[so] Curs 09: Sincronizare

2019-04-14 Fir de Conversatie Razvan Deaconescu via so
Salutare.

Găsiți pe wiki[1] și link pe pagina principală de pe acs.curs.pub.ro,
notițele, slide-urilor și demo-urile pentru cursul 9: Sincronizare de
luni, 15 aprilie 2019 și miercuri, 17 aprilie 2019. Ne cerem scuze de
anunțul târziu. Vă încurajăm să parcurgeți notițele înainte de
participarea la curs.

[1] https://ocw.cs.pub.ro/courses/so/cursuri/curs-09

Răzvan
___
http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii

Re: [so] [Tema3][Linux] complex program

2019-04-14 Fir de Conversatie Ionuț Mihalache via so
Da, ar fi trebuit să pun comentarii. Acel 4 apare doarece fiecare buffer
data are pe primii 4 octeți file_size corespunzător segmentului din care
scad pentru a știu când să încep să zeroizez. 12 nu are o relevanță
deocamdată. Am alocat doar mai mult doar în cazul în care am nevoie pe
viitor. Am reîncărcat acum cu niște comentarii unde era mai dubios.

În dum., 14 apr. 2019 la 23:14, Razvan Crainea  a
scris:

> Salut, Ionuț!
>
> Am încercat să mă uit peste codul tău, dar din păcate codul scris de
> tine nu este destul de lizibil. Chiar dacă aș putea face niște reverse
> engineer să văd de unde apar acele constante (4, 12) pe care tu le
> folosești, nu voi face asta.
> Dacă vrei să te putem ajuta, te rog să documentezi (folosind
> comentarii, sau niște structuri bine definite) toate presupunerile pe
> care le-ai făcut în rezolvarea temei.
>
> Numai bine!
>
> On Sun, Apr 14, 2019 at 10:42 PM Ionuț Mihalache via so
>  wrote:
> >
> > Salut,
> >
> > M-am tot uitat pe cod. Nu văd care ar mai putea fi problema.
> > Dacă ar putea cineva din echipă să se uite să vadă ce îmi scapă pentru
> că eu chiar nu-mi dau seama.
> > Acesta este link-ul către gitlab -
> https://gitlab.cs.pub.ro/ionut.mihalache1506/l3-so-assignments/blob/master/3-loader/Tema3/loader/loader.c
> >
> > Mulțumesc
> >
> > În dum., 14 apr. 2019 la 12:30, Adrian Șendroiu via so <
> so@cursuri.cs.pub.ro> a scris:
> >>
> >> Salut,
> >>
> >> Cel mai probabil nu tratezi corect toate cazuirle.
> >>
> >> Verifică dacă tratezi toate cele 3 cazuri descrise aici:
> >> http://cursuri.cs.pub.ro/pipermail/so/2018-April/018412.html
> >>
> >> On Sun, 14 Apr 2019 at 02:11, Daniel Dinca via so 
> wrote:
> >> >
> >> > Salut,
> >> >
> >> > Implementarea mea functioneaza corect pe toate cazurile mai putin pe
> ultimul. Loaderul incarca un anumit numar de pagini dupa care
> >> > primeste sigsegv la adresa 0xdf. Initial nu dealocam nici o pagina
> alocata, dupa ce am dealocat un numar de pagini, numarul de pagini la care
> >> > se face load creste insa chiar daca las doar 5 pagini per segment
> alocate la un moment dat tot primesc  sigsegv la adresa 0xdf (dupa un nr de
> pagini
> >> > alocate mai mare).
> >> > De unde ar putea veni problema?
> >> >
> >> > vmchecker: daniel.dinca2011
> >> >
> >> > Multumesc,
> >> > Daniel
> >> > ___
> >> > http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
> >> ___
> >> http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
> >
> > ___
> > http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
>
>
>
> --
> Răzvan Crainea
>
___
http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii

Re: [so] [Tema3][Linux] complex program

2019-04-14 Fir de Conversatie Razvan Crainea via so
Salut, Ionuț!

Am încercat să mă uit peste codul tău, dar din păcate codul scris de
tine nu este destul de lizibil. Chiar dacă aș putea face niște reverse
engineer să văd de unde apar acele constante (4, 12) pe care tu le
folosești, nu voi face asta.
Dacă vrei să te putem ajuta, te rog să documentezi (folosind
comentarii, sau niște structuri bine definite) toate presupunerile pe
care le-ai făcut în rezolvarea temei.

