option_add('*background','#797778')
root.option_add('*foreground','#fdfd02')
root.option_add('*EntryField.Entry.background', 'white')
root.option_add('*Entry.background', 'white')
root.option_add('*MessageBar.Entry.background', 'gray85')
root.option_add('*Listbox*background', 'dark green')
root.option_add('*Listbox*selectBackground', 'dark slate blue')
root.option_add('*Listbox*selectForeground', 'white')

def __initializeTk_win32(self, root):
self.__initializeTk_colors_common(root)
root.option_add('*Font', 'Verdana 10 bold')
root.option_add('*EntryField.Entry.Font', 'Courier 10')
root.option_add('*Listbox*Font', 'Courier 10')

Asi se to nedá srovnávat se skiny GTK/Qt, ale lepší něco než nic ;-)

Bones napsal(a):

  Ahoj vsichni,
neznate nekdo nejaky skin na Tkinter, ktery by zmenil jeho vzhled do
hezci podoby, treba vzhledu GTK,Qt, cokoli? Vim ze pod Windows Tk
convertuje vzhled do WinAPI, ale ja bych chtel neco na UNIX. Googlil
jsem, ale nic relevantniho nenasel.
Predem diky za odpovedi.
Bones
  
  

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python



-- 
geon
Vyjímka je pravidlo. Rekurzivní.



___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Re: [python] re

2006-02-16 Tema obsahu geon

Michal Molhanec napsal(a):

geon napsal(a):
Dá se nějak docílit, pomocí nějakého flagu nebo parametru nebo nějak, 
abych měl stejnou syntaxi  regulárních výrazů jako u většiny ostatních 
jazyků (snad), co se týče obyčejných závorek, tedy abych mohl psat 
(cz|com) a ne (?:cz|com) ?


To se snad chova stejne jako v PCRE/Perlu, co chtit vic?


Šlo mi o to, že mi zápis (cz|com) připadá čitelnější než 
(?:cz|com).

Jde mi jen o "hezkost", nic jiného za tím nehledejte.
V Perlu, tuším, by fungovaly oba dva příklady stejně.
Že to nebere adresy s tečkou vím, je to zjednodušené.


# -*- coding: cp1250 -*-

text="""From: "Jana" <[EMAIL PROTECTED]>
To: "Alena" <[EMAIL PROTECTED]>; "Bratranec" 
<[EMAIL PROTECTED]>; "Buni?ka"

<[EMAIL PROTECTED]>; "Hana" <[EMAIL PROTECTED]>; "Iveta byt"
<[EMAIL PROTECTED]>; "Pavel J" <[EMAIL PROTECTED]>; "Jitka"
<[EMAIL PROTECTED]>; "Soused" <[EMAIL PROTECTED]>; "Stadler"
<[EMAIL PROTECTED]>"""

import re

print re.findall(r"[EMAIL PROTECTED](cz|com)", text)  # "spatne"
print re.findall(r"[EMAIL PROTECTED](?:cz|com)", text)  # "dobre"


geon
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


[python] re

2006-02-13 Tema obsahu geon
Dá se nějak docílit, pomocí nějakého flagu nebo parametru nebo nějak, 
abych měl stejnou syntaxi  regulárních výrazů jako u většiny ostatních 
jazyků (snad), co se týče obyčejných závorek, tedy abych mohl psat 
(cz|com) a ne (?:cz|com) ?


Díky

--
geon
Vyjímka je pravidlo. Rekurzivní.

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] GUI builder pro Tkinter

2006-02-07 Tema obsahu geon

Oktavian Glider napsal(a):

Ahoj,

existuje nějaký GUI builder pro Tkinter, podobně jako je Gazpacho a
Glade pro GTK? Marně to hledám na netu...



Já myslím, že nic takového bohužel ona nemá :-)
Ještě se nenašla dobrá duše. Dřív existoval nějaký placený 
projekt, ale dnes již je mrtvý


geon
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Unicode řetězce

2006-02-06 Tema obsahu geon

Radek Kubicek napsal(a):

A hlavne co potrebuji, aby tak sel parsovat jakykoliv vstup. Ty retezce
totiz vetsinou nebudou do programu zadavany pomoci u"retezec", ale
pomoci nejakych dialogu a okynek. Cili potrebuji nejaky jednoduchy
prevod do unicode kodovani a potom zpet vypis spravnym kodovanim na
konzoli i do gui.

  
Musíte zjistit, jaké kódování ty dialogy a okýnka podporují. Já bych si 
tipnul, soudě podle Tkinter, že to bude unicode.

