Title: Message

UJEDINJENJE SRPSTVA
 uz ostvarenje naših nacionalnih interesa

Odgovor gospodinu Nikodinoviću

Gospodine Nikodinoviću, izvinite što sam pojedine delove vašeg dole navedenog reagovanja označio bojama i brojevima, kako bih na njega lakše odgovorio. Ovaj odgovor nemojte smatrati nikavom replikom na vaš komentar, već ste i vi postavili pitanja koja najčešće stvaraju nedoumicu u našem narodu. Stoga smatram za potrebnim da na njih odgovorim.

1. Interesi našeg okruženja su njihova briga, mi treba da brinemo o svojim interesima. Daleko smo jači od svog okruženja, pa možemo da svoje interese i ostvarimo. A interesi Amerike i EU će biti korigovani odnosno uskladjeni sa realnošću, kada naidju na tvrd i odlučan otpor sa naše strane i uvide da se identitet i nacionalna svest Srba ne mogu lako "obrisati".

2. U NSP prekraja se onaj deo Sveta koji se može prekrojiti. Nije ni predvidjeno a ni moguće sve prekrojiti po željama tvoraca NSP. Tu strategiju očigledno Izrael i pored velike upornosti ne može da realizuje u odnosu na Palestince, niti je Amerika "savremenu psihologiju masa", bar za sada, uspela da primeni u Iraku, pa svakodnevno imaju po 2 poginula i 5 ranjenih. To ne znači da  mi treba da se ponašamo kao Palestinci jer nismo u takvom položaju, ali moramo se jasno i odlučno suprostaviti onim segmentima NSP koji su direktno upereni protiv naših vitalnih interesa. Zapad je veoma praktičan svet i brzo će uskladiti neke želje sa realnošću. Naša snaga je respektivna inače da nije tako 1999-e godine bi NATO  kopneno ušao u Beograd. To bi bilo trijumfalno smenjvanje Miloševića i baš po meri NATO-a, ali nije moglo. Znaju oni to jako dobro.
U politici nema prijatelja, ima samo interesa. Mnogim zemljama je u interesu da mi ostanemo na nogama ali se mi tim zemljama za pomoć nismo ni obratili ili smo to činili prekasno i neozbiljno. Rusija, Kina, Indija.... i dobar deo evropskih zemalja. To što one javno ne proklamuju takve svoje interese je sasvim razumljivo jer se u politici takvi stavovi nikad javno i ne iznose. To je domen tajne diplomatije koja je uvek predhodnica i mnogo značajnija od javne.

3. Verovatno niste nikada radili na višim državnim funkcijama inače bi znali da se taj posao izvodi veoma lako, samo ako to stvarno i želite da uradite. To je čista tehnika zamene kadrova kojom se menja i cela politika zemlje. Osim toga, ima jedna studija koja može izgledati neverovatna. Od 05 oktobra 2000 do 30 marta 2003 na svim TV kanalima i u svim pisanim medijima sa dužim ili značajnijim istupanjima pojavilo se svega 740 ličnosti. Ako ih sve ubrojimo u antisrpski šljam, a nije baš tako, radi se o zanemarljivo maloj brojci lica koja se "vrte" i koja pokušavaju da oblikuju javno mnjenje Srbije. To je zanemarljiva manjina koja svako iz svojih ličnih razloga (novac, vlast, pa i ubedjenje) pokušava da ovom narodu nametne antipatriotske stavove. Ta strategija je već dobro shvaćena u narodu i ona postaje kontraproduktivna u odnosu na njene protagoniste. Promenom DOS-ove vlasti te »TV zvezde« će isčeznuti kao što su i neke TV zvezde prethodnog režima danas u dubokoj senci. Prema tome, stiče se potpuno iskrivljena slika o raspoloženju naroda i o tome da su se neprijatelji svuda instalirali. Srbija nije Beograd. Beograd je 80 godina bio grad u kome su se nastanjivali i svoje interese preplitali, ljudi iz sada nam susednih država, pa na njega neminovno ostvarivali i neke posebne uticaje. Srbija je nešto sasvim drugo.

4. Niko nam neće dozvoliti ali nikoga nećemo ni pitati. Za takve stvari se niko i ne pita. Ako žele da se dogovore, mi smo za dogovor, ako ne žele neka razmisle da li im se to isplati. Iz svog povoljnog geografskog položaja mi moramo da ivučemo dobit a ne da nam to bude smetnja. Trgovanjem i "dilovanjem" Miloševića, kao i moljakanjem i puženjem DOS-a sa Zapadom nismo ništa postigli, a ja na bazi svog dosadašnjeg iskustva smatram da je rešenje na drugoj strani.

5. Kad se promemi ova marionetska vlast DOS-a u čiji je formiranje to i ugradjeno, ti problemčići će nestati kao da ih nikada nije ni bilo. Zaboravite na bratstvo i jedinstvo, to su recidivi nekog prošlog vremena. Državom treba da upravljaju najsposobniji.

6. Ništa nam se neće, niti nam se može dogoditi. Ako modernizujemo vojsku, osposobimo i opremimo službe i ostale atribute sile, bićemo sigurni. Ja sam veoma jasno podvukao da se moramo opremiti za odbranu, da možemo braniti i odbraniti naš životni prostor. Ne da pobedimo Ameriku, jer mi to nismo u stanju, već da naša sposobnost odbrane bude takva da svakom agresoru bude isuviše "skup" napad na nas. Za kvalitetnu odbranu našeg vazdušnog prostora koje je u suštini mali, treba nam 1,5 milijardi US$. Da je Milošević pripremao zemlju za odbranu on bi te sisteme nabavio i NATO nas nikada nebi bombardovao. Tražila bi se neka druga, politička rešenja. Ovako, pošto smo bili bez ikakve savremenije vazdušne odbrane lako su se odlučili na takav korak i naneli nam štetu 30 puta veću od pomenute sume za nabavku naouružanja. Osim toga, mi smo naoružavali Irak i mnoge druge zemlje pa Amerikancima ta činjenica nije bila nevažna. Znači da možemo, a ja i pouzdano znam da možemo mnogo toga vrlo savremenog i sami da proizvedemo, samo treba planirati i imati takvo opredeljenje.
Druga veoma važna činjenica je da mi nismo zemlja izuzetno bogata naftom ili od izuzetne strategijske važnosti da bi Zapad za njeno osvajanje žrtvovao mnogo svojih vojnika, koje pred svojom javnošću ne bi mogao da opravda. Pogotovu to neće činiti ako se sa tom zemljom može postići korektan dogovor. Ne podaničko-vazalni već korektan i u obostranom interesu. Ali ako ta zemlja nema ni teoretske šanse da se efikasno brani od vazdušnih udara, onda će se o napadu lako doneti odluka. Prvenstveno zbog disciplinovanja te zemlje a i za primer drugima da budu poslušni i manji od makovog zrna.

Želim na još jednu rasprostranjenu zabludu da ukažem. Ne postoji nikakva svetska zavera protivu Srbije, postoji samo stalna želja velikih da otmu nešto što mogu bez gubitaka i bez prevelikih napora. Od strane jakih postoji stalna želja za dominacijom i nametanjem za njih favorizujućih rešenja, ali to se uvek kreće do granica vaše popustljivosti. Mi i treba da popuštamo ali ne i preko praga naših egzistencijalnih interesa. Dobra državna politika je uvek fluidno kretanje izmedju želja i realnih mogućnosti, ali su naše mogućnosti daleko iznad ovoga što naša politika danas protagoniše.

Ovo je planeta sile i na kojoj vladaju jaki, mudri i odlučni. Ako nismo medju najjačima, možemo biti mudri i odlučni. Mudri, da na vreme uvidimo i planiramo kako ćemo se provući izmedju hridina moćnih. Mudri, da pravovremeno reagujemo i na vreme nabavimo sredstva odbrane u cilju odvraćanja, a odlučni, da beskompromisno i jedinstveno branimo naše teritorije i nacionalne interese.

S poštovanjem
Zvonimir Trajković