IŠINGER: "DEJTON" ZA KOSOVO

2:27 BEOGRAD, 7. oktobra (Tanjug) - Predstavnik Evropske unije u pregovaračkoj
"trojci" Kontakt grupe Volfgang Išinger najavio je mogućnost održavanja završne
pregovaračke konferencije, slične "Dejtonu", krajem novembra ili početkom
decembra negde u Evropi, potvrdivši da "trojka" radi na svojim predlozima za
status Kosova i Metohije i da već evidentira zajedničke elemente iz srpkog i
albanskog predloga.

"Mi, kao 'trojka', ne isključujemo da imamo sastanak u konferencijskom stilu,
ali ne mislim da će to biti sa Kontakt grupom, verovatnije je da će ta
konferenciji biti sa 'trojkom' i stranama u pregovorima", rekao je on u
intervjuu za "Večernje novosti" i dodao da će to imati smisla samo ako do
sredine ili kraja novembra bude "dovoljno raspoloživog pregovaračkog
materijala".

"Mi nećemo osloboditi srpski i albanski pregovarački tim njihove osnovne
odgovornosti. Njihov je posao da pronađu dogovor, problem je između njih i
njihov je posao da stignu do sporazuma i naprave predlog. Ali (...) mi smo, kao
'trojka', ohrabreni u Njujorku da proširimo naš mandat i ulogu posrednika,
nekog ko čini efikasnijim pregovarački proces i ko će imati aktivniju ulogu i
da pomognemo stranama da nađu rešenje", naglasio je on.

"Ako strane budu tražile od nas doprinos i ideje, mi ćemo sigurno biti spremni
da im pomognemo na aktivan način, u smislu pregovaračkih elemenata, sadržaja
teksta i drugih stvari. U ovom momentu, na primer, mi pravimo listu tačaka za
koje verujemo da su strane već izrazile saglasnost ili verujemo da će je
izraziti", rekao je Išinger.

On je naglasio da će "Nemačka igrati svoju ulogu obezbeđujući da rezultat ovog
procesa, u kojem rešavamo poslednje nerešeno pitanje na zapadnom Balkanu,
pomogne u kreiranju stabilnosti na Balkanu, da pomognemo u ohrabrivanju Srbije
da ostane na njenom putu ka Evropi".

"Istovremeno, mi ćemo morati da održimo jedinstvo unutar EU i transatlantsko
jedinstvo", dodao je Išinger.

Istakavši da "pitanje evroatlantskih integracija nije operativno relevantno za
status Kosova", predstavnik EU u "trojci" je rekao da je "bez obzira na to
kakva će biti odluka o konačnom statusu Kosova, neophodno da između Srbije i
Kosova postoje vrlo bliske veze, dobar komšijski odnos i konstruktivan
međusobni pristup, jer će i jedni i drugi i dalje biti u Evropi sa perspektivom
evropskih integracija".

On je rekao da je "Ahtisarijev plan i dalje na stolu" i da je taj plan "jedan
od najboljih, ako ne i najbolji plan za Kosovo", kao i da je Rusija
"prihvatanjem poslednjeg dokumenta Kontakt-grupe ušla u društvo onih koji žele
da reše pitanje Kosova bez daljeg odlaganja".

(Kraj) sv/bž

NNNN

http://www.tanjug.co.yu/

Одговори путем е-поште