Ve vetsine pripadu jsem totiz narazil jen na to, ze byly retezce
predavany pomoci u"". BTW, lze nejak prevest retezec predany do fce
pomoco parametru na unicode? zkousel jsem u""+string, ale nejak to
nefunguje :-(
  
ano, jde to, jak jsem již psal: text=unicode("příklad", cp1250). To je 
úplně stejné, jako když napíšete text=u"příklad", přičemž v záhlaví 
souboru budete mít napsánu direktivu # -*- coding: cp1250 -*-  (a hlavně 
to v tom kodovani budete mit ulozeno).


geon
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Unicode řetězce

2006-02-06 Tema obsahu geon
Tento "program" vám bude vždy češtinu tisknout dobře, protože ve stejném 
kodovani čte i tiskne:


text=raw_input("Zadej cesky text: ")
print text

Pokud chcete text převést na unicode, musíte nejdřív vědět, v kterém 
kodovani byl pořízen. Třeba u mě na konsoli Windows to je cp852. V IDLE 
to je "cp1250", v mém Linuxu to je tuším iso-8859-2. Takže když z  toho 
chci udělat unicode, musím to převést takto:


text=raw_input("Zadej cesky text: ")
print unicode(text,"cp852") # pro konsoli windows

Tímto způsobem to tiskne taky dobře (stejně jako v předchozím případě), 
ale navíc, to můžete použít kdekoliv chcete, protože to je unicode.


Navíc, pokud budete zadávat řetězce přímo v textu programu, musíte před 
ně dát "u" a na první řádek doplnit informaci o použitém kodovaní.


To přesměrování do souboru, kde to hází chybu, můžete ukázat kod?

geon


Radek Kubicek napsal(a):

Zdravím.

Mám následující problém. Dělám aplikaci, ve které bych chtěl používat
řetězce tím stylem, že se všechny převádí do UTF-8 a pracuje se s ním.
Ale problém je v tom, že když zadám nějaký řetězec a načtu ho do
proměnné (např. str), potom str.encode('utf-8') i str.decode('utf-8') i
unicode(str, 'utf-8') vyhodí výjimku...

A i pokud se mi to podaří tak, že řetězce se převedou a v pořádku
vypíší, pokud tento výstup přesměruju do souboru (pomocí: aplikace >
soubor), vyhodí mi to UnicodeError při prvním non-ascii znaku.

Nevíte někdo, jak na to?

RK
___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


  


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Pocet instancí objektu

2006-01-24 Tema obsahu geon

Oprava odsazení:

class MojeTrida:
   inst=[]
   def __init__(self):
   self.__class__.inst.append(self)

geon napsal(a):

Xeleos napsal(a):

Ahoj, dá se nejak zjistit, kolik je aktivních instancí daného
objektu a získat na ne reference? 

Ručně se to dá takhle:

class MojeTrida:
inst=[]
def __init__(self):
self.__class__.inst.append(self)


c=MojeTrida()
c2=MojeTrida()
c3=MojeTrida()

print "Pocet instanci:", len(MojeTrida.inst)
print "Seznam:", MojeTrida.inst


Ješte by me zajímalo, zda se
dá zjistit kolik existuje na  instanci odkazu a z jakých objektu?
  

Taky asi ručně ...



___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python



--
geon
Vyjímka je pravidlo.

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Re: [python] vim/gvim

2006-01-21 Tema obsahu geon

geon napsal(a):
Mám pár otázek, na které jsem ani po delší chvíli ve VIMu nepřišel/nebo 
napůl:


  

jak spustit script z aktuálního adresáře toho scriptu?

:w !python funguje jen když nechci uvnitř scriptu načítat soubory s 
relativní cestou ...


Díky

--
geon
Vyjímka je pravidlo. Rekurzivní.

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Beta Python.org

2006-01-16 Tema obsahu geon
Já s tím nemám nejmenší problém. Je jedno, jak se kdo obléká, důležité 
je, jaký je uvnitř. A pokud je alespoň trochu společenský, bude se 
oblékat podle toho, kam vyráží, aby neprudil a dosáhl svého nejsnažší 
cestou ;-)


geon



[EMAIL PROTECTED] napsal(a):

Ahojky, tak jsem včera narazil na Google Groups na jednu fajn věc ...

http://beta.python.org/

líbí se Vám?

  

___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python


Re: [python] Heslo na přispívání

2006-01-15 Tema obsahu geon

poslal jsem ti ho mail.

geon

Jan Machala napsal(a):

Ahoj, chtěl bych občas něčím přispět.
Mám doma pár prográmků s grafikou a chtěl bych je uveřejnit.
Nashledanou



  


___
Python mailing list
Python@py.cz
http://www.py.cz/mailman/listinfo/python