[Talk-ee] OpenHistoricalMap ja import

2024-05-15 Thread Mihkel Oviir
Tere!
Mul on käsil üks projekt, mis peaks kaardil kuvama ajaloolisi andmeid
Liivimaa kohta. Kuna tellija üritas ise kogu aluskaarti käsitsi valmis
treida, omamata selleks arusaama, mida ühe aluskaardi valmis treimine
tegelikult tähendab, siis pakkusin tellijale välja, et äkki kasutaks
midagi, mis on juba olemas. OHM võiks justkui vajadused ära katta, ainult,
et see on Liivimaa ulatuses ikka väga plank. Tellijal on ette valmistatud
mingi hulk ruumiandmeid, mida ta sooviks kaardil näha, sh näiteks keskaegne
rannajoon Tallinnas, hooned, kinnistud.

Ilmselt tuleks tegeleda impordiga. Ma ei ole ise kunagi OSM'is impordiga
tegelenud. Tehnilise poole pealt saaks kasutada JOSM'i, töövoog oleks
ilmselt midagi sellist:

JOSM tuleks siis OHM'i jaoks seadistada, seejärel tuleks iga shp kohta
eraldi:
1. eelnevalt töödelda olemasolevaid andmeid, st lisada OHM'i jaoks
vajalikud atribuudid (et OHM ikka saaks aru, et tee on tee ja veekogu on
veekogu ja maja on maja jne.) ja kustutada üleliigsed (et vältida pärast
käsitööd);
2. JOSM'is laadida selle SHP'i puudutavad andmed OHMist.
3. importida shp JOSMi (kõikidest atribuutidest moodustatakse OHM'i tag'id)
4. Tegeleda duplikaatidega ja muude topoloogiliste probleemidega (andmete
merge)
5. Teha muudetud andmeseti upload OHMi.

Kuna ma ei ole impordiga ise tegelenud aga saan aru (OSMi
kogukonnareeglitele tuginedes), et
1. Tuleks oma kogukonnaga import läbi arutada (üritan seda praegu teha)
2. Import tuleks wikis ära kirjeldada. See on natuke segane, et kus ja mis.
OHMi wiki https://wiki.openstreetmap.org/wiki/OpenHistoricalMap
3. Teha import.

Mõtteid, ettepanekuid?

terv,
Mihkel
___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


[Talk-ee] Jõgede sidumine järvedel

2020-12-04 Thread Mihkel Oviir
Mis see OSMi praktika on jõgede/ojade suubumisel järvedesse. Lisan
Peipsiveere LK, ja näen, et kõik ojad ja jõed lõpetatakse Peipsi piiril ära
ja siis sealt läheb edasi nimetu jõe joon kuhugi keset Peipsit. Ilmselt
siis lähevad kõik suubuvad jõed kokku ja see siis omakorda Narva jõe
algusesse? Kas selline praktika nii suurte järvede puhul on normaalne? Ma
saab aru, kui vooluveekogu läbib väiksemaid järvi.

Mihkel
___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Haridusasutustele lisainfo lisamine

2020-02-16 Thread Mihkel Oviir
Suurusjärgus 150 ei ole nüüd küll maht, mida peaks skriptiga tegema. Paar
õhtut arvuti taga ja olemas. Mitte, et ma vastu oleksin...

P, 16. veebruar 2020 23:52 fghj753  kirjutas:

> Tere,
>
>
>
> Avastasin hiljuti, et Tallinnas on mõned haridusasutused (lasteaiad ja
> koolid), mida ei ole kaardile veel kantud. Overpass-turbo leidis umbes
> 80-90 hulknurka ja 20 üksiku punktina  märgitud lasteaeda (nii linna- kui
> ka eraomandis), samas Tallinna haridusasutuste tabelis on ainuüksi linnale
> kuuluvaid 125 (eralasteaedu on veel lisaks umbes 20). Samuti on OSMi
> reeglina kantud ainult LA kuju ja nimi (kui sedagi), aga muu lisainfo
> puudub.
>
>
>
> Olen viimased paar päeva valmistanud ette atribuutide tabelit
> (lasteaiad_data.xlsx ning txt) ja Pythoni skripti (lasteaiad.py), mis
> suudaks tabelit parsida OSMi ning võib-olla punktid OSMi isegi üles
> laadida, aga sellega on mõned probleemid. Tabeli veergude ning skripti
> kirjeldus andmete seisukohast on ka zip-arhiivis.
>
> Esiteks, ametlikult tuleb nii suurte muudatuste jaoks küsida luba (siit
> listist). Mis on siinse rahva arvamus?
>
>
>
> Teine probleem on suurem-laiem. 120 punkti on liiga palju, et neid (iD-ga)
> käsitsi töödelda. Lahendus oleks mingite päringutega kuidagi tuvastada juba
> olemasolevad lasteaiad ja neid täiendada, aga ma ei oska seda teha ning
> loodaks siinsele nõule ja jõule.
>
>
>
> Kolmandaks. Mis saab edasi? Kuidas tagada mõistliku vaevaga asutuste
> tegeliku piirjoone joonistamine? Katastriüksuse piirid on parimal juhul
> ajutine lahendus, sest vahel on LA abihoonetele antud omad KÜd, samuti võib
> KOV suhtuda neile kuuluva maatüki ja lasteaia vahelisse piiri
> „loominguliselt“ (nt Laanelinnu maja Viimsis Laaneveeres). Hooned võivad
> ajas muutuda ning kas seega oleks duplikaatide vältimiseks mõistlik hoida
> hoone (aadress, korruste arv, ETAK-tunnus, ehitusaasta) ja asutuse (nimi,
> põhiaadress, kontaktid) teave lahus?
>
>
>
> Neid ridu kirjutades vaatasin korraks ka LA-de tervisenõudeid ning
> avastasin, et teoorias võiks märgendamist optimeerida. Ruumid peavad asuma
> 1. või 2. korrusel,  seega hoone maksimaalne kõrgus on eeldatavasti kuni 3
> korrust. Lasteaial peab olema oma heki või aiaga piiratud (barrier=*)
> murukattega territoorium; väljaarvatud juhul kui asutuses on alla 3 rühma
> (max 60 last, 5 munitsipaal-LAd).
>
>
>
>
>
> Fghj753 (ät)hot.ee
>
> OSM kaardistaja al. 2019 okt
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Maanteeameti WFS

2018-06-12 Thread Mihkel Oviir
Vana hea axis order teema. Vaata QGIS WFS valikutes on xy telje valik
täitsa olemas. Võid proovida ka urn:ogc:def:crs:EPSG::3301

Kontakt Anti Kasuk () kirjutas kuupäeval T, 12. juuni 2018
kell 14:01:

> Tere
>
>
> Kas keegi targems saab aru mis on juhtunud Maanteeameti WFS serveriga.
>
>
> https://teeregister.mnt.ee/cgi-bin/mapserv?map=/usr/local/teeregister/mapservice/mapserver/teeregister_avalik.map
>
> EPSG:3301 korral keerab kaarti kummuli ja saadab kuhugi süvamerele ...
> kas kordinaatide teljed vahetusse läinud ?
> Saab seda kuidagi QGis's õigeks tagasi ? proj reale midagi kavalat
> kirjutades ?
>
> kasu
>
>
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] maakonna piirid ja mere-alad

2018-05-29 Thread Mihkel Oviir
Jaak, need ongi maa-ametist shp-failina alla laetud.

29. mai 2018 16:35 kirjutas Jaak Laineste :

> Äge! Ühesõnaga, vesi on meil omavalitsetud, järelikult ka maakondades. Et
> see nüüd korralikult sisse viia, tuleks tehniliselt vist puhas kõikide
> kustutus+import teha... Aga sisse viia ilmselt tuleks, kuigi sellel on ka
> mitmeid miinuseid, nagu nimede paigutus (võib pakkumisi teha, kuhu Tallinna
> nimi uue tsentroidiga läheb), pindala arvutus (aga geoinformaatik teeb
> lihtsalt maa maski) jms.
>
> Eelduseks on korralikult vektoris nende kättesaamine mõistagi. Äkki on
> neil siis nüüd need nii kindlalt paigas, kui avalikult näidata julevad,
> siis tulevad shaped ka sellised?
>
> Jaak
>
>
> On 29 May 2018, at 15:29, Mihkel Oviir  wrote:
>
> Kusjuures, just hiljuti hakkas maa-amet jagama omavalitsuste kaardikihti
> mille piirid on nn välispiirini.
>
> 
>
> 29. mai 2018 14:42 kirjutas Jaak Laineste :
>
>> Tere,
>>
>> Mõni aasta tagasi võtsin Maaametisse kõne sel teemal. Nendel
>> shapefailidel ei ole tõesti maakondi meres, samas hoolikalt vaadates online
>> kaarti võis tuvastada, et laiud jms jäävad mingi maakonna sisse küll.
>> Vastus oli umbes selline, et põhimõtteliselt on jagatud meri maakondade
>> vahel ära küll, aga piiride detailides on piisavalt palju ebamäärasusi, et
>> avalikult jagataval kaardil nad seda näidata ei julge, tuleb veel mingeid
>> jamasid või pretensioone kellelgi. Samas, kui õigesti mäletan, siis
>> omavalitsustele merealasid ikkagi ei jagata, ainult kuiva maad. Mis vahel
>> on päris huvitav, nt Keila linnal olid mingid laiud teistpool Pakri saari
>> vist.
>>
>> Pärast viimast haldusreformi on jälle mõned maakonnapiirid muutunud
>> (Pärnu-Läänemaa piir mere osas vist küll ainsana), ja maakonna enda
>> tähenduski hajunud. On sel üldse muud tähtsust kui tasuta ühistranspordi
>> planeerimine, mis merepiiri eriti vist ei puutu?
>>
>> Jaak
>>
>> > On 28 May 2018, at 18:00, Raul Kern  wrote:
>> >
>> > Tere
>> >
>> > minu arust mere-alad, Võrtsu ja Peipsi ei kuulu maakondade alla.
>> > vt näit
>> > https://geoportaal.maaamet.ee/est/Andmed-ja-kaardid/Haldus-j
>> a-asustusjaotus-p119.html
>> >
>> >
>> > Kuid OSM-i järgi on praegu meri maakonna valduses:
>> > https://www.openstreetmap.org/relation/350585
>> >
>> > --
>> > Raul
>> >
>> > ___
>> > Talk-ee mailing list
>> > Talk-ee@openstreetmap.org
>> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>>
>>
>> ___
>> Talk-ee mailing list
>> Talk-ee@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>>
>
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
>
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
>
___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Rahvuspargid

2018-04-04 Thread Mihkel Oviir
:D mul just oli sama mõte, et võtaks teema uuesti üles. Just kammisin
EELISe lehte, et kust ma need andmed kunagi leidsin.

