Re: [Talk-cz] mapa s popisky

2015-07-24 Tema obsahu Marián Kyral
A co zkusit se vývojářů zeptat, jestli by ten export do obrázku nešel přidat? 
Případně si to v tom javascriptu naprogramovat. Já bohužel js neovládám.

Marián 

24. července 2015 16:36:31 SELČ, Jose Riha  napsal:
>no, to je fakt, obrazok to nevie exportovat, iba geojson, kml a gpx..
>tak 
>nic
>
>On Fri, 24 Jul 2015, Karel Volný wrote:
>
>> Dne Čt 23. července 2015 20:58:18, Jozef Riha napsal(a):
>>> umap?
>>
>> pěkné, ale nevidím možnost exportu (obrázek) ...?
>>
>> K.
>>
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
>___
>Talk-cz mailing list
>Talk-cz@openstreetmap.org
>https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

-- 
Odesláno z mého telefonu s Androidem pomocí pošty K-9 Mail. Omluvte prosím moji 
stručnost.___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] mapa s popisky

2015-07-24 Tema obsahu Jose Riha
no, to je fakt, obrazok to nevie exportovat, iba geojson, kml a gpx.. tak 
nic


On Fri, 24 Jul 2015, Karel Volný wrote:


Dne Čt 23. července 2015 20:58:18, Jozef Riha napsal(a):

umap?


pěkné, ale nevidím možnost exportu (obrázek) ...?

K.


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] mapa s popisky

2015-07-24 Tema obsahu Karel Volný
'hoj,

> nevím co přesně potřebuješ, ale možná QGis?

hm, tak množství tlačítek jsem se sice nezalekl, ale asi nějak nechápu jeho 
filozofii nebo on nechápe, co po něm chci :-)

Zásuvné moduly => Spravovat a instalovat zásuvné moduly => OSMDownloader => 
Instalovat zásuvný modul

Vektor => OpenStreetMap => Stáhnout data

Rozsah Manuálně, zadám svůj výřez, soubor, OK

Vektor => OpenStreetMap => Importovat topologii z XML => Vstupní soubor co 
jsem stáhnul, OK

Vrstva => Přidat vrstvu => Přidat vrstvu SpatiaLite
databáze to co mi vytvořil ten import
=> Připojit
+Také seznam tabulek bez geometrie
Ctrl+A jako vybrat úplně všecko
=> Přidat

Vrstva => Zobrazit všechny vrstvy

Vrstvy - vyberu třeba nodes, pravým myšítkem Přiblížit na vrstvu

a nic nevidím ... :-(

K.


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Dvojité koleje tramvajových tratí

2015-07-24 Tema obsahu Petr Vozdecký
Ano,

psal jsem to nejspíše někde níže - to je právě cíl mého snažení... :o)

poněkud nekamarádsky :o) tedy přehazuji "problém" na Toma.k, který má skill 
svolat brněnské OSM zasedání...

vop



-- Původní zpráva --
Od: Michal Pustějovský 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 24. 7. 2015 10:21:43
Předmět: Re: [Talk-cz] Dvojité koleje tramvajových tratí

"
Jsem pro. Už asi nastal čas vyřešit tyhle problémy (alespoň v ČR) jednou 
provždy. Výsledek by se pak hodilo sepsat a dát někde na wiki, ať pak 
případné další připomínky a debaty můžeme řešit jedním odkazem.

Michal


-- Původní zpráva --
Od: Petr Vozdecký 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 24. 7. 2015 9:46:58
Předmět: Re: [Talk-cz] Dvojité koleje tramvajových tratí

"
Aha, tak zase SPAM... asi jedinym resenim je kazdeho takoveho odesilatele 
ulozit na Seznamu do kontaktu...

Michale, ja se v tom trvale trochu ztracim. Pricinou je prave ta (pro me) 
nejasna hranice mezi motivaci, duvody, plusy a minusy jednotlivych reseni, 
nekdy skryta za obraty, ktere si neumim beze zbytku prelozit (oddelena 
geometrie apod.)

