Re: [Talk-hr] 10 godina OSM-a

2014-08-08 Per discussione hbogner
Okupljanje povodom 10 godina OpenStreetMap projekta Vrijeme: subota 09.08.2014. u 13 sati Lokacija: pivnica Zlatni Medo(bivši Medvedgrad) http://osm.org/go/0Ismh6S5f?m= ___ Talk-hr mailing list Talk-hr@openstreetmap.org

[talk-ph] Happy 10th Birthday OSM! Tell us your story.

2014-08-08 Per discussione maning sambale
Happy 10th Birthday #OpenStreetMap http://youtu.be/7sC83j6vzjo Tell us how did you start with OSM. I'll start. I discovered OSM around Jan 2006 (user# 1417) while trying to look for PH vector data I need for a research. Free geographic data in the PH back then is very limited. The idea of

[talk-ph] (no subject)

2014-08-08 Per discussione Pierre Béland
Following the WHO appeal, I published a new HOT update. http://hot.openstreetmap.org/updates/2014-08-08_who_declares_ebola_outbreak_an_international_public_health_emergency Haiti in 2010 revealed the capacity of the OpenStreetMap community to effectively support UN agencies and humanitarian

Re: [OSM-talk-be] Export database

2014-08-08 Per discussione Marc Gemis
Hierbij denk ik onmiddellijk aan Overpass API. Deze afzonderlijke databank is net ontworpen voor dit soort vragen. De API kan aangestuurd worden via http, dus met wget in een shell-script kan je het automatiseren. Je kan ook nog het output formaat controleren zodat je een geoJson, csv file,

Re: [OSM-talk-be] Export database

2014-08-08 Per discussione Marc Gemis
Voor de leken: De Overpass taal heeft 2 varianten. XML (zoals in het voorbeeld achter mijn link) en dewelke Jo in zijn voorbeeld aanhaalt. Je kan met beiden hetzelfde doen. De voorbeelden in de documentatie tonen gewoonlijk de oplossing in beide varianten. Ergens bij de links onder

Re: [OSM-talk-be] Export database

2014-08-08 Per discussione Glenn Plas
voor de rest is het persoonlijke voorkeur. De wizard op overpass turbo genereert altijd XML dacht ik m Je kan het zelf kiezen, gewoon dit erbij zetten: osm-script output=json Glenn -- Everything is going to be 200 OK. ___ Talk-be mailing list

Re: [OSM-talk-be] Export database

2014-08-08 Per discussione Glenn Plas
Hi, Marc zijn oplossing wat verfijnd, deze gaf namelijk ook de gehuchten weer, dingen die dus geen gemeente is. (locality's). Weet je meteen hoe je in overpass negatie op de queries toepast: http://overpass-turbo.eu/s/4uQ Glenn On 08-08-14 08:06, Marc Gemis wrote: Hierbij denk ik

Re: [OSM-legal-talk] YouTube videos

2014-08-08 Per discussione Simon Poole
The issue is not that you will not find a jurisdiction in which it is legal, the issue is that you will surely find one where (at least systematic) extraction of information from the videos violates the rights of the copyright (or similar rights) holder, not to mention ToS issues. Now if that is

Re: [OSM-legal-talk] YouTube videos

2014-08-08 Per discussione Simon Poole
Am 05.08.2014 20:25, schrieb Martijn van Exel: ... Note that YouTube users can also choose a CC-BY license - which should be compatible with ODbL. But the default is the Standard YouTube License outlined above. ... CC-BY is not per se compatible. We need (and I believe this is still the

Re: [OSM-legal-talk] YouTube videos

2014-08-08 Per discussione Robert Whittaker (OSM lists)
On 8 August 2014 09:48, Simon Poole si...@poole.ch wrote: CC-BY is not per se compatible. We need (and I believe this is still the case with 4.0) explicit acknowledgement that the way that we provide attribution is OK and that we do not provide downstream attribution for individual sources.

Re: [OSM-legal-talk] YouTube videos

2014-08-08 Per discussione Van Exel, Martijn
Thanks for clarifying, I glossed over the implications of the attribution requirement a little too easily. -- Martijn On 8/8/14, 2:48 AM, Simon Poole si...@poole.ch wrote: Am 05.08.2014 20:25, schrieb Martijn van Exel: ... Note that YouTube users can also choose a CC-BY license - which

[OSM-talk] Using unit tags

2014-08-08 Per discussione Nathan Mixter
Hi, Is there any way we can start using the addr:unit tag for buildings? This was approved several years ago but it still doesn't render yet. If both the addr:housenumber and addr:unit tags are used, the housenumber tag is still dominant. This looks really weird having several of the same

Re: [OSM-talk] Using unit tags

2014-08-08 Per discussione Clifford Snow
On Fri, Aug 8, 2014 at 8:58 AM, Nathan Mixter nmix...@gmail.com wrote: Is there any way we can start using the addr:unit tag for buildings? This was approved several years ago but it still doesn't render yet. If both the addr:housenumber and addr:unit tags are used, the housenumber tag is

Re: [OSM-talk] Using unit tags

2014-08-08 Per discussione Matthijs Melissen
On 8 August 2014 16:58, Nathan Mixter nmix...@gmail.com wrote: Is there any way we can start using the addr:unit tag for buildings? This was approved several years ago but it still doesn't render yet. If both the addr:housenumber and addr:unit tags are used, the housenumber tag is still

[OSM-talk] WHO declares Ebola outbreak an 'international public health emergency'