Numai bine!

On Sun, Apr 14, 2019 at 10:42 PM Ionuț Mihalache via so
 wrote:
>
> Salut,
>
> M-am tot uitat pe cod. Nu văd care ar mai putea fi problema.
> Dacă ar putea cineva din echipă să se uite să vadă ce îmi scapă pentru că eu 
> chiar nu-mi dau seama.
> Acesta este link-ul către gitlab - 
> https://gitlab.cs.pub.ro/ionut.mihalache1506/l3-so-assignments/blob/master/3-loader/Tema3/loader/loader.c
>
> Mulțumesc
>
> În dum., 14 apr. 2019 la 12:30, Adrian Șendroiu via so  
> a scris:
>>
>> Salut,
>>
>> Cel mai probabil nu tratezi corect toate cazuirle.
>>
>> Verifică dacă tratezi toate cele 3 cazuri descrise aici:
>> http://cursuri.cs.pub.ro/pipermail/so/2018-April/018412.html
>>
>> On Sun, 14 Apr 2019 at 02:11, Daniel Dinca via so  
>> wrote:
>> >
>> > Salut,
>> >
>> > Implementarea mea functioneaza corect pe toate cazurile mai putin pe 
>> > ultimul. Loaderul incarca un anumit numar de pagini dupa care
>> > primeste sigsegv la adresa 0xdf. Initial nu dealocam nici o pagina 
>> > alocata, dupa ce am dealocat un numar de pagini, numarul de pagini la care
>> > se face load creste insa chiar daca las doar 5 pagini per segment alocate 
>> > la un moment dat tot primesc  sigsegv la adresa 0xdf (dupa un nr de pagini
>> > alocate mai mare).
>> > De unde ar putea veni problema?
>> >
>> > vmchecker: daniel.dinca2011
>> >
>> > Multumesc,
>> > Daniel
>> > ___
>> > http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
>> ___
>> http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
>
> ___
> http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii



-- 
Răzvan Crainea
___
http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii

Re: [so] [Tema3][Linux] fisier executabil

2019-04-14 Fir de Conversatie Razvan Deaconescu via so
"Alexandru-Ionuţ MÎNDRU (87849)" via so  writes:
> Eu cel puțin știu de la PC/SD din anul 1, nu mai știu exact care
> dintre cele 2. Era regula pentru teme să nu se folosească variabile
> globale, se scădea puncte pe treaba asta, fără a se explica de ce e
> greșit sau de ce să nu le folosim.

Well, there's your problem.

> Chiar și acum la tema 1 la PC spre exemplu, există această regulă.

O să discutăm cu cei de acolo.

> Cei drept acum nu am verificat strict pentru SO dacă există această
> regulă, dar am rămas cu acest lucru și presupun că și alții.

Există reguli și există recomandări. Regulile sunt foarte puține (citat
aproximativ Jack Sparrow). În dezvoltarea aplicațiilor sunt foarte
puține "golden rules". Luați recomandările, țineți-vă de ele, dar
admiteți când e o prostie să te ții de ele cu dinții doar pentru că "așa
e bine".

Exemple de recomandări, nu reguli, au excepții

* Nu folosiți variabile globale.

* Nu folosiți goto.

* Puneți funcțiile deasupra main-ului.

* Folosiți thread-uri, operații asincrone, expresii regulate, semnale.

* Faceți codul portabil.

Exemple de reguli sau lucruri care sunt mereu bune (nu știu să aibă
excepții în afara unor concursuri de genul "Obfuscated C contest").

* Să fie codul consecvent. Prost dar consecvent prost decât bine în n
  feluri.

* Variabile și funcții denumite cu cap, nu tmp_var, do_stuff, my_var.

* Defensive programming: "Always code as if the guy who ends up
  maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you
  live".

* Trecut codul prin verificatoare statice și dinamice.

* Făcut recenzie la cod.

