VELIKI OBRT U "AFERI TOPÄIDER"

"FANTOM"

Kurir objavljuje izjavu koju je Obrad GajiÄ dao policiji, a u kojoj tvrdi da je neposredno posle ubistva gardista u TopÄideru video Äoveka sa 'fantomkom'

BEOGRAD - Neposredno posle ubistva gardista Dragana JakovljeviÄa i DraÅena MilovanoviÄa u blizini kasarne na TopÄideru viÄen je mladiÄ sa "fantomkom" na glavi, koji je paniÄno pobegao u nepoznatom pravcu! Ovo je u izjavi policiji rekao Obrad GajiÄ, radnik "Gradskog zelenila", kljuÄni svedok koji je jedini video misterioznog "fantoma".

Kurir, uz neznatna skraÄenja, ekskluzivno objavljuje sluÅbenu beleÅku koju je policija saÄinila posle razgovora sa GajiÄem. On je 9. oktobra, Äetiri dana posle pogibije gardista, dao policajcima iz SUP-a Savski venac izjavu, u kojoj je opisao sve Åta je video:

"Tog dana, 5. oktobra, vraÄajuÄi se u pogon u 'TopÄideru', koji se nalazi u Bulevaru vojvode MiÅiÄa bb, iznad crpne stanice, kod Äesme ispod puta, oko 9.00 - 9.30 Äasova primetio sam parkirano putniÄko vozilo 'reno 5 pik-ap' bele boje, registracije JA ???-279 (...). Nakon izvesnog vremena kolege i ja smo Äuli Åest pucnjeva iz vatrenog oruÅja, mislim iz puÅke, a zvuk je dolazio iz pravca kasarne. Nakon dva, tri minuta vozilo koje sam opisao je velikom brzinom doÅlo ispred naÅe poslovnice, zaustavilo se, a iz vozila je izaÅao nama nepoznat Äovek, koga smo videli kroz 'Åivu ogradu'. Mislim da je bio visine oko 175 cm i starosti od 30, 35 godina. Prvo je sa glave skinuo tamnu kapu 'fantomku', a s ruku i nogu svlaÄio je neÅto od odeÄe. Otvorio je gepek vrata, neÅto podigao i sve Åto je skinuo sa sebe ubacio ispod, zalupio vrata, seo u kola i velikom brzinom udaljio se u pravcu Bulevara vojvode MiÅiÄa. Napominjem da sam dana 30. septembra ili 1. oktobra ove godine isto to vozilo zatekao parkirano na gore pomenutom mestu, ali u njemu nije bilo vozaÄa", ispriÄao je GajiÄ policiji.

Vojno sasluÅanje

Vojska SCG je mesec dana kasnije, 9. novembra, privela na sasluÅanje GajiÄa, koji je, prema zapisniku, istraÅnom sudiji Vuku TufegdÅiÄu ispriÄao neÅto drugaÄiju verziju dogaÄaja. GajiÄevi navodi nalaze se u zapisniku KI br. 1 1185/04.

"Äuo sam prvo tri pojedinaÄna pucnja, a posle dve sekunde joÅ tri takva. Tri minuta kasnije, automobil koji sam ranije video kod Äesme parkirao se ispred nas i vozaÄ je izaÅao iz automobila. Primetio sam kao da neÅto skida sa ruku, a nakon toga kao da rukom neÅto skida sa glave. Zatim je otiÅao do zadnjeg dela auta i uÄinilo mi se da neÅto skida sa nogu. Nakon ovoga, on otvara gepek i to Åto je skinuo stavlja u gepek", ispriÄao je GajiÄ.

Na konkretna pitanja TufegdÅiÄa, svedok kaÅe da tom vozaÄu "od Åive ograde" nije mogao da vidi lice i da je i "po kretanju desne ruke koju je stavio na glavu zakljuÄio da neÅto skida sa glave".
"Prilikom davanja izjave policiji nisam rekao da je ovaj Äovek sa glave skinuo 'fantomku', veÄ sam im objasnio, kao i vama, da mi se uÄinilo po njegovom pokretu ruke da je on neÅto skinuo sa glave, a oni su napisali da sam rekao da je skinuo 'fantomku'", stoji u izjavi GajiÄa sudiji TufegdÅiÄu.

PreleviÄ: Dva puta smo ga sasluÅavali

Predsednik Nezavisne komisije koja je istraÅivala pogibiju gardista BoÅo PreleviÄ kaÅe za Kurir da je Obrad GajiÄ dva puta dao iskaz pred ovom komisijom.
- GajiÄ je naÅoj komisiji ispriÄao da je video neko lice u blizini mesta gde su stradali gardisti, ali je, za razliku od izjave koju je dao policiji i u kojoj je naveo da je video Äoveka sa "fantomkom", nama malo ublaÅio tu izjavu. Njegovo svedoÄenje nije bilo kljuÄno u naÅem nalazu da se gardisti nisu meÄusobno poubijali, kao Åto je utvrdila vojna istraga - kaÅe PreleviÄ.

Vojska je sasluÅala i joÅ jednog svedoka, za koga je GajiÄ rekao da je bio sa njim kada je video "fantoma", ali je on demantovao da je vozaÄ spornog "reno pik-apa" imao bilo Åta na glavi, niti mu je u ponaÅanju tog Äoveka neÅto bilo neuobiÄajeno.

GajiÄ: Video sam "fantomku"!

MeÄutim, Obrad GajiÄ u izjavi za Kurir kaÅe da stoji "iza svake reÄi koju je ispriÄao policiji", i ponovo tvrdi da je video Äoveka sa "fantomkom".
- Sve Åto sam izjavio policiji i dalje tvrdim! Tvrdim da sam video da je taj Äovek koga smo videli odmah posle pucnjave u TopÄideru nosio "fantomku" ili neÅto sliÄno na glavi! ZaÅto moj kolega, koga je Vojska takoÄe sasluÅala, tvrdi da je video drugaÄije, ja stvarno ne znam. Znam ono Åta sam ja video... - kaÅe GajiÄ. On dodaje da ne zna zaÅto ga je Vojska sasluÅala tek mesec dana kasnije, i dodaje da u to vreme nije napuÅtao Beograd. Na naÅe pitanje zaÅto je onda potpisao zapisnik vojne istrage u kojem navodi da nije izjavio da je na glavi tog Äoveka video "fantomku", GajiÄ kaÅe da se sasluÅanje "brzo dogodilo i da nije imao vremena da proÄita zapisnik, jer je TufegdÅiÄ imao velikog posla". On navodi da mu Vojska nije pretila, niti je na sasluÅanju kod TufegdÅiÄa imao bilo kakvih neprijatnosti.

S. MARJANOVIÄ

http://www.kurir-info.co.yu/

Одговори путем е-поште