SRPSKA POSLA - BRANA CRNČEVIĆ

Predizborni izazov

Nameravao sam da napišem otvoreno pismo gospodinu Majklu Poltu, ambasadoru SAD
u Srbiji i odustao. Nisam dovoljno glup da to učinim i, narcisoidno rečeno,
svaka mi čast. Gospodin Polt je u diplomatiji neko, a ja sam niko, a male su
mogućnosti da se niko i neko dopisuju, još manje da se negde sretnu. Nisam gost
na prijemima koje on priređuje, a on najverovatnije nije bio u svojoj ambasadi
onda kad sam, među drugima i ja, zbog Šešeljevog iznuđenog štrajka glađu,
protestovao i govorio pred zatvorenim prozorima ambasade i hladnim
protivtenkovskim žardinijerama. Prozori su bili slepi, a žardinjere neme.
Gospodin Majkl Polt podjednako uspešno predstavlja svoju moćnu otadžbinu,
zatvorene prozore u Garavom sokaku i neme žardinjere. Povod za ovo razmišljanje
vidim u intervjuu sa gospodinom Poltom, objavljenim u NIN-u decembra dvadeset i
prvog. Dugo nisam čitao lukavije, odmerenije i opasnije diplomatsko
razmišljanje u prilog anacionalnim demokratorskim strankama i njihovim naporima
da u borbi jednih sa drugima, i zajedničkoj borbi protiv SRS-a, još jednom
osvoje prokletu vlast. Gospodin Polt je indiskretno, kao da je vođa ili makar
viđeni član DS-a (prepričavam!), pozvao glasače da glasaju za budućnost i
protiv ljudi koji bi poveli Srbiju u izolovani, mali i crni prostor u Evropi,
da bi, navodno, sačuvali nacionalnu čast, a nacionalna čast leži na drugoj
strani. On veruje da demokratorska većina u Srbiji postoji pod uslovom da izađe
na izbore i da svoj glas.

Da je gospodin Polt održao takav govor na predizbornoj nominaciji DS-a,
razlikovao bi se od viđenih i neviđenih demokratora samo po nešto otmenijem
stilu. Nije, primerice, rekao da se protiv SRS-a valja boriti svim sredstvima.
Tu neko od nekoga uči. Tu neko na nekog utiče. Teško mi je da poverujem da DS i
demokratorski ogranci te stranke utiču na gospodina Polta koliko on na njih. Tu
neko od nekog zavisi. Tu je neko nekome šef. To je za kviz.

Ekselencija je u intervjuu za NIN uputila diskretan prekor ljudima koji izvlače
fundamentalno pogrešan (prepričavam!) zaključak da je Srbija bezbedna, dok se
Rusija i SAD sučeljavaju, misleći da Sovjetski Savez još postoji. Takvo
razmišljanje smešta u prohujali dvadeseti vek. Kad se o Kosovu radi, veli
gospodin Polt, radićemo zajedno sa Rusijom. Planirajte, veli, što se američke
politike tiče da će ovo pitanje biti zaključeno početkom 2007. godine.

To je diplomatski prekor onima koji veruju da će Rusija staviti veto na
nemoguću (ipak moguću?) odluku o nezavisnosti Kosova. Prekor je upućen
prevashodno radikalima, ali to je istovremeno i opomena premijeru Koštunici,
koji se usudio da poveruje u ruski veto. Ako Voja ne bude dobar, SAD će
preferirati Borisa.
Pošteno.

Gospodin Polt odriče da su Srbija i SAD pre sedam godina bili u ratu. SAD i
srpski evropski prijatelji (prepričavam) bili su su u ratu zajedno sa srpskim
narodom protiv nacionalističkog režima, koji je poveo Srbiju na put uništenja.
Nisam znao da smo ratovali zajedno sa SAD protiv sebe. Sad mi je još teže ono
što je do juče bilo podnošljivo. Gospodin Polt je među drugima pozvao i mene na
glasanje. Eto meni i srpskom narodu prilike da se odužimo američkim saveznicima
za borbu protiv sebe. Gospodin Polt će biti u velikoj neprilici ako Cija
otkrije da je pao pod uticaj DS-a. Moraće da dokazuje da to nije tačno, da je
istina ono drugo. A da neko od nekog zavisi, zavisi. Da je neko nekome šef,
tačno je.

A oni prozori su i dalje zatvoreni, a žardinijere neme.

http://www.glas-javnosti.co.yu/

Одговори путем е-поште