Navrhuji zahrnout toto tema do nejblizsiho brnenskeho sezeni (jsi z Brna, 
ne?) nekdy po prazdninach a probrat to osobne v sirsi skupine s tuzkou a 
papirem.

vop


-- Původní zpráva --
Od: Michal Pustějovský 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 10. 7. 2015 15:45:35
Předmět: Re: [Talk-cz] Dvojité koleje tramvajových tratí

"
-- Původní zpráva --

Od: Petr Vozdecký 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 10. 7. 2015 15:19:10
Předmět: Re: [Talk-cz] Dvojité koleje tramvajových tratí

"
Ahoj,

sorry, opravdu "ošklivý zlá-zlá-zlá ukrutananánsky nehodný" email Seznam... 
naházel mi odpovědi od Michala Pustějovského do spamu... a moji vlastní 
předchozí odpověď zase do složky "Hromadné"...

Tedy - Michal to popisuje dost polopatisticky a pochopitelně, což je můj cíl
- dosáhnout nějaké definice alespoň tam, kde není sporu. Jen jsem přesně 
nepochopil, KDE je ten opačný případ, kde spor je.

Pořád tak nějak doufám, že je jedno, zda mluvím o tramvaji či vlaku (určí se
tagem)
1) koleje jdou souběžně s komunikací (zpravidla uprostřed, ale není nutno 
aby tomu tak bylo vždy) a vozidla na ně mohou vjíždět buď nouzově nebo při 
křížení nebo dokonce po nich legálně jezdit. K tomuto užití kojelí je svršek
uzpůsoben. Jde o běžné řešení tramvajových tratí v centrech měst. Toto lze 
definovat tak jak to popsal Michal. V OSM by to znamenalo jednu way, která 
vše popíše pomocí tagů. Toto řešení prakticky vylučuje kreslení obousměrných
kolejových tratí jako dvě ways.
"



Tu jsme se možná nepochopili. Asi přispělo i to, že se diskuze rozrostla a 
vlivem Seznamu znepřehlednila :-)  Tenhle způsob značení odděluje geometrii 
silnice a kolejí. Existuje separátní cesta pro silnici a separátní cesta(y) 
pro koleje. Bohužel se tím pro silnici ztrácí informace, že po ní nějaké 
koleje vedou. Tím pádem je toto nutné nějak podchytit (pro účely navigací 
apod.) a k tomu se právě používá railway:lanes. 





Spousta příkladů je v tramvajové síti v Brně.





"Opačným" přístupem je zakreslovat tramvaje jedinou čarou vedoucí v překryvu
s cestou pro silnici. Tohle právě vylučuje to detailnější vedení, o které se
snažíme.


 
"

2) shodně jako výše jen s tím rozdílem, že svršek kolejí není uzpůsoben k 
užití - jde tzv. o segregovanou trať. Toto řešení vizuálně i organizačně 
spěje k rozkreslení komunikace určené pro vozidla a segregované trati. 
Řešení umožňuje kreslení obousměrných kolejových tratí jako dvě ways.

Obě varianty mají své pro a proti. Kreslení dvou oddělených kolejí přesněji 
odpovídá reálu především v nestandardních případech (viz napojení tratí na 
křížovatce Křížová-Poříčí jen jednou větví), ale z toho by pak bylo možné 
dovodit potřebu kreslit zrovinka na té stejné křižovatce a na ulici Křížové 
(a jim podobných) odděleně ve dvou ways i automobilovou dopravu, aby bylo 
(pro vizuální užití mapy) zcela zřejmé, jak a kudy auta objíždí ostrůvky 
apod.

Rozumějme si - snažím se o definici "pro nás blbý"... :o)

vop


-- Původní zpráva --
Od: Karel Volný 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 10. 7. 2015 14:49:48
Předmět: Re: [Talk-cz] Dvojité koleje tramvajových tratí

"zdar,

Dne Pá 10. července 2015 13:52:58, Petr Vozdecký napsal(a):
> OK Karle,
> 
> tvoje poznámka o Poříčí prima (dokonce jsem ji ironií osudu četl za chůze 
po
> Poříčí :o), diskuse prima, ale výsledek jen a jen zazdil moji otázku.

omlouvám se, pokud jsem někomu znepřehlednil vlákno, ale přišlo mi v této 
souvislosti dobré vyjasnit si, zda chceme uplatňovat principy (nebo 
"myšlení") 
stejné nebo tedy tramvaje skutečně nějak vyčlenit oproti jiným drahám

ovšem ...

https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2015-July/012149.html

... nestačí?

mně z toho plyne odpověď, že pro oboje platí kreslit zvlášť

mimochodem, ten odkazovaný mail mi skončil ve spamu (jako ostatně spousta 
jiných z 

Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 258

2015-07-24 Tema obsahu Petr Vozdecký
Ano,

je to od A do Z skvělá piplavá faktografická práce Mariána Kyrala z týmu 
WeeklyOSM!

