Francuski pisac i publicista Žerard de Vilijer tvrdi

Britanci zapalili Hilandar!

- Britanci su u potrazi za Karadžićem na Svetoj Gori zapalili Hilandar! Deo
knjige u kojem govorim o požaru u Hilandaru u vreme kada se Karadžić u njemu
nalazio apsolutno je istinit. Taj požar su izazvali ljudi iz Britanske tajne
službe koji su želeli na taj način da nateraju Radovana Karadžića da izađe iz
manastira. Bio sam na Svetoj Gori godinu dana kasnije, u leto 2005. i video
koliko je manastir oštećen. U knjizi pišem da su to uradili Amerikanci, a u
stvarnosti su to bili Englezi. U to sam sasvim siguran - istakao je francuski
pisac i publicista Žerar de Vilijer u intervjuu datom sarajevskom listu
Slobodna Bosna.

Svoja saznanja o jednom od najtraženijih haških optuženika Vilijer je opisao u
knjizi „Dosije K“, u delu pod naslov „Hajka na neuhvatljivog Radovana
Karadžića“.

- Jedna od smernica koju mi je dao general Rondo odvela me je na Svetu Goru,
gde se Karadžić krio neko vreme. Karadžić je tamo boravio više puta. Imam
pouzdane informacije da je prošle zime opet bio u Grčkoj, ali ne na Svetoj
Gori. Naime, postoji srpska zajednica na Peloponezu, ali nije sigurno gde je on
sada. Znate, Karadžić se uvek puno kretao, za razliku od Mladića koji nije imao
potrebe za tim, jer je imao zaštitu. Karadžić je, naprotiv, stalno menjao mesto
boravka, uvek se oslanjao na Pravoslavnu crkvu. Bio je, pored ostalog, i u
manastiru Ostrog - rekao je Vilijer.

Prema Vilijerovom saznanju, veliku ulogu u Karadžićevom životu igra ćerka
lekara iz Foče, koji je bio njegov najbolji prijatelj. Umro je od srčanog udara
pre godinu i po dana.

- Upoznao sam i njenu majku i nju. NJen otac je bio u Beogradu, a on u Foči. On
nije viđao Karadžića u Beogradu jer nikada nije išao u Beograd. Ali, njegova
ćerka je putovala u Foču da ga vidi. Tako je kao vrlo mlada upoznala Karadžića
i sagledala njihovo prijateljstvo. Ona je vrlo privržena Karadžiću - tvrdi
Vilijer.

E. G. <http://www.glas-javnosti.co.yu/autor/70>

http://www.glas-javnosti.co.yu/

Одговори путем е-поште