Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 436

2018-12-09 Tema obsahu Jan Dudík
ne 9. 12. 2018 v 10:40 odesílatel Pavel Machek  napsal:

> >
>
> "Statni hranice vede stredem reky" -- jsou cedule co se na hranicich
> vidi. Pokud se pohne reka, pohne se i hranice. Nekdy je to dobre...
>
>
> Pavel
> --
>
Jenže ve skutečnosti je po obou stranách řeky hromada hraničních patníků, a
hranice je pomocí nich stabilizovaná. A když se výrazněji změní tok, je
nutné zmnit státní hranic, respektive vyměnit území se sousedním státem.

JAnD
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace

2018-12-09 Tema obsahu Marián Kyral

On 09. 12. 18 21:57, mahdi1234 wrote:

Marián Kyral wrote on 12/09/2018 09:31 PM:

Ahoj,
nedávno jsem se snažil označit jednu dlouhodobou uzavírku na trase
výstavby obchvatu FM. Je to trochu komplikovanější, normální doprava
tam nesmí, ale pěší, MHD, IZS a zásobování budou mít umožněný průjezd.
Snažil jsem se jít cestou #2, ale JOSM validátoru se pořád něco
nelíbilo a nebyl jsem si jist, kde je problém (nebo byl mimo
validátor?), tak jsem nakonec skončil u #1. Otevření obchvatu zcela
jistě zaregistruji, takže by to neměl být problém.

Je někde na wiki popis, jak tyhle dlouhodobé uzavírky značit? Na
stránce s popisem conditional tenhle konkrétní případ není :-(


Sem nasel bohuzel vzdy jen naky diskuze, kde to skoncilo u toho, ze je
to "regional" zalezitost s prikladama, ktery jsem i zminil v puvodnim postu.


hmm, takže proto JOSM protestovalo :-(


Otevření obchvatu zcela jistě zaregistruji, takže by to neměl být

problém.

Ja verim, ze to clovek pak otevre, ale problem je, ze dokud nevyjde
update tech offline podkladu, tak navigace bude brat silnici za
neprujezdnou, coz typicky byva nekolik mesicu.


No tak v tom případě tam nebude mít ani ten obchvat, takže si moc nepomůže.

Marián

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace

2018-12-09 Tema obsahu mahdi1234
marek wrote on 12/09/2018 07:37 PM:
>
> Já to píšu proto, že asi před rokem jsem sem dával omezení a magic
> Earth s ním zatím nepracuje, pokud to mám dobře.
> https://www.openstreetmap.org/way/653782922
>
>  
>
> Marek Polák
>
>  
>
>
Mimochodem vypada, ze tu jednosmerku umi OSRM, ale ne GraphHopper ani
brouter.

vehicle:conditional zase umi GraphHopper, ale ne OSRM ani brouter.

mahdi
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace

2018-12-09 Tema obsahu Majka
Není tohle přesně obráceně, než by to mělo být?
Protože podle mého to v podstatě není nic jiného, něž "absolutní" uzavírka, na 
tu podmínku "otevření" u většiny navigací vůbec nedojde. V podstatě je to pak 
jen jinam napsaná poznámka pro ostatní.


9. prosince 2018 21:19:09 SEČ, "Jozef Matejička"  napsal:
>Já dělám:
>
>access=no +  access:conditional=yes @ (2019 Jul 20- ) ale jenom u
>uzavírek
>na půl roku a víc + komentář na zdroj kdy to otevřou
>plus to pak po otveření vrátím do access=yes
>
>Jinak si myslím, že je to plevelení historie a chtělo by to celosvětový
>servr z uzavírkami
>
>Jozef
>