1) Märgenduse ettepanek on ok. Andmete päritolu tuleks ka lisada.
2) Piirjoonte ühtlustamise osas. Mina ei tea, on sel mõtet? Mis see reaalne
kasu on, et ei võiks lihtsalt importida nii nagu on? Ja edasi siis kui
keegi kuskil rannajoont õgvendab, siis juba viib soovi korral ise kokku.
Mina ei näpiks. Sama on ju ka haldusjaotusega, tihti järgib mingeid kraave
jne. Et mis siis õige on, kas jookseb mööda telge või tegelikult on piir
kraavi servas? Aga minu arvamus ainult.
3) Olemasolevad lk alad. Paar tükki on vahepeal juurde tulnud, Soomaa ja
Loodi. Seal peaks vaatama, kas olemasolev on üldse valiidne, kui ei ole,
siis asendama.

terv,
Mihkel

4. aprill 2018 12:42 kirjutas Jaak Laineste <j...@nutiteq.com>:

>
> Võtaks veel korra seda kaitsealade teemat ülesse.
>
> Mis on olemas?
>
> Kokku ma leian EELIS-est ("WFS:https://gsavalik.envir.e
> e/geoserver/eelis/ows?version=2.0.0&", kr_kaitseala tabel) ligi 900
> polügoni, suuremad on 5 rahvusparki, 166 LKA-d ja 150 MKA-d [1]. Lisaks
> suur hulk väiksemaid pargikesi jne.
>
> Küsimused, mis tekkisid:
>
> 1) kuidas neid *märgendada*? Ma kasutaksin https://wiki.openstreetmap.org
> /wiki/Tag:boundary%3Dprotected_area tag-e, sinna Wiki lehe tabelisse
> tuleks lisada Eesti spetsiifika. Minu ettepanekud:
>   -  klassid (protect_class) võiksid olla RP=2, LKA=4, MKA=5.
>   - Kaasa võiks EELIS-est võtta kr_kood tunnuse (tag: eelis:kr_kood,
> näiteks KLO1000300 Matsalu puhul)
>   - Tüüp läheb  protection_title alla : "rahvuspark", "looduskaitseala" ja
> "maastikukaitseala", vastavalt.
>
> 2) kuidas *piirjooni* ühtlustada? See on juba põnevam probleem, sest
> Eestis on üksjagu rannajoont ja kaitsealad järgivad sageli ka muid
> looduslikke objekte nagu jõed/järved, mis on eri andmetes erinevas kohas.
> Näiteks proovisin Vilsandi RP-d , mis on suhteliselt lihtne, sest piir on
> suuresti meres. Ikkagi on seal mõned kilomeetrid rannajoont kokku vedada,
> vt [2]  Seal hall joon on EELIS-e RP piir, värviline on OSM andmed, ja taga
> on metsanduse orto JOSM-is.
>  - Minu ettepanek: kasutada alati vana piirjoont OSM-is, ehk siis
> eeldatavasti adminpiiridest pärit üsna täpset rannajoont, ja tekitada uued
> polügonid/relatsioonid nende põhjal. Jooksvalt võib ju orto taustale võtta
> ja rannajoont täpsustada enda aeropildi lugemise oskuse kohaselt. Kes
> oskab, viib sujuvalt sisse ka Amsterdami nulli parandi :)
>
> Paar vaadet:
> [1] kaitselad üldse https://www.dropbox.com/s/u0ylv9wgrjrldlh/Screenshot%
> 202018-04-04%2012.11.50.png?dl=0
> [2] rannajoon Vilsandi RP-l https://www.dropbox.com/s/
> z1wvi9iu8pmh12k/Screenshot%202018-04-04%2011.50.26.png?dl=0
>
>
> On 11 Jan 2017, at 01:46, Teet Koitjärv <teet.koitj...@outlook.com> wrote:
>
> Tere.
>
> Kõikide kaitsealade andmed on tegelikult digikujul EELIS-es
> (Keskkonnaregister – Eesti looduse infosüsteem) olemas. Sel teemal tasuks
> suhelda Keskkonnaagentuuri Eluslooduseosakonnaga (
> http://keskkonnaagentuur.ee/et/kontaktid).
>
>
> Tervitades
>
> Teet Koitjärv
>
>
> *From:* Jaak Laineste [mailto:j...@nutiteq.com <j...@nutiteq.com>]
> *Sent:* Tuesday, January 10, 2017 9:50 PM
> *To:* OpenStreetMap Estonia <talk-ee@openstreetmap.org>
> *Subject:* Re: [Talk-ee] Rahvuspargid
>
>
> Käsitsi neid ei kaardista, seega kuni ruumi-avaandmete x-teed pole
> leiutatud ja realiseeritud, siis ei jää tõesti muud üle kui andmed ümber
> tõsta.
>
> Kui piirjooned saab kokku viia (seal vist rannajoont peaks
> korduvkasutama?), ja kontrollida kas mõni pole juhtumisi juba olemas, siis
> ma pole vastu.
>
>
> Jaak
>
>
>
> On 10 Jan 2017, at 18:45, Mihkel Oviir <mihkel.ov...@gmail.com> wrote:
>
> Tõstaks teema üles uuesti. Kes on poolt, et looduskaitsealad võiks
> massimpordiga ära lahendada? Nokin Eidapere ümbrust ja laadisin
> keskkonnaregistrist hoiualade andmed alla (bljää, küll andis otsida, kuidas
> saaks looduskaitse andmeid andmetena kätte), aga tundus ikkagi kuidagi
> mõtetu see käsitsi ühekaupa sisestamine.
>
> terv,
> Mihkel
>
> Muidu näeb selline välja:
>
>
>  
>
> 1. september 2016 15:38 kirjutas Mihkel Oviir <mihkel.ov...@gmail.com>:
>
> Kas administratiivse(ma)te piiridega ei saaks kasutada olemasolevaid
> andmeid ja mass-importi? Igasugune käsitsi külapiiride nikerdamine on asi,
> mis on mulle küll vastukarva, sest see viib kiirelt väärandmeteni. Sama ka
> looduskaitsealadega.
>
> Mihkel
>
> 1. september 2016 15:29 kirjutas Jaak Laineste <j...@nutiteq.com>:
>
> Piinlik lugu soode, rabad

Re: [Talk-ee] kaart.maakaart masina lõpp

2018-02-01 Thread Mihkel Oviir
Toemi jagas fb's, panen siia ka. Maa-amet on üllitanud web-mercatoris
ortofoto teenuse:
http://tiles.maaamet.ee/tm/tms/1.0.0/foto@GMC/

Seega minu vajadus (osm ID-Editori aluskaart) on ses osas kaetud ja vajadus
maakaart.ee teenusele langes ära. Tegin pileti ka, et editori kihivalikus
saaks aluskaart muudetud, custom aluskaardina saab muidugi ka ilma selleta.
https://www.openstreetmap.org/edit?editor=id#background=custom:http://tiles.maaamet.ee/tm/tms/1.0.0/foto@GMC/{z}/{x}/{-y}.png=

terv,
Mihkel

6. detsember 2017 13:12 kirjutas Jaak Laineste <j...@nutiteq.com>:

