Idi, Nebojša!

Objavio/la:Aleksandar Becic uFront Page Slide Show, IZBOR UREDNIKA, Postah,
majko, kolumnista oktobar 15, 2014        0

PIŠE: Aleksandar Bećić

Normalni radni dan premijera neke uređene zemlje danas bi počeo tako što bi
isti taj premijer, po dolasku u kabinet, zatekao na svom stolu neopozivu
ostavku ministra unutrašnjih poslova. Naravno, razlog za tako nešto bio bi
neoprostivi propust u obezbeđenju utakmice o kojoj svi pričaju.

Ali, ovo nažalost nije uređena zemlja.

Ovo je zemlja u kojoj se fotelja teško ostavlja. Bez obzira kojoj stranci
pripadate.

Još sinoć sam postavio pitanje – šta još treba da se desi da bi Nebojša
„doktor“ Stefanović podneo ostavku. Šta treba da se desi da je makar – ponudi.
Moje pitanje ostaje bez odgovora.

I da se razumemo: poziv na ostavku ministra unutrašnjih poslova nije poziv na
rušenje sistema. Nije napad na sistem.

Napad na sistem desio se sinoć.

RADIKALNI DRON

Ne, ne govorim o nekom tamo radikalu koji je očito alkoholisan rekao šta misli
o bivšem partijskom saborcu. Spin iz kabineta Nebojše Stefanovića da je to
najveći problem u državi Srbiji je blago rečeno, uvredljiv za svakog barem
prosečno inteligentnog čoveka u ovoj zemlji. Toliko je uvredljiv da poželim da
se proderem iz sveg glasa: ne laži više Stefanoviću, nego spakuj svoje kofere!
Nisi za ovaj posao! Verujem da je isti taj pijani radikal pre četiri godine
uzivikavo „Spasi Srbiju i ubi se Borise“, pa se nisi čuo kako protestuješ! A
mediji to tada nisu ocenjivali kao napad na predsednika države. A mogli su, zar
ne?

Ja pišem o drugim stvarima: o katastrofalnom nizu propusta koji se (da, znam
šta pišem) završio samo skandalom oko zastave.

Govorim o tome da je kompletno ministarstvo unutrašnjih poslova na čelu sa
tobom, Nebojšom dr Stefanovićem govorilo kako će utakmica proći bez ijednog
incidenta, kako neće moći ni muva da proleti, kako problema neće biti; Govorim
o tome da ste nas ubeđivali da je tri prstena raspoređeno oko stadiona i kako
se apsolutno nikom ništa neće desiti.

I?

Doleteo dron (koji je inače zapravo multikopter, ako insistiramo na
kategorizaciji)prošvercovan od strane Albanaca iz Makedonije?

Dron bio postavljen na obližnjoj crkvi???

Dronom upravljao američki državljanin koji je (vidi podudarnosti) brat
premijera (Albanije)?

Dron nosio zastavu velike Albanije, sa njenim osnivačima?

Kako?

Kako je, Stefanoviću, američki državljanin iz VIP lože (u kojoj si i ti sedeo)
upravljao tim dronom?

Kako je, Stefanoviću, uopšte taj američki državljanin ušao na VIP ulaz i seo u
VIP ložu? Da nije neko povukao paralelu između premijerovog brata i brata
premijera?

Kako je dron mogao da se pojavi nad stadionom na kom se nalazi predsednik
države (šta god ja lično mislio o njemu, tako nešto se ne može, tačnije – ne
sme desiti)? Zašto nije urađeno ometanje frekvencije na kojoj ova aparatura
leti?

Šta bi, Stefanoviću, rekao da je na dron bilo namontirano 100 grama C4
eksploziva i da se isti taj dron sjurio ka VIP loži, našim ljudima na
tribinama, ili na teren? Uostalom, infomacije radi, nosivost ovog kvadrikoptera
je 1.540 grama opreme. A u opremu je mogla da se postavi i paklena mašina.

Opet bi bio važniji napad na lik i delo Super Aleka?

PO ČEMU SE VIDI DA SMO BANANA DRŽAVA

Hajde da se više ne lažemo. Ovo pišem, a znam da će mazanje narodnih očiju tek
danas, posle tvoje izjave Stefanoviću, biti nastavljeno.

U normalnoj, ozbiljnoj državi, osoba koja je napravila ovakav incident bi bila
privedena i zadržana u policiji. Bez obzira na to što ima pasoš SAD. Nije mi
jasno da li je neko blizak Kirbiju pozvao Stefanovića, ili je neki dežurni
policajac svojevoljno odlučio da ništa ne sme da se desi američkom državljaninu.

U normalnoj, ozbiljnoj državi, već danas bi bio upućen oštar protest ambasadi
Albanije i Sjedinjenih Država. Albanije – zato što je incident napravio
premijerov brat. SAD – zato što je incident napravio državljanin te zemlje.

U normalnoj, ozbiljnoj državi, već bi bila otkazana poseta premijera Albanije.
Opravdanje se lako nađe.

U normalnoj, ozbiljnoj državi, do trenutka kada je završen ovaj tekst bilo bi
posmenjivano pola vrha beogradske policije, kompletna smena na graničnom
prelazu koja je pustila „švercere“ sa multikopterom, ministar sa sve kabinetom,
ali i poneko iz raznoraznih službi bezbednosti.

Ali, ovo, kao što smo već ustanovili je – samo Srbija.

To vam je ona zemlja koju – kako nas ubeđuje čitava vlada – svi jedva čekaju da
vide u Evropskoj uniji. Ako pogledate natpise svih evropskih medija –
shvatićete da nije tako. Jer, u toj Evropi, mediji tvrde da smo mi divljaci
koji su napali jadne Albance.

A naše ministarstvo informisanja ne radi ništa da spreči takve „informacije“.

A SUTRA JE PARADA

Koga da ubediš da će biti bezbedan na vojnoj paradi povodom dana oslobođenja
Beograda?

Kako će biti obezbeđen toliko otvoren prostor, kada ova država i ministarstvo
koje ti vodiš nije moglo da obezbedi jedan stadion?

Donekle mi je (istina nedovoljna) uteha da će obezbeđenje vojne parade biti u
rukama vojske.

Donekle mi je uteha što će se tvoje ministarstvo baviti samo regulisanjem
saobraćaja u širem okruženju.

Da se ti pojaviš i kažeš „pozivam građane da dođu u velikom broju da zajedno
obeležimo dan oslobođenja Beograda“ bio bih veoma zabrinut. I ne bih se odazvao
tvom pozivu. Ne zato što sutra zapravo nije dan oslobođenja Beograda nego dan
posete Vladimira Putina , nego zato što tebi, Stefanoviću, ne verujem kada je u
pitanju bezbednost ove države.

Pakuj se, Stefanoviću. Ti ovaj posao jednostavno – ne umeš da radiš. Policija u
ovoj zemlji ne treba da privodi novinare zato što kritikuju vlast, ili muzičare
koji sviraju na ulici bez dozvole. Policija u ovoj zemlji ne treba da drži
majku sa decom 12 sati u policiji zato što neko tamo misli da je „stručnjak za
alkohol“, pa se posle ispostavi da je žena sve vreme trezna. Policija u ovoj
zemlji ne treba da u slobodno vreme radi na poslovima fizičke zaštite tajkuna,
kriminalaca i narko-dilera. Policija treba da se brine o bezbednosti ove
zemlje. Ti treba da si na čelu tih poslova 24 sata na dan, a ne u kojekakvim
teretanama. Ne umeš ti da vodiš ovo ministarstvo. Videlo se već mnogo puta do
sad. Zato – pakuj se. Stvarno je vreme.

http://kolumnista.com/idi-nebojsa/#

Да бисте постављали у овој групи, пошаљите е-поруку на siem@googlegroups.com.
Посетите ову групу на http://groups.google.com/group/siem.