Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-19 bef zés Molnar Peter
Hello! > Viszont pont a beavatkozás, ami nem garantálható. Hiába jönne mondjuk > telefonra. Kvázi egyedül nem tudom garantálni azt, hogy gyorsan és > bármikor be is tudok avatkozni. Ez pont olyan, mint a virusvedelem. Nincs tokeletes, s nem is lesz. Am ha a fertozesrol, legyen az barmilyen, hamar

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-19 bef zés Pere Antal
Viszont pont a beavatkozás, ami nem garantálható. Hiába jönne mondjuk telefonra. Kvázi egyedül nem tudom garantálni azt, hogy gyorsan és bármikor be is tudok avatkozni. Üdv! anti 2009.10.19. 13:16 keltezéssel, Molnar Peter írta: > Hello! > >> van jobb. Itt a kell megkötni a kompromisszumot. Mi

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-19 bef zés Molnar Peter
Hello! > Ez engem érdekelne: > "Az arpwatch eseten nekem a telefonomra jon egy email-rol atiranyitva az > sms, " > Ez valami fizetős szolgáltatás? technikailag ez hogyan megy? Igen, minden mobilszolgaltato nyujt egy ilyen szolgaltatast, hogy egy email cimet biztosit, amire kuldott levelek targyat

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-19 bef zés Bálint István
Ez engem érdekelne: "Az arpwatch eseten nekem a telefonomra jon egy email-rol atiranyitva az sms, " Ez valami fizetős szolgáltatás? technikailag ez hogyan megy? Bálint István ___ Techinfo mailing list Techinfo@lista.sulinet.hu Fel- és leiratkozás: htt

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-19 bef zés Molnar Peter
Hello! > van jobb. Itt a kell megkötni a kompromisszumot. Mit akarok elérni és > mennyi pénzem van rá. Pont errol beszeltem. Az arpwatch eseten nekem a telefonomra jon egy email-rol atiranyitva az sms, tehat eleg gyorsan tudomast szerzek a dologrol. Eddig nem volt meg pelda ra, de ki tudja, valami

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-19 bef zés Pere Antal
A fizikai nálam galvanikus leválasztást jelenti :) A hálózat felügyeleti szoftver megint csak nem megelőző védelmet ad, hanem segít kideríteni, hogy mi történt. Ez nem azt jelenti, hogy rossz megoldás, de van jobb. Itt a kell megkötni a kompromisszumot. Mit akarok elérni és mennyi pénzem van rá. A

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-19 bef zés János Csárdi-Braunstein
van NAP kliens Linuxra is. (mellesleg ez az egész NAP dolog nem új, csak sok eddig is meglévő technológiát fog össze...) ___ Techinfo mailing list Techinfo@lista.sulinet.hu Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo Illemtan: h

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-19 bef zés Somogyi László
Molnar Peter írta: En oprendszer fuggetlen megoldast kerestem, amire a Cisco router az egyeduli megoldas (Ez így biztos nem igaz, van még a hálózatfigyelő szoftverek állatkertje is, amik közül a komoly valóban szintén több százezerbe kerül, ugyanakkor egyetértek, hogy nem iskolai környezetbe te

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-19 bef zés Molnar Peter
Hello! > A NAP miért került a rossz megoldások listájára? Nem kerult, de ahogy latom http://en.wikipedia.org/wiki/Network_Access_Protection Ez egy Microsoft-os megoldas. Nem vagyok kepben, hogy milyen linux-os portolasa letezik, vagy van-e egyaltalan. Novell-s megoldasrol nem tudok, de mivel ok is

RE: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-19 bef zés Farkas Gábor
Köszönöm mindenkinek az eddigi hozzászólásokat, nincs a tárgyban szereplő problémám jelenleg, csupán teoretikusan érdekelt, hogy "mi történne ha" és van-e megoldása. Azért fucsa, hogy a lan védelmére nincsenek egyszerű, olcsó és magától értetődő megoldások. Az arpwatch programot mindenképpen meg

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-19 bef zés Csernus-Turza Áron
Molnar Peter írta: Hello! Van egy problema, amit meg kellene oldani. Az egyeduli jo megoldas tobb szazezer Ft-ba kerul. A NAP miért került a rossz megoldások listájára? Valakinek vannak itt komoly tapasztalatai vele kapcsolatban? Esetleg más hasonló Linux/Novell alapú megoldások? -- Ü

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-19 bef zés Molnar Peter
Hello! > Nem megelőző megoldást írtál, hanem "utólagos gyógymódot". Miért nem a > levelem lényegi részére reagálsz? Mert arra reagaltam. :))) Van egy problema, amit meg kellene oldani. Az egyeduli jo megoldas tobb szazezer Ft-ba kerul. En csak azt irtam, hogy nem biztos, hogy emiatt, ekkora koltseg

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-19 bef zés Pere Antal
Nem megelőző megoldást írtál, hanem "utólagos gyógymódot". Miért nem a levelem lényegi részére reagálsz? 2009.10.18. 23:56 keltezéssel, Molnár Péter írta: > Hello! >> Igen, tényleg. Ha valaki ezt szeretné megoldani, aki ezt kell vennie, >> vagy mondjon le erről megoldásról. Tudsz jobb (olcsóbb) me

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-19 bef zés Nagy József
Köszönöm a figyelmeztetés. Kérem az előbbi hozzászólásomat a jegyzőkönyvből törölni ! Üdv NagyJó 2009. 10. 19, hétfő keltezéssel 09.57-kor Laszlo Beres ezt írta: > 2009/10/19 Nagy József : > > > Nem ragozod ezt már egy kicsit túl ? Elég lenne már belőle. > > Az ilyen beszolasokra semmi szu

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-19 bef zés Laszlo Beres
2009/10/19 Nagy József : > Nem ragozod ezt már egy kicsit túl ? Elég lenne már belőle. Az ilyen beszolasokra semmi szukseg. -- BERES Laszlo ___ Techinfo mailing list Techinfo@lista.sulinet.hu Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listin

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-19 bef zés Nagy József
2009. 10. 18, vasárnap keltezéssel 16.15-kor Pere Antal ezt írta: > Most nézem, hogy vannak switchek (pld Cisco Catalist 37xx), amelyek pld. > tudják szűrni a DHCP válaszcsomagokat. Vagyis, hogy a switch melyik > lábáról jöhet egyáltalán ilyen. Ezzel kordában tartható, hogy ki lehet > egyáltalán D

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-18 bef zés Molnár Péter
Hello! Igen, tényleg. Ha valaki ezt szeretné megoldani, aki ezt kell vennie, vagy mondjon le erről megoldásról. Tudsz jobb (olcsóbb) megoldást? :) Mar elhangzott szerintem: 1. Vedjuk a fizikai vegpontokat (itt a WIFI-re is gondolok) 2. Figyeljuk a halozatot (ARPWATCH) Ez szinte nulla koltsegvete

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-18 bef zés Pere Antal
Igen, tényleg. Ha valaki ezt szeretné megoldani, aki ezt kell vennie, vagy mondjon le erről megoldásról. Tudsz jobb (olcsóbb) megoldást? :) Ha igen, akkor engem is érdekelne. Speciel nem szívesen mondanék le a DHCP előnyeiről. Igaz ez nálunk eddig nem volt probléma. A gazdasági és egyebek külön VLA

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-18 bef zés Molnár Péter
Hello! Most nézem, hogy vannak switchek (pld Cisco Catalist 37xx), Te tenyleg tobb szazezer Ft-os eszkozt ajanlasz iskolaba? Hirtelen 700e Ft-os arat talaltam egy 3580-ra. Gondolom a 37xx sorozat meg tobb. Udv: Molnar Peter http://www.petersoft.hu, Tel:36209149514 http://www.afg.hu ___

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-18 bef zés Pere Antal
Most nézem, hogy vannak switchek (pld Cisco Catalist 37xx), amelyek pld. tudják szűrni a DHCP válaszcsomagokat. Vagyis, hogy a switch melyik lábáról jöhet egyáltalán ilyen. Ezzel kordában tartható, hogy ki lehet egyáltalán DHCP szerver. Ez párosítva MAC szűréssel, illetve, hogy melyik MAC melyik sw

RE: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-17 bef zés Farkas Gábor
Pl. mert aki csatlakozik a belső hálóra az egy "jóakarónk" és azt akarja, hogy ne működjön a belső hálózatunk... FG -Original Message- From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu [mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Nagy József Sent: Saturday, October 17, 2009 4:32 PM To:

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-17 bef zés Pirity Tamás Gábor
Ha jól hiszem, Nagy József írta az alábbiakat: > Ha a gépe nem kap múködésre alkalmas IP címet, akkor hogyan kommunikál a > szegmensben lévő többi gép az Ő DHCP szerverével ? > Sehogy. A kígyó a farkába harap. Sajna nagyon nem így van. Amikor a dhcp ip címet kér, a gépnek még nincs ip címe. Küld

RE: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-17 bef zés Nagy József
2009. 10. 17, szombat keltezéssel 15.51-kor Farkas Gábor ezt írta: > Nem az a baj, hogy az övé nem működik. Az senkit sem érdekel, maximum őt. :) > Az a baj, hogy a hálón lévő összes többi gép is az idegen dhcp szerverétől > kaphat nem megfelelő ip címet. Ezt elfelejtettem az előbb.. Ha a gépe

RE: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-17 bef zés Nagy József
> Amúgy a szegmens kiderítése nem nagy ügy, megnézi egy munkahelyi gép ip > címét, meg az alhálózati maszkot és abból már egész jól lehet következtetni. > Ha ezt meg tudja csinálni, akkor meg minek a DHCP ? Választ egy IP-t a megadott szegmensen belül és hajrá. Maximum a második vagy a harmadik

RE: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-17 bef zés Farkas Gábor
Nem az a baj, hogy az övé nem működik. Az senkit sem érdekel, maximum őt. :) Az a baj, hogy a hálón lévő összes többi gép is az idegen dhcp szerverétől kaphat nem megfelelő ip címet. Amúgy a szegmens kiderítése nem nagy ügy, megnézi egy munkahelyi gép ip címét, meg az alhálózati maszkot és abból

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-17 bef zés Nagy József
Bocs a tudatlanságomért, de.. Ha egy idegen talál egy aljazatot és csatlakozik rá a gépével. DHCP-je van és oszt magának IP-t. Honnan fogja a DHCP szervere tudni, hogy melyik szegmensbe kell neki IP-címeket osztogatni, hogy az abban a szegmensben működjön is ? ---én idáig úgy tudtam, hogy a DHCP

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-16 bef zés Horváth Péter
Farkas Gábor írta: Üdv. Nemrég volt egy problémám a belső hálózattal: megbolondult az egyik print szerverem (mezei 15000Ft-os) és valahogy bekapcsolódott a beépített dhcp szervere. (Minek egy print serverbe dhcp?) Mivel a belső háló is dhcp-t használ, ezért a gépeink "hallgattak" rá, rossz ip

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-16 bef zés György Béla
Üdv. A MAC cím hamisításhoz annyit, hogy windows alatt jópár hálókártya drivere támogatja (min 80-90%), és a hálókártya tulajdonságainál meg lehet adni egyénit. Ha ez nincs ott, akkor pedig netszerte fellelhető MAC cím váltó progik egyikével. Max. 5 perc. B. 2009.10.16. 14:07 keltezéssel, Fa

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-16 bef zés Pere Antal
Ha "viszonylag" tutira akarsz menni, akkor olyan switcheket kell használni, amelyeket mac address szerinti szűrést tud, lehetőleg mondjuk LDAP-ból konfigurálhatóan. Ha nem frankó a dolog, akkor azonnal tiltja a switch portot és nem megy semmire akármit, akár DHCP szervert is dughat rá. Persze a mac

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-16 bef zés Laszlo Beres
2009/10/16 Administrator HMG : > A muszaki vedelem, azaz ha veletlenul egy idegen DHCP elkezd bekeverni a halon > es ezzel  lehetetlenne teszi a munkat, az a FIX IP vel biztonsaggal > megoldhato. > Tehat en erre gondoltam. (az mas kerdes, hogy ha hacker jar a hivatalban > es nem vesszuk eszre sze

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-16 bef zés Molnár Péter
Hello! A fizikai radugas ellen egy lehetseges, nem vedelem, csak segitseg: arpwatch email-ben ertesit, ha egy uj gepet dugnak fel a halozatra, elkuldi a mac cime't, ip cime't. Szol akkor is, ha egy gepnek megvaltozik az ip cime. Nem vedelem, de azonnal ertesulsz rola, amikor idegen gepet akarnak

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-16 bef zés Administrator HMG
2009/10/16 János Csárdi-Braunstein : > Igen, de önmagában az se elég, hogy elzárod. Ezeket együtt kell alkalmazni. > Csak nagyon hamis biztonságérzetet ad az, hogy azthiszi a t. kolléga, hogy > fix ip-ket ad a gépnek és máris tök nagy biztonságba van. Termeszetesen a hivatal gepei es helysegei le

Re: Idegen gép a belső hálózaton

2009-10-16 bef zés János Csárdi-Braunstein
Igen, de önmagában az se elég, hogy elzárod. Ezeket együtt kell alkalmazni. Csak nagyon hamis biztonságérzetet ad az, hogy azthiszi a t. kolléga, hogy fix ip-ket ad a gépnek és máris tök nagy biztonságba van. 2009/10/16 Laszlo Beres > 2009/10/16 János Csárdi-Braunstein : > > > Hát, ezek úgy kb.