Pretučena lekarka Doma zdravlja "Dr Milutin Ivković"

Mogu li preko reda, ili treba da bijem?

Suprug pacijentkinje S. M. uhvatio je doktorku Katanić za ramena, okrenuo je ka
sebi i rekao "sad ću ti ja pokazati kako se razgovara sa trudnicom", a zatim
podigao i udarao o ormar nekoliko puta

Sve češće smo svedoci nasilnog obračuna pacijenata sa zdravstvenim radnicima.
Sudbinu nedavno pretučenih medicinskih sestara sa urološkog odeljenja Gradske
bolnice na Zvezdari, nije uspela da izbegne ni dr Nada Katanić, ginekolog u
Domu zdravlja "Karaburma" u ulici Pana Đukića. U trenutku dok je obavljala
konsultacije sa pacijentom koji je bio na redu, bez poziva i samoinicijativno
S. M. je ušla u ordinaciju i zahtevala da bude odmah primljena, radi izdavanja
uputa za laboratorijsku obradu i naručenu kontrolu u bolnici.

- Nervoznu trudnicu, koja uzgred i nije moj pacijent, zamolila sam da sačeka
ili da se barem sporazume sa pacijentom, koji se već nalazio u ordinaciji, da
je on pusti preko reda. Oba pacijenta su odbila da napuste moju ordinaciju, pa
sam im rekla da se dogovore dok ja odem do sobe za odmor da popijem čašu vode.
Samo što sam ušla u drugu prostoriju s leđa mi je prišao suprug S. M. i uhvatio
me za ramena, okrećući me ka sebi i govoreći "sad ću ti ja pokazati kako se
razgovara sa trudnicom", podigao i udarao me od ormar nekoliko puta - sa bolnom
grimasom na licu pričala nam je povređena lekarka.

Iako je dobila poštedu od posla, zbog nagnječenja ruke i pretrpljenog straha,
doktorka Nada juče je bila na svom radnom mestu, dok su nervozni pacijenti
nekoliko puta prekidali naš razgovor, koji se vodio u vreme pauze.
- Pošto je sezona godišnjeg odmora radimo sa 50 odsto kapaciteta, kao što
vidite pauzu nemamo i ostajemo posle radnog vremena. Znam da su ljudi nervozni
zbog gužve i vrućina, ali to nije razlog da pojedinci daju sebi za pravo da se
fizički obračunavaju s nama, pitam vas da li ste ikad čuli da je lekar pretukao
pacijenta? - pitala nas je vidno uzbuđena Katanićeva.

U razgovoru sa dr Snežanom Stevanović, gradskim sekretarom za zdravstvo,
saznali smo da ne postoji zvanična evidencija o broju nasrtaja na medicinsko
osoblje u poslednjih godinu dana. Prema njenim rečima, tek predstoji borba
zdravstvenih radnika za status službenog lica.

- Pacijenti su dobili svoja prava, ali to im ne daje slobodu da se fizički
obračunavaju sa medicinskim osobljem. Znam da su velike gužve po ordinacijama,
ali strpljenje i tolerancija mora postojati sa obe strane - izjavila je za Glas
Stevanovićeva.

Da podsetimo, prošle nedelje dr Vladan Šubarević, član gradskog veća za
zdravstvo, založio se za pravo zdravstvenih radnika. Takođe, Šubarević je
obećao da će se ponovo založiti u nadležnom ministarstvu da medicinsko osoblje
dobije status službenih lica, kao i da svaki napad na njih bude sankcionisan
kao krivično delo. Još jedan fizički obračun dokaz je da se fizičkom obračunu
nad lekarima mora stati na put.

T. Balaban-Đukić

http://www.glas-javnosti.co.yu/_images/spacer/spacer.gifhttp://www.glas-javnosti.co.yu/_images/spacer/red.gifhttp://www.glas-javnosti.co.yu/_images/spacer/red.gif

http://www.glas-javnosti.co.yu/