KURIR

14-15. avgust 2004.

Vesti:

http://www.kurir-info.co.yu/Dnevne-vesti/V-01-13082004.shtml

INTERVJU IVICA DAČIĆ

SLOBA ME RAZOČARAO

Ne interesuje me šta Milošević misli o meni, neću da se ogrešim o njega i njegovu odbranu!
Čudno mi je što Milošević predlaže Vučelića za lidera, iako je on 5. oktobra bio za puč

BEOGRAD - Predsednik Glavnog odbora SPS-a Ivica Dačić, prvi čovek ove partije "u odsustvu" Slobodana Miloševića, novinare prima u kancelariji u zgradi SPS-a na Studentskom trgu. U prostoriji ne radi klima, pretoplo je, zidovi neokrečeni, a od Miloševićeve slike nema ni traga.
- Nije tačno, ima Miloševićeve slike - reaguje Dačić na našu primedbu.

Gde je, pokažite nam, pa da Vas slikamo pored nje?
- Pa, nema je u ovoj prostoriji, a i što bi bila? Nema je ni u Vučelićevoj kancelariji! Slika ima svuda u salama gde se drže sastanci. A što bi se slike lidera nalazile u svakoj prostoriji? Ja nikada nisam ni skidao ni Tita, ni Miloševića, ni bilo koga drugog.

Da niste možda ljuti na Miloševića koji je za Vas rekao da ste "mali naduvani ratluk"?
- Nema takve poruke iz Haga. Autor toga je neko drugi, ko se nalazi ovde u Beogradu. Međutim, čak i da je to tačno, nepristojno je prenositi šta Milošević priča u privatnim razgovorima. To bi bilo kao kad bi ja pričao šta je Milošević meni privatno govorio o gospodi Vučeliću i Vulinu, ili šta su Mira i Marija pričale o Hadži Draganu Antiću kada je otišao iz zemlje 2001. godine, ili šta je Milošević obećao, pa porekao u vreme Petog kongresa u novembru 2000...

Pa, hajde, recite.
- To nisu lepe reči, a ja upravo pokušavam da izbegnem prepucavanje po novinama. Doduše, samo do 19. septembra. Onda ćemo sesti i videti šta je ko radio i uradio. I šta je ko o kome pričao. Zovite me tad, reći ću vam sve.

Da li Vi to pretite Vučeliću i Mrkonjiću isključenjem iz partije?
- Ne, o tome se neće razgovarati pre lokalnih izbora, jer su nam oni prioritet. Svačiji rad podleže odgovornosti, pa i moj. Inače, na sednici GO SPS-a posle predsedničkih izbora bilo je prisutno 174 člana, među njima i Vučelić i Mrkonjić. Postavio sam pitanje da li neko smatra da ja treba da odem. Niko se nije javio. A sada o tome govore svaki dan po novinama.

Kažu da zloupotrebljavate Miloševićevo ime, uzurpirate stranku, traže Vašu ostavku?
- Ovde se radi o dve stvari. Milošević traži moju smenu i ja to znam. Doduše, čudno mi je da on predlaže Vučelića za lidera, iako se on 5. oktobra radovao njegovom padu. Drugo je pitanje šta je ko rekao u neformalnim razgovorima.

Zašto Vas Milošević ne želi na mestu predsednika GO?
- On nije zadovoljan što nismo poslušali njegove stavove vezane za listu poslanika. Od 22 poslanička mesta, tražio je čak 12 mesta za Bogoljuba Bjelicu i članove udruženja "Sloboda", gde je bilo puno kadrova JUL-a. To nije odbio Ivica Dačić, već Glavni odbor. Ne interesuje me šta Milošević misli o meni i on na to ima pravo. Interesuje me jedino da se ne ogrešim o njega i njegovu odbranu.

Kako sad to - on je predsednik stranke, ali ga slušate samo onda kada Vam to odgovara?
- SPS treba da uvažava mišljenje Slobodana Miloševića zato što je on naš predsednik. Ali, s druge strane, on mora da shvati da se odluke o kadrovskim rešenjima više ne donose dekretima, nego se odlučuje glasanjem i biranjem između više kandidata. Pa i Vučelić je izabran za potpredsednika suprotno volji Miloševića.

Kako je on onda odjednom postao njegov čovek od poverenja?
- Ne znam, to me najviše čudi, jer je Milošević svojevremeno tražio moju smenu zbog Vučelićevog povratka u SPS. Pitam se samo šta je još potrebno uraditi da bi me Slobodan Milošević podržao? Izgleda da nije bilo dovoljno što sam mu bio veran, što sam govorio sve ono što je on mislio a nije hteo da kaže javno, što sam ga branio kada su ga hapsili. Možda bi mu više odgovarao da sam formirao svoju partiju, da sam ga napadao, da sam napravio milione, imao račune po inostranstvu...

Slobodana je trebalo smeniti!

Da li ste spremni da se povučete posle lošeg rezultata na predsedničkim izborima?
- Prvi sam veoma razočaran tim rezultatom i nema potrebe da bilo ko lamentira nad mojom "tužnom sudbinom". Više su me razočarali ljudi iz SPS-a koji su govorili i radili protiv mene i stranke. Ako je neko ikada trebalo da bude smenjen zbog lošeg rezultata, onda je to Slobodan Milošević 5. oktobra. Tada smo ne samo izgubili izbore, nego se raspao sistem, izdali su nas najbliži saradnici. Ali je partija bila korektna prema Miloševiću i on je ostao predsednik.

Ko je to radio, Vučelić možda?
- Ja samo kažem da se takvim ljudima više veruje nego meni.

Da li to znači da ste se odrekli Slobodana Miloševića?
- Ovde nije reč o tome da li ćemo se mi odreći Miloševića ili ne, već je problem u našim međusobnim odnosima. Poštujemo ga, ali tražimo da i on poštuje odluke partije. Ono što je uvek bilo sporno kod Miloševića jeste kadrovanje. Partija je uvek bila nezadovoljna njegovim kadrovskim rešenjima.

Ali ste poslušno ćutali.
- I onda je bilo problema i suprotstavljanja, samo što to nije dolazilo do javnosti. Ponavljam, nisam sporan ja, niti bilo ko drugi na mom mestu. Sutra sam spreman da odem. Sporno je postavljanje ljudi dekretima. Toga više neće biti.

Da li takav Milošević, koji i dalje hoće da vlada dekretima, predstavlja mnogo veći balast po partiju? Zašto to niko ne sme da kaže naglas?
- Mi zaista imamo jedan pošten odnos prema njemu. Ovih dana smo ponovo jedini prikupili pare za njegovu odbranu. Iako traju sukobi između nas, mi mu pomažemo.

On, ipak, neće Vas da vidi, već razgovara samo sa Mrkonjićem i Vučelićem.
- Tako je.

Zašto?
- I ja se pitam. Čime sam ja to od njega zaslužio? Veoma sam razočaran. Milošević više ceni one koji su mu okrenuli leđa nego nas koji smo ostali. Dao sam sve što sam imao za partiju. Kada je trebalo da se govore najteže stvari, kada je trebalo napasti Šešelja, Draškovića, Đinđića, kada je trebalo napasti Gelbarda i Amerikance, albanske teroriste, tu je bio Ivica Dačić. U oktobru 2000. Dačić je branio SPS na televiziji, a Vučelić je veličao puč u novinama.

Zar Vam to ne govori dovoljno šta Milošević misli o Vama?
- Ja ću sada zvanično zatražiti razgovor s njim i probaću sve dileme i nedoumice da razrešim direktno. Nije problem u tome što SPS-u rade Vučelić i Mrkonjić, uz pomoć Hadži Dragana Antića kao logističke podrške, već je problem što SPS tone. Gubi podršku naroda. I to pre svega zbog njih. Ali oni to ne vide. I ako ostanem, i ako odem, ostaću častan čovek. A ne kao ovi, koji žele da satru SPS. Neka znaju: nema povratka na staro. To je gotovo, kraj!

SAŠA M. STAJIĆ

Одговори путем е-поште