Răzvan
___
http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii

Re: [so] [Tema3][Linux] complex program

2019-04-14 Fir de Conversatie Ionuț Mihalache via so
Salut,

M-am tot uitat pe cod. Nu văd care ar mai putea fi problema.
Dacă ar putea cineva din echipă să se uite să vadă ce îmi scapă pentru că
eu chiar nu-mi dau seama.
Acesta este link-ul către gitlab -
https://gitlab.cs.pub.ro/ionut.mihalache1506/l3-so-assignments/blob/master/3-loader/Tema3/loader/loader.c

Mulțumesc

În dum., 14 apr. 2019 la 12:30, Adrian Șendroiu via so 
a scris:

> Salut,
>
> Cel mai probabil nu tratezi corect toate cazuirle.
>
> Verifică dacă tratezi toate cele 3 cazuri descrise aici:
> http://cursuri.cs.pub.ro/pipermail/so/2018-April/018412.html
>
> On Sun, 14 Apr 2019 at 02:11, Daniel Dinca via so 
> wrote:
> >
> > Salut,
> >
> > Implementarea mea functioneaza corect pe toate cazurile mai putin pe
> ultimul. Loaderul incarca un anumit numar de pagini dupa care
> > primeste sigsegv la adresa 0xdf. Initial nu dealocam nici o pagina
> alocata, dupa ce am dealocat un numar de pagini, numarul de pagini la care
> > se face load creste insa chiar daca las doar 5 pagini per segment
> alocate la un moment dat tot primesc  sigsegv la adresa 0xdf (dupa un nr de
> pagini
> > alocate mai mare).
> > De unde ar putea veni problema?
> >
> > vmchecker: daniel.dinca2011
> >
> > Multumesc,
> > Daniel
> > ___
> > http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
> ___
> http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
___
http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii

Re: [so] [Tema3][Linux] fisier executabil

2019-04-14 Fir de Conversatie 87849
Eu cel puțin știu de la PC/SD din anul 1, nu mai știu exact care dintre cele 2. 
Era regula pentru teme să nu se folosească variabile globale, se scădea puncte 
pe treaba asta, fără a se explica de ce e greșit sau de ce să nu le folosim.
Chiar și acum la tema 1 la PC spre exemplu, există această regulă.

Cei drept acum nu am verificat strict pentru SO dacă există această regulă, dar 
am rămas cu acest lucru și presupun că și alții.
On 14 Apr 2019, at 18:14, Mihai Barbulescu via so 
mailto:so@cursuri.cs.pub.ro>> wrote:

Fratilor chiar sunt curios de 2 lucruri:

1. Unde ati vazut depunctare pt variabile globale? (trebuie fixat daca
e scapata pe undeva)
2. Cine v-a zis ca variabilele globale sunt asa de naspa?

On Sun, 14 Apr 2019 at 13:33, Paul Olaru via so  wrote:

 Cred că asta e o utilizare legitimă de variabile globale. Plus că fără globale 
nu poate comunica un handler de semnal cu restul codului. (static e tot un 
global dar cu scope limitat)

 On Sun, Apr 14, 2019, 1:32 PM Ionuț Mihalache  wrote:

 Și nu vor fi depunctări pentru variabile globale?

 În dum., 14 apr. 2019 la 13:31, Adrian Șendroiu  a 
scris:

 Salut,

 Da, cel mai simplu este să ții un fd global.

 On Sun, 14 Apr 2019 at 13:11, Paul Olaru via so  wrote:

 +1, sunt și eu curios. Scheletul pare să dea close la fd după ce a procesat 
structurile din header.

 On Sun, Apr 14, 2019, 1:10 PM Ionuț Mihalache via so  
wrote:

 Salut,

 In enunt ne spune ca in momentul cand mapam o noua pagina sa copiem datele din 
fisier corespunzatoare in memoria nou mapata. Intrebarea mea este cum accesez 
acel fisier, adica trebuie sa-l deschid eu si sa am un descriptor global care 
sa fie vizibil in toate functiile sau sa modific semnatura functiilor sau este 
deja ceva in schelet care sa ne ajute si nu vad eu?


 http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii



 http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii



 http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii


___
http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii

Re: [so] [Tema3][Linux] fisier executabil

2019-04-14 Fir de Conversatie Paul Olaru via so
La majoritatea temelor variabilele locale într-adevăr nu au niciun rost.
Dar la tema asta în particular e nevoie de ele, e nevoie de stare
accesibilă și modificată din signal handlere.

Btw, nu poți folosi malloc/calloc/realloc/free sau alte funcții de
bibliotecă în signal handlere (după so_start_exec). Sau cel puțin nu cred.