>
> Jah, skypesin ja emailisin Sulev Õitspuu-iga sealt, aga pärast seda oli
> vaikus :( Ma sain aru et nad peavad selle siis Datelilt tellima (kui nad
> ikka tahavad üldse seda teha), ja kes teab mis aastal veel see protseduur
> valmis võiks saada.
>
> Konkreetne teenus oli ortopilt tiledena, et osm editoris näiteks toimiks?
> Põhimõtteliselt võib ju proovida seda mapproxy-t kusagile virtuaalmasina
> kettanurgale installida; kasvõi zone-sse. Ja püüda sama URL teha nagu vana
> oli, et OSM editor hakkaks jälle toimima.
>
> Jaak
>
> On 6 Dec 2017, at 13:02, Tormi Tabor <tormi.ta...@gmail.com> wrote:
>
> Jaak, kas suhtlesid sel teemal Maa-ametiga? Mul oleks seda hädasti vaja.
>
> Tervitades,
> Tormi Tabor
> 5451 3000
>
> 17. november 2017 11:16 kirjutas Tormi Tabor <tormi.ta...@gmail.com>:
>
>> > Kiusan pisut Maaameti inimesi, et nad oma teenuse teeksid OSM editoriga
>> ühilduvaks.
>>
>> +1. Olen Tanel Hurdaga sel teemal 2014 suhelnud, toona oli vastus "WGS84
>> tuge TMS-ile ei ole lähiajal oodata."
>>
>> Tervitades,
>> Tormi Tabor
>> 5451 3000
>>
>> 17. november 2017 11:03 kirjutas Jaak Laineste <j...@nutiteq.com>:
>>
>>>
>>> Mida täpselt sealt kasutasid? Kui vaja tõesti, tekitaks otsast
>>> samanimelise tänapäevase virtuaali, ma oletan et koormus pole kõrge ja saab
>>> väiksema ressursiga hakkama.
>>>
>>> On see http://kaart.maakaart.ee/tiles/1.0.0/osm_EPSG900913/${z}
>>> /${x}/${y}.png?origin=nw  - MapProxy-põhine WMS->cached tile teenus?
>>>
>>> Kiusan pisut Maaameti inimesi, et nad oma teenuse teeksid OSM editoriga
>>> ühilduvaks. Seni tundub et nende tiled on vaid Eesti projektsioonis
>>> jätkuvalt.
>>>
>>>
>>> Jaak
>>>
>>> On 16 Nov 2017, at 16:49, Mihkel Oviir <mihkel.ov...@gmail.com> wrote:
>>>
>>> ää, ja ka osm'i muutmise jaoks tehtud maa-ameti orto?
>>>
>>> 16. november 2017 16:47 kirjutas Mihkel Oviir <mihkel.ov...@gmail.com>:
>>>
>>>> Seega Eestikeelne maakaart on ajalugu? Kahju, oli mul ühes kohas
>>>> kasutusel...
>>>>
>>>> 16. november 2017 15:49 kirjutas Jaak Laineste <j...@nutiteq.com>:
>>>>
>>>>> Hoi,
>>>>>
>>>>> Tartu LV informaatikute palvel sai toodud nende juurest maakaardi
>>>>> server ära (http://www.maakaart.ee/index.
>>>>> php/kasutamine/kaartmaakaartee), ja vedasin ta enda töö kontorisse
>>>>> (Tartu Raeplatsil samuti). Moraalselt on see ligi 6-aastane Supermicro 
>>>>> kast
>>>>> vananenud tänaseks - on hulk HDD kettaid (osad isegi SAS, teised SATA),
>>>>> mälu mida ei saa laiendada jne, vaata detaile https://github.com/osm
>>>>> ee/maakaart-ee/blob/master/notes/Silja_riistvara.wiki.md. Füüsiliselt
>>>>> kestaks iseenesest veel mõned aastad.
>>>>>
>>>>> Käima enam ei pannud, sest selle võrku taasühendamine on päris palju
>>>>> jändamist. Kui seal on mõni teenus, mida tõesti on vaja ja mujalt ei leia,
>>>>> siis tõenäoliselt on lihtsam kasutada mõnda odavat virtuaalpakkujat, ja
>>>>> sinna panna värske tarkvara ja andmed; vanal masinal kasvõi elektrikulu
>>>>> tuleb suurem.
>>>>>
>>>>> Kui on kellelgi vajadust või hea mõte mida “vanarauaga” teha, andke
>>>>> teada. Lisaks on Juniper-i SRX100 riistvaraline tulemüür/ruuter, mille
>>>>> moraalne olukord on sarnane.
>>>>>
>>>>> Jaak
>>>>>
>>>>> ___
>>>>> Talk-ee mailing list
>>>>> Talk-ee@openstreetmap.org
>>>>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>> ___
>>> Talk-ee mailing list
>>> Talk-ee@openstreetmap.org
>>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>>>
>>>
>>>
>>> ___
>>> Talk-ee mailing list
>>> Talk-ee@openstreetmap.org
>>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>>>
>>>
>>
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
>
>
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
>
___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Metsalank

2018-01-23 Thread Mihkel Oviir
Ma olen raielanke paaris kohas kaardistanud aga samuti ei osanud
sildistada. Corine osas jäi vist selline seisukoht, et kui mingi ala ette
võtad, viskad olemasoleva minema või muudad ära. Ma olen nii teinud.

23. jaanuar 2018 12:37 kirjutas Andres Kaaber :

> Hei
>
> Tegelikult kas mitte see küsimus ei ole seotud CORINE impordiga? ja siit
> jällegi edasi küsimus / mõte, mis meil peas oli, et äkki viskaks CORINE
> välja või tõstaks eraldi?
>
> 23. jaanuar 2018 12:34 kirjutas Margus Väli :
>
>> Tere, kas keegi on meil lanke märgistanud ja kuidas?
>> Ma sättisin ühe ala metsa sisse inner relatsiooni ja see
>> renderdati halliks kastiks peaaegu et ilusti, aga märgistamise
>> kohta ma wikist infot ei leia eriti. Kas lagerai tulemusena jääb
>> metsast ikka mets, lihtsalt puude vanus on erinev?
>>
>> Metsasihiga läks paremini:
>>
>> cutline=section
>> section=man_made
>>
>> Margus
>>
>> ___
>> Talk-ee mailing list
>> Talk-ee@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>>
>>
>
>
> --
> A. Kaaber
>
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
>
___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Haldusreform

2017-11-17 Thread Mihkel Oviir
See ei ole ju Maa-ameti ametlik andmete jagamise kanal?

17.11.2017 11:53 AM kirjutas kuupäeval "Tormi Tabor" :

> Maa-amet lisas eile reformijärgse EHAK'i, csv ja json formaadid siin:
> https://github.com/buildig/EHAK/releases/tag/20171116
>
> Tervitades,
> Tormi Tabor
> 5451 3000
>
> 25. oktoober 2017 23:19 kirjutas Tormi Tabor :
>
>> Suhtlesin Maa-ametiga. Vana asukoht ja struktuur säilib ;)
>>
>> Taust: https://github.com/buildig/EHAK/issues/51#issuecomment-339177579
>>
>> Tervitades,
>> Tormi Tabor
>> 5451 3000
>>
>> 9. oktoober 2017 17:02 kirjutas Tormi Tabor :
>>
>>> Aitäh uue failide asukoha URLi eest! Ehk annab mappida. Tegin issue, et
>>> meelest ei läheks: https://github.com/buildig/EHAK/issues/51
>>>
>>> Geogig-i ei ole proovinud.
>>>
>>> Tormi
>>>
>>>
>>> 9. oktoober 2017 16:34 kirjutas Jaak Laineste :
>>>

 Äge!

 Mõistagi on maaamet pannud uued piirid teisele lehele ja pisut teise
 andmete struktuuriga, et omapoolne diffi kavalus keeruliseks kui mitte
 võimatuks muuta (nt aname -> a_name atribuudi nimes jms)
 http://geoportaal.maaamet.ee/est/Andmed-ja-kaardid/Hald
 us-ja-asustusjaotus/Haldusreformijargsed-haldus-ja-asustusja
 otuse-piirid-p577.html

 p.s. http://geogig.org/ oled katsetanud?

 Jaak

 On 9 Oct 2017, at 13:50, Tormi Tabor  wrote:

 Tere.
 '
 Lihtsalt infoks, et ma login aadressil https://github.com/buildig/EHAK/
 juba mõnda aega igakuiselt Maa-ameti shapefaile. Konverdin need enne csv-ks
 ja json-iks, et info muutuks versioneeritavaks. Viimase muudatuse (sept >
 okt) logi: https://github.com/buildig/EHAK/pull/50/commits/58a103
 6f92f416d82c2feedfa7f1e4c64e9bdaab

 Tervitades,
 Tormi Tabor
 5451 3000

 9. oktoober 2017 11:04 kirjutas Jaak Laineste :

> Hoi,
>
> Käes on 2017 ja haldusreform, ning ette tuleks võtta “väike” OSM
> parandus:
>
> a) Halduspiirid.
>  - Uued maakonnad, vallad ja külad on Shapefailidena saadaval maaameti
> kodulehel. Seda saab taustainfona kasutada, parandused tuleks minumeelest
> käsitsi teha.
>  - Külade tasemel on vist muutunud eelkõige nimed.
>  - Uusi valdu on õnneks vähem kui vanu - vanad tuleks vist kõik
> kustutada ja uued tekitada uutest küladest ükshaaval
>  - Uued maakonnad teha uutest valdadadest/omavalistustest
>  - võib teha mingi jagatud wikilehe (google docs?) kus on kirjas mis
> külad/vallad on üle vaadatud ja parandatud?
>
> b) aadressid.
>  - peaks tekkima aadressregistris (ADS) tabel, kus on vana ja uus
> aadress. hetkel veel vist pole. On online web-teenus küll juba.
>  - Üldiselt ADS mõistes lühiaadressid, mida me punktidena kaardistame
> (tänava nimi ja majanumber), ei tohiks isegi muutuda, muutub
> küla/omavalitsus mis läheb automaatselt korda kui on halduspiirid
> korrigeeritud.
>  - Maaamet on lubanud ka sihtnumbreid/postiindekseid ADS-i juurde,
> kuidas neid kaardistada ma hästi ei teagi. Variandid oleks tekitada
> piirkonnad (aga Eesti postiindeks pole sisuliselt geograafiline), või siis
> igale aadresspunktile indeks juurde tag-ina; või siis suisa 
> relatsioonidena
> lahendada teha (http://wiki.openstreetmap.org
> /wiki/Tag:boundary%3Dpostal_code
> ).
>
>
> Mõlema kohta ettepanekud teretulnud.
>
> Jaak
>
>
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
>
 ___
 Talk-ee mailing list
 Talk-ee@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee



 ___
 Talk-ee mailing list
 Talk-ee@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


>>>
>>
>
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
>
___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] kaart.maakaart masina lõpp

2017-11-17 Thread Mihkel Oviir
Kasutasin seda:
http://kaart.maakaart.ee/osm/tiles/1.0.0/osm_EPSG900913/{z}/{x}/{y}.png?origin=nw
Samas kuna see ei uuenenud viimasel ajal siis selle kadumine on rohkem
nostalgia.
id-editoriga aga osmi modisin ikka pidevalt. See kiht on ju isegi
id-editori kihivalikus olemas. WGS84 minuteada id-editor ei toeta (?),
EPSG:3587 oleks õige. Vähe usutav, et maa-amet seda pakkuma hakkab.

mihkel


17. november 2017 11:16 kirjutas Tormi Tabor <tormi.ta...@gmail.com>:

> > Kiusan pisut Maaameti inimesi, et nad oma teenuse teeksid OSM editoriga
> ühilduvaks.
>
> +1. Olen Tanel Hurdaga sel teemal 2014 suhelnud, toona oli vastus "WGS84
> tuge TMS-ile ei ole lähiajal oodata."
>
> Tervitades,
> Tormi Tabor
> 5451 3000
>
> 17. november 2017 11:03 kirjutas Jaak Laineste <j...@nutiteq.com>:
>
>>
>> Mida täpselt sealt kasutasid? Kui vaja tõesti, tekitaks otsast
>> samanimelise tänapäevase virtuaali, ma oletan et koormus pole kõrge ja saab
>> väiksema ressursiga hakkama.
>>
>> On see http://kaart.maakaart.ee/tiles/1.0.0/osm_EPSG900913/${z}
>> /${x}/${y}.png?origin=nw  - MapProxy-põhine WMS->cached tile teenus?
>>
>> Kiusan pisut Maaameti inimesi, et nad oma teenuse teeksid OSM editoriga
>> ühilduvaks. Seni tundub et nende tiled on vaid Eesti projektsioonis
>> jätkuvalt.
>>
>>
>> Jaak
>>
>> On 16 Nov 2017, at 16:49, Mihkel Oviir <mihkel.ov...@gmail.com> wrote:
>>
>> ää, ja ka osm'i muutmise jaoks tehtud maa-ameti orto?
>>
>> 16. november 2017 16:47 kirjutas Mihkel Oviir <mihkel.ov...@gmail.com>:
>>
>>> Seega Eestikeelne maakaart on ajalugu? Kahju, oli mul ühes kohas
>>> kasutusel...
>>>
>>> 16. november 2017 15:49 kirjutas Jaak Laineste <j...@nutiteq.com>:
>>>
>>>> Hoi,
>>>>
>>>> Tartu LV informaatikute palvel sai toodud nende juurest maakaardi
>>>> server ära (http://www.maakaart.ee/index.php/kasutamine/kaartmaakaartee),
>>>> ja vedasin ta enda töö kontorisse (Tartu Raeplatsil samuti). Moraalselt on
>>>> see ligi 6-aastane Supermicro kast vananenud tänaseks - on hulk HDD kettaid
>>>> (osad isegi SAS, teised SATA), mälu mida ei saa laiendada jne, vaata
>>>> detaile https://github.com/osmee/maakaart-ee/blob/master/not
>>>> es/Silja_riistvara.wiki.md. Füüsiliselt kestaks iseenesest veel mõned
>>>> aastad.
>>>>
>>>> Käima enam ei pannud, sest selle võrku taasühendamine on päris palju
>>>> jändamist. Kui seal on mõni teenus, mida tõesti on vaja ja mujalt ei leia,
>>>> siis tõenäoliselt on lihtsam kasutada mõnda odavat virtuaalpakkujat, ja
>>>> sinna panna värske tarkvara ja andmed; vanal masinal kasvõi elektrikulu
>>>> tuleb suurem.
>>>>
>>>> Kui on kellelgi vajadust või hea mõte mida “vanarauaga” teha, andke
>>>> teada. Lisaks on Juniper-i SRX100 riistvaraline tulemüür/ruuter, mille
>>>> moraalne olukord on sarnane.
>>>>
>>>> Jaak
>>>>
>>>> ___
>>>> Talk-ee mailing list
>>>> Talk-ee@openstreetmap.org
>>>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>>>>
>>>>
>>>
>> ___
>> Talk-ee mailing list
>> Talk-ee@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>>
>>
>>
>> ___
>> Talk-ee mailing list
>> Talk-ee@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>>
>>
>
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
>
___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] kaart.maakaart masina lõpp

2017-11-16 Thread Mihkel Oviir
Seega Eestikeelne maakaart on ajalugu? Kahju, oli mul ühes kohas
kasutusel...

16. november 2017 15:49 kirjutas Jaak Laineste :

> Hoi,
>
> Tartu LV informaatikute palvel sai toodud nende juurest maakaardi server
> ära (http://www.maakaart.ee/index.php/kasutamine/kaartmaakaartee), ja
> vedasin ta enda töö kontorisse (Tartu Raeplatsil samuti). Moraalselt on see
> ligi 6-aastane Supermicro kast vananenud tänaseks - on hulk HDD kettaid
> (osad isegi SAS, teised SATA), mälu mida ei saa laiendada jne, vaata
> detaile https://github.com/osmee/maakaart-ee/blob/master/
> notes/Silja_riistvara.wiki.md. Füüsiliselt kestaks iseenesest veel mõned
> aastad.
>
> Käima enam ei pannud, sest selle võrku taasühendamine on päris palju
> jändamist. Kui seal on mõni teenus, mida tõesti on vaja ja mujalt ei leia,
> siis tõenäoliselt on lihtsam kasutada mõnda odavat virtuaalpakkujat, ja
> sinna panna värske tarkvara ja andmed; vanal masinal kasvõi elektrikulu
> tuleb suurem.
>
> Kui on kellelgi vajadust või hea mõte mida “vanarauaga” teha, andke teada.
> Lisaks on Juniper-i SRX100 riistvaraline tulemüür/ruuter, mille moraalne
> olukord on sarnane.
>
> Jaak
>
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
>
___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Rahvuspargid

2017-01-10 Thread Mihkel Oviir
Jah, ma laadisingi Keskkonnaregistrist hoiualad alla SHP kujul. Võimalik,
et peaks otse küsima, sest allalaetud failil on ilmselged tähekodeeringu
probleemid. Lisaks vajab see fail ka puhastamist, ilmselt kõike ei ole
mõtet importida? Näiteks Mukri soo hoiuala ja maastikukaitseala kattuvad
oma 80% ulatuses. SHP:

https://www.dropbox.com/s/mwur3stkjrcqyik/shape_47a5fc4c-9205-4236-8c1d-908c827ed11c.zip?dl=0

terv,
mihkel

11. jaanuar 2017 01:47 kirjutas Teet Koitjärv <t...@koitjarv.ee>:

> Tere.
>
>
>
> Kõikide kaitsealade andmed on tegelikult digikujul EELIS-es
> (Keskkonnaregister – Eesti looduse infosüsteem) olemas. Sel teemal tasuks
> suhelda Keskkonnaagentuuri Eluslooduseosakonnaga (
> http://keskkonnaagentuur.ee/et/kontaktid).
>
>
>
>
>
> Tervitades
>
>
>
> Teet Koitjärv
>
>
>
>
>
> *From:* Jaak Laineste [mailto:j...@nutiteq.com]
> *Sent:* Tuesday, January 10, 2017 9:50 PM
> *To:* OpenStreetMap Estonia <talk-ee@openstreetmap.org>
> *Subject:* Re: [Talk-ee] Rahvuspargid
>
>
>
>
>
> Käsitsi neid ei kaardista, seega kuni ruumi-avaandmete x-teed pole
> leiutatud ja realiseeritud, siis ei jää tõesti muud üle kui andmed ümber
> tõsta.
>
>
>
> Kui piirjooned saab kokku viia (seal vist rannajoont peaks
> korduvkasutama?), ja kontrollida kas mõni pole juhtumisi juba olemas, siis
> ma pole vastu.
>
>
>
>
>
> Jaak
>
>
>
>
>
> On 10 Jan 2017, at 18:45, Mihkel Oviir <mihkel.ov...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> Tõstaks teema üles uuesti. Kes on poolt, et looduskaitsealad võiks
> massimpordiga ära lahendada? Nokin Eidapere ümbrust ja laadisin
> keskkonnaregistrist hoiualade andmed alla (bljää, küll andis otsida, kuidas
> saaks looduskaitse andmeid andmetena kätte), aga tundus ikkagi kuidagi
> mõtetu see käsitsi ühekaupa sisestamine.
>
>
>
> terv,
>
> Mihkel
>
>
>
> Muidu näeb selline välja:
>
>
>
>
>
>  
>
>
>
> 1. september 2016 15:38 kirjutas Mihkel Oviir <mihkel.ov...@gmail.com>:
>
> Kas administratiivse(ma)te piiridega ei saaks kasutada olemasolevaid
> andmeid ja mass-importi? Igasugune käsitsi külapiiride nikerdamine on asi,
> mis on mulle küll vastukarva, sest see viib kiirelt väärandmeteni. Sama ka
> looduskaitsealadega.
>
>
>
> Mihkel
>
>
>
> 1. september 2016 15:29 kirjutas Jaak Laineste <j...@nutiteq.com>:
>
> Piinlik lugu soode, rabade ja looduskaitsealade maal Eestis: siin on OSM-i
> kohaselt vaid üks rahvuspark! Viktoriini küsimus: milline?
>
>
>
> Ja tõsisem küsimus: kas ülejäänud on kuhugi kadunud, või pole olnudki? Ja
> kes parandab selle vea?
>
>
>
>
>
> Jaak
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
>
>
>
>
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
>
>
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
>
___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Open Data Estonia asutamine 27.10

2016-10-26 Thread Mihkel Oviir
Jaak, kas sa oskad tuua detailsemaid viiteid? Eks ma tean u nii palju kui
on aastate jooksul ESTGIS raames arutletud aga konkreetseid näiteid väga ei
tea. Ühesõnaga, kel on mingit infot või ideid eesti ruumiandmete osas ja
ise ei kavatse kohale tulla, siis saatke info mulle. Vb pole tolku aga
parem olla paremini informeeritud :)

mihkel

25. oktoober 2016 20:48 kirjutas Mihkel Oviir <mihkel.ov...@gmail.com>:

