merhaba arkadaşlar nagios u türkçeleştirmeye çalışıyorum bildiğiniz gibi pek
fazla bir ingilizceye gerk yok türkçeleştirirken nagiosun anasayfasında
gösterilen php dosyalrını editledim ama detaylı bilgilerin gösterildiği cgi
dosyalarını editleyemedim bu cgi dosyaları perldemi yazılıyor ve nasıl
pardus 2009 sürümüne snort ve nagios kurmayı planlıyorum nagios çalışması
için
httpd gcc gd gd-devel
yazılım ve kütüphanelerine ihtiyacı olduğu söyleniyor bunu pardus
nasıl kurabilirim
pisi install httpd dediğimde
Sistem hatası. Program sonlandırıldı.
Depo elemanı htppd bulunamadı.
Genel
httpd, Apache'ye ait konfigürasyon dosyasıdır.Bu web arayüzünden Nagios'a
ulaşabilmeniz için size yardımcı olur.
GCC, Gd-Level de, C/C++ kütüphanelerini ifade eder.
Aslında sizin Nagios kurulumu yapmanız için gerekenler;
PHP
Apache
C/C++ kütüphaneleri
MySQL (opsiyonel)
21 Eylül 2010 09:35
orda yazılan php yi mysql i apache yi çok rahat bir şekilde kurabilirim ama
pardusa C/C++ kütüphaneleri kurmamız için gereken komut nedir
21 Eylül 2010 09:39 tarihinde Bilge ... bilge...@gmail.com yazdı:
httpd, Apache'ye ait konfigürasyon dosyasıdır.Bu web arayüzünden Nagios'a
ulaşabilmeniz
pisi install build-essential // komutları kullanabilmek
için gerekli derleyici
pisi install libgd2-xpm-dev //GD kütüphaneleri indirilir.
Ben Nagios'u Debian Ubuntu üzerinde kurmuştum..Pardus'un paket yapıları
hakkında detaylı bilgim yok..
21 Eylül 2010 09:44
nagiosu bri aydır aktif olarak kullanıyorum centos üzerine kurulu ben snort
ve naGİOSU AYNI YAPIDA ÇALIŞTIRMAYI DÜŞÜNÜYORUM BELKİ buna squd ide
ekleyebilrim o yüzden hepsni pardusta çalıştırmaya çalışacağım
snortu pfsense ve ubuntu üzerinde çalıştırdım bayada stabil oldu ama centos
üzerinde veya
çok teşekkür ederim sizden bu konuda destek almak övünç verici bir durum
benim için
şimdi nagiosu derleyip kurabiliyorum çok teşekkürler
21 Eylül 2010 11:21 tarihinde Onur Küçük o...@delipenguen.net yazdı:
On Tue, 21 Sep 2010 09:44:53 +0300
murat çakır jooml...@gmail.com wrote:
orda
şu an son aşamadayım bir sorun kaldı
naigosu derleyerek kurabildim elimdeki nagios kurulum kılavuzu centosa göre
anlatım yapıyor.
o kılavuza göre centosda hatasız kurulum yapabiliyorum
ordaki bir komut eksik kaldı pardusta
chkconfig --add nagios bu komut diğer bir hata ise
service nagios on
On Tue, 21 Sep 2010 11:41:54 +0300
murat çakır jooml...@gmail.com wrote:
şu an son aşamadayım bir sorun kaldı
naigosu derleyerek kurabildim elimdeki nagios kurulum kılavuzu
centosa göre anlatım yapıyor.
o kılavuza göre centosda hatasız kurulum yapabiliyorum
ordaki bir komut eksik
şu an için bunu yapabilmem biraz beni aşan bir konu gibi görünüyor yinede
çok teşekkür ederim
pardus a snort kurmayı planlıyordum ama onu kurarkende böyle bir şey yapmam
gerekecekmi acaba ?
21 Eylül 2010 11:45 tarihinde Onur Küçük o...@delipenguen.net yazdı:
On Tue, 21 Sep 2010 11:41:54
Bence farklı platformlarda, kolaylıkla kurulum, farklı db ile çalışmak
gibi anahtar sözcükleri sizi java'ya götürmeli.
On 09/21/2010 03:26 PM, What you get is Not what you see wrote:
Uzun vadeli olacagini dusundugum bir web projesine baslamak uzereyim.
Bazi konularda kararsiz
Merhaba,
Tablolara ayırmanız faydalı olabilir. Ama buradan kazandığınız zamanı
tabloları birleştirmek için kullanacağınız join'de kaybetmediğinizden
emin olmalısınız.
Genel olarak şunlar söylenebilir.
Insert/Update sorgularının çok yoğun olduğu tablolarda 'row lock'
kullandığı için InnoDb tercih
Merhaba,
Kişisel fikrim, bu sorunun cevabının ne yazacağınızla ilgili olduğu yönünde.
Kurumsal ve çok büyük ölçekli bir proje olmayacaksa, python ve django ile
farklı veritabanları arasındaki geçiş neredeyse yok'a kadar
indirgenebiliyor. (sıfır kurulumu kastediyorum)
---
Quis custodiet ipsos
Bu saydıklarınız dil haricinde sunucularınızın kimin kontrolünde
olduğu ile de alaklı.
PHP dediğimizde her yerde barındırabilirsiniz.
Python vs dediğimizde yurtdışında php-phyton-ruby-perl hosting çok
kolay bulabilirsiniz.
Ama Türkiye de ise php harici biraz zor.
Java derseniz daha da zorlaşır,
Baris Beyin bahsi gecen mailini alamadim. Acaba sorun bende mi?
Baris beyin baska konulardaki mailleri de bana gelmemisti.
2010/9/21 Baris CUHADAR pard...@gmail.com:
Bence farklı platformlarda, kolaylıkla kurulum, farklı db ile çalışmak
gibi anahtar sözcükleri sizi java'ya götürmeli.
2010/9/21 What you get is Not what you see wygin...@gmail.com:
Baris Beyin bahsi gecen mailini alamadim. Acaba sorun bende mi?
Baris beyin baska konulardaki mailleri de bana gelmemisti.
Sorun bendeymis.Bu mailler spame gitmis.
___
Linux-programlama
21 Eylül 2010 15:36 tarihinde Baris CUHADAR pard...@gmail.com yazdı:
Bence farklı platformlarda, kolaylıkla kurulum, farklı db ile çalışmak
gibi anahtar sözcükleri sizi java'ya götürmeli.
Ben aynı anahtar sözcüklerle Python'a da ulaşabiliyorum. Python için db
konusunda framework'ten bağımsız
Merhaba,
Eğer bu işi yapmanız için biraz süreniz varsa kesinlikle Django
öğrenmelisiniz derim. Bu arada zaten djangoyu etkileşimli bir şekilde
öğreneceksiniz. şahsen şu ana kadar beni bu derece saran bir framework
v.s. hiç olmamıştı. Sql sunucu değişimi v.s. tek bir ayar dosyasına
bakıyor. Bir çok
Mustafa Beye tamamen katılmamla birlikte, tek eklemek istediğim, eğer
verileriniz fazla ise, join yapmak çok zararlı olabiliyor. Eğer zaten az istek
(select) yapacaksanız, ayrmak daha iyi gibi.
--- 21/09/10 Sal tarihinde Mustafa Altun gm...@mustafaaltun.com şöyle yazıyor:
Kimden: Mustafa
1. Web projesi ticari-kurumsal olarak düşünülüyorsa kesinlikle size ait
bir sistem üstünde koşan bir web sunucuya ihtiyaç olacak fiziksel yada
sanal.
2. Java platformunun standartları belli, size sunduğu olanaklar belli..
İmkanları kısıtlı bir betik dili olan php ile karşılaştırma kabul etmez.
PHP frameworklerini inceledikten sonra mı yoksa incelemeden mi ? Eğer
bu kadar güzel bişeyse ben de bakıcam. Yok Zaten bir PHP frameworku
bilmek yeter diyorsanız zaman kaybetmek istemem.
Sql sorgusu yazmadan derken? Sonuça bir obje oluşturmuyormusunuz ?
Yadığınız cevaların diğerleri ile
Join ile sorgular hali hazırda zaten yapılıyor. Ama test ortamındaki
verilerle gerçek hayattaki veriler sizin de bildiğiniz üzere biraz
farklı olabiliyor.
Sal, 2010-09-21 tarihinde 14:58 + saatinde, Guychmyrat Amanmyradov
yazdı:
Mustafa Beye tamamen katılmamla birlikte, tek eklemek istediğim,
Son olarak dil fanatikliğine gerek yok, php,python, java yada c#
severek kullandığım diller, işime geldiğinde istediğimi kullanıyorum,
sadece bana sorulan bir soruyu yanıtlarken fikrimi berlittim..
Elbette dil fanatikliği için sormadım. Ben de Java da kullandım, kullanıyorum,
PHP'de
Devrim GÜNDÜZ yazmış:
On Tue, 2010-09-21 at 16:35 +0300, İbrahim YILMAZ wrote:
Bir çok işi SQL sorgusu bile yazmadan (Ne join ne select ne
update...) bitirebilirsiniz.
Tabii, işte bu düşünce sayesinde bir DBA'ler çok ekmek yiyoruz :-)
Konunun bu yönünü biraz daha açıklayabilir misiniz?
Eger framework kullanirsaniz, sql optimizasyon vs. olmayacagi icin
DBA'ler issiz kalacaklar ve kendilerini skintidan ekmege verecekler
demek istedi sanirim :)
Timuçin Kızılay wrote:
Devrim GÜNDÜZ yazmış:
On Tue, 2010-09-21 at 16:35 +0300, İbrahim YILMAZ wrote:
Bir çok işi SQL
On Tue, 2010-09-21 at 23:23 +0300, Timuçin Kızılay wrote:
Tabii, işte bu düşünce sayesinde bir DBA'ler çok ekmek yiyoruz :-)
Konunun bu yönünü biraz daha açıklayabilir misiniz?
Optimize edilmemiş sorgular, ve optimize edilmemiş veritabanı sunucusu.
En başta kulağa çok hoş geliyor
On Tue, 2010-09-21 at 23:28 +0300, Atif CEYLAN wrote:
Eger framework kullanirsaniz, sql optimizasyon vs. olmayacagi icin
DBA'ler issiz kalacaklar ve kendilerini skintidan ekmege verecekler
demek istedi sanirim :)
Tam tersi. SQL optimizasyonu yeteri kadar olmayacağı için iş bize
düşüyor.
Bu işten sizin de ekmek yemeniz gerekiyor üstadım :) Yoksa nasıl bira
içeceğiz pazar akşamları aç karnına :D Bence bu sorgunun da optimize
edilmesi lazım :D
Şaka bir yana büyük çapta projelerde (örn: bir e-ticaret projesi) zilyon
tane join işlemi kullandığında ve genelde yük biraz fazla olduğunda
28 matches
Mail list logo