HAG, 16.10.2009.

BETA

Karadžić traži od Saveta bezbednosti da spreči suđenje

Bivši predsednik Republike Srpske Radovan Karadžić zatražio je danas od Saveta
bezbednosti UN da rezolucijom spreči da mu bude suđeno pred Haškim tribunalom,
po optužnici za genocid i zločine nad nesrbima tokom rata u BiH

U pismu predsedavajućem Saveta bezbednosti, Karadžić je taj zahtev zasnovao na
tvrdnji da mu je izaslanik SAD Ričard Holbruk (Rićard Holbrooke) u julu 1996,
delujući i u ime UN, garantovao da mu neće biti suđeno pred Tribunalom, ako se
povuče sa čela RS i Srpske demokratske stranke.
"Sada, kada Haški tribunal želi da počne da mi sudi 26. oktobra, ja vas pozivam
da poštujete sporazum koji je sačinio Holbruk tako što ćete usvojiti rezoluciju
da ja ne budem krivično gonjen pred Tribunalom", naglasio je Karadžić u pismu.
Tribunal je prethodno odbio Karadžićev zahtev za obustavu postupka zbog
navodnog imuniteta, uz obrazloženje da Holbruk nije delovao u ime UN tokom
pregovora o Karadžićevom povlačenju. I pretresno i apelaciono veće Tribunala
utvrdilo je i da imunitet ne bi važio pred sudom, čak i da ga je Holbruk
garantovao Karadžiću.
Zahtev za rezoluciju Saveta bezbednosti UN, Karadžić je u današnjem pismu
obrazložio navodom da, po odluci apelacionog veća, njegov sporazum sa Holbrukom
ne bi bio obavezujući bez rezolucije Saveta bezbednosti UN.
"Ja sam 18. jula 1996. sklopio sporazum sa Ričardom Holbrukom i složio se da
podnesem ostavku kao predsednik RS i SDS i povučem se iz javnog života. On se
složio da ja neću biti krivično gonjen u Hagu. Ja sam svoj deo sporazuma
ispunio, podnoseći ostavku i povlačeći se iz javnog života. Nije na meni bilo
da obezbedim rezoluciju Saveta bezbednosti UN. O tim stvarima se brinuo
Holbruk, kada su u prošlosti sklapani sporazumi koji su uključivali UN, kao što
je Dejton", piše Karadžić.
U prvo vreme, navodi on u pismu Savetu bezbednosti, sporazum je poštovala i
međunarodna zajednica.
"Ja sam se slobodno kretao po Bosni uprkos prisustvu jedinica Sfora i Ifora u
zemlji. Bilo kako bilo, posle mog hapšenja 2008, Haški tribunal je odbio da
poštuje sporazum koji sam sklopio sa Holbrukom", zaključuje Karadžić.

http://www.pressonline.rs/page/stories/sr.html?view=story&id=83477&sectionId=37

Одговори путем е-поште