nspm.rs
<http://www.nspm.rs/hronika/antun-miletic-zataskavanje-i-lazna-tumacenja-masovnih-zlocina-u-jasenovcu-i-ndh-dostigla-takav-nivo-da-ce-na-kraju-izgledati-kao-da-su-srbi-sami-vrsili-genocid-nad-srbima.html>

: Антун Милетић: Заташкавање и лажна тумачења масовних злочина у Јасеновцу и
НДХ достигла такав ниво да ће на крају изгледати као да су Срби сами вршили
геноцид над Србима

:

3–4 minutes

  _____

понедељак, 13. мај 2024.

 БЕОГРАД - Југословенски и српски историчар Антун Милетић оценио је да су
заташкавање и лажна тумачења масовних злочина у Јасеновцу и НДХ данас достигла
такав ниво да ће на крају изгледати као да су Срби сами вршили геноцид над
Србима.

Он је за Политику казао да је тешко прецизно навести број свих жртава на
територији НДХ, али да је ипак успео по имену и презимену да дође до 80.500
жртава у Јасеновцу, што, како наглашава, није никако коначан број.

"У Јасеновцу је уклесано, али без навођења националности, 83.000 жртава. При
томе, логор је почео да ради у августу 1941. године а претходно је већ много
људи ван овог простора убијено и постоји списак", рекао је Милетић, иначе и
члан историјске комисије Раселовог суда за Југославију, некада дугогодишњи
сарадник и пријатељ академика Владимира Дедијера који му је посветио своју
књигу "Ватикан и Јасеновац" због његовог рада на историји овог концентрационог
логора 1941-1945.

Милетић је нагласио да је успео да дође до податка да је евидентирано 27
железничких транспорта у Јасеновац и да је на основу броја вагона у
композицијама од неких 24-25, дошао до броја од најмање 146.000 жртава само у
логору Јасеновац.

"А где су друга стратишта и најтежи злочини, рецимо Глина у којој је убијено
700 људи у цркви, па убијени у Травнику, Лепоглави...Највећи логор пре
Јасеновца био у Госпићу. А само Јадовно било је једна дубока рупа, преко 30
метара и ни до данас није до краја истражено ко је све страдао. Уз све то
протерано је око 250.000 људи. Тешко је и сабрати све те размере ужаса на
територији тадашње НДХ", рекао је он.

Усташе су на Градини, како је додао Милетић, спаљивале тела, односно по хиљаду
и више стављали на ломачу или су када су сахрањивали по 100, 200 људи засипалли
кречом и водом и то је све изгорело..

"Ни власт касније није то баш истражила. Испитано је свега 20 одсто површине од
210 километара квадратних тог стратишта", рекао је историчар.

Милетић је нагласио и да никада неће заборавити то што су га оптужили пред
комисијом Савезног извршног већа и због Курта Валхајма јер су тврдили да је
фалсификовани документ потекао из Архива.

"Хтели су да ме оптуже али су се преварили. Показали су ми документ објављен у
Шпиглу наводно из Архива и ја им из џепа извадим документ да је Валдхајм ратни
злочинац и кажем да је то што је Шпигл објавио био фалсификат. Ми смо сва срећа
микрофилмовали грађу", рекао је он.

Навео је и да је био оптужен да је нанео велику штету и да је оклеветао Јосипа
Броза Тита, а он је Валдхајма одликовао.

"Валдхајма су највише теретили за две акције, Дрина 1942. године и за Козару.
Он је у немачки логор на сајмишту у Београду предао 5.700 људи. Испаштао сам
после због телеграма и саслушаван, али сам зато после свега написао књигу
Брзојавка за Валдхајма", рекао је Милетић.

(Танјуг)

www.antic.org
https://groups.google.com/d/msgid/siem/153a01daa510%2449e0a5d0%24dda1f170%24%40gmail.com.