2014-08-08 Per discussione Pierre Béland
Following the WHO appeal, I published a new HOT update. http://hot.openstreetmap.org/updates/2014-08-08_who_declares_ebola_outbreak_an_international_public_health_emergency Haiti in 2010 revealed the capacity of the OpenStreetMap community to effectively support UN agencies and humanitarian

[Talk-br] Mapear postos do Acessa SP

2014-08-08 Per discussione Edil Queiroz de Araujo
Olá pessoal, Pretendo mapear os postos do Acessa SP, uma rede de postos de acesso gratuíto à internet, serviços e espaço para projetos, presente em quase todos municípios do estado. A ideia é pedir apoio para os monitores de cada posto para geolocalizar cada um. E para isso, fiz uma ferramenta de

Re: [Talk-br] Mapear postos do Acessa SP

2014-08-08 Per discussione Alexandre Magno Brito de Medeiros
Aqui http://projetorgm.com.br/mapear-postos.php?poi=411 eu vi que há um botão Editar mapa. Talvez seja apenas o caso de dar mais visibilidade anterior, à opção. Que senha é essa que pede para a ação Salvar Dados!? Ou melhor: afinal, quem entra dados nesse site? Alexandre Magno Em 8 de agosto de

Re: [Talk-de] Radweit routen löschen? (WAS: Radweit)

2014-08-08 Per discussione Martin Koppenhoefer
Am 07/ago/2014 um 19:32 schrieb Henning Scholland o...@aighes.de: Genau so funktioniert ÖP(N)V zumindest in Deutschland nicht. Der komplette Regionalverkehr auf der Schiene wird jeweils für 12 Jahre vom jeweiligen Land ausgeschrieben und muss dann für die Zeit bedient werden Es ging um

Re: [Talk-de] Radweit (War: Was tu, wenn ein user permanent Daten zerstört?)

2014-08-08 Per discussione chris66
Am 30.07.2014 16:58, schrieb Sven Geggus: Ehrlich gesagt empfinde ich die Erfassung von Radweit Strecken in OSM als schlecht. Die dort ausgewählten Wege sind extrem subjektiv +1 Privatrouten haben in OSM nix verloren, so gut sie auch sein mögen. Wer die Radweit-Routen gut findet kann sie

Re: [Talk-de] Radweit routen löschen? (WAS: Radweit)

2014-08-08 Per discussione Michael Reichert
Hallo Henning, Am 2014-08-07 um 19:32 schrieb Henning Scholland: Aber sei es drum. Was mich dann nur stört, dass dann nur gezielt Radweit-Strecken entfernt werden sollen, jedoch nicht systematisch alles, was nicht ausgeschildert ist. Das hinterlässt für mich einen sehr schalen Beigeschmack.

Re: [Talk-de] Radweit routen löschen? (WAS: Radweit)

2014-08-08 Per discussione Sven Geggus
Michael Reichert naka...@gmx.net wrote: Ich bin grundsätzlich für das Löschen aller nicht ausgeschilderter Wander-, Rad-, Nordic-Walking-, Skirouten [1] usw. Was wir IMO eigentlich brauchen sind externe Datenbanken, die auf OSM-Objekte verweisen können. Leider gibt es sowas meines Wissens

[Talk-de] Call for Presentations OSGeo-Park auf der FOSSGIS

2014-08-08 Per discussione Michael Reichert
Hallo, Übersetzung und Zusammenfassung eines Post von Daniel Kastl auf der Mailingliste FOSSGIS-Talk (https://lists.fossgis.de/pipermail/fossgis-talk-liste/2014-August/006725.html): Anders als letztes Jahr wird der OSGeo-Park auf der INTERGEO in Berlin nicht vom FOSSGIS, sondern von Hinte GmbH

Re: [Talk-de] Radweit routen löschen? (WAS: Radweit)

2014-08-08 Per discussione Volker Schmidt
Mir ist da zufaellig eine andere OSM Route ueber den Weg gelaufen: http://de.wikipedia.org/wiki/Traumpfad_M%C3%BCnchen-Venedig (http://ra.osmsurround.org/analyzeMap?relationId=1736379). Ich glaube nicht, dass dieser Weg ausgeschildert ist. Version 1 dieser Relation wurde von

Re: [Talk-de] Radweit routen löschen? (WAS: Radweit)

2014-08-08 Per discussione Michael Reichert
Hallo Volker, Am 2014-08-08 um 21:55 schrieb Volker Schmidt: Mir ist da zufaellig eine andere OSM Route ueber den Weg gelaufen: http://de.wikipedia.org/wiki/Traumpfad_M%C3%BCnchen-Venedig (http://ra.osmsurround.org/analyzeMap?relationId=1736379). Ich glaube nicht, dass dieser Weg

Re: [Talk-de] Radweit routen löschen? (WAS: Radweit)

2014-08-08 Per discussione Sven Geggus
Volker Schmidt vosc...@gmail.com wrote: Mir ist da zufaellig eine andere OSM Route ueber den Weg gelaufen: http://de.wikipedia.org/wiki/Traumpfad_M%C3%BCnchen-Venedig (http://ra.osmsurround.org/analyzeMap?relationId=1736379). Ich glaube nicht, dass dieser Weg ausgeschildert ist. Version 1

Re: [Talk-de] Radweit routen löschen? (WAS: Radweit)

2014-08-08 Per discussione Henning Scholland
Ja genau, das hast du getan ;) und das aus einem Grund den man auch als Mapping für den Auswerter bezeichnen könnte. Nicht nur das, AFAIK ist es die erste größere Aktion, wo die Community Daten löscht, die nicht relevant genug sind. Wenn man den Weg geht, dann muss man hinterher auch mit den

Re: [Talk-de] Radweit routen löschen? (WAS: Radweit)

2014-08-08 Per discussione Volker Schmidt
Das Problem existiert, ob wir's wollen oder nicht. Es gibt Unmengen an Wander- und Radroutenbeschreibungen. Und es gibt Unmengen an Autoroutenbeschreibungen. Meines Erachtens gibt es keinen Grund Rad- und Wanderrouten anders zu behandeln als Auto-Routen. Wenn eine Autoroute als

Re: [Talk-de] Radweit routen löschen? (WAS: Radweit)

2014-08-08 Per discussione Sven Geggus
Henning Scholland o...@aighes.de wrote: Ja genau, das hast du getan ;) Puh, _ich_ hätte die niemals etwas gelöscht! Zumal ich 2009 behauptet habe, dass OSM niemals eine Relevanzdiskussion haben wird... http://blog.gegg.us/2009/10/problems-in-wikipedia-that-openstreetmap-does-not-have/ Um

Re: [Talk-de] Radweit routen löschen? (WAS: Radweit)

2014-08-08 Per discussione Volker Schmidt
Bin auf folgendes gfestossen: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Fahrradroutentagging_Deutschland: Welche Routen sollen erfasst werden? Es sollen Routen erfasst werden, die auch in der Realität existieren. Schlagendes Argument ist ihre Ausschilderung mit einer Wegweisung

Re: [Talk-de] Radweit routen löschen? (WAS: Radweit)

2014-08-08 Per discussione Henning Scholland
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE- Hash: SHA1 Hallo Sven, damals vor vielen Jahren als das mit den Routenrelationen gerade begann hab ich auch ein paar Radweitstrecken eingetragen. Damals als network=radweit. Ob das jetzt immer noch so drin ist oder ob die jemand umgetaggt hat oder bereits

Re: [Talk-de] Radweit routen löschen? (WAS: Radweit)

2014-08-08 Per discussione Sven Geggus
Henning Scholland o...@aighes.de wrote: damals vor vielen Jahren als das mit den Routenrelationen gerade begann hab ich auch ein paar Radweitstrecken eingetragen. Damals als network=radweit. Ob das jetzt immer noch so drin ist oder ob die jemand umgetaggt hat oder bereits gelöscht hat weiß

Re: [Talk-de] Radweit routen löschen? (WAS: Radweit)

2014-08-08 Per discussione Sven Geggus
Volker Schmidt vosc...@gmail.com wrote: Wenn eine Autoroute als Klein-Hintertupfinger-Spaetlesen-Strasse ausgeschildert ist, kann sie (sollte sie) als Auto-Route in OSM gemappt werden. Wenn Leute weniger Spätzle connection IRL haben und das nicht ausgeschildert kriegen haben sie also Pech

Re: [Talk-de] Eigenen kartenausschnitt auf server.

2014-08-08 Per discussione Michael Rohweder
Hallo und danke erstmal für deine Antwort. Das bedeutet also eigentlich, ich kann meine eigenen Daten als Layer über eine DB mit der offiziellen OSM karte im Hintergrund Nutzen? Wäre das was ich suche was du mir da in deinem Beispiel gezeigt hast. Würdest du mir helfen soetwas selber ein zu

Re: [Talk-de] Radweit routen löschen? (WAS: Radweit)

2014-08-08 Per discussione Archer
Das Problem von privaten Wander-/Rad- oder sonstigen Freizeitrouten ist, dass sie theoretisch bis ins unendliche skalieren. Ich sehe hier die Befürworter von nicht ausgeschilderten Routen in der Bringschuld, klare Regeln auszuarbeiten und zur Diskussion zu stellen, welche nicht ausgeschilderten

Re: [Talk-it] Ops! Chi ha dimenticato il tag steps?

2014-08-08 Per discussione Stefano Droghetti
Il 07/08/2014 19:29, emmexx ha scritto: Ho provato a cercare ma nulla ho trovato nei primi 3 risultati. La vita e' breve, non mi andava di andare oltre. :-) L'auto mi pare sia una Seat, immagino sia a noleggio e quindi con strumentazione di serie. In ogni caso anche un navigatore con dati osm

Re: [Talk-it] Ops! Chi ha dimenticato il tag steps?

2014-08-08 Per discussione Federico Cortese
Si mappata da emmexx 15 ore fa :) ___ Talk-it mailing list Talk-it@openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-it

[Talk-it] software per cartografie tipo ocad o equivalente

2014-08-08 Per discussione yahoo-pier_andreit
ho trovato questo http://www.ocad.com/en/ voi ne conoscete qualcun altro di equivalente che giri anche su linux ??? ___ Talk-it mailing list Talk-it@openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-it

Re: [Talk-it] software per cartografie tipo ocad o equivalente

2014-08-08 Per discussione Maurizio Napolitano
hai già provato qgis o gvsig? 2014-08-08 22:56 GMT+02:00 yahoo-pier_andreit pier_andr...@yahoo.it: ho trovato questo http://www.ocad.com/en/ voi ne conoscete qualcun altro di equivalente che giri anche su linux ??? ___ Talk-it mailing list

[Talk-it] Linee guida su come applicare la ODbL

2014-08-08 Per discussione Maurizio Napolitano
il License Working Group (LWG) di OpenStreetMap ha pubblicato una serie di linee guida utili per capire come si applica la ODbL a seconda di varie casistiche tipiche dei geodati. La pagina di presentazione è qui https://blog.openstreetmap.org/2014/08/06/at-the-edge-of-the-license/ che punta a

Re: [Talk-es] Décimo Aniversario OpenStreetMap

2014-08-08 Per discussione Óscar Zorrilla Alonso
Gran idea Jaime, ¿Al final lo hacemos mañana? Un saludo --- Mensaje Original --- Desde: Jaime Crespo jy...@jynus.com Enviado: 3 de agosto de 2014 15:18 Para: Discusión en Español de OpenStreetMap talk-es@openstreetmap.org Asunto: Re: [Talk-es] Décimo Aniversario OpenStreetMap Y pronto será el

[Talk-es] Colaboración OSM-Wikipedia

2014-08-08 Per discussione Alejandro S.
Hola amigos, Se esta fraguando una colaboración entre el proyecto Wikipedia y OpenSreetMap para integrar mapas de osm en los artículos de la Wikipedia. Más información en http://meta.m.wikimedia.org/wiki/OpenStreetMap Un saludo, Alejandro SUÁREZ CEBRIÁN

Re: [Talk-es] Décimo Aniversario OpenStreetMap

2014-08-08 Per discussione Jaime Crespo
Parece que la mayoría de la gente está de vacaciones de verano, así que propongo moverlo (que no cancelarlo) hasta el mes de septiembre, esperando que la gente venga con más ganas. Además, así tenemos tiempo para preparar algo más en condiciones. Disfrutad de las vacaciones, pero id reservando un

Re: [Talk-es] Colaboración OSM-Wikipedia

2014-08-08 Per discussione Jaime Crespo
Hola, Alejandro, El 8 de agosto de 2014, 15:09, Alejandro S. alejandro...@gmail.com escribió: Hola amigos, Se esta fraguando una colaboración entre el proyecto Wikipedia y OpenSreetMap para integrar mapas de osm en los artículos de la Wikipedia. Más información en

Re: [Talk-es] Colaboración OSM-Wikipedia

2014-08-08 Per discussione Manu El
Hola Estoy en Londres asistiendo a Wikimania. Mañana hay un par de sesiones sobre OSM a las que intentaré asistir. En una de ellas, titulada OSM, what is it and what does it mean for Wikimedians? supongo se señale las vías de colaboración entre ambos proyectos. Integración ya la hay, pero

Re: [Talk-es] Mapeo con cat2osm2 y josm para un pueblecito de Castellón

2014-08-08 Per discussione David
¿Pero se puede empezar a importar datos ya? En el wiki de Cat2osm2 dice que todavía no se puede: IMPORTANTE: AÚN NO ESTÁN APROBADOS LOS RESULTADOS PARA EMPEZAR A IMPORTARLOS A OSM. Yo también quiero subir algunos edificios por Castellón ciudad, y árboles, farolas, etc. pero no sabía si se podía o

Re: [Talk-es] Cat2osm2 en Villafruela, Burgos

2014-08-08 Per discussione Almorca
Hola a todos. Esta semana he retomado la importación de los datos del catastro para Villafruela (Burgos). Estoy terminando de arreglar los errores que de devuelve JOSM. También he visto que los números de las casas no coinciden para nada con los reales. ¿Se ha avanzado en algo de los portales en

Re: [Talk-es] Cat2osm2 en Villafruela, Burgos

2014-08-08 Per discussione Óscar Zorrilla Alonso
Hola, Soy uno de los responsables de la cuenta del catastro en Burgos, el problema del catastro en Burgos parece ser que sólo el ayuntamiento de Burgos capital está actualizado. Por tanto si quieres importar los datos del catastro ponte en contacto conmigo si quieres. El problema por tanto

Re: [Talk-es] Mapeo con cat2osm2 y josm para un pueblecito de Castellón

2014-08-08 Per discussione Cruz Enrique Borges Hernández
¿Pero se puede empezar a importar datos ya? En el wiki de Cat2osm2 dice que todavía no se puede: IMPORTANTE: AÚN NO ESTÁN APROBADOS LOS RESULTADOS PARA EMPEZAR A IMPORTARLOS A OSM. Yo también quiero subir algunos edificios por Castellón ciudad, y árboles, farolas, etc. pero no sabía si se

[Talk-at] Günstiger GPS-Logger

2014-08-08 Per discussione kelvan bugmenot
Hallo, ich suche einen Logger für eine mehrtägige Wandertour im September. Die Anforderungen: Da ich maximal alle 2-3 Tage die Chance habe in die Nähe einer Steckdose zu kommen und ich mein Gepäck so leicht wie möglich halten muss, muss der Logger möglichst lange mit einer Akku/Batterieladung

Re: [Talk-cz] Nově digitalizovaná katastrální území

2014-08-08 Per discussione Marián Kyral
Ahoj, -- Původní zpráva -- Od: Kasparek Tomas kaspa...@fit.vutbr.cz Komu: OpenStreetMap Czech Republic talk-cz@openstreetmap.org Datum: 8. 8. 2014 7:40:03 Předmět: Re: [Talk-cz] Nově digitalizovaná katastrální území On Fri, Aug 08, 2014 at 05:32:29AM +0200, Petr Schönmann wrote:

[Talk-cz] Tracer-RUIAN - nová, přepracovaná verze

2014-08-08 Per discussione Marián Kyral
Ahoj, tak pro změnu nová verze RUIAN traceru - poslední před definitívním sloučením s LPIS modulem. Hlavní změna je, že nově na vše stačí jen jedna klávesová zkratka a to t. První stisknutí zapne režim trasovače, druhým a dalším stisknutím se přepíná mezi povolenými moduly. Povolené moduly lze

Re: [Talk-cz] Tracer - pLPIS

2014-08-08 Per discussione Marián Kyral
Ahoj, -- Původní zpráva -- Od: Pavel Machek pa...@ucw.cz Komu: OpenStreetMap Czech Republic talk-cz@openstreetmap.org Datum: 5. 8. 2014 23:19:28 Předmět: Re: [Talk-cz] Tracer - pLPIS ahoj! Jak by sis to propojení představoval? Mne nenapadá, jak by se to dalo udělat. No

Re: [Talk-cz] Nově digitalizovaná katastrální území

2014-08-08 Per discussione Petr Vejsada
Ahoj, Dne Pá 8. srpna 2014 05:32:29, Petr Schönmann napsal(a): Přimlouvám se za RSS. Koho ta informace bude zajímat rssku si přečte. Asi nemá cenu tím zaplácávat už tak nepřehlednou konferenci tak tedy http://poloha.net/rss/newdkm (WWWww) a http://ruian.poloha.net/newdkm (RSSss)

Re: [Talk-cz] Nově digitalizovaná katastrální území

2014-08-08 Per discussione Zdeněk Pražák
díval jsem se na některá zde anoncovaná kú, ale tracer ruian na nich nereagoval takže opravdu Čuzk trochu blafuje Pražák Dne 8. srpna 2014 15:11 Petr Vejsada o...@propsychology.cz napsal(a): Ahoj, Dne Pá 8. srpna 2014 05:32:29, Petr Schönmann napsal(a): Přimlouvám se za RSS. Koho ta

Re: [Talk-cz] Nová fíčura ve vrstvě budov

2014-08-08 Per discussione Petr Souček
Dobrý den, o jaké území se jedná na obrázku http://pedro.poloha.net/osm/red-ghosts.png? Chtěl bych se na to kouknout. Děkuji moc Petr Souček -Original Message- From: Petr Vejsada [mailto:o...@propsychology.cz] Sent: Monday, July 14, 2014 9:51 PM To: talk-cz@openstreetmap.org Subject:

Re: [Talk-cz] Nově digitalizovaná katastrální území

2014-08-08 Per discussione Pavel Kwiecien
Ahoj, podle mých zkušeností to je tak, že když ČÚZK napíše, že je nějaké území zdigitalizované, tak to trvá 2-3 dny, než se to projeví na katastrální mapě (možnost starého Traceru) a pokud se nepletu, tak v RÚIANu se to projeví až v příští verzi - tedy v první den následujícího měsíce. Doposud

Re: [Talk-cz] Tracer - pLPIS

2014-08-08 Per discussione Pavel Kwiecien
Ahoj, trochu jsem si už s Tracerem zablbnul a už se mi to tady pod horama zazelenalo http://www.openstreetmap.org/#map=13/50.5706/15.7740 Pokud by spojování nebylo automatické, tak nemá smysl se tím zabývat. Tracer funguje dobře, akorát import je potřeba vždy!!  projet  v JOSM validací, protože

Re: [Talk-cz] LPIS import

2014-08-08 Per discussione Petr Souček
Dobrý den, Dle právě provedeného výpočtu má v RUIAN digitální mapu 64 procent území republiky, takže sice dobré, ale ne dost. ... aktuální procento digitální mapy v RÚIAN je stejné jako pokrytí INSPIRE tématu CP (katastrální mapa), tj. 69,86% a to můžete sledovat v metadatech na Geoportálu

Re: [Talk-cz] Nově digitalizovaná katastrální území

2014-08-08 Per discussione Petr Vejsada
Ahoj, Dne Pá 8. srpna 2014 20:47:30, Pavel Kwiecien napsal(a): Ahoj, podle mých zkušeností to je tak, že když ČÚZK napíše, že je nějaké území zdigitalizované, tak to trvá 2-3 dny, než se to projeví na katastrální mapě (možnost starého Traceru) a pokud se nepletu, tak v RÚIANu se to projeví

Re: [Talk-cz] LPIS import

2014-08-08 Per discussione Petr Souček
Dobrý den, jen bych chtěl poznamenat, že údaje o druhu pozemku a způsobu využití pozemku se do RÚIAN přenáší z Katastru nemovitostí. V katastru nemovitostí je evidován právní stav a stav takový, který nám vlastníci ohlásí (a doloží příslušnou listinu). Z toho asi tušíte, že ne všechno bude

Re: [Talk-cz] Nově digitalizovaná katastrální území

2014-08-08 Per discussione Pavel Kwiecien
Ahoj, Jak to děláš? Co je to rozsáhlejší změna? Porovnávám diffem webové stránky úřadu. Nemá smysl tam psát, že se někde něco změnilo o 5 %, takže rozsáhlejší změna je nejméně 15-20 %. Trochu by mě ale zajímala jiná věc. Zaregistroval jsem, že RÚIAN soubory budov jsou i na místech, kde není

Re: [Talk-cz] Nově digitalizovaná katastrální území

2014-08-08 Per discussione Petr Vejsada
Ahoj, Dne Pá 8. srpna 2014 21:49:59, Pavel Kwiecien napsal(a): Ahoj, Jak to děláš? Co je to rozsáhlejší změna? Porovnávám diffem webové stránky úřadu. Nemá smysl tam psát, že se někde něco změnilo o 5 %, takže rozsáhlejší změna je nejméně 15-20 %. Trochu by mě ale zajímala jiná věc.

Re: [Talk-cz] Tracer - pLPIS

2014-08-08 Per discussione Pavel Machek
Ahoj! Ahoj, trochu jsem si už s Tracerem zablbnul a už se mi to tady pod horama zazelenalo http://www.openstreetmap.org/#map=13/50.5706/15.7740 Pekne :-). Pokud by spojování nebylo automatické, tak nemá smysl se tím zabývat. Tracer funguje dobře, akorát import je potřeba vždy!!  projet  v

Re: [Talk-cz] Nově digitalizovaná katastrální území

2014-08-08 Per discussione Petr Souček
Ahoj / dobrý den, místo níže je v Květnici, kde již do ISKN byla zavedena ÚKM jako OMP-V (pro obyčejné smrtelníky „účelová katastrální mapa jako prvky orientační mapy parcel vektorové“. Seznam všech podobných k.ú. je na

Re: [Talk-cz] Nová fíčura ve vrstvě budov

2014-08-08 Per discussione Petr Souček
Dobrý den, děkuji moc za vysvětlení. Podívám se na to a budu Vás informovat. Petr Souček -Original Message- From: Petr Vejsada [mailto:o...@propsychology.cz] Sent: Friday, August 08, 2014 10:07 PM To: OpenStreetMap Czech Republic Subject: Re: [Talk-cz] Nová fíčura ve vrstvě budov

Re: [Talk-cz] Dvě budovy nakreslené v jedné

2014-08-08 Per discussione Petr Souček
Dobrý den, předám kontakt hlavnímu vývojářovi, on se s Vámi spojí. Petr Souček -Original Message- From: Marián Kyral [mailto:mky...@email.cz] Sent: Friday, August 08, 2014 11:16 PM To: OpenStreetMap Czech Republic Subject: Re: [Talk-cz] Dvě budovy nakreslené v jedné Dne 8.8.2014

Re: [Talk-cz] Tracer - pLPIS

2014-08-08 Per discussione Marián Kyral
Dne 8.8.2014 23:24, Pavel Machek napsal(a): Ahoj! No zásadní problém je: Slučovat nebo neslučovat polygony se stejným landuse vedle sebe? Prosil bych neslucovat. Pokud je budu napojovat na sebe, tak musím nutně s nějakým bodem pohnout a tím pádem změním geometrii = problém při

Re: [Talk-cz] Tracer - nová, přepracovaná verze a sloučená verze - RUIAN a LPIS

2014-08-08 Per discussione Marián Kyral
Ahoj, tak mi to nedalo a hned jak byl čas, tak jsem se na to vrhnul. (Manželka teda nebyla moc ráda ;-) ) Přihodil jsem tam i LPIS modul, takže teď je vše v kupě. A musím říct, že to je teď luxus. Jen mačkám t a klikám na pole nebo domečky - podle toho co je právě potřeba. Zdrojáky:

Re: [Talk-cz] Tracer - nová, přepracovaná verze a sloučená verze - RUIAN a LPIS

2014-08-08 Per discussione Martin Švec - OSM
On 9.8.2014 00:22, Marián Kyral wrote: Ahoj, tak mi to nedalo a hned jak byl čas, tak jsem se na to vrhnul. (Manželka teda nebyla moc ráda ;-) ) Přihodil jsem tam i LPIS modul, takže teď je vše v kupě. A musím říct, že to je teď luxus. Jen mačkám t a klikám na pole nebo domečky - podle toho

Re: [Talk-cz] Tracer - pLPIS

2014-08-08 Per discussione Martin Švec - OSM
On 9.8.2014 00:08, Marián Kyral wrote: Dne 8.8.2014 23:24, Pavel Machek napsal(a): Ahoj! No zásadní problém je: Slučovat nebo neslučovat polygony se stejným landuse vedle sebe? Prosil bych neslucovat. Pokud je budu napojovat na sebe, tak musím nutně s nějakým bodem pohnout a tím pádem

Re: [Talk-cz] Tracer - pLPIS

2014-08-08 Per discussione Marián Kyral
Dne 9.8.2014 01:53, Martin Švec - OSM napsal(a): On 9.8.2014 00:08, Marián Kyral wrote: Dne 8.8.2014 23:24, Pavel Machek napsal(a): Ahoj! No zásadní problém je: Slučovat nebo neslučovat polygony se stejným landuse vedle sebe? Prosil bych neslucovat. Pokud je budu napojovat na sebe, tak

[OSM-talk-fr] bicycle_parking=stands et capacity

2014-08-08 Per discussione Nicolas Dumoulin
Bonjour, Quand on cartographie un parking à vélos à rateliers (bicycle_parking=stands) http://wiki.openstreetmap.org/wiki/FR:Key:bicycle_parking[1] et qu'on veut renseigner la capacité, doit-on renseigner le nombre de rateliers ou bien le nombre de places ? J'en ai déjà cartographié pas mal,

Re: [OSM-talk-fr] bicycle_parking=stands et capacity

2014-08-08 Per discussione David Crochet
Bonjour Le 08/08/2014 09:43, Nicolas Dumoulin a écrit : Mais récemment, j'ai vu un contributeur qui renseignait le nombre de rateliers. Pour moi, ma méthode est plus logique, mais bon … La logique voudrait que l'on indique le nombre de place possible. - Comment savoir si un râtelier fait 2,

Re: [OSM-talk-fr] bicycle_parking=stands et capacity

2014-08-08 Per discussione Pierre-Yves Berrard
Je renseigne également le nombre de places et donc multiplie le nombre de stands par 2 (sauf si trop près d'un mur où d'un arbre...) PY Le 8 août 2014 09:43, Nicolas Dumoulin nicolas_openstreetmap@dumoulin63.net a écrit : Bonjour, Quand on cartographie un parking à vélos à rateliers

Re: [OSM-talk-fr] bicycle_parking=stands et capacity

2014-08-08 Per discussione Francescu GAROBY
Bonjour, Le tag s'appelant 'capacity', j'indique tout simplement... la capacité de l'emplacement ! Certes, on pourrait déduire le nombre de place, à partir du fait que c'est un 'stand', donc il y a 2 places (une de chaque coté de la barre), mais pour d'autres modes de stockage des vélos, c'est

Re: [OSM-talk-fr] bicycle_parking=stands et capacity

2014-08-08 Per discussione Nicolas Dumoulin
Le vendredi 8 août 2014 09:55:06 David Crochet a écrit : Bonjour Le 08/08/2014 09:43, Nicolas Dumoulin a écrit : Mais récemment, j'ai vu un contributeur qui renseignait le nombre de rateliers. Pour moi, ma méthode est plus logique, mais bon … La logique voudrait que l'on indique le

Re: [OSM-talk-fr] bicycle_parking=stands et capacity

2014-08-08 Per discussione Nicolas Dumoulin
Le vendredi 8 août 2014 11:14:18 Francescu GAROBY a écrit : Certes, on pourrait déduire le nombre de place, à partir du fait que c'est un 'stand', donc il y a 2 places (une de chaque coté de la barre), mais pour d'autres modes de stockage des vélos, c'est impossible à déduire. La plupart des

Re: [OSM-talk-fr] bicycle_parking=stands et capacity

2014-08-08 Per discussione Francescu GAROBY
Oui, Nicolas, mais dans ce cas, il faut indiquer... le nombre de places qu'il mettent à disposition, donc leur 'capacity' :-) Du coup, utiliser le même tag de façon différente, selon le type de fixation me parait être une erreur (pour ne pas dire, une hérésie ! Non, je ne l'ai pas dit...)

Re: [OSM-talk-fr] bicycle_parking=stands et capacity

2014-08-08 Per discussione George Kaplan
Bonjour Nicolas, La page du wiki amenity=bicycle_parking le dit clairement : capacity=* The number of bikes that can be parked here. George From: nicolas_openstreetmap@dumoulin63.net To: talk-fr@openstreetmap.org Date: Fri, 8 Aug 2014 09:43:36 +0200 Subject: [OSM-talk-fr]

Re: [OSM-talk-fr] bicycle_parking=stands et capacity

2014-08-08 Per discussione David Crochet
Bonjour Le 08/08/2014 12:09, George Kaplan a écrit : Bonjour Nicolas, La page du wiki amenity=bicycle_parking le dit clairement : capacity=* The number of bikes that can be parked here. troll et en cas de monocycle ou tricycle ou de quad-bike ?/troll cordialement -- David Crochet

Re: [OSM-talk-fr] bicycle_parking=stands et capacity

2014-08-08 Per discussione Nicolas Dumoulin
Le vendredi 8 août 2014 11:23:59 Francescu GAROBY a écrit : Oui, Nicolas, mais dans ce cas, il faut indiquer... le nombre de places qu'il mettent à disposition, donc leur 'capacity' :-) Du coup, utiliser le même tag de façon différente, selon le type de fixation me parait être une erreur (pour

[OSM-talk-fr] Eclairs et réseau électrique

2014-08-08 Per discussione François Lacombe
Bonjour, En voyant ce qui s'amène sur Lyon sur cette carte : http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=fr Il pourrait être intéressant de croiser la position des éclairs et quelques features dans OSM Les tours, chateau d'eau et infras électriques par exemple ? Ceci suivant la précision de la

Re: [OSM-talk-fr] Eclairs et réseau électrique

2014-08-08 Per discussione Philippe Verdy
Je ne suis pas certain de la précision; les sondes posées collaborativement ne font que mesurer des variations de tension avec des pics qui se propagent sur le réseau électrique sur des distances de plusieurs centaines de mètres sur le réseau basse tension, et beaucoup plus sur le réseau moyenne

Re: [OSM-talk-fr] Eclairs et réseau électrique

2014-08-08 Per discussione David Crochet
Bonjour Le 08/08/2014 16:59, Philippe Verdy a écrit : Je ne suis pas certain de la précision; les sondes posées collaborativement ne font que mesurer des variations de tension avec des pics qui se propagent sur le réseau électrique sur des distances de plusieurs centaines de mètres sur le

Re: [OSM-talk-fr] Eclairs et réseau électrique

2014-08-08 Per discussione Ab_fab
Les sondes détectent les chocs électromagnétiques dans l'atmosphère, pas les variations de tension du réseau électrique. Concernant les horloges, c'est la synchronisation avec celles des satellites GPS qui est utilisée. http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=enpage=3 Le 8 août 2014

Re: [OSM-talk-fr] Eclairs et réseau électrique

2014-08-08 Per discussione Philippe Verdy
OK j'ai lu que ça utilise des antennes, néan,oins le site indique lui-m$eme que la précision obtenue nécessite au moins 4 antennes à proximité (dans les 5 kilomètres autour de l'éclair) et que la position calculée n'est que de l'ordre du kilomètre. Et ce n'est valable qu'avec des horloges mesurant

Re: [OSM-talk-fr] Eclairs et réseau électrique

2014-08-08 Per discussione Christophe Merlet
Le 08/08/2014 16:38, François Lacombe a écrit : Bonjour, En voyant ce qui s'amène sur Lyon sur cette carte : http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=fr Il pourrait être intéressant de croiser la position des éclairs et quelques features dans OSM Les tours, chateau d'eau et infras

Re: [OSM-talk-fr] Eclairs et réseau électrique

2014-08-08 Per discussione Philippe Verdy
Je suis sous l'orage en ce moment et l'imprécision est voisine de plus de 2 kilomètres... Et il manque plein d'éclairs non relevés. Les délais indiqués sont décalés d'au moins 35 secondes, alors que le site mentionne environ 8 secondes de délai moyen depuis un relevé. Bref pas assez de sondes

Re: [OSM-talk-fr] Eclairs et réseau électrique

2014-08-08 Per discussione Christian Quest
Le réseau n'est pas très maillé en France, du coup la précision de localisation est moyenne. J'ai demandé des infos pour mettre en place ma sonde... mais pas reçu d'info en retour. Le 8 août 2014 18:05, Christophe Merlet red...@redfoxcenter.org a écrit : Le 08/08/2014 16:38, François Lacombe

Re: [OSM-talk-fr] Eclairs et réseau électrique

2014-08-08 Per discussione David Crochet
Bonjour Entre une version officiel [1] qui indique le taux de présence d'orage par département et une version collaborative, qui indique une présence aux alentours, je crois que le choix est vite fait. Si tu cherches un site d'impact de foudre en temps réel, ils ont majoritairement tous la

[OSM-talk-fr] Sites de randos/itinéraires utilisant OSM

2014-08-08 Per discussione Eric Debeau
Salut L'utilisation de OSM se généralise pour les circuits de randos, vélos... Cirkwi : un site proposant des circuits de randos et de vélo utilise le fon OSM et la représentation OpenCycleMap : http://www.cirkwi.com/ Rando Tourisme Bretagne porpose des circuits basés sur OSM:

Re: [OSM-talk-fr] Sites de randos/itinéraires utilisant OSM

2014-08-08 Per discussione nono
Salut Le vendredi 08 août 2014 à 19:53 +0200, Eric Debeau a écrit : Salut L'utilisation de OSM se généralise pour les circuits de randos, vélos... Cirkwi : un site proposant des circuits de randos et de vélo utilise le fon OSM et la représentation OpenCycleMap : http://www.cirkwi.com/

Re: [OSM-talk-fr] Eclairs et réseau électrique

2014-08-08 Per discussione Pierre Knobel
Quant on voit la portée des stations de mesures - en ce moment certaines stations en République Tchèque détectent des impacts de foudre dans le sud-ouest - on se dit que c'est pas nécessaire d'avoir un réseau hyper dense. On 8/8/14, David Crochet david.croc...@free.fr wrote: Bonjour Entre une

Re: [OSM-talk-fr] Sites de randos/itinéraires utilisant OSM

2014-08-08 Per discussione Christian Quest
J'ai déjà eu un contact par mail avec cirkwi à ce sujet. Le site pour tourismebretagne a été mis à jour et pas leur site principal... Ca rentre difficilement le principe de l'attribution alors que http://osm.org/copyright est quand même relativement explicite. Le 8 août 2014 20:53, nono

Re: [OSM-talk-fr] Eclairs et réseau électrique

2014-08-08 Per discussione Christian Quest
Oui, on peut détecter des orages sur de longues distances, mais la densité du maillage permet d'améliorer la qualité des localisations en multipliant les triangulations et en limitant les propagations perturbées... enfin il me semble avec ce qu'il me reste de mes cours de physique du siècle

Re: [OSM-talk-fr] Eclairs et réseau électrique

2014-08-08 Per discussione Christophe Merlet
Le 08/08/2014 21:26, Christian Quest a écrit : Oui, on peut détecter des orages sur de longues distances, mais la densité du maillage permet d'améliorer la qualité des localisations en multipliant les triangulations et en limitant les propagations perturbées... enfin il me semble avec ce qu'il

[OSM-talk-fr] L'OMS declare L'Ebola est une urgence de santé publique internationale

2014-08-08 Per discussione Pierre Béland
Suite à l 'appel de l'OMS, j'ai publié l'article de blog suivant : http://hot.openstreetmap.org/fr/updates/2014-08-08_loms_declare_lebola_est_une_urgence_de_sant%C3%A9_publique_internationale Haïti en 2010 a révélé la capacité de la communauté OpenStreetMap à soutenir efficacement les agences

[Talk-us] Whole-US Garmin Map update - 2014-08-07

2014-08-08 Per discussione Dave Hansen
These are based off of Lambertus's work here: http://garmin.openstreetmap.nl If you have questions or comments about these maps, please feel free to ask. However, please do not send me private mail. The odds are, someone else will have the same questions, and by asking on the talk-us@

[Talk-us] Baltimore County Maryland Building and Address Import

2014-08-08 Per discussione Elliott Plack
Greetings Fellow Mappers, As some of you may know, I am a GIS Specialist for Baltimore County, Md. Since we released our data as public domain around a year ago, I've been meaning to do this import. This week I had some free time and decided to kick it off, just in time for the 10th anniversary