INTERVJU: Aleksandar Vucic

generalni sekretar SRS

SECA MAFIJASA

Mafijasi i tajkuni imaju podrsku i medu ministrima! Svi su povezani, svaka
stranka je umesana u neku aferu

BEOGRAD - Generalni sekretar SRS-a Aleksandar Vucic predlozio je nedavno da
vlast u Srbiji, po modelu ruskog predsednika Vladimira Putina, prekontrolise
sve one koji su se obogatili u prethodnih 15 godina. Sve stranke pozdravile
su ovaj predlog radikala i naglasile da je krajnje vreme da se nesto tako
uradi, medutim, posle su se svi ucutali.

Vucic objasnjava da mu nije namera da izigrava Robin Huda koji otima
bogatima i deli siromasnima, vec da zeli da se utvrdi da li postoji drzava i
da konacno dode do prave "sece mafijaskih glava".
- Znam ja da se krade koje su cinjene ne mogu ispraviti u potpunosti, ali
mogu bar donekle. Tvrdim da svako ko ima imovinu vecu od 50 miliona evra, te
pare nije stekao na legalan nacin!

Koga ste, konkretno, imali na pameti kada ste izasli sa ovim predlogom?
- Ne pretim ja nikome, vec samo trazim da se dosledno sprovede zakon. Hajde
da vidimo kako je ko stekao bogatstvo. Mozda tu ima i postenih, ali da
vidimo, na primer, sta sve imaju i kako su to imanje stekli Vuk Hamovic i
Vojin Lazarevic. O njima najvise znam jer sam se njihovim slucajem bavio na
Anketnom odboru. Oni su povezani sa ljudima iz vlasti - sa Zeljkom
Popovicem, direktorom NIS-a, i Goranom Novakovicem, bivsim ministrom
energetike.

- Ili, da vidimo odakle sve ono silno bogatstvo Karicu, Cepteru, Miskovicu,
Canetu Suboticu ili nekom Baji Zivanicu, za koga tvrde da ga stite radikali.
I ne samo te najvece finansijske ajkule, vec i neke sitnije, za koje javnost
ne zna. Ako su krali, svi u zatvor! Nema veze da li su demokrate, radikali
ili socijalisti. O svom poslovanju morace da pruze sve podatke, morace sve
da dokumentuju debelim fasciklama, a ne debelim kovertama.

Da li su se ti bogatasi uznemirili posle Vaseg predloga?
- Koliko cujem, jesu. I dobio sam neke poruke da sam ih sada svrstao sve na
jednu stranu protiv sebe. Od nekih prijatelja i poznanika sam dobijao neke
pozive za razgovor, ali se nisam odazvao.

Da li strahujete? Da li Vam neko preti?
- Ne plasim se. Meni nikada niko nije pretio. Jedinu bojazan imam da li
cemo, kada dodemo u priliku, uspeti u ovom projektu. Ali, ako to ne bismo
uradili, posle sledecih izbora nas ne bi bilo...

Sve stranke su u u prvi mah podrzale Vas predlog, posle su se ucutale...
- Cute, naravno da cute, zato sto svako nekoga stiti. Svako od tih tajkuna
ima po nekoga u svakoj stranci u Srbiji. Svi su svuda! Ne kazem ja da mozda
Kostunica ne bi zeleo da sasece finansijsku ili neku drugu mafiju, ali bi mu
Vlada odmah pala. Cim bi se dokacio jedne ajkule, koja stoji iza jedne od
stranaka iz Vlade.

Znaci, Vi to cvrsto obecavate i spremni ste da date ostavku ako ne ispunite
obecanje?
- Tacno tako. Ne mogu ja da obecavam plate od 3.000 evra, niti brz ulazak u
EU. Ali, nemam nameru ni da kao Boris Tadic idem okolo po zurkama,
raspojasan sa vaterpolistima i Natasom Bekvalac. Korupciji se mora stati na
put. Pobogu, pa mi smo jedna od najkorumpiranijih zemalja na svetu. Iza nas
su samo Cad, Uganda i jos neke nerazvijene zemlje. To se mora uraditi, jer
se tako stvara drzava.

- Takva akcija se mora planirati bar cetiri meseca, a njen pocetak treba
objaviti u "Dnevniku" na RTS-u. Da se izade i kaze: "Drzava je resila da se
obracuna sa kriminalcima, narko-mafijom i, izvinite gradani, ako cete nesto
zbog toga pretrpeti, ali nam je potrebna i vasa podrska." I sve treba da
bude javno. Da se kaze: uhapsen je taj i taj, zbog toga i toga. U akciji su
ucestvovali ti i ti policajci, operativci koji su zbog toga nagradeni.

  Jadna je Vlada koju cuva Ugljanin

Da li se nazire neka kupovina poslanika u Skupstini?
- Skupstina Srbije lici povremeno na stocnu pijacu, gde svako moze da
zapita: "Posto kilo zive vage?" Prodaju se ljudi iz raznih pobuda. Misle:
"Mozda necu biti poslanik sutra, daj da se obezbedim, da ucarim nesto..."
Taj model je u praksu uveo G17 Plus...
Spekulise se da ce dva poslanika iz koalicije Sulejmana Ugljanina dati
podrsku vladajucoj vecini, a da ce zbog toga DSS izigrati SRS i ostale
koalicione partnere u Novom Pazaru i podrzati samo Ugljanina?
- I ja sam cuo tako nesto. Izgleda da sluzbe rade svoje. I novac. Pogledajte
sta se radi. Vladajuca koalicija, koja je najvise kritikovala Borisa Tadica
jer na listu stavio dvojicu poslanika Sulejmana Ugljanina, sada to isto hoce
da uradi. Sve to pokazuje da su svi oni isti. Samo, mi na kraju necemo biti
u koaliciji sa Ugljaninom! Jadna je to Vlada koju ce cuvati Ugljanin. Ova
vlada nema legitimitet, ima tanku parlamentarnu vecinu i nema podrsku
gradana, jer po svim istrazivanjima javnog mnenja, od svih njih jos samo DSS
prelazi cenzus.

Taj Vas scenario neodoljivo podseca na "Sablju"...
- Ma, ne, nema to veze.... Mi imamo ozbiljne probleme u drzavi i sa njima se
moramo obracunati! Mi na tome ozbiljno radimo i pripremamo se, na primer, za
borbu protiv droge, posto narko-mafija cveta. Evo vam samo jedan primer.
Kako je moguce da je gram kokaina dva puta jeftiniji u Sremskoj Mitrovici
nego u Beogradu, i da tamo dolaze da se snabdevaju iz drugih gradova?! Ili,
kako je moguce da imamo samo 35 pravosnaznih presuda za rasturanje i
trgovinu drogom, a narkomanija je u ogromnom porastu u Srbiji? Ako se sve to
desava, znaci da drzava stiti mafiju!

Mozemo li konkretno reci koju mafiju stiti ko iz vlasti?
- Pa, to tek treba istraziti i saseci u korenu. Mozda je to neko od
ministara, a mozda i nije. Ocigledno je da mafijasi, kao i tajkuni, imaju
svoje ljude na svim nivoima vlasti. Narko-mafija ocigledno ima pomoc u
strukturi drzave, a slicno je i sa kradljivcima automobila. Pa, skoro je
smenjen i dobio otkaz neki inspektor iz policije koji je pomagao lopovima i
uzimao profit od ukradenih automobila... Ili, evo vam ona pumpa "ELP" na
Novom Beogradu. Ona je bila potpuno nepotrebna, jer na udaljenosti od 200
metara imamo jos dve pumpe. Medutim, ovi zuti iz gradske vlasti su dobili od
svojih kumova pola miliona evra i sve je sredeno...

Zasto u Srbiji nijedna afera ne dobija epilog, vec pocinju i zavrsavaju se u
medijima?
- Zato sto niko to ne zeli. Svi su povezani. Zato sto je svaka stranka ili
neko iz njene pozadine upleten u neku aferu i svi se medusobno stite i plase
se. Zato sto je pravosude korumpirano i nije nezavisno.

Pa, ako je vlast toliko korumpirana i losa, zasto ne obarate Vladu?
Analiticari vas optuzuju da namerno ostajete u opoziciji, jer sa najvise
poslanika dobijate veliki novac iz budzeta, dok drugi resavaju najteza
pitanja?
- Bas me briga sta kazu analiticari. Cenim nekolicinu njih, a za izjave onih
koji se prodaju za tanjir kupusa bas me briga. Radimo na rusenju Vlade, i po
mojim procenama, izbori ce biti u martu sledece godine.

D. ISAILOVIC

http://www.kurir-info.co.yu/Dnevne-vesti/index.shtml