Scheletul în sine are o variabilă globală, static so_exec_t *exec;

E bine să nu ai mai multe globale decât este necesar (complică mult
procesul de debug).

On Sun, Apr 14, 2019, 7:14 PM Alexandru-Ionuţ MÎNDRU (87849) <
alexandru.min...@stud.acs.upb.ro> wrote:

> Eu cel puțin știu de la PC/SD din anul 1, nu mai știu exact care dintre
> cele 2. Era regula pentru teme să nu se folosească variabile globale, se
> scădea puncte pe treaba asta, fără a se explica de ce e greșit sau de ce să
> nu le folosim.
> Chiar și acum la tema 1 la PC spre exemplu, există această regulă.
>
> Cei drept acum nu am verificat strict pentru SO dacă există această
> regulă, dar am rămas cu acest lucru și presupun că și alții.
> On 14 Apr 2019, at 18:14, Mihai Barbulescu via so 
> wrote:
>>
>> Fratilor chiar sunt curios de 2 lucruri:
>>
>> 1. Unde ati vazut depunctare pt variabile globale? (trebuie fixat daca
>> e scapata pe undeva)
>> 2. Cine v-a zis ca variabilele globale sunt asa de naspa?
>>
>> On Sun, 14 Apr 2019 at 13:33, Paul Olaru via so  wrote:
>>
>>>
>>>  Cred că asta e o utilizare legitimă de variabile globale. Plus că fără 
>>> globale nu poate comunica un handler de semnal cu restul codului. (static e 
>>> tot un global dar cu scope limitat)
>>>
>>>  On Sun, Apr 14, 2019, 1:32 PM Ionuț Mihalache  wrote:
>>>

  Și nu vor fi depunctări pentru variabile globale?

  În dum., 14 apr. 2019 la 13:31, Adrian Șendroiu  
 a scris:

>
>  Salut,
>
>  Da, cel mai simplu este să ții un fd global.
>
>  On Sun, 14 Apr 2019 at 13:11, Paul Olaru via so  
> wrote:
>
>>
>>  +1, sunt și eu curios. Scheletul pare să dea close la fd după ce a 
>> procesat structurile din header.
>>
>>  On Sun, Apr 14, 2019, 1:10 PM Ionuț Mihalache via so 
>>  wrote:
>>
>>>
>>>  Salut,
>>>
>>>  In enunt ne spune ca in momentul cand mapam o noua pagina sa copiem 
>>> datele din fisier corespunzatoare in memoria nou mapata. Intrebarea mea 
>>> este cum accesez acel fisier, adica trebuie sa-l deschid eu si sa am un 
>>> descriptor global care sa fie vizibil in toate functiile sau sa modific 
>>> semnatura functiilor sau este deja ceva in schelet care sa ne ajute si 
>>> nu vad eu?
>>> --
>>>
>>>  http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
>>>
>>
>> --
>>
>>  http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
>>
>
>>> --
>>>
>>>  http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
>>>
>>
>>
>>
___
http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii

Re: [so] [Tema3][Linux] fisier executabil

2019-04-14 Fir de Conversatie Mihai Barbulescu via so
Fratilor chiar sunt curios de 2 lucruri:

1. Unde ati vazut depunctare pt variabile globale? (trebuie fixat daca
e scapata pe undeva)
2. Cine v-a zis ca variabilele globale sunt asa de naspa?

On Sun, 14 Apr 2019 at 13:33, Paul Olaru via so  wrote:
>
> Cred că asta e o utilizare legitimă de variabile globale. Plus că fără 
> globale nu poate comunica un handler de semnal cu restul codului. (static e 
> tot un global dar cu scope limitat)
>
> On Sun, Apr 14, 2019, 1:32 PM Ionuț Mihalache  wrote:
>>
>> Și nu vor fi depunctări pentru variabile globale?
>>
>> În dum., 14 apr. 2019 la 13:31, Adrian Șendroiu  a 
>> scris:
>>>
>>> Salut,
>>>
>>> Da, cel mai simplu este să ții un fd global.
>>>
>>> On Sun, 14 Apr 2019 at 13:11, Paul Olaru via so  
>>> wrote:
>>> >
>>> > +1, sunt și eu curios. Scheletul pare să dea close la fd după ce a 
>>> > procesat structurile din header.
>>> >
>>> > On Sun, Apr 14, 2019, 1:10 PM Ionuț Mihalache via so 
>>> >  wrote:
>>> >>
>>> >> Salut,
>>> >>
>>> >> In enunt ne spune ca in momentul cand mapam o noua pagina sa copiem 
>>> >> datele din fisier corespunzatoare in memoria nou mapata. Intrebarea mea 
>>> >> este cum accesez acel fisier, adica trebuie sa-l deschid eu si sa am un 
>>> >> descriptor global care sa fie vizibil in toate functiile sau sa modific 
>>> >> semnatura functiilor sau este deja ceva in schelet care sa ne ajute si 
>>> >> nu vad eu?
>>> >> ___
>>> >> http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
>>> >
>>> > ___
>>> > http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
>
> ___
> http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii



-- 
Cu stimă,
Mihai Bărbulescu
___
http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii

Re: [so] [Tema3][Linux] fisier executabil

2019-04-14 Fir de Conversatie Paul Olaru via so
Cred că asta e o utilizare legitimă de variabile globale. Plus că fără
globale nu poate comunica un handler de semnal cu restul codului. (static e
tot un global dar cu scope limitat)

On Sun, Apr 14, 2019, 1:32 PM Ionuț Mihalache  wrote:

> Și nu vor fi depunctări pentru variabile globale?
>
> În dum., 14 apr. 2019 la 13:31, Adrian Șendroiu 
> a scris:
>
>> Salut,
>>
>> Da, cel mai simplu este să ții un fd global.
>>
>> On Sun, 14 Apr 2019 at 13:11, Paul Olaru via so 
>> wrote:
>> >
>> > +1, sunt și eu curios. Scheletul pare să dea close la fd după ce a
>> procesat structurile din header.
>> >
>> > On Sun, Apr 14, 2019, 1:10 PM Ionuț Mihalache via so <
>> so@cursuri.cs.pub.ro> wrote:
>> >>
>> >> Salut,
>> >>
>> >> In enunt ne spune ca in momentul cand mapam o noua pagina sa copiem
>> datele din fisier corespunzatoare in memoria nou mapata. Intrebarea mea
>> este cum accesez acel fisier, adica trebuie sa-l deschid eu si sa am un
>> descriptor global care sa fie vizibil in toate functiile sau sa modific
>> semnatura functiilor sau este deja ceva in schelet care sa ne ajute si nu
>> vad eu?
>> >> ___
>> >> http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
>> >
>> > ___
>> > http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
>>
>
___
http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii

Re: [so] [Tema3][Linux] fisier executabil

2019-04-14 Fir de Conversatie Ionuț Mihalache via so
Și nu vor fi depunctări pentru variabile globale?

În dum., 14 apr. 2019 la 13:31, Adrian Șendroiu  a
scris:

> Salut,
>
> Da, cel mai simplu este să ții un fd global.
>
> On Sun, 14 Apr 2019 at 13:11, Paul Olaru via so 
> wrote:
> >
> > +1, sunt și eu curios. Scheletul pare să dea close la fd după ce a
> procesat structurile din header.
> >
> > On Sun, Apr 14, 2019, 1:10 PM Ionuț Mihalache via so <
> so@cursuri.cs.pub.ro> wrote:
> >>
> >> Salut,
> >>
> >> In enunt ne spune ca in momentul cand mapam o noua pagina sa copiem
> datele din fisier corespunzatoare in memoria nou mapata. Intrebarea mea
> este cum accesez acel fisier, adica trebuie sa-l deschid eu si sa am un
> descriptor global care sa fie vizibil in toate functiile sau sa modific
> semnatura functiilor sau este deja ceva in schelet care sa ne ajute si nu
> vad eu?
> >> ___
> >> http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
> >
> > ___
> > http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
>
___
http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii

Re: [so] [Tema3][Linux] fisier executabil

2019-04-14 Fir de Conversatie Adrian Șendroiu via so
Salut,

Da, cel mai simplu este să ții un fd global.

