http://www.ciode.ca/postanskosanduce/index.html

  poštansko sanduce

Pismo Slobodanke Kojadinoviæ, otpravnika poslova Ambasade Republike Srbije u
Kanadi

Postovani g.Milosavljevicu,

U prilogu saljem Vam pismo prof.Donskova,direktora Katedre za slavistiku na
Univerzitetu Otava, koji pomno prati i podrzava rad Ambasade Srbije .
Iskreno se nadam da cete ovoga puta postovati novinarski kodeks i objaviti
pismo prof.Donskova na istom mestu i sa istovetnim fontom vaseg komentara u
cilju istinitog informisanja citalaca "Cioda".

Takodje,mozete da zamolite g.Milomira Niketica(uglednog dugogodisnjeg
dopisnika BETA agencije) koji je redovno pratio i izvestavao o brojnim
uspesnim aktivnostima Ambasade da Vam prosledi objavljene vesti i clanke o
aktivnostima Ambasade Srbije u prosloj godini.

Kao srcan i odresit komentator, vlasnik "Cioda", nadam se da cete prikupiti
snage da dodjete do Otave da se upoznamo te da na izvoru informacija
dobijete sve (ovoga puta tacne) podatke koji Vas interesuju.

Oci u oci, kako dolikuje ljudima.

Srdacno,
S.Kojadinovic

Otvoreno pismo Slobodanki Kojadinoviæ, otpravniku poslova Ambasade Republike
Srbije u Kanadi

Poštovana gospoðo Kojadinoviæ,

Koristeæi legitimno pravo da kao novinar i urednik iznesem svoje mišljenje o
pojavama koje interesuju širu društvenu zajednicu, napisao sam tekst
Diplomata po ubeðenju u formi komentara pazeæi da, kao i uvek, ne prekršim
nijedno pravilo novinarskog kodeksa na koji se Vi, kako vidim, prilièno
olako pozivate. Ukoliko mi argumentovano dokažete suprotno spreman sam da
štampano izdanje istog pojedem bez ikakvih zaèina i pred dva svedoka.
Vaš odgovor i pokušaj demantija je, moram da priznam, mlak, neubedljiv i za
mene razoèaravajuæi. Oèekivao sam više od nekadašnjeg eminentnog novinara.
Reklamno pisamce šefa Katedre za slavistiku Univerziteta u Otavi, puno
opštih fraza a namenjeno Vašem bivšem šefu, ni izdaleka nije dovoljno da me
ubedi kako sam se teško ogrešio o Vaš lik i delo.
Predlažete mi i da se kod mog (našeg) kolege iz Otave raspitam o
aktivnostima ambasade u protekloj godini. Verujte mi da za to nema potrebe.
Iako rad dopisnika Bete Milomira Niketiæa izuzetno cenim, nisu mi potrebni
njegovi tekstovi da saznam šta se dešava u predstavništvu moje zemlje u
Kanadi. Ipak, poslužiæu se njegovim èlankom Srpski peèat na javorovom listu,
koji je nedavno objavljen u magazinu „Svedok“ iz Beograda i u kome se
taksativno nabrajaju aktivnosti kuæe kojom trenutno rukovodite sa blagim
naglaskom da se sve to stavi pod Vaš lièni peèat i zaslugu. Bez namere da
umanjim Vašu ulogu u uèvršæivanju i daljem produbljivanju prijateljskih
odnosa izmeðu Kanade i Srbije, moram da primetim kako su se u podužem spisku
našle i neke stvari sa kojima Vi, da izvinete, nemate nikakve veze: Sporazum
o readmisiji, izgradnja crkveno-kulturnog centra u Kièeneru, gostovanje
baleta „Ko to tamo peva“, ugovor o avio-saobraæaju, itd. Uostalom,
svakodnevni i uporni rad na takvim
 stvarima ionako spada u opis posla radnog mesta na kome se nalazite.
Samoreklamiranje svakako ne ulazi u agendu Vaših dnevnih aktivnosti. To je,
po meni, još jedan autogol koji Vam nije bio potreban.
Draga gospoðo Kojadinoviæ, izgleda da mi nema druge nego da Vam pojasnim
suštinu komentara koji Vas je toliko razgnevio. Poenta mog malog osvrta ni u
kom sluèaju ne zalazi u sferu, ne daj bože, liènog animoziteta nego se radi
se o principijelnom stavu koji sam oduvek zastupao, i za koji æu se uvek
boriti. On se ogleda u tome da je za mene nepotizam apsolutno neprihvatljiva
pojava pogotovo kada se radi o poslovima koji su izuzetno važni za zemlju
koju najviše volim i na koju sam ponosan. Ukoliko biste bili ljubazni molim
Vas da mi odgovorite na sledeæa pitanja: 1) Kada je raspisan konkurs za
mesto ministra-savetnika Ambasade Srbije u Otavi? 2) Koliko je kandidata
bilo prijavljeno? 3) Ko su bili èlanovi komisije? 4) Koliko ste vremena
proveli na obuci i kakvi su bili Vaši rezultati na testiranju? Ako dobijem
odgovor koji pobija moju tvrdnju da ste nekvalifikovani za posao koji
obavljate i da ste na to mesto došli preko teške veze, jelovniku s poèetka
ovog teksta dodaæu i svoj
 printer sa sve mastiljavim punjenjem.
Što se tièe Vaše nade da æu „prikupiti snage da doðem do Otave da se
upoznamo“ moram Vam reæi da mi snage svakako ne nedostaje (imam je i
previše). Deficitaran sam jedino sa vremenom. Ipak, biæe mi drago da Vas
vidim prvom prilikom kada ugrabim dan da skoknem do Otave u koju uvek rado
dolazim.

S poštovanjem,
Nebojša Milosavljeviæ
glavni urednik magazina „Èiode“