> Ma olen ise Tallinnas ja valmis minema, uurisingi, kas keegi veel on
> teadlik või lausa minemas ise. Aga ma siis käin ära, vaatab, mis seal
> toimub, võimalik, et tekib kogukond, kelle kaudu saaks ka ruumiandmete osas
> maa-ametit kangutada.
>
> mihkel
>
> 25. oktoober 2016 18:29 kirjutas Jaak Laineste <j...@nutiteq.com>:
>
>>
>> Äge - kes Tallinnas, mingu ja andku meie poolt palavad toetusavaldused ja
>> tervitused ! :) Ma ise seal pole.
>>
>>
>> Muidu Eesti ruumiandmete Open Data hetke olukord on, et Maaamet on
>> edukalt hiilinud kõrvale üldisest EU ja ka Eesti seaduste nõuetest andmeid
>> avada, kasutades seaduses antavaid auke. Näiteks nende peamised
>> andmestikud: ETAK (Eesti Topograafiline Andmekogu - ehk põhimõtteliselt
>> peamine ametlik kaart - teed, loodus, hooned jne) ja kõrguspunktid tuleb
>> vektorandmetena osta, koguhinnaga suurusjärgus sadu tuhandeid eurosid. Üks
>> kord olla need ka ostetud - Taanlaste poolt, seega ei saa ka öelda et see
>> hind täiesti mõistetamatu oleks. Kui sa tahad osta enda maja ruumikogu, või
>> tagaaia kõrguspunte, siis tõesti pole kallis, aga kogu-Eestiliselt on see
>> hind märk “ei midagi tasuta”, milles oleme selgelt Euroopa tagarinnas.
>>
>> Näpuotsaga avaandmeid neilt siiski on - väiksema asjana halduspiirid,
>> vähe suuremana ADS - aadressiregister; mis on tänaseks ka tõmmatud
>> OpenStreetMap-i sisse.
>>
>> Õnneks maaameti veebikaart ning WMS on endiselt kõigile avatud ja tasuta
>> ! :P
>>
>> p.s. keskkonnaameti või kellegi muu kaudu (mitte otse maaametist) olla ka
>> aerofotod kättesaadavad nüüd vabalt. Kes teab täpsemalt, andku teada.
>>
>>
>> Jaak
>>
>>
>>
>> On 25 Oct 2016, at 17:26, Mihkel Oviir <mihkel.ov...@gmail.com> wrote:
>>
>> Kas maakaardi selts võiks ka osaleda? On keegi minemas?
>>
>> http://www.opendata.ee/2016-10-25/asutamiskoosolek-juba-sel-neljapaeval/
>>
>> terv,
>> Mihkel
>> ___
>> Talk-ee mailing list
>> Talk-ee@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>>
>>
>>
>> ___
>> Talk-ee mailing list
>> Talk-ee@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>>
>>
>
___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Open Data Estonia asutamine 27.10

2016-10-25 Thread Mihkel Oviir
Ma olen ise Tallinnas ja valmis minema, uurisingi, kas keegi veel on
teadlik või lausa minemas ise. Aga ma siis käin ära, vaatab, mis seal
toimub, võimalik, et tekib kogukond, kelle kaudu saaks ka ruumiandmete osas
maa-ametit kangutada.

mihkel

25. oktoober 2016 18:29 kirjutas Jaak Laineste <j...@nutiteq.com>:

>
> Äge - kes Tallinnas, mingu ja andku meie poolt palavad toetusavaldused ja
> tervitused ! :) Ma ise seal pole.
>
>
> Muidu Eesti ruumiandmete Open Data hetke olukord on, et Maaamet on edukalt
> hiilinud kõrvale üldisest EU ja ka Eesti seaduste nõuetest andmeid avada,
> kasutades seaduses antavaid auke. Näiteks nende peamised andmestikud: ETAK
> (Eesti Topograafiline Andmekogu - ehk põhimõtteliselt peamine ametlik kaart
> - teed, loodus, hooned jne) ja kõrguspunktid tuleb vektorandmetena osta,
> koguhinnaga suurusjärgus sadu tuhandeid eurosid. Üks kord olla need ka
> ostetud - Taanlaste poolt, seega ei saa ka öelda et see hind täiesti
> mõistetamatu oleks. Kui sa tahad osta enda maja ruumikogu, või tagaaia
> kõrguspunte, siis tõesti pole kallis, aga kogu-Eestiliselt on see hind märk
> “ei midagi tasuta”, milles oleme selgelt Euroopa tagarinnas.
>
> Näpuotsaga avaandmeid neilt siiski on - väiksema asjana halduspiirid, vähe
> suuremana ADS - aadressiregister; mis on tänaseks ka tõmmatud
> OpenStreetMap-i sisse.
>
> Õnneks maaameti veebikaart ning WMS on endiselt kõigile avatud ja tasuta !
> :P
>
> p.s. keskkonnaameti või kellegi muu kaudu (mitte otse maaametist) olla ka
> aerofotod kättesaadavad nüüd vabalt. Kes teab täpsemalt, andku teada.
>
>
> Jaak
>
>
>
> On 25 Oct 2016, at 17:26, Mihkel Oviir <mihkel.ov...@gmail.com> wrote:
>
> Kas maakaardi selts võiks ka osaleda? On keegi minemas?
>
> http://www.opendata.ee/2016-10-25/asutamiskoosolek-juba-sel-neljapaeval/
>
> terv,
> Mihkel
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
>
>
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
>
___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


[Talk-ee] Open Data Estonia asutamine 27.10

2016-10-25 Thread Mihkel Oviir
Kas maakaardi selts võiks ka osaleda? On keegi minemas?

http://www.opendata.ee/2016-10-25/asutamiskoosolek-juba-sel-neljapaeval/

terv,
Mihkel
___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Rahvuspargid

2016-09-01 Thread Mihkel Oviir
Kas administratiivse(ma)te piiridega ei saaks kasutada olemasolevaid
andmeid ja mass-importi? Igasugune käsitsi külapiiride nikerdamine on asi,
mis on mulle küll vastukarva, sest see viib kiirelt väärandmeteni. Sama ka
looduskaitsealadega.

Mihkel

1. september 2016 15:29 kirjutas Jaak Laineste :

> Piinlik lugu soode, rabade ja looduskaitsealade maal Eestis: siin on OSM-i
> kohaselt vaid üks rahvuspark! Viktoriini küsimus: milline?
>
> Ja tõsisem küsimus: kas ülejäänud on kuhugi kadunud, või pole olnudki? Ja
> kes parandab selle vea?
>
>
> Jaak
>
>
>
>
>
>
>
>
> ___
> Talk-ee mailing list
> Talk-ee@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee
>
>
___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Kasutaja KoRnHoLi0 poolt tehtud teede klasside muudatused. Wiki highway lehe tõlge

2015-05-19 Thread Mihkel Oviir
Ok. Teeregistri ja etaki järgi on unpaved ehk katteta ainult pinnasteed. St
kõik kruusa, kivi, killustiku jne on kattega teed. Kuidas me liigitame
asfaldtteid, mis on tegelikult killustiku-bituumen kiht, ehk tegelikult
ei ole asfalt? Kasutaja seisukohast lähtuvalt on tegu kõvakattega ja ses
suhtes võib asfaldtiga samasse patta panna.

19. mai 2015 9.19 kirjutas Jaak Laineste j...@openstreetmap.ee:

 Hoi,

 Ma ei ütleks et *unpaved* otseselt viga oleks, lihtsalt see on ebatäpsem
 kui näiteks *compacted* või *gravel*. Kui täpsemat infot ei ole, siis on
 see parem kui ilma *surface*-ta; sest vaikimisi eeldatakse “paved”. Wiki
 [1] ütleb nii paved kui unpaved kohta, et *This value gives only a rough
 description; use a more precise value if possible.”*. Täna me võiks
 muidugi juba täpsemaid klasse kasutada ja lisada ja see annaks juurde enam
 kui secondary/tertiary vahel arutelu, Eestis siis peamiselt compacted
 (kruus) ja asphalt. Näiteks esimesel muudatusel mis vaatan [2] on klassi
 muudetud, aga surface on ikka puudu. Selle pinnakatte lehe [1] peaks igal
 juhul eesti keelde tõstma, see sisaldab spetsiifilisi mõisteid mida eesti
 keelde ja konteksti panek vajab sisulist mõtlemist. Näiteks ka meil on
 eraldi mõisted munakivitee (*cobblestone*) ja klompkivitee (
 *paving_stones*), kuigi ka viimast kutsutakse munakiviks rahvakeeli ja on
 siis olemas veel ka *cobblestone:flattened *variant. *Gravel* on mu
 arusaama järgi ikkagi puhas killustik, Eestis ei tule pähe et sellist
 kasutataks, mujal näiteks kaljustes mägedes (kus pole liiva et meie mõistes
 parem/siledam kruusatee teha) on too tavaline.

 Konkreetsete teeklasside muutuste kohta - kohapealseid detaile teadmata ei
 oska ma öelda kas antud muutused on adekvaatsed või mitte. Äkki peaks
 alustama mõnest konkreetsest teest ja changesetist - et kuidas on ja kuidas
 peaks olema ja miks? Ei saa ka lihtsalt öelda, et “kõik su muudatused on
 jamad”, isegi kui on; see teede klassifitseerimine on mingil määral
 subjektiivne niikuinii. Wikis näiteks on *secondary* defineeritud kui 
 *Tugimaantee*. Tee number enamasti 2-kohaline”. Selle järgi antud näitel
 [2] - *ref=11401* oleks tõesti secondary pigem liiga kõrge klass.


 [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:surface
 [2] https://www.openstreetmap.org/way/74766777/history

 Jaak


 On 19 May 2015, at 08:25, Mihkel Oviir mihkel.ov...@gmail.com wrote:

 Mul tekkis selle tabeliga seoses küsimus. Kruusatee surface=unpaved on
 vast kindlasti viga? surface=compacted või gravel oleksid õiged. Ka siin on
 pigem nii: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:surface
 Kuigi siin tabelis on gravel killustiku pildiga... Ise olen just gravel'it
 kasutanud.

 Kasutaja KoRnHoLi0 nime olen ka ise üle eesti märganud.

 Mihkel

 19. mai 2015 1.15 kirjutas Mihkel Rämmel rmihke...@gmail.com:

 Annan teada, et kasutaja nimega KoRnHoLi0 tegi nädal ja enam tagasi
 Tallinnas ja selle ümbruses suuremas mahus  teede klasside muudatusi.
 Esmapilgul tundub, et kõik muudatused olidpaljude suuremate teede
 klassi võrra madalamaks viimised.
 Praegune kaardipilt tundub olema enamvähem sama, mis oli paar aastat
 tagasi enne viimast teeklasside teemalist arutelu.

 Saatsin talle nädal tagasi kirja paludes tal oma muudatusi põhjendada
 siin meililistis. Kahjuks pole ta siia kirjutanud  ega ka mulle
 vastanud.

 Kuulaks ära ülejäänute arvamused. Kas hunnikus reverte või miskit muud?




 //
 Wikis on http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Et:Key:highway lehel nüüd
 eestikeelne tabel. Kokku on see pandud sama tabelis enne leidunust :

 http://wiki.openstreetmap.org/w/index.php?title=Template:Et:Map_Features:highwayoldid=894104
 ning arutelu lehel olnust:
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Template_talk:Et:Map_Features:highway

 Tabel ise:
 http://wiki.openstreetmap.org/w/index.php?title=Template:Et:Map_Features:highway

 Kindlasti on seal vigu (hilist kellaaega on hetkel hea süüdistada),
 kuid see on vähemalt veidi parem kui täielikult ingliskeelse tabeli
 kuvamine. Kes viitsib võib parandada/täiendada. Vaid lehe ülal olev
 redigeerimise nupp töötab! Kes meediawiki hingeelu tunneb võib
 proovida õueala ja track'i  sektsiooni võrra kõrgemale tõsta.


 Mihkel

 ___
 Talk-ee mailing list
 Talk-ee@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


 ___
 Talk-ee mailing list
 Talk-ee@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee



 ___
 Talk-ee mailing list
 Talk-ee@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Vabakondade suvekool

2014-08-15 Thread Mihkel Oviir
Oo lahe. Mul jääb foss4g see aasta ikka vahele, Portland on pisut kaugel.


14. august 2014 17:09 kirjutas Jaak Laineste (Nutiteq) j...@nutiteq.com:

 Tere,

 Olen käinud ja julgen soovitada võimalust kohtuda paljude huvitavate ja
 toredate inimestega ja teistmoodi mõtlemist vabakondade teemal suvekoolis
 http://www.ngo.ee/suvekool

 Ise olen kahjuks ära sel ajal, vabavara-geotarkvara konverentsil FOSS4G
 muide.

 Jaak

 ___
 Talk-ee mailing list
 Talk-ee@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] kaart.maakaart.ee ja asukohapäring

2014-03-07 Thread Mihkel Oviir
Minul töötab. Vähemalt Android/Chrome koosluses.
Pigem ei ole viga mitte koodis (geolocation api on triviaalne ja seal ei
saa eriti millegagi mööda panna) vaid brauseri suutlikkuses.

Mihkel


7. märts 2014 10:30 kirjutas Jaak Laineste (Nutiteq) j...@nutiteq.com:

 Hi,

 Mnjah, seal on GPS nupp olemas, aga nii arvutis kui mobiilis annab
 Geolocation error: The last location provider was disabled.. Ma kasutasin
 seal copypaste koodi ja enne ülejärgmist nädalat pole aega sisse uurima
 minna. VIitsib/oskab keegi teine talk-ee listis äkki parandada ja paranduse
 mulle saata ?

 Jaak

 On Mar 7, 2014, at 10:17 AM, Margus Värton margusvar...@gmail.com wrote:

 Hoi,

 kas meie kaardisait mobiilseadmelt vaadates oskab ka GPSi käest asukohta
 küsida? Mul paar metsamootorratturist sõpra otsivad head vahendit metsas
 taskust ortofotode vaatamiseks ning mulle meeldiks neile meie kaarti
 soovitada. Paraku ei õnnestunud mul esimesel katsel mobiilist vaadates
 saada seda vidinat mu asukohta näitama, mis teeb ta selles rakenduses
 kasutuks.

 Edu,

 - M -



 ___
 Talk-ee mailing list
 Talk-ee@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Teenused kaart.maakaart.ee serverilt

2013-10-10 Thread Mihkel Oviir
Tekkis küsimus mapserveri konfi kohta. Selline päring annab tundmatu crs vea: 
http://kaart.maakaart.ee/service?SERVICE=WMSVERSION=1.3.0REQUEST=GetMapFORMAT=image%2FpngTRANSPARENT=trueWIDTH=256HEIGHT=256LAYERS=osmTILED=trueSTYLES=CRS=EPSG%3A3857BBOX=-20037508.342789244%2C-20037508.342789244%2C20037508.342789244%2C20037508.342789244

Ehk siis kaebab epsg:3857 üle, mis on veebmerkaatori ametlik kood. Võiks selle 
map failidesse lisada. See 900913 on surev kood.
 
--
Mihkel Oviir
sook...@yahoo.com




On Sunday, April 7, 2013 3:17 PM, Mihkel Rämmel r...@hot.ee wrote:
 
Vaadates rTorrenti enda dokumentatsiooni, tundub, et faili allalaadimise 
lõppedes on võimalik skripte käivitada. 
http://libtorrent.rakshasa.no/wiki/RTorrentCommonTasks#Sendemailforcompleteddownloads
 . Meili saatmise näide peaks olema sobilik ka suvalise skripti käivitamiseks.

Mihkel




2013/4/7 Jaak Laineste j...@openstreetmap.ee

Mapserveri andmed on eilsest uuendatud 27.03.13 planeediga.

Serveris käib muide bittorrenti klient (rtorrent), mis kogub ühte kataloogi 
viimase planeedi, ja jagab seda teistele. See jõuab sinna umbes 3 päeva pärast 
planeedi kuupäeva. Lahe oleks teha automaatne skript uuendamiseks, aga ma jäin 
use jänni sellega, et ma ei saa aru millal planeet on kohal. Nimelt rtorrent 
tekitab kohe täissuurusega faili (broneerib andmeruumi) ja esmapilgul ei 
jäänud silma viisi kuidas ta informeeriks et nüüd on see faili täis laetud, 
või suisa käivitaks mingi skripti pärast allalaadimise lõppu.

Jaak



On 04.04.2013, at 13:01, Margus Värton wrote:

 3.04.2013 15:33, Jaak Laineste (Nutiteq) kirjutas:
  Kui keegi puudust ei tunne, siis paneks selle minutilise (reaalselt 
 paaritunnise viivitusega) globaalse OSM-i uuenduse siis kinni. Peamine 
 kaart.maakaart.ee pilt seda ei ole tegelikult kunagi kasutanud (too on 
 MapServeri, mitte Mapniku pilt).
 Praeguseks on siis Mapniku kaardikihid avalikust vaatest eemaldatud ning ka 
 uuendamine seisma pandud 
 (http://kaart.maakaart.ee/munin/kaart/kaart/replication_delay.html). 
 Mapserver käib see-eest hullu hooga ringi.

 http://kaart.maakaart.ee/munin/kaart/kaart/diskstats_latency-day.png

 - M -

 ___
 Talk-ee mailing list
 Talk-ee@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] WMS'i abi vaja

2012-05-16 Thread Mihkel Oviir
Mh, qgisis ei suutnud ka pilti ette manada, kihid loeb getcapabilities 
requestist välja kui pordi osa üldse minema visata. niisama täiesti suvaliste 
parameetritega tuli pilt küll ette:

http://maps.trafikinfo.trafikverket.se/SpatialAceWMS/OGCWMSInterface.axd?view=LPV.View0service=WMSrequest=GetMapversion=1.3.0crs=EPSG:4326layers=View0/LayerSet0styles=BBOX=57.4,11.5703,57.96,12.4194format=image/pngwidth=500height=500 



 
--
Mihkel Oviir
sook...@yahoo.com




 From: kasu k...@lap.ee
To: OpenStreetMap Estonia talk-ee@openstreetmap.org 
Sent: Wednesday, May 16, 2012 3:12 PM
Subject: [Talk-ee] WMS'i abi vaja
 
Tarvis Rootsi kohta paar kaartikest joonistada.
Kohalikelt sain WMS'i kasutamise kohta aadressi:

http://maps.trafikinfo.trafikverket.se/SpatialAceWMS/OGCWMSInterfaceInfo.aspx

tarkvarana kasutusel Qgis ning kuidagi ei suuda antud wms'e pildile saada.
esmalt jäi silma, et port on vale st 81 asemel peaks vist 80 olema.

on vahest kellegil mahti vaadata kus viga peitub ?

kasu

___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Muigamiseks

2010-11-22 Thread Mihkel Oviir
Noo, ETAKi reaalsusmudeliga tuleks enne tutvuda. Tegelikult on väidetavalt tegu 
muude rajatistega, mitte hoonetega, kuigi ilmselgelt on tehtud erand. 
Teisaldatavaid ja alla 50m2 pindalaga muid rajatisi ei kaardistata. Jah, ära 
nad 
päris sõita ei saa, küll aga saab nende asukohta muuta, raudtee on siiski 
olemas, vähemalt suvel veel oli jaama ees, kui ma just väga valesti ei mäleta. 
Samuti saab ühe rajatisena kaardistatud rongi vagunite kaupa laiali lammutada.

 --
Mihkel Oviir
sook...@yahoo.com






From: Joosep-Georg Järvemaa joosep-georg.jarve...@eesti.ee
To: OpenStreetMap Estonia talk-ee@openstreetmap.org
Sent: Mon, November 22, 2010 2:24:25 PM
Subject: Re: [Talk-ee] Muigamiseks

Aga milleks te siis neid vaguneid nimetate kui mitte hooneteks -- neid
kasutatakse muuseumina ja raudteed mööda nad sealt minema ju sõita ei
saa -- raudteed ju pole? :)


-- 
Joosep-Georg

___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee



  ___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Muigamiseks

2010-11-21 Thread Mihkel Oviir
http://sookoll.planet.ee/map/muie.html

 --
Mihkel Oviir
sook...@yahoo.com






From: Joosep-Georg Järvemaa joosep-georg.jarve...@eesti.ee
To: OpenStreetMap Estonia talk-ee@openstreetmap.org
Sent: Sat, November 20, 2010 9:26:15 PM
Subject: Re: [Talk-ee] Muigamiseks

 Kes tahab natukene muijata võib võtta lahti Maa-Ameti hübriidkaardi
 ning vaadelda Eesti raudteemuuseumi(asub haapsalus) territooriumit.

 Mis seal muiata on?

 Vahest see, et rongikooseisud, vagunid, vedurid on kaartile kantud ;)
 Seda ka p6hikaartil.

Aa, nüüd näen :) Ei suuminud sisse ennist piisavalt...


PS - muiata kirjutatakse ilma j-ta ning kaart käänatakse kaardi ;)



Tervitustega,
-- 
Joosep-Georg

___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee



  ___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Aadressandmed importida OSM-i?

2010-10-15 Thread Mihkel Oviir
Paraku on ADS katastripõhine. Katastriandmestik oleks vajalik, et kuidagi 
loovamalt läheneda, seda aga maa-amet vektorina ei väljasta.

 --
Mihkel Oviir
sook...@yahoo.com






From: Margus Väli margus.v...@gmail.com
To: OpenStreetMap Estonia talk-ee@openstreetmap.org
Sent: Fri, October 15, 2010 10:34:03 AM
Subject: Re: [Talk-ee] Aadressandmed importida OSM-i?

Siin saaks ju loovamalt läheneda ja building=yes ümbruskonnas vaadata --
kui punkti läheduses või lausa ümber on maja siis mitte risustada seda
kanti lisa punktiga vaid võrrelda ning lisada aaressandmeid?

mv

On Thu, 2010-10-14 at 11:07 +0300, Jaak Laineste wrote:
 
 -Ma nuputaks siis skripti välja mis ADS andmetabelitest (need
 on CSV failidena maaameti FTP-s saadaval) .osm faili genereerib
 Karlsruhe skeemis. See ei tohiks ka olla väga keerukas tegelikult,
 lihtsalt andmeid on palju. Sadu tuhandeid punkte.
 


___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee



  ___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Aadressandmed importida OSM-i?

2010-10-15 Thread Mihkel Oviir
muudatuste jaoks on adsil eraldi x-tee teenus. Jaagu ettepanek on pro. Ei ole 
mingit pointi üritada vägisi asju uuendada, kui osm on olemuselt geoandmete 
wiki. algne import ja edasi tegutseb kommuun. muudatuste näitamise teenus on 
iseenesest hea mõte, küsitav on, kas siis tulevikus hakkame näitama kõiki 
muudatusi alates impordist? pika peale mahukaks ei lähe? Eriti kui ads jälle 
mõne suurema hanke najal mingeid lausalisi uuendusi teeb?
Teenus muidugi võiks ju ka sisaldada muudatuse täägimist tehtud muudatuseks.

 --
Mihkel Oviir
sook...@yahoo.com






From: Margus Väli margus.v...@gmail.com
To: OpenStreetMap Estonia talk-ee@openstreetmap.org
Sent: Fri, October 15, 2010 11:59:57 AM
Subject: Re: [Talk-ee] Aadressandmed importida OSM-i?

Siin tuleb igaühel mingeid surrogaatrekvisiite pidama hakata 
et fikseerida ära millal viimati on OSM andmed ADS omadele
järele lohistatud, et saaks sisuliselt kahe ajahetke vahel
ADS baasi muudatused teatud piirkonnas kätte kui see 
üldse võimalik on. Maaamet väljastab regulaarselt muudatusi
mingite lappide kujul?

mv

On Fri, 2010-10-15 at 11:48 +0300, Jaak Laineste wrote:
 c) Tekitame ADS muudatuste näitamise teenuse, et oma huvitava ala
 kohta saaks redigeerijad kontrollida, mis on alates impordihetkest
 ADS-is muudetud, et siis käsitsi muudatusi oleks lihtsam OSM-I viia
 (nt kui on kogu tänav juurde tulnud kusagil, terve tänava aadresse
 muudetud vms). 


___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee



  ___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Ideed teenuste arenduseks

2010-09-14 Thread Mihkel Oviir
Mapserveri vaikimisi maksimaalne pildikülje pikkus pikslites on 2048, sellest 
suuremat pilti server ei väljasta.

 --
Mihkel Oviir
sook...@yahoo.com






From: Jaak Laineste j...@nutiteq.com
To: OpenStreetMap Estonia talk-ee@openstreetmap.org
Sent: Tue, September 14, 2010 11:34:46 AM
Subject: Re: [Talk-ee] Ideed teenuste arenduseks

Seal on vist kaks asja: 
1) kas iga kaardivaate kohta tehakse üks päring, või tehakse iga tile kohta 
päringud.  Maaamet tahab võimalikult vähe päringuid, sellepärast ta vist 
soovitab singletile-t. Samas kui ise cachida (oma vaheserveris), siis on 
tiledega koormus pikas perspektiivis väiksem, samuti cacheb tilesid iga klient. 
Kaardivaatepõhisel konfil ei saa üldse ei serveris ega kliendis cachida.
2) kui suur peaks tile olema. Maa-ameti seisukohast vist pigem suurem, siis on 
jälle koormust vähem. Selletõttu võiks tavalise 256-pixli asemel 512 olla (4x 
vähem koormust). Tänapäeva netiühendused on ka niipalju paremad et võib 
suuremaid tilesid saata, see on ka siis kasutajale parem, asi paistab kiirem.

Jaak

 -Original Message-
 From: talk-ee-boun...@openstreetmap.org [mailto:talk-ee-
 boun...@openstreetmap.org] On Behalf Of Valter Kitsberg
 Sent: Tuesday, September 14, 2010 10:44 AM
 To: OpenStreetMap Estonia
 Subject: Re: [Talk-ee] Ideed teenuste arenduseks
 
 Tere
 
 Äkki panen teemaga mööda, aga kui jutt käib OpenLayersist ehk käiks see nii:
 
 {tileSize: new OpenLayers.Size(512,512)}
 
 edu
 Valter
 
  Äkki saab javascriptis seda lihtsalt määrata (nt 512x512 pixlit
  tilesid kasutada)?
 
 ___
 Talk-ee mailing list
 Talk-ee@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee



  ___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Mapping party Paide 2010

2010-05-13 Thread Mihkel Oviir
Kurat nagu delfi juba. Mul kartulipanek vist sel nädalavahetusel, praegu 
kindlalt ütelda ei saa.

 --
Mihkel Oviir
sook...@yahoo.com






From: Joosep-Georg Järvemaa joosep-georg.jarve...@eesti.ee
To: OpenStreetMap Estonia talk-ee@openstreetmap.org
Sent: Thu, May 13, 2010 9:47:28 AM
Subject: Re: [Talk-ee] Mapping party Paide 2010

2010/5/13 Jaak Laineste jaak.laine...@gmail.com:
 Loogikast saan aru jah, sisuliselt õige.   Mida tahtsin öelda, on et
 raamatupidamise dokumenti ei saa niimoodi kokku. Seal peaks olema üks
 sama kuupäeva kandev tšekk, ükskõik kas enne või pärast tehtud
 ostu kohta. Tegelik kulu ei tule nii täpselt välja, aga mis teha.
 Tavaliselt ümardatakse see enda kasuks, ja see on minumeelest ok, sest
 point on ikkagi et keegi otseselt peale maksma ei peaks.

Ma ei saa nüüd enam üldse aru, kes millest aru ei saa :)

Miks ei kõlba 1 (üks) kütusetšekk raamatupidamise dokumendiks?

Kuidas ei väljenda paagi täis tankimine kütuse kulu viimasest täis
paagi tankimisest, kui vahepeal pole tangitud?


-- 
Joosep-Georg Järvemaa

___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee



  ___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Koosolemine 17.04 Tallinnas

2010-04-17 Thread Mihkel Oviir
Nii kihutasin Tallinna aga avastasin, et ei tea kis kell või kus see üritus 
siis toimub. Kui ma juba hiljeks pole jäänud. keegi võiks mulle kellata 53414566

 --
Mihkel Oviir
sook...@yahoo.com






From: Jaak Laineste j...@openstreetmap.ee
To: osm talk-ee@openstreetmap.org
Sent: Wed, April 7, 2010 8:22:21 PM
Subject: [Talk-ee] Koosolemine 17.04 Tallinnas

Tere,
Infoks, et plaanis on MTÜ üldkoosolemine teha 17.04. See on
formaalselt võttes liikmetele, aga senini jõuab veel liikmeks astuda.

Selleks protseduur oleks selline:
a) Email-avaldus vabas vormis juha...@maakaart.ee , kus oleksid
kontaktandmed peal (nimi, isikukood, aadress/telefon ka igaks juhuks)
b) Aastamaks tasuda 250 krooni SEB-i 10220105782019 MTÜ Avatud Maakaardi Selts.

Jaak

___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee



  ___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] KÜSKist saime projekti läbi!

2010-03-04 Thread Mihkel Oviir
Ah kräpp, tööpäev kestis kella 8ni. Ja sinna see läks. Andke siis teada, mis 
tegite.

 --
Mihkel Oviir
sook...@yahoo.com






From: Mihkel Oviir sook...@yahoo.com
To: OpenStreetMap Estonia talk-ee@openstreetmap.org
Sent: Mon, March 1, 2010 5:38:46 PM
Subject: Re: [Talk-ee] KÜSKist saime projekti läbi!


olen kohal.