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace

2018-12-09 Tema obsahu mahdi1234
Jozef Matejička wrote on 12/09/2018 09:19 PM:
>
> Jinak si myslím, že je to plevelení historie a chtělo by to
> celosvětový servr z uzavírkami
>
> Jozef
>
Jop, to by mohlo byt reseni, ale nejsu si jistej jak takovy tema vubec
natuknout :) napr pro CR by to bylo "jednoduchy", protoze ty data jsou k
dispozici zdarma po zaregistrovani
http://registr.dopravniinfo.cz/en/index.html +
http://registr.dopravniinfo.cz/en/sources/cz-ndic_ddr-common/

mahdi
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace

2018-12-09 Tema obsahu mahdi1234
Marián Kyral wrote on 12/09/2018 09:31 PM:
>
> Ahoj,
> nedávno jsem se snažil označit jednu dlouhodobou uzavírku na trase
> výstavby obchvatu FM. Je to trochu komplikovanější, normální doprava
> tam nesmí, ale pěší, MHD, IZS a zásobování budou mít umožněný průjezd.
> Snažil jsem se jít cestou #2, ale JOSM validátoru se pořád něco
> nelíbilo a nebyl jsem si jist, kde je problém (nebo byl mimo
> validátor?), tak jsem nakonec skončil u #1. Otevření obchvatu zcela
> jistě zaregistruji, takže by to neměl být problém.
>
> Je někde na wiki popis, jak tyhle dlouhodobé uzavírky značit? Na
> stránce s popisem conditional tenhle konkrétní případ není :-(
>

Sem nasel bohuzel vzdy jen naky diskuze, kde to skoncilo u toho, ze je
to "regional" zalezitost s prikladama, ktery jsem i zminil v puvodnim postu.

>> Otevření obchvatu zcela jistě zaregistruji, takže by to neměl být
problém.

Ja verim, ze to clovek pak otevre, ale problem je, ze dokud nevyjde
update tech offline podkladu, tak navigace bude brat silnici za
neprujezdnou, coz typicky byva nekolik mesicu.

mahdi



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace

2018-12-09 Tema obsahu mahdi1234
marek wrote on 12/09/2018 07:37 PM:
>
> Já to píšu proto, že asi před rokem jsem sem dával omezení a magic
> Earth s ním zatím nepracuje, pokud to mám dobře.
> https://www.openstreetmap.org/way/653782922
>
>  
>
Tvoje ukazka je ale jednosmerka, je treba brat, ze conditional pro
kazdej tag, je asi treba resit zvlast ... pro uzavirky se muze pouzit
napr https://www.openstreetmap.org/way/40485698 a toto ME umi (alespon
to nemaji v traffic infu a neroutuje pres to a pripadne hodi pesi chuzi
do cile).

mahdi

> Marek Polák
>
>  
>
> __
> >
>
> Ano, Magic Earth umi napriklad zminenou vehicle:conditional=no i
> samozrejme speed limit v ruznych smerech :)
>
> Zatim neumi conditional speed napr
> https://www.openstreetmap.org/way/549629289 - reportoval jsem. Celkove
> s ME je dobra komunikace (jsem betatester), ale nejde mi tady ted o
> konkretni aplikaci, spis to resit systemove na nasi strane, at to
> delame stejne a pak muzeme resit svoje oblibeny navigace.
>
> mahdi
>
> marek wrote on 12/09/2018 05:51 PM:
>
> A myslíš, že navigace jako Magic Earth jsou schopny a ochotny
> zpracovávat tyto údaje a dále je využívat? Používám Dynavix, který
> také jede na těchto mapách a ten není schopen ani rozlišit max
> speed pro ruzné směry cesty a bere jen větší rychlost. 
>
>  
>
> Marek Polák
>
>  
>
> __
>
>
> cau,
>
>
> Chtel bych rozjet diskuzi na tema znaceni (dlouhodobych) uzavirek z
> pohledu offline navigaci. Vsiml sem si prevazne dvou zpusobu v CR:
>
> #1 - Zruseni komplet pristupu
>
> access=no
>
> #2 - Podminene na danou dobu napr.
>
> vehicle:conditional=no @ (2017 Jul 20-2018 Dec 12)
>
> #3 - nekdy vidim i znaceni jako construction
>
> Pro offline navigace je z myho pohledu vhodnejsi #2, protoze mimo
> Osmandu live (kterej imo neni pro pouziti v aute vhodnej, byt do
> terenu
> jasne preferuji) je update map v cyklu 2 mesice a vic, tzn zmena z
> access=no na access=yes se muze projevit treba az za ctvrt roku.
>
> Moznosti by bylo nechavat uzavirky na live traffic, ale chapu, ze toto
> jde proti OSM (a vetsina online web sluzeb ani traffic nezohlednuje) +
> situace s trafficem taky neni idelani:
>
> traffic zdarma:
>
> Magic Earth
> Maps.Me (clovek ale plati smirovanim)
>
> placenej traffic:
>
> MapFactor
> Karta GPS
>
> a napr Maps (f-droid verze Maps.me bez smirovani) nema traffic, Osmand
> taky nema traffic.
>
> Co vidim jako hlavni problem je, ze pokud nekdo pak takovou navigaci
> vyzkousi a ta ho routuje nesmyslne, tak zustane u svych
> Wazu/Sygicu/G.maps/whatever. Taky me - jako uzivateli OSM navigaci
> - to
> vadi, byt s tim dokazu prozatim zit.
>
> Je naka dalsi moznost? I u casovyho omezeni nastava realne problem, ze
> uzavirky konci treba o tydny driv, takze to neni zcela ideal (viz
> priklad je z uzavirky, ktera uz skoncila).
>
> mahdi
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org 
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org 
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
>
>
> --
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace

2018-12-09 Tema obsahu Marián Kyral

On 09. 12. 18 11:33, mahdi1234 wrote:

cau,

Chtel bych rozjet diskuzi na tema znaceni (dlouhodobych) uzavirek z
pohledu offline navigaci. Vsiml sem si prevazne dvou zpusobu v CR:

#1 - Zruseni komplet pristupu

access=no

#2 - Podminene na danou dobu napr.

vehicle:conditional=no @ (2017 Jul 20-2018 Dec 12)

#3 - nekdy vidim i znaceni jako construction

Pro offline navigace je z myho pohledu vhodnejsi #2, protoze mimo
Osmandu live (kterej imo neni pro pouziti v aute vhodnej, byt do terenu
jasne preferuji) je update map v cyklu 2 mesice a vic, tzn zmena z
access=no na access=yes se muze projevit treba az za ctvrt roku.


Ahoj,
nedávno jsem se snažil označit jednu dlouhodobou uzavírku na trase 
výstavby obchvatu FM. Je to trochu komplikovanější, normální doprava tam 
nesmí, ale pěší, MHD, IZS a zásobování budou mít umožněný průjezd.
Snažil jsem se jít cestou #2, ale JOSM validátoru se pořád něco nelíbilo 
a nebyl jsem si jist, kde je problém (nebo byl mimo validátor?), tak 
jsem nakonec skončil u #1. Otevření obchvatu zcela jistě zaregistruji, 
takže by to neměl být problém.


Je někde na wiki popis, jak tyhle dlouhodobé uzavírky značit? Na stránce 
s popisem conditional tenhle konkrétní případ není :-(


Marián

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace

2018-12-09 Tema obsahu Jozef Matejička
Já dělám:

access=no +  access:conditional=yes @ (2019 Jul 20- ) ale jenom u uzavírek
na půl roku a víc + komentář na zdroj kdy to otevřou
plus to pak po otveření vrátím do access=yes

Jinak si myslím, že je to plevelení historie a chtělo by to celosvětový
servr z uzavírkami

Jozef

On Sun, 9 Dec 2018 at 19:37 marek  wrote:

> Já to píšu proto, že asi před rokem jsem sem dával omezení a magic Earth s
> ním zatím nepracuje, pokud to mám dobře.
> https://www.openstreetmap.org/way/653782922
>
>
>
> Marek Polák
>
>
>
> __
> > Od: "mahdi1234" 
> > Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" 
>
> > Datum: 09.12.2018 18:26
> > Předmět: Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace
> >
> Ano, Magic Earth umi napriklad zminenou vehicle:conditional=no i
> samozrejme speed limit v ruznych smerech :)
>
> Zatim neumi conditional speed napr
> https://www.openstreetmap.org/way/549629289 - reportoval jsem. Celkove s
> ME je dobra komunikace (jsem betatester), ale nejde mi tady ted o konkretni
> aplikaci, spis to resit systemove na nasi strane, at to delame stejne a pak
> muzeme resit svoje oblibeny navigace.
>
> mahdi
>
> marek wrote on 12/09/2018 05:51 PM:
>
> A myslíš, že navigace jako Magic Earth jsou schopny a ochotny zpracovávat
> tyto údaje a dále je využívat? Používám Dynavix, který také jede na těchto
> mapách a ten není schopen ani rozlišit max speed pro ruzné směry cesty a
> bere jen větší rychlost.
>
>
>
> Marek Polák
>
>
>
> __
>
>
> cau,
>
> Chtel bych rozjet diskuzi na tema znaceni (dlouhodobych) uzavirek z
> pohledu offline navigaci. Vsiml sem si prevazne dvou zpusobu v CR:
>
> #1 - Zruseni komplet pristupu
>
> access=no
>
> #2 - Podminene na danou dobu napr.
>
> vehicle:conditional=no @ (2017 Jul 20-2018 Dec 12)
>
> #3 - nekdy vidim i znaceni jako construction
>
> Pro offline navigace je z myho pohledu vhodnejsi #2, protoze mimo
> Osmandu live (kterej imo neni pro pouziti v aute vhodnej, byt do terenu
> jasne preferuji) je update map v cyklu 2 mesice a vic, tzn zmena z
> access=no na access=yes se muze projevit treba az za ctvrt roku.
>
> Moznosti by bylo nechavat uzavirky na live traffic, ale chapu, ze toto
> jde proti OSM (a vetsina online web sluzeb ani traffic nezohlednuje) +
> situace s trafficem taky neni idelani:
>
> traffic zdarma:
>
> Magic Earth
> Maps.Me (clovek ale plati smirovanim)
>
> placenej traffic:
>
> MapFactor
> Karta GPS
>
> a napr Maps (f-droid verze Maps.me bez smirovani) nema traffic, Osmand
> taky nema traffic.
>
> Co vidim jako hlavni problem je, ze pokud nekdo pak takovou navigaci
> vyzkousi a ta ho routuje nesmyslne, tak zustane u svych
> Wazu/Sygicu/G.maps/whatever. Taky me - jako uzivateli OSM navigaci - to
> vadi, byt s tim dokazu prozatim zit.
>
> Je naka dalsi moznost? I u casovyho omezeni nastava realne problem, ze
> uzavirky konci treba o tydny driv, takze to neni zcela ideal (viz
> priklad je z uzavirky, ktera uz skoncila).
>
> mahdi
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing 
> listTalk-cz@openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-czhttps://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
>
>
> --
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace

2018-12-09 Tema obsahu marek

Já to píšu proto, že asi před rokem jsem sem dával omezení a magic Earth s ním 
zatím nepracuje, pokud to mám dobře. https://www.openstreetmap.org/way/653782922
 
Marek Polák
 
__

Od: "mahdi1234" 
Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" 
Datum: 09.12.2018 18:26
Předmět: Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace


Ano, Magic Earth umi napriklad zminenou vehicle:conditional=no i samozrejme 
speed limit v ruznych smerech :)

Zatim neumi conditional speed napr https://www.openstreetmap.org/way/549629289 
 - reportoval jsem. Celkove s ME 
je dobra komunikace (jsem betatester), ale nejde mi tady ted o konkretni aplikaci, 
spis to resit systemove na nasi strane, at to delame stejne a pak muzeme resit svoje 
oblibeny navigace.

mahdi

marek wrote on 12/09/2018 05:51 PM:A myslíš, že navigace jako Magic Earth jsou 
schopny a ochotny zpracovávat tyto údaje a dále je využívat? Používám Dynavix, 
který také jede na těchto mapách a ten není schopen ani rozlišit max speed pro 
ruzné směry cesty a bere jen větší rychlost. 
 
Marek Polák
 
__

cau,

Chtel bych rozjet diskuzi na tema znaceni (dlouhodobych) uzavirek z
pohledu offline navigaci. Vsiml sem si prevazne dvou zpusobu v CR:

#1 - Zruseni komplet pristupu

access=no

#2 - Podminene na danou dobu napr.

vehicle:conditional=no @ (2017 Jul 20-2018 Dec 12)

#3 - nekdy vidim i znaceni jako construction

Pro offline navigace je z myho pohledu vhodnejsi #2, protoze mimo
Osmandu live (kterej imo neni pro pouziti v aute vhodnej, byt do terenu
jasne preferuji) je update map v cyklu 2 mesice a vic, tzn zmena z
access=no na access=yes se muze projevit treba az za ctvrt roku.

