Title: Message
KO SU NASLEDNICI U KRALJEVSKOJ KUCI?, ili

TRAGEDIJA KOJA POSTAJE KOMEDIJA

Povodom predloga Prestolonaslednika Aleksandra II. da se posebnim zakonom Kraljevski dvorski kompleks na Dedinju proglasi za dobro od izuzetnog istorijskog, nacionalnog i kulturnog znacaja i time, kao nacionalna i drzavna svojina, sacuva kao nedeljiva celina za svekoliko potomstvo, u javnosti je doslo do izvesnog nerazumevanja ovog predloga. Medju onim kod kojih nije bilo posredi nerazumevanje nego pogresno tumacenje bila je, nazalost, i kci pokojnog Kneza Pavla, Jelisaveta, koja je za "Blic" izjavila da Prestolonaslednik Aleksandar II. kao "umisljeni despot i toboznji sef porodice Karadjordjevic, pokusava ovim zakonom da ostale naslednike lisi njihovih prava". U nadi da sira javnost nije u stanju da razlikuje direktne potomke Kralja Petra I. i Aleksandra I. od pobocne grane Karadjordjevica, olicene u Knezu Arsenu i Knezu Pavlu, kci Kneza Pavla netacno predstavlja sebe u javnosti kao naslednika koji mora dobiti svoj srazmerni udeo i u svojini nad Dvorskim kompleksom na Dedinju. Tom izjavom, vise puta ponovljenom, ona se pridruzuje svom bratu koji je jos 2001.izjavio da on ne bi koristio svoje pravo stanovanja u Belom dvoru, iako ga je njegov otac sazidao svojim novcem, sve dok se i svim ostalim
gradjanima ove zemlje ne vrati imovina koja im je konfiskovana, nacionalizovana i oteta. Istina je, medjutim, bitno drugacija. Prilikom zakljucenja ostavinske rasprave 1938. godine Sreski sud u Beogradu, koji je odlucivao o nasledjivanju blazenopocivseg viteskog Kralja Aleksandra I. , utvrdio je da je ceo kompleks sa sedam posebnih parcela (br. 674, 665-2, 666-2, 671, 672, 673 i 675-2 katastarske opstine Beograd 7) na kojima su Stari dvor, Beli dvor i poimenice pomenute pomocne zgrade, svojina Kralja Aleksandra I. koja se na ravne casti raspodeljuje njegovim neposrednim potomcima. Da je kojim slucajem Knez Pavle ista od svog licnog novca ulozio u izgradnju Belog dvora, on bi sigurno trazio da se njegova imovina izdvoji iz ostavinske mase Kralja Aleksandra I. pre nego sto se pristupi raspodeli nasledja zakonitim naslednicima. Kako on to nije ucinio, a mogao je i sigurno bi u tome uspeo, kao najuticajniji od tri namesnika maloletnog Kralja Petra II, to je jos jedna potvrda da u pomenutom delu - Dvorskom kompleksu na Dedinju - ostavinske mase nije bilo nicega sto je pripadalo Knezu Pavlu ili bilo kojem drugom licu, jer bi sigurno bilo izdvojeno iz ostavinske mase pre njene raspodele na naslednike. Ovo utoliko pre sto ne mozemo ni pomisliti da bi se Knez Pavle, otac troje dece (Aleksandra, pokojnog Nikole i Jelisavete), cutke odrekao necega sto je njegovo, a time i svoju decu lisio onoga sto im je od oca moglo ostati. Toplo se nadamo da ce deca Kneza Pavla povesti racuna o ovoj nespornoj cinjenici, a da ce u javnim izjavama uvazavati dostojanstvo Kraljevskog doma Karadjordjevica i njegovog staresine Prestolonaslednika Aleksandra II.

Pravni Savet Krunske Kancelarije,
Beograd
www.glas-javnosti.co.yu

STA CE BITI SA KUCOM ?
Gornja izjava Pravnog saveta Krunske Kancelarije Beograd, (sta li je to?), nastavlja i dalje da zabavlja citaoce i narod. Oni neupuceni jos veruju da postoji neki organi moharhije kao Krunski savet (Savet krune) ili Krunska Kancelarija ( ni to bas nemam ideju sta bi moglo biti), koji nesto savetuju "Krunu", sto ce reci krunisanu glavu, tj. nekrunisanu glavu koja zarko zeli biti krunisana. Naravno, mislim na Princa Aleksandra sina bivseg Kralja Petra II. od Jugoslavije, koji je abdicirao u korist Tita i komunisticke vlasti, prevaren ili ne, ali abdicirao tj. odstupio od vlasti i prestola. Ako neko jos veruje da ti "krunski organi" postoje i funkcionisu, da pokusam da ga razuverim. Srbi rado pristaju da imaju savetnike na papiru, ali ih stvaranosti nikako ne slusaju. Tu nema dileme i kod Karadjordjevica. Dalje necu pominjati imena, ali ce citaci pogoditi na koga se odnosi, jer je u modi tuzakanje po sudovima i trazenje milionskih odsteta za dusevni bol, pa se plasim da bih, ako me neki kraljevski organ tuzi, morao do kraja zivota bez obzira koliko mi je jos ostalo, da kopam na kraljevskom imanju ili cistim i plevim bastu oko Kraljevskog ili Belog dvora, (ne znam kako se sada zove). Bez svake sumnje tragicna sudbina vecine clanova porodice Karadjordjevic zbog progona, oduzimanja imovine i drugih maltretiranja od strane brozovog rezima, ali i "engleskih domacina", je i tragedija srpskog naroda. Imao sam cast da budem sekretar, a u nekim stvarima i savetnik pokojnog Kraljevica Tomislava Karadjordjevica i napisem po ovlascenju u njegovo ime, prvi zahtev za povracaj imovine Karadjordjevica, tadasnjem premijeru Milanu Panicu i predsedniku SRJ Dobrici Cosicu. Da bih to uradio, osim istorijskih cinjenica i detalja koje je znao Kraljevic Tomislav, morao sam se sa kolegom advokatom upoznati sa mnogo detalja i cinjenica iz licnih , zvanicnih arhiva i drugih najrazlicitijih dokumenata o danasnjnem statusu imovine Karadjordjevica. Zato ovako (ne) vesto pisanije gornjeg organa o statusu te imovine, a narocito tvrdnja da niko osim "Nekog", ne moze polagati pravo na imovinu Karadjordjevica je u najmanju ruku smesna, da nije zalosna. I ja se toplo nadam ( kakav neobican izraz koristi "organ" u jednom pravnom objasnjenju)  da Karadjordjevici znaju da je sve oko imovine sporno, ne samo medju njima u porodici, vec i u odnosu na drzavu, narod i institucije koje zaista postoje, i to ne samo na papiru, kao pomenuti i nepomenuti "organi". Da "Neko" ima tu pravnu i vlastodrzacku snagu i autoriteta kao sto se trudi prikazati, rekao bi: " Ja po milosti Bozijoj i volji narodnoj i tako dalaje "  i potpisno-sprovedeno. Ovako se za porodicna prepucavanja i zaludjivanje naroda, izmisljaju organ do organa,  koji brane prava i cast "Nekog". Nema brate vazecih zakona i akata u ovoj Srbiji, po kojima se ti organi imenuju, jer nema Kraljevine Jugoslavije, niti cara ni kralja da podvikne, napise i potpise te akte. Zato umesto solidarisanja sa clanovima porodice Karadjordjevic, narod zaboravlja njihovu poluvekovnu tragicnu sudbinu  i zemlje Srbije, koju su neki od njih i poveli stazama gde se lome vratovi. Sve je sporno oko Karadjordjevica, a posebno oko imovine. Jedino, (neko ce mi zameriti da sam subjektivan), postoji jedna kuca u sada Tolstojevoj ulici 2/a,  gde je na istom placu izgradjen Klub poslanika, koja se koristi kao drzavni hotel i rezidencija u kojoj je boravio i Gadafi ( sa kamilama, zaista). E ta kuca, jedino je danas nesporno vlasnistvo nekog Karadjordjevica, upisana kao imovina ( ne jedina, ostala je takodje sporna) Kraljevica Tomislava Karadjordjevica, jos daleke 1933. godine, pre smrti Kralja Aleksandra I. Do danas to, ni od koga nije osporeno, pa ni od Broza, Milosevica ni novih vlasti. Ipak su i predstavnici demokratskih vlasti lagali pokojnog Kraljevica deset godina, sve do smrti, da ce mu je vratiti. Dakle, zna gornji organ da je to jedino sto je od imovine Karadjordjevica nesporno, a sve ostalo stvar za sud i odluke drzavnih organa i naroda.
Sta ce zaista biti sa kucom?
Nema pravde medju Srbima bez suda. Ocito sud(ovi) ce resavati koliko i sta kome od Karadjordjevica pripada. A gornji organ, namerno previdja i ne spominje  testament Kralja Petra II., gde sve pise, izmedju ostalog: da Kralj Petar II. ostavlja svome sinu 5 (pet) hiljada dolara, i to je sve!!!  Ono sto tu ne pise, jeste ono sto je i Kralj Petar znao. Da upotrebim isti izraz i recenicu iz gornjeg teskta organa: "Pa ne mozemo ni pomisliti da se Kralj Petar II. odrekao necega sto je imao i sto mu je pripadalo i nije napisao: Svome sinu ostavljam dvor, imanja, slike, konje, imanja, stilske garniture itd. Da posetimo organ na cinjenicu, da je Dvorski kompleks zavrsen daleko posle smrti Kralja Aleksandra. Hoce li to organ reci da je maloletni prestolonaslednik Petar od svog dzeparca koji je dobijao od mame, finansirao zavrsetak dvorskog kompleksa ili je to radio onaj koji je docnije i stanovao u njemu Knez Pavle? Naravno, ne zelim ulaziti od kojih para je to Knez finansio, osim da je imao mesecne tantijeme i dobit od akcija raznih domacih i stranih korporacija i banaka, kao uostalom i tri sina pokojnog Kralja. A posebno je pitanje, ne za ovu priliku, ako cemo "ni po Babu ni po stricevima"  kako su dosli do tih akcija.  Nema sumnje da je narod u Srbiji najvise postovao i voleo Kraljevica Tomislava od svih Karadjordjevica koji dolazili u Srbiju, pa opet niko nije ni mrdnuo prstom da mu ustupi svoju garsonjeru, kucicu ili (ne) daj Boze, neko imanje u Novim Banovcima, tek da privremeno resi svoj status. Pomenuti "pravni organ" zna dobro da postoje mnoga dokumenta koja govore suprotno od tvrdnje, da ostaliam Karadjordjevicima, a posebno deci Kneza Pavla ne pripada nista. Pa on je jedini  medju Karadjordjevicima bio taj koji je skupljao kao krtica umetnine, imao ljubav ili hobi sakupljanje slika i antikviteta.  I ako bi se otvorilo pitanje  ko je od Karadjordjevica  (pobocnih ili direktnih) i odakle sticao pare, a ko prodavao, tesko da bi se "direktni" Karadjordjevici mogli meriti sa "bocnima". Zato jedna tragedija pada u zaborav, i postaje komedija, pomalo otuzna i ako bi moja pravnicko-novinarska malenkost morala da organ podseca na dokomenta i cinjenice koje se ne smeju pred "nekim" ni spomenuti, morao bih izmedju ostalog placati prevodioca za engleski jezik, da bi me i "direktni" svi do jednog mogli razumeti. "Bocni" Karadjordjevici hvala Bogu, govore srpski, pa ih ceo svet razume, cak i pre nego su stigli u Srbiju. Ako organ ili javnost ne zna, Kolekcije slika Kneza Pavla putovale su po svetu tridesetih godina. Nemci okupatori i lopovi, zamislite i Broz nisu ih pokrali, ali jesu drugi, pa bi valjalo da se organ spusti na zemlju na zemlju, i da se preracuna sta valja ciniti. Na kraju, to sto je pokojni premijer, za prave vernike i monarhiste cudno, postao od pre par godina vernik  i postovalac crkve i monarhije i samostalno dozvolio da se "neko" useli u dvor, ne znaci da taj ima i tapisu od naroda i drzave. A kada smo kod toga, stalno me pitaju, znam li ko placa struju i komunalije za dvor?  Drugi znatizeljniji, pitaju da li imaju ljudi za grejanje, od kako su toplane podigle cenu po kvadratu. A oni bezobrazni kazu: pricale sluzbenice iz  nekih organa "osecam se kao na engleskom dvoru, svi govore samo engleski, cak i kada psuju".  Ali kada stvar dohvate advokati, u sta ne sumnjam, razbucace sve umisljene pozorisne uloge najrazlicitijih "organa". Sto bi rek'o srpski seljak: Brate Aco, nemo' da se sudimo, nemas sanse, bolje da se bratski nagodimo". Prica se da je u Topoli jedan seljak podneo tuzbu protiv Kralja za medju i tako mu porucio,  a na kraju zaista dobio spor. I na kraju koliko je neko umisljen u ulozi kralja,  vidi se i iz nedavne promene titule u Prestolonaslednik Aleksandar II. Na tu umisljenu identifikaciju sa Kraljem Aleksandrom I. treba samo podsetiti na pravilo da se II. ili III. dodaju uz ime monarha, a ne uz ime engleskog drzavljanina , koji putuje sa engleskim pasosem, umesto zemlje u kojoj bi preuzeo presto i krunu  ( kada ih naprave ). Tako me krunski organi asociraju na nesto sto se osipa,  i kruni, kao i autoritet monarhije u koju sam i sam kao Srbin u stranoj zemlji na privremenom radu, skreno verovao i zamisljao, kao spas Srbije.
Slobodan MARICIC

http://www.tiker.co.yu/

Одговори путем е-поште