Díky!



-- Původní zpráva --
Od: Michal Pustějovský 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 15. 7. 2015 18:48:44
Předmět: Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 258

"
Velice pěkné shrnutí LPIS importu, opravdu vynikající práce :-)

Michal


-- Původní zpráva --
Od: Tom Ka 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 15. 7. 2015 17:43:15
Předmět: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 258

"Ahoj, je dostupné vydání 258 týdeníku weeklyOSM:

http://www.weeklyosm.eu/cz/archives/4391

Téma čísla: Import dat z veřejného registru půdy LPIS

* Kopírování z cizích map, autorský zákon a letecké snímky.
* Import DIBAVOD - aktuálnost a aktualizace
* Nudí vás český překlad? Co takhle brazilská portugalština?
* fotomapa od Imagico.de tam kde chybí Bing
* Paraguay = OSM + Python
* 5let projektu OsmAnd

Pěkné počtení...

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz";
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz";___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Dvojité koleje tramvajových tratí

2015-07-24 Tema obsahu Michal Pustějovský
Jsem pro. Už asi nastal čas vyřešit tyhle problémy (alespoň v ČR) jednou 
provždy. Výsledek by se pak hodilo sepsat a dát někde na wiki, ať pak 
případné další připomínky a debaty můžeme řešit jedním odkazem.

Michal


-- Původní zpráva --
Od: Petr Vozdecký 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 24. 7. 2015 9:46:58
Předmět: Re: [Talk-cz] Dvojité koleje tramvajových tratí

"
Aha, tak zase SPAM... asi jedinym resenim je kazdeho takoveho odesilatele 
ulozit na Seznamu do kontaktu...

Michale, ja se v tom trvale trochu ztracim. Pricinou je prave ta (pro me) 
nejasna hranice mezi motivaci, duvody, plusy a minusy jednotlivych reseni, 
nekdy skryta za obraty, ktere si neumim beze zbytku prelozit (oddelena 
geometrie apod.)

Navrhuji zahrnout toto tema do nejblizsiho brnenskeho sezeni (jsi z Brna, 
ne?) nekdy po prazdninach a probrat to osobne v sirsi skupine s tuzkou a 
papirem.

vop


-- Původní zpráva --
Od: Michal Pustějovský 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 10. 7. 2015 15:45:35
Předmět: Re: [Talk-cz] Dvojité koleje tramvajových tratí

"
-- Původní zpráva --

Od: Petr Vozdecký 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 10. 7. 2015 15:19:10
Předmět: Re: [Talk-cz] Dvojité koleje tramvajových tratí

"
Ahoj,

sorry, opravdu "ošklivý zlá-zlá-zlá ukrutananánsky nehodný" email Seznam... 
naházel mi odpovědi od Michala Pustějovského do spamu... a moji vlastní 
předchozí odpověď zase do složky "Hromadné"...

Tedy - Michal to popisuje dost polopatisticky a pochopitelně, což je můj cíl
- dosáhnout nějaké definice alespoň tam, kde není sporu. Jen jsem přesně 
nepochopil, KDE je ten opačný případ, kde spor je.

Pořád tak nějak doufám, že je jedno, zda mluvím o tramvaji či vlaku (určí se
tagem)
1) koleje jdou souběžně s komunikací (zpravidla uprostřed, ale není nutno 
aby tomu tak bylo vždy) a vozidla na ně mohou vjíždět buď nouzově nebo při 
křížení nebo dokonce po nich legálně jezdit. K tomuto užití kojelí je svršek
uzpůsoben. Jde o běžné řešení tramvajových tratí v centrech měst. Toto lze 
definovat tak jak to popsal Michal. V OSM by to znamenalo jednu way, která 
vše popíše pomocí tagů. Toto řešení prakticky vylučuje kreslení obousměrných
kolejových tratí jako dvě ways.
"



Tu jsme se možná nepochopili. Asi přispělo i to, že se diskuze rozrostla a 
vlivem Seznamu znepřehlednila :-)  Tenhle způsob značení odděluje geometrii 
silnice a kolejí. Existuje separátní cesta pro silnici a separátní cesta(y) 
pro koleje. Bohužel se tím pro silnici ztrácí informace, že po ní nějaké 
koleje vedou. Tím pádem je toto nutné nějak podchytit (pro účely navigací 
apod.) a k tomu se právě používá railway:lanes. 





Spousta příkladů je v tramvajové síti v Brně.





"Opačným" přístupem je zakreslovat tramvaje jedinou čarou vedoucí v překryvu
s cestou pro silnici. Tohle právě vylučuje to detailnější vedení, o které se
snažíme.


 
"

2) shodně jako výše jen s tím rozdílem, že svršek kolejí není uzpůsoben k 
užití - jde tzv. o segregovanou trať. Toto řešení vizuálně i organizačně 
spěje k rozkreslení komunikace určené pro vozidla a segregované trati. 
Řešení umožňuje kreslení obousměrných kolejových tratí jako dvě ways.

Obě varianty mají své pro a proti. Kreslení dvou oddělených kolejí přesněji 
odpovídá reálu především v nestandardních případech (viz napojení tratí na 
křížovatce Křížová-Poříčí jen jednou větví), ale z toho by pak bylo možné 
dovodit potřebu kreslit zrovinka na té stejné křižovatce a na ulici Křížové 
(a jim podobných) odděleně ve dvou ways i automobilovou dopravu, aby bylo 
(pro vizuální užití mapy) zcela zřejmé, jak a kudy auta objíždí ostrůvky 
apod.

Rozumějme si - snažím se o definici "pro nás blbý"... :o)

vop


-- Původní zpráva --
Od: Karel Volný 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 10. 7. 2015 14:49:48
Předmět: Re: [Talk-cz] Dvojité koleje tramvajových tratí

"zdar,

Dne Pá 10. července 2015 13:52:58, Petr Vozdecký napsal(a):
> OK Karle,
> 
> tvoje poznámka o Poříčí prima (dokonce jsem ji ironií osudu četl za chůze 
po
> Poříčí :o), diskuse prima, ale výsledek jen a jen zazdil moji otázku.

omlouvám se, pokud jsem někomu znepřehlednil vlákno, ale přišlo mi v této 
souvislosti dobré vyjasnit si, zda chceme uplatňovat principy (nebo 
"myšlení") 
stejné nebo tedy tramvaje skutečně nějak vyčlenit oproti jiným drahám

ovšem ...

https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2015-July/012149.html

... nestačí?

mně z toho plyne odpověď, že pro oboje platí kreslit zvlášť

mimochodem, ten odkazovaný mail mi skončil ve spamu (jako ostatně spousta 
jiných z talk-cz - vtipná je hláška Seznamu o tom, jak již zprávy z 
uvedených 
adres nebude odmítat, a buch, hned další znova označí za spam ...); čistě 
náhodou, nesouvisí nějaký takový problémek s tou stížností na "zazdění"? ;-)

K.


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz";
_

Re: [Talk-cz] Dvojité koleje tramvajových tratí

2015-07-24 Tema obsahu Petr Vozdecký
Aha, tak zase SPAM... asi jedinym resenim je kazdeho takoveho odesilatele 
ulozit na Seznamu do kontaktu...

Michale, ja se v tom trvale trochu ztracim. Pricinou je prave ta (pro me) 
nejasna hranice mezi motivaci, duvody, plusy a minusy jednotlivych reseni, 
nekdy skryta za obraty, ktere si neumim beze zbytku prelozit (oddelena 
geometrie apod.)

Navrhuji zahrnout toto tema do nejblizsiho brnenskeho sezeni (jsi z Brna, 
ne?) nekdy po prazdninach a probrat to osobne v sirsi skupine s tuzkou a 
papirem.

vop


-- Původní zpráva --
Od: Michal Pustějovský 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 10. 7. 2015 15:45:35
Předmět: Re: [Talk-cz] Dvojité koleje tramvajových tratí

"
-- Původní zpráva --

Od: Petr Vozdecký 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 10. 7. 2015 15:19:10
Předmět: Re: [Talk-cz] Dvojité koleje tramvajových tratí

"
Ahoj,

sorry, opravdu "ošklivý zlá-zlá-zlá ukrutananánsky nehodný" email Seznam... 
naházel mi odpovědi od Michala Pustějovského do spamu... a moji vlastní 
předchozí odpověď zase do složky "Hromadné"...

Tedy - Michal to popisuje dost polopatisticky a pochopitelně, což je můj cíl
- dosáhnout nějaké definice alespoň tam, kde není sporu. Jen jsem přesně 
nepochopil, KDE je ten opačný případ, kde spor je.

Pořád tak nějak doufám, že je jedno, zda mluvím o tramvaji či vlaku (určí se
tagem)
1) koleje jdou souběžně s komunikací (zpravidla uprostřed, ale není nutno 
aby tomu tak bylo vždy) a vozidla na ně mohou vjíždět buď nouzově nebo při 
křížení nebo dokonce po nich legálně jezdit. K tomuto užití kojelí je svršek
uzpůsoben. Jde o běžné řešení tramvajových tratí v centrech měst. Toto lze 
definovat tak jak to popsal Michal. V OSM by to znamenalo jednu way, která 
vše popíše pomocí tagů. Toto řešení prakticky vylučuje kreslení obousměrných
kolejových tratí jako dvě ways.
"



Tu jsme se možná nepochopili. Asi přispělo i to, že se diskuze rozrostla a 
vlivem Seznamu znepřehlednila :-)  Tenhle způsob značení odděluje geometrii 
silnice a kolejí. Existuje separátní cesta pro silnici a separátní cesta(y) 
pro koleje. Bohužel se tím pro silnici ztrácí informace, že po ní nějaké 
koleje vedou. Tím pádem je toto nutné nějak podchytit (pro účely navigací 
apod.) a k tomu se právě používá railway:lanes. 





Spousta příkladů je v tramvajové síti v Brně.





"Opačným" přístupem je zakreslovat tramvaje jedinou čarou vedoucí v překryvu
s cestou pro silnici. Tohle právě vylučuje to detailnější vedení, o které se
snažíme.


 
"

2) shodně jako výše jen s tím rozdílem, že svršek kolejí není uzpůsoben k 
užití - jde tzv. o segregovanou trať. Toto řešení vizuálně i organizačně 
spěje k rozkreslení komunikace určené pro vozidla a segregované trati. 
Řešení umožňuje kreslení obousměrných kolejových tratí jako dvě ways.

Obě varianty mají své pro a proti. Kreslení dvou oddělených kolejí přesněji 
odpovídá reálu především v nestandardních případech (viz napojení tratí na 
křížovatce Křížová-Poříčí jen jednou větví), ale z toho by pak bylo možné 
dovodit potřebu kreslit zrovinka na té stejné křižovatce a na ulici Křížové 
(a jim podobných) odděleně ve dvou ways i automobilovou dopravu, aby bylo 
(pro vizuální užití mapy) zcela zřejmé, jak a kudy auta objíždí ostrůvky 
apod.

Rozumějme si - snažím se o definici "pro nás blbý"... :o)

vop


-- Původní zpráva --
Od: Karel Volný 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 10. 7. 2015 14:49:48
Předmět: Re: [Talk-cz] Dvojité koleje tramvajových tratí

"zdar,

Dne Pá 10. července 2015 13:52:58, Petr Vozdecký napsal(a):
> OK Karle,
> 
> tvoje poznámka o Poříčí prima (dokonce jsem ji ironií osudu četl za chůze 
po
> Poříčí :o), diskuse prima, ale výsledek jen a jen zazdil moji otázku.

omlouvám se, pokud jsem někomu znepřehlednil vlákno, ale přišlo mi v této 
souvislosti dobré vyjasnit si, zda chceme uplatňovat principy (nebo 
"myšlení") 
stejné nebo tedy tramvaje skutečně nějak vyčlenit oproti jiným drahám

ovšem ...

https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2015-July/012149.html

... nestačí?

mně z toho plyne odpověď, že pro oboje platí kreslit zvlášť

mimochodem, ten odkazovaný mail mi skončil ve spamu (jako ostatně spousta 
jiných z talk-cz - vtipná je hláška Seznamu o tom, jak již zprávy z 
uvedených 
adres nebude odmítat, a buch, hned další znova označí za spam ...); čistě 
náhodou, nesouvisí nějaký takový problémek s tou stížností na "zazdění"? ;-)

K.


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz";
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz";
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz";___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.ope

Re: [Talk-cz] mapa s popisky

2015-07-24 Tema obsahu Karel Volný
Dne Čt 23. července 2015 20:58:18, Jozef Riha napsal(a):
> umap?

pěkné, ale nevidím možnost exportu (obrázek) ...?

K.


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz