Re: [Talk-cz] Značení uzavírky a objízdných tras

2012-08-02 Tema obsahu f.remenstech
Dne 2. srpna 2012 13:29 jzvc j...@tpfree.net napsal(a):
 Dne 1.8.2012 10:32, Petr Kadlec napsal(a):
 2012/7/31 LM_1 flukas.robot+...@gmail.com:
 Rozumím tomu, proč bych jako řidič chtěl vědět, kudy vede oficiální
 objízdná trasa, ale co vím tak žádná navigace tuto možnost
 nepodporuje.
 V Německu mají takové ty trvalé předpřipravené objízdné trasy, kde
 beru, že asi dává smysl je mít v mapě nějak reprezentované. A vskutku:
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Germany/Bedarfsumleitung

 Ale nejsem si jist, jestli dává nějaký velký smysl mapovat běžné ad
 hoc objížďky, ani se nedivím navigacím, že takovou potřebu nemají.

 Tohle uz se tu taky tusim nekdy resilo. OSM je navrhovana na trvale
 platne mapovani, aktualne nema zadnou vrstvu s docasnymi daty, coz by
 prave podobny veci pokryvalo.
 Chtelo by to podobnou vrstvu nad temi daty, ktera by nebyla beznou
 soucasti dat, a kazdy zaznm by tam mel nejak omezenou platnost (od:do),
 a po skonceni platnosti se sam vyhodil.

 Silnici lze sice zavrit, ale stejne si to sosne jen minimum navigaci,
 specielne pokud je to opravdu jen kratkodoby (14dnu ...). Kdyby
 existovala da docasna vrstva, tak jelikoz bude mit radove min dat, daj
 se aktualizace sosat i pres nase uzasne FUPy (a navic by se do toho daly
 ladovat nejspis i data o nehodach ...).

Dočasně by šlo mapovat les. Teď je to mýtina, za 3 roky hustník,
po dalších X letech les (jde zjistit statisticky?). Po vykácení stejné
části lesa někdo oblast resetuje na mýtinu... Předpokládám, že se
nekácí náhodné kusy lesa?

F.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Import Estudanky

2012-02-12 Tema obsahu f.remenstech
Ahoj,
chtěl bych se zeptat na proběhlý import studánek. Všechny, které jsem
dřív zakreslil jsou nyní duplicitní, vzdáleny od sebe kolem 50-ti
metrů. Mám nechat moji zaměřenou pomocí gps (ale většinou beze jména),
nově importovanou (podle mě blbě zaměřenou) nebo můžu smazat svoji a
tu importovanou posunout na její místo? Jak to bude po změně licence,
když zdroj Estudánky je pod CC, všechny importované studánky zmizí? A
proč jsou ty studánky na stránce [1] označeny jako chyba?

F.


[1] 
http://keepright.ipax.at/report_map.php?zoom=18lat=49.24456lon=16.681layers=B00Tch=0%2C30%2C40%2C50%2C60%2C70%2C90%2C100%2C110%2C120%2C130%2C150%2C160%2C170%2C180%2C191%2C195%2C196%2C201%2C202%2C203%2C204%2C205%2C206%2C207%2C208%2C210%2C220%2C231%2C232%2C270%2C281%2C282%2C283%2C284%2C291%2C292%2C293%2C311%2C312%2C313%2C350%2C380%2C411%2C412%2C413show_ign=1show_tmpign=1

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] MTB mapa

2012-01-15 Tema obsahu f.remenstech
2012/1/14 Petr Dlouhý petr.dlo...@email.cz:
 Možná radši spíš access=private.


Za jakých okolností se používá access=no? Já to chápu tak, že tam buď
můžu access=yes nebo tam nemůžu, ale někdo jiný, komu to patří ano,
takže access=private (nebo tam nemůžu na kole, bicycle=no). A do místa
access=no nemůže nikdo, napadá mě oblast kde hrozí, že v nejbližším
okamžiku spadne lavina?

F.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] MTB mapa

2012-01-15 Tema obsahu f.remenstech
Už jsem se na access trochu ptal tady [1], nějaký router po access=no
už bicycle=yes neakceptoval. Tehdy jsem nenašel, jestli existuje
pravidlo, co má větší prioritu a přišlo mi, že access=no už nic
nepřebije.

Jak by se měl přístup vyhodnocovat správně?
Default: vše povoleno, můžu zakázat některou skupinu z [2], řekněme
vehicle=no, ale zároveň chci povolit psv=yes a zakázat bus=no (který
je v hierarchii pod psv, nezkoumám, jestli je tato situace někde v
reálu, ale jak se chovají tagy access). Je tedy správně

vehicle=no
psv=yes
bus=no ?


[1] http://www.mail-archive.com/talk-cz@openstreetmap.org/msg06138.html
[2] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:access#Transport_mode_restrictions


2012/1/15 Vojta vts@gmail.com:
 access=no dává IMO smysl hlavně při kombinaci s dalšími tagy, např.:

 access=no
 bicycle=yes

 Kdy se dá vypíchnout jeden dopravní prostředek, který má přístup.

 Vojta


 Dne 15.1.2012 12:59, Petr Dlouhý napsal(a):

 Je fakt, že access=no nedává moc smysl, ale access=private mi přijde
 mnohem přesnější. Na [1] je napsáno, že než no je lepší použít nějakou
 konkrétní hodnotu, takže bych řekl, že se to použije když je tam přístup
 omezen a mapař neví jak.

 [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Access

  Původní zpráva 
 Od: f.remenstechf.remenst...@gmail.com
 Předmět: Re: [Talk-cz] MTB mapa
 Datum: 15.1.2012 12:52:33
 
 2012/1/14 Petr Dlouhýpetr.dlo...@email.cz:

 Možná radši spíš access=private.

 Za jakých okolností se používá access=no? Já to chápu tak, že tam buď
 můžu access=yes nebo tam nemůžu, ale někdo jiný, komu to patří ano,
 takže access=private (nebo tam nemůžu na kole, bicycle=no). A do místa
 access=no nemůže nikdo, napadá mě oblast kde hrozí, že v nejbližším
 okamžiku spadne lavina?

 F.

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



 Petr Dlouhý
 petr.dlo...@email.cz

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] MTB mapa

2012-01-04 Tema obsahu f.remenstech
Ahoj,
jestli můžu se svou troškou do mlýna, tak by se mi líbily vykreslované
průseky man_made=cutline
(jako mapnik) a možná (kdyby se někdo chtěl dlouhodobě starat o kus
lesa za barákem) tak
odlišit wood=coniferous, deciduous, mixed.

A taky se mi líbily chodníky červeně v minulé verzi MTBmapy. To šlo
poznat, jestli je to chodník nebo
jestli si tam za mokra zablátím botky.

F.


2012/1/4 Martin Tesar osm...@gmail.com:
 Ahoj,
 vyhledavani zatim neni, na mtbmap.cz neni ani to pamatovani posledni pozice.

 To vyhledavani by se urcite hodilo, pripisu si na TODO list, ale zatim to
 bohuzel nebude prioritni ukol.

 Diky za tip, Martin


 Dne 4. ledna 2012 11:01 Vojta vts@gmail.com napsal(a):

 Ahoj,
 trochu opožděně - bral bych nějaké vyhledávání na mapě. Typicky když
 spustím mapu, zobrazí se mi tam, kde jsem ji naposledy zavřel. Musím tak
 mapu oddálit a znovu přiblížit tam kde ji potřebuju, což je na pomalejším
 připojení dost zdlouhavé. Navíc pokud nevím, kde přesně dané místo v
 republice je, musím si paralelně otevřít jinou mapu a pak to dohledávat
 podle ní...
 Pokud MTB mapa už vyhledávání někde umí, tak se omlouvám a prosím o
 informaci kde ho najdu :)

 Vojta



 Dne 23.11.2011 15:18, Martin Tesar napsal(a):

 Ahojte,


 po vypadku zpusobenem problemy s diskovym polem na serveru je MTB Mapa
 opet k dispozici na http://mtbmap.cz/

 Ve chvilce casu jsem zkusil vylepsit vykreslovani turistickych a MTB tras
 tak, aby byly offsetovane porad na stejnou stranu cesty a zbytecne
 nepreskakovaly kvuli orientaci useku cesty. Preskakujou ted pouze na
 krizovatkach s jinymi znacenymi trasami. Musel jsem od zakladu predelat
 nejake skripty, vcetne vyberu tras z databaze, proto prosim o letmou
 kontrolu, zda se v nove renderovane mape vyskytuji vsechny trasy, ktere uz
 jsou v OSM zmapovane.

 Navic mi to umoznilo znacit varovani, ze se vyrazne meni obtiznost tras,
 viz cervene vykricniky treba tady:
 http://mtbmap.cz/?zoom=15lat=49.3041lon=16.57221layers=FB00

 Zvetsil jsem zaber uzemi i na sirsi okoli CR, proto ted nebudou
 aktualizace dat probihat denne, ale mene casto, minimalne jednou za tyden.

 Kdybyste meli nejake dalsi napady co vylepsit, sem s nimi. Pro jistotu i
 takove, co jste mi psali treba uz v lete a zatim se neprojevily.

 Diky za kontrolu a napady,
 Martin


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] MTB mapa

2011-11-28 Tema obsahu f.remenstech
Jo, je to problém, sice menší, ale stále je. Když už se děláte s vypínatelnýma
vrstvama, tak bych uvítal jeden mapový podklad, ve kterém by byla natvrdo
zobrazena většina informací, jako v dnešní podobě MTB Mapy, a druhý, kterému
by se daly volit zobrazené vrstvy.

Dne 28. listopadu 2011 11:13 Jakub Sykora kub...@kbx.cz napsal(a):
 A je problem stahnout obrazky vice vrstev a slepit je dohromady? Myslim, ze
 daleko mensi nez to udelat obracene...

 Dne 28.11.2011 08:15, Josef jebavý napsal(a):

 Me naopak vyhovuje mit vse v jednom, hodne pouzivam hlavne tangoGPS a to
 nezobrazuje vrstvy jako to delaji webove rozhrani


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] MTB mapa - aktualizace, poznamky k datum

2011-07-15 Tema obsahu f.remenstech
Dne 15. července 2011 8:11 Michal Grézl
michal.gr...@openstreetmap.cz napsal(a):
 2011/7/14 Martin Tesar osm...@gmail.com:


 2011/7/14 f.remenstech f.remenst...@gmail.com

 Ahoj,

  -pomoci patche mapniku (ticket #180) jsou vykreslovane soubezne stezky
  KCT i
  cyklotrasy paralelne (patch neni dokonaly, v prilis klikatych cestach ma
  problemy, ale ve vetsich priblizenich je to pokrok, oproti predchozim
  metodam)

 patch je hezký ve velkém přiblížení, od zoomu 13 bych nechal ten
 původní způsob vykreslování

 Muze byt

 puvodni system vykreslovani byl udesnej a rozhodne ho nepouzivej uz nikdy 
 nanic.

puvodni system byl v mensim priblizeni lepsi, viz tento
screen http://img9.imageshack.us/img9/7589/mtbl.png

Nebo aspon me prijde, ze ta modra potrhana cara na levem
obrazku, vykreslena novym zpusobem, je dost strasna.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] MTB mapa - aktualizace, poznamky k datum

2011-07-14 Tema obsahu f.remenstech
Ahoj,

 -pomoci patche mapniku (ticket #180) jsou vykreslovane soubezne stezky KCT i
 cyklotrasy paralelne (patch neni dokonaly, v prilis klikatych cestach ma
 problemy, ale ve vetsich priblizenich je to pokrok, oproti predchozim
 metodam)

patch je hezký ve velkém přiblížení, od zoomu 13 bych nechal ten
původní způsob vykreslování


A, prosím, šlo by nastavit levému sloupci na
http://tchor.fi.muni.cz:8080 pevnou šířku namísto
té relativní, co je tam teď? Nebo ho volitelně schovávat..

F.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Neznacena cyklotrasa

2011-07-02 Tema obsahu f.remenstech
 Ahoj,
 mam se nejak snazit zakreslit cyklostezku, ktera ma u Shocartu v mape cislo,
 ale fyzicky na trase neni jedina cedule?

 F.
 kdyz tam neni, tak jak ji chces nakreslit?
 Chapal bych to tak, ze fyzicky tam je cesta/silnice, je to zakresleny v
 mape, ale nejsou tam ukazatele ktery by oznacovaly kudy se dat. A pokud
 je to existujici trasa, byt bez znaceni, tak samo do mapy s ni.

Fyzicky tam ta cesta je, jsou na ni stopy po cyklistech, ale jedina
informace, ze se jedna o cyklostezku je v komercni mape. Cestu
jsem zakreslil, ale pridavat ji do relace lcn mi prijde jako obkreslovat
turistickou znacku z jine mapy.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Neznacena cyklotrasa

2011-07-01 Tema obsahu f.remenstech
Ahoj,
mam se nejak snazit zakreslit cyklostezku, ktera ma u Shocartu v mape cislo,
ale fyzicky na trase neni jedina cedule?

F.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukončení lesních cest

2011-06-07 Tema obsahu f.remenstech
Dne 7. června 2011 8:06 Michal Grézl michal.gr...@openstreetmap.cz napsal(a):
 opravdu nestaci note nebo fixme?

Víc by se mi líbilo, kdyby to šlo poznat z vyrenderované mapy nebo kdyby šlo
všechny pozice fixme stáhnout a uložit jako body do .gpx



 2011/6/6 Jakub Sykora kub...@kbx.cz:
 Ale teda fuj velebnosti! Znacit metadaty a pridat na wishlist mapniku, aby
 se to renderovalo, to je spravna cesta.

Ok.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukončení lesních cest

2011-06-06 Tema obsahu f.remenstech
Dne 4. června 2011 21:10 Petr Kadlec petr.kad...@gmail.com napsal(a):
 Ahoj,

 2011/6/4 f.remenstech f.remenst...@gmail.com:
 je nějaká konvence, jak naznačit konec lesní cesty? Mám na mysli
 lesáckou cestu tracktype=grade3, která se uprostřed lesa končí
 (třeba proto, že se odtama tahalo dřevo nebo je tam krmelec).

 Nebo jdu lesem a mapuju, ale po 50-ti metrech zjistím, že jsem blbě
 zahnul, vrátím se a jdu jinama, ale těch 50 m zakreslím. Jak
 má někdo po mě vědět jestli tam ta cesta končí nebo ji někdo nedomapoval?

 Pro slepé konce existuje tag noexit
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:noexit, druhý problém lze
 popsat obecným komentářem (fixme, comment, note
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:fixme).

 -- Petr Kadlec / Mormegil

 ___

Ano, děkuji, to je popis jako metadata, který se na mapě nezobrazí.
Mě by se líbila konvence ukončit lesní cestu, která se má projít
zahnutím čáry vlevo a vpravo o délce asi 1 metr. Taková jakoby značka
pružiny jen s jedním závitem: --^
Nemusel by se zavádět žádný speciální tag, rendery by to hned
vyhreslovaly až při největším přiblížení takže by si toho všimnul jen
kdo by to hledal.

F.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Ukončení lesních cest

2011-06-04 Tema obsahu f.remenstech
Ahoj,
je nějaká konvence, jak naznačit konec lesní cesty? Mám na mysli
lesáckou cestu tracktype=grade3, která se uprostřed lesa končí
(třeba proto, že se odtama tahalo dřevo nebo je tam krmelec).

Nebo jdu lesem a mapuju, ale po 50-ti metrech zjistím, že jsem blbě
zahnul, vrátím se a jdu jinama, ale těch 50 m zakreslím. Jak
má někdo po mě vědět jestli tam ta cesta končí nebo ji někdo nedomapoval?

F.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Sakrální stavby

2011-05-26 Tema obsahu f.remenstech
Ahoj,
asi trochu off-topic otázka: mám u turistických rozcestníků
psát mhd, rozc., bus, host. nebo městská hromadná doprava?

A bude zase fungovat opentrackmap?

F.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Tagovani pro routing

2011-02-02 Tema obsahu f.remenstech
Ahoj,
jak mám tagovat, aby byl výsledek routovatelný? Vezměme cestu,
kam nesmí auta, ale chodci a cyklisti ano. Když použiji libovolnou kombinaci
barrier=gate, barrier=block, access=private, acceess=no
tak na openstreetmap.cz-ovládání mapy-test navigace
přes to naviguje pro auta, kola i chodce.

Když označím cestu jako access=private, foot=yes, bicycle=yes
tak po ní prozměnu nenaviguje ani pro auta, ani chodce a ani cyklisty.

F.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Tagovani pro routing

2011-02-02 Tema obsahu f.remenstech
Ano, děkuji.

S delší prodlevou mezi aktualizací dat pro routing počítám. Je někde
na webu dostupný údaj jak dlouhá je renderovací fronta nebo kdy
naposled byla daná dlaždice vyrenderována nebo kdy bude..?

F.


2011/2/2 hanoj eha...@gmail.com:
 spravne je:
 motorcar=no

 a neni dobre tam davat neco navic, co neni treba.

 Duvodu proc to neuvazuje algoritmus muyze byt vicero, treba ten ze to
 bud neumi, nebo ze data se aktualizuji ridceji nez vizualni mapa,
 ktera jde di frinty ihned po zmene.

 hanoj


 Dne 2. února 2011 22:39 f.remenstech f.remenst...@gmail.com napsal(a):
 Ahoj,
 jak mám tagovat, aby byl výsledek routovatelný? Vezměme cestu,
 kam nesmí auta, ale chodci a cyklisti ano. Když použiji libovolnou kombinaci
 barrier=gate, barrier=block, access=private, acceess=no
 tak na openstreetmap.cz-ovládání mapy-test navigace
 přes to naviguje pro auta, kola i chodce.

 Když označím cestu jako access=private, foot=yes, bicycle=yes
 tak po ní prozměnu nenaviguje ani pro auta, ani chodce a ani cyklisty.


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Filtr gpx

2010-11-07 Tema obsahu f.remenstech
To by mohlo fungovat, jako nouzovku vyzkouším a pak si na to asi
napíšu program... Díky.

2010/11/7 Pavel Zbytovský m...@zby.cz:
 Tak tohle jsem už taky jednou řešil, dá se to udělat docela jednoduše -
 prohledáním všech GPXek nějakým regulérním výrazem.

 Řekněme, že máme bod 14.235, 50.124 - tak se dá snadno nalézt soubor
 obsahující souřadnice 14.23???, 50.12???  - to sice bude čtverec a ani se
 nedá nastavit triviálně jeho velikost, ale na obecné vyfiltrování by to
 mohlo stačit.

 Tohohle se dá dosáhnout na unixu grepem, nebo na win pomocí Total
 Commanderu. Nabídka Hledání souborů
 soubory: *.gpx
 Hledat text:
    trkpt lat=50.124[0-9]+ lon=14.23
 Regulární výraz: ano

 Potom se Výsledek do panelu a nalezené GPXky zkopírovat do jiné složky,
 odkud už půjdou do JOSMU..

 Pavel / zby-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Filtr gpx

2010-11-06 Tema obsahu f.remenstech
Ahoj,
mám několik stovek zaznamenaných tras ve formátu .gpx a chtěl bych s nimi
pracovat v Josm. Bohužel se po jejich načtení práce s ním hodně zpomalí.
Moje otázka je, co používáte na filtraci .gpx souborů? Chtěl bych zobrazit jen
ty, které prochází zadaným bodem/cestou/polygonem...

Pak by ještě bylo skvělé vyhodit hodně uletěné body, typicky po startu gps
mám v několika souborech body 100 km jinde. Máte na to nějaký schopný program?

A třetí otázka: lze v Josm načíst 100 .gpx souborů a jeden zobrazit
jinou barvou? Teď
se mi zobrazují všechny čáry šedě.

Děkuji.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz