Miroslav Krleža predložio zatvor na Golom otoku

Autor: E.B. | 17.02.2008 - 00:02

Hrvatski književnik Miroslav Krleža i vajar Antun Augustinčić predložili su
Titu da pristalice Informbiroa zatvori u logoru na Golom otoku, kako bi tamo
tucali kamen, rekao je za nedeljnik "Globus" Jovo Kapičič (89), crnogorski
partizan, prvoborac i narodni heroj, general Udbe zadužen za organizaciju
logora za sve koje je jugoslovenska vlast smatrala pristalicama Informbiroa,
tzv. IB-ovcima.

"Odluka o Golom otoku donesena je u razgovorima s Titom, ali ja u njima nisam
učestvovao. Znam samo da je ideja bila Krležina, a nešto malo u tome je
sudelovao i vajar Antun Augustinčić. Ali Krleža je bio Titov pravi intimus i
sugerisao mu je da to bude Goli otok", zaključio je Kapičić.
Objasnio je kako mu je to otkrio Aleksandar Ranković, tadašnji savezni ministar
policije.
"Rekao nam je da postoji tamo neko ostrvo na Jadranu, na kojem nema ništa osim
kamenja, a uz to ima i mermera, pa bi tamo trebalo izgraditi prihvatilište za
te ljude kako bi se usput eksploatisao mermer. Mi, njegovi pomoćnici, rekli smo
mu: 'Nemoj, druže Marko, da ih šaljemo na gomilu, to su ljudi koji su ratove
prošli, opasni su borci, ratnici, mogu zlo napraviti i sebi i nama svima, nego
dajte da im se sudi i kazne one koji su stvarno krivi. Jedna je stvar', rekli
smo, 'ako neko kaže da voli Rusiju, neka je voli, a sasvim druga ako prikuplja
oružje i priprema pobunu'", ispričao je bivši Rankovićev saradnik.
Dodao je kako je njemu i ostalim saradnicima Ranković objasnio da je nelojalne
drugove potrebno poslati na Goli otok na dva-tri meseca, a zatim ih vratiti
kućama i na pravi put.

http://www.blic.co.yu/kultura.php?id=30752

Одговори путем е-поште