 --
Mihkel Oviir
sook...@yahoo.com






From: Tõnu Kraut tonu.kr...@eomap.ee
To: OpenStreetMap Estonia talk-ee@openstreetmap.org
Sent: Mon, March 1, 2010 2:08:09 PM
Subject: Re: [Talk-ee] KÜSKist saime projekti läbi!


  neljapäeval pärast tööd, kl 18 Tartu raekoja platsi kohas


Minu rahaline seis hetkel tunnikeseks Tartusse sõitu piisavalt 
ratsionaalseks kulutuseks ei pea, aga projekti läbisaamist tervitan 
palavalt ja ühingu praktilises töös luban innukalt osaleda! :)

tõnu


___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


  ___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


[Talk-ee] lõunanaba

2010-01-19 Thread Mihkel Oviir
keegi naljahammas on koordinaatidele 0,0 märkinud 'south pole' :) Kuidas 
võtta...

 --
Mihkel Oviir
sook...@yahoo.com






From: Jaak Laineste j...@nutiteq.com
To: OpenStreetMap Estonia talk-ee@openstreetmap.org
Sent: Sun, January 17, 2010 12:10:09 PM
Subject: Re: [Talk-ee] Eesti Posti postkastid


 
ADS-il on avalik webiliides xgis kaudu, mida on väga tülikas kasutada. Vaja 
oleks mingit mõistlikku geocode või egelikult isegi bulk geocode API-t. On 
x-tee kaudu API, mis peaaegu ideeliselt ehk sobiks. Bulk geocoderi ehitaks siis 
ise sinna peale. Kuni meie kogused on pigem kümnetes kui sadades/tuhandetes, 
siis saab iga aadressi kohta teha päringuid kasvõi kord paaris sekundis 
kiirusega. Kiirem ikka kui käsitsi toksides.
 
Kes on x-teega liitumist teinud (päringute tegijana), on see teostatav 
tehniliselt ja korralduslikult? Ma igaks juhuks tegin liitumisavalduse ära. 
 
Nende päringud on ka SOAtrader.com-is olemas, seal pole justkui X-tee endaga 
liitumist vaja; aga minul ei ole õnnestunud sealtkaudu ühtegi edukat päringut 
senini teha (küll saan juba WSDL parsimisel vigu, teiste asjadega jõuan 
timeoutideni jne).
 
Õigem oleks ikkagi maa-ametist küsida aadressandmete baas viimase seisuga; see 
osaliselt (aadress-node-dena) importida OSM-i ja (või) teha endale sobiv 
bulk-geocoder sinna otsa. See oleks siis üks maakaart.ee avalik andmete 
haldajate töövahendi teenus.
 
Jaak
 
 
From:talk-ee-boun...@openstreetmap.org 
[mailto:talk-ee-boun...@openstreetmap.org] On Behalf Of Mihkel Oviir
Sent: 16. jaanuar 2010. a. 21:29
To: OpenStreetMap Estonia
Subject: Re: [Talk-ee] Eesti Posti postkastid
 
Tundub, et tegu on ikka suhteliselt vana lahendusega. Teades mõningaid seiku 
Regiost, siis pakun, et Post ei saanud sealt midagi tagasi. Statistikaameti 
kurioosumist lähtudes lahmin tühja...
Maa-amet lubas esialgu oma andmeid kasutada, kas sinna alla käib ka ADS? juhul 
kui, siis saaks ju selle peal aadressidega imet teha. Siis pole vaja kuskilt 
koordinaate otsida, piisab aadressidest.
 
--
Mihkel Oviir
sook...@yahoo.com
 
 



From:Jaak Laineste (Nutiteq) j...@nutiteq.com
To: OpenStreetMap Estonia talk-ee@openstreetmap.org
Sent: Fri, January 15, 2010 12:46:40 PM
Subject: Re: [Talk-ee] Eesti Posti postkastid

Regio kaardil on enamus asju olemas mida meil kaardistada tuleb
uuesti, see meid eriti ei aita ja loodetavasti ka ei sega. Postil on
nendega ysna lähedased suhted samas minuteada.

Toenäoliselt on Post andnud oma baasi aadressidega ja regio on pannud
need kaardile. Kysimus kas ka post sai koordinaadid tagasi, nii et
neil on koik oigused neid meile valja anda.
Nii et variandid
a)post annab oma baasi koordinaatideta, tuleb meil endal kaardistada
B)post annab koordinaatidega
C)post lubab votta avaliku info kodulehelt
D)ei anna midagi, tuleb vanaviisi gps-iga kaardistada

Lisaks voiks neile promoda, et nad votaksid ise ette ka nende info
uuendamise OSMis.

Idee teenuseks maakaart.ee jaoks: asutus/info saab subscribeda
muudatuste teavitus-emaile end huvitava ala ja tag-ide pohjal. Sealt
jargmine tase oleks Posti-sugustele teha enda spetsiifilise teema/ala
info muutmine mugavaks, täna Potlatchiga on see ikka paras piin,
vorreldes suvalise GIS-tarkvaraga naiteks. Idee 3: JOSMil voiks mingi
layers/tagfilter plugin olla, mis valiks downloaditava vaiksema
koguse infot (taustaks oleks slippymap), XAPI abil peaks see voimalik
olema.

On 1/15/10, Joosep-Georg Järvemaa openstreetmap.org+talk...@nonsense.ee wrote:
 2010/1/15 Jaak Laineste (Nutiteq) j...@nutiteq.com:
 Uuri muidugi. Postiindeksite alad ja/voi tsentroidid ja postkontorid
 ei teeks ka paha. Kuidas indeksite info baasi panna, on veel omaette
 kysimus, aga lopuks peaks need nominatim-i vms geokodeerijaga toimima


 Leidsin, et neil on postkastid ja postkontorid Regio kaardi peal
 olemas -- http://kaardid.regio.ee/post2/

 Ja siis veel meenus, et mul on Regios hea tuttav, kes tegeleb
 erikaartidega või vähemalt ma olen aru saanud, et tegeleb :)


 Nii et peaks natuke mõtlema, mismoodi neile läheneda :)



 Tervitustega,
 --
 Joosep-Georg

 ___
 Talk-ee mailing list
 Talk-ee@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


-- 
Sent from my mobile device

Jaak Laineste
www.nutiteq.com
Skype: jaakl3000
Mobile: +372 509 2586

___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


  ___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Eesti Posti postkastid

2010-01-16 Thread Mihkel Oviir
Tundub, et tegu on ikka suhteliselt vana lahendusega. Teades mõningaid seiku 
Regiost, siis pakun, et Post ei saanud sealt midagi tagasi. Statistikaameti 
kurioosumist lähtudes lahmin tühja...
Maa-amet lubas esialgu oma andmeid kasutada, kas sinna alla käib ka ADS? juhul 
kui, siis saaks ju selle peal aadressidega imet teha. Siis pole vaja kuskilt 
koordinaate otsida, piisab aadressidest.

 --
Mihkel Oviir
sook...@yahoo.com






From: Jaak Laineste (Nutiteq) j...@nutiteq.com
To: OpenStreetMap Estonia talk-ee@openstreetmap.org
Sent: Fri, January 15, 2010 12:46:40 PM
Subject: Re: [Talk-ee] Eesti Posti postkastid

Regio kaardil on enamus asju olemas mida meil kaardistada tuleb
uuesti, see meid eriti ei aita ja loodetavasti ka ei sega. Postil on
nendega ysna lähedased suhted samas minuteada.

Toenäoliselt on Post andnud oma baasi aadressidega ja regio on pannud
need kaardile. Kysimus kas ka post sai koordinaadid tagasi, nii et
neil on koik oigused neid meile valja anda.
Nii et variandid
a)post annab oma baasi koordinaatideta, tuleb meil endal kaardistada
B)post annab koordinaatidega
C)post lubab votta avaliku info kodulehelt
D)ei anna midagi, tuleb vanaviisi gps-iga kaardistada

Lisaks voiks neile promoda, et nad votaksid ise ette ka nende info
uuendamise OSMis.

Idee teenuseks maakaart.ee jaoks: asutus/info saab subscribeda
muudatuste teavitus-emaile end huvitava ala ja tag-ide pohjal. Sealt
jargmine tase oleks Posti-sugustele teha enda spetsiifilise teema/ala
info muutmine mugavaks, täna Potlatchiga on see ikka paras piin,
vorreldes suvalise GIS-tarkvaraga naiteks. Idee 3: JOSMil voiks mingi
layers/tagfilter plugin olla, mis valiks downloaditava vaiksema
koguse infot (taustaks oleks slippymap), XAPI abil peaks see voimalik
olema.

On 1/15/10, Joosep-Georg Järvemaa openstreetmap.org+talk...@nonsense.ee wrote:
 2010/1/15 Jaak Laineste (Nutiteq) j...@nutiteq.com:
 Uuri muidugi. Postiindeksite alad ja/voi tsentroidid ja postkontorid
 ei teeks ka paha. Kuidas indeksite info baasi panna, on veel omaette
 kysimus, aga lopuks peaks need nominatim-i vms geokodeerijaga toimima


 Leidsin, et neil on postkastid ja postkontorid Regio kaardi peal
 olemas -- http://kaardid.regio.ee/post2/

 Ja siis veel meenus, et mul on Regios hea tuttav, kes tegeleb
 erikaartidega või vähemalt ma olen aru saanud, et tegeleb :)


 Nii et peaks natuke mõtlema, mismoodi neile läheneda :)



 Tervitustega,
 --
 Joosep-Georg

 ___
 Talk-ee mailing list
 Talk-ee@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


-- 
Sent from my mobile device

Jaak Laineste
www.nutiteq.com
Skype: jaakl3000
Mobile: +372 509 2586

___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee



  ___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee