-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA1
I absolutely agree with you. The bilingual display on the Mapnik
renderer can be useful for many. I hope that there will be a way to
set the language in the future. Or even better: a list of languages
from the browser will be used to determine which
As some of you have noticed, we are getting a lot of new edits (yay!)
with a changeset comment #noah. This is part of Project NOAH's
campaign to improve exposure data all over the country for DRR. AFAIK,
they are running several workshops to universities, LGUs and regional
agencies all over the
Hi everybody,
The Mozilla Philippines Community is proud to announce the launch of their
Mozilla Community Space Manila. This is available for use by tech groups in
the Philippines. You can read more from their press release:
What about the planned December meetup?
On Tue, Oct 14, 2014 at 9:03 PM, Eugene Alvin Villar sea...@gmail.com wrote:
Hi everybody,
The Mozilla Philippines Community is proud to announce the launch of their
Mozilla Community Space Manila. This is available for use by tech groups in
the
Hi all,
Great that we will have more mappers...
I finally found some time to analyse the changesets of the edits done in Cebu
by Arkigat.
Here are the errors I noticed:
1. Several buildings where traced over already existing buildings (probably
just as exercise), creating duplicate buildings
Hi again,
It looks like it is possible to directly edit with iD from the dev website:
http://master.apis.dev.openstreetmap.org/
You need to create a new account, and there is (nearly) no data.
Unfortunately the edited elements do not seem to be rendered (only the normal
osm map is displayed
Hi
A few days ago I posted this question on help.openstreetmap.org. People
suggested I should ask for advice in this mailing list.
* “I found a navigation application based on OpenStreetMap data. The
application is enriching OSM data with the companies own data to provide
better navigation.*
On Mon, 13 Oct 2014 13:32:44 -0400, Aaron Lidman aaronlid...@gmail.com
wrote:
The software is not being misused to insert errors into the OSM database, it
was a mistake. Just like Keepright, Osmose, and JOSM, to-fix has false positives. It's
unfortunate and we're actively working to reduce
On 13/10/2014 14:35, Simon Poole wrote:
Hi Serge
I believe Alex Barth has identified himself as responsible for MapBox's
data team and I would suggest to Dave discussing with Alex if there
are issues.
The mapper in question has identified himself as a MapBox employee, the
correct and good
Hi,
On 10/14/2014 05:20 PM, Dave F. wrote:
It's the misuse by end users that's causing vandalism.
The term vandalism should be reserved for situations in which people
break things on purpose, or at best by grossly reckless behaviour.
If someone is over-eager in using software that purports to
Am 14.10.2014 15:18, schrieb Richard Welty: On Mon, 13 Oct 2014
13:32:44 -0400, Aaron Lidman aaronlid...@gmail.com
wrote:
The software is not being misused to insert errors into the OSM
database, it was a mistake. Just like Keepright, Osmose, and JOSM,
to-fix has false positives. It's
On 14/10/2014 16:37, Frederik Ramm wrote:
Hi,
On 10/14/2014 05:20 PM, Dave F. wrote:
It's the misuse by end users that's causing vandalism.
The term vandalism should be reserved for situations in which people
break things on purpose, or at best by grossly reckless behaviour.
If someone is
On 13/10/2014 17:18, Aaron Lidman wrote:
Hi Dave,
Richrico should have responded. The Mapbox data team has a policy to
respond to all questions from the community. I'm sorry he didn't, he
has now, and we've reminded all members of our data team of this
policy. This should no longer be an
On Tue, Oct 14, 2014 at 11:56 AM, Dave F. dave...@madasafish.com wrote:
On 13/10/2014 17:18, Aaron Lidman wrote:
Looking at the imagery I can see how it might be thought they connect,
especially when none of us are using google maps for verification, right?
Wrong. I was using Streetview to
Hello,
in our local bavaria mailing list a mapper showed up due to problems
with field paper (stamen).
Are there any known issues at the moment?
Problem description:
all the download etc worked fine. But the upload does not work. The
mapper tried multiple scaning resolutions etc, nothing
Hi,
I've been populating addr:city with the thing in Australia we call the
suburb. This seems to be supported by the definition on the wiki as this
seems to say that the addr:* keys defines a postal address.
I've been playing around with mkgmap to Garmin and whatever happens, the
more
Part of ... instances I shall eventually follow Paddy Matthews suggestion
of treating the parts as outers of the same multipolygon. (I've named
Part of Walshestown North which is one triangular field for the time being
being unitl I get round to Walshestown North itself)
x or y instances I shall
Hiya,
To help us find the location quicker please include a link when you want
someone to look at the map :
http://maps.openstreetmap.ie/oocmaps.html?zoom=15lat=53.56421lon=-7.37603layers=000B0T
That line is dashed so is probably a barony or civil parish boundary.
We'll get to those
On 13/10/2014, Patrick Matthews mullinalag...@gmail.com wrote:
With regard to detached parts, the solution I used in Longford (for one
townland example, Glebe near Ballymahon, and for a couple of civil parishes
like Abbeylara and Agharra) was to treat the entire entity - including the
detached
Tive o mesmo problema aqui.
Vendo no repositório do editor iD, encontrei um bilhete correspondente à um
problema que parece estar relacionado [1], então parece que já estão
tentando solucionar isto
[1]: https://github.com/openstreetmap/iD/issues/2333
Abs,
João
Em 13 de outubro de 2014 23:41,
Hallo,
die Zeit vergeht wie im Fluge, auch bei OSM...
Deswegen steht die Aufzeichnung der nächste Folge des deutschsprachigen
Radio-OSM Podcast vor der Türe: Folge Nummer 039. Die Aufzeichnung ist
für Dienstag 21. September vorgesehen, Starten wollen wir wie üblich
gegen 20:15.
Die
KORREKTUR. natürlich muss das 21. Oktober und nicht 21. September
lauten.
Sorry,
Michael.
Hallo,
die Zeit vergeht wie im Fluge, auch bei OSM...
Deswegen steht die Aufzeichnung der nächste Folge des
deutschsprachigen Radio-OSM Podcast vor der Türe: Folge Nummer 039.
Die Aufzeichnung ist
Florian Lohoff f...@zz.de wrote:
gibt es einen Geocoder der Kreuzungen kann ?
Mit OSMAND kann man sich zur Kreuzung A-Straße / B-Straße navigieren
lassen. Folglich sollte es einen entsprechenden Geocoder beinhalten.
___
Talk-de mailing list
Il 13/Ott/2014 20:15 girarsi_liste liste.gira...@gmail.com ha scritto:
Qualcuno di questi è parte di due relazioni, si deve tenere una sola
relazione?
Avevo iniziato a scrivere una complicatissima risposta, ma ho rinunciato.
Mi puoi dare l'ID o qualche altro riferimento per questi inner
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA1
Il 14/10/2014 14:32, Francesco Pelullo ha scritto:
Avevo iniziato a scrivere una complicatissima risposta, ma ho
rinunciato. Mi puoi dare l'ID o qualche altro riferimento per
questi inner appartenenti a più relazioni? Do un'occhiata e poi
rispondo
Rispondo al volo:
come già notato da te, la way
http://www.openstreetmap.org/way/149763672 è inner due relazioni
identiche.
Le relazioni sono ovviamente queste:
http://www.openstreetmap.org/relation/3488663
http://www.openstreetmap.org/relation/3522397
Di queste due, la prima ha sia un outer che
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA1
Il 14/10/2014 19:04, Francesco Pelullo ha scritto:
Rispondo al volo:
come già notato da te, la way
http://www.openstreetmap.org/way/149763672 è inner due relazioni
identiche. Le relazioni sono ovviamente queste:
'Azz... allora non sono l'unico ad intraprendere epiche lotte contro i
multipoligoni! Sono utili, per carità... ma a volte sono proprio rognosi!
Sembra sempre una cosuccia da nulla, taglia qui, unisci là, questa la
togliamo perchè è doppia... poi clicchi su Upload ed il numero degli errori
Con la intención de aprender y colaborar por primera vez en una importación
de datos he empezado a seguir las instrucciones pero en el punto 1 de la
wiki ya he tenido el primer problema: he creado en openstreetmap un segundo
usuario añadiendo _import y registrándome con mi correo habitual (por
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA1
Hola, Santi:
Gracias por ofrecerte a colaborar en esta importación.
Lo de usar una cuenta específica para importar datos de terceros a
OpenStreetMap es un requerimiento general para cualquier importación
de datos. Está recogido en la guía de
Comparando los mapas OSM con los de la Wikipedia y los del IGN, veo que el
linde entre términos municipales ha cambiado.
Buscando información por internet encuentro el siguiente documento:
http://www.diba.cat/scripts/ftpisa.asp?fnew?cidodogc/2009/06/20090611/09119064.htm
Alguien puede actualizar
Hola!,
yo estuve utilizando un Garmin Etrex 20, para trabajar en la ciudad y nos
resulto bastante util, me habían recomendado el que menciona Raúl, pero en
ese momento no conseguimos asi que compramos este por precio/calidad, y
quede bastante satisfecho,
En la wiki de osm se encuentran reviews
Hi all,
Two weeks ago we had discutions about diversity in OSM with Pierre Choffet
from Montreal.
Yes, this subject feeds lots of discutions within the french community, on
talk-fr for instance.
Pierre, est-ce que l'on met sur la table l'élaboration d'un bref document
en français?
On pourrait
Le 13 oct. 2014 à 22:31, dHuy Pierre dh...@yahoo.fr a écrit :
Contrairement à ce que tu dis cquest, il n'y a rien à voir avec la page
Wikipédia des personnes en question mais avec les différents bâtiments
commémoratif en lien avec eux.
Je ne crois pas que le problème soit sur le fond
Le 14 octobre 2014 00:24, Yannick VOYEAUD yann...@voyeaud.org a écrit :
Bonsoir à toutes et tous,
Dans un premier temps j'étais aussi contre mais l'explication de Pierre
m'a amené à regarder plus loin et en effet qu'y a-t-il d'aberrant à
signaler une commune comme étant le lieu de naissance
Le 11 octobre 2014 19:17, sylvain letuffe lis...@letuffe.org a écrit :
Vincent de Château-Thierry wrote
Overpass renvoie 56883 nodes avec le même fixme=à vérifier Un tel
volume ne rime à
rien avec ce tag. Je suis d'avis de supprimer ces points, car je prends
le
pari qu'ils ne
Le 14 oct. 2014 à 08:35, Christian Quest cqu...@openstreetmap.fr a écrit :
Bonne idée (d'ailleurs c'est moi qui ait commencé à utiliser wikipedia:name
devenu depuis name:wikipedia) mais mauvaise solution à mon avis. Aujourd'hui
j'utiliserai plutôt wikidata bien plus adapté pour ça.
Je ne
C'est une base de connaissance, pour une entité, on a un ensemble de
propriété et de valeurs (un peu comme nos clé=valeur dans OSM).
wikidata permet de structurer l'information sous forme de données
exploitables par des machines (et peu lisible par des humains), là où
wikipedia fait une
Justement je propose de ne pas faire les rues mais les lieux remarquables pour
les personnages remarquables.
Ainsi le Panthéon ou d'autres grands tombeaux seraient ainsi liés aux lieux de
la mort et de la naissance des personnes. Ce qui est pertinent pour des
personnes comme Jaurès.
Pas besoin
Voici un exemple pour le poète Guido Gezelle:
http://overpass-turbo.eu/s/5sm
Pour le créer j'ai fait une recherche, puis j'ai eu un peu de travail pour
enlever toutes les rues nommés par exemple Gezellenweg.
Son tombeau:
http://overpass-turbo.eu/s/5sn
J'ai fait la même chose pour le Père
rapidité du vote ? ces objets datent d'il y a plus de 3 ,ois (ceux qui sont
en France du ,oins je n'ai pas trouvé avant d'autres objets en Polgne ou
aux USA et le ,oins qu'on puisse dire c'est que cela a été mis en place
sans en faire état; en discrétion ou juste peut-être sur une liste
polonaise.
2014-10-13 23:37 GMT+02:00 dHuy Pierre dh...@yahoo.fr:
Nul reproche sur la rapidité du vote, je croyais qu'il y avait des procédure
c'est tout. Et d'ailleurs je t'ai remercié de m'avoir prévenu :)
C'est moi qui a lancé le vote en remettant la page wiki au format
proposal. Ces relations sont
2014-10-14 10:52 GMT+02:00 Pierre d'Huy dh...@yahoo.fr:
Justement je propose de ne pas faire les rues mais les lieux remarquables
pour les personnages remarquables.
Ainsi le Panthéon ou d'autres grands tombeaux seraient ainsi liés aux lieux
de la mort et de la naissance des personnes. Ce qui
Le 14 octobre 2014 10:40, Christian Quest cqu...@openstreetmap.fr a écrit
:
C'est une base de connaissance, pour une entité, on a un ensemble de
propriété et de valeurs (un peu comme nos clé=valeur dans OSM).
wikidata permet de structurer l'information sous forme de données
exploitables par
Bonjour,
Je viens d'ajouter un lieudit (voisinage) *place=neighbourhood *pour les
tests de rapprochement des adresses dont la rue n'est pas encore renseignée
sur *La Vaussière*.
http://tile.openstreetmap.fr/~cquest/leaflet/bano.html#16/44.0125/4.6908
Pouvez vous m'expliquer le mode de
Le 14 oct. 2014 à 08:35, Christian Quest cqu...@openstreetmap.fr a écrit :
wikidata est fait pour ça, pas OSM. Ces informations n'ont rien de
cartographiques.
En quoi la date de naissance d'un personnage célèbre a un rapport avec une
base de données cartographique ?
On est en plein
Le 14 oct. 2014 à 10:40, Christian Quest cqu...@openstreetmap.fr a écrit :
C'est une base de connaissance,
Ok, c’est donc une sorte de thésaurus ?
En liant un objet OSM à une entrée wikidata, on se relie d'un coup à tout un
ensemble de données structurées.
Dommage que wikidata n’affiche pas
Le 14/10/2014 11:14, Pieren a écrit :
Les arguments contre:
- si au départ, c'était fait pour modéliser plusieurs personnes
présentes sur une seule tombe, on trouve maintenant son lieu de
naissance, de mort et ses liens familiaux avec d'autres personnes. Il
y a dérive entre une idée pour
Tout à fait d'accord. D'ailleurs ce la reste un problème général de
classification et de modélisation des données. Ce n'est pas difficile de
faire un lien d'un objet/sujet vers un autre dans une base, au sein
d'elle-même ou vers une autre. La question à se poser c'est souvent de
savoir si le lien
En liant un objet OSM à une entrée wikidata, on se relie d'un coup à tout
un ensemble de données structurées.
Dommage que wikidata n’affiche pas (encore ?) les liens vers les objets OSM
Il existe une propriété relation openstreetmap :
http://www.wikidata.org/wiki/Property:P402
Je ne sais
Suite à la conversation relations 'person' dans OSM, je me suis penché du
côté de Wikidata et j'avoue avoir été largement surpris par ce genre
d'entrée :
https://www.wikidata.org/wiki/Q188190
...lequel fait lien avec l'entrée suivante avec la notion de housenumber :
Le 14 octobre 2014 13:55, Greg ewala...@gmail.com a écrit :
Est-ce que quelqu'un sait d'où viennent toutes ces données [...] ?
Une grande partie par import depuis les infobox des articles wikipedia.
Le reste est entré par des petites fourmis comme nous...
Il n'y a pas d'aussi grande liberté
De: Jérôme Seigneuret jseigneuret-...@yahoo.fr
Je viens d'ajouter un lieudit (voisinage) place=neighbourhood pour les tests
de rapprochement des adresses dont la rue n'est pas encore renseignée sur
La Vaussière .
http://tile.openstreetmap.fr/~cquest/leaflet/bano.html#16/44.0125/4.6908
Le 14 octobre 2014 12:57, Yves Pratter yves.prat...@gmail.com a écrit :
Le 14 oct. 2014 à 10:40, Christian Quest cqu...@openstreetmap.fr a
écrit :
C'est une base de connaissance,
Ok, c'est donc une sorte de thésaurus ?
En liant un objet OSM à une entrée wikidata, on se relie d'un coup à
Au vue des liens de Greg on peut presque avoir un code wiki par élément
nommé dans OSM (tronçon de voirie, batiment ...)
Quelles sont les règles que l'on souhait fixer et dans quel cadre doit t'on
faire un lien wikidata? C'est pour moi un peu flou. Wikidata est
normalement un point d'entrée (un
2014-10-14 7:38 GMT+02:00 Yves Pratter yves.prat...@gmail.com:
#10608: Changes for the french usage
Comment:
Fixed in [o30716:30720]. I have made some modifications:
- removed unnecessary restriction to `amenity=place_of_worship`, the
ref:FR:CEF is enough
Si, si.
J'ai ajouté la
Non pas de soucis! Merci pour l'info. Pour le moment je vais déjà saisir
les différents type place=neighbourhood et autre. Le reste viendra par la
suite. Merci
Le 14 octobre 2014 14:31, Vincent de Château-Thierry osm.v...@free.fr a
écrit :
De: Jérôme Seigneuret jseigneuret-...@yahoo.fr
Je
La suite sur Wikidata a été redirigé sur [OSM-talk-fr] Wikidata et OSM
Le 14 octobre 2014 14:38, Christian Quest cqu...@openstreetmap.fr a écrit
:
Le 14 octobre 2014 12:57, Yves Pratter yves.prat...@gmail.com a écrit :
Le 14 oct. 2014 à 10:40, Christian Quest cqu...@openstreetmap.fr a
écrit
Le 14 oct. 2014 à 14:38, Christian Quest cqu...@openstreetmap.fr a écrit :
Aujourd'hui j'utiliserai plutôt *:wikidata bien plus adapté pour ça que
*:wikipedia que j'avais initialement utilisé... mais wikidata n'existait pas
à l’époque.
J’en reviens au fait que wikipedia est plus lisible par
J'y crois pas, j'ai réussi à me faire embrigader par philippe ! J'ai lu son
mail que je pensais être un résumé de la proposition et je suis aller voter
no direct. De quel c.. j'ai l'air maintenant. Je m'étais promis de ne plus
le lire, un pas de travers, et paf !
Je m'empresse de corriger ce
cquest wrote
En plus il y a un tag pour ça... name:wikipedia=* qui permet d'associer
l'article wikipédia lié au nom attribué à l'objet.
Il suffit ensuite de chercher sur ce tag et sur le tag name=* pour
retrouver l'ensemble des objets liés à une personne, un évènement ou
autre.
Je ne suis
2014-10-14 15:52 GMT+02:00 Yves Pratter yves.prat...@gmail.com:
Le 14 oct. 2014 à 14:38, Christian Quest cqu...@openstreetmap.fr a
écrit :
Aujourd'hui j'utiliserai plutôt *:wikidata bien plus adapté pour ça que
*:wikipedia que j'avais initialement utilisé... mais wikidata n'existait
pas à
Le vote ne concerne pas que *tomb* ou *memorial*
*il y a aussi:*
*birthplace* (node/way) - place of birth such as a house or city
*deathplace* (node/way) - place of death such as a house or city
*child* - descendant
*parent*
*partner* - husband / wife / cohabitant / lover
*patronage*
Le 14 octobre 2014 15:52, Yves Pratter yves.prat...@gmail.com a écrit :
Le 14 oct. 2014 à 14:38, Christian Quest cqu...@openstreetmap.fr a
écrit :
Aujourd'hui j'utiliserai plutôt *:wikidata bien plus adapté pour ça que
*:wikipedia que j'avais initialement utilisé... mais wikidata n'existait
Le 13/10/2014 12:23, Pieren a écrit :
Je viens de remettre la page wiki sous la forme d'un proprosal et
d'ouvrir une section vote:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Relation:person#Voting
avec aussi un appel sur la liste tagging@.
N'hésitez pas à y ajouter votre vote et
Le 14 oct. 2014 à 16:44, sylvain letuffe lis...@letuffe.org a écrit :
Je suis a peu près sûr qu'il existe quelque part dans le monde, et en nombre
suffisant des mémorials (mémoriaux ?) de groupe ou plaques commémorative
sans nom » ou il est question de Mme ou M. bidule et donc dont le nom
Le 14 oct. 2014 à 16:47, Jo winfi...@gmail.com a écrit :
Si par contre nos outils favoris affichent Hermann Møller Boye (Q16783713)
ou Hermann Møller Boye (Résistant danois durant la 2e guerre mondiale) » […]
Tu peux toujours programmer cela dans un ou plusieurs des éditeurs.
Je pensais dans
La façon correcte c'est donc de lier de OSM vers Wikidata, puis utiliser
Overpass pour les référencer. L'ajout de l'attribut/property P402 était une
erreur. À mon avis c'est pour cette raison que les autres primitifs n'ont
pas été ajoutés.
OK.
Il me semble que ce n’est pas à chaque
2014-10-14 16:02 GMT+02:00 sylvain letuffe lis...@letuffe.org:
La proposition, concernant les lieux, indique :
tomb (node/way) - grave, tomb, crypt, mausoleum
memorial (node/way) - a monument or memorial plaque set in the wall
Moi je n'ai pas lu le texte de Philippe. Mais reste que certaines
Ni
Le 14 octobre 2014 14:38, Christian Quest cqu...@openstreetmap.fr a écrit
:
Pour moi pas de relation, *:wikipedia possible et *:wikidata préféré.
Ni l'un ni l'autre. Juste
- wikipedia=code-langue:Article (pour la langue par défaut, généralement
ça suffit pour trouver les infos Wikidata
Arrête tes conneries STP.
D'une je n'ai pas initié le vote, ne m'en rend pas responsable. Dailleurs
je n'ai apporté aucun vote à cette page.
De deux j'ai alerte la liste ici en posant une question pour avoir vos
avis, cela n'excluait pas le mien.
A ce moment là la page wiki d'OSM n'était pas
Le 14 oct. 2014 à 16:56, Christian Quest cqu...@openstreetmap.fr a écrit :
Une amélioration serait de permettre d'inclure dans un tag wikidata=* quelque
chose après l'identifiant de l'entité, avec un séparateur.
Exemple: wikidata=Q16783713:Hermann Møller Boye
Je pense qu’il ne faut rien
Le mardi 14 octobre 2014 21:01:24, vous avez écrit :
Arrête tes conneries STP.
(...)
A ce moment là la page wiki d'OSM n'était pas connue et elle a été modifiée
bien après, puis ensuite indiquée ici.
Je constate en effet que pour ce coup, je me suis en effet trompé. Tu ne
parlais pas de la
Le mardi 14 octobre 2014 20:41:29, vous avez écrit :
Mais reste que certaines de
ces relations contiennent bien plus que la tombe et/ou un mémoriel.
Tout à fait. La proposition sur le wiki telle que lisible actuellement semble
un fourbi incluant un mécanisme pour enregistrer la généalogie des
Bonsoir,
Il m'arrive que Josm me signale une erreur sur un multipolygone et qui est
:
Multpolygon relation should be tagged with area tags and not the outer way
Si je crée un multi-polygone (basique) sur un calque vierge j'ai la même
erreur à l'analyse.
Il me semble que je n'avais pas,
cela veut dire que c'est le multipolygone qui doit mentionner les tags
relatifs à la surface, pas les ways qui le composent (la très vieillle
façon de faire avabnt qu'existe les relations de type multipolugone);
D'ailelrus dans JOSM, quand tu sélectionnes une série de ways format des
anneaux
Le 14/10/2014 22:26, Mides a écrit :
Il m'arrive que Josm me signale une erreur sur un multipolygone et qui
est :
Multpolygon relation should be tagged with area tags and not the outer way
Si je crée un multi-polygone (basique) sur un calque vierge j'ai la même
erreur à l'analyse.
Il me
J'avais donc loupé une case. :-(
http://josm.openstreetmap.de/changeset/7569/josm
Merci pour ces infos.
Michel
Le 14 octobre 2014 22:37, Philippe Verdy verd...@wanadoo.fr a écrit :
cela veut dire que c'est le multipolygone qui doit mentionner les tags
relatifs à la surface, pas les ways qui
Je dois avouer ne pas avoir pensé aux abus pensant que l'usage se limitait aux
cadavres refroidis de la nation ^^
Effectivement de ce fait, l'usage de cette relation de façon aussi
déreglementée est génante. En absence, de limite, j'ai donc changé mon vote.
Merci pour tes arguments sensés.
Le
C'est bon c'est correctement reparti.
Le 13/10/2014 21:54, Frédéric Rodrigo a écrit :
Oui c'est le cas pour toutes.
En fait il y avait un bug dans la synchronisation du cache des données
OpenData pour toutes las analyses. Ça ne marchait plus bien après la
mise à jour du code de l'analyseur.
Pour le dénigrement, tu n'es pas le dernier non plus. La prochaine fois, tu
pourrais tout de même m'envoyer un message avant d'apporter sur la mailing
list...
Le 14 octobre 2014 21:00:07 UTC+02:00, Philippe Verdy verd...@wanadoo.fr a
écrit :
Arrête tes conneries STP.
D'une je n'ai pas initié
A quel moment je me suis adressé à toi Pierre ? dans la réponse de sylvain
que tu cites ?
Je n'ai fait que rapporter des modifs trouvées en France dans la base pour
ces relations. et sur la liste j'étais clairement à ce moment là en
recherche d'infos. Et à ce moment là je n'ai cité que des
This is enormously helpful. Thank you very much! I have spoken to others
who express concerns about the reliability of this mapping, and in
particular the accuracy of the Japan Post zip code data. We will do our
best to keep an eye on how this data behaves in a production system and
report any
Hi
How can you detect whether there is an intersection at sea or in
the harbour?
If it is an intersection between route=ferry and route=ferry,
it is almost certainly at sea. The only possible exception is
on the port quay itself, but there you should also have an
intersection between
Hi!
On 2014-10-14 21:45, Zenon Panoussis wrote:
Hi
How can you detect whether there is an intersection at sea or in
the harbour?
If it is an intersection between route=ferry and route=ferry,
it is almost certainly at sea. The only possible exception is
on the port quay itself, but there you
Are you telling me i need to fix all those 3 Open Source and 1 Commercial app
just to fix this issue?
I am not telling you to do anything at all. Nor do I see why
fixing OSRM would force you to fix any other applications.
I simply reported a problem and, trying to be constructive,
suggested a
HI,
On Tue, Oct 14, 2014 at 04:19:12PM +0200, Zenon Panoussis wrote:
Are you telling me i need to fix all those 3 Open Source and 1 Commercial
app
just to fix this issue?
I am not telling you to do anything at all. Nor do I see why
fixing OSRM would force you to fix any other
Hi
Very quickly, if I have a road that is for bus/psv use, and is tagged like this:
Access=no
Bus=yes
Psv=yes
does that mean that buses are, or aren't, allowed to use it? Currently the bus
lane around Preston Bus Station is coded this way, but my contractor isn't
treating it as a bus lane,
2014-10-14 17:02 GMT+01:00 Stuart Reynolds stu...@travelinesoutheast.org.uk:
Hi
Very quickly, if I have a road that is for bus/psv use, and is tagged like
this:
Access=no
Bus=yes
Psv=yes
does that mean that buses are, or aren’t, allowed to use it?
Are. The more specific access
Hi Stuart,
The bus=yes and psv=yes override the access=no to say only buses/public service
vehicles can use the road.
The access=no says ignore the normal defaults for access on the road, and
instead use the access values included in this object instead.
I hope that clarifies things.
Shaun
The more specific access tags take priority over the more general,
so in your example access=no precludes all traffic, but bus=yes and
psv=yes means buses and taxis are allowed.
See
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:access#Transport_mode_restric
tions
I am surprised there is no
Ed,
There isn't a foot=yes tag because that particular road isn't walkable. There
are two at-grade zebras from the street outside, and a tunnel, that take you up
into the bus station. Think of it like an airport - the bus road is like the
airport tarmac and gates, and the bus station is like
92 matches
Mail list logo