BIVŠI INSPEKTOR SDB: Eksplozija u Paraćinu je subverzivno-teroristički akt

Nije moglo tek tako da pukne

Jovica Đorđević, koji ima iskustvo u načinu na koji se obezbeđuju objekti poput onog u Paraćinu, ističe da je naivno poverovati da je eksplozija bila slučajna

Na osnovu iskustva koje ima kao dugogodišnji operativac SDB iz koje je otpušten nalogom Jovice Stanišića, Jovica Đorđević, bivši viši inspektor SDB, smatra da ima mnogo elemenata za ozbiljnu sumnju da je eksplozija u skladištu municije kod Paraćina bila dobro smišljena i organizovana subverzivna akcija, odnosno teroristički akt. U razgovoru za Glas Đorđević je rekao da ga čude unapred izrečene tvrdnje visokih ličnosti iz Vojske i Policije da se isključuje mogućnost diverzije, koje mogu značiti i pokušaj prikrivanja sopstvenih propusta u obezbeđenju ovog i sličnih objekata.

- Tokom šesnaestogodišnjeg rada u SDB učestvovao sam u zaštiti ovakvih i sličnih objekata. Jer, o njihovoj zaštiti brinu, ili bi trebalo da brinu ne samo vojnoobaveštajni organi, već i BIA i službe javne bezbednosti koje ih operativno pokrivaju i kontraobaveštajno štite. Ja sam, uostalom, i otpušten iz SDB zbog kritika na račun kadrova i načina rada u toj službi. Od 2001. godine to sam činio i javno kada sam i u Glasu govorio o propustima DB i otkrio da su dosijei spaljivani pored ostalog i u kotlarnici niškog Kliničkog centra i posle oktobarskih promena i pada Miloševićevog režima - rekao je Đorđević.

On je naveo da vojni objekti kakav je magacin u Paraćinu, moraju imati vrlo precizne planove zaštite uz svakodnevno vođenje dosijea o kontraobaveštajnoj zaštiti, u kojima se registruje sve što može biti važno za bezbednost. Zbog toga ga i čudi kako se moglo desiti da se požar prvo javi, a zatim i proširi na više objekata (magacina) koji su u okviru tog kompleksa međusobno udaljeni, kao i kako nije stradao niko od vojnika i oficira koji su se zatekli na objektu.

SEČE DRVA I PREBIRA PO USPOMENAMA

Jovica Đorđević je postao operativac SDB pošto je završio Fakultet bezbednosti u Skoplju. Važio je za obaveštajca od karijere. Međutim, kada je tokom šesnaest godina rada u centru SDB u Leskovcu počeo da u redovnim izveštajima ili posebnim pismima kritikuje rad službe kojoj pripada, a da istovremeno ne ostvaruje mesečnu "normu" nahvatanih neprijatelja, ostao je bez posla. Potom je radio kao šef obezbeđenja u niškoj Fabrici duvana (DIN). Prošle godine je napustio fabriku sa još oko 1.400 radnika koji su dobili otpremnine u visokim iznosima. Đorđević se nije mnogo ovajdio, jer mu nisu priznali beneficirani staž iz vremena rada u SDB. Sada živi od poljoprivrede, od prodaje drva koje seče u planini, bez stalnih prihoda i zdravstvene knjižice. Nije mu dozvoljen povratak u BIA jer, kako kaže, "i dobronamerna kritika se očigledno ne prašta".

- Znam da SDB (BIA) nije razrešila mnoge enigme pre ove paraćinske, mnoge atentate i sumnjiva stradanja. Znam i zašto. Zato što nije reformisana i zato što u njoj sede nesposobni, ili ljudi koji još misle na način kako su indoktrinirani u prošlosti, koji su bili i ostali "dobri za sve vlasti", koji su kršili ljudska prava, radili sve i svašta, pa čak učestvovali i u falsifikovanju izbornih rezultata za potrebe Miloševićeviog režima. Nažalost, mnogi su otišli bez ikakvih posledica, uz dobre penzije i otpremnine.

- Sada se bave raznim poslovima, koristeći često svoje veze u službi kojoj su pripadali. U BIA, kojom rukovodi Rade Bulatović, vratilo se vreme podobnih, a ne sposobnih i ona je opet politizovana kao nekada - tvrdi za Glas Đorđević. Zato ga, kaže, ne čudi što ne vide gde su haški optuženici zbog kojih je kažnjen čitav narod i što im Vuk Drašković poručuje da je bolje da "uzgajaju pečurke".

Đorđević dodaje da se posle ovog "paraćinskog iskustva" pribojava i za stanje u drugim sličnim vojnim objektima u blizini naseljenih mesta, a u kojima bi incidenti poput onog u Paraćinu mogli da imaju i tragične posledice.
- Ne čudi me što ovu službu još niko ne uspeva da kontroliše - naglasio je Đorđević i ponovio tvrdnju da je SDB uništila mnoge dosijee koji otkrivaju njene prljave prste, ulogu i poslove.

Istovremeno, tvrdi naš sagovornik, sklonjeni su mnogi dosijei preko kojih se sada ucenjuju politički lideri, poslanici i nosioci visokih državnih funkcija.
- Ta "ucena dosijeima", video i tonskim snimcima, foto i drugim dokumentima je stari ali još prisutan metod rada BIA i način za vrbovanje političara. Otuda i nema zakona o otvaranju dosijea SDB, a ova služba i sa novim imenom BIA ostaje ona stara, bez kontrole i otuđena od društva - naglasio je Đorđević. On je je inače kao aktivni operativac SDB bio zadužen da svakog meseca "ispunjava normu u lovu na političke neprijatelje". Kada je odbio da to radi nemoralno i prljavo, najuren je iz službe preko noći napisanom naredbom sa potpisom Miloševićevog "kurira " Jovice Stanišića.

Milorad Doderović

Nije moglo tek tako da pukne
http://www.glas-javnosti.co.yu/danas/srpski/T06102702.shtml

Одговори путем е-поште