Jakšić: Oliver Ivanović bežao od ministra

Bolnica sa Kforom dobro sarađuje već skoro deset godina. Rada Trajković je
dužna da kaže istražnim organima države Srbije ko je napao vatrogasce u
Mitrovici ako o tome ima informacije

Marko Jakšić

Direktor bolnice u severnom delu Kosovske Mitrovice Marko Jakšić tvrdi da
poseta komandanta snaga Kfora na severu Kosova generala Mišela Jakovljeva toj
ustanovi nije realizovana, jer je general o poseti obavestio samo predsednika
opštine i načelnika okruga, koji o tome nisu informisali upravu bolnice.

– Niko od nas nije imao pojma o njegovoj poseti. Ja ni u vašu kuću ne mogu da
dođem ako vas prethodno ne pozovem i kažem da ću da dođem. Bolnica, inače, sa
Kforom dobro sarađuje već skoro deset godina – kaže Jakšić za „Politiku”. On
tvrdi da general i državni sekretar u Ministarstvu za Kosovo i Metohiju nisu
hteli da sačekaju „ni pet minuta” da u bolnicu stigne direktor Vladimir Adžić i
da im omogući ulazak.

Kfor je saopštio da su čekali više od pola sata.

– Ne verujem. Jeste da je ovde sneg i da je klizavo, da je loše vreme, ali se
iz Zvečana do Kosovske Mitrovice ne putuje pola sata – 10 minuta u najgorem
slučaju.

Oliver Ivanović kaže da u bolnicu može da uđe bilo ko, ali se to ne omogućava i
komandantu Kfora za sever Kosova.

– Nema razloga da celu stvar politizujemo. Mislim da je reč o nečemu drugom.

O čemu?

– U nedelju je u bolnicu trebalo da dođe ministar za Kosovo i Metohiju Goran
Bogdanović, pola sata pošto su se tamo pojavili general Jakovljev i Oliver
Ivanović. Poseta ministra bila je najavljena, ali ne i generalova poseta.
Pretpostavljam da je državni sekretar dolaskom generala hteo da anulira posetu
ministra. Zato je tako ekspresno i došao i otišao i nije sačekao ministra.

Očekujete li smenu, s obzirom na izjavu Olivera Ivanovića da bi rukovodstvo
bolnice u Severnoj Mitrovici zbog, kako je rekao, „diplomatskog skandala”
trebalo da bude smenjeno?

– To je za mene manje važno, imajući u vidu ono što radimo na odbrani bolnice i
grada. Manje je bitno i to što neki ljudi, kao što je državni sekretar, kojeg
je ucenila albanska strana za navodne zločine, o čemu albanski listovi i pišu,
sad žele da razbiju srpske institucije koje ovde odolevaju već deset godina. Za
mene je najvažnije da sam u službi srpskog naroda na Kosovu i Metohiji. Ja sam
član GO DSS-a. Moja stranka nije na vlasti, pa ni ne očekujem da budem na bilo
kakvoj funkciji.

Kako komentarišete izjavu Rade Trajković o postojanju grupa ekstremnih Srba,
koji su, kako kaže, odgovorni i za napad na srpske vatrogasce u Mitrovici, ali
i na srpske novinare?

– To je morbidna i neozbiljna izjava. Mi smo formirali krizni štab u Kosovskoj
Mitrovici i tražićemo da ona kaže ko je bacio bombu na vatrogasce Srbe.
Tražićemo i da javni tužilac države Srbije dođe i ispita je, ako zna ko je
bacio te bombe, ko su ti studenti i profesori koju su joj to rekli. Ona je
dužna kao građanin, ako zna ko je to uradio, da to kaže istražnim organima
države Srbije koji će naći načina da izvršioce i naručioce takvih zlodela
uhapse.

I urednik TV „Most” Zvonko Miladinović kaže da su njihovi novinari imali
problema sa grupom Srba.

– Zato i kažem da je najvažnije stvar da se pronađu oni koji su to izvršili i
naručili.

Verujete li Vi u postojanje ekstremnih srpskih grupa?

– Ne verujem. Imali ste napad na KPS u Bošnjačkoj mahali, gde su napadači bili
Albanci. U roku od 24 sata je uboden petnaestogodišnji Nikola Božović, i opet
su izvršioci bili Albanci iz Đakovice. Logika ukazuje da su i bombu na mesto
gde se okuplja srpska mladež, ali i bombu na vatrogasce, bacili Albanci. Ali da
ne bismo nagađali, tražimo da istražni organi, KPS, Kfor i svi drugi pronađu i
ove druge izvršioce. Ja ne vidim nikakve srpske ekstremne grupe niti znam da
postoje. Sve ovo se radi sa ciljem da se destabilizuje prostor na kojem žive
Srbi, da se trasira put za dolazak Euleksa.

M. R. Petrović

Ivanović: Besmislica je da sam bežao od ministra

Oliver Ivanović

„To je potpuna besmislica”, kaže državni sekretar u Ministarstvu za Kosovo i
Metohiju Oliver Ivanović povodom izjave Marka Jakšića da je „bežao” od ministra
Gorana Bogdanovića u Kosovskoj Mitrovici, u vreme sporne posete generala Kfora
Mišela Jakovljeva bolnici u tom gradu.

„Toga dana nisam bio u bolnici, niti sam planirao da idem, zato što sam
prethodnog dana već obišao predstavnike porodica povređenih i lekarsku ekipu
koja je operisala dvojicu životno ugroženih policajaca”, kaže Ivanović za
„Politiku”.

„General Jakovljev mi je telefonirao i požalio mi se da ga ne puštaju u
bolnicu, zatraživši pomoć. Kako u tom trenutku nije bilo nikoga od rukovodstva
u bolnici, pozvao sam telefonom upravnika, koji mi je rekao da će doći za 15-20
minuta. Očigledno da general više nije hteo da čeka, jer je od njegovog dolaska
pred bolnicu do tog trenutka već bilo proteklo pola sata”, kaže on.

Ivanović napominje da je nedelja dan za posete i da toga dana nikome od civila
nije bila potreba dozvola, ali je očito da je „za generala važio poseban režim”.

„O tome ko i kada ide u delegaciji uz ministra odlučuje sam ministar. Sve
aktivnosti koje sam imao u Mitrovici koordinirao sam sa ministrom. Nema
nikakvog nesporazuma između mene i ministra”, dodao je Ivanović.

B. M.

[objavljeno: 09/01/2009]

<http://www.politika.rs/rubrike/Politika/Jakshic-Oliver-Ivanovic-bezao-od-ministra.lt.html>
 stampaj