On Sun, 14 Apr 2019 at 13:11, Paul Olaru via so  wrote:
>
> +1, sunt și eu curios. Scheletul pare să dea close la fd după ce a procesat 
> structurile din header.
>
> On Sun, Apr 14, 2019, 1:10 PM Ionuț Mihalache via so  
> wrote:
>>
>> Salut,
>>
>> In enunt ne spune ca in momentul cand mapam o noua pagina sa copiem datele 
>> din fisier corespunzatoare in memoria nou mapata. Intrebarea mea este cum 
>> accesez acel fisier, adica trebuie sa-l deschid eu si sa am un descriptor 
>> global care sa fie vizibil in toate functiile sau sa modific semnatura 
>> functiilor sau este deja ceva in schelet care sa ne ajute si nu vad eu?
>> ___
>> http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
>
> ___
> http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
___
http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii

Re: [so] [Tema3][Linux] fisier executabil

2019-04-14 Fir de Conversatie Paul Olaru via so
+1, sunt și eu curios. Scheletul pare să dea close la fd după ce a procesat
structurile din header.

On Sun, Apr 14, 2019, 1:10 PM Ionuț Mihalache via so 
wrote:

> Salut,
>
> In enunt ne spune ca in momentul cand mapam o noua pagina sa copiem datele
> din fisier corespunzatoare in memoria nou mapata. Intrebarea mea este cum
> accesez acel fisier, adica trebuie sa-l deschid eu si sa am un descriptor
> global care sa fie vizibil in toate functiile sau sa modific semnatura
> functiilor sau este deja ceva in schelet care sa ne ajute si nu vad eu?
> ___
> http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
___
http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii

[so] [Tema3][Linux] fisier executabil

2019-04-14 Fir de Conversatie Ionuț Mihalache via so
Salut,

In enunt ne spune ca in momentul cand mapam o noua pagina sa copiem datele
din fisier corespunzatoare in memoria nou mapata. Intrebarea mea este cum
accesez acel fisier, adica trebuie sa-l deschid eu si sa am un descriptor
global care sa fie vizibil in toate functiile sau sa modific semnatura
functiilor sau este deja ceva in schelet care sa ne ajute si nu vad eu?
___
http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii

Re: [so] [Tema3][Linux] complex program

2019-04-14 Fir de Conversatie Adrian Șendroiu via so
Salut,

Cel mai probabil nu tratezi corect toate cazuirle.

Verifică dacă tratezi toate cele 3 cazuri descrise aici:
http://cursuri.cs.pub.ro/pipermail/so/2018-April/018412.html

On Sun, 14 Apr 2019 at 02:11, Daniel Dinca via so  wrote:
>
> Salut,
>
> Implementarea mea functioneaza corect pe toate cazurile mai putin pe ultimul. 
> Loaderul incarca un anumit numar de pagini dupa care
> primeste sigsegv la adresa 0xdf. Initial nu dealocam nici o pagina alocata, 
> dupa ce am dealocat un numar de pagini, numarul de pagini la care
> se face load creste insa chiar daca las doar 5 pagini per segment alocate la 
> un moment dat tot primesc  sigsegv la adresa 0xdf (dupa un nr de pagini
> alocate mai mare).
> De unde ar putea veni problema?
>
> vmchecker: daniel.dinca2011
>
> Multumesc,
> Daniel
> ___
> http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
___
http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii

Re: [so] [Tema3][Linux] complex program

2019-04-14 Fir de Conversatie Paul Olaru via so
Adresa virtuală 0xdf? Păi poate e intenționat (aia e deep in the NULL
page). Dacă nu faci chestii speciale care cer root, nu poți mapa nimic în
primii 4k ai procesului, unde ar fi și adresa asta.

Sau era 0xdf la altceva?

On Sun, Apr 14, 2019, 2:11 AM Daniel Dinca via so 
wrote:

> Salut,
>
> Implementarea mea functioneaza corect pe toate cazurile mai putin pe
> ultimul. Loaderul incarca un anumit numar de pagini dupa care
> primeste sigsegv la adresa 0xdf. Initial nu dealocam nici o pagina
> alocata, dupa ce am dealocat un numar de pagini, numarul de pagini la care
> se face load creste insa chiar daca las doar 5 pagini per segment alocate
> la un moment dat tot primesc  sigsegv la adresa 0xdf (dupa un nr de pagini
> alocate mai mare).
> De unde ar putea veni problema?
>
> vmchecker: daniel.dinca2011
>
> Multumesc,
> Daniel
> ___
> http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii
___
http://ocw.cs.pub.ro/courses/so/info/lista-discutii