Civili nisu streljani
V.N.  26.10.2005, 19:12:24

HAG - Penzionisani pukovnik Vojske Jugoslavije Vlatko Vukovic negirao je
danas pred Haškim tribunalom, svedoceci u odbranu Slobodana Miloševica, da
su policija i VJ u martu 1999. pocinile teške zlocine nad meštanima sela
Bela Crkva i Mala Kruša na Kosovu.
Miloševic je svedoku citirao navod optužnice da su srpske snage 25. marta
napale Belu Crkvu, a zatim u potoku izvan sela ubile više od 60 albanskih
muškaraca i u okolini još 12 civila, od kojih su 10 bili žene i deca.
Vukovic, koji je tada bio komandant motorizovanog bataljona VJ u ?akovici,
rekao je da je tog jutra sa jedinicom prošao kroz selo koje je bilo mirno i
da vojska nije imala nikakve potrebe da borbeno dejstvuje.
- To je apsolutno netacno. Bela Crkva nikada nije bila opkoljena, niti je to
bilo potrebno jer je selo bilo van prostora borbenih dejstava... Ove tvrdnje
su potpuno netacne, to mi uopšte nije poznato jer se nije ni desilo...
Potpuno odbacujem sve ove navode, kazao je svedok.
Na isti nacin, Vukovic je odbacio i navod optužnice da su snage Srbije i SRJ
26. marta 1999. u selu Mala Kruša proterale žene i decu, a 105 muškaraca
opljackale, uzele im dokumenta i ubile hicima iz mitraljeza u kuci koju su
zatim zapalile.
To se uopšte nije desilo - nije bilo pljacke, ni oduzimanja dokumenata... a
što se ubistva tice, ako bi neko na tako malom prostoru pucao iz mitraljeza,
pukle bi mu bubne opne. Ovo nije moguce, ja sam bio tamo i tvrdim da se nije
desilo, rekao je Vukovic.
On je potvrdio da je u selima Mala i Velika Kruša bilo okršaja sa OVK koja
je napala policiju tokom akcije pretresa terena, ali da civili nisu bili u
podrucju.
Precizirao je da je prema proceni armije, u tim borbama ubijeno 80
terorista, cija tela, medutim, nisu pronadena. Poginula su i tri vojnika VJ.
Pukovnik Vukovic, koji otežano govori i krece se, sudijama je objasnio da
veruje da je njegova bolest posledica toga što je tokom rata na Kosovu bio u
podrucju na koje je NATO ispaljivao projektile sa osiromašenim uranijumom.

http://www.novosti.co.yu/