kosovo-online.com
<https://www.kosovo-online.com/vesti/politika/radnicima-po-kosovska-mitrovica-i-danas-zabranjen-ulazak-u-zgradu-3-9-2024>

Institucije na severu Kosova i dalje blokirane, radnici pokušavaju da dođu na
radna mesta - Kosovo Online

4–5 minutes

  _____

Zaposleni u srpskim institucijama na severu Kosova pokušali su i jutros da dođu
do svojih radnih mesta koje Kosovska policija od petka drži pod blokadom.
Radnici okupljeni ispred institucija u kojima su zaposleni poručuju da neće
otići.

Nakon zatvaranja srpskih institucija na severu Kosova u petak, radnici
Privremenog organa Kosovska Mitrovica su u ponedeljak, prvog radnog dana nakon
zatvaranja, pokušali da dođu na svoja radna mesta, međutim, na ulazu su
zaustavljeni.

Oni su i danas okupljeni ispred zgrade PO Kosovska Mitrovica, razočarani jer
opet naišli na zatvorena vrata.

Zaposlena u PO Kosovska Mitrovica Vesna Savić kazala je da nakon 35 godina
rada, danas ne može da dođe do svog radnog mesta. Istakla je da je ta
institucija pružala usluge svim građanima.

„Sa mojim kolegama sam danas došla da radim i zaradim. Izdržavam svoje dete od
ove plate. Naišla sam na zatvorena vrata. Tužna sam, razočarana. Kao što svi
znate, svi građani Mitrovice, mi smo bili ovde u službi građana, javni servis.
Ne samo za Srbe. Dolazili su Albanci iz Prištine, dolazili su iz Lipljana, iz
Gnjilana. Overavali su rešenja i regulisali svoje penzije, vadili su srpske
lične karte. U svakom trenutku smo bili tu za sve, bez obzira odakle su.
Dolazili su muslimani, Romi. Kad nešto nismo mogli da uradimo, upućivali smo
ljude gde da odu da to završe, pomagali smo i svi su izlazili zadovoljni.
Nažalost, posle 35 godina rada nailazim na zatvorena vrata. Uskraćena su deci
elementarna prava za ostvarivanje dodatka i materijalne pomoći, uskraćena je
ljudima socijalna pomoć. Šta reći...“, kazala je Savić.

Još jedan od radnika PO Kosovska Mitrovica, Saša Petrović, istakao je da
opštinska uprava postoji od 1945. godine, i da je i tokom ratnih dešavanja
radila.

„Za vreme svih ratnih dešavanja, nije prestajala sa radom. Nakon rata, takođe
nije prestajala sa radom. Svakog dana su ova vrata bila otvorena za sve naše
građane bilo koje nacionalne i verske pripadnosti. Stoga nas ovo sprečavanje
našeg rada i uzurpacija naših prostorija još više boli“, rekao je Petrović.

Dodao je da zajedno sa kolegama od međunarodne zajednice traži odgovor na
pitanje koji je razlog zatvaranja.

„Takođe da apelujemo na međunarodnu zajednicu i sve te bitne faktore da nam
daju neke odgovore i šta su razlozi zbog čega mi ne možemo da radimo iako smo
sve ovo vreme nesmetano funkcionisali i pružali usluge našim građanima. Ta
međunarodna zajednica postoji na nekim osnovnim postulatima kao što su pravo na
rad, pravo na kretanje i pružanje usluga našim građanima. Mi smo to i radili.
Bili smo servis našim građanima“, kazao je Petrović.

I zaposleni u PIO fondu danas su se okupili ispred zgrade, u znak protesta jer
im je onemogućeno da rade svoj posao.

Načelnik Kosovsko Mitrovackog okruga Vučina Janković istakao je da je
zatvaranjem institucija na severu Kosova ugroženo više od 30.000 ljudi.

"Jutros smo, kao i juče krenuli na svoja radna mesta, ali dočekao nas je kordon
do zuba naoružane Kosovske policije. Sprečili su nas da dođemo do svojih radnih
mesta, obavljamo zadatke i pružamo usluge svim građanima. Želim da napomenem da
je ovom akcijom ugroženo više od 30.000 ljudi, niko ne razmišlja o tim ljudima,
da li će oni u narednom periodu imati plate, penzije, socijalne dodatke i da li
će moći da prehrane sebe i svoje porodice", rekao je Janković.

Dodao je da je da PIO fond nije nikakva paralelna institucija, i pozvao
međunarodnu zajednicu da reaguje.

"Hiljadu puta je rečeno i želim i ovaj put da napomenem da mi nismo nikakva
paralelna institucija, već smo institucija koja pruža usluge svim građanima,
bez obzira na rasnu, versku i nacionalnu pripadnost. Međunarodna zajednica
gotovo stalno nam govori o vladavini prava, o ljudskim i manjinskim pravima.
Gospodo, sad imate priliku da delujete, imate flagrantno kršenje ljudskih prava
ovde na Kosovu i Metohiji i pozivam vas da izađete sa nekim konkretnim merama i
omogućite nama da se vratimo na svoja radna mesta. Mi ovde mirno protestujemo,
ne ugrožavamo nikoga. Možete da vidite da na jedan krajnje miran i civilizovan
način iskazujemo svoje nezadovoljstvo", zaključio je Janković.

www.antic.org
https://groups.google.com/d/msgid/siem/001701dafde5%24fe9d49f0%24fbd7ddd0%24%40gmail.com.