Moznosti by bylo nechavat uzavirky na live traffic, ale chapu, ze toto
jde proti OSM (a vetsina online web sluzeb ani traffic nezohlednuje) +
situace s trafficem taky neni idelani:

traffic zdarma:

Magic Earth
Maps.Me (clovek ale plati smirovanim)

placenej traffic:

MapFactor
Karta GPS

a napr Maps (f-droid verze Maps.me bez smirovani) nema traffic, Osmand
taky nema traffic.

Co vidim jako hlavni problem je, ze pokud nekdo pak takovou navigaci
vyzkousi a ta ho routuje nesmyslne, tak zustane u svych
Wazu/Sygicu/G.maps/whatever. Taky me - jako uzivateli OSM navigaci - to
vadi, byt s tim dokazu prozatim zit.

Je naka dalsi moznost? I u casovyho omezeni nastava realne problem, ze
uzavirky konci treba o tydny driv, takze to neni zcela ideal (viz
priklad je z uzavirky, ktera uz skoncila).

mahdi

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 

https://openstreetmap.cz/talkcz 


___Talk-cz mailing listtalk...@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 



--

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 

https://openstreetmap.cz/talkcz 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace

2018-12-09 Tema obsahu mahdi1234
Ano, Magic Earth umi napriklad zminenou vehicle:conditional=no i
samozrejme speed limit v ruznych smerech :)

Zatim neumi conditional speed napr
https://www.openstreetmap.org/way/549629289 - reportoval jsem. Celkove s
ME je dobra komunikace (jsem betatester), ale nejde mi tady ted o
konkretni aplikaci, spis to resit systemove na nasi strane, at to delame
stejne a pak muzeme resit svoje oblibeny navigace.

mahdi

marek wrote on 12/09/2018 05:51 PM:
>
> A myslíš, že navigace jako Magic Earth jsou schopny a ochotny
> zpracovávat tyto údaje a dále je využívat? Používám Dynavix, který
> také jede na těchto mapách a ten není schopen ani rozlišit max speed
> pro ruzné směry cesty a bere jen větší rychlost. 
>
>  
>
> Marek Polák
>
>  
>
> __
>

> cau,
>
>
> Chtel bych rozjet diskuzi na tema znaceni (dlouhodobych) uzavirek z
> pohledu offline navigaci. Vsiml sem si prevazne dvou zpusobu v CR:
>
> #1 - Zruseni komplet pristupu
>
> access=no
>
> #2 - Podminene na danou dobu napr.
>
> vehicle:conditional=no @ (2017 Jul 20-2018 Dec 12)
>
> #3 - nekdy vidim i znaceni jako construction
>
> Pro offline navigace je z myho pohledu vhodnejsi #2, protoze mimo
> Osmandu live (kterej imo neni pro pouziti v aute vhodnej, byt do terenu
> jasne preferuji) je update map v cyklu 2 mesice a vic, tzn zmena z
> access=no na access=yes se muze projevit treba az za ctvrt roku.
>
> Moznosti by bylo nechavat uzavirky na live traffic, ale chapu, ze toto
> jde proti OSM (a vetsina online web sluzeb ani traffic nezohlednuje) +
> situace s trafficem taky neni idelani:
>
> traffic zdarma:
>
> Magic Earth
> Maps.Me (clovek ale plati smirovanim)
>
> placenej traffic:
>
> MapFactor
> Karta GPS
>
> a napr Maps (f-droid verze Maps.me bez smirovani) nema traffic, Osmand
> taky nema traffic.
>
> Co vidim jako hlavni problem je, ze pokud nekdo pak takovou navigaci
> vyzkousi a ta ho routuje nesmyslne, tak zustane u svych
> Wazu/Sygicu/G.maps/whatever. Taky me - jako uzivateli OSM navigaci - to
> vadi, byt s tim dokazu prozatim zit.
>
> Je naka dalsi moznost? I u casovyho omezeni nastava realne problem, ze
> uzavirky konci treba o tydny driv, takze to neni zcela ideal (viz
> priklad je z uzavirky, ktera uz skoncila).
>
> mahdi
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace

2018-12-09 Tema obsahu marek

A myslíš, že navigace jako Magic Earth jsou schopny a ochotny zpracovávat tyto 
údaje a dále je využívat? Používám Dynavix, který také jede na těchto mapách a 
ten není schopen ani rozlišit max speed pro ruzné směry cesty a bere jen větší 
rychlost. 
 
Marek Polák
 
__

Od: "mahdi1234" 
Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" 
Datum: 09.12.2018 11:34
Předmět: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace


cau,

Chtel bych rozjet diskuzi na tema znaceni (dlouhodobych) uzavirek z
pohledu offline navigaci. Vsiml sem si prevazne dvou zpusobu v CR:

#1 - Zruseni komplet pristupu

access=no

#2 - Podminene na danou dobu napr.

vehicle:conditional=no @ (2017 Jul 20-2018 Dec 12)

#3 - nekdy vidim i znaceni jako construction

Pro offline navigace je z myho pohledu vhodnejsi #2, protoze mimo
Osmandu live (kterej imo neni pro pouziti v aute vhodnej, byt do terenu
jasne preferuji) je update map v cyklu 2 mesice a vic, tzn zmena z
access=no na access=yes se muze projevit treba az za ctvrt roku.

Moznosti by bylo nechavat uzavirky na live traffic, ale chapu, ze toto
jde proti OSM (a vetsina online web sluzeb ani traffic nezohlednuje) +
situace s trafficem taky neni idelani:

traffic zdarma:

Magic Earth
Maps.Me (clovek ale plati smirovanim)

placenej traffic:

MapFactor
Karta GPS

a napr Maps (f-droid verze Maps.me bez smirovani) nema traffic, Osmand
taky nema traffic.

Co vidim jako hlavni problem je, ze pokud nekdo pak takovou navigaci
vyzkousi a ta ho routuje nesmyslne, tak zustane u svych
Wazu/Sygicu/G.maps/whatever. Taky me - jako uzivateli OSM navigaci - to
vadi, byt s tim dokazu prozatim zit.

Je naka dalsi moznost? I u casovyho omezeni nastava realne problem, ze
uzavirky konci treba o tydny driv, takze to neni zcela ideal (viz
priklad je z uzavirky, ktera uz skoncila).

mahdi

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 

https://openstreetmap.cz/talkcz 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace

2018-12-09 Tema obsahu mahdi1234
cau,

Chtel bych rozjet diskuzi na tema znaceni (dlouhodobych) uzavirek z
pohledu offline navigaci. Vsiml sem si prevazne dvou zpusobu v CR:

#1 - Zruseni komplet pristupu

access=no

#2 - Podminene na danou dobu napr.

vehicle:conditional=no @ (2017 Jul 20-2018 Dec 12)

#3 - nekdy vidim i znaceni jako construction

Pro offline navigace je z myho pohledu vhodnejsi #2, protoze mimo
Osmandu live (kterej imo neni pro pouziti v aute vhodnej, byt do terenu
jasne preferuji) je update map v cyklu 2 mesice a vic, tzn zmena z
access=no na access=yes se muze projevit treba az za ctvrt roku.

Moznosti by bylo nechavat uzavirky na live traffic, ale chapu, ze toto
jde proti OSM (a vetsina online web sluzeb ani traffic nezohlednuje) +
situace s trafficem taky neni idelani:

traffic zdarma:

Magic Earth
Maps.Me (clovek ale plati smirovanim)

placenej traffic:

MapFactor
Karta GPS

a napr Maps (f-droid verze Maps.me bez smirovani) nema traffic, Osmand
taky nema traffic.

Co vidim jako hlavni problem je, ze pokud nekdo pak takovou navigaci
vyzkousi a ta ho routuje nesmyslne, tak zustane u svych
Wazu/Sygicu/G.maps/whatever. Taky me - jako uzivateli OSM navigaci - to
vadi, byt s tim dokazu prozatim zit.

Je naka dalsi moznost? I u casovyho omezeni nastava realne problem, ze
uzavirky konci treba o tydny driv, takze to neni zcela ideal (viz
priklad je z uzavirky, ktera uz skoncila).

mahdi

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 436

2018-12-09 Tema obsahu Pavel Machek
On Fri 2018-12-07 20:37:17, majka wrote:
> On Fri, 7 Dec 2018 at 19:53, Milan Cerny  wrote:
> 
> > Co je na použití multipolygonů špatně? Na velké plochy je používám hodně
> > často a nejsem si vědom nějakého problému.
> > Před rokem, kdy nám tady kolega fell3 začal zavádět právě níže popsaný
> > německý model se to na talku [1] probíralo s výsledkem že multipolygon je
> > na velké, hlavně lesní, plochy lepší.
> > Nerad bych dělal něco, co je z nějakého důvodu špatně, nebo může být
> > problémem do budoucna.
> >
> 
> Na samotném požití multipolygonů není špatně nic. Ty zásady přece neříkají
> ty multipolygony nepoužívat, ale používat s rozumem.
> 
> Jenže v ideálním případě ten multipolygon musí být editovatelný - tj.
>  problematické je tohle náměstí
>  , kde hranici
> multipolygonu dělají ulice. Technicky je to špatně - to náměstí přece
> nekončí na středové čáře silnice. Tady to sice tak nějak vzájemně

Je to technicky spatne?

Ne, namesti nekonci na stredove care silnice, ale take mezi namestim a
silnici nic neni.

Kdyz to napojim, "mozna" ztratim informaci o sirce silnice.

Kdyz to nenapojim, ztratim informaci ze tam nic nechybi.

Mozna by liniove veci proste meli mit sirku (aspon implicitni) a
napojovani melo byt ok?

> Podobný problém jsou hranice katastrálních území, které jsou definované
> cestami "highway" - např. tady
>  si to
> říká o to, aby někdo tu polní cestu posunul nebo vymazal, a tím rozbil ty
> katastry.

"Statni hranice vede stredem reky" -- jsou cedule co se na hranicich
vidi. Pokud se pohne reka, pohne se i hranice. Nekdy je to dobre...

Pavel
-- 
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) 
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html


signature.asc
Description: Digital signature
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 436

2018-12-09 Tema obsahu Pavel Machek
On Fri 2018-12-07 14:11:50, majka wrote:
> On Fri, 7 Dec 2018 at 12:22, Marián Kyral  wrote:
> 
> > A taky mě zaujaly ty diskuse ohledně multipolygonů. Přemýšlím, jestli to
> > spíše nepřidá další zmatky. Místo aby se řešila pořádná podpora v
> > editorech, tak se vymýšlí obezličky.
> >
> Díky za upozornění, tohle jsem přehlédla.
> 
> Tady je stručné shrnutí toho návodu v češtině, bez toho balastu okolo:
> - používat multipolygony jen tam, kde je to nutné
> - vnější hranice by měla být pokud možno jediná uzavřená cesta
> - nepoužívat jako vnější cestu jednotlivé neuzavřené cesty
> - nelepit body silnic, železnic a podobných prvků k plochám, vzájemně
> slepovat jen plochy
> - v žádném případě nelepit k hranicím
> 
> Ten návrh podle mě dává smysl. V podstatě jsou to zásady, které bych
> extrémně uvítala i u nás. Protože editovat některé multipolygony je za
> trest. Většina uživatelů si na to buďto netroufne, udělá to blbě

Me to moc smysl nedava.

Nektere multipolygony asi jsou za trest, ale duplikovat body a cesty
je take za trest. Chtelo by to lepsi nastroje, ne menit system
znaceni.

Konkretne:

Kdyz mam louku ohranicenou plotem, urcite dava smysl mit ji vyznacenou
jako .. louku ohranicenou plotem. Pokud tam jsou dva druhy plotu, tak
dava smysl mit tam dve cesty a multipolygon...

Pavel
-- 
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) 
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html


signature.asc
Description: Digital signature
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz