Title: Message

IZ MOG UGLA

Zar se tako traže svjedoci za Haški tribunal?

 Piše:Branko KOSTIĆ

 U srijedu, 6. marta ove godine, na vratima moje porodične kuće u Rvašima  zatekao sam  vizit kartu  izvjesnog gospodina  sa adresom i posebnim  brojem telefona (za  svjedoke) u Haškom tribunalu. Na poleđini  vizit karte,  taj gospodin (ili neko drugi), poručuje mi da mu se  javim u Hag,  jer bi želio da  razgovara sa mnom.

U početku sam pomislio da je u pitanju  neka crnohumorna šala,  domaćeg   karaktera.  Međutim, istoga dana, neki mještani  su me obavijestili da  su četiri lica, u kolima strane  registracije,  u centru sela  pitali za moju adresu.  Naknadnom provjerom, ustanovio sam da u Haškom tribunalu  zaista postoji  lice sa imenom i prezimenom  sa vizit karte, koje tamo radi.

Očigledno je da su donosioci poruke  izabrali   trenutak da  je ostave u  trenutku kada se niko  iz porodice  nije nalazio  u kući,  to se, inače  vrlo rijetko dešava.

Možda će  se čitalac ovih redova  zapitati  zašto o tome  javno govorim, kad je  ta poruka  lične prirode.  I zaista  jeste, i to ne samo  sa ovom, nego i sa  bilo kojom drugom  sadržinom. Međutim, način na koji  mi je poruka  dostavljena  tiče se svakog  građanina Crne Gore. Sada  se to desilo  meni i ovim povodom, a sjutra  se to može desiti svakom drugom građaninu, nekim drugim  povodom. A prve države koje su  ljudi osnovali, formirane su s ciljem da  država  zaštiti interese  i slobode  kolektiva  i pojedinaca,  svojih državljana. Takvu ulogu  svaka normalna  i pravna država sačuvala je i danas.  Zato se odmah postavlja pitanje da li  organi  unutrašnjih poslova Crne Gore uopšte  znaju ko nam  vršlja po našoj uspravnoj i dostojanstvenoj  Crnoj Gori i s kakvim namjerama.

Način dostavljanja  poruke, kod svakog  razumnog čovjeka, mora pobuditi sumnju da se radi o pokušaju  tajne nagodbe.  O tome sam u poslednje vrijeme više puta javno saopštio  da ni pod koju cijenu ne bih prihvatio   da lažno svjedočim. Zato mi je  nije ni palo na pamet  da uspostavljam  komunikaciju  sa pomenutim  gospodinom.

Kada su me prije  godinu dana Televizija Crne Gore i "Pobjeda"  maltene smjestili  u Hag, neki pojedinci,  inače, politički neistomišljenici,  gotovo radosno  su uskliknuli  da je to samo  početak.  (Zluradost  je grdna  ljudska osobina).  Možda bi oni mogli pomoći  gospodinu koji se meni obratio, ili kao  svjedoci ili u prikupljanju  dokaza u istražnom postupku  povodom moje  uloge u  zbivanjima  iz perioda  od polovine  1991.  do polovine  1992. godine. Zato im ovim putem dajem mogućnost  da uspostave  komunikaciju. Pomenuti  gospodin zove se John R.  Cencich,  a njegov telefon (za svjedoke)  jeČ  =31(0) 70 352-2690. Ovo je, po svemu sudeći,  sve što bih  mogao pomoći  Tužilaštvu Haškog tribunala.

A gospodinu Cencichu javno saopštavamČ ne zamjeram vam na pokušaju da uspostavite  komunikaciju sa mnom.  Ali ste izabrali pogrešan put.  Poznato vam je da u svakoj pravnoj i  civilizovanoj  državi postoje nadležni državni organi preko kojih se ostvaruju  komunikacije  takve vrste.   Ja sam državljanin  Crne Gore i Savezne Republike Jugoslavije. S obzirom da  državni organi SRJ nešto oklijevaju u pogledu  načina  saradnje sa  Tribunalom, državni organi Crne Gore  u tom pogledu  nemaju nikakvih  rezervi.  Zato ih nemojte zaobilaziti. Mogu vam  zamjeriti  zbog toga!

http://www.dan.cg.yu/Naslov.htm

